quote:De Provinciale Statenverkiezingen is de verkiezing van de leden van de Provinciale Staten in Nederland. Provinciale Statenverkiezingen worden een keer in de vier jaar gehouden waarbij leden rechtstreeks door de stemgerechtigde inwoners van de provincie worden gekozen. Volgens art. 129 van de Grondwet worden Leden rechtstreeks gekozen. Rechtstreeks betekent zonder tussenpersonen en tussenschakels. Dit betekent dat die kandidaat-Leden worden gekozen die de meeste stemmen hebben behaald.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Provinciale_Statenverkiezingenquote:Een bijzondere taak van de leden van Provinciale Staten is het kiezen van de leden van de Eerste Kamer. Eerste Kamerleden of senatoren worden niet rechtstreeks gekozen, maar door getrapte verkiezingen: de inwoners van de provincies kiezen de Statenleden en dezen kiezen dan de Eerste Kamerleden. De verkiezingen van Provinciale Staten zijn daarmee van direct belang voor de landspolitiek. Dit vindt kort (uiterlijk drie maanden) na de provinciale verkiezingen plaats.
Ach, soms komt een Gedeputeerde een lintje doorknippen. Dat is natuurlijk hartstikke leuk, maar het interesseert me natuurlijk geen reet wie de persoon is die dat apparaat doorknipt.quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:48 schreef Ringo het volgende:
Kan het iemand trouwens überhaupt nog schelen wat men daar in die Provinciale Staten aanmoddert?
Daar kan een stem op GL toch evengoed aan bijdragen?quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:47 schreef ethiraseth het volgende:
GL, want dat stem ik altijd. Misschien PvdA als strategische stem. Dit kabinet moet geen meerderheid krijgen, maar flink worden tegengewerkt of eventueel vallen.
Hehe ik heb in 2007 in het campagneteam voor D66 in Brabant gezeten en ik kan idd zeggen dat dat toen al een behoorlijk marginale zaak was en dat zal nu alleen maar erger zijn. De staten zijn inderdaad een stoffige, onduidelijke bestuurslaag waar de politieke verschillen vaak maar klein zijn en men eigenlijk maar wat kan doen zonder daar electorale gevolgen van te ondervinden.quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:48 schreef Ringo het volgende:
Kan het iemand trouwens überhaupt nog schelen wat men daar in die Provinciale Staten aanmoddert?
VVD dus.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:58 schreef du_ke het volgende:
Ik stem voor de partij die de provincies zo spoedig mogelijk op wil heffen.
Goeie. Provincies afschaffen en meer samenwerken in regionaal verband. Dat gebeurt nu toch al op veel plaatsen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:58 schreef du_ke het volgende:
Ik stem voor de partij die de provincies zo spoedig mogelijk op wil heffen.
Google zegt D66quote:
Ja, dat was te merken bij de BTW verhoging voor cultuurquote:Op dinsdag 28 december 2010 10:08 schreef Ringo het volgende:
Ik stem VVD. Dit kabinet moet de ruimte krijgen om beleid te maken en ontwikkelen en niet worden tegengewerkt door een zooitje grijze linkse etters in de Eerste Kamer. Bovendien heeft de VVD genoeg wijsheid en zelfkritiek om niet ieder loos plannetje onder groot gejuich door te sluizen.
Ik stem ook uiteraard D66, maar ik ben er wel ongeveer uit wie mijn stem gaat krijgen. Het zal een jonge kandidaat worden.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:07 schreef Hexagon het volgende:
Ik stem btw op D66 maar dat mag geen verrassing zijn.
Ons enige statenlid dat we nu in Brabant hebben is lijsttrekker. Marusjka Lestrade heeft het goed gedaan imo. Zit nog te denken of ik haar mn stem geef of een jonge kandidaat.
Wat een motivering hé.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:31 schreef deelnemer2 het volgende:
Rechts is mij te agressief, dus stem ik links.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |