Ze wilden een contactloze kaart. De chipknip moet fysiek contact maken met een leesapparaat, de ov-chipkaart hoeft dat niet. Die kan gewoon in je portemonee blijven.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:20 schreef JoshuaL het volgende:
Ik vraag me af waarom ze niet gewoon gekeken hebben naar hoe de chipknip werkt. Deze is toch ook prima beveiligd?
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:22 schreef ems. het volgende:
Haha die muts van translink op tv trouwens.
"Ja niets aan de hand want het is toch strafbaar dus..... *stilte*"
Ahja klopt! Even niet over nagedacht. Ik verwacht niet dat mensen op grote schaal gaan frauderen met hun kaart, want het is natuurlijk wel link, de kans dat ze je kunnen vinden is er natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:22 schreef Light het volgende:
[..]
Ze wilden een contactloze kaart. De chipknip moet fysiek contact maken met een leesapparaat, de ov-chipkaart hoeft dat niet. Die kan gewoon in je portemonee blijven.
Als je met een kaart wilt frauderen, koop je natuurlijk een anonieme kaart die je met contant geld afrekent. Ze moeten wel moeite doen om je te vinden natuurlijkquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef JoshuaL het volgende:
[..]
Ahja klopt! Even niet over nagedacht. Ik verwacht niet dat mensen op grote schaal gaan frauderen met hun kaart, want het is natuurlijk wel link, de kans dat ze je kunnen vinden is er natuurlijk wel.
Gast, het is het eerste wat ik ga proberen dit weekendquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef JoshuaL het volgende:
[..]
Ahja klopt! Even niet over nagedacht. Ik verwacht niet dat mensen op grote schaal gaan frauderen met hun kaart, want het is natuurlijk wel link, de kans dat ze je kunnen vinden is er natuurlijk wel.
Jij denkt niet dat mensen massaal gaan frauderen met iets dat veel geld kost, redelijk makkelijk is en de kans dat ze je uberhaupt vinden erg klein is, want hoe gaan ze ja pakken ?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef JoshuaL het volgende:
[..]
Alleen de reden dat je minimaal 20e + kosten treinkaart op je chip hebt moeten staan is al voldoende om voor de kraak te gaan. Die heb je dan namelijk na 1x reizen terugverdiend.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat mensen massaal gaan frauderen met iets dat veel geld kost, redelijk makkelijk is en de kans dat ze je uberhaupt vinden erg klein is, want hoe gaan ze ja pakken ?
Gaan ze staan bij een poortje waar je eke dag incheckt ?
Dat is net zo naief om te denken dat mensen muziek niet illegaal gaan downloaden
Met een gepersonaliseerde kaart kunnen ze er uiteindelijk toch wel achterkomen? En volgens mij heeft het meerendeel van de mensen een gepersonaliseerde kaart.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat mensen massaal gaan frauderen met iets dat veel geld kost, redelijk makkelijk is en de kans dat ze je uberhaupt vinden erg klein is, want hoe gaan ze ja pakken ?
Gaan ze staan bij een poortje waar je eke dag incheckt ?
Dat is net zo naief om te denken dat mensen muziek niet illegaal gaan downloaden
Het hele punt is dat het met een anonieme kaart kan. Wie gaat er nou een enkeltje spoorwegpolitie riskeren door je volledige gegevens te gebruiken bij een illegale kaart, als dat niet hoeft.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:43 schreef JoshuaL het volgende:
[..]
Met een gepersonaliseerde kaart kunnen ze er uiteindelijk toch wel achterkomen? En volgens mij heeft het meerendeel van de mensen een gepersonaliseerde kaart.
Een anonieme kaart is misschien wel lastiger te achterhalen, maar ik denk dat ze als ze een nieuwe beveiliging toepassen ze deze sneller zullen toepassen op anonieme kaarten dan op gepersonaliseerde.
Uh, NEE. Vanavond laten ze het zien in het Pownews.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef JoshuaL het volgende:
[..]
Even zoeken op crapto1guiquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:34 schreef welkominspace het volgende:
is die software al ergens te vinden?
Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:08 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Uh, NEE. Vanavond laten ze het zien in het Pownews.
@brenno: Straks in het #Pownews bewijs ik dat de bewering van detectie van TLS ook aperte onzin is. Morgen detail uitleg op webwereld.
Nope, dat is alleen de software om de code van de OV-Chipkaart te kraken. De software die nu uitgekomen is, maakt een dump van je OV-Chipkaart en die dump kan je later weer op je OV-Chipkaart zetten, zodat je oude saldo er weer opstaat na het reizen met de kaart.quote:
Ow, dan even wachten op een goede link.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:17 schreef Moos. het volgende:
[..]
Nope, dat is alleen de software om de code van de OV-Chipkaart te kraken. De software die nu uitgekomen is, maakt een dump van je OV-Chipkaart en die dump kan je later weer op je OV-Chipkaart zetten, zodat je oude saldo er weer opstaat na het reizen met de kaart.
dan heb je er nog niets aan ouwe saldo dan moet je er 20 euro + 7.50 al in hebben zittenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:17 schreef Moos. het volgende:
[..]
Nope, dat is alleen de software om de code van de OV-Chipkaart te kraken. De software die nu uitgekomen is, maakt een dump van je OV-Chipkaart en die dump kan je later weer op je OV-Chipkaart zetten, zodat je oude saldo er weer opstaat na het reizen met de kaart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |