Waarschijnlijk hieroverquote:
Ik dacht dat we moesten bezuinigenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:46 schreef Olga het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hierover
111 Teletekst vr 07 jan
Kabinetsakkoord missie Afghanistan
` Het kabinet zendt een trainingsmissie
naar Afghanistan om de politie daar op
te leiden en te trainen.Het gaat om 545
man.Dat schrijft het kabinet aan de
Kamer.
volgende nieuws weer&verkeer sport
Ah, dat zou het kunnen zijn ja.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:46 schreef Olga het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hierover
111 Teletekst vr 07 jan
Kamer.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:48 schreef BasEnAad het volgende:
Hij wenst iedereen een prettig weekend: "En nu ga ik de kroeg in, hajeee!"
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:48 schreef BasEnAad het volgende:
Hij wenst iedereen een prettig weekend: "En nu ga ik de kroeg in, hajeee!"
Ik had hem eigenlijk als fipo verwacht.quote:
kom jij ook in de metro?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:46 schreef Olga het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hierover
111 Teletekst vr 07 jan
Kamer.
Als Arie Boomsma erbij is weet je wat ie bekend gaat makenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:56 schreef StephanL het volgende:
Dat is elke week op vrijdagmiddag. Altijd na de ministerraad. Is niks nieuws, behalve wat hij bekent maakt, dat verschilt per week.
Klopt maar nu stond het speciaal aangekondigt op txt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:56 schreef StephanL het volgende:
Dat is elke week op vrijdagmiddag. Altijd na de ministerraad. Is niks nieuws, behalve wat hij bekent maakt, dat verschilt per week.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als Arie Boomsma erbij is weet je wat ie bekend gaat maken.
GroenLinks?!!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:14 schreef Asphias het volgende:
groenlinks, d66 en christenunie hoorde ik net.
Femmie Halsepatat draait zich om in d'r schaamhaar!quote:
50 miljoen per jaar is een redelijke schatting voor 500 man denk ik.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:18 schreef Basp1 het volgende:
Hoeveel gaat dit grapje nederland kosten?
Wel op cultuur bezuinigen, de btw omhoog waardoor er 20 miljoen per jaar mee binnen komt, maar voor de barbaarsheid van oorlog daar mogen we geld aan spenderen.
Laten we eens schatten dat een uitgezonden militair inclusief slijtage van materiaal ongveer 100.000 euro per jaar kost,. dan zou het dus betekenen dat dit grapje 54.5 miljoen per jaar gaat kosten.
Jatoch. De vorige missie was ook puur een opbouwmissie, echt waar!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:19 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
"Strict opleidingskarakter."
Maak dat de kat wijs.
met 550 man, waaronder al 100 man voor de f16s, de trainers zelfs, medisch personeel, hoge piefen, etc. denk ik dat ze daar wel redelijk de waarheid spreken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:19 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
"Strict opleidingskarakter."
Maak dat de kat wijs.
Die moeten voor stemmen want PVDA en PVV zullen dat niet doen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:14 schreef Asphias het volgende:
groenlinks, d66 en christenunie hoorde ik net.
De PVV kan de missie ook gedogen, dus geen motie van wantrouwen over de missie steunen...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:23 schreef borisz het volgende:
[..]
Die moeten voor stemmen want PVDA en PVV zullen dat niet doen.
Als ze dat gaan doenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:25 schreef -jos- het volgende:
[..]
De PVV kan de missie ook gedogen, dus geen motie van wantrouwen over de missie steunen...
En de NAVO uiteraard. Derhalve gaan we ja zeggen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:28 schreef Zith het volgende:
DIT IS NODIG MENSEN
want de amerikanen vragen ons
Tja ze hebben helemaal geen meerderheid nodig om een besluit als dit te mogen nemen, dat ze dat toch proberen is puur om zoveel mogelijk medestanders te krijgen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:26 schreef DustPuppy het volgende:
Het zou mij verbazen als dit erdoor komt. Maar we gaan het merken.
Maar dat doen ze niet. Dat heeft Rutte reeds gezegd.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:39 schreef Royyy het volgende:
[..]
Als CDA & VVD als minderheid zouden zeggen "er komt een missie naar Afghanistan, en wat jullie als 2e kamer zeggen houden we ons niet aan op", dan komt die missie er. Enige wat de 2e Kamer dan kan doen is beginnen te klagen, maar ze hebben niet de macht om die beslissing van het kabinet tegen te houden.
motie van wantrouwen?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:39 schreef Royyy het volgende:
[..]
Tja ze hebben helemaal geen meerderheid nodig om een besluit als dit te mogen nemen, dat ze dat toch proberen is puur om zoveel mogelijk medestanders te krijgen.
Als CDA & VVD als minderheid zouden zeggen "er komt een missie naar Afghanistan, en wat jullie als 2e kamer zeggen houden we ons niet aan op", dan komt die missie er. Enige wat de 2e Kamer dan kan doen is beginnen te klagen, maar ze hebben niet de macht om die beslissing van het kabinet tegen te houden.
over waneer hij in het witte huis op bezoek mag komenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:46 schreef GL11 het volgende:
Rutte geeft 15.15 uur een Persconferentie
Iemand enig idee waarover?
Een missie als deze stond gewoon opgenomen in het GL verkiezingsprogramma van 2010.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:51 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ja dat zal ze fors stemmen kosten , geen wonder dat Femke hem smeerde
ik weet het nog niet hoor. dat die twee een missie wilden, ok. maar nog wel de vraag of ze er in deze vorm mee akkoord gaan is er ook nog. 500 man ipv de 200-300 die eerder genoemd werden bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:47 schreef borisz het volgende:
GL + D66 zie ik wel voor stemmen. Dit is redelijk in overeenstemming met motie Peters/Pechtold.
Gaat erom wat de CU doet.
blonde greet zegt nee.......slecht voorstel.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:41 schreef -jos- het volgende:
Rutte: "en dan zou het kunnen zijn dat de PVV alsnog akkoord gaat"
http://nos.nl/artikel/210(...)e-nieuwe-missie.htmlquote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:20 schreef waht het volgende:
[..]
50 miljoen per jaar is een redelijke schatting voor 500 man denk ik.
Reken dus maar op een flinke half miljard euroquote:De kosten voorde missie bedragen in 2011 ruim 120 miljoen euro. De kosten bedragen in totaal ruim 360 miljoen euro en komen ten laste van de ministeries van Defensie en Veiligheid en Justitie.
Juist door erheen te gaan kweken we nog meer terroristjesquote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:48 schreef Nielsch het volgende:
Typisch PVV trouwens, wel keihard zeiken over de extreme Islam, maar er iets tegen willen doen ho maar. Zolang Wilders maar Israel-propoganda kan spuien is voor hem alles best.
Nee, dat boerkaverbod lost iets op...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Juist door erheen te gaan kweken we nog meer terroristjes
Is ook zoiets dom, maar ik heb wel zoiets als de boerka mag, dan mag dus elk bedekkend hoofddekselquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Nee, dat boerkaverbod lost iets op...
Inderdaad, ze verzinnen telkens een nieuwe dekmantel. Wel moet gezegd worden dat de PVV nu (voor het eerst zowat) wel op de strepen blijft staan en niet meegaat met het kabinet.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:03 schreef Hukkie het volgende:
De geschiedenis lijkt zich weer te herhalen. Ook bij de vorige Afghanistanmissie werd ons op het hart gedrukt dat het louter om opbouwende werkzaamheden ging![]()
De welbekende ezel....
Maar laten we eerst even afwachten wat Rutte te zeggen heeft.
uiteraaaard en de huidige lichting Taliban is ook door de USA opgeleidquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Juist door erheen te gaan kweken we nog meer terroristjes
quote:Fractievoorzitters Jolande Sap (GroenLinks) en Alexander Pechtold (D66) dienen daarom volgende week in de Tweede Kamer een verzoek in om voorafgaand aan het debat over de missie een hoorzitting te organiseren om deskundigen aan het woord te laten over een civiele politietrainingsmissie in Kunduz.
Ah, bedankt voor de link.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:21 schreef Asphias het volgende:
http://www.d66.nl/d66nl/n(...)len?ctx=vghpm7u9vdea
d66 en groenlinks willen hoorzitting en debat voordat ze een keuze maken.
[..]
want? vvd en cda zijn altijd al voor geweest. d66 en groenlinks ook.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:24 schreef yvonne het volgende:
Zullen we voortaan maar niet meer gaan stemmen, het maakt goddomme geen donder uit waar een meerderheid zich voor uitspreekt.
De meerderheid vna de stemmers stemde voor een partij die voor de missie in afghanistan wasquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:24 schreef yvonne het volgende:
Zullen we voortaan maar niet meer gaan stemmen, het maakt goddomme geen donder uit waar een meerderheid zich voor uitspreekt.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De meerderheid vna de stemmers stemde voor een partij die voor de missie in afghanistan was
Oepsje dan heb ik een rekenfoutje gemaaktquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:38 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Sinds wanneer is 31 van de 150 zetels een meerderheid? In Ivoorkust misschien...
CDA is voor, VVD is voor, GL en D66 zijn voor een trainingsmissie, van het GL verkiezingsprogramma:quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:38 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Sinds wanneer is 31 van de 150 zetels een meerderheid? In Ivoorkust misschien...
PvdA is ook niet principieel tegen. De rest van je zelf even nakijken.quote:GroenLinks is dan ook tegen de offensieve NAVO-missie in Uruzgan en voor een politietrainingsmissie.
We zitten er nog steeds.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:30 schreef Asphias het volgende:
[..]
want? vvd en cda zijn altijd al voor geweest. d66 en groenlinks ook.
de cu is volgens mij ook niet principieel tegen, en was dat ten tijde van de verkiezingen ook niet.
en zelfs de pvda was geloof ik niet principieel tegen een trainingsmissie, maar het kabinet was gevallen omdat cda besloot de missie maar gewoon helemaal voort te zetten.
dat er nu MOGELIJK(alleen het kabinet heeft besloten, er is nog geen 2e kamer meerderheid) een nieuwe trainingsmissie komt ligt geheel in de lijn der verwachtingen van waar de meerderheid zich voor uit heeft gesproken. de partijen die er over willen denken zijn nog altijd in de meerderheid, dus dat het in elk geval ter discussie zou komen was bijna een gegeven.
en vergeet niet, we zitten nog lang niet in afghanistan, daar gaan in elk geval nog een verhit kamerdebat, en een hoorzitting aan vooraf.
bweh. oke.quote:
De politiebond is fel tegenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:35 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
De politiebond heeft al gereageerd en wil geen agenten sturen. Nee, die hebben ze hier hard nodig om achter die Burka's aan te jagen natuurlijk!
Dit gaat heus wel door.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:13 schreef Asphias het volgende:
[..]
bweh. oke.
correctie: ik bedoel, deze politiemissie is nog lang niet definitief, daar gaan in elk geval nog een verhit kamerdebat, en een hoorzitting aan vooraf.
Een hele flinke half miljard. Rechtse hobby's zijn duur.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:58 schreef meth77 het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/210(...)e-nieuwe-missie.html
[..]
Reken dus maar op een flinke half miljard euro
Maar goed dat we op het onderwijs bezuinigen, anders was dit allemaal lastiger geweest.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:38 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Een hele flinke half miljard. Rechtse hobby's zijn duur.
En wie moeten er dan in Nederland flitsen? Kost dus alleen maar weer geldquote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:13 schreef michaelmoore het volgende:
De verenigde korpschefs staan achter deze missie hebben ze kenbaar gemaakt in een officiële gezamenlijke verklaring
klopt, ik ben zelf ook niet echt tegen, zit een beetje te twijfelen. maar vind het een beetje voorbarig dat iedereen al spreekt alsof groenlinks, d66 en de christenunie al hun akkoord hebben gegeven.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:47 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
Dit gaat heus wel door.
Is geen missie om de amerikanen te steunen maar een EU-missie (dus de mensen die hier weer over amerika schreeuwen zitten er best ver naast) en de EU steunen vinden ook de linkse partijen in NL vrij belangrijk.
Sowieso met deze missie komen we er best prima vanaf. Er gaan relatief weinig mensen de poort uit van dit clubje. De F-16's zaten er toch al dus daar veranderd niks aan.
En de faciliteiten zijn er al, NL hoeft geen complete kampen te bouwen zoals de 2 grote kampen in Uruzgan en de vele outposts daar. Scheelt weer in de kosten.
Deze missie is veel meer te vergelijken met de eerste ISAF missie in Kabul en Masar-i-sharif (heeft men weinig van gehoord aangezien daar niks gebeurde). En zowat in niks is deze missie te vergelijken met die in Uruzgan. Maar ja mensen lezen enkel Afghanistan (en hebben geen clou over hoe en wat in dat land) en staan meteen op hun achterste poten.
quote:Een finale afweging zal de ChristenUnie pas maken na uitgebreid eigen onderzoek, het rondetafelgesprek en een nadere toelichting van het kabinet.
zal ze een hoop stemmen kosten volgende maand.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:22 schreef KarinJ. het volgende:
Een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen........is de politiek in Nederland dan echt dommer dan een ezel?????????
Waarom denk je dat Rutte er nu mee komt......goede sier maken tijdens de verkiezingen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 05:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zal ze een hoop stemmen kosten volgende maand.
Goh je praat als een echte links activist.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 06:55 schreef Pugg het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Rutte er nu mee komt......goede sier maken tijdens de verkiezingen.
Ik hoop zo dat ze dik op hun donder krijgen.
Wegwezen uit die rimboe
het kabinet is gevallen omdat de PvdA wegwilde uit Uruzgan want dat hadden ze de kiezers beloofd maar deze missie is in Noord Afghanistan en Kunduz is nog best link atm dus ik hoop dat men duidelijk is over de risico's en niet dat strax elke nieuwsitem begint met 'het zou een trainingsmissie worden maar het is een vechtmissie!' want daar werd ik de vorige keer ook doodmoe vanquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:30 schreef Asphias het volgende:
[..]
want? vvd en cda zijn altijd al voor geweest. d66 en groenlinks ook.
de cu is volgens mij ook niet principieel tegen, en was dat ten tijde van de verkiezingen ook niet.
en zelfs de pvda was geloof ik niet principieel tegen een trainingsmissie, maar het kabinet was gevallen omdat cda besloot de missie maar gewoon helemaal voort te zetten.
dat er nu MOGELIJK(alleen het kabinet heeft besloten, er is nog geen 2e kamer meerderheid) een nieuwe trainingsmissie komt ligt geheel in de lijn der verwachtingen van waar de meerderheid zich voor uit heeft gesproken. de partijen die er over willen denken zijn nog altijd in de meerderheid, dus dat het in elk geval ter discussie zou komen was bijna een gegeven.
zolang er een navo vlag op zit kunnen we uberhaupt nietweg uit Afghanistan tenzij we gelijk uit de NAVO stappen ... er zullen op de een of andere manier troepen naar toe moeten, die kunnen allemaal op het vliegveld in Kabul vakantie gaan vieren of daadwerkelijk iets doenquote:en vergeet niet, we zitten nog lang niet in afghanistan, daar gaan in elk geval nog een verhit kamerdebat, en een hoorzitting aan vooraf.
Rutte is geen soldaat ... wat zou hij er moeten gaan doen?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:42 schreef Beardy het volgende:
Er zijn al 24 (of is 't intussen meer?) Nederlandse soldaten gedood in Afghanistan. Het is en blijft daar een ENG land, waar we naar mijn mening NIETS te zoeken hebben. Misschien kan Rutte zelf daar heen gaan? Dan zal 'ie er waarschijnlijk een stuk minder vóór zijn, die missie.
Het kabinet is gevallen omdat Maxime per brief (zonder mandaat!!) tegen de EU gezegd had dat we opnieuw zouden gaan, terwijl er in het regeerakkoord stond dat we weg zouden gaan.quote:het kabinet is gevallen omdat de PvdA wegwilde uit Uruzgan want dat hadden ze de kiezers beloofd
betere vergelijking zou een voetbalelftal zijn waarvan iedereen verwacht dat als ze met zijn allen besluiten een wedstrijdje te spelen dat ze ook alle 11 op het veld gaan staan en mee voetballenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:10 schreef michaelmoore het volgende:
De NAVO is die groep jongens van vroeger die samen gingen slootje springen, als je niet meedeed dan was je een scheitert, maar als je zoals Balkenende de eerste springer bent, dan mag je bij de grote jongens op lopen
En allemaal denken ze, dit slootje springen levert me niets op dan een pijnlijke knie en een vieze broek, eigenlijk moest ik thuis huiswerk maken![]()
![]()
Maar dan wel een UIT wedstrijd, waarbij de thuisploeg na het vertrek van de bezoekers weer de volledige beschikking krijgt over het hele stadion en de opbrengst van de consumpties mag afrekenenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
betere vergelijking zou een voetbalelftal zijn waarvan iedereen verwacht dat als ze met zijn allen besluiten een wedstrijdje te spelen dat ze ook alle 11 op het veld gaan staan en mee voetballen
ja maar nu heb je het over het uitzenden van troepen an sich niet over het werken van de NAVOquote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar dan wel een UIT wedstrijd, waarbij de thuisploeg na het vertrek van de bezoekers weer de volledige beschikking krijgt over het hele stadion en de opbrengst van de consumpties mag afrekenen
Dus enge landen, daar doen we helemaal niets meer mee? En Rutte zou wel naar Afghanistan willen maar dan gaan lieden als jij weer janken dat hij te weinig in Nederland is om premier te zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:42 schreef Beardy het volgende:
Er zijn al 24 (of is 't intussen meer?) Nederlandse soldaten gedood in Afghanistan. Het is en blijft daar een ENG land, waar we naar mijn mening NIETS te zoeken hebben. Misschien kan Rutte zelf daar heen gaan? Dan zal 'ie er waarschijnlijk een stuk minder vóór zijn, die missie.
Ik bedoel dat het zinloos is en iedereen weet dat, als de NAVO weg gaat dan is alles weer als het was, en misschien zoals het er nu uit ziet, dan worden de Taliban steeds sterker en vastberadener om als martelaar te sterven en de bezetters te verdrijvenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar nu heb je het over het uitzenden van troepen an sich niet over het werken van de NAVO
misschien toch maar beter om te zeggen wat je bedoelt zonder vergelijkingen te maken waar je in vastloopt, de materie is al moeilijk zat
Goed planquote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:14 schreef mazaru het volgende:
Waarschijnlijk zou het hele plan van tafel worden geveegd als er alleen familie van de kabinetsleden zouden worden uitgezonden.
De meeste mensen zijn te kortzichtig. Die kijken niet verder dan het eigen straatje waar alles koek en ei is. Zo werkt de wereld niet uiteraard. Daarom hebben we Rutte die niet schroomt om het geheel te zien zoals het is waardoor hij tot de onvermijdelijke conclusie komt dat we in Afghanistan moeten zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:24 schreef yvonne het volgende:
Kan inderdaad niet. Nederland is een internationaal georienteerd land. We hebben de luxe niet om principieel tegen deze missie te zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:34 schreef Schuifpui het volgende:
Mooi, Nederland kan het niet maken om als enig NAVO land niet actief te zijn in Afghanistan.
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:14 schreef mazaru het volgende:
Waarschijnlijk zou het hele plan van tafel worden geveegd als er alleen familie van de kabinetsleden zouden worden uitgezonden.
Dan zou het ineens niet meer zo'n aanvaardbaar risico zijn.
mwah iedereen weet dat ... ik durf niet te beweren dat het anders zal gaan maar het hoeft niet per sequote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het zinloos is en iedereen weet dat, als de NAVO weg gaat dan is alles weer als het was, en misschien zoals het er nu uit ziet, dan worden de Taliban steeds sterker en vastberadener om als martelaar te sterven en de bezetters te verdrijven
Dat is lulkoek, China loopt toch ook niet overal te vechten.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:31 schreef waht het volgende:
[..]Kan inderdaad niet. Nederland is een internationaal georienteerd land. We hebben de luxe niet om principieel tegen deze missie te zijn.
Over het volgende onzin projectquote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:44 schreef Asphias het volgende:
bovendien, je kan er moeilijk over doen, maar een missie als deze zorgt wel weer dat we tijdens bijvoorbeeld de G7 of de G20 mee mogen praten.
De PvdA kenmerkt zich weer door lafheid. Ze weigeren verantwoordelijkheid te nemen in internationale kwesties. Wat dat betreft blijven ze consistent. Verder is PvdA systematisch anti-VS: dat geeft een extra argument om 'tegen' te zijn. Laf, onverantwoordelijk en opportunistisch, dat is de PvdA.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:47 schreef Monidique het volgende:
Tegen. Weggegooid geld en verlenging van een zinloze, niet te winnen oorlog.
Nee, hoor. Ze nemen hiervoor toch de verantwoordelijkheid? Ze nemen de verantwoordelijkheid om geen militairen te sturen naar een uitzichtloos Zuid-Aziatisch moeras. "Verantwoordelijkheid nemen" betekent niet altijd, of misschien zelfs vrijwel nooit, dat je maar een oorlogje gaat voeren en kijken hoe het afloopt omdat Amerika dat zo graag wil.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:59 schreef voice-over het volgende:
Ze weigeren verantwoordelijkheid te nemen in internationale kwesties.
Wat mij betreft nemen ze juist prima hun verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:59 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ze weigeren verantwoordelijkheid te nemen in internationale kwesties.
Ben dan benieuwd wat je van de PVV vindt. Geert zegt immers:"De PVV steunt dit besluit absoluut niet. Nederland heeft genoeg gedaan: wat ons betreft gaat er niet een man meer voor wat voor missie ook daarheen."quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:59 schreef voice-over het volgende:
[..]
De PvdA kenmerkt zich weer door lafheid. Ze weigeren verantwoordelijkheid te nemen in internationale kwesties. Wat dat betreft blijven ze consistent. Verder is PvdA systematisch anti-VS: dat geeft een extra argument om 'tegen' te zijn. Laf, onverantwoordelijk en opportunistisch, dat is de PvdA.
Dit dus, en om dan gelijk de vergelijking van michealmoore te gebruiken:quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:44 schreef Asphias het volgende:
bovendien, je kan er moeilijk over doen, maar een missie als deze zorgt wel weer dat we tijdens bijvoorbeeld de G7 of de G20 mee mogen praten.
Ga je niet mee slootje springen, dan mag je ook niet bij de populaire jongens op het schoolplein, dat buitenlandse politiek heet, staan.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:10 schreef michaelmoore het volgende:
De NAVO is die groep jongens van vroeger die samen gingen slootje springen, als je niet meedeed dan was je een scheitert, maar als je zoals Balkenende de eerste springer bent, dan mag je bij de grote jongens op lopen.
De koek is voor iedereen ff op, overal op bezuinigen, maar wel 500 miljoen over de balk smijten "om mee te kunnen praten"quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:12 schreef sp3c het volgende:
beiden maar vooral omdat de koek even op is
flauwekul argumentquote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De koek is voor iedereen ff op, overal op bezuinigen, maar wel 500 miljoen over de balk smijten "om mee te kunnen praten"
Het wachten is op de eerste Afghaanse sollicitant die met vier kilo explosieven tussen de andere vrijwilligers gaat staan en dan martelaar wordtquote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
flauwekul argument
onze regering verdeelt zijn geld onder verschillende departementen ook wel ministeries genoemd en die geven het geld dan uit aan dingen die in hun straatje passen.
dat iedereen (defensie zelf ook) moet bezuinigen is helemaal niet relevant en het sluit een nieuwe missie helemaal niet uit
quote:De kosten voor de missie bedragen naar verwachting bijna 470 miljoen euro, inclusief de afbouw tot in 2015. Het geld komt uit de HGIS, een potje op Buitenlandse Zaken waarin geld zit van meerdere ministeries voor internationale inzet.
ja en onderwijs moet de komen de jaren honderden miljoenen inleverenquote:
China heeft hier niets mee te maken. Dat zijn compleet andere omstandigheden.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is lulkoek, China loopt toch ook niet overal te vechten.
En die hebben er wel geld voor.
Die zijn verstandig
het is nog steeds niet relevantquote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en onderwijs moet de komen de jaren honderden miljoenen inleveren
China hoeft niet met een ander land mee te lopen, die staan hier ver bovenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:10 schreef waht het volgende:
[..]
China heeft hier niets mee te maken. Dat zijn compleet andere omstandigheden.
Jij snapt echt niet hoe de politiek werkt he.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en onderwijs moet de komen de jaren honderden miljoenen inleveren
Op moreel niveau staan ze nergens boven. Het is een gigantisch land met potentie maar in essentie is het nog een tweede-wereldland dat de zooi van het Westen produceert.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
China hoeft niet met een ander land mee te lopen, die staan hier ver boven
Dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:02 schreef waht het volgende:
Als Nederland een land van 1,3 miljard inwoners was geweest hadden we ook wat anders gedaan.
Je hebt in principe gelijk, maar dat doet er niets aan af dat de begroting natuurlijk altijd anders had gekund.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:46 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
Jij snapt echt niet hoe de politiek werkt he.
Geld word verdeeld over verschillende ministeries en die krijgen zo hun budget.
Als deze 470 miljoen (wat dus voor ontwikkelingssamenwerking is) niet word besteed aan een nieuwe Afghanistan missie dan word het wel besteed aan een andere vorm van ontwikkelingssamenwerking. Dit geld zal dus NOOIT bij onderwijs/zorg/verkeer belanden of je nou wel of geen afghanistan missie hebt.
Je argument is dus ook een compleet non agrument (dit non argument halen veel mensen aan omdat ze geen verstand ervan hebben hoe het werkt).
En tja eerlijk gezegd zie ik liever dat geld van ontwikkelingssamenwerking word gestopt in een missie waarop we zelf veel invloed hebben dan dat het via een meer indrecte vorm richting ontwikkelingslanden gaat (weet je namelijk zeker dat er veel geld verdwijnt in de verkeerde zakken).
Zou er uitzien trouwens als onderwijs en zorg eventjes geld beginnen te jatten bij andere ministeries, word dan een mooie chaos.
O ja en nog iets om de boel even in perspectief te zien.
Naar de zorg gaat 68 miljard per jaar, naar de onderwijs gaat dik 33 miljard denk jij nou serieus dat die 470 miljoen een wezenlijk verschil maakt op die enorme bedragen.
Ja, en jouw geliefde PVV is natuurlijk ook tegen, maar dan uit heldenmoed, principes en daadkracht.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:59 schreef voice-over het volgende:
[..]
De PvdA kenmerkt zich weer door lafheid. Ze weigeren verantwoordelijkheid te nemen in internationale kwesties. Wat dat betreft blijven ze consistent. Verder is PvdA systematisch anti-VS: dat geeft een extra argument om 'tegen' te zijn. Laf, onverantwoordelijk en opportunistisch, dat is de PvdA.
Klopt maar dan komen we bij een hele andere discussie.quote:[finsdefis
I.. I got authoritah?quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 15:46 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
Jij snapt echt niet hoe de politiek werkt he.
Geld word verdeeld over verschillende ministeries en die krijgen zo hun budget.
Als deze 470 miljoen (wat dus voor ontwikkelingssamenwerking is) niet word besteed aan een nieuwe Afghanistan missie dan word het wel besteed aan een andere vorm van ontwikkelingssamenwerking. Dit geld zal dus NOOIT bij onderwijs/zorg/verkeer belanden of je nou wel of geen afghanistan missie hebt.
Je argument is dus ook een compleet non agrument (dit non argument halen veel mensen aan omdat ze geen verstand ervan hebben hoe het werkt).
En tja eerlijk gezegd zie ik liever dat geld van ontwikkelingssamenwerking word gestopt in een missie waarop we zelf veel invloed hebben dan dat het via een meer indrecte vorm richting ontwikkelingslanden gaat (weet je namelijk zeker dat er veel geld verdwijnt in de verkeerde zakken).
Zou er uitzien trouwens als onderwijs en zorg eventjes geld beginnen te jatten bij andere ministeries, word dan een mooie chaos.
O ja en nog iets om de boel even in perspectief te zien.
Naar de zorg gaat 68 miljard per jaar, naar de onderwijs gaat dik 33 miljard denk jij nou serieus dat die 470 miljoen een wezenlijk verschil maakt op die enorme bedragen.
Je hebt in principe gelijk, maar dat doet er niets aan af dat de begroting natuurlijk altijd anders had gekund
Pfff, je kan toch niet ontkennen dat de PvdA destructief van aard is? In de oppositie is er maar één houding: vernietigen van het kabinet met voorbijgaan aan inhoudelijke afwegingen t.a.v. de belangen van het vaderland. Het vaderland waarvoor zo veel moedig soldatenbloed is gevloeid zodat wij in volle vrijheid van ons leven kunnen genieten. Cohen maakt zich nu al belachelijk bij zijn eigen linkse "vrienden". GL en D66 zullen hoogstwaarschijnlijk "realpolitik" bedrijven en instemmen met de internationale aanpak.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja, en jouw geliefde PVV is natuurlijk ook tegen, maar dan uit heldenmoed, principes en daadkracht.
Jij bent toch zo doorzichtig.
Jij neemt het de PVV dus kwalijk dat zij tegen deze missie is?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:57 schreef voice-over het volgende:
[..]
Pfff, je kan toch niet ontkennen dat de PvdA destructief van aard is? In de oppositie is er maar één houding: vernietigen van het kabinet met voorbijgaan aan inhoudelijke afwegingen t.a.v. de belangen van het vaderland. Het vaderland waarvoor zo veel moedig soldatenbloed is gevloeid zodat wij in volle vrijheid van ons leven kunnen genieten. Cohen maakt zich nu al belachelijk bij zijn eigen linkse "vrienden". GL en D66 zullen hoogstwaarschijnlijk "realpolitik" bedrijven en instemmen met de internationale aanpak.
Maar goed, ik zie aan de andere kant ook wel in dat Nederlanders niets te zoeken hebben in moslimlanden, net zo min als moslims iets te zoeken hebben in Nederland.
Daar had het helemaal niets mee te maken. Was ook de conclusie van de onderzoekscommissie waarvan ik de naam ben vergeten.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:23 schreef Oud_student het volgende:
De vorige keer dat we mee "moesten" doen ging het om een baantje voor de Hoop Scheffer.
Dat ging over Irak. En laten we wel wezen, als Nederland niet had deelgenomen aan de agressie tegen Irak, dan was Jaap de Hoop-Scheffer géén secretaris-generaal van de NAVO geworden.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:33 schreef waht het volgende:
[..]
Daar had het helemaal niets mee te maken. Was ook de conclusie van de onderzoekscommissie waarvan ik de naam ben vergeten.
quote:De Commissie heeft geconstateerd dat de benoeming van De Hoop Scheffer totsecretaris-generaal van de NAVO niet van invloed is geweest op het besluit van de Neder-landse regering om politieke steun te verlenen aan de oorlog tegen Irak. De naam vanDe Hoop Scheffer circuleerde nog niet op het moment waarop de besluitvorming inNederland over Irak plaatsvond. De Hoop Scheffer werd als alternatieve kandidaat voordeze functie pas enkele maanden later genoemd. Het is wel zo dat de Nederlandse steunaan de Irakoorlog een positieve invloed had op de mogelijkheden voor Nederland omeen kandidaat voor deze functie te leveren.
1. Over het nut van het opleiden van agenten kan je inderdaad discussieren. Echter is dit de enige uitweg voor de NAVO/EU uit Afghanistan. Ooit zal Afghanistan voor zichzelf moeten kunnen zorgen. Dus in die zin heeft het zeker nut.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:23 schreef Oud_student het volgende:
De vorige keer dat we mee "moesten" doen ging het om een baantje voor de Hoop Scheffer.
VVD en CDA zijn voor een nieuwe missie, wie moet nu weer een baantje hebben? Balkenende?
(kan die niet beter van Rompuy opvolgen, dan heeft Farage ook weer wat te doen)
Even serieus (ik hoop dat bovenstaande niet serieus is maar je weet het nooit):
1. opleiden van politie heeft geen zin want:
- je leidt potentieele Taliban op
- er melden zich veel gelukszoekers aan, geen kwaliteit
- wat voor politiewerk wil je doen in Afganistan?
2. Het kost ons veel geld
3. Het kost weer een tiental Hollandse levens
4. Het kost levens van de burgerbevolking en cursisten
5. Waarom moet Nederland dit doen, blinkt "onze politie" ergens in uit, behalve het schrijven van bonnen en flitsen?
6. Wat doen we in een Islamitisch land, we willen toch ook niet dat haatbaarden hier onze politie gaat opleiden?
Ik denk dat er nog wel 10 redenen zijn om niet te gaan.
O dus nu doen we het weer voor de bevolking?? Haquote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:47 schreef Pietje28 het volgende:
6. Dus omdat het een islamitisch land is moeten we ze daar laten stikken?
Eerlijk gezegd vind ik dat Nederland dat eerder had moeten bedenken. Ik ben trouwens enorm voor opbouwen in de gebieden waar het rustig is. Deze gebieden ook blijven helpen beschermen. Gebieden waar de oorlog nog in volle gang is kan je alleen helpen met de basisdingen. Een land in de steek laten na er ingevallen te zijn vind ik dus niet tof. Alleen al niet voor de meisjes en vrouwen daar die nu eindelijk weer opnieuw naar school kunnen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:44 schreef KarinJ. het volgende:
Bij een internet-krant was er een poll wel of niet gaan.
85 % van de stemmers vond NIET gaan......
Kan je zeggen dat elke militair inderdaad nog die kant op is gegaan om de bevolking te helpen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O dus nu doen we het weer voor de bevolking?? Ha
Dan zijn er wel andere landen waar je iets kunt doen, wat meer effect heeft, als de NAVO weg is worden alle meelopers afgeslacht hoor
Alleen daarom hebben de landen die daar mee hebben geholpen een verantwoordelijkheid over zichzelf afgeroepen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan zijn er wel andere landen waar je iets kunt doen, wat meer effect heeft, als de NAVO weg is worden alle meelopers afgeslacht hoor
dat is toch geen argument?????quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Had je het nu tegen mij? Ik ben voor een opbouwmissie, maar dan wel op plekken waar het nut heeft. Op de plekken waar nog gevochten wordt ben ik meer voor andere hulp. Noodhulp. Mankracht v h leger.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is toch geen argument?????
als er 1 huis in brand staat dan is het feit dat er nog 10 huizen in brand staan toch geen argument om niet te gaan blussen?
overigens doen we ook regelmatig iets in andere landen
En hoelang moet je die verantwoordelijkheid dragen? Als ze nu weggaan, zijn veel mensen de pineut. Akkoord. Als ze over een jaar weggaan, zijn veel mensen de pineut. Als ze over vijf jaar weggaan, zijn veel mensen de pineut. "We moeten blijven, want anders wordt het alleen maar slechter" is een recept voor oneindige bezetting en oorlog.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:12 schreef paddy het volgende:
[..]
Alleen daarom hebben de landen die daar mee hebben geholpen een verantwoordelijkheid over zichzelf afgeroepen.
Die verantwoordelijkheid kunnen ze juist nemen wanneer er genoeg mankracht aanwezig is om het over te nemen toch? Ik vind het wel erg makkelijk om een land de rug toe te keren op deze manier. Hadden we er maar niet aan moeten beginnen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
En hoelang moet je die verantwoordelijkheid dragen? Als ze nu weggaan, zijn veel mensen de pineut. Akkoord. Als ze over een jaar weggaan, zijn veel mensen de pineut. Als ze over vijf jaar weggaan, zijn veel mensen de pineut. "We moeten blijven, want anders wordt het alleen maar slechter" is een recept voor oneindige bezetting en oorlog.
Verder hebben die landen ook de verantwoordelijkheid om dwalingen recht te zetten en goed beleid te voeren en niet doorgaan met slecht beleid alleen maar omdat je eraan begonnen ben.
ik had het al geeditquote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Had je het nu tegen mij? Ik ben voor een opbouwmissie, maar dan wel op plekken waar het nut heeft. Op de plekken waar nog gevochten wordt ben ik meer voor andere hulp. Noodhulp. Mankracht v h leger.
jaquote:Hebben ze daar niet veel meer baat bij veiligheid i.p.v politiemensen op te leiden die eigenlijk meer als soldaat moeten functioneren omdat het daar nog helemaal niet veilig is?
Die laatste begreep ik niet zo van TV, dus die dan maar hopen. Voor de rest met je eensquote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik had het al geedit
[..]
ja
ik snap ook niet zo goed wat oom agent daar te zoeken heeft
dan kan hij die kereltjes vertellen hoe je met reljongeren in het OV om moet gaan maar zolang de goede man met de Kalashnikov over straat moet zal hem dat weinig kunnen boeien gok ik.
misschien kun je politie arrestatieteams opleiden ofzo die zijn daar natuurlijk wel heel erg bruikbaar maar als je ze puur gaat vertellen hoe je gewapende patrouilles moet lopen en roadblocks moet plaatsen kun je gezien het explosieve klimaat toch beter een compagnie infanterie sturen
maar ik gok dat het vooral marechaussees zijn die erheen gaan en met de agenten op pad moeten en dan nog een paar blauwe agenten die les geven over hoe je een gevangenis moet runnen ofzo en de basis nooit afkomen
In voormalig Joegoeslavie zitten nog altijd militairen (okay wel als waarnemers maar we zijn daar nog altijd). Een land stabiel krijgen dat duurt decennia.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
En hoelang moet je die verantwoordelijkheid dragen? Als ze nu weggaan, zijn veel mensen de pineut. Akkoord. Als ze over een jaar weggaan, zijn veel mensen de pineut. Als ze over vijf jaar weggaan, zijn veel mensen de pineut. "We moeten blijven, want anders wordt het alleen maar slechter" is een recept voor oneindige bezetting en oorlog.
Verder hebben die landen ook de verantwoordelijkheid om dwalingen recht te zetten en goed beleid te voeren en niet doorgaan met slecht beleid alleen maar omdat je eraan begonnen ben.
in 2014 gaan ze weer wegquote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:48 schreef Pietje28 het volgende:
. Een land stabiel krijgen dat duurt decennia.
Sowieso zullen daar wanneer het mogelijk is nog decennialang navo-miltairen rondlopen omdat het land erg strategisch ligt, en anders verschuift het wel weer naar de noorderburen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:53 schreef sp3c het volgende:
Ik geloof het pas als ik het zie eerlijk gezegd
ik gok dat er in 2015 nog best wat nato militairen rondlopen daar en in 2016 ook
Alle polities ja?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in 2014 gaan ze weer weg
en dan worden alle polities die opgeleid zijn afgeslacht
En wat voor verschil zal er dan zijn met nu? Bijna de hele westerse wereld heeft een vinger in de afghaan-pap zitten wat betreft een troepenmacht en nog is de veiligheid van de burgers allesbehalve gegarandeerd. Ik kan niet zien hoe een handjevol, makkelijk om te kopen, afghaanse politieagentjes daar ooit veiligheid kan brengen. Zeker niet als Nederland daar politie gaat opleiden want we weten allemaal wat voor watjes in het nederlandse korps zitten.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:14 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
En afgeslacht worden de burgers zeker als we niet zorgen dat ze voor zichzelf kunnen zorgen.
Tja intelligente post ook van je hoor.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:21 schreef ems. het volgende:
[..]
En wat voor verschil zal er dan zijn met nu? Bijna de hele westerse wereld heeft een vinger in de afghaan-pap zitten wat betreft een troepenmacht en nog is de veiligheid van de burgers allesbehalve gegarandeerd. Ik kan niet zien hoe een handjevol, makkelijk om te kopen, afghaanse politieagentjes daar ooit veiligheid kan brengen. Zeker niet als Nederland daar politie gaat opleiden want we weten allemaal wat voor watjes in het nederlandse korps zitten.
Maargoed, blijkbaar heeft nederland nog niet genoeg de billen van amerika gelikt dus nu gaan we wederom ons bemoeien met zaken die ons helemaal niets aan gaan. Ben benieuwd hoeveel dooien het dit keer weer gaat opleveren
Nederland is toch niet de enige die daar agenten op gaat leiden?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:21 schreef ems. het volgende:
[..]
En wat voor verschil zal er dan zijn met nu? Bijna de hele westerse wereld heeft een vinger in de afghaan-pap zitten wat betreft een troepenmacht en nog is de veiligheid van de burgers allesbehalve gegarandeerd. Ik kan niet zien hoe een handjevol, makkelijk om te kopen, afghaanse politieagentjes daar ooit veiligheid kan brengen. Zeker niet als Nederland daar politie gaat opleiden want we weten allemaal wat voor watjes in het nederlandse korps zitten.
iedereen zit in Afghanistan, van Frankrijk tot Belgie tot Luxemburg tot Estlandquote:Maargoed, blijkbaar heeft nederland nog niet genoeg de billen van amerika gelikt dus nu gaan we wederom ons bemoeien met zaken die ons helemaal niets aan gaan. Ben benieuwd hoeveel dooien het dit keer weer gaat opleveren
lijkt me wel de USA is de grootste deelnemer / contribuant binnen de NAVO club, die hebben ook Jaap de Hoop Scheffer naar voren geschovenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:29 schreef sp3c het volgende:
iedereen zit in Afghanistan, van Frankrijk tot Belgie tot Luxemburg tot Estland
die zitten daar allemaal om de billen van de Amerikanen te likken?
Linkse politici, same Old Story: van de PvdA moet je het niet hebben als het om onze veiligheid gaat. Cohen zal zelfs de Nederlanders (lees PVV-stemmers) de schuld geven als er weer eens een aanslag wordt gepleegd, de VS krijgt ook overal de schuld van. Kortom: slapjanus van de eeuw. Levert waarschijnlijk meer stemmen op voor het kabinet na de volgende verkiezingen. Politiek kost tijd, daadkrachtige veranderingen kosten nog meer tijd.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:27 schreef Salvad0R het volgende:
Alsof die Muppet Rutte ook maar iets te vertellen heeft over wat het Nederlandse leger doet.
Die gast is niets meer dan een marionet voor de oorlogsbelangen van Shell etc.
Of de minister nou "links" of "rechts" is, maakt echt geen donder uit. Het zijn marionetten voor de corporatieve belangen. Meer niet. Ze moeten kapot.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:00 schreef voice-over het volgende:
[..]
Linkse politici, same Old Story: van de PvdA moet je het niet hebben als het om onze veiligheid gaat. Cohen zal zelfs de Nederlanders (lees PVV-stemmers) de schuld geven als er weer eens een aanslag wordt gepleegd, de VS krijgt ook overal de schuld van. Kortom: slapjanus van de eeuw. Levert waarschijnlijk meer stemmen op voor het kabinet na de volgende verkiezingen. Politiek kost tijd, daadkrachtige veranderingen kosten nog meer tijd.
Juist. Niets mis met beetje poen machen, maar de hele wereld veranderen in een slavernij-police state gaat te furr.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:31 schreef jankaas020 het volgende:
En dan worden ze vervangen door de volgende marionetten, kan je beter iets gaan doen aan de corporatieve belangen.
Volgens het één vandaag opiniepanel waren de vvd stemmers ook tegen, alleen de cda stemmers waren voor.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:00 schreef voice-over het volgende:
[..]
Linkse politici, same Old Story: van de PvdA moet je het niet hebben als het om onze veiligheid gaat. Cohen zal zelfs de Nederlanders (lees PVV-stemmers) de schuld geven als er weer eens een aanslag wordt gepleegd, de VS krijgt ook overal de schuld van. Kortom: slapjanus van de eeuw. Levert waarschijnlijk meer stemmen op voor het kabinet na de volgende verkiezingen. Politiek kost tijd, daadkrachtige veranderingen kosten nog meer tijd.
Het volk regeert niet, de regering regeert.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:49 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Volgens het één vandaag opiniepanel waren de vvd stemmers ook tegen, alleen de cda stemmers waren voor.
68% van de stemmers (22.000 man) waren tegen, ook het merendeel van de militairen en politie waren tegen.(resp. 62% en 70%)
Ik weet het, het is maar een opinie peiling maar toch...
Als Nederland niet haar hulp had verleend aan het omverwerpen van een moorddadig regime was het wellicht anders gelopen. We zullen het nooit weten.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat ging over Irak. En laten we wel wezen, als Nederland niet had deelgenomen aan de agressie tegen Irak, dan was Jaap de Hoop-Scheffer géén secretaris-generaal van de NAVO geworden.
Dit staat in het rapport (niet dat ik aan alles daarin veel waarde hecht):
[..]
Uhh... jij zegt dat het stemmen opleverd voor dit kabinet, dat betwijfel ik.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:25 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het volk regeert niet, de regering regeert.
Anders gezegd, het volk, vreet, zuipt, blowt en neukt dat het een lieve lust is maar de regering regeert het land in het landsbelang..
Peilingen zeggen mij dus niks.
Al blijven ze er tot in 2038, martelaars hou je niet tegenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:05 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
En dat in een zeer korte tijd, dat gaat echt niet werken hoor.
die politiemensen vechten tegen bezettersquote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Al blijven ze er tot in 2038, martelaars hou je niet tegen
Ze vechten tegen de bezetters hoor
Het wachten is op de eerste martelaar die zich opgeeft voor de training
Maar wie is hun ogen de bezetter, de taliban of de navo?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
die politiemensen vechten tegen bezetters
Waarom is dat relevant?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:26 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
Wederom laat me maar een onderzoek zien over de nlse politie tegenover die van andere politiemachten in de wereld. Heb je die niet?
Waarom zou zo over politie praten iets te maken hebben met stoere praat? Dat zoiets in jouw kringen als stoer doen wordt gezien betekent niet dat dat overal het geval is.quote:O dus je lult gewoon uit je nek en noemt onze politie watjes omdat je er totaal geen enkel verstand van hebt en omdat je vriendjes het stoer vinden zo te praten over de politie.
Het hele afghanistan-midden-oosten-iran-irak-etc gebeuren heeft met Amerika te maken want zonder hen waren we daar in de eerste instantie niet.quote:En hoezo zouden we me gaan doen aan een EU missie om de kont van de amerikanen te likken?
Of wist je niet dat de politiemissie daar niks met de Amerikanen te maken heeft?
En?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nederland is toch niet de enige die daar agenten op gaat leiden?
Het voornaamste argument is dat we ons niet zo moeten bemoeien met wat er in het buitenland kebeurt. Wij zouden het ook niet leuk vinden als het buitenland opeens aan ons komt vertellen hoe en wat.quote:echt er valt genoeg tegen deze missie in te brengen ... waarom blijft het bij dit soort waardeloze argumenten?
Blijkbaar wel, gezien die landen pas actief werden in het midden oosten toen amerika ermee begon.quote:iedereen zit in Afghanistan, van Frankrijk tot Belgie tot Luxemburg tot Estland
die zitten daar allemaal om de billen van de Amerikanen te likken?
beidenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:41 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Maar wie is hun ogen de bezetter, de taliban of de navo?
Die mensen zijn zo radeloos dat ze elk moment kiezen voor de mensen die ze de beste toekomst geeft.
en wat?quote:
als wij 10/20 jaar smeken of er iemand eindelijk eens wat komt doen dan zou ik niet erg hard balen als het daadwerkelijk gebeurtquote:[..]
Het voornaamste argument is dat we ons niet zo moeten bemoeien met wat er in het buitenland kebeurt. Wij zouden het ook niet leuk vinden als het buitenland opeens aan ons komt vertellen hoe en wat.
Amerika was niet de enige die wapens leverde tijdens de oorlog met de Russenquote:[..]
Blijkbaar wel, gezien die landen pas actief werden in het midden oosten toen amerika ermee begon.
De USA heeft de Taliban opgeleid en wapens gegevenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
en wat?
[..]
Amerika was niet de enige die wapens leverde tijdens de oorlog met de Russen
Alleen heb je niets aan de NATO als je gebied weer in hadden van de Taliban is.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
beiden
alleen hakt de NATO je oor niet af als je je oorinfectie laat genezen ... en bij de NATO kun je je oorinfectie laten genezen
en de Britten en de Fransen en de Pakistanen en het lijstje gaat nog wel even doorquote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De USA heeft de Taliban opgeleid en wapens gegeven
en nu vallen ze dat land binnen
heeft dat niet meer te maken met het feit dat de Duitsers hebben zitten slapen dan met het feit dat de Taliban zoveel sterker word?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:57 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Alleen heb je niets aan de NATO als je gebied weer in hadden van de Taliban is.
Waar de Duitsers zitten was een relatief veilig gebied, nu is het al een heel ander verhaal, die klote taliban rukt steeds meer en meer op.
En wat wat? Wat heeft dat ermee te maken?quote:
Echter is het maar één deel van de bevolking die iets dergelijks wenste. Daarnaast kunnen we nu vrij goed in schatten wat er gaat gebeuren als de buitenlandse "hulp" uit Afghanistan verdwijnt. Of ze nou een leger en politiekorps hebben of niet.quote:als wij 10/20 jaar smeken of er iemand eindelijk eens wat komt doen dan zou ik niet erg hard balen als het daadwerkelijk gebeurt
Dan verschillen wij daarop van mening, fair enough. Ik denk dat júist de rijkere landen de billen van amerika graag blijven liefkozen.quote:besides, dat de Amerikanen het initiatief namen en dat ze blij zijn met meer bondgenoten lijkt me evident ... dat de billen van de Amerikanen likken een zwaarwegend argument is voor de meeste landen betwijfel ik.
ze zitten er wel tussen hoor (Georgie bv) maar de rijkere landen denken vooral aan de eigen billetjes
Dat weet ik niet, weet jij het?quote:Op zondag 9 januari 2011 00:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
heeft dat niet meer te maken met het feit dat de Duitsers hebben zitten slapen dan met het feit dat de Taliban zoveel sterker word?
In geld levert de USA de grootste bijdrage in geld en de rest wil graag een normaal salaris verdienen, dus kannonenvoerquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:59 schreef sp3c het volgende:
ja in absolute aantallen leveren ze de grootste contributie ja ... als je de bevolkngsgrootte mee laat wegen niet
landen als Estland leveren per inwoner meer troepen dan de Amerikanen
het was niet mijn argumentquote:Op zondag 9 januari 2011 00:13 schreef ems. het volgende:
[..]
En wat wat? Wat heeft dat ermee te maken?
wat er gebeurt is meer oorlogquote:[..]
Echter is het maar één deel van de bevolking die iets dergelijks wenste. Daarnaast kunnen we nu vrij goed in schatten wat er gaat gebeuren als de buitenlandse "hulp" uit Afghanistan verdwijnt. Of ze nou een leger en politiekorps hebben of niet.
blijkt niet uit de feitenquote:[..]
Dan verschillen wij daarop van mening, fair enough. Ik denk dat júist de rijkere landen de billen van amerika graag blijven liefkozen.
ja de Duitsers hebben zitten slapen, dat geven ze zelf ook bijna toe inmiddelsquote:
dat is geen feitquote:Het feit is wel dat de invloed van de Taliban steeds groter wordt in Afganistan.
truequote:Hoezeer ik de Taliban ook verafschuw, een strijd met een vijand zonder een echt uniform is echt een onbegonnen zaak, die les moeten we wel geleerd hebben in Vietnam.
OK als jij dat zegt neem ik dat aan.quote:Op zondag 9 januari 2011 00:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja de Duitsers hebben zitten slapen, dat geven ze zelf ook bijna toe inmiddels
Ja er zijn meer gevechten, maar om nou tezeggen dat er meer winst geboekt wordt.quote:dat is geen feit
feit is dat NATO verder en verder oprukt in Talibanland resultaat is meer gevechten
De bevolking is juist het probleem, de boer die je in de middag groet, legt in de nacht een bermbom. Daar is niet tegen te vechten.quote:true
vandaar de focus op de bevolking
Dat is niet te winnen, kijk maar naar de vroegere NSB-ers en de vrijheidsstrijdersquote:Op zondag 9 januari 2011 00:50 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
De bevolking is juist het probleem, de boer die je in de middag groet, legt in de nacht een bermbom. Daar is niet tegen te vechten.
Van wie was het anders? Een vergelijking van het nederlandse politiecorps met die van andere landen doet m.i. niet terzake.quote:
Nouja, hoewel iedereen hun bemoeizucht niet opzij kan zetten door zich te mengen met Afghaanse zaken weten ze toch allemaal aan te kondigen dat ze willen vertrekken op het moment dat het land "veilig" is en er een democratie gevestigd is. Wie zijn wij trouwens om te verkondigen dat dat land een democratie moet hanteren? democratie4afghanistan?quote:wat er gebeurt is meer oorlog
wie die oorlog wint en hoe die het land gaan runnen is onmogelijk te voorspellen op dit moment
Welke feiten? Afgezien van het feit dat het altijd gissen blijft wat de werkelijke beweegredenen van een land zijn als ze een oorlog willen gaan voeren, ondanks wat ze de wereld willen doen geloven.quote:blijkt niet uit de feiten
dat valt wel degenlijk te zeggenquote:Op zondag 9 januari 2011 00:50 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
OK als jij dat zegt neem ik dat aan.
[..]
[..]
Ja er zijn meer gevechten, maar om nou tezeggen dat er meer winst geboekt wordt.
de hardliners zijn het probleem en die komen meestal niet uit Afghanistanquote:[..]
[..]
De bevolking is juist het probleem, de boer die je in de middag groet, legt in de nacht een bermbom. Daar is niet tegen te vechten.
van jouquote:Op zondag 9 januari 2011 01:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Van wie was het anders? Een vergelijking van het nederlandse politiecorps met die van andere landen doet m.i. niet terzake.
verkondingen we dan ook niet maar we willen het idd wel graag zien jaquote:]
Nouja, hoewel iedereen hun bemoeizucht niet opzij kan zetten door zich te mengen met Afghaanse zaken weten ze toch allemaal aan te kondigen dat ze willen vertrekken op het moment dat het land "veilig" is en er een democratie gevestigd is. Wie zijn wij trouwens om te verkondigen dat dat land een democratie moet hanteren? democratie4afghanistan?
je ziet toch landen nee zeggen tegen de Amerikanen?quote:[..]
Welke feiten? Afgezien van het feit dat het altijd gissen blijft wat de werkelijke beweegredenen van een land zijn als ze een oorlog willen gaan voeren, ondanks wat ze de wereld willen doen geloven.
Richtlijnen zijn slechts richtlijnen. Nederlanders gaan de afghaanse politie opleiden. Waarom? Waarom zou de NATO de waarheid in pacht hebben betreffende hoe politieagenten zouden moeten handelen. Wat anders dan westerse waarden hebben zij in het achterhoofd op het moment dat ze die richtlijnen opstellen? De vraag is vooral -waarom-.quote:Op zondag 9 januari 2011 01:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
van jou
jij roept dat de Afghaanse politie gelijk omgelegd word omdat de Nederlandse politie in jouw ogen watjes zijn, niet ik
maar dan ga je voorbij aan het feit dat we niet de enigen zijn die daar agenten opleiden, dat gaat aan de hand van bepaalde richtlijnen die door NATO gesteld worden. Zolang ze de materie maar kennen en daadwerkelijk de juiste skills hebben om mensen op te leiden doet het er helemaal niet toe hoe jij de Nederlandse politie ziet ... die maakt de regels simpelweg niet
Dat verkondigen we dus kort gezegd wel. Vanwaar die geveinsde naďviteit dat de taliban dan niet direct weer de macht overneemt?quote:verkondingen we dan ook niet maar we willen het idd wel graag zien ja
Mondjesmaat. Het is niet echt een 'nee' maar meer een 'nee, maar'quote:je ziet toch landen nee zeggen tegen de Amerikanen?
Maar we zeggen wel zonder gegronde reden ja tegen een nieuwe noord-afgha? Wat maakt het uit of het noord of zuid of west of oost is? Het blijft erop neer komen dat we een land bezetten en onze ethiek opdringen tegen beter weten in.quote:de Duitsers zeggen nee tegen uitzending van troepen naar zuid afghanistan
wij zeggen nee tegen verlenging van de missie in Uruzgan
en de lijst gaat vrij lang door
zowel NATO als de UN vragen om inzet van de lidstatenquote:Op zondag 9 januari 2011 02:48 schreef ems. het volgende:
[..]
Richtlijnen zijn slechts richtlijnen. Nederlanders gaan de afghaanse politie opleiden. Waarom? Waarom zou de NATO de waarheid in pacht hebben betreffende hoe politieagenten zouden moeten handelen. Wat anders dan westerse waarden hebben zij in het achterhoofd op het moment dat ze die richtlijnen opstellen? De vraag is vooral -waarom-.
nee dat verkondigen we nietquote:[..]
Dat verkondigen we dus kort gezegd wel. Vanwaar die geveinsde naďviteit dat de taliban dan niet direct weer de macht overneemt?
maar wat?quote:[..]
Mondjesmaat. Het is niet echt een 'nee' maar meer een 'nee, maar'
we dringen onze ethiek niet opquote:[..]
Maar we zeggen wel zonder gegronde reden ja tegen een nieuwe noord-afgha? Wat maakt het uit of het noord of zuid of west of oost is? Het blijft erop neer komen dat we een land bezetten en onze ethiek opdringen tegen beter weten in.
Omdat het bezetten van andere landen tegen de wil van dat volk in iets is waar we ons niet aan zouden willen wagen? Net zoals dat in de eerste instantie we helemaal niets met die oorlog te maken wilde hebben maar ons fijne kabinet onder leiding van balkenfuckingende het toch maar gewoon deed?quote:Op zondag 9 januari 2011 02:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
zowel NATO als de UN vragen om inzet van de lidstaten
de vraag is waarom niet
Ja dat verkondigen we wel. We gaan richting Afghanistan met de nederlandse vlag hóóg in het vaandel en we zullen wel even de afghanen "bevrijden" van de taliban. Daarna (niemand weet überhaupt wanneer daarna gaat plaatsvinden) nemen we onze zogenaamde afstand. De arrogantie.quote:nee dat verkondigen we niet
Noem het realistisch, ik noem het naďef.quote:en ik ben niet naief genoeg om te geloven dat de taliban niet direct zal proberen de macht over te nemen, ik ben realistisch genoeg om in te zien dat dit ze niet per se gaat lukken
"Nee niet direct maar we kunnen wel dit en dat voor je betekenen" Simpelweg 'nee' zeggen tegen amerika is politiek-strategisch gezien gewoon dom.quote:maar wat?
Zoiets dus ja.quote:maar we willen wel graag je billen likken
We dringen onze ehtiek wel opquote:we dringen onze ethiek niet op
zo werkt het simpelweg niet
we bezetten helemaal geen landen tegen de wil van het volk inquote:Op zondag 9 januari 2011 03:13 schreef ems. het volgende:
[..]
Omdat het bezetten van andere landen tegen de wil van dat volk in iets is waar we ons niet aan zouden willen wagen? Net zoals dat in de eerste instantie we helemaal niets met die oorlog te maken wilde hebben maar ons fijne kabinet onder leiding van balkenfuckingende het toch maar gewoon deed?
nee dat verkondigen we nietquote:[..]
Ja dat verkondigen we wel. We gaan richting Afghanistan met de nederlandse vlag hóóg in het vaandel en we zullen wel even de afghanen "bevrijden" van de taliban. Daarna (niemand weet überhaupt wanneer daarna gaat plaatsvinden) nemen we onze zogenaamde afstand. De arrogantie.
noem het wat je wil maar je gebrek aan kennis maakt het ongeloofwaardigquote:[..]
Noem het realistisch, ik noem het naďef.
kloptquote:[..]
"Nee niet direct maar we kunnen wel dit en dat voor je betekenen" Simpelweg 'nee' zeggen tegen amerika is politiek-strategisch gezien gewoon dom.
nee we dringen onze ethiek niet opquote:[..]
Zoiets dus ja.
[..]
[..]
We dringen onze ehtiek wel op
zo werkt het simpelweg dus.
Het verbaasd me keer op keer hoeveel mensen denken alles te weten over de zeer complexe situatie in Afghanistan puur en enkel uit het nieuws (of ben je er geweest)?quote:Op zondag 9 januari 2011 03:13 schreef ems. het volgende:
[..]
Omdat het bezetten van andere landen tegen de wil van dat volk in iets is waar we ons niet aan zouden willen wagen? Net zoals dat in de eerste instantie we helemaal niets met die oorlog te maken wilde hebben maar ons fijne kabinet onder leiding van balkenfuckingende het toch maar gewoon deed?
[..]
Ja dat verkondigen we wel. We gaan richting Afghanistan met de nederlandse vlag hóóg in het vaandel en we zullen wel even de afghanen "bevrijden" van de taliban. Daarna (niemand weet überhaupt wanneer daarna gaat plaatsvinden) nemen we onze zogenaamde afstand. De arrogantie.
[..]
Noem het realistisch, ik noem het naďef.
[..]
"Nee niet direct maar we kunnen wel dit en dat voor je betekenen" Simpelweg 'nee' zeggen tegen amerika is politiek-strategisch gezien gewoon dom.
[..]
Zoiets dus ja.
[..]
[..]
We dringen onze ehtiek wel op
zo werkt het simpelweg dus.
/buitenhof/quote:zo 09 jan 2011, 11:34
Tegenstanders missie op winst in peiling
AMSTERDAM - Partijen die zich uitspreken tegen een nieuwe missie in Afghanistan, doen het goed bij de kiezer. In de wekelijkse peiling van Maurice de Hond blijkt dat tegenstanders als PvdA, SP en PVV er zetels bij krijgen. Regeringspartijen VVD en CDA leveren juist zetels in.
Wel een gedeelte van het volk.quote:Op zondag 9 januari 2011 03:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
we bezetten helemaal geen landen tegen de wil van het volk in
'We' deden dat wel dacht ik? Maar desalniettemin werd het toch door onze strot geduwd.quote:dat de Nederlanders tegen zijn (zouden zijn, voor Uruzgan schommelde het rond de fifty fifty) is wel een argument maar dan moet je nee zeggen tegen de NATO missie (= Veto) maar zolang we dat niet doen moeten we mensen die kant uit sturen
quote:nee dat verkondigen we niet
We zullen zien. Zelf kan je er ook niets zinnigs over zeggen dus de ongeloofwaardigheid komt van twee kanten.quote:noem het wat je wil maar je gebrek aan kennis maakt het ongeloofwaardig
Maar het behoort m.i. wel tot de opties. Een vrij aannemelijke optie.quote:klopt
toch gebeurt het en het maakt ja zeggen niet automatisch billen likken
Wel.quote:nee we dringen onze ethiek niet op
quote:het kan simpelweg niet
Waarom verkondig ik onzin dan? Verlicht ons met je superieure kennisquote:Het verbaasd me keer op keer hoeveel mensen denken alles te weten over de zeer complexe situatie in Afghanistan puur en enkel uit het nieuws (of ben je er geweest)?
Zelf ben ik er meerdere malen geweest en kan ik zeggen dat jij onzin verkondigd.
Ga je eerst eens inlezen zou ik zeggen (en nee dat kan niet door het NRC/telegraaf/AD/NOS journaal dat beeld is simpelweg veels te beperkt). Begin maar eens met wat boeken te lezen over de situatie in Afghanistan zou ik zeggen.
Dus 70% van de kiezers is tegen deze missie en toch wil Verhagen dit doordrukken, waaromquote:Peiling: 70% is tegen nieuwe missie
zondag 9 jan 2011, 11:50
Zeventig procent van de Nederlanders is op dit moment tegen het plan voor een nieuwe missie naar Afghanistan.
Bij de aanhang van geen enkele partij is er een meerderheid voor de missie, blijkt uit een peiling van Maurice de Hond (.pdf).
Het kabinet wil 545 man naar Kunduz in Noord-Afghanistan sturen om agenten op te leiden. VVD en CDA zijn afhankelijk van de steun van de oppositie, omdat gedoogpartner PVV zo'n missie afwijst.
De PvdA en de SP zijn ook tegen. D66 en GroenLinks weten het nog niet.
Om zo diep mogelijk in de aars van de VS te blijven zitten.quote:Op zondag 9 januari 2011 13:03 schreef michaelmoore het volgende:
http://nos.nl/artikel/210(...)n-nieuwe-missie.html
[..]
Dus 70% van de kiezers is tegen deze missie en toch wil Verhagen dit doordrukken, waarom
Ga eens naar Buitenhof kijkenquote:Op zondag 9 januari 2011 13:05 schreef Voorschrift het volgende:
Geweldig nieuws, actief de terroristen en Taliban tegenwerken is iets waar ik volledig achter sta. Jammer genoeg is het geen oorlogsmissie geworden, maar op deze manier ons steentje bijdragen is ook niks mis mee.
Goed zo Rutte.
Dus moeten we maar opgeven?quote:Op zondag 9 januari 2011 13:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ga eens naar Buitenhof kijken
Pakistan is een land met 250 miljoen inwoners en Afghanistan is de achtertuin, de Taliban hebben de beschikking over een onafgebroken stroom aan nieuwe rekruten / martelaren.
De Taliban is aan de winnende hand.
Pakistan is juist het grote probleem. Dat de Pakistaanse leiders ons willen doen geloven dat ze de taliban aanpakken betekent niet dat dit in de praktijk uitgevoerd wordt.quote:Op zondag 9 januari 2011 13:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dus moeten we maar opgeven?
Zweep over de oorlogsindustrie en harder doorzetten, de Pakistanen helpen ook dus waarom zouden wij geen steen bijdragen? Wanneer je opgeeft heb je bij voorbaat al verloren. Die extremisten zijn niks anders dan kanker en wij zijn de chemo, bij afwezigheid van ons is 't sowieso terminaal, en dat sta ik niet toe.
Volgens Marc Colpaert in Buitenhof zijn de Pakistan in werkelijkheid voor hun geloofsgenoten en tegen de bezetters, juist omdat er zoveel burgers vermoord worden.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Pakistan is juist het grote probleem. Dat de Pakistaanse leiders ons willen doen geloven dat ze de taliban aanpakken betekent niet dat dit in de praktijk uitgevoerd wordt.
Daarom voert de Verenigde Staten ook (illegale) aanvallen uit op Pakistaans grondgebied, en trekken we ons over het algemeen vrij weinig aan van wat die dorpsbewoners in de bergen vinden.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Pakistan is juist het grote probleem. Dat de Pakistaanse leiders ons willen doen geloven dat ze de taliban aanpakken betekent niet dat dit in de praktijk uitgevoerd wordt.
Nee, de Pvda heeft nu de handen schoon en heeft zich aan afspraken gehoudenquote:Op zondag 9 januari 2011 20:55 schreef jennifermank het volgende:
Kabinet was voor niets gevallen dus.
Ben je mal, we krijgen nu zoveel meer leuke rechtse speeltjes er voor terug, veel beter.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:55 schreef jennifermank het volgende:
Kabinet was voor niets gevallen dus.
Het opleiden van Afghaanse agenten en militairen door NAVO/VN personeel gebeurd al jaren lang.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee, de Pvda heeft nu de handen schoon en heeft zich aan afspraken gehouden
Maar ik vind dit trainen van Afghanen veel gevaarlijker, het wachten is op de eerste martelaar
Het gebeurd in Irak bijna iedere week dat er een politieburo wordt aangevallen door een martelaarquote:Op zondag 9 januari 2011 21:20 schreef Royyy het volgende:
[..]
Het opleiden van Afghaanse agenten en militairen door NAVO/VN personeel gebeurd al jaren lang.
Het aantal coalitietroepen dat daarbij is omgekomen doordat een van de Afghaanse rekruten zichzelf opblaast valt echt helemaal in het niets tegenover slachtoffers door andere oorzaken.
Afghanistan is niet Irak.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het gebeurd in Irak bijna iedere week dat er een politieburo wordt aangevallen door een martelaar
quote:6 US Soldiers Killed by Afghani Policeman, Taliban Fighters Kidanp 6 Afghani Security Guards
November 30, 2010
Afghani Trainee policeman kills six US troops in Afghanistan
by Yasar Hameed Yasar Hameed –
ASADABAD, Afghanistan (AFP) –
Six American soldiers training Afghan police in a Taliban flashpoint were shot dead by one of their students in the deadliest such incident in at least two years, officials said Tuesday.
The shooting, which follows a string of similar attacks on NATO troops, underscores the challenges faced by the US-led mission as it aims to build the national army and police to take responsibility for security by 2014.
NATO's International Security Assistance Force (ISAF) said the gunman, identified as a local resident who had been in training with Western troops for only a few days, was also killed, and an investigation was underway.
Dat houd je niet tegen.quote:
Nee, maar een incident als dat, zal als een mokerslag aankomen hier in Nederlandquote:
Ja maar in plaats van te roepen om daadkracht (en niet domme trainingen), gaan ze hier met de staart tussen de benen weg.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee, maar een incident als dat, zal als een mokerslag aankomen hier in Nederland
Ja, en wat wil je hiermee zeggen?quote:
Het gaat om de impact die dit heeft hier, het trauma, de Kamervragenquote:Op zondag 9 januari 2011 21:41 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ja, en wat wil je hiermee zeggen?
Dat is één zo'n incident.
Hoeveel NAVO militairen komen er maandelijks om in "normale" gevechten tegen de Taliban, of door IEDs (m.a.w. de situatie waar Nederland in Uruzgan mee te maken had)?
Net beweerde je nog dat deze missie veel gevaarlijker is, wordt dat argument onderuit gehaald, en dan bedoelde je opeens de impact die het hier heeftquote:Op zondag 9 januari 2011 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het gaat om de impact die dit heeft hier, het trauma, de Kamervragen
Ja, aangezien de NAVO nu ook gebieden binnentrekt waar ze eerder jarenlang niet waren geweest, waar de Taliban dus al die tijd zo goed als vrij spel had.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:45 schreef Rambolin het volgende:
Er zijn een recordaantal NAVO-troepen gesneuveld in Afghanistan het afgelopen jaar.
NAVO zal met de staart tussen de benen vertrekken, en de Afghanen die als collaborateur worden gezien zullen naar Europa of de VS emigreren of worden vermoord door de Taliban.
De Taliban heeft alle tijd, NAVO niet. Afghanistan zal weer in de handen van de pashtoenbevolking vallen.
Het is andersom, de Taliban komt in de voorheen rustige gedeeltesquote:Op zondag 9 januari 2011 21:49 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ja, aangezien de NAVO nu ook gebieden binnentrekt waar ze eerder jarenlang niet waren geweest, waar de Taliban dus al die tijd zo goed als vrij spel had.
Logisch dat er dan meer slachtoffers vallen dan in een periode waarin je zulke gebieden met rust laat, omdat er niet genoeg mankracht voor is.
Nee het is niet andersom. De Taliban wordt verdreven uit gebieden waar ze jarenlang hebben gezeten. Dus wijken degenen die die NAVO offensieven overleven gedeeltelijk uit naar voorheen relatief rustige provincies zoals Kunduz. Doordat het daar zo relatief rustig was, zitten er ook minder NAVO troepen.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is andersom, de Taliban komt in de voorheen rustige gedeeltes
In Kunduz is momenteel OORLOG
Het gaat gegarandeerd gebeuren? Vent je weet niet waarover je praat.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee, maar een incident als dat, zal als een mokerslag aankomen hier in Nederland
En het gaat gebeuren gegarandeerd
Er zijn de afgelopen jaren verschillende incidenten geweest met politie-agenten in training die een aantal van hun instructeurs doodden.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:41 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ja, en wat wil je hiermee zeggen?
Dat is één zo'n incident.
Hoeveel NAVO militairen komen er maandelijks om in "normale" gevechten tegen de Taliban, of door IEDs (m.a.w. de situatie waar Nederland in Uruzgan mee te maken had)?
Snapj ehet niet?? Die afghaanse militairen zijn voor hen de NSBersquote:Op zondag 9 januari 2011 21:58 schreef Royyy het volgende:
[..]
Nee het is niet andersom. De Taliban wordt verdreven uit gebieden waar ze jarenlang hebben gezeten. Dus wijken degenen die die NAVO offensieven overleven gedeeltelijk uit naar voorheen relatief rustige provincies zoals Kunduz. Doordat het daar zo relatief rustig was, zitten er ook minder NAVO troepen.
quote:Opstandelingen doden dertien Afghaanse militairen
19 december 2010
(Novum/AP) - Opstandelingen hebben zondag bij aanslagen in de Afghaanse hoofdstad Kabul en het noorden van het land dertien militairen en politieagenten gedood.
De aanvallen laten zien dat de Talibanstrijders in grote delen van Afghanistan kunnen toeslaan en niet alleen aanslagen plegen in het zuiden van het land.
Natuurlijk, maar michaelmoore beweerde dat een missie gefocust op het trainen van politieagenten veel gevaarlijker is dan een missie zoals Nederland die in Uruzgan uitvoerde.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn de afgelopen jaren verschillende incidenten geweest met politie-agenten in training die een aantal van hun instructeurs doodden.
Hoe het verhoudingsgewijs is weet ik niet. Wel heeft Nederland ook in Uruzgan politie-agenten opgeleid. Daar is nooit iets gebeurd. Misschien komt dat ook wel omdat die Nederlandse instructeurs anders met die mensen omgaan.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:10 schreef Royyy het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar michaelmoore beweerde dat een missie gefocust op het trainen van politieagenten veel gevaarlijker is dan een missie zoals Nederland die in Uruzgan uitvoerde.
En dat is gewoon grote onzin.
Het aantal instructeurs wat bij zo'n incidenten is omgekomen valt echt helemaal in het niets vergeleken met het aantal slachtoffers tijdens andere militaire operaties.
Alsof Nederlandse media een goede bron voor zoiets isquote:Op zondag 9 januari 2011 22:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Opstandelingen doden dertien Afghaanse militairen
19 december 2010
(Novum/AP) - Opstandelingen hebben zondag bij aanslagen in de Afghaanse hoofdstad Kabul en het noorden van het land dertien militairen en politieagenten gedood.
De aanvallen laten zien dat de Talibanstrijders in grote delen van Afghanistan kunnen toeslaan en niet alleen aanslagen plegen in het zuiden van het land.
[..]
Hoe dan ook ze zijn wel vermoord, of wil je zeggen dat dat niet gebeurt is?quote:Op zondag 9 januari 2011 22:16 schreef Royyy het volgende:
[..]
Alsof Nederlandse media een goede bron voor zoiets isAlle positieve dingen die er gebeuren daar publiceren ze nooit wat over, want dat is geen sensatie en dus niet interessant voor de lezers
Vervolgens gebeurt er zoiets en dan zitten ze er meteen bovenop. De brave burgers lezen in de krant dus alleen maar negatieve dingen over Afghanistan, en baseren daarop hun mening.
Daarnaast zegt het feit dat ze in het hele land konden toeslaan natuurlijk niks, dat konden ze 5 jaar geleden ook.
Ik denk dat er veel meer slecht nieuws is dan je denkt, deze verhalen komen nooit in de Telegraaf bijvoorbeeldquote:Op zondag 9 januari 2011 22:16 schreef Royyy het volgende:
[..]
Alsof Nederlandse media een goede bron voor zoiets isAlle positieve dingen die er gebeuren daar publiceren ze nooit wat over, want dat is geen sensatie en dus niet interessant voor de lezers
Vervolgens gebeurt er zoiets en dan zitten ze er meteen bovenop. De brave burgers lezen in de krant dus alleen maar negatieve dingen over Afghanistan, en baseren daarop hun mening.
Daarnaast zegt het feit dat ze in het hele land konden toeslaan natuurlijk niks, dat konden ze 5 jaar geleden ook.
quote:Kort na de aanslag in Kunduz bliezen in Kabul twee zelfmoordterroristen zich op nabij een bus die Afghaanse militairen naar hun werk bracht. Vijf militairen kwamen om en negen raakten gewond. Het was de dodelijkste aanslag in de hoofdstad sinds mei, toen bij een zelfmoordaanslag achttien mensen om het leven kwamen.
Nee, maar het zegt helemaal niks over de veiligsheidssituatie in heel Afghanistan, waar het als argument voor gebruikt werd.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:20 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Hoe dan ook ze zijn wel vermoord, of wil je zeggen dat dat niet gebeurt is?
Natuurlijk is er een heleboel slecht nieuws, dat zal je mij echt niet horen ontkennen. Een insurgency als dit verslaan is nu eenmaal iets wat veel tijd kost.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel meer slecht nieuws is dan je denkt, deze verhalen komen nooit in de Telegraaf bijvoorbeeld
[..]
Het is geen terrorist safe haven meer en het Taliban-regime is weg, kort gezegd. Daardoor is het volk vrijer en zijn sommige delen veiliger. Andere delen zijn weer onveiliger.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:56 schreef mazaru het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat voor vooruitgang er is geboekt in dat land door onze interventie?
Moet wel als kanttekening bij deze cijfers geplaatsd worden.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:30 schreef LXIV het volgende:
Afghanistan blijft een harde noot om te kraken. Dit jaar is de tiende 'verjaardag' ervan, langer dan WO I en WO II opgeteld. Ondertussen neemt de weerstand enkel nog toe:
[ afbeelding ]
Nota bene: dit is geen cumulatieve grafiek, maar deze geeft het aantal Westerse doden per jaar aan!
De toename van het aantal doden stijgt dus nog ieder jaar.
Dat is beslist zo. Maar het is dus ook niet zo dat de oorlog daar bijna voorbij is.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:17 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
Moet wel als kanttekening bij deze cijfers geplaatsd worden.
De eerste jaren zaten er zowat geen troepen in het complete zuiden van Afghanistan (waar het veruit het gevaarlijkste is).
Dat er dit jaar weer een steiging is dat is ook logisch te verklaren. Amerika heeft er 20000 extra militairen heen gestuurd.
Neemt niet weg dat er veel geweld is in Afghanistan.
Wat ook een rol speelt, zijn alle niet-Afghanen die met de Taliban meevechten.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:17 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
Moet wel als kanttekening bij deze cijfers geplaatsd worden.
De eerste jaren zaten er zowat geen troepen in het complete zuiden van Afghanistan (waar het veruit het gevaarlijkste is).
Dat er dit jaar weer een steiging is dat is ook logisch te verklaren. Amerika heeft er 20000 extra militairen heen gestuurd.
Neemt niet weg dat er veel geweld is in Afghanistan.
Dan gaan ze opium verbouwen ??quote:Op zondag 9 januari 2011 23:31 schreef Royyy het volgende:
. Als dat soort figuren niet meer op "ongelovigen" kan schieten in Irak en Afghanistan, wat gaan ze dan doen?
Klopt en geloof me die gasten worden niet bepaald gewaardeerd door de locale bevolking.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:31 schreef Royyy het volgende:
[..]
Wat ook een rol speelt, zijn alle niet-Afghanen die met de Taliban meevechten.
Tsjetjsenen, Syriers, Filipino's, je kunt het je zo gek niet bedenken. Dit zijn allerlei mensen die eigenlijk geen banden hebben met Afghanistan, maar puur en alleen voor de Jihad komen, om tegen de ongelovigen te kunnen vechten.
Voor zover ik weet kwam dat fenomeen echt op tijdens de Amerikaanse inval in Irak. Tijdens de slag om Fallujah in 2004 bijvoorbeeld, kwam het overgrote deel van de insurgents die de stad verdedigden helemaal niet uit Irak.
Nu de Amerikanen grotendeels weg zijn uit Irak... heb er nergens over gelezen eerlijk gezegd, maar het zou me helemaal niks verbazen als die 'buitenlanders' ondertussen naar Afghanistan zijn doorgereisd.
Is ook wel iets wat je mee moet laten wegen in de beslissing om als NAVO Afghanistan wel of niet te verlaten vind ik. Als dat soort figuren niet meer op "ongelovigen" kan schieten in Irak en Afghanistan, wat gaan ze dan doen?
Wij hebben ook alle tijd en het is een perfect oefenterrein met als bonus dat we Pakistan, Iran, Irak en India in de gaten kunnen houden.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:45 schreef Rambolin het volgende:
De Taliban heeft alle tijd, NAVO niet. Afghanistan zal weer in de handen van de pashtoenbevolking vallen.
Kijk maar eens naar de aflevering van Buitenhof, over een uurtje, want ik merk dat je die gemist hebtquote:Op zondag 9 januari 2011 23:44 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
Klopt en geloof me die gasten worden niet bepaald gewaardeerd door de locale bevolking.
En ik merk dat jij een heleboel andere bronnen gemist hebtquote:Op zondag 9 januari 2011 23:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar de aflevering van Buitenhof, over een uurtje, want ik merk dat je die gemist hebt
http://www.tvgids.nl/programma/10414898/Buitenhof/
Je hebt die uitzending niet gezien, maar goedquote:Op maandag 10 januari 2011 00:22 schreef Royyy het volgende:
[..]
En ik merk dat jij een heleboel andere bronnen gemist hebt![]()
Op zich wel een goede uitzending.
quote:Op maandag 10 januari 2011 00:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je hebt die uitzending niet gezien, maar goed
Er werd gezegd dat er zoveel burgers gedood worden, dat de bevolking de NAVO als bezetter en vijand is gaan zien, ofschoon dat in het begin niet zo was
Dat wilde ik net zeggen, 70% van de bevolking is tegen, en toch drukken ze het door, de ettersquote:Op maandag 10 januari 2011 01:06 schreef maniack28 het volgende:
wat een mongolen, meer heb ik er niet over te zeggen...
Ik ben meerdere malen van 2006 tot en met 2010 in Afghanistan geweest, aan mijn eigen ervaring hecht ik veel meer waarde dan aan de gekleurde media.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar de aflevering van Buitenhof, over een uurtje, want ik merk dat je die gemist hebt
http://www.tvgids.nl/programma/10414898/Buitenhof/
Jij vond Brinkman sterk?quote:Op maandag 10 januari 2011 23:05 schreef michaelmoore het volgende:
op P en W is Berlijn die zal vertellen waarom dat nu weer moet
iets anders lost zeker niets op, wacht maar tot de eerste martelaar zich aanmeldt als vrijwilligerquote:Op dinsdag 11 januari 2011 01:42 schreef waht het volgende:
[..]
Jij vond Brinkman sterk?
Het is hetzelfde kortzichtige riedeltje: Nederland kan en moet zich isoleren van de rest van de wereld en alle problemen zijn opgelost.
Lachen geeft meestal aan dat iemand onzeker is en niet op de hoogte van de gegeven materie.quote:
Ik vond ze beiden niet sterk, ik vond Groenhuisen ( of die ook heet pas sterk in deze discussie )quote:Op dinsdag 11 januari 2011 01:42 schreef waht het volgende:
[..]
Jij vond Brinkman sterk?
Het is hetzelfde kortzichtige riedeltje: Nederland kan en moet zich isoleren van de rest van de wereld en alle problemen zijn opgelost.
Charles Groenhuijsen denkt om zijn bronnen en recepties, die kan hij niet afvallen, zijn mening was erg gekleurd door zijn inkomstenbronnen, je kan van zo iemand geen objektieve eigen mening verwachten, die heeft hij wel, maar zal hij nooit zeggenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 04:34 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik vond ze beiden niet sterk, ik vond Groenhuisen ( of die ook heet pas sterk in deze discussie )
quote:Palin: "Don't retreat. Reload..." RT @ABC Palin's Now in 'Crosshairs' of Giffords Debate http://abcn.ws/fKMA4t
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |