abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 januari 2011 @ 22:25:09 #176
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_91044625
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:49 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Volgens het één vandaag opiniepanel waren de vvd stemmers ook tegen, alleen de cda stemmers waren voor.
68% van de stemmers (22.000 man) waren tegen, ook het merendeel van de militairen en politie waren tegen.(resp. 62% en 70%)
Ik weet het, het is maar een opinie peiling maar toch...
Het volk regeert niet, de regering regeert.
Anders gezegd, het volk, vreet, zuipt, blowt en neukt dat het een lieve lust is maar de regering regeert het land in het landsbelang..

Peilingen zeggen mij dus niks.
pi_91046541
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 17:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat ging over Irak. En laten we wel wezen, als Nederland niet had deelgenomen aan de agressie tegen Irak, dan was Jaap de Hoop-Scheffer géén secretaris-generaal van de NAVO geworden.

Dit staat in het rapport (niet dat ik aan alles daarin veel waarde hecht):

[..]

Als Nederland niet haar hulp had verleend aan het omverwerpen van een moorddadig regime was het wellicht anders gelopen. We zullen het nooit weten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_91046698
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:25 schreef voice-over het volgende:

[..]

Het volk regeert niet, de regering regeert.
Anders gezegd, het volk, vreet, zuipt, blowt en neukt dat het een lieve lust is maar de regering regeert het land in het landsbelang..

Peilingen zeggen mij dus niks.
Uhh... jij zegt dat het stemmen opleverd voor dit kabinet, dat betwijfel ik.

Maar vertel eens wat is het landsbelang in deze?
Het opleiden van analfabeten mensen die kiezen voor de politie uit armoede en niet uit overtuiging?
En dat in een zeer korte tijd, dat gaat echt niet werken hoor.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 23:07:17 #179
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_91046777
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:05 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]
En dat in een zeer korte tijd, dat gaat echt niet werken hoor.
Al blijven ze er tot in 2038, martelaars hou je niet tegen

Ze vechten tegen de bezetters hoor
Het wachten is op de eerste martelaar die zich opgeeft voor de training
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_91047261
Treurig maar waar...
  Moderator zaterdag 8 januari 2011 @ 23:22:22 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91047587
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Al blijven ze er tot in 2038, martelaars hou je niet tegen

Ze vechten tegen de bezetters hoor
Het wachten is op de eerste martelaar die zich opgeeft voor de training
die politiemensen vechten tegen bezetters
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_91048640
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

die politiemensen vechten tegen bezetters
Maar wie is hun ogen de bezetter, de taliban of de navo?
Die mensen zijn zo radeloos dat ze elk moment kiezen voor de mensen die ze de beste toekomst geeft.
pi_91048662
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 19:26 schreef Pietje28 het volgende:

[..]

Wederom laat me maar een onderzoek zien over de nlse politie tegenover die van andere politiemachten in de wereld. Heb je die niet?
Waarom is dat relevant?
quote:
O dus je lult gewoon uit je nek en noemt onze politie watjes omdat je er totaal geen enkel verstand van hebt en omdat je vriendjes het stoer vinden zo te praten over de politie.
Waarom zou zo over politie praten iets te maken hebben met stoere praat? Dat zoiets in jouw kringen als stoer doen wordt gezien betekent niet dat dat overal het geval is.
quote:
En hoezo zouden we me gaan doen aan een EU missie om de kont van de amerikanen te likken?
Of wist je niet dat de politiemissie daar niks met de Amerikanen te maken heeft?
Het hele afghanistan-midden-oosten-iran-irak-etc gebeuren heeft met Amerika te maken want zonder hen waren we daar in de eerste instantie niet.
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 19:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nederland is toch niet de enige die daar agenten op gaat leiden?
En?
quote:
echt er valt genoeg tegen deze missie in te brengen ... waarom blijft het bij dit soort waardeloze argumenten?
Het voornaamste argument is dat we ons niet zo moeten bemoeien met wat er in het buitenland kebeurt. Wij zouden het ook niet leuk vinden als het buitenland opeens aan ons komt vertellen hoe en wat.
quote:
iedereen zit in Afghanistan, van Frankrijk tot Belgie tot Luxemburg tot Estland

die zitten daar allemaal om de billen van de Amerikanen te likken?
Blijkbaar wel, gezien die landen pas actief werden in het midden oosten toen amerika ermee begon.
Conscience do cost.
  Moderator zaterdag 8 januari 2011 @ 23:45:51 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91048856
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:41 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Maar wie is hun ogen de bezetter, de taliban of de navo?
Die mensen zijn zo radeloos dat ze elk moment kiezen voor de mensen die ze de beste toekomst geeft.
beiden

alleen hakt de NATO je oor niet af als je je oorinfectie laat genezen ... en bij de NATO kun je je oorinfectie laten genezen
  Moderator zaterdag 8 januari 2011 @ 23:49:50 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91049077
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:42 schreef ems. het volgende:
[..]

En?
en wat?

quote:
[..]

Het voornaamste argument is dat we ons niet zo moeten bemoeien met wat er in het buitenland kebeurt. Wij zouden het ook niet leuk vinden als het buitenland opeens aan ons komt vertellen hoe en wat.
als wij 10/20 jaar smeken of er iemand eindelijk eens wat komt doen dan zou ik niet erg hard balen als het daadwerkelijk gebeurt

quote:
[..]

Blijkbaar wel, gezien die landen pas actief werden in het midden oosten toen amerika ermee begon.
Amerika was niet de enige die wapens leverde tijdens de oorlog met de Russen

besides, dat de Amerikanen het initiatief namen en dat ze blij zijn met meer bondgenoten lijkt me evident ... dat de billen van de Amerikanen likken een zwaarwegend argument is voor de meeste landen betwijfel ik.

ze zitten er wel tussen hoor (Georgie bv) maar de rijkere landen denken vooral aan de eigen billetjes
  zaterdag 8 januari 2011 @ 23:57:10 #186
323876 michaelmoore
pi_91049466
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

en wat?

[..]

Amerika was niet de enige die wapens leverde tijdens de oorlog met de Russen
De USA heeft de Taliban opgeleid en wapens gegeven

en nu vallen ze dat land binnen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_91049500
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

beiden

alleen hakt de NATO je oor niet af als je je oorinfectie laat genezen ... en bij de NATO kun je je oorinfectie laten genezen
Alleen heb je niets aan de NATO als je gebied weer in hadden van de Taliban is.
Waar de Duitsers zitten was een relatief veilig gebied, nu is het al een heel ander verhaal, die klote taliban rukt steeds meer en meer op.
  Moderator zondag 9 januari 2011 @ 00:04:19 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91049908
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De USA heeft de Taliban opgeleid en wapens gegeven

en nu vallen ze dat land binnen
en de Britten en de Fransen en de Pakistanen en het lijstje gaat nog wel even door

Stinger kwam ook pas beschikbaar toen Blowpipe wederom bewees een complete faalhaas te zijn
  Moderator zondag 9 januari 2011 @ 00:05:19 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91049972
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:57 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Alleen heb je niets aan de NATO als je gebied weer in hadden van de Taliban is.
Waar de Duitsers zitten was een relatief veilig gebied, nu is het al een heel ander verhaal, die klote taliban rukt steeds meer en meer op.
heeft dat niet meer te maken met het feit dat de Duitsers hebben zitten slapen dan met het feit dat de Taliban zoveel sterker word?
pi_91050403
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

en wat?
En wat wat? Wat heeft dat ermee te maken?
quote:
als wij 10/20 jaar smeken of er iemand eindelijk eens wat komt doen dan zou ik niet erg hard balen als het daadwerkelijk gebeurt
Echter is het maar één deel van de bevolking die iets dergelijks wenste. Daarnaast kunnen we nu vrij goed in schatten wat er gaat gebeuren als de buitenlandse "hulp" uit Afghanistan verdwijnt. Of ze nou een leger en politiekorps hebben of niet.
quote:
besides, dat de Amerikanen het initiatief namen en dat ze blij zijn met meer bondgenoten lijkt me evident ... dat de billen van de Amerikanen likken een zwaarwegend argument is voor de meeste landen betwijfel ik.

ze zitten er wel tussen hoor (Georgie bv) maar de rijkere landen denken vooral aan de eigen billetjes
Dan verschillen wij daarop van mening, fair enough. Ik denk dat júist de rijkere landen de billen van amerika graag blijven liefkozen.
Conscience do cost.
pi_91050688
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

heeft dat niet meer te maken met het feit dat de Duitsers hebben zitten slapen dan met het feit dat de Taliban zoveel sterker word?
Dat weet ik niet, weet jij het?
Het feit is wel dat de invloed van de Taliban steeds groter wordt in Afganistan.

Hoezeer ik de Taliban ook verafschuw, een strijd met een vijand zonder een echt uniform is echt een onbegonnen zaak, die les moeten we wel geleerd hebben in Vietnam.
  zondag 9 januari 2011 @ 00:20:48 #192
323876 michaelmoore
pi_91050834
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 19:59 schreef sp3c het volgende:
ja in absolute aantallen leveren ze de grootste contributie ja ... als je de bevolkngsgrootte mee laat wegen niet

landen als Estland leveren per inwoner meer troepen dan de Amerikanen
In geld levert de USA de grootste bijdrage in geld en de rest wil graag een normaal salaris verdienen, dus kannonenvoer
  Moderator zondag 9 januari 2011 @ 00:27:28 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91051187
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:13 schreef ems. het volgende:

[..]

En wat wat? Wat heeft dat ermee te maken?
het was niet mijn argument

quote:
[..]

Echter is het maar één deel van de bevolking die iets dergelijks wenste. Daarnaast kunnen we nu vrij goed in schatten wat er gaat gebeuren als de buitenlandse "hulp" uit Afghanistan verdwijnt. Of ze nou een leger en politiekorps hebben of niet.
wat er gebeurt is meer oorlog

wie die oorlog wint en hoe die het land gaan runnen is onmogelijk te voorspellen op dit moment

quote:
[..]

Dan verschillen wij daarop van mening, fair enough. Ik denk dat júist de rijkere landen de billen van amerika graag blijven liefkozen.
blijkt niet uit de feiten
  Moderator zondag 9 januari 2011 @ 00:29:27 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91051278
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:18 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, weet jij het?
ja de Duitsers hebben zitten slapen, dat geven ze zelf ook bijna toe inmiddels

quote:
Het feit is wel dat de invloed van de Taliban steeds groter wordt in Afganistan.
dat is geen feit

feit is dat NATO verder en verder oprukt in Talibanland resultaat is meer gevechten

quote:
Hoezeer ik de Taliban ook verafschuw, een strijd met een vijand zonder een echt uniform is echt een onbegonnen zaak, die les moeten we wel geleerd hebben in Vietnam.
true

vandaar de focus op de bevolking
pi_91052183
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja de Duitsers hebben zitten slapen, dat geven ze zelf ook bijna toe inmiddels
OK als jij dat zegt neem ik dat aan.
[..]
quote:
dat is geen feit

feit is dat NATO verder en verder oprukt in Talibanland resultaat is meer gevechten
Ja er zijn meer gevechten, maar om nou tezeggen dat er meer winst geboekt wordt.

[..]
quote:
true

vandaar de focus op de bevolking
De bevolking is juist het probleem, de boer die je in de middag groet, legt in de nacht een bermbom. Daar is niet tegen te vechten.
  zondag 9 januari 2011 @ 00:59:25 #196
323876 michaelmoore
pi_91052520
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:50 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

De bevolking is juist het probleem, de boer die je in de middag groet, legt in de nacht een bermbom. Daar is niet tegen te vechten.
Dat is niet te winnen, kijk maar naar de vroegere NSB-ers en de vrijheidsstrijders

Ik begrijp deze bezetting ook totaal niet
Hoe meer soldaten, hoe meer verzet er zal zijn
Bezetters zijn altijd gehaat en zullen altijd verliezen
pi_91052677
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

het was niet mijn argument
Van wie was het anders? Een vergelijking van het nederlandse politiecorps met die van andere landen doet m.i. niet terzake.

quote:
wat er gebeurt is meer oorlog

wie die oorlog wint en hoe die het land gaan runnen is onmogelijk te voorspellen op dit moment
Nouja, hoewel iedereen hun bemoeizucht niet opzij kan zetten door zich te mengen met Afghaanse zaken weten ze toch allemaal aan te kondigen dat ze willen vertrekken op het moment dat het land "veilig" is en er een democratie gevestigd is. Wie zijn wij trouwens om te verkondigen dat dat land een democratie moet hanteren? democratie4afghanistan?
quote:
blijkt niet uit de feiten
Welke feiten? Afgezien van het feit dat het altijd gissen blijft wat de werkelijke beweegredenen van een land zijn als ze een oorlog willen gaan voeren, ondanks wat ze de wereld willen doen geloven.
Conscience do cost.
  Moderator zondag 9 januari 2011 @ 01:37:30 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91053812
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:50 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

OK als jij dat zegt neem ik dat aan.
[..]

[..]

Ja er zijn meer gevechten, maar om nou tezeggen dat er meer winst geboekt wordt.
dat valt wel degenlijk te zeggen

in Uruzgan kon bv in Chora in 2010 de kroonprins mee op voetpatrouille terwijl je er in 2005 niet uit kwam zonder te schieten, Tarin Kowt kun je tegenwoordig met de satteliet bekijken s'nachts vanwege de electriciteit etc. etc.

quote:
[..]

[..]

de hardliners zijn het probleem en die komen meestal niet uit Afghanistan

de gemiddelde Afghaan doet wat het beste is voor de gemiddelde Afghaan
als dat bermbommen leggen is legt hij bermbommen maar als dat op het veld werken is dan doet hij dat ... daar kun je als ISAF iets mee
  Moderator zondag 9 januari 2011 @ 01:43:34 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91053975
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 01:03 schreef ems. het volgende:

[..]

Van wie was het anders? Een vergelijking van het nederlandse politiecorps met die van andere landen doet m.i. niet terzake.
van jou

jij roept dat de Afghaanse politie gelijk omgelegd word omdat de Nederlandse politie in jouw ogen watjes zijn, niet ik
maar dan ga je voorbij aan het feit dat we niet de enigen zijn die daar agenten opleiden, dat gaat aan de hand van bepaalde richtlijnen die door NATO gesteld worden. Zolang ze de materie maar kennen en daadwerkelijk de juiste skills hebben om mensen op te leiden doet het er helemaal niet toe hoe jij de Nederlandse politie ziet ... die maakt de regels simpelweg niet

[..
quote:
]

Nouja, hoewel iedereen hun bemoeizucht niet opzij kan zetten door zich te mengen met Afghaanse zaken weten ze toch allemaal aan te kondigen dat ze willen vertrekken op het moment dat het land "veilig" is en er een democratie gevestigd is. Wie zijn wij trouwens om te verkondigen dat dat land een democratie moet hanteren? democratie4afghanistan?
verkondingen we dan ook niet maar we willen het idd wel graag zien ja

quote:
[..]

Welke feiten? Afgezien van het feit dat het altijd gissen blijft wat de werkelijke beweegredenen van een land zijn als ze een oorlog willen gaan voeren, ondanks wat ze de wereld willen doen geloven.
je ziet toch landen nee zeggen tegen de Amerikanen?

de Duitsers zeggen nee tegen uitzending van troepen naar zuid afghanistan
wij zeggen nee tegen verlenging van de missie in Uruzgan
en de lijst gaat vrij lang door

die feiten
pi_91055303
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 01:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

van jou

jij roept dat de Afghaanse politie gelijk omgelegd word omdat de Nederlandse politie in jouw ogen watjes zijn, niet ik
maar dan ga je voorbij aan het feit dat we niet de enigen zijn die daar agenten opleiden, dat gaat aan de hand van bepaalde richtlijnen die door NATO gesteld worden. Zolang ze de materie maar kennen en daadwerkelijk de juiste skills hebben om mensen op te leiden doet het er helemaal niet toe hoe jij de Nederlandse politie ziet ... die maakt de regels simpelweg niet
Richtlijnen zijn slechts richtlijnen. Nederlanders gaan de afghaanse politie opleiden. Waarom? Waarom zou de NATO de waarheid in pacht hebben betreffende hoe politieagenten zouden moeten handelen. Wat anders dan westerse waarden hebben zij in het achterhoofd op het moment dat ze die richtlijnen opstellen? De vraag is vooral -waarom-.
quote:
verkondingen we dan ook niet maar we willen het idd wel graag zien ja
Dat verkondigen we dus kort gezegd wel. Vanwaar die geveinsde naïviteit dat de taliban dan niet direct weer de macht overneemt?
quote:
je ziet toch landen nee zeggen tegen de Amerikanen?
Mondjesmaat. Het is niet echt een 'nee' maar meer een 'nee, maar'
quote:
de Duitsers zeggen nee tegen uitzending van troepen naar zuid afghanistan
wij zeggen nee tegen verlenging van de missie in Uruzgan
en de lijst gaat vrij lang door
Maar we zeggen wel zonder gegronde reden ja tegen een nieuwe noord-afgha? Wat maakt het uit of het noord of zuid of west of oost is? Het blijft erop neer komen dat we een land bezetten en onze ethiek opdringen tegen beter weten in.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')