Het volk regeert niet, de regering regeert.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:49 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Volgens het één vandaag opiniepanel waren de vvd stemmers ook tegen, alleen de cda stemmers waren voor.
68% van de stemmers (22.000 man) waren tegen, ook het merendeel van de militairen en politie waren tegen.(resp. 62% en 70%)
Ik weet het, het is maar een opinie peiling maar toch...
Als Nederland niet haar hulp had verleend aan het omverwerpen van een moorddadig regime was het wellicht anders gelopen. We zullen het nooit weten.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat ging over Irak. En laten we wel wezen, als Nederland niet had deelgenomen aan de agressie tegen Irak, dan was Jaap de Hoop-Scheffer géén secretaris-generaal van de NAVO geworden.
Dit staat in het rapport (niet dat ik aan alles daarin veel waarde hecht):
[..]
Uhh... jij zegt dat het stemmen opleverd voor dit kabinet, dat betwijfel ik.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:25 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het volk regeert niet, de regering regeert.
Anders gezegd, het volk, vreet, zuipt, blowt en neukt dat het een lieve lust is maar de regering regeert het land in het landsbelang..
Peilingen zeggen mij dus niks.
Al blijven ze er tot in 2038, martelaars hou je niet tegenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:05 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
En dat in een zeer korte tijd, dat gaat echt niet werken hoor.
die politiemensen vechten tegen bezettersquote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Al blijven ze er tot in 2038, martelaars hou je niet tegen
Ze vechten tegen de bezetters hoor
Het wachten is op de eerste martelaar die zich opgeeft voor de training
Maar wie is hun ogen de bezetter, de taliban of de navo?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
die politiemensen vechten tegen bezetters
Waarom is dat relevant?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:26 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
Wederom laat me maar een onderzoek zien over de nlse politie tegenover die van andere politiemachten in de wereld. Heb je die niet?
Waarom zou zo over politie praten iets te maken hebben met stoere praat? Dat zoiets in jouw kringen als stoer doen wordt gezien betekent niet dat dat overal het geval is.quote:O dus je lult gewoon uit je nek en noemt onze politie watjes omdat je er totaal geen enkel verstand van hebt en omdat je vriendjes het stoer vinden zo te praten over de politie.
Het hele afghanistan-midden-oosten-iran-irak-etc gebeuren heeft met Amerika te maken want zonder hen waren we daar in de eerste instantie niet.quote:En hoezo zouden we me gaan doen aan een EU missie om de kont van de amerikanen te likken?
Of wist je niet dat de politiemissie daar niks met de Amerikanen te maken heeft?
En?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nederland is toch niet de enige die daar agenten op gaat leiden?
Het voornaamste argument is dat we ons niet zo moeten bemoeien met wat er in het buitenland kebeurt. Wij zouden het ook niet leuk vinden als het buitenland opeens aan ons komt vertellen hoe en wat.quote:echt er valt genoeg tegen deze missie in te brengen ... waarom blijft het bij dit soort waardeloze argumenten?
Blijkbaar wel, gezien die landen pas actief werden in het midden oosten toen amerika ermee begon.quote:iedereen zit in Afghanistan, van Frankrijk tot Belgie tot Luxemburg tot Estland
die zitten daar allemaal om de billen van de Amerikanen te likken?
beidenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:41 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Maar wie is hun ogen de bezetter, de taliban of de navo?
Die mensen zijn zo radeloos dat ze elk moment kiezen voor de mensen die ze de beste toekomst geeft.
en wat?quote:
als wij 10/20 jaar smeken of er iemand eindelijk eens wat komt doen dan zou ik niet erg hard balen als het daadwerkelijk gebeurtquote:[..]
Het voornaamste argument is dat we ons niet zo moeten bemoeien met wat er in het buitenland kebeurt. Wij zouden het ook niet leuk vinden als het buitenland opeens aan ons komt vertellen hoe en wat.
Amerika was niet de enige die wapens leverde tijdens de oorlog met de Russenquote:[..]
Blijkbaar wel, gezien die landen pas actief werden in het midden oosten toen amerika ermee begon.
De USA heeft de Taliban opgeleid en wapens gegevenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
en wat?
[..]
Amerika was niet de enige die wapens leverde tijdens de oorlog met de Russen
Alleen heb je niets aan de NATO als je gebied weer in hadden van de Taliban is.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
beiden
alleen hakt de NATO je oor niet af als je je oorinfectie laat genezen ... en bij de NATO kun je je oorinfectie laten genezen
en de Britten en de Fransen en de Pakistanen en het lijstje gaat nog wel even doorquote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De USA heeft de Taliban opgeleid en wapens gegeven
en nu vallen ze dat land binnen
heeft dat niet meer te maken met het feit dat de Duitsers hebben zitten slapen dan met het feit dat de Taliban zoveel sterker word?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:57 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Alleen heb je niets aan de NATO als je gebied weer in hadden van de Taliban is.
Waar de Duitsers zitten was een relatief veilig gebied, nu is het al een heel ander verhaal, die klote taliban rukt steeds meer en meer op.
En wat wat? Wat heeft dat ermee te maken?quote:
Echter is het maar één deel van de bevolking die iets dergelijks wenste. Daarnaast kunnen we nu vrij goed in schatten wat er gaat gebeuren als de buitenlandse "hulp" uit Afghanistan verdwijnt. Of ze nou een leger en politiekorps hebben of niet.quote:als wij 10/20 jaar smeken of er iemand eindelijk eens wat komt doen dan zou ik niet erg hard balen als het daadwerkelijk gebeurt
Dan verschillen wij daarop van mening, fair enough. Ik denk dat júist de rijkere landen de billen van amerika graag blijven liefkozen.quote:besides, dat de Amerikanen het initiatief namen en dat ze blij zijn met meer bondgenoten lijkt me evident ... dat de billen van de Amerikanen likken een zwaarwegend argument is voor de meeste landen betwijfel ik.
ze zitten er wel tussen hoor (Georgie bv) maar de rijkere landen denken vooral aan de eigen billetjes
Dat weet ik niet, weet jij het?quote:Op zondag 9 januari 2011 00:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
heeft dat niet meer te maken met het feit dat de Duitsers hebben zitten slapen dan met het feit dat de Taliban zoveel sterker word?
In geld levert de USA de grootste bijdrage in geld en de rest wil graag een normaal salaris verdienen, dus kannonenvoerquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:59 schreef sp3c het volgende:
ja in absolute aantallen leveren ze de grootste contributie ja ... als je de bevolkngsgrootte mee laat wegen niet
landen als Estland leveren per inwoner meer troepen dan de Amerikanen
het was niet mijn argumentquote:Op zondag 9 januari 2011 00:13 schreef ems. het volgende:
[..]
En wat wat? Wat heeft dat ermee te maken?
wat er gebeurt is meer oorlogquote:[..]
Echter is het maar één deel van de bevolking die iets dergelijks wenste. Daarnaast kunnen we nu vrij goed in schatten wat er gaat gebeuren als de buitenlandse "hulp" uit Afghanistan verdwijnt. Of ze nou een leger en politiekorps hebben of niet.
blijkt niet uit de feitenquote:[..]
Dan verschillen wij daarop van mening, fair enough. Ik denk dat júist de rijkere landen de billen van amerika graag blijven liefkozen.
ja de Duitsers hebben zitten slapen, dat geven ze zelf ook bijna toe inmiddelsquote:
dat is geen feitquote:Het feit is wel dat de invloed van de Taliban steeds groter wordt in Afganistan.
truequote:Hoezeer ik de Taliban ook verafschuw, een strijd met een vijand zonder een echt uniform is echt een onbegonnen zaak, die les moeten we wel geleerd hebben in Vietnam.
OK als jij dat zegt neem ik dat aan.quote:Op zondag 9 januari 2011 00:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja de Duitsers hebben zitten slapen, dat geven ze zelf ook bijna toe inmiddels
Ja er zijn meer gevechten, maar om nou tezeggen dat er meer winst geboekt wordt.quote:dat is geen feit
feit is dat NATO verder en verder oprukt in Talibanland resultaat is meer gevechten
De bevolking is juist het probleem, de boer die je in de middag groet, legt in de nacht een bermbom. Daar is niet tegen te vechten.quote:true
vandaar de focus op de bevolking
Dat is niet te winnen, kijk maar naar de vroegere NSB-ers en de vrijheidsstrijdersquote:Op zondag 9 januari 2011 00:50 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
De bevolking is juist het probleem, de boer die je in de middag groet, legt in de nacht een bermbom. Daar is niet tegen te vechten.
Van wie was het anders? Een vergelijking van het nederlandse politiecorps met die van andere landen doet m.i. niet terzake.quote:
Nouja, hoewel iedereen hun bemoeizucht niet opzij kan zetten door zich te mengen met Afghaanse zaken weten ze toch allemaal aan te kondigen dat ze willen vertrekken op het moment dat het land "veilig" is en er een democratie gevestigd is. Wie zijn wij trouwens om te verkondigen dat dat land een democratie moet hanteren? democratie4afghanistan?quote:wat er gebeurt is meer oorlog
wie die oorlog wint en hoe die het land gaan runnen is onmogelijk te voorspellen op dit moment
Welke feiten? Afgezien van het feit dat het altijd gissen blijft wat de werkelijke beweegredenen van een land zijn als ze een oorlog willen gaan voeren, ondanks wat ze de wereld willen doen geloven.quote:blijkt niet uit de feiten
dat valt wel degenlijk te zeggenquote:Op zondag 9 januari 2011 00:50 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
OK als jij dat zegt neem ik dat aan.
[..]
[..]
Ja er zijn meer gevechten, maar om nou tezeggen dat er meer winst geboekt wordt.
de hardliners zijn het probleem en die komen meestal niet uit Afghanistanquote:[..]
[..]
De bevolking is juist het probleem, de boer die je in de middag groet, legt in de nacht een bermbom. Daar is niet tegen te vechten.
van jouquote:Op zondag 9 januari 2011 01:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Van wie was het anders? Een vergelijking van het nederlandse politiecorps met die van andere landen doet m.i. niet terzake.
verkondingen we dan ook niet maar we willen het idd wel graag zien jaquote:]
Nouja, hoewel iedereen hun bemoeizucht niet opzij kan zetten door zich te mengen met Afghaanse zaken weten ze toch allemaal aan te kondigen dat ze willen vertrekken op het moment dat het land "veilig" is en er een democratie gevestigd is. Wie zijn wij trouwens om te verkondigen dat dat land een democratie moet hanteren? democratie4afghanistan?
je ziet toch landen nee zeggen tegen de Amerikanen?quote:[..]
Welke feiten? Afgezien van het feit dat het altijd gissen blijft wat de werkelijke beweegredenen van een land zijn als ze een oorlog willen gaan voeren, ondanks wat ze de wereld willen doen geloven.
Richtlijnen zijn slechts richtlijnen. Nederlanders gaan de afghaanse politie opleiden. Waarom? Waarom zou de NATO de waarheid in pacht hebben betreffende hoe politieagenten zouden moeten handelen. Wat anders dan westerse waarden hebben zij in het achterhoofd op het moment dat ze die richtlijnen opstellen? De vraag is vooral -waarom-.quote:Op zondag 9 januari 2011 01:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
van jou
jij roept dat de Afghaanse politie gelijk omgelegd word omdat de Nederlandse politie in jouw ogen watjes zijn, niet ik
maar dan ga je voorbij aan het feit dat we niet de enigen zijn die daar agenten opleiden, dat gaat aan de hand van bepaalde richtlijnen die door NATO gesteld worden. Zolang ze de materie maar kennen en daadwerkelijk de juiste skills hebben om mensen op te leiden doet het er helemaal niet toe hoe jij de Nederlandse politie ziet ... die maakt de regels simpelweg niet
Dat verkondigen we dus kort gezegd wel. Vanwaar die geveinsde naïviteit dat de taliban dan niet direct weer de macht overneemt?quote:verkondingen we dan ook niet maar we willen het idd wel graag zien ja
Mondjesmaat. Het is niet echt een 'nee' maar meer een 'nee, maar'quote:je ziet toch landen nee zeggen tegen de Amerikanen?
Maar we zeggen wel zonder gegronde reden ja tegen een nieuwe noord-afgha? Wat maakt het uit of het noord of zuid of west of oost is? Het blijft erop neer komen dat we een land bezetten en onze ethiek opdringen tegen beter weten in.quote:de Duitsers zeggen nee tegen uitzending van troepen naar zuid afghanistan
wij zeggen nee tegen verlenging van de missie in Uruzgan
en de lijst gaat vrij lang door
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |