dat is toch geen argument?????quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O dus nu doen we het weer voor de bevolking?? Ha
Dan zijn er wel andere landen waar je iets kunt doen, wat meer effect heeft, als de NAVO weg is worden alle meelopers afgeslacht hoor
Had je het nu tegen mij? Ik ben voor een opbouwmissie, maar dan wel op plekken waar het nut heeft. Op de plekken waar nog gevochten wordt ben ik meer voor andere hulp. Noodhulp. Mankracht v h leger.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is toch geen argument?????
als er 1 huis in brand staat dan is het feit dat er nog 10 huizen in brand staan toch geen argument om niet te gaan blussen?
overigens doen we ook regelmatig iets in andere landen
En hoelang moet je die verantwoordelijkheid dragen? Als ze nu weggaan, zijn veel mensen de pineut. Akkoord. Als ze over een jaar weggaan, zijn veel mensen de pineut. Als ze over vijf jaar weggaan, zijn veel mensen de pineut. "We moeten blijven, want anders wordt het alleen maar slechter" is een recept voor oneindige bezetting en oorlog.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:12 schreef paddy het volgende:
[..]
Alleen daarom hebben de landen die daar mee hebben geholpen een verantwoordelijkheid over zichzelf afgeroepen.
Die verantwoordelijkheid kunnen ze juist nemen wanneer er genoeg mankracht aanwezig is om het over te nemen toch? Ik vind het wel erg makkelijk om een land de rug toe te keren op deze manier. Hadden we er maar niet aan moeten beginnen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
En hoelang moet je die verantwoordelijkheid dragen? Als ze nu weggaan, zijn veel mensen de pineut. Akkoord. Als ze over een jaar weggaan, zijn veel mensen de pineut. Als ze over vijf jaar weggaan, zijn veel mensen de pineut. "We moeten blijven, want anders wordt het alleen maar slechter" is een recept voor oneindige bezetting en oorlog.
Verder hebben die landen ook de verantwoordelijkheid om dwalingen recht te zetten en goed beleid te voeren en niet doorgaan met slecht beleid alleen maar omdat je eraan begonnen ben.
ik had het al geeditquote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Had je het nu tegen mij? Ik ben voor een opbouwmissie, maar dan wel op plekken waar het nut heeft. Op de plekken waar nog gevochten wordt ben ik meer voor andere hulp. Noodhulp. Mankracht v h leger.
jaquote:Hebben ze daar niet veel meer baat bij veiligheid i.p.v politiemensen op te leiden die eigenlijk meer als soldaat moeten functioneren omdat het daar nog helemaal niet veilig is?
Die laatste begreep ik niet zo van TV, dus die dan maar hopen. Voor de rest met je eensquote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik had het al geedit
[..]
ja
ik snap ook niet zo goed wat oom agent daar te zoeken heeft
dan kan hij die kereltjes vertellen hoe je met reljongeren in het OV om moet gaan maar zolang de goede man met de Kalashnikov over straat moet zal hem dat weinig kunnen boeien gok ik.
misschien kun je politie arrestatieteams opleiden ofzo die zijn daar natuurlijk wel heel erg bruikbaar maar als je ze puur gaat vertellen hoe je gewapende patrouilles moet lopen en roadblocks moet plaatsen kun je gezien het explosieve klimaat toch beter een compagnie infanterie sturen
maar ik gok dat het vooral marechaussees zijn die erheen gaan en met de agenten op pad moeten en dan nog een paar blauwe agenten die les geven over hoe je een gevangenis moet runnen ofzo en de basis nooit afkomen
In voormalig Joegoeslavie zitten nog altijd militairen (okay wel als waarnemers maar we zijn daar nog altijd). Een land stabiel krijgen dat duurt decennia.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
En hoelang moet je die verantwoordelijkheid dragen? Als ze nu weggaan, zijn veel mensen de pineut. Akkoord. Als ze over een jaar weggaan, zijn veel mensen de pineut. Als ze over vijf jaar weggaan, zijn veel mensen de pineut. "We moeten blijven, want anders wordt het alleen maar slechter" is een recept voor oneindige bezetting en oorlog.
Verder hebben die landen ook de verantwoordelijkheid om dwalingen recht te zetten en goed beleid te voeren en niet doorgaan met slecht beleid alleen maar omdat je eraan begonnen ben.
in 2014 gaan ze weer wegquote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:48 schreef Pietje28 het volgende:
. Een land stabiel krijgen dat duurt decennia.
Sowieso zullen daar wanneer het mogelijk is nog decennialang navo-miltairen rondlopen omdat het land erg strategisch ligt, en anders verschuift het wel weer naar de noorderburen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:53 schreef sp3c het volgende:
Ik geloof het pas als ik het zie eerlijk gezegd
ik gok dat er in 2015 nog best wat nato militairen rondlopen daar en in 2016 ook
Alle polities ja?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in 2014 gaan ze weer weg
en dan worden alle polities die opgeleid zijn afgeslacht
En wat voor verschil zal er dan zijn met nu? Bijna de hele westerse wereld heeft een vinger in de afghaan-pap zitten wat betreft een troepenmacht en nog is de veiligheid van de burgers allesbehalve gegarandeerd. Ik kan niet zien hoe een handjevol, makkelijk om te kopen, afghaanse politieagentjes daar ooit veiligheid kan brengen. Zeker niet als Nederland daar politie gaat opleiden want we weten allemaal wat voor watjes in het nederlandse korps zitten.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:14 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
En afgeslacht worden de burgers zeker als we niet zorgen dat ze voor zichzelf kunnen zorgen.
Tja intelligente post ook van je hoor.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:21 schreef ems. het volgende:
[..]
En wat voor verschil zal er dan zijn met nu? Bijna de hele westerse wereld heeft een vinger in de afghaan-pap zitten wat betreft een troepenmacht en nog is de veiligheid van de burgers allesbehalve gegarandeerd. Ik kan niet zien hoe een handjevol, makkelijk om te kopen, afghaanse politieagentjes daar ooit veiligheid kan brengen. Zeker niet als Nederland daar politie gaat opleiden want we weten allemaal wat voor watjes in het nederlandse korps zitten.
Maargoed, blijkbaar heeft nederland nog niet genoeg de billen van amerika gelikt dus nu gaan we wederom ons bemoeien met zaken die ons helemaal niets aan gaan. Ben benieuwd hoeveel dooien het dit keer weer gaat opleveren
Nederland is toch niet de enige die daar agenten op gaat leiden?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:21 schreef ems. het volgende:
[..]
En wat voor verschil zal er dan zijn met nu? Bijna de hele westerse wereld heeft een vinger in de afghaan-pap zitten wat betreft een troepenmacht en nog is de veiligheid van de burgers allesbehalve gegarandeerd. Ik kan niet zien hoe een handjevol, makkelijk om te kopen, afghaanse politieagentjes daar ooit veiligheid kan brengen. Zeker niet als Nederland daar politie gaat opleiden want we weten allemaal wat voor watjes in het nederlandse korps zitten.
iedereen zit in Afghanistan, van Frankrijk tot Belgie tot Luxemburg tot Estlandquote:Maargoed, blijkbaar heeft nederland nog niet genoeg de billen van amerika gelikt dus nu gaan we wederom ons bemoeien met zaken die ons helemaal niets aan gaan. Ben benieuwd hoeveel dooien het dit keer weer gaat opleveren
lijkt me wel de USA is de grootste deelnemer / contribuant binnen de NAVO club, die hebben ook Jaap de Hoop Scheffer naar voren geschovenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:29 schreef sp3c het volgende:
iedereen zit in Afghanistan, van Frankrijk tot Belgie tot Luxemburg tot Estland
die zitten daar allemaal om de billen van de Amerikanen te likken?
Linkse politici, same Old Story: van de PvdA moet je het niet hebben als het om onze veiligheid gaat. Cohen zal zelfs de Nederlanders (lees PVV-stemmers) de schuld geven als er weer eens een aanslag wordt gepleegd, de VS krijgt ook overal de schuld van. Kortom: slapjanus van de eeuw. Levert waarschijnlijk meer stemmen op voor het kabinet na de volgende verkiezingen. Politiek kost tijd, daadkrachtige veranderingen kosten nog meer tijd.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:27 schreef Salvad0R het volgende:
Alsof die Muppet Rutte ook maar iets te vertellen heeft over wat het Nederlandse leger doet.
Die gast is niets meer dan een marionet voor de oorlogsbelangen van Shell etc.
Of de minister nou "links" of "rechts" is, maakt echt geen donder uit. Het zijn marionetten voor de corporatieve belangen. Meer niet. Ze moeten kapot.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:00 schreef voice-over het volgende:
[..]
Linkse politici, same Old Story: van de PvdA moet je het niet hebben als het om onze veiligheid gaat. Cohen zal zelfs de Nederlanders (lees PVV-stemmers) de schuld geven als er weer eens een aanslag wordt gepleegd, de VS krijgt ook overal de schuld van. Kortom: slapjanus van de eeuw. Levert waarschijnlijk meer stemmen op voor het kabinet na de volgende verkiezingen. Politiek kost tijd, daadkrachtige veranderingen kosten nog meer tijd.
Juist. Niets mis met beetje poen machen, maar de hele wereld veranderen in een slavernij-police state gaat te furr.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:31 schreef jankaas020 het volgende:
En dan worden ze vervangen door de volgende marionetten, kan je beter iets gaan doen aan de corporatieve belangen.
Volgens het één vandaag opiniepanel waren de vvd stemmers ook tegen, alleen de cda stemmers waren voor.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:00 schreef voice-over het volgende:
[..]
Linkse politici, same Old Story: van de PvdA moet je het niet hebben als het om onze veiligheid gaat. Cohen zal zelfs de Nederlanders (lees PVV-stemmers) de schuld geven als er weer eens een aanslag wordt gepleegd, de VS krijgt ook overal de schuld van. Kortom: slapjanus van de eeuw. Levert waarschijnlijk meer stemmen op voor het kabinet na de volgende verkiezingen. Politiek kost tijd, daadkrachtige veranderingen kosten nog meer tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |