abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:58:58 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_91024121
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:12 schreef sp3c het volgende:
beiden maar vooral omdat de koek even op is
De koek is voor iedereen ff op, overal op bezuinigen, maar wel 500 miljoen over de balk smijten "om mee te kunnen praten"
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zaterdag 8 januari 2011 @ 15:01:22 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91024241
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De koek is voor iedereen ff op, overal op bezuinigen, maar wel 500 miljoen over de balk smijten "om mee te kunnen praten"
flauwekul argument

onze regering verdeelt zijn geld onder verschillende departementen ook wel ministeries genoemd en die geven het geld dan uit aan dingen die in hun straatje passen.

dat iedereen (defensie zelf ook) moet bezuinigen is helemaal niet relevant en het sluit een nieuwe missie helemaal niet uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:03:39 #128
323876 michaelmoore
pi_91024345
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

flauwekul argument

onze regering verdeelt zijn geld onder verschillende departementen ook wel ministeries genoemd en die geven het geld dan uit aan dingen die in hun straatje passen.

dat iedereen (defensie zelf ook) moet bezuinigen is helemaal niet relevant en het sluit een nieuwe missie helemaal niet uit
Het wachten is op de eerste Afghaanse sollicitant die met vier kilo explosieven tussen de andere vrijwilligers gaat staan en dan martelaar wordt
[bron]
quote:
De kosten voor de missie bedragen naar verwachting bijna 470 miljoen euro, inclusief de afbouw tot in 2015. Het geld komt uit de HGIS, een potje op Buitenlandse Zaken waarin geld zit van meerdere ministeries voor internationale inzet.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zaterdag 8 januari 2011 @ 15:06:51 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91024478
zei ik niet al zoiets?
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:08:58 #130
323876 michaelmoore
pi_91024556
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:06 schreef sp3c het volgende:
zei ik niet al zoiets?
ja en onderwijs moet de komen de jaren honderden miljoenen inleveren
pi_91024621
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat is lulkoek, China loopt toch ook niet overal te vechten.
En die hebben er wel geld voor.
Die zijn verstandig
China heeft hier niets mee te maken. Dat zijn compleet andere omstandigheden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator zaterdag 8 januari 2011 @ 15:14:07 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91024724
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

het is nog steeds niet relevant
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:14:08 #133
323876 michaelmoore
pi_91024725
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:10 schreef waht het volgende:

[..]

China heeft hier niets mee te maken. Dat zijn compleet andere omstandigheden.
China hoeft niet met een ander land mee te lopen, die staan hier ver boven
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:44:01 #134
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_91025859
Bij een internet-krant was er een poll wel of niet gaan.
85 % van de stemmers vond NIET gaan......
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:46:48 #135
326628 Pietje28
Het is zo simpel allemaal...
pi_91025964
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Jij snapt echt niet hoe de politiek werkt he.
Geld word verdeeld over verschillende ministeries en die krijgen zo hun budget.
Als deze 470 miljoen (wat dus voor ontwikkelingssamenwerking is) niet word besteed aan een nieuwe Afghanistan missie dan word het wel besteed aan een andere vorm van ontwikkelingssamenwerking. Dit geld zal dus NOOIT bij onderwijs/zorg/verkeer belanden of je nou wel of geen afghanistan missie hebt.
Je argument is dus ook een compleet non agrument (dit non argument halen veel mensen aan omdat ze geen verstand ervan hebben hoe het werkt).

En tja eerlijk gezegd zie ik liever dat geld van ontwikkelingssamenwerking word gestopt in een missie waarop we zelf veel invloed hebben dan dat het via een meer indrecte vorm richting ontwikkelingslanden gaat (weet je namelijk zeker dat er veel geld verdwijnt in de verkeerde zakken).

Zou er uitzien trouwens als onderwijs en zorg eventjes geld beginnen te jatten bij andere ministeries, word dan een mooie chaos.

O ja en nog iets om de boel even in perspectief te zien.
Naar de zorg gaat 68 miljard per jaar, naar de onderwijs gaat dik 33 miljard denk jij nou serieus dat die 470 miljoen een wezenlijk verschil maakt op die enorme bedragen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietje28 op 08-01-2011 16:00:45 ]
pi_91026466
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

China hoeft niet met een ander land mee te lopen, die staan hier ver boven
Op moreel niveau staan ze nergens boven. Het is een gigantisch land met potentie maar in essentie is het nog een tweede-wereldland dat de zooi van het Westen produceert.

En nogmaals: andere omstandigheden. Als Nederland een land van 1,3 miljard inwoners was geweest hadden we ook wat anders gedaan.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 16:14:54 #137
323876 michaelmoore
pi_91026998
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 16:02 schreef waht het volgende:

Als Nederland een land van 1,3 miljard inwoners was geweest hadden we ook wat anders gedaan.
Dat bedoel ik.
Dan hoef je jezelf niet uit te sloven
  zaterdag 8 januari 2011 @ 16:30:21 #138
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_91027667
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:46 schreef Pietje28 het volgende:

[..]

Als deze 470 miljoen (wat dus voor ontwikkelingssamenwerking is) niet word besteed aan een nieuwe Afghanistan missie dan word het wel besteed aan een andere vorm van ontwikkelingssamenwerking. Dit geld zal dus NOOIT bij onderwijs/zorg/verkeer belanden of je nou wel of geen afghanistan missie hebt.
Je argument is dus ook een compleet non agrument (dit non argument halen veel mensen aan omdat ze geen verstand ervan hebben hoe het werkt).

En tja eerlijk gezegd zie ik liever dat geld van ontwikkelingssamenwerking word gestopt in een missie waarop we zelf veel invloed hebben dan dat het via een meer indrecte vorm richting ontwikkelingslanden gaat (weet je namelijk zeker dat er veel geld verdwijnt in de verkeerde zakken).

Zou er uitzien trouwens als onderwijs en zorg eventjes geld beginnen te jatten bij andere ministeries, word dan een mooie chaos.

Naar de zorg gaat 68 miljard per jaar, naar de onderwijs gaat dik 33 miljard denk jij nou serieus dat die 470 miljoen een wezenlijk verschil maakt op die enorme bedragen.

Je hebt in principe gelijk, maar dat doet er niets aan af dat de begroting natuurlijk altijd anders had gekund.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  zaterdag 8 januari 2011 @ 16:48:07 #139
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_91028515
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 13:59 schreef voice-over het volgende:

[..]

De PvdA kenmerkt zich weer door lafheid. Ze weigeren verantwoordelijkheid te nemen in internationale kwesties. Wat dat betreft blijven ze consistent. Verder is PvdA systematisch anti-VS: dat geeft een extra argument om 'tegen' te zijn. Laf, onverantwoordelijk en opportunistisch, dat is de PvdA.
Ja, en jouw geliefde PVV is natuurlijk ook tegen, maar dan uit heldenmoed, principes en daadkracht. :')

Jij bent toch zo doorzichtig.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 16:50:55 #140
326628 Pietje28
pi_91028659
quote:
[finsdefis
I.. I got authoritah?quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 15:46 schreef Pietje28 het volgende:

[..]

Je hebt in principe gelijk, maar dat doet er niets aan af dat de begroting natuurlijk altijd anders had gekund
Klopt maar dan komen we bij een hele andere discussie.

Sowieso zijn het vooral de linkse partijen die graag geld geven aan ontwikkelingshulp.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 16:57:33 #141
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_91028942
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 16:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja, en jouw geliefde PVV is natuurlijk ook tegen, maar dan uit heldenmoed, principes en daadkracht. :')

Jij bent toch zo doorzichtig.
Pfff, je kan toch niet ontkennen dat de PvdA destructief van aard is? In de oppositie is er maar één houding: vernietigen van het kabinet met voorbijgaan aan inhoudelijke afwegingen t.a.v. de belangen van het vaderland. Het vaderland waarvoor zo veel moedig soldatenbloed is gevloeid zodat wij in volle vrijheid van ons leven kunnen genieten. Cohen maakt zich nu al belachelijk bij zijn eigen linkse "vrienden". GL en D66 zullen hoogstwaarschijnlijk "realpolitik" bedrijven en instemmen met de internationale aanpak.

Maar goed, ik zie aan de andere kant ook wel in dat Nederlanders niets te zoeken hebben in moslimlanden, net zo min als moslims iets te zoeken hebben in Nederland.
pi_91029651
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 16:57 schreef voice-over het volgende:

[..]

Pfff, je kan toch niet ontkennen dat de PvdA destructief van aard is? In de oppositie is er maar één houding: vernietigen van het kabinet met voorbijgaan aan inhoudelijke afwegingen t.a.v. de belangen van het vaderland. Het vaderland waarvoor zo veel moedig soldatenbloed is gevloeid zodat wij in volle vrijheid van ons leven kunnen genieten. Cohen maakt zich nu al belachelijk bij zijn eigen linkse "vrienden". GL en D66 zullen hoogstwaarschijnlijk "realpolitik" bedrijven en instemmen met de internationale aanpak.

Maar goed, ik zie aan de andere kant ook wel in dat Nederlanders niets te zoeken hebben in moslimlanden, net zo min als moslims iets te zoeken hebben in Nederland.
Jij neemt het de PVV dus kwalijk dat zij tegen deze missie is?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_91030122
De vorige keer dat we mee "moesten" doen ging het om een baantje voor de Hoop Scheffer.
VVD en CDA zijn voor een nieuwe missie, wie moet nu weer een baantje hebben? Balkenende?
(kan die niet beter van Rompuy opvolgen, dan heeft Farage ook weer wat te doen)

Even serieus (ik hoop dat bovenstaande niet serieus is maar je weet het nooit):
1. opleiden van politie heeft geen zin want:
- je leidt potentieele Taliban op
- er melden zich veel gelukszoekers aan, geen kwaliteit
- wat voor politiewerk wil je doen in Afganistan?
2. Het kost ons veel geld
3. Het kost weer een tiental Hollandse levens
4. Het kost levens van de burgerbevolking en cursisten
5. Waarom moet Nederland dit doen, blinkt "onze politie" ergens in uit, behalve het schrijven van bonnen en flitsen?
6. Wat doen we in een Islamitisch land, we willen toch ook niet dat haatbaarden hier onze politie gaat opleiden?
Ik denk dat er nog wel 10 redenen zijn om niet te gaan.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_91030615
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 17:23 schreef Oud_student het volgende:
De vorige keer dat we mee "moesten" doen ging het om een baantje voor de Hoop Scheffer.
Daar had het helemaal niets mee te maken. Was ook de conclusie van de onderzoekscommissie waarvan ik de naam ben vergeten.
pi_91031038
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 17:33 schreef waht het volgende:

[..]

Daar had het helemaal niets mee te maken. Was ook de conclusie van de onderzoekscommissie waarvan ik de naam ben vergeten.
Dat ging over Irak. En laten we wel wezen, als Nederland niet had deelgenomen aan de agressie tegen Irak, dan was Jaap de Hoop-Scheffer géén secretaris-generaal van de NAVO geworden.

Dit staat in het rapport (niet dat ik aan alles daarin veel waarde hecht):
quote:
De Commissie heeft geconstateerd dat de benoeming van De Hoop Scheffer totsecretaris-generaal van de NAVO niet van invloed is geweest op het besluit van de Neder-landse regering om politieke steun te verlenen aan de oorlog tegen Irak. De naam vanDe Hoop Scheffer circuleerde nog niet op het moment waarop de besluitvorming inNederland over Irak plaatsvond. De Hoop Scheffer werd als alternatieve kandidaat voordeze functie pas enkele maanden later genoemd. Het is wel zo dat de Nederlandse steunaan de Irakoorlog een positieve invloed had op de mogelijkheden voor Nederland omeen kandidaat voor deze functie te leveren.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 17:47:01 #146
326628 Pietje28
pi_91031229
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 17:23 schreef Oud_student het volgende:
VVD en CDA zijn voor een nieuwe missie, wie moet nu weer een baantje hebben? Balkenende?
(kan die niet beter van Rompuy opvolgen, dan heeft Farage ook weer wat te doen)

Even serieus (ik hoop dat bovenstaande niet serieus is maar je weet het nooit):
1. opleiden van politie heeft geen zin want:
- je leidt potentieele Taliban op
- er melden zich veel gelukszoekers aan, geen kwaliteit
- wat voor politiewerk wil je doen in Afganistan?
2. Het kost ons veel geld
3. Het kost weer een tiental Hollandse levens
4. Het kost levens van de burgerbevolking en cursisten
5. Waarom moet Nederland dit doen, blinkt "onze politie" ergens in uit, behalve het schrijven van bonnen en flitsen?
6. Wat doen we in een Islamitisch land, we willen toch ook niet dat haatbaarden hier onze politie gaat opleiden?
Ik denk dat er nog wel 10 redenen zijn om niet te gaan.
1. Over het nut van het opleiden van agenten kan je inderdaad discussieren. Echter is dit de enige uitweg voor de NAVO/EU uit Afghanistan. Ooit zal Afghanistan voor zichzelf moeten kunnen zorgen. Dus in die zin heeft het zeker nut.

2. Zoals al eerder gezegd dit geld gaat sowieso besteed worden aan ontwikkelingssamenwerking. Dan liever aan iets waar we zelf de controle over hebben vind ik.
Dat het geld ergens anders aan gaat worden besteeds is uitgesloten (daarvoor pleit ook geen enkele politieke partij.

3. Verdiep je eerst eens in Kunduz en in de missie. Dit gebied lijkt totaal niet op het zuiden.
Ja het is gevaarlijker aan het worden daar maar goed dat was Kabul ook toen we daar in 2003 zaten en daar is geen enkele doden gevallen. Natuurlijk is er altijd een risico maar de groep mensen die van deze club de poort uit gaat is uitermate klein. Tientallen doden zijn dus zeer zeker niet te verwachten.

4. En jij denkt dat als we niet gaan er geen afghanen om het leven zullen komen? Ik zou zeggen verdiep je eens in Afghanistan ten tijde van het taliban regime. Er zijn vele doden gevallen onder dit regime. Mocht de NAVO en de EU zich terugtrekken uit Afghanistan zonder dat er daar een solide leger en politiemacht staat dan zal er een slachting onder de burgers die hulp van het westen aannamen plaatsvinden. Maar ja dan zijn wij er weg en verschijnt dat dus niet in ons wereldje. Een non argument dus.

5. Compleet lachwekkend argument. Tenzij je een onderzoek hebt gedaan naar de effectiviteit van onze politie in vergelijk met die in andere landen. Nogmaals een non-argument.

6. Dus omdat het een islamitisch land is moeten we ze daar laten stikken?
Dat ze daar een ander geloof hebben betekent niet dat ze er compleet losgeslagen beesten zijn hoor. Blijven gewoon mensen en je hebt er ook daar slechte bij en goede (net als in NL).
  zaterdag 8 januari 2011 @ 18:04:51 #147
323876 michaelmoore
pi_91032134
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 17:47 schreef Pietje28 het volgende:

6. Dus omdat het een islamitisch land is moeten we ze daar laten stikken?
O dus nu doen we het weer voor de bevolking?? Ha

Dan zijn er wel andere landen waar je iets kunt doen, wat meer effect heeft, als de NAVO weg is worden alle meelopers afgeslacht hoor
pi_91032420
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:44 schreef KarinJ. het volgende:
Bij een internet-krant was er een poll wel of niet gaan.
85 % van de stemmers vond NIET gaan......
Eerlijk gezegd vind ik dat Nederland dat eerder had moeten bedenken. Ik ben trouwens enorm voor opbouwen in de gebieden waar het rustig is. Deze gebieden ook blijven helpen beschermen. Gebieden waar de oorlog nog in volle gang is kan je alleen helpen met de basisdingen. Een land in de steek laten na er ingevallen te zijn vind ik dus niet tof. Alleen al niet voor de meisjes en vrouwen daar die nu eindelijk weer opnieuw naar school kunnen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 18:12:05 #149
326628 Pietje28
pi_91032441
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 18:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan zijn er wel andere landen waar je iets kunt doen, wat meer effect heeft, als de NAVO weg is worden alle meelopers afgeslacht hoor
Kan je zeggen dat elke militair inderdaad nog die kant op is gegaan om de bevolking te helpen.
En ook dat er heel erg veel verbeterd is in Uruzgan sinds 2006. Helaas worden alle kleine overwinningen en kleine projecten niet genoemd in de media (is geen sensatie dus niet interessant en dus word het genegeerd door de pers). Op het gebied van scholing/zorg en infrastructuur is echter veel verbeterd. En ja ook de veiligheid is er een stuk beter geworden.
Maar ja wonderen kan je inderdaad niet verwachten van 4 jaar inzet.

En als je puur kijkt waar we met militairen het beste mensen kunnen gaan helpen dan zijn er inderdaad zat andere landen waar we dat kunnen doen.
Echter het is en blijft ook een politieke beslissing.
Meehelpen in Afghanistan levert ons echter ook weer aanzien en onderhandelingsruimte op bij andere landen over andere standpunten.

Of dat dan weer goed is daar kan je over discussieren ja.
pi_91032481
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 18:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Alleen daarom hebben de landen die daar mee hebben geholpen een verantwoordelijkheid over zichzelf afgeroepen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')