abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 januari 2011 @ 23:44:54 #251
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_91096764
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:45 schreef Rambolin het volgende:
De Taliban heeft alle tijd, NAVO niet. Afghanistan zal weer in de handen van de pashtoenbevolking vallen.
Wij hebben ook alle tijd en het is een perfect oefenterrein met als bonus dat we Pakistan, Iran, Irak en India in de gaten kunnen houden.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  zondag 9 januari 2011 @ 23:46:59 #252
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_91096850
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:44 schreef Pietje28 het volgende:

[..]

Klopt en geloof me die gasten worden niet bepaald gewaardeerd door de locale bevolking.
Kijk maar eens naar de aflevering van Buitenhof, over een uurtje, want ik merk dat je die gemist hebt
http://www.tvgids.nl/programma/10414898/Buitenhof/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_91098439
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Kijk maar eens naar de aflevering van Buitenhof, over een uurtje, want ik merk dat je die gemist hebt
En ik merk dat jij een heleboel andere bronnen gemist hebt :Y

Opzich wel een goede uitzending. Wat me echter wel opviel, is dat ze totaal voorbij gingen aan het feit dat wat wij de Afghaanse Taliban noemen, niet één groep is waarin iedereen vanwege dezelfde redenen vecht.
Er wordt gezegd dat de Afghaanse Taliban vecht omdat ze geen buitenlanders in hun land willen. Binnen de Taliban (tenminste, binnen wat wij de Taliban noemen, wat dit zijn allerlei verschillende groeperingen) zal zeker een flinke groep zijn die inderdaad met deze reden vecht.
Maar er zitten ook een heleboel mensen bij die het puur voor het geld doen, om in leven te kunnen blijven. Krijgen een beetje geld als ze op de Amerikanen schieten.
Of mensen die alleen vanwege allerlei dreigementen met de Taliban meevechten (je gaat nu met ons mee of we maken je hele familie af).

Die eerste groep zal tot de dood vechten, maar bijvoorbeeld de mensen die alleen maar met de Taliban meedoen om een paar dollar te verdienen...? Die kun je mogelijk overhalen door te zorgen voor veiligheid, betere voorzieningen, etc.
Vergelijkbaar met wat er rond 2006 in Irak gebeurde, toen een heleboel insurgents in de gaten kregen dat het voor hen beter was om met de Amerikanen samen te werken dan met AQI.
  maandag 10 januari 2011 @ 00:34:23 #254
323876 michaelmoore
pi_91098879
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 00:22 schreef Royyy het volgende:

[..]

En ik merk dat jij een heleboel andere bronnen gemist hebt :Y

Op zich wel een goede uitzending.
Je hebt die uitzending niet gezien, maar goed

Er werd gezegd dat er zoveel burgers gedood worden, dat de bevolking de NAVO als bezetter en vijand is gaan zien, ofschoon dat in het begin niet zo was
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_91099473
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 00:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Je hebt die uitzending niet gezien, maar goed

Er werd gezegd dat er zoveel burgers gedood worden, dat de bevolking de NAVO als bezetter en vijand is gaan zien, ofschoon dat in het begin niet zo was
_O- Ja want jij weet natuurlijk precies wat ik allemaal gekeken en gelezen heb he |:(
Heb die uitzending dus wel gezien.

Wat betreft die 2e uitspraak van je, da zal gedeeltelijk zeker zo zijn. Maar er zijn er ook genoeg die steeds meer met de NAVO samen beginnen te werken, omdat ze zelf ook allemaal verdomde goed weten wat er gebeurd als de NAVO weggaat voordat de bevolking de Taliban zelf op afstand kan houden.

Maarja, als je blijkbaar als bronnen alleen maar mensen gebruikt die hier ergens op een kantoor rustig een analyse zitten te maken... en je niks aantrekt van verslagen van mensen die daadwerkelijk in Afghanistan met de bevolking bezig zijn...
  maandag 10 januari 2011 @ 01:06:51 #256
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_91099998
wat een mongolen, meer heb ik er niet over te zeggen...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 10 januari 2011 @ 08:21:57 #257
324665 meth77
to do or not to do
pi_91103325
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 01:06 schreef maniack28 het volgende:
wat een mongolen, meer heb ik er niet over te zeggen...
Dat wilde ik net zeggen, 70% van de bevolking is tegen, en toch drukken ze het door, de etters
  maandag 10 januari 2011 @ 09:09:53 #258
326628 Pietje28
Het is zo simpel allemaal...
pi_91104026
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik ben meerdere malen van 2006 tot en met 2010 in Afghanistan geweest, aan mijn eigen ervaring hecht ik veel meer waarde dan aan de gekleurde media.
Tuurlijk kan je mensen vinden daar die dit soort dingen roepen, is ook precies wat de media wilt (ze willen schokkende dingen remember). Hoe weet jij uberhaupt dat het in deze docu ging over burgers (hebben ze een achtergrond onderzoek gedaan naar deze personen of alles wat ze zeiden klakkeloos overgenomen) onze eigen media is namelijk de beste propoganda voor de taliban en ja daar maken dan ook goed gebruik van.
Nee sinds ik weet hoe de media echt werkt hecht ik zeer weinig waarde mee aan de (dag)bladen en het journaal.

Lees ook eens het boekje van Joris Luyendijk, weet je hoe het echt gaat.
  maandag 10 januari 2011 @ 23:05:36 #259
323876 michaelmoore
pi_91141493
op P en W is Berlijn die zal vertellen waarom dat nu weer moet
pi_91147275
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:05 schreef michaelmoore het volgende:
op P en W is Berlijn die zal vertellen waarom dat nu weer moet
Jij vond Brinkman sterk?

Het is hetzelfde kortzichtige riedeltje: Nederland kan en moet zich isoleren van de rest van de wereld en alle problemen zijn opgelost.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 03:33:41 #261
323876 michaelmoore
pi_91148612
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 01:42 schreef waht het volgende:

[..]

Jij vond Brinkman sterk?

Het is hetzelfde kortzichtige riedeltje: Nederland kan en moet zich isoleren van de rest van de wereld en alle problemen zijn opgelost.
iets anders lost zeker niets op, wacht maar tot de eerste martelaar zich aanmeldt als vrijwilliger
pi_91148869
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

_O-
Lachen geeft meestal aan dat iemand onzeker is en niet op de hoogte van de gegeven materie.

Ik zou, als ik jou was wat minder drugs gebruiken, het tast nu al je hersenen aan op een manier dat je alleen nog onzin kan uitkramen en geen goed tegenwoord kan bieden. Jij bent de juiste anti-reclame voor drugs :)

Hoeveel bedraagt jou uitkering eigenlijk?

NB. Jammer dat dit niet meer het topic is over PVV is voor missie Afghanistan, want dan men kunnen lezen hoezeer Meester Junk en Uitkeringtrekker Papierversnipperaar van leer trok en de zgn waarheid aan zijn zijde had, maar dat nu blijkt dat deze pauper alleen maar onder invloed van drugs hier berichten plaatst. :)
pi_91148884
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 01:42 schreef waht het volgende:

[..]

Jij vond Brinkman sterk?

Ik vond ze beiden niet sterk, ik vond Groenhuisen ( of die ook heet pas sterk in deze discussie )
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:35:21 #264
324665 meth77
to do or not to do
pi_91149964
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 04:34 schreef Clan het volgende:

[..]

Ik vond ze beiden niet sterk, ik vond Groenhuisen ( of die ook heet pas sterk in deze discussie )
Charles Groenhuijsen denkt om zijn bronnen en recepties, die kan hij niet afvallen, zijn mening was erg gekleurd door zijn inkomstenbronnen, je kan van zo iemand geen objektieve eigen mening verwachten, die heeft hij wel, maar zal hij nooit zeggen

quote:
Palin: "Don't retreat. Reload..." RT @ABC Palin's Now in 'Crosshairs' of Giffords Debate http://abcn.ws/fKMA4t

[ Bericht 11% gewijzigd door meth77 op 11-01-2011 08:44:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')