Waarschijnlijk hieroverquote:
Ik dacht dat we moesten bezuinigenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:46 schreef Olga het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hierover
111 Teletekst vr 07 jan
Kabinetsakkoord missie Afghanistan
` Het kabinet zendt een trainingsmissie
naar Afghanistan om de politie daar op
te leiden en te trainen.Het gaat om 545
man.Dat schrijft het kabinet aan de
Kamer.
volgende nieuws weer&verkeer sport
Ah, dat zou het kunnen zijn ja.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:46 schreef Olga het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hierover
111 Teletekst vr 07 jan
Kamer.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:48 schreef BasEnAad het volgende:
Hij wenst iedereen een prettig weekend: "En nu ga ik de kroeg in, hajeee!"
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:48 schreef BasEnAad het volgende:
Hij wenst iedereen een prettig weekend: "En nu ga ik de kroeg in, hajeee!"
Ik had hem eigenlijk als fipo verwacht.quote:
kom jij ook in de metro?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:46 schreef Olga het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hierover
111 Teletekst vr 07 jan
Kamer.
Als Arie Boomsma erbij is weet je wat ie bekend gaat makenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:56 schreef StephanL het volgende:
Dat is elke week op vrijdagmiddag. Altijd na de ministerraad. Is niks nieuws, behalve wat hij bekent maakt, dat verschilt per week.
Klopt maar nu stond het speciaal aangekondigt op txt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:56 schreef StephanL het volgende:
Dat is elke week op vrijdagmiddag. Altijd na de ministerraad. Is niks nieuws, behalve wat hij bekent maakt, dat verschilt per week.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als Arie Boomsma erbij is weet je wat ie bekend gaat maken.
GroenLinks?!!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:14 schreef Asphias het volgende:
groenlinks, d66 en christenunie hoorde ik net.
Femmie Halsepatat draait zich om in d'r schaamhaar!quote:
50 miljoen per jaar is een redelijke schatting voor 500 man denk ik.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:18 schreef Basp1 het volgende:
Hoeveel gaat dit grapje nederland kosten?
Wel op cultuur bezuinigen, de btw omhoog waardoor er 20 miljoen per jaar mee binnen komt, maar voor de barbaarsheid van oorlog daar mogen we geld aan spenderen.
Laten we eens schatten dat een uitgezonden militair inclusief slijtage van materiaal ongveer 100.000 euro per jaar kost,. dan zou het dus betekenen dat dit grapje 54.5 miljoen per jaar gaat kosten.
Jatoch. De vorige missie was ook puur een opbouwmissie, echt waar!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:19 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
"Strict opleidingskarakter."
Maak dat de kat wijs.
met 550 man, waaronder al 100 man voor de f16s, de trainers zelfs, medisch personeel, hoge piefen, etc. denk ik dat ze daar wel redelijk de waarheid spreken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:19 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
"Strict opleidingskarakter."
Maak dat de kat wijs.
Die moeten voor stemmen want PVDA en PVV zullen dat niet doen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:14 schreef Asphias het volgende:
groenlinks, d66 en christenunie hoorde ik net.
De PVV kan de missie ook gedogen, dus geen motie van wantrouwen over de missie steunen...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:23 schreef borisz het volgende:
[..]
Die moeten voor stemmen want PVDA en PVV zullen dat niet doen.
Als ze dat gaan doenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:25 schreef -jos- het volgende:
[..]
De PVV kan de missie ook gedogen, dus geen motie van wantrouwen over de missie steunen...
En de NAVO uiteraard. Derhalve gaan we ja zeggen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:28 schreef Zith het volgende:
DIT IS NODIG MENSEN
want de amerikanen vragen ons
Tja ze hebben helemaal geen meerderheid nodig om een besluit als dit te mogen nemen, dat ze dat toch proberen is puur om zoveel mogelijk medestanders te krijgen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:26 schreef DustPuppy het volgende:
Het zou mij verbazen als dit erdoor komt. Maar we gaan het merken.
Maar dat doen ze niet. Dat heeft Rutte reeds gezegd.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:39 schreef Royyy het volgende:
[..]
Als CDA & VVD als minderheid zouden zeggen "er komt een missie naar Afghanistan, en wat jullie als 2e kamer zeggen houden we ons niet aan op", dan komt die missie er. Enige wat de 2e Kamer dan kan doen is beginnen te klagen, maar ze hebben niet de macht om die beslissing van het kabinet tegen te houden.
motie van wantrouwen?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:39 schreef Royyy het volgende:
[..]
Tja ze hebben helemaal geen meerderheid nodig om een besluit als dit te mogen nemen, dat ze dat toch proberen is puur om zoveel mogelijk medestanders te krijgen.
Als CDA & VVD als minderheid zouden zeggen "er komt een missie naar Afghanistan, en wat jullie als 2e kamer zeggen houden we ons niet aan op", dan komt die missie er. Enige wat de 2e Kamer dan kan doen is beginnen te klagen, maar ze hebben niet de macht om die beslissing van het kabinet tegen te houden.
over waneer hij in het witte huis op bezoek mag komenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:46 schreef GL11 het volgende:
Rutte geeft 15.15 uur een Persconferentie
Iemand enig idee waarover?
Een missie als deze stond gewoon opgenomen in het GL verkiezingsprogramma van 2010.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:51 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ja dat zal ze fors stemmen kosten , geen wonder dat Femke hem smeerde
ik weet het nog niet hoor. dat die twee een missie wilden, ok. maar nog wel de vraag of ze er in deze vorm mee akkoord gaan is er ook nog. 500 man ipv de 200-300 die eerder genoemd werden bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:47 schreef borisz het volgende:
GL + D66 zie ik wel voor stemmen. Dit is redelijk in overeenstemming met motie Peters/Pechtold.
Gaat erom wat de CU doet.
blonde greet zegt nee.......slecht voorstel.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:41 schreef -jos- het volgende:
Rutte: "en dan zou het kunnen zijn dat de PVV alsnog akkoord gaat"
http://nos.nl/artikel/210(...)e-nieuwe-missie.htmlquote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:20 schreef waht het volgende:
[..]
50 miljoen per jaar is een redelijke schatting voor 500 man denk ik.
Reken dus maar op een flinke half miljard euroquote:De kosten voorde missie bedragen in 2011 ruim 120 miljoen euro. De kosten bedragen in totaal ruim 360 miljoen euro en komen ten laste van de ministeries van Defensie en Veiligheid en Justitie.
Juist door erheen te gaan kweken we nog meer terroristjesquote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:48 schreef Nielsch het volgende:
Typisch PVV trouwens, wel keihard zeiken over de extreme Islam, maar er iets tegen willen doen ho maar. Zolang Wilders maar Israel-propoganda kan spuien is voor hem alles best.
Nee, dat boerkaverbod lost iets op...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Juist door erheen te gaan kweken we nog meer terroristjes
Is ook zoiets dom, maar ik heb wel zoiets als de boerka mag, dan mag dus elk bedekkend hoofddekselquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Nee, dat boerkaverbod lost iets op...
Inderdaad, ze verzinnen telkens een nieuwe dekmantel. Wel moet gezegd worden dat de PVV nu (voor het eerst zowat) wel op de strepen blijft staan en niet meegaat met het kabinet.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:03 schreef Hukkie het volgende:
De geschiedenis lijkt zich weer te herhalen. Ook bij de vorige Afghanistanmissie werd ons op het hart gedrukt dat het louter om opbouwende werkzaamheden ging![]()
De welbekende ezel....
Maar laten we eerst even afwachten wat Rutte te zeggen heeft.
uiteraaaard en de huidige lichting Taliban is ook door de USA opgeleidquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Juist door erheen te gaan kweken we nog meer terroristjes
quote:Fractievoorzitters Jolande Sap (GroenLinks) en Alexander Pechtold (D66) dienen daarom volgende week in de Tweede Kamer een verzoek in om voorafgaand aan het debat over de missie een hoorzitting te organiseren om deskundigen aan het woord te laten over een civiele politietrainingsmissie in Kunduz.
Ah, bedankt voor de link.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:21 schreef Asphias het volgende:
http://www.d66.nl/d66nl/n(...)len?ctx=vghpm7u9vdea
d66 en groenlinks willen hoorzitting en debat voordat ze een keuze maken.
[..]
want? vvd en cda zijn altijd al voor geweest. d66 en groenlinks ook.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:24 schreef yvonne het volgende:
Zullen we voortaan maar niet meer gaan stemmen, het maakt goddomme geen donder uit waar een meerderheid zich voor uitspreekt.
De meerderheid vna de stemmers stemde voor een partij die voor de missie in afghanistan wasquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:24 schreef yvonne het volgende:
Zullen we voortaan maar niet meer gaan stemmen, het maakt goddomme geen donder uit waar een meerderheid zich voor uitspreekt.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De meerderheid vna de stemmers stemde voor een partij die voor de missie in afghanistan was
Oepsje dan heb ik een rekenfoutje gemaaktquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:38 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Sinds wanneer is 31 van de 150 zetels een meerderheid? In Ivoorkust misschien...
CDA is voor, VVD is voor, GL en D66 zijn voor een trainingsmissie, van het GL verkiezingsprogramma:quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:38 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Sinds wanneer is 31 van de 150 zetels een meerderheid? In Ivoorkust misschien...
PvdA is ook niet principieel tegen. De rest van je zelf even nakijken.quote:GroenLinks is dan ook tegen de offensieve NAVO-missie in Uruzgan en voor een politietrainingsmissie.
We zitten er nog steeds.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:30 schreef Asphias het volgende:
[..]
want? vvd en cda zijn altijd al voor geweest. d66 en groenlinks ook.
de cu is volgens mij ook niet principieel tegen, en was dat ten tijde van de verkiezingen ook niet.
en zelfs de pvda was geloof ik niet principieel tegen een trainingsmissie, maar het kabinet was gevallen omdat cda besloot de missie maar gewoon helemaal voort te zetten.
dat er nu MOGELIJK(alleen het kabinet heeft besloten, er is nog geen 2e kamer meerderheid) een nieuwe trainingsmissie komt ligt geheel in de lijn der verwachtingen van waar de meerderheid zich voor uit heeft gesproken. de partijen die er over willen denken zijn nog altijd in de meerderheid, dus dat het in elk geval ter discussie zou komen was bijna een gegeven.
en vergeet niet, we zitten nog lang niet in afghanistan, daar gaan in elk geval nog een verhit kamerdebat, en een hoorzitting aan vooraf.
bweh. oke.quote:
De politiebond is fel tegenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:35 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
De politiebond heeft al gereageerd en wil geen agenten sturen. Nee, die hebben ze hier hard nodig om achter die Burka's aan te jagen natuurlijk!
Dit gaat heus wel door.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:13 schreef Asphias het volgende:
[..]
bweh. oke.
correctie: ik bedoel, deze politiemissie is nog lang niet definitief, daar gaan in elk geval nog een verhit kamerdebat, en een hoorzitting aan vooraf.
Een hele flinke half miljard. Rechtse hobby's zijn duur.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:58 schreef meth77 het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/210(...)e-nieuwe-missie.html
[..]
Reken dus maar op een flinke half miljard euro
Maar goed dat we op het onderwijs bezuinigen, anders was dit allemaal lastiger geweest.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:38 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Een hele flinke half miljard. Rechtse hobby's zijn duur.
En wie moeten er dan in Nederland flitsen? Kost dus alleen maar weer geldquote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:13 schreef michaelmoore het volgende:
De verenigde korpschefs staan achter deze missie hebben ze kenbaar gemaakt in een officiële gezamenlijke verklaring
klopt, ik ben zelf ook niet echt tegen, zit een beetje te twijfelen. maar vind het een beetje voorbarig dat iedereen al spreekt alsof groenlinks, d66 en de christenunie al hun akkoord hebben gegeven.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:47 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
Dit gaat heus wel door.
Is geen missie om de amerikanen te steunen maar een EU-missie (dus de mensen die hier weer over amerika schreeuwen zitten er best ver naast) en de EU steunen vinden ook de linkse partijen in NL vrij belangrijk.
Sowieso met deze missie komen we er best prima vanaf. Er gaan relatief weinig mensen de poort uit van dit clubje. De F-16's zaten er toch al dus daar veranderd niks aan.
En de faciliteiten zijn er al, NL hoeft geen complete kampen te bouwen zoals de 2 grote kampen in Uruzgan en de vele outposts daar. Scheelt weer in de kosten.
Deze missie is veel meer te vergelijken met de eerste ISAF missie in Kabul en Masar-i-sharif (heeft men weinig van gehoord aangezien daar niks gebeurde). En zowat in niks is deze missie te vergelijken met die in Uruzgan. Maar ja mensen lezen enkel Afghanistan (en hebben geen clou over hoe en wat in dat land) en staan meteen op hun achterste poten.
quote:Een finale afweging zal de ChristenUnie pas maken na uitgebreid eigen onderzoek, het rondetafelgesprek en een nadere toelichting van het kabinet.
zal ze een hoop stemmen kosten volgende maand.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:22 schreef KarinJ. het volgende:
Een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen........is de politiek in Nederland dan echt dommer dan een ezel?????????
Waarom denk je dat Rutte er nu mee komt......goede sier maken tijdens de verkiezingen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 05:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zal ze een hoop stemmen kosten volgende maand.
Goh je praat als een echte links activist.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 06:55 schreef Pugg het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Rutte er nu mee komt......goede sier maken tijdens de verkiezingen.
Ik hoop zo dat ze dik op hun donder krijgen.
Wegwezen uit die rimboe
het kabinet is gevallen omdat de PvdA wegwilde uit Uruzgan want dat hadden ze de kiezers beloofd maar deze missie is in Noord Afghanistan en Kunduz is nog best link atm dus ik hoop dat men duidelijk is over de risico's en niet dat strax elke nieuwsitem begint met 'het zou een trainingsmissie worden maar het is een vechtmissie!' want daar werd ik de vorige keer ook doodmoe vanquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:30 schreef Asphias het volgende:
[..]
want? vvd en cda zijn altijd al voor geweest. d66 en groenlinks ook.
de cu is volgens mij ook niet principieel tegen, en was dat ten tijde van de verkiezingen ook niet.
en zelfs de pvda was geloof ik niet principieel tegen een trainingsmissie, maar het kabinet was gevallen omdat cda besloot de missie maar gewoon helemaal voort te zetten.
dat er nu MOGELIJK(alleen het kabinet heeft besloten, er is nog geen 2e kamer meerderheid) een nieuwe trainingsmissie komt ligt geheel in de lijn der verwachtingen van waar de meerderheid zich voor uit heeft gesproken. de partijen die er over willen denken zijn nog altijd in de meerderheid, dus dat het in elk geval ter discussie zou komen was bijna een gegeven.
zolang er een navo vlag op zit kunnen we uberhaupt nietweg uit Afghanistan tenzij we gelijk uit de NAVO stappen ... er zullen op de een of andere manier troepen naar toe moeten, die kunnen allemaal op het vliegveld in Kabul vakantie gaan vieren of daadwerkelijk iets doenquote:en vergeet niet, we zitten nog lang niet in afghanistan, daar gaan in elk geval nog een verhit kamerdebat, en een hoorzitting aan vooraf.
Rutte is geen soldaat ... wat zou hij er moeten gaan doen?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:42 schreef Beardy het volgende:
Er zijn al 24 (of is 't intussen meer?) Nederlandse soldaten gedood in Afghanistan. Het is en blijft daar een ENG land, waar we naar mijn mening NIETS te zoeken hebben. Misschien kan Rutte zelf daar heen gaan? Dan zal 'ie er waarschijnlijk een stuk minder vóór zijn, die missie.
Het kabinet is gevallen omdat Maxime per brief (zonder mandaat!!) tegen de EU gezegd had dat we opnieuw zouden gaan, terwijl er in het regeerakkoord stond dat we weg zouden gaan.quote:het kabinet is gevallen omdat de PvdA wegwilde uit Uruzgan want dat hadden ze de kiezers beloofd
betere vergelijking zou een voetbalelftal zijn waarvan iedereen verwacht dat als ze met zijn allen besluiten een wedstrijdje te spelen dat ze ook alle 11 op het veld gaan staan en mee voetballenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:10 schreef michaelmoore het volgende:
De NAVO is die groep jongens van vroeger die samen gingen slootje springen, als je niet meedeed dan was je een scheitert, maar als je zoals Balkenende de eerste springer bent, dan mag je bij de grote jongens op lopen
En allemaal denken ze, dit slootje springen levert me niets op dan een pijnlijke knie en een vieze broek, eigenlijk moest ik thuis huiswerk maken![]()
![]()
Maar dan wel een UIT wedstrijd, waarbij de thuisploeg na het vertrek van de bezoekers weer de volledige beschikking krijgt over het hele stadion en de opbrengst van de consumpties mag afrekenenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
betere vergelijking zou een voetbalelftal zijn waarvan iedereen verwacht dat als ze met zijn allen besluiten een wedstrijdje te spelen dat ze ook alle 11 op het veld gaan staan en mee voetballen
ja maar nu heb je het over het uitzenden van troepen an sich niet over het werken van de NAVOquote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar dan wel een UIT wedstrijd, waarbij de thuisploeg na het vertrek van de bezoekers weer de volledige beschikking krijgt over het hele stadion en de opbrengst van de consumpties mag afrekenen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |