de bussen rijden al twee dagen weer hoor! alleen niet erg op tijd en er valt er regelmatig eentje uit.quote:Op maandag 20 december 2010 21:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
Zeg dat nou niet ik moet morgen levend bij de bushalte aankomen, en vervolgens op t station en dan weer bij de bus(hopen dat die rijden in leiden). En dan weer in omgekeerde volgorde.
LOL ga je altijd de dwarsligger zijn Daste? (grapje!!)quote:Op maandag 20 december 2010 21:23 schreef Daste het volgende:
Kom ik met mijn bikini...Donderdag komen er foto's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik gebruik meestal ook niet dezelfde wol als de ontwerper, maar probeer wel de dikte hetzelfde te houden, hoewel ik pas Bravo met Wibra-acryl heb gecombineerd en dat ging goed
[ Bericht 42% gewijzigd door Herfstblad op 20-12-2010 23:46:32 ]
SPOILER: AAAAAAAAAAAAAAAAAHOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je al ravelry? Zoja, dan kun je het patroon wel vinden in mijn notebookquote:Op dinsdag 21 december 2010 09:30 schreef Soempie het volgende:
LB, is het nog gelukt met het tweede slofje? En ik vroeg me af, een tijdje geleden had je 2 paar slofjes voor baby's...heb je daar een internetpatroon van? Of?
Thanks!quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:24 schreef mijsje het volgende:
Ollie
![]()
en de kerstgroep van Muck!die is ook helemaal geweldig! weer heel anders dan die van Trui! (en grappig die kerstboom erbij... christelijk en heidens meet...)
Thanks for the bunny info! Ik heb 1 acryl/katoenmix 100 gram en eentje alleen katoen 50 gram, ga ik het mee proberen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:24 schreef mijsje het volgende:
de vraag over de Lavenerbunny, ik heb hem gemaakt met verschillende acrylsoorten, en dan heb je over het algemeen met 1 bol wel genoeg. (bij 1 lavenderbunny had ik net tekort voor de oren en de staart, maar dat kwam omdat dat al een aangebroken bol was...) de verschillende groottes kun je op de foto zien:
[ afbeelding ]
de meest linkse is de bol zeeman, de middelste is een babywol en de meest rechtse is een gewone acryl, wel dunner dan zeeman/wibra-acryl.) en ik had nog een gemaakt van een andere (multicolour) wol, en daar had ik net te weinig van, ik miste een oor, dus daarvan moest ik bijkopen. (daar zat ook wat minder op een bolletje) (dat was deze:
[ afbeelding ] )
dus, met acryl van zeeman/wibra kun je makkelijk met 1 bol doen, maar wordt je bunny wel groot/grof van, van babywol kan het ook, en dan ligt het eraan hoeveel gram je op je bolletje hebt of je met 1 bol uitkan, of dat je er dus 2 moet hebben... moraal van het verhaal, zorg voor 2 bolletjes, dan heb je zeker weten genoeg, en dan kun je wat je overhoudt ook nog wel gebruiken bij andere dingen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu ga ik wat zoeken om te haken
ik heb net ee youtubevideo opgezet, en het begin is er geloof ik.quote:Op woensdag 22 december 2010 23:12 schreef mijsje het volgende:
en als je nou een knoopje maakt met de haaknaald daar nog tussen? en van daaruit verder gaat? lukt dat?
quote:Op woensdag 22 december 2010 22:00 schreef Sandous het volgende:
Wat gaaf al deze dingen, wauww!! Ik heb twee linkerhanden
Kunnen jullie ook zoiets maken?
[ afbeelding ] Vin m zoo cool
* Whiskers wants to know toooquote:Op donderdag 23 december 2010 11:14 schreef annelotje het volgende:
@Mijsje Mag ik vragen hoe jij de oogjes maakt voor je lavander bunnies? Ik heb er nu 2 af maar nog zonder oogjes omdat ik niet goed weet wat voor oogjes ik er op wil doen. Ik vind die van jou erg
quote:Op donderdag 23 december 2010 11:14 schreef annelotje het volgende:
@Mijsje Mag ik vragen hoe jij de oogjes maakt voor je lavander bunnies? Ik heb er nu 2 af maar nog zonder oogjes omdat ik niet goed weet wat voor oogjes ik er op wil doen. Ik vind die van jou erg
euh?quote:Op donderdag 23 december 2010 14:36 schreef caroline88 het volgende:
Mirjam, wat wil je gaan doen na het omkeren? Vasten? Stokjes? Halve stokjes?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och, dat was ook het enige dat ik in het begin kon. Telkens als ik het weer probeerde, lukte het keren gewoon niet, tot ik op een dag het licht zag en het ineens wel konquote:Op donderdag 23 december 2010 14:57 schreef Mirjam het volgende:
oh, al sla je me dood, ik dacht dat dat de basis was![]()
ik ging dus kennelijk lossen en haklen, en daarna weer lossen ofzo?
quote:Op donderdag 23 december 2010 13:28 schreef annelotje het volgende:
Ik had helemaal niet door dat die bovenste van vilt waren. Hoe heb je die dan op elkaar gemaakt? Genaaid of heb je die gelijmd?
Ik vind oogjes best wel moeilijk. Vind die van plastic niet zo mooi. Met zo'n wit glansje erin vind ik zo schattig.
quote:Op donderdag 23 december 2010 13:31 schreef EsseEi het volgende:
oke sorry het is niet gehaakt maar ben er heel trots op:
mijn eerste echte naaisel, een kerstjurk. (met wat hulp van mams)
[ afbeelding ]
ik zal vanavond braaf haken en naaien en zorgen voor een WIP foto van m'n Up kussen
quote:Op donderdag 23 december 2010 16:15 schreef Whoopdidoo het volgende:
Mijsje die smurf op je award kijkt echt heel sneu!
Wat grappig dat die awards gedaan worden, de kinderen van trui hadden er ook een dacht ik. (ja sorry ik ben een OUD-stalker...komt door Amélie.)
Ik heb net t boekje van christel ingepakt =( Nog 2 daagjes!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Genoeg offtopic![]()
Thnx.quote:Op donderdag 23 december 2010 16:34 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wow, die is mooi. Hoelang ben je daar mee bezig?
Ik durf nog steeds geen granny's te maken trouwens
die zijn leukquote:Op woensdag 22 december 2010 20:49 schreef Ynske het volgende:
k weet niet meer of ik ze allemaal had laten zien
maar dit waren de cadeautjes die ik had gemaakt voor Secret Santa in F&F
dit is een trekvogel, dan rammelt hij en wiebelt weer naar de ring toe
[ afbeelding ]
dit is een mobile
[ afbeelding ]
en dit is een muziekdoosje
[ afbeelding ]
Tof patroontje! Staat je goedquote:Op donderdag 23 december 2010 13:31 schreef EsseEi het volgende:
oke sorry het is niet gehaakt maar ben er heel trots op:
mijn eerste echte naaisel, een kerstjurk. (met wat hulp van mams)
[ afbeelding ]
ik zal vanavond braaf haken en naaien en zorgen voor een WIP foto van m'n Up kussen
quote:Op donderdag 23 december 2010 16:25 schreef mijsje het volgende:
ow, ook even hier hoor:
de bal die ik had gemaakt voor de SecretSanta binnen OUD
[ afbeelding ]
en zo is hij ontvangen:
[ afbeelding ]
whoa! Aan zo iets groots beginnen heb ik de moed niet voor denk ikquote:Op donderdag 23 december 2010 16:31 schreef TwistedDarling het volgende:
Oke, onduidelijke foto. Op m'n nieuwe telefoon lukt het niet om bestanden van m'n telefoon naar de computer te krijgen (andersom wel, vreemd). Dus ik heb maar een oude telefoon van jaaaaren geleden uit de kast gehaald. Zodat ik toch even kan laten zien hoe groot m'n sprei ondertussen is.
Ik ben nog bezig met granny's voor een extra rij aan de zijkant, en hopelijk ook nog een rij voor aan de bovenkant. Maar ik moet nog maar even zien hoever ik nog kom met de wol die nog over is in deze kleuren.
[ afbeelding ]
http://www.ravelry.com/projects/mijsje/hanky-box-for-zoequote:Op donderdag 23 december 2010 17:48 schreef EsseEi het volgende:
ohhh zooik het tasje!!
echt heel leuk ja
en de hangertjes ook
haha grannys zijn inderdaad niet moeilijk, en als je er 3 hebt gemaakt ook niet meer veel werk (automatische pilot)
*gaat koken*
oh en hoe maak je zo'n doosje??zijn het speciale kaarten ofzo?
quote:Op donderdag 23 december 2010 19:12 schreef Herfstblad het volgende:
hoe kom je daar zo opeens bij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
maar ehm... bedankt voor het delen...![]()
Door de post van whoopidooquote:Op donderdag 23 december 2010 19:14 schreef mijsje het volgende:
[..]
http://www.ravelry.com/projects/mijsje/hanky-box-for-zoe
daar had ik hem vandaan, en volgens mij Trui ook...
[..]
hoe kom je daar zo opeens bij?![]()
maar ehm... bedankt voor het delen...
quote:Op donderdag 23 december 2010 19:31 schreef Herfstblad het volgende:
Het stond in elk geval in een spoilerGing inderdaad over OUD of zo.
Eerst nog een herfstboom maken voor ik ze op de foto zet. Deze is alleen een beetje topzwaar en ik denk dat als ik de stam smaller en hoger maak, hij nog sneller omvalt. Maar vind hem eigenlijk net iets te dik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben alsnog benieuwd naar je bomen, de gewone boom én je herfstboom...heb je ook met oogjes gedaan enzo?
quote:Op donderdag 23 december 2010 19:44 schreef mijsje het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben alsnog benieuwd naar je bomen, de gewone boom én je herfstboom...heb je ook met oogjes gedaan enzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb het met oogjes gedaan, ja. Veiligheidsoogjes in 12 mm geloof ik. Heb er toch meer dan genoeg.
Ik ben nogal van de voorraden dus heb van 12 mm veiligheidsoogjes volgens mij wel 30 paar liggen.
Jij ook fijne Kerstdagen, Phluphy!Iedereen hier trouwens.
![]()
ik wil 't best proberen! maar dan moet ik wel eerst even flink dik garen kopen ervoor. heb je er erge haast mee?quote:Op donderdag 23 december 2010 19:47 schreef Sandous het volgende:
Wie van jullie wil zo een mooie muts voor me haken... ? (voor mijn kleintje van 2, dat is wat minder haakwerk)
Ik heb er alles voor over (die ik op de vorige blz had gepost.. Die is gaaf!!
quote:Op donderdag 23 december 2010 22:32 schreef trui het volgende:
nog even het sjaal-ding:
[ afbeelding ]
met natuurlijk de traditionele vieze-spiegel foto:
[ afbeelding ]
Thnxquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:01 schreef annelotje het volgende:
Lyssa die is CUTE!!!! is daar een (gratis) patroon van??
De zebra is leuk ja! Ik heb hem inmiddels 5 keer gemaakt. Oke, 2 keer een nijlpaard en 3 zebra's, maar ik vind dat patroon echt zo tof!quote:Op zaterdag 25 december 2010 00:04 schreef YPPY het volgende:
Wat is er weer veel moois voorbij gekomen. Leuk ook om de secret Santa cadeaus voorbij te zien komen. Mijn haakpoging daarvoor was niet zo'n succes, dus ik heb wat gemaakt met strijkkraaltjes.
Met een ander secret Santa gebeuren heb ik een gehaakte dierenvriendjesboekje gekregen. Een schot ik de roos: er staat een zebra in en daar is mijn dochter gek op. Ik heb besloten dat dit het allereerste diertje wordt dat gaat lukken. Na vijf rijen had ik al twee steken over, detail
ik kreeg ook zo'n keigaaf haakmapje. Zelf gemaakt door de geefster, helemaal mooi zo met alles nu bij elkaar.
Ik kan het meestal ook niet, hoor. Maar af en toe vind ik een diertje gewoon zo ontzettend leuk dat ik het wel kan.quote:Op zaterdag 25 december 2010 11:53 schreef EsseEi het volgende:
Fijn kerstfeest allemaal!(hou van giraf van Vis
)
lief vogeltje Herfstblad!!
En dat je zin hebt 3 keer hetzelfde te maken(of 5 keer bijna het zelfde)...kan ik nooit de moeite voor opbrengen (behalve bij Up sleutelhangers maar die zijn zo gepiept).
Ik ga maar eens 4 rijen aan m'n up naaien....*niet zo'n leuk klusje maar moet gebeuren*
uberschattig!quote:
Mijn broer is jarig op 25 december, mijn moeder op 31 december en ik 2 januariquote:Op vrijdag 24 december 2010 17:10 schreef EsseEi het volgende:
ohh wat een lief vogeltje!!!en gefeliciteerd!
*dacht dat 2 januari een rot dag was om jarig te zijn, maar dit is nog erger*
knap!quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:27 schreef Muck het volgende:
Mijn broer is jarig op 25 december, mijn moeder op 31 december en ik 2 januari
En toch allemaal vrolijk kerstfeest
Ja hè?quote:
quote:Op zaterdag 25 december 2010 00:12 schreef YPPY het volgende:
De salamander inderdaad. Het gaat me echt nog eens lukken.
Met de awards die ik nu heb, ben ik zo blij, daar kunnen geen honderd mislukkingen tegenop.
Nee, ik heb het patroon zelf gemaakt naar aanleiding van een amigurumi van Ana Paula Rimoliquote:Op zondag 26 december 2010 19:11 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat een leuke boompjes! Is het een kooppatroon?
Ik heb zpagetti voor mn kerst gehad! Was het allang vergeten enzo dat ik t had gevraagd
Zwarte met zilveren stipjes en bloemetjes, maar dat haken valt nog tegen!
En ollie maak ik in het groen, met een donkere groene schild en nog donkere stippen. Zn lichaam is af, hij ziet er zo naakt uit zonder schildMaar o zo schattig.
Er staat een giraffe in.quote:Op maandag 27 december 2010 08:43 schreef Daste het volgende:
Soempie, staat er een patroon in van een giraffe? Die wil ik altijd nog een keer voor een vriend van me maken. Dus dan heb ik er wel interesse in.![]()
quote:Op maandag 27 december 2010 08:53 schreef Soempie het volgende:
[..]
Er staat een giraffe in.![]()
[ afbeelding ]
deze.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:41 schreef Whoopdidoo het volgende:
Misschien een tipje voor de sint/kerst/of voor de leuk.
Bij de boekenvoordeel en euroland hebben ze het boekje lieve knuffels zelf haken, wat hetzelfde is als lieve diertjes zelf haken. Voor 4,99/4,95 ipv 15. Dus weet niet of het het complete boekje is. Maar zo wel is het goedkoop.
Ach wat zijn die leuk geworden!quote:Op zondag 26 december 2010 17:32 schreef Herfstblad het volgende:
Mijn boompjes (met in totaal 3 vogels):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Close-up van de vogeltjes.
Helaas niet echt mooie foto's, omdat het eigenlijk al te donker was. De bomen zijn in het echt mooier.
Maar in nieuwe foto's maken heb ik ook geen zin :p
quote:Op maandag 27 december 2010 08:53 schreef Soempie het volgende:
[..]
Er staat een giraffe in.![]()
[ afbeelding ]
deze.
Bij echtstudio.nl hebben ze Olivia, die wordt rond de 16 centimeter, maar je kunt natuurlijk dikker garen gebruikenquote:Op maandag 27 december 2010 12:42 schreef Lush-lady het volgende:
hahaha wat een lol, als die guusje giraffen.Ik heb gisteren voor de kerst ook twee haakboekjes gekregen. "dierenvriendjes haken" en "gehaakte beestenboel" en vier bolletjes van scheepjeswol in paars en turquoise. Ik ben alleen nog opzoek naar en leuk patroon van een knuffel olifant, niet zo'n hele kleine maar van ca 20-30 cm groot.
Ik ga binnenkort ook aan een dekentje beginnen voor het ledikantje, ik ga breien of haken, dat wet ik nog niet, ik vind het beiden erg leuk om te doen.
Ik ga zo weer werken, doeiiiiii
LadyBlack,quote:Op maandag 27 december 2010 13:35 schreef LadyBlack het volgende:
Wie kan mij wat advies geven over zpagetti?
Ik wil 3 manden haken voor in een Ikeakastje. Hij mag maximaal 15 cm hoog zijn en verder ongeveer 40 bij 50 cm. Jouw mand leek ook wel aardig groot Trui, was dat 1 bol?
Trui ik denk dat ik Guusje bedoelde. Heb het niet zo op bijtende monstersquote:Op maandag 27 december 2010 14:09 schreef trui het volgende:
caroline, bedoel je guusje of ons bijtende monster hier thuis?
Helaas, Daste heeft me een pm gestuurd dat ze het boekje wel graag wil hebben, dus die gaat dan zo snel mogelijk haar kant op.quote:Op maandag 27 december 2010 13:31 schreef LadyBlack het volgende:
En die beestjes van Christel zijn ook wel echt heeeeeel erg lief! Dat boekje wil ik ook nog wel, dus als Daste zich nog bedenkt.....
Ik heb het met een boekje in een avond geleerd, heel duidelijk beschreven en goede afbeeldingen. Is volgens mij gewoon te bestellen via bol.com:quote:Op maandag 27 december 2010 13:36 schreef Mirjam het volgende:
ik was net bij de boekenvoordeel, helemaal geen boeken over haken meer
toch maar eens zoeken wat nu dé haaktechniek is, wil nu toch wel aan een proeflapje beginnen
aan elkaar haken.quote:Op maandag 27 december 2010 16:37 schreef Soempie het volgende:
[..]
Helaas, Daste heeft me een pm gestuurd dat ze het boekje wel graag wil hebben, dus die gaat dan zo snel mogelijk haar kant op.
[..]
Ik heb het met een boekje in een avond geleerd, heel duidelijk beschreven en goede afbeeldingen. Is volgens mij gewoon te bestellen via bol.com:
[ afbeelding ]
Er staan verschillende steken in: zoals lossen, vasten, stokjes. Verder hoe je moet wisselen van kleur, hoe je een rondje kunt haken en dus hoe je kunt meerderen en minderen. Allemaal stap voor stap dus.
TwistedDarling, of iemand die het ook weet, hoe moeten die GS aan elkaar worden gezet? Ik zit nu met een stapel, maar geen idee hoe ik ze moet verbinden.
nee dat wist ik niet, zag m net staan daarquote:Op maandag 27 december 2010 20:37 schreef EsseEi het volgende:
hihi wist je dat nog niet Ynske?of is het jouw Yoshi??
:D (dan is ie vet mooi en cool!!
)
iemand hier ging die toch proberen maar patroon klopte niet toch?
quote:Leuk Kwakz dat je workshop zo geslaagd wasof gezellig in ieder geval
:D heel de wereld aan het haken ^^
oh dat doet me denken: ik was vorige week in Brussel en toen zag ik aan een hek...jawel...wild haken! (of breien dat kon ik niet zien vanuit de auto) Maar dus leuk een hek versierd met bloemetjes enzozoals gezegd: ik zat in de auto dus kon geen foto maken
maar m'n dag was wel helemaal goed
(dat was ie al, met gluhwein, wafels, sneeuw en kerstmuziek maar nog beter)
Oh en je visjes worden mooi Mijsje!
Het wordt tijd dat ik ga slapenquote:Op maandag 27 december 2010 16:45 schreef mijsje het volgende:
mijn visjesdeken is ook helemaal van Saskia van de Wibra, daar zit ook groen bij in LadyBlack![]()
hier komt de groene kleur zo over:
[ afbeelding ]
ik heb bijna weer genoeg visjes GEVANGEN om weer een paar rijen eraan vast te maken
Ik denk dat het dan vasten wordt. Slipstichen heb ik nog nooit gedaan en ik heb ook geen idee wat dat is, dus ik ga even op zoek naar een handleiding voor het slipstichen. Dankje voor de tips!quote:Op maandag 27 december 2010 16:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
aan elkaar haken.
twee GSjes met de goede kant tegen elkaar, dan door de buitenste lusjes gaan haken, met vasten of met slipstichen, vasten is t makkelijkste
je kunt ze ook naaien zegmaar, maar is meer werk en duurt langer
Zeggen ze....inderdaadquote:Op maandag 27 december 2010 16:16 schreef Whoopdidoo het volgende:
Met de babysoft van zeeman wordt het allemaal wel wat kleiner, dus dat is iets om rekening mee te houden. Maar het haakt wel lekker en is lekker zacht.
Granny's zijn niet moeilijk(zeggen ze)
Dank je welquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:00 schreef mijsje het volgende:
leuk Loqi! ziet er vrolijk uit
het lijfje ziet er anders uit dan de armen/benen. heb je bij het lijfje maar bij 1 lusje ingehaakt en bij de armen/benen bij 2 lusjes bovenop?
ik vind de kleuren ook erg mooi!
Dat zijn duidelijke voorbeelden, dank je welquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:58 schreef trui het volgende:
als je bovenop een rij gehaakte vasten kijkt, zie je toch van die 'V-tjes'? bij de 'normale' vasten haak je dan door beide lusjes van die 'V' heen, niet alleen door de voorste of de achterste. het komt wel eens voor dat er wel expliciet aangegeven wordt dat je door een van beide lusjes dient te haken hoor. maar het resultaat is inderdaad verschillend.
zie hier of hier voor voorbeelden van de verschillen.
Heb ik dat ook bij de voetjes gedaan? Want die zijn heel anders dan t lijfje.. waar ik dat naar mijn idee ook gedaan hadquote:Op dinsdag 28 december 2010 16:07 schreef trui het volgende:
meestal moet je onder beide door haken. en aan jouw plaatje te zien heb je inderdaad alleen onder de achterste door gehaakt. het is niet verboden hoor, maar 't wordt dan vaak net iets anders, ook de lengte wordt er door beïnvloed nl.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:19 schreef trui het volgende:
misschien heb je de voetjes 'binnenstebuiten' gehaakt?
nou ja, heb je rondgehaakt? zodra je dan stopt met meerderen gaat je haakwerk een soort van opkrullen, en dan moet je beslissen welke kant je de buitenkant vindt en welke de binnenkant. misschien heb je dat bij de beentjes/armpjes wel anders gedaan dan bij 't lijfje?quote:
Ja klopt, elke keer de achterstequote:Op dinsdag 28 december 2010 16:21 schreef Soempie het volgende:
[ afbeelding ]
Zo haak je een vaste, onder de hele V door. In het lijfje ben je maar onder een van de rode doorgegaan.
Ah zo, ik ben elke keer met de krul mee gegaan zeg maar.. heb t nooit omgedraaid, en t lijfje ging vanuit de 2 pootjes verder, daar had ik niet eens keusquote:Op dinsdag 28 december 2010 16:24 schreef trui het volgende:
[..]
nou ja, heb je rondgehaakt? zodra je dan stopt met meerderen gaat je haakwerk een soort van opkrullen, en dan moet je beslissen welke kant je de buitenkant vindt en welke de binnenkant. misschien heb je dat bij de beentjes/armpjes wel anders gedaan dan bij 't lijfje?
quote:
Nee, gewoon doorhaken. Het beginlusje zit zeg maar aan de binnenkant van het bolletje dan.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:32 schreef Loqi het volgende:
[..]
ja, bedankt!
Is het de bedoeling dat je als je iets ronds haakt zoals een pootje, het werkje omdraait als het begint met krullen?
Okquote:Op dinsdag 28 december 2010 16:34 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nee, gewoon doorhaken. Het beginlusje zit zeg maar aan de binnenkant van het bolletje dan.
Ik zag dat je bij octo ook al door de achterste alleen bent gegaan. Ben benieuwd naar je volgende werkje! Weet je al wat je gaat maken?quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:36 schreef Loqi het volgende:
[..]
Ok![]()
Jeej, bedankt voor de hulp allemaalvolgende werkje met allemaal dezelfde steken doen
![]()
Ik heb geen foto, maar ik denk dat t dunner is dan Bravo. Heb geen Bravo hier (ben bij mijn vriend), dus zal het van de week even naast elkaar leggen en dan een foto maken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:35 schreef Whoopdidoo het volgende:
Herfstblad hoe dun? Foto? *kijkt heel lief*
Heb je toevallig ook bruin gespot van saskia?
quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:37 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik zag dat je bij octo ook al door de achterste alleen bent gegaan. Ben benieuwd naar je volgende werkje! Weet je al wat je gaat maken?
Ik heb toevallig een bolletje Soft meegenomen. Lijkt nog dunner te zijn dan dat. Ik denk dat het meer in de buurt komt van katoen. Dacht ook eerst dat het katoen was.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:44 schreef Whoopdidoo het volgende:
Grr Ik wil bruin.
Soft van zeeman ken je niet zeker? Dat is ook vrij dun maar haakt wel lekker, en daar hebben ze geen geel. Ik wil geel!
Morgen even kijken of ze hier dat ook hebben.(en nee we hebben echt geen 4 bakken wol plus dubbele bolletjes in een kast boven,echt niet
)
quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:44 schreef Whoopdidoo het volgende:
(en nee we hebben echt geen 4 bakken wol plus dubbele bolletjes in een kast boven,echt niet)
Owkee danquote:Op dinsdag 28 december 2010 16:48 schreef Whoopdidoo het volgende:
Jup! Alleen als in het patroon staat moet je een van beide nemen
quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:51 schreef Soempie het volgende:
Ik heb trouwens dit boekje gekregen voor Kerst:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het riddertje en de bruidegom zo leuk.Als m'n deken af is ga ik daar maar eens aan beginnen.
Dat heb ik ook inderdaad, maar inmiddels heb ik daar wel vrede mee. Niet met het feit dat ik lelijker haak dan in het begin. Maar volgens mij heb ik heel lang aan ergonomische haaknaalden moeten wennen of zo, want mijn dingen lijken nu weer mooier.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:11 schreef EsseEi het volgende:
leuk beestje loqi!en niet getreurd, ik deed het ook "fout" in het begin.
Maar als je het dan "goed" doet, lijkt het beestje veeeel meer op het plaatje ^^ (vond mijn beestjes altijd minder mooi worden)
lief boekje Soempie!
Kloptquote:Op dinsdag 28 december 2010 20:13 schreef Lush-lady het volgende:
![]()
![]()
ik ben blond, een ketting steek is hetzelfde als een losse (of heb ik het niet goed)
kom je wel eens in leiden?quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:05 schreef knitwit het volgende:
Wow, wat is er weel veel gehaakt!![]()
Ik ben al een paar dagen druk met verhuizen. Vandaag al vanaf 6uur op de been en ik kan niet meer. Als ik nog een doos moet tillen val ik denk ik om.![]()
Ik ga dus maar lekker op de bank hangen en wat haken voor ik naar bed ga.
Mirjam, lukt het haken al een beetje? Er is erg veel op internet te vinden hoor. Plaatjes en filmpjes.
Ik weet niet waar je woont, maar als je binnenkort een keer in Amsterdam bent wil ik het je best leren!
omgquote:Op dinsdag 28 december 2010 22:58 schreef Daste het volgende:
Mirjam, je bent van harte welkom in Leiden. En vanaf volgende week ben ik errug vaak thuis.
Ik weet niet wat je met keren bedoelt, maar als je aan het einde van je toer bent draai je je werkje om en daarna maak je een kantsteek. Dat zijn bijv. 3 lossen/kettingsteken die een stokje moeten voorstellen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:55 schreef Mirjam het volgende:
als ik nou een proeflap wil haken, of voor mijn part een simpele pannenlap, dan begrijp ik, uit het boekje, dat ik dus met een vaste haak?
een halve vaste wordt enkel gebruikt om te keren?
hey.... LushLady = m@x!!??quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |