abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90300608
bwuh wat een dag
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90300920
:* whoop, jij kon er echt niks aan doen als ik dit zo lees... ik snap wel dat je er zo van aangedaan bent, dit zijn niet de dingen die je graag ziet, en al helemaal niet zo vlak voor je ogen... :*
pi_90301099
Nee en ik denk zelf zo van als ik daar niet gereden had was t niet gebeurd, maar als hij niet te hard had gereden en logisch had nagedacht ook niet. Maar het gaat al beter gelukkig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu ga ik wat zoeken om te haken
pi_90301313
nou, dan had hij vast iemand anders ingehaald, als iemand te hard wil rijden, doet hij dat toch wel... :(
(jammer van je baas, daar heeft hij een puntje gemist...)

haak ze :W ik ga lekker eten zo!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 december 2010 @ 20:49:22 #56
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_90307097
k weet niet meer of ik ze allemaal had laten zien :@
maar dit waren de cadeautjes die ik had gemaakt voor Secret Santa in F&F

dit is een trekvogel, dan rammelt hij en wiebelt weer naar de ring toe

dit is een mobile

en dit is een muziekdoosje
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_90310073
Wat een prachtige dingen zijn er weer gemaakt! Vooral de kerst poppetjes en slingers!

Ik ben bezig geweest met GSjes voor een kussentje. Nu de boel nog aan elkaar naaien, wat een rot klusje. Ben nu een achterkantje aan het breien. :)
pi_90310798
Wat mooi trui! Erg kleurrijk!
Whoopido. :*
En leuke muziekdoos ynske!

Ik heb twee beenwarmers gemaakt, maar had te weinig voor de laatste toer. Grrrrrr. En bijkopen kan niet, geen wikkel.
pi_90310897
Muziekmobiel: O+ _O_ O+ _O_
pi_90311730
Wat gaaf al deze dingen, wauww!! Ik heb twee linkerhanden :(

Kunnen jullie ook zoiets maken?
Vin m zoo cool
pi_90311997
kiek hoe lief:

pi_90315137
Sandous, de muts wel (de bovenste) maar wat onder de muts zit niet ben ik bang... :P
pi_90316494
okay, ik zit me dus al even in te lezen, en heb voorbeelden met plaatjes erbij, maar ik krijg de eerste steek maar niert voor elkaar :') ik trek steeds gewoon een knoopje in het draad, wat doe ik nou fout, ik snap 't niet ;(
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_90316695
en als je nou een knoopje maakt met de haaknaald daar nog tussen? en van daaruit verder gaat? lukt dat?
pi_90317472
quote:
2s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:12 schreef mijsje het volgende:
en als je nou een knoopje maakt met de haaknaald daar nog tussen? en van daaruit verder gaat? lukt dat?
ik heb net ee youtubevideo opgezet, en het begin is er geloof ik.
ben gestopt na 10 'losse', geprobeerd te keren, snap ik nog geen bal van, ben er nu wel ff klaar mee :') :D
morgen ga ik verder leren :7
pi_90322169
*O* voor het begin Mirjam! dat is altijd het lastigst! maar dat wordt steeds makkelijker... straks maak jij ook knuffeltjes en vierkantjes en wat je maar wil! :D
  donderdag 23 december 2010 @ 08:57:29 #67
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90329952
hee Mijsje heeft een nieuwe avatar ^^ :D

Gave shawl ding Trui! :D:D (is ie al af?;))
en lieve beestjes Ynske! :D geloof dat je ze wel al had laten zien, maar nog een keer is altijd leuk :D I O+ foto's kijken!!

en Whoop dat is echt heel rot zet :( stom van je baas, snap wel dat je er zo van schrikt...niemand gewond hoop ik?

Ik ben momenteel hard aan het werk en heen en weer aan het reizen dat het niet op haken aan komt (lees een leuk boek, dus dat doe ik in de trein ;))
Ga vandaag m'n jurkje afnaaien...nu dus ;)
  donderdag 23 december 2010 @ 09:29:43 #68
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90330579
ja de sjaal is af hoor, moet 'm alleen nog even op de foto zetten. :) succes met 't jurkje, is dat die mooie blauwe?
in de haak.
  donderdag 23 december 2010 @ 10:07:39 #69
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90331639
nee niet de mooie blauwe...een ander waarvoor ik al HEEL lang een patroon en stof had liggen (stof eigenlijk voor een andere jurk bedoeld :P) Hij is bijna klaar :D
pi_90333674
@Mijsje Mag ik vragen hoe jij de oogjes maakt voor je lavander bunnies? Ik heb er nu 2 af maar nog zonder oogjes omdat ik niet goed weet wat voor oogjes ik er op wil doen. Ik vind die van jou erg :*
  donderdag 23 december 2010 @ 11:20:25 #71
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90333861
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:00 schreef Sandous het volgende:
Wat gaaf al deze dingen, wauww!! Ik heb twee linkerhanden :(
Kunnen jullie ook zoiets maken?
[ afbeelding ] Vin m zoo cool
O+ deze moet wel te doen zijn. die daaronder is gebreid, alleen de bloemetjes zijn gehaakt.
in de haak.
pi_90334349
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:14 schreef annelotje het volgende:
@Mijsje Mag ik vragen hoe jij de oogjes maakt voor je lavander bunnies? Ik heb er nu 2 af maar nog zonder oogjes omdat ik niet goed weet wat voor oogjes ik er op wil doen. Ik vind die van jou erg :*
* Whiskers wants to know tooo :P
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  donderdag 23 december 2010 @ 11:40:36 #73
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90334469
ynske, ik vind die trekvogel heel leuk gevonden! :D
in de haak.
pi_90336099
hoi hoi,

ik ben een paar dagen weggeweest maar kan nu weer aan het haken beginnen, ik ben met de leuke engeltjes bezig. Helaas kan ik alleen heel moeilijk aan huidskleurige garen komen. Maar heel ligt bruin . beige werkt ook wel goed voor de gezichtjes.

groetjes

ps ik heb met kerst weer nachtdienst dus kan ik weer flink aan de slag.....
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_90337148
@ Mirjam: Ik weet niet precies hoe deze knoop heet maar je hebt hem waarschijnlijk al honderd-duizend keer gebruikt. Je legt het linkereinde over het rechtereinde heen, en trekt een van de twee draden door het rondje, niet helemaal maar zodat er een lus ontstaat. Je haaknaald in deze lus en dan de lus een beetje aantrekken om je naald.

Dat is je basis, nu kan je beginnen met haken :P
dus draadje om je haaknaald heen wikkelen (ik doe hem via achterlangs, en dan voorlangs in de holte van de haak maar dat is wat je zelf makkelijk vind) en dan trek je haak en draad door het lusje heen. Dan krijg je een nieuw lusje aan je haak en kan je hetzelfde weer doen. Zo kan je een hele keten losse maken.

Morgen volgt een nieuwe les van 'haken voor beginners' :P
pi_90337628
ynske ik heb je een pb gestuurd ~:)
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_90337985
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:14 schreef annelotje het volgende:
:* dank je! :) ik heb bij de bunnies waarvan je alleen kop en lijf ziet, vilt gebruikt. ik heb er nog als extra een wit stipje in geborduurd om het glanseffect te krijgen. en bij het onderste konijntje, heb ik de oogjes van Charly the Seahorse gebruikt. bij dat konijntje pasten de vilten oogjes echt niet, dus heb ik oogjes gehaakt. heel makkelijk als je platte rondjes kunt haken. een wit rondje van 2 toeren en een zwart rondje van 1 toer. die op elkaar naaien en dan nog de witte kruisjes erop borduren als glansplekjes. :*
pi_90339063
Ik had helemaal niet door dat die bovenste van vilt waren. Hoe heb je die dan op elkaar gemaakt? Genaaid of heb je die gelijmd?
Ik vind oogjes best wel moeilijk. Vind die van plastic niet zo mooi. Met zo'n wit glansje erin vind ik zo schattig.
  donderdag 23 december 2010 @ 13:31:10 #79
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90339191
oke sorry het is niet gehaakt maar ben er heel trots op:
mijn eerste echte naaisel, een kerstjurk. (met wat hulp van mams)

ik zal vanavond braaf haken en naaien en zorgen voor een WIP foto van m'n Up kussen
pi_90341560
de 'losse' gaan me al wat beter af, maar zodra ik moet gaan keren snap ike r geen bal meer van :')
ik kan ook niet goed zien waar ik de haaknaald tussen moet steken, omdat de acryl die ik heb, niet helemaal strak is, maar een heel klein beetje fluffy, als jullie begrijpen wat ik bedoel? :@
tips daarvoor?
  donderdag 23 december 2010 @ 14:26:02 #81
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_90341750
Draad zoeken die niet fluffy is, maar dat is waarschijnlijk een te makkelijk antwoord :D
Ik heb toch al een enorme berg dingen gehaakt en heb een hekel aan pluizige wol, omdat ik dat amper zie wat ik moet doen -O-
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_90342207
Mirjam, wat wil je gaan doen na het omkeren? Vasten? Stokjes? Halve stokjes?
pi_90342238
quote:
5s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:36 schreef caroline88 het volgende:
Mirjam, wat wil je gaan doen na het omkeren? Vasten? Stokjes? Halve stokjes?
euh? :D
ik ben aan het oefenen volgens deze:

ik denk dat ik toch nog maar 1 dezer dagen ander garen ga zoeken, dit vind ik kut :')
pi_90343115
Ysnke ze zijn echt leuk, die vogel is toch ook van een mobile? Tenminste mn moeder had m als mobile gemaakt met allemaal verschillende kleuren.

De kerstjurk is goed gelukt! nu wel weer braaf gaan haken he :P

Ben gister aan een volkomen nutteloos bubbleleg achtige beer begonnen, maar ben niet verder gekomen als ze armen :P wilde naar bed.
SPOILER
pi_90343167
@Mirjam: Ze maakt in de video 8 lossen.
Dan 1 extra om om te keren en dan gaat ze vasten haken.

Alleen wat je doet is niet echt omkeren. Je gaat eerst van links naar rechts, dan heb je die startketting. En dan ga je van rechts naar links met de steek die "vasten" genoemd wordt.
En ja als je draad erg pluizig is kan het lastig zoeken zijn naar waar zit dat lusje precies waar ik de naald moet insteken?

Als je andere steken maakt in je lapje, zul je meer lossen nodig hebben om goed te kunnen "keren". Daarom vroeg ik wat ga je doen na het omkeren?
pi_90343218
Whoop, jeetje wat een ochtend joh! En niks aantrekken van je baas...

EsseEi, wat een mooie feestelijke jurk! *O*

En Mirjam, ik zou eens Scheepjeswol Softfun proberen, die vind ik zelf heel fijn haken :Y
pi_90343237
oh, al sla je me dood, ik dacht dat dat de basis was :D :@
ik ging dus kennelijk lossen en haklen, en daarna weer lossen ofzo? :@
pi_90343388
Ah joh dan ga je toch een heel bolletje losse haken :P ben je in ieder geval even zoet.

De kerstcadeautjes zijn geshopt, en ik ben gewoon nog rijk :o
Alleen ga ik volgende week wel shoppen en begin januari weer dus dan zal het wel opgaan ;(
pi_90344298
Ja Mirjam, ze laat wel goed zien wat ze doet maar de namen van de steken komen niet echt duidelijk naar voren. Je eerste lusje is gewoon de eerste losse, daarna ga je vasten haken.
Rare namen zijn dat trouwens, ik moet bij losse altijd denken ojee als het maar niet uit elkaar valt terwijl dat dus beslist niet kan gebeuren. Maar goed toen ik zag dat ze terug ging met vasten heb ik de video stopgezet.
  donderdag 23 december 2010 @ 15:32:35 #90
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_90344884
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:57 schreef Mirjam het volgende:
oh, al sla je me dood, ik dacht dat dat de basis was :D :@
ik ging dus kennelijk lossen en haklen, en daarna weer lossen ofzo? :@
Och, dat was ook het enige dat ik in het begin kon. Telkens als ik het weer probeerde, lukte het keren gewoon niet, tot ik op een dag het licht zag en het ineens wel kon :?
Ik vind een plaatje ook makkelijker dan een filmpje persoonlijk, misschien dat het zo duidelijker is?

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_90346476
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:28 schreef annelotje het volgende:
Ik had helemaal niet door dat die bovenste van vilt waren. Hoe heb je die dan op elkaar gemaakt? Genaaid of heb je die gelijmd?
Ik vind oogjes best wel moeilijk. Vind die van plastic niet zo mooi. Met zo'n wit glansje erin vind ik zo schattig.
:D ik zit even terug te kijken naar de viltoogjes, valt me op dat ik alleen maar 1 kleur gebruikt had voor die oogjes... ik had alleen bruin genomen, en met bruin naaigaren met een festonsteekje vastgemaakt aan de knuffel. (wel eerst het witte stipje eropgemaakt, anders kon je daar niet meer goed bij...) is ook alweer even terug, dus was het even vergeten... :@ de gehaakte oogjes waren wel zoals ik het beschreven had... :Y

quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:31 schreef EsseEi het volgende:
oke sorry het is niet gehaakt maar ben er heel trots op:
mijn eerste echte naaisel, een kerstjurk. (met wat hulp van mams)
[ afbeelding ]

ik zal vanavond braaf haken en naaien en zorgen voor een WIP foto van m'n Up kussen
O+
pi_90347078
Mijsje die smurf op je award kijkt echt heel sneu!
Wat grappig dat die awards gedaan worden, de kinderen van trui hadden er ook een dacht ik. (ja sorry ik ben een OUD-stalker...komt door Amélie.)

Ik heb net t boekje van christel ingepakt =( Nog 2 daagjes!
pi_90347231
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 16:15 schreef Whoopdidoo het volgende:
Mijsje die smurf op je award kijkt echt heel sneu!
Wat grappig dat die awards gedaan worden, de kinderen van trui hadden er ook een dacht ik. (ja sorry ik ben een OUD-stalker...komt door Amélie.)

Ik heb net t boekje van christel ingepakt =( Nog 2 daagjes!
:D daar ging die award ook over... :P
O+ amélie
pi_90347399
Ja dat weet ik maar hij kijkt er ook zo sneu bij en het is ook wel niet leuk, maar toch.
SPOILER
Genoeg offtopic O-)
pi_90347431
Haha, Whoop, je bent niet de enige hoor ;) ik denk dat er veel meer mensen flink vaak in OUD spieken, en dan met name in het fototopic... ik wel in elk geval O+
pi_90347609
ow, ook even hier hoor:
de bal die ik had gemaakt voor de SecretSanta binnen OUD

en zo is hij ontvangen:

O+
pi_90347680
Haha, goedgekeurd geloof ik :D

Die bal is huge ook! Daar heeft ie nog heel lang wat aan ^O^
pi_90347698
Ow ik eigenlijk bijna alles wel :P Wie weet heb je er ooit wat aan.
Ow en huup weet wel dat ik amélie tof vind, alleen weet ze niet dat ik dat ben want heb het een keer via een ander forum gezegd :P en daar heet ik anders.

Weet iemand toevallig wolwinkels in haarlem? Heb er 2 gevonden maar wie weet weet iemand er nog een stiekeme. We gaan maar niet naar den haag, want ze hebben heel stiekem de sneltrein naar den haag de sneltrein naar haarlem gemaakt en we hebben geen zin in gedoe, en haarlem is ook leuk.

Die bal is echt mooi!! Wat een werk.(ja sorry alles behalve beestjes en grannystripe kussens lijkt mij een hoop werk)
  donderdag 23 december 2010 @ 16:31:55 #99
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_90347961
Oke, onduidelijke foto. Op m'n nieuwe telefoon lukt het niet om bestanden van m'n telefoon naar de computer te krijgen (andersom wel, vreemd). Dus ik heb maar een oude telefoon van jaaaaren geleden uit de kast gehaald. Zodat ik toch even kan laten zien hoe groot m'n sprei ondertussen is.

Ik ben nog bezig met granny's voor een extra rij aan de zijkant, en hopelijk ook nog een rij voor aan de bovenkant. Maar ik moet nog maar even zien hoever ik nog kom met de wol die nog over is in deze kleuren.

People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_90348135
Wow, die is mooi. Hoelang ben je daar mee bezig?

Ik durf nog steeds geen granny's te maken trouwens :P
pi_90348183
wow TwistedDarling... O+ die is echt geweldig! supermooi! O+

en Whoop, die grannystripe-kussens, die lijken mij nou juist weer heel veel werk... ;)
pi_90348328
Is het ook, maar wel heel leuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')