LadyBlack,quote:Op maandag 27 december 2010 13:35 schreef LadyBlack het volgende:
Wie kan mij wat advies geven over zpagetti?
Ik wil 3 manden haken voor in een Ikeakastje. Hij mag maximaal 15 cm hoog zijn en verder ongeveer 40 bij 50 cm. Jouw mand leek ook wel aardig groot Trui, was dat 1 bol?
Trui ik denk dat ik Guusje bedoelde. Heb het niet zo op bijtende monstersquote:Op maandag 27 december 2010 14:09 schreef trui het volgende:
caroline, bedoel je guusje of ons bijtende monster hier thuis?
Helaas, Daste heeft me een pm gestuurd dat ze het boekje wel graag wil hebben, dus die gaat dan zo snel mogelijk haar kant op.quote:Op maandag 27 december 2010 13:31 schreef LadyBlack het volgende:
En die beestjes van Christel zijn ook wel echt heeeeeel erg lief! Dat boekje wil ik ook nog wel, dus als Daste zich nog bedenkt.....
Ik heb het met een boekje in een avond geleerd, heel duidelijk beschreven en goede afbeeldingen. Is volgens mij gewoon te bestellen via bol.com:quote:Op maandag 27 december 2010 13:36 schreef Mirjam het volgende:
ik was net bij de boekenvoordeel, helemaal geen boeken over haken meer
toch maar eens zoeken wat nu dé haaktechniek is, wil nu toch wel aan een proeflapje beginnen
aan elkaar haken.quote:Op maandag 27 december 2010 16:37 schreef Soempie het volgende:
[..]
Helaas, Daste heeft me een pm gestuurd dat ze het boekje wel graag wil hebben, dus die gaat dan zo snel mogelijk haar kant op.
[..]
Ik heb het met een boekje in een avond geleerd, heel duidelijk beschreven en goede afbeeldingen. Is volgens mij gewoon te bestellen via bol.com:
[ afbeelding ]
Er staan verschillende steken in: zoals lossen, vasten, stokjes. Verder hoe je moet wisselen van kleur, hoe je een rondje kunt haken en dus hoe je kunt meerderen en minderen. Allemaal stap voor stap dus.
TwistedDarling, of iemand die het ook weet, hoe moeten die GS aan elkaar worden gezet? Ik zit nu met een stapel, maar geen idee hoe ik ze moet verbinden.
nee dat wist ik niet, zag m net staan daarquote:Op maandag 27 december 2010 20:37 schreef EsseEi het volgende:
hihi wist je dat nog niet Ynske?of is het jouw Yoshi??
:D (dan is ie vet mooi en cool!!
)
iemand hier ging die toch proberen maar patroon klopte niet toch?
quote:Leuk Kwakz dat je workshop zo geslaagd wasof gezellig in ieder geval
:D heel de wereld aan het haken ^^
oh dat doet me denken: ik was vorige week in Brussel en toen zag ik aan een hek...jawel...wild haken! (of breien dat kon ik niet zien vanuit de auto) Maar dus leuk een hek versierd met bloemetjes enzozoals gezegd: ik zat in de auto dus kon geen foto maken
maar m'n dag was wel helemaal goed
(dat was ie al, met gluhwein, wafels, sneeuw en kerstmuziek maar nog beter)
Oh en je visjes worden mooi Mijsje!
Het wordt tijd dat ik ga slapenquote:Op maandag 27 december 2010 16:45 schreef mijsje het volgende:
mijn visjesdeken is ook helemaal van Saskia van de Wibra, daar zit ook groen bij in LadyBlack![]()
hier komt de groene kleur zo over:
[ afbeelding ]
ik heb bijna weer genoeg visjes GEVANGEN om weer een paar rijen eraan vast te maken
Ik denk dat het dan vasten wordt. Slipstichen heb ik nog nooit gedaan en ik heb ook geen idee wat dat is, dus ik ga even op zoek naar een handleiding voor het slipstichen. Dankje voor de tips!quote:Op maandag 27 december 2010 16:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
aan elkaar haken.
twee GSjes met de goede kant tegen elkaar, dan door de buitenste lusjes gaan haken, met vasten of met slipstichen, vasten is t makkelijkste
je kunt ze ook naaien zegmaar, maar is meer werk en duurt langer
Zeggen ze....inderdaadquote:Op maandag 27 december 2010 16:16 schreef Whoopdidoo het volgende:
Met de babysoft van zeeman wordt het allemaal wel wat kleiner, dus dat is iets om rekening mee te houden. Maar het haakt wel lekker en is lekker zacht.
Granny's zijn niet moeilijk(zeggen ze)
Dank je welquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:00 schreef mijsje het volgende:
leuk Loqi! ziet er vrolijk uit
het lijfje ziet er anders uit dan de armen/benen. heb je bij het lijfje maar bij 1 lusje ingehaakt en bij de armen/benen bij 2 lusjes bovenop?
ik vind de kleuren ook erg mooi!
Dat zijn duidelijke voorbeelden, dank je welquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:58 schreef trui het volgende:
als je bovenop een rij gehaakte vasten kijkt, zie je toch van die 'V-tjes'? bij de 'normale' vasten haak je dan door beide lusjes van die 'V' heen, niet alleen door de voorste of de achterste. het komt wel eens voor dat er wel expliciet aangegeven wordt dat je door een van beide lusjes dient te haken hoor. maar het resultaat is inderdaad verschillend.
zie hier of hier voor voorbeelden van de verschillen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |