quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:41 schreef Lallend het volgende:
buddha2buddha:
Ik heb eigenlijk maar 1 zin in mijn hoofd voor je huidige situatie:
Gezin staat op de 1e plaats.
Denk dat je dan al precies weet wat je wel of niet moet doen...
Ook maar even hier gezet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:29 schreef buddha2buddha het volgende:
Even wat achtergrond info
Ik ken mijn huidige vriendin nu 12 jaar. 7 jaar geleden is het uitgegaan tussen ons, en kreeg ik een nieuwe vriendin. Daar heb ik 3 jaar lang een heftige relatie meegehad. Heftig als in op emotioneel vlak/sexueel vlak en eigenlijk op ieder vlak. Die relatie heb ik dus 4 jaar geleden beëindigt omdat het er te heftig aan ging, we maakte elkaar kapot ookal hielden we zielsveel van elkaar. Dit was de beste oplossing. Na onze breuk heb ik haar nooit meer gezien en ook nooit meer iets over of van gehoord. Ik vond dit prima want ik had nog steeds een grote zwak voor haar.
Nadat het dus uit is gegaan ben ik weer naar mijn 1e vriendin toegegroeid, en dit is allemaal perfect gegaan. We hebben nu ook een zoontje, wonen samen en ik geniet nog elke dag van ons gezinnetje.
Maar..... 3 weken geleden heb ik voor het eerst over mijn ex gedroomd en dat was best een heftig emotionele droom, zo erg dat ik s'ochtend helemaal klam wakker werd met hartkloppingen enal. Ik heb het mijn vriendin ook verteld. Ik kreeg het gevoel alsof er iets met mijn ex was en dat ik haar moest contactenmaarja dat gevoel ging vanzelf wel over dacht ik
En nu een nog grotere maaaaaar...... vorige week opende ik mijn mailbox en wat zag ik bij mijn inbox. Een nieuw mailtje van mijn exHUH een mailtje
Ik opende dus dat mailtje en flikkerde bijna van mijn stoel want mijn ex schreef mij dus dat ze over mij gedroomd had en het gevoel had dat ze wilde weten hoe het met mij was en hoe het dagelijkse leven is.
Dit heb ik mijn vriendin ook laten lezen. Alleen sinds dat mailtje weet ik het gewoon niet meer, ik ben weer helemaal geestelijk in de war. Ik wil wel met haar contacten maar ook weet ik dat ik er kapot aan kan gaan omdat er nog steeds verborgen gevoelens zijn (die misschien niet wederzijds zijn, dat is eigenlijk wel zeker) Mijn vriendin is er ook niet echt blij mee want zij weet hoe de vork in de steel zit en dat ik ben vreemdgegaan met mijn ex. Ik weet het gewoon niet meer en heb niemand met wie ik er over kan praten.
En waarom ik het hier post weet ik eigenlijk niet maar ik heb het gevoel weer in diezelfde achtbaan te zitten als toen ik een relatie met mijn ex had. Aan de ene kant ben ik onwijs nieuwsgierig naar haar en wat ze te zeggen heeft en aan de andere kant ben ik bang voor wat ik op het spel kan zetten omdat ik naar mijn gevoel luister en niet naar mijn verstand
Mijn ex geeft binnekort een feestje waarbij haar nieuwe vriend ook aanwezig is. Moet ik daar naartoe gaan of is dat de grootste fout die ik kan maken?quote:Op donderdag 18 november 2010 10:08 schreef sjuderansj het volgende:
ik heb een relatie van net geen 4 jaar de vorige maand vaarwel gezegd. Wij zijn eigenlijk al die tijd beste maatjes geweest, en hebben vanalles gedeeld. Echter zit er sinds ongeveer een half jaar (Bijna) geen liefde meer tussen ons in. Dit is de reden geweest waarom we het hebben uitgemaakt.
Toen het een week of 2-3 uit was tussen ons, begon ik haar toch vreselijk te missen (zowel als partner maar ook als beste maatje). Ik heb weer geprobeerd om alles bij te leggen, maar dit wilde zij niet.
Nu is zij tijdens haar werk verliefd geworden op een andere collega (dit speelde ook al tijdens onze relatie), en hier heeft ze nu inmiddels een relatie mee. Toen ik hierachter kwam was dit in principe de klap in mijn gezicht, omdat mij nu echt duidelijk werd dat het tussen ons niets meer zou worden.
sindsdien zit ik dus met het liefdesverdriet en dit probeer ik te verwerken, echter heeft dat nog wel even tijd nodig.
Mijn vraag aan jullie, hoe denken jullie over deze situatie? Moet ik nog hoop hebben? Is dit voor haar slechts een pleister op de wond om de liefde die wij gemist hebben op te vullen?
Is hij slechts een steunende schouder of is dit echt serieus?
Ik heb nog contact met mijn ex dus ik kan in principe alles vragen, al dan niet subtiel
Denk je dat je het aankan dan? Aan je verhaal te zien heb je het er allemaal nogal moeilijk mee, en ben je nog niet over haar heen. De kans is dan uiteraard aanwezig dat je een enorme kutavond gaat hebben als je ziet dat die twee dingen doen die jij eerst met haar deed. Als je denkt dat je gaat freaken omdat je ziet dat hij met haar zoent, dan zou ik niet gaan als ik jou was. Ben je over haar heen en zit je in de "moving-on"-fase dan zou ik misschien wel gaan. Zorg dat je in dat geval op de best mogelijke manier voor de dag komtquote:Op vrijdag 19 november 2010 15:09 schreef sjuderansj het volgende:
ik quote even mijn eigen verhaal:
[..]
Mijn ex geeft binnekort een feestje waarbij haar nieuwe vriend ook aanwezig is. Moet ik daar naartoe gaan of is dat de grootste fout die ik kan maken?
Afgelopen dagen heb ik het er inderdaad heel moeilijk mee gehad. Echter heb ik het gisteren allemaal van me afgeschreven, en ik heb het gevoel dat het weer beter gaat. Echter weet ik niet hoe ik zal reageren als ik die twee inderdaad samen zie. Morgen weer een gesprek met haar, hopelijk krijg ik het dan op een rijtje gezet zodat ik alsnog naar het feest kan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:28 schreef DerptieDurp het volgende:
[..]
... Zorg dat je in dat geval op de best mogelijke manier voor de dag komt, en je ook relaxed opstelt.
Ik mis haar als een malle. Voor de rest zit ik op me zelf in te praten, constant, dat ik geen contact moet zoeken en verder moet gaan met mn leven en al die dingen, wat misschien over komt als of ik me zelf tegen spreek. Dat zij contact zoekt moet ze zelf weten. Ik vind het niet erg. Het doet me idd niet veel, omdat ik weet wat de feiten zijn en daar hou ik me zelf aan vast. Missen zal ik dr toch nog wel een tijd doen. Als ik mn ding blijf doen gaat het goed. Veel plannen en doen. Zodra ik alleen ben, in de avond of als ik net uit bed kom, zitten die gevoelens er weer. Dus ja. Doorbijten.quote:Schreef Barthinoo in het vorige topic
Mod, jij spreekt jezelf echt heel erg tegen, het lijkt me verstandig om dat eerst in te gaan zien..
Je post hier heel veel, vaak lange en ''emotionele'' posts, maar tegelijkertijd vertel je dt het je niet zoveel meer doet.
Dat gaat gewoon niet samen, en ik denk dat je een knoop door moet hakken. Wil je doorgaan met haar, dan moet je ingaan op de berichten van je ex dat ze je mist etc en er nog wat van proberen te maken, wil je niet met haar doorgaan kun je denk ik het beste totaal niet meer reageren en afstand nemen van je ex, anders wordt het echt een neverending story.
Haha kerel.. Dat gevoel wat jij hebt heb ik zoooooo vaak gehad de afgelopen 2 maanden. Je kunt er helemaal geen pijl op trekken. Het ene moment voel je je helemaal geweldig en denk je over haar heen te zijn, en op het andere moment heb je zo weer een terugval. En er zijn heel veel dingen die dat kunnen triggeren. Ik zeg je alleen, zorg dat je je shit op orde hebt en dat je zeker van je zaak bent. Anders kom je van een koude kermis thuis. En misschien moet je dat wel gewoon een keer doormaken om te weten wat dat inhoudt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:40 schreef sjuderansj het volgende:
[..]
Afgelopen dagen heb ik het er inderdaad heel moeilijk mee gehad. Echter heb ik het gisteren allemaal van me afgeschreven, en ik heb het gevoel dat het weer beter gaat. Echter weet ik niet hoe ik zal reageren als ik die twee inderdaad samen zie. Morgen weer een gesprek met haar, hopelijk krijg ik het dan op een rijtje gezet zodat ik alsnog naar het feest kan.
Ik ben heeeeel benieuwd
Zondag zal ik mijn ervaringen posten.
Ooh ja zeker, dat gevoel heb ik zelf ook gehad. Dat je jezelf wilt terugsturen in de tijd met de kennis die je nu hebt. Met het voornemen dat je 100 keer zoveel van de tijd met haar zou genieten en alles wat je fout hebt gedaan anders zou hebben gedaan. Het is nou eenmaal zo dat je iets wat je niet kunt krijgen, hetgene is wat je het liefst wilt hebben.quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:07 schreef sjuderansj het volgende:
@ Derptie Durp
Jouw zinnen zijn 100% correct, ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
Zou het zin hebben om de boel op de schouder van mn ex uit te huilen of streel ik enkel haar ego als ik dat doe?
Ik heb er nu een enorme behoefte aan, al is het alleen maar dat ik haar zo enorm mis.
Je kent de wijze spreuk vast wel: "Je hebt pas door wat je mist, als het er niet meer is"....
Hoe ben jij die tijd doorgekomen?
Heel herkenbaar kerel!quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:05 schreef DerptieDurp het volgende:
Ik ben sinds kort weer begonnen met een beetje rondkijken naar andere meisjes, en ook een aantal nieuwe contacten daaraan over gehouden. Inmiddels gezoend met 1, en iets verder dan dat, maar goed ik zat toen in een periode dat ik nog steeds hevige gevoelens had voor mn ex. Ik heb haar ook gezegd dat ik totaal niet klaar ben voor iets nieuws. Gelukkig had zij hetzelfde. Ik heb alleen gewoon een enorme drang om toch rond te scharrelen en te proberen wat ik kan krijgen.. Gelukkig zit de dame in kwestie ook in zo'n periode, dus kwets ik er gelukkig niemand mee. Het voelde voor mij alleen wel als vreemdgaan (naar mn ex toe), en had er geen prettig gevoel bij. Dus ik ben er na die ene keer ook mee gestopt.. Ook was ze bij nader inzien mijn type niet.. Dus hebben we nu gewoon vriendschappelijk contact. Verder ben ik de laatste tijd best wel lomp en direct naar vrouwen toe
.. Bij de fitness stond een knappe meid nogal uitdagend aan de bar, kontje achteruit, beentjes gespreid.. En ik loop langs: "wat sta je er toch weer leuk bij vandaag
".. Ze moest keihard lachen dus daar kwam ik gelukkig goed weg. Laatst kwam ik met een groep vrienden een paar meisjes tegen in de stad, en ik had een paar biertjes op. En 1 daarvan had een prachtig figuurtje, met mooie benen en hakjes aan, je kent het wel. Voordat ik er erg in had flapte het eruit: "jeetje wat ben je lekker!" Normaal is dat helemaal niks voor mij
. Gelukkig vatte ook zij het goed op.
Ik merk wel dat ik een andere fase binnentreed, al is het verdriet nog wel steeds terugkerend van tijd tot tijd. Vooral als ik alleen ben of aan het werk ben. Onwillekeurig keert ze terug in je gedachten. En ja het slapen gaan he..
Hey, het komt allemaal vanzelf en alles heeft zijn tijd nodig. Je moet je nu niet ineens gaan gedragen als iemand die je niet bent. Daar schiet je uiteindelijk ook helemaal niks mee op. Neem gewoon de tijd om de dingen te verwerken op je eigen tempo, en doe en zeg wat je goed laat voelen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:02 schreef Bartinhoo het volgende:
Derptie goed bezig, gewoon een beetje lef tonen af en toe, ik wou dat ik het kon
Ik lijk sinds het uitgegaan is met mijn ex alleen nogmaar onzekerder geworden wanneer het om vrouwen gaat...
Flirten ben ik echt enorm slecht in en eigenlijk in het dagelijks leven totaal niet mee bezig.. Als een meisje me aanspreekt- of kijkt dan kijk ik weg en niet meer om, of hoop ik dat het gesprek zo snel mogelijk afgelopen is![]()
Zo kan ik het natuurlijk wel op mijn buik schrijven om ooit nog een nieuwe vriendin te krijgenMoet maar ns wat meer voorbeeld aan jou nemen denk!
Zelfvertrouwen en egoïsme. Niet denken: "Dit zou wel eens mijn toekomstige vrouw kunnen worden"quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:01 schreef Bartinhoo het volgende:
Ja daar heb je ook wel gelijk in
Het is ook niet zo dat ik nu geforceerd naar een nieuwe vriendin opzoek ben oid, maar ik lijk tegenover vrouwen wel compleet dichtgeklapt..
Ik was altijd al vrij afstandelijk naar vrouwen toe en dat lijkt nu alleen maar erger geworden te zijn.
Heeft er denk ik ook wel mee te maken dat mijn huisgenoten de ene na de andere chick meenemen naar huis, en ik heulemaal niemand![]()
Ik ben helemaal niet zo van elke avond een andere chick dus ik ben ook niet jaloers oid, maar ik denk wel eens van pff hoe regelen die gasten dat toch...
Ze kan nu wat mij betreft echt de kanker krijgen en sterven.quote:Hoi,
-Google preventief-
Eyjaf.
Hier ga je over een paar weken echt spijt van krijgenquote:Op zaterdag 20 november 2010 16:18 schreef Eyjaf het volgende:
Pft. Ik keek laatst op haar pohi op een forum elders. Ik las dat ze 't erg tof vindt om weer vrijgezel te zijn terwijl ze het huilend uitmaakte vorige week. Net op mijn geheugen opgekomen dat ze gisteravond een feestje had. Ik heb haar daarna dit gestuurd per mail:
[..]
Ze kan nu wat mij betreft echt de kanker krijgen en sterven.
Mja het is niet zozeer dat ik enorm opkijk tegen vrouwen oid, of ze zie als onschendbare figuren...quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:52 schreef Pan.da het volgende:
[..]
Zelfvertrouwen en egoïsme. Niet denken: "Dit zou wel eens mijn toekomstige vrouw kunnen worden"
Zolang je eerlijk bent over je bedoelingen (seks niets meer bijv.) tegenover de vrouwen, is er niks mis mee.
Jij zet net als ik vrouwen op een voetstuk. Zegt mijn vader ook altijd tegen me. Het is goed om vrouwen te respecteren, maar denk ook aan jezelf.
Hoezo? Dat was de tweede poging van onze relatie dus ik verwacht niets.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:43 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Hier ga je over een paar weken echt spijt van krijgen
Je zegt dat je graag met vrienden op zou trekken maar er niet zo veel hebt. Misschien moet je dan nieuwe vrienden proberen te maken. Hoeft niet perse in de kroeg, kan ook over hyves of iets anders. Op die manier heb ik ook een hele hoop mensen leren kennen en heb er veel contacten aan overgehouden die ik vandaag de dag nog heb. Ik denk dat het bij jou vooral even zoiets is dat je het van je af wilt praten. Dat je iemand hebt waarmee je kan praten en die je steunt. Wat ik wel jammer vind is dat de vrienden die je hebt geen "behoefte" hebben aan jou in deze bui. Echte vrienden zouden je in zo'n situatie steunen en je troosten. En je juist uitnodigen om samen iets leuks te gaan doen zodat je je gedachten afgeleid hebt.quote:Op zondag 21 november 2010 10:28 schreef Suigetsu het volgende:
heb vandaag ook een enorme terugval. werd vandaag gewoon weer jankend wakker. alle omschrijvingen hier kloppen voor de volle 100%. voel me enorm eenzaam, echt nog nooit zo kut gevoeld. zou graag met vrienden optrekken, maar met deze tijden kom ik er wel achter dat ik er bar weinig heb en bijna niemand op me zit te wachten in deze bui.zal dus een kutdag worden vandaag, zien wel waar t schip strandt
quote:Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo’n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.
In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zo’n fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.
Dacht ik eerst ook. En toen ik haar na 2,5 maand weer zag hadden we beide weer dat fijne gevoel en de hoop dat het misschien weer goed zou komen. Ben alleen wel verder gegaan en heb seks gehad met een ander. Heb haar dat verteld, nadat ze me had opgebiecht dat ze nog wel een beetje hoop had. Ze was natuurlijk heel verdrietig en teleurgesteld dat ik bezig was haar los te laten. Ze vertelde ook direct dingen waarbij ik dacht "Waarom zei je dat niet gelijk?". Had ik het geweten, dan was ik niet verder gegaan. Maar goed, ik kon haar niet loslaten en heb dat gezegd. Zij kon alleen het idee dat ik bezig was haar los te laten nog niet loslaten. Heel begrijpelijk dat ze tijd nodig had.quote:Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zon fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.
In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.
Zwaar, zwaar kut natuurlijk. Ik moet je toegeven dat ik ook een paar keer in onze relatie heel erg de drang had om in mijn vriendin's inbox te kijken van bijvoorbeeld mail, facebook enz. Maar daar naai je jezelf altijd mee. De kans dat er dingen in staan die je niet wilt lezen zijn vele malen groter dan dat je met tevredenheid de inbox weer afsluit.quote:Op maandag 22 november 2010 19:14 schreef Flappieee het volgende:
Zoals jullie weten heb ik zelf een punt achter mijn relatie gezet. Ik heb daar twee maanden later nog steeds ontzettend veel verdriet van. Mijn ex betekende zoveel voor mij en ik ben zo dol op hem geweest. En ik had zoiets van wij komen later wel weer bij elkaar.
Ik heb hem altijd 100% vertrouwd. Alleen nu je hem niet meer zo spreekt wordt je toch nieuwsgierig wat hij zoal doet. Twee maanden heb ik me kunnen beheerser, maar vandaag kon ik me niet beheersen. Ik kon het echt niet! Ik heb dus in ze mail gekeken (ik schaam me diep) Nu zat hij wat te scharrelen met een meisje, dat interesseert me niet. Alleen nu zag ik dus dat toen wij nog een relatie hadden hij een heel erg intieme email naar een meisje had gestuurd... En ik ben nu echt gebroken... Vooral omdat ik hem 100% vertrouwde.
Hij was heel jaloers en ik mocht van hem nooit wat met andere jongens doen. Voor twee jaar heb ik geen mannelijk contact gehad, geen vriendschappelijke afspraken met goeie vrienden omdat hij dat zo graag wou. Mijn mannelijke vrienden was ik kwijt geraakt voor hem. Hij checkte altijd me mailtjes en ik vond dat niet erg. Dan voel je je zo bedrogen als je gewoon achteraf ziet dat hij zelf afspraakjes loopt te maken... Ik kan niet beschrijven hoe ik me nu voel... Dit is nu al de tweede keer dat me dit geflikt wordt in een relatie....
Tijdens mijn relatie heb ik NOOIT in zijn mail gekeken, msn, facebook inbox of zelfs maar zijn smsjes. Zoals ik al zei.. Ik vertrouwde hem 100%... Hij controleerde mij daar in tegen altijd. Ik had niks te verbergen wat kan het mij dan interesseren..quote:Op maandag 22 november 2010 19:43 schreef MOD het volgende:
Sowieso elkaars mail checken. Dat is voor mij meer een teken dat je elkaar juist niet vertrouwt. Dat hij het niet erg vind, okay, maar dat jij daar dan gebruik van maakt. Wat heb je er aan. En nu vooral dat je achteraf nog even bent gaan kijken.
Nogmaals: ookal had je gevoel gelijk, heeft het je opgelucht? Nee, je voelt je nu nog slechter omdat je het zeker weet.quote:Op maandag 22 november 2010 20:33 schreef Flappieee het volgende:
[..]
Tijdens mijn relatie heb ik NOOIT in zijn mail gekeken, msn, facebook inbox of zelfs maar zijn smsjes. Zoals ik al zei.. Ik vertrouwde hem 100%... Hij controleerde mij daar in tegen altijd. Ik had niks te verbergen wat kan het mij dan interesseren..
Nu is het twee maanden uit en ik zat gewoon achter de computer. Ik wou het ook niet, maar voor me gevoel moest het.. Het is moeilijk te beschrijven, het was een gevoel wat sterker was dan het verstand. En kijk eens me gevoel had gelijk...
Ik voel me zeker kut, daar heb je gelijk in. Opgelucht? Zou ik niet zeker kunnen zeggen.. Al die schuldgevoelens van de afgelopen twee maanden die ik jegens hem had, omdat ik hem zoveel verdriet had gedaan. Ow ja die zijn zeker weg. Hoop dat het nu nog goed komt? Nope, ook weg.quote:Op maandag 22 november 2010 20:49 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nogmaals: ookal had je gevoel gelijk, heeft het je opgelucht? Nee, je voelt je nu nog slechter omdat je het zeker weet.
Gerechtigheid noem ik dat... maar waarom noemt iedereen dat een bitch? Is toch mooi dat iedereen krijgt wat hij/zij verdient?quote:Op maandag 22 november 2010 21:50 schreef MOD het volgende:
Alles wat je doet wordt op een gegeven moment terug gekopt naar jou.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karma
De link lijkt dood maar die doet het straks vast wel weer.
Ja, tenminste, de eerste dagen tot ongeveer 2 weken daarna wel. Was echt ellendig en inderdaad alles herinnerde aan haar. Het is niks om je voor te schamen hoor dat je dat doet (maar houd het toch maar voor jezelf bij je directe sociale omgevingquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zijn dit bekende dingen voor sommigen van jullie?
M'n leven staat zowat stil, ik leef alleen nog maar in de tijd dat we samen waren... Bang voor verandering, bang voor de toekomst.
Afgelopen zondag is het uitgegaan en komende zondag zouden we een jaar samenzijn. Ik was altijd heel erg close naar haar toe, ze was m'n leven en ik dacht altijd aan haar dus het zal nog wel ff duren voordat dit over is.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:09 schreef Stefka het volgende:
@Bartinhoo, lekker alleen in het weekend terug naar je ouders gaan dan (en zelfs dat misschien langzaam een beetje afbouwen). Je ouders hebben er ook weinig aan als je telkens niet goed in je vel zit.
[..]
Ja, tenminste, de eerste dagen tot ongeveer 2 weken daarna wel. Was echt ellendig en inderdaad alles herinnerde aan haar. Het is niks om je voor te schamen hoor dat je dat doet (maar houd het toch maar voor jezelf bij je directe sociale omgeving). Het goede nieuws is dat dat na een paar dagen minder wordt en dat dat steeds verder afbouwt.
Ik weet niet hoe lang de relatie duurde en hoe close jullie waren, maar probeer je zelfstandige leven weer een beetje op de rails te zetten de komende weken. Zeker de eerste dagen is het hele idee van alleen zijn sowieso wennen, neem daar ook zeker de tijd voor om aan te wennen. Zorg wel dat je ook in deze dagen genoeg afleiding hebt door bijvoorbeeld vrienden op te zoeken, en als je daar geen behoefte aan hebt, ga dan bijvoorbeeld een serie downloaden en kijken. In ieder geval, zoek iets wat afleiding geeft en dat je tenminste niet continu aan haar denkt.
Hee ja, dat heb ik ook. Dan steekt het en zo. Maar het is wel zo dat elke keer als ik een dergelijke gewaarwording heb, dat het dan in eens zwaar klote is, maar daarna in eens omslaat in vreugde, of in ieder geval een positief gevoel met de wetenschap dat ik het me een maand of twee al gerealiseerd heb dat het niks meer gaat worden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:12 schreef Bartinhoo het volgende:
Het doet nu zelfs soms nog meer pijn dan een paar maanden geleden, omdat ik nu vrijwel zeker weet dat ik niet meer in haar gedachten voorkom.
Of je wist die rommel gewoon uit je telefoon.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:00 schreef Bartinhoo het volgende:
Ik merk nu echt een enorm verschil in mijn mood wanneer ik thuis of op mijn kamer in amsterdam ben...
Ben daar echt veel de laatste tijd, en het wennen aan het leventje daar gaat verbazingwekkend goed en het bevalt echt super... Veel sociale activiteiten / sport/ werk etc etc...
Nu bijna 2 weken niet thuis geweest en mn ouders vonden het leuk als ik weer eens naar huis kwam om te eten.. Vannacht slaap ik dus weer ff thuis, en merk direct dat ik een terugval heb...
Heb met mijn stomme kop al haar sms' jes weer terug gelezen, en waar ik eindelijk had geaccepteerd dat er een enorme afstand is tussen ons, vind ik het nu weer een heel raar besef dat we elkaar nooit meer spreken...
Alle dingen als jij bent mijn alles, ik zal het nooit uitmaken, heb nog nooit zoveel voor iemand gevoeld etc ga ik nu weer serieus nemen en denken zit er ergens niet nog een kans... Het antwoord is nee en normaal kan ik het accepteren maar hier thuis lukt dat nog steeds niet
Dat dus, dat heb ik ook gelijk gedaan. Dat je die shit nog in je telefoon laat staan. Dan wil je ook gewoon niet loslaten. Dan doe je ook gewoon je best niet. Sorry...quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:43 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Of je wist die rommel gewoon uit je telefoon.
Boh ik heb precies hetzelfde met haar kussensloop...quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:56 schreef De_Melkboer het volgende:
Dat klinkt wel bekend ja, toen mijn vriendin net weg was kostte het me moeite haar kussensloop te wassen, die had haar geur nog zo enorm. Dan vind je een kam met haar haren er in.
Ik heb alleen wel het geluk dat we, na een maand uit elkaar weer goed met elkaar omgaan.
Ik heb ook nog wat prullaria, MSN gesprekken en foto's, maar dat heb ik allemaal diep weggestopt. Mails en sms'jes heb ik allemaal weggegooid. Wat heb je eraan om die zooi op je telefoon te laten staan, of in je inbox? Fijn hoor, om terug te lezen dat ze zoveel van je houdt en je nooit laat gaan... yeah right. Dan wil je gewoon de waarheid niet inzien.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:56 schreef MOD het volgende:
Ik gooi niks weg, behalve smsjes. Niet omdat ik haar niet wil loslaten, maar omdat het een deel van mijn leven heeft uitgemaakt. Het zit bijna allemaal in een doos en staat ergens weg gepropt, maar weggooien doe ik niet.
Dat is goed om te horenquote:Op woensdag 24 november 2010 21:24 schreef MOD het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst een gevoel gehad dat ik er echt overheen aan het raken ben. De scherpe randjes zijn er van af en ik kan met iemand praten waar ik me heel gemakkelijk bij voel. Als of ik mijn ex niet meer nodig heb. Ik blijf haar wel missen en dergelijk, maar ik begin me steeds meer te realiseren dat het leven door gaat. En dat elke stap die ik verder van haar afneem, dat zij die wellicht al veel eerder genomen heeft en dus er al helemaal mee klaar is.
Het heeft voor mij geen zin meer om me er kut over te voelen. Ik heb echt het idee dat het gewoon klaar is. Jammer, kut, het doet pijn om nu voor het eerst de stap bewust te durven nemen om het als afgesloten te zien en voelen, maar die herinneringen van toen waren van toen.
Ik mis haar nog steeds heel erg als maatje, omdat ik toch wel het idee heb dat we een prima band kunnen ontwikkelen, al vraag ik me af of dat er ooit van gaat komen, maar tegelijkertijd maakt het me niet zo veel meer uit. Ik ben vrijgezel en sta op deze aarde om er wat moois van te maken.
Ik ben al een keer gelukkig geweest en ik weet hoe het voelde en dat dat net zo goed weer zou kunnen gebeuren.
Het weggooien van spullen, nummers en dergelijk vind ik té symbolisch. Als of je daarmee de pijn verzacht. Het verleden kan je niet wegdoen als of het nooit gebeurd is, je kan het hooguit achter je laten.
Ik baal er van dat ik komende vrijdag voor me zelf alleen een kaartje voor lowlands moet kopen omdat dát het gene was wat voor ons samen wel een van de hoogtepunten was. Maar ach. Het leven gaat door en tegen die tijd maakt het me toch niet meer uit.
Sjah, misschien kom ik er morgen weer op terug, misschien ook niet. Ik weet het niet. Pijn blijft het voorlopig doen maar ik heb het voor mijn gevoel nu toch eindelijk echt een plekje gegeven.
Het is niet meer dan een herinnering.
Zie mijn laatste commentquote:Op woensdag 24 november 2010 21:34 schreef Male23 het volgende:
Ik zie dat iedereen het telefoonnummer weggooit. Weten jullie dat niet uit het hoofd ofzo?
Leef met je mee. De vrienden van mij die me echt steunen wonen in mijn situatie ook verder dan 100km van me vandaan. M'n ouders hebben me wel geholpen, heb goed met ze gepraat en ze hebben hun hulp aangeboden.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:43 schreef Suigetsu het volgende:
is nu iets meer dan een week uit. nog steeds kut, want moet het alleen zien te verwerken. kan er met niemand over praten. vrienden zat, maar die zitten niet op me te wachten in deze bui. en die vrienden die me wél steunen, wonen 100en km's ver weg >.>
ouders kan ik ook niks mee, die lopen zichzelf nu ook al allemaal dingen te verwijten waardoor het nu uit is.
heb nog contact met mn ex via msn. zij is er al zo goed als overheen, ik nog lang niet. daarentegen loopt ze nu bij me te janken dat t niet goed gaat met vrienden van haar qua gezondheid. daar zit ik dus ff niet op te wachten. ik ken die lui allereerst al niet en dan ook nog bij mij zeuren terwijl ik nog genoeg tussen ons te verwerken heb en behoorlijk in de knoop zit met mezelf.
meh....
Dat zou ik in principe ook willen maar voor nu doet het nog te veel pijn, terwijl zij sporadisch contact aan het zoeken is op de voorzichtige manier. Ik snap er niks van. Misschien mist ze me, misschien heeft ze behoefte aan mijn contact, ik wil het voorlopig niet.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:39 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Wil zo ontzettend graag weer goed contact met haar.
komt nog wat bij >.> nu wil ze ook nog lopen discussiëren over wie t nu zwaarder heeft. "ik zit met vrienden die bla bla bla hebben en bla bla bla, maar kennelijk is dat minder ernstig" welk woord van hier heb ik geen zin in, want zit nog teveel met andere dingen begrijpt dat mens niet >.> kan hier echt niet tegen, maar kan haar ook niet zo wegtiefen uit mn msn en zo. zo zwak ben ik dan ook wel weerquote:Op woensdag 24 november 2010 21:58 schreef MOD het volgende:
[..]
@suigetsu;
Afkappen dat contact. Zeggen dat ze maar even door de grond kan zakken met dr probleempjes en dat je daar geen behoefte aan heb. Lijkt mij behoorlijk verrot als zij dat bij mij kwam doen. Daar heb je niks aan.
Ik was zo gewend dat ze in mijn laatste oproepen/laatste contactpersonen stond dat ik nooit de moeite heb genomen om het nummer in mijn hoofd te prenten. En ik ben heeeeel erg vergeetachtig. Heel erg :/ Heeft jaren geduurd voordat ik mijn bankrek.nr uit mijn hoofd wistquote:Op woensdag 24 november 2010 21:34 schreef Male23 het volgende:
Ik zie dat iedereen het telefoonnummer weggooit. Weten jullie dat niet uit het hoofd ofzo?
Blokkeren + verwijderen die handel. Dat is de enige remedie. Hoe minder last je hebt van haar, des te sneller je aan het verwerkingsproces kan beginnen.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:43 schreef Suigetsu het volgende:
is nu iets meer dan een week uit. nog steeds kut, want moet het alleen zien te verwerken. kan er met niemand over praten. vrienden zat, maar die zitten niet op me te wachten in deze bui. en die vrienden die me wél steunen, wonen 100en km's ver weg >.>
ouders kan ik ook niks mee, die lopen zichzelf nu ook al allemaal dingen te verwijten waardoor het nu uit is.
heb nog contact met mn ex via msn. zij is er al zo goed als overheen, ik nog lang niet. daarentegen loopt ze nu bij me te janken dat t niet goed gaat met vrienden van haar qua gezondheid. daar zit ik dus ff niet op te wachten. ik ken die lui allereerst al niet en dan ook nog bij mij zeuren terwijl ik nog genoeg tussen ons te verwerken heb en behoorlijk in de knoop zit met mezelf.
meh....
Je moet het zo zien.quote:Op maandag 22 november 2010 21:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wat bedoelen mensen toch altijd met Karma? Wat is dat![]()
Niet als Karma Michelle heet.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:16 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Je moet het zo zien.
Het ging uit met mijn ex
Zij kreeg pfeifer
Karma's a bitch
Toen ik eerst je berichtje las dacht ik "wat een naar idee, wat een boosheidquote:Op woensdag 24 november 2010 16:56 schreef melanie_x het volgende:
Ik keek net oude foto's terug van mij en mijn ex. Het doet me weinig meer.. het lijkt eigenlijk net alsof hij dood is. Ik heb hem bijna 3 maanden niet meer gezien. Ik leef mijn leven weer alsof mijn ex nooit heeft bestaan.
Ik blijf het wel raar vinden. Je bent zó close met iemand voor een lange tijd, en van de één op de andere dag ging het uit en heb ik hem nooit meer gezien.
Ik voel me prima, liefdesverdriet heeft echt gewoon tijd nodig.
Is dit een ex waar je het over hebt?quote:Op donderdag 25 november 2010 15:56 schreef Self-Catering het volgende:
Vandaag maar voorgesteld om al het contact af te kappen. We hadden ongeveer om de 2 dagen contact via de sms en 1 keer in de week via een belletje. Vandaag haar gevraagd of ze al klaar was voor een relatie, maar dat is zeker niet en ze wil alleen voor mij gaan als ze zich 100% kan geven. Dus ik voorgesteld om te stoppen met alles en dat wil ze echt niet. Echt heel kak dit, wat moet ik nu?
Ja, je zal je wel afvragen euhh.. De manier waarop het uit gegaan is, is echt heel ruk: Niet vreemdgaan, geen ruzies.. Gewoon 1 op andere dag had ze twijfels en wist ze niet wat ze wilde.quote:Op donderdag 25 november 2010 17:05 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Is dit een ex waar je het over hebt?
Niets, geeft alleen aan dat ze nog om mij geeft. Naja, we zien wel.quote:Op donderdag 25 november 2010 17:30 schreef goofy_goober het volgende:
Jij wil toch geen contact, wat heeft zij nu nog te willen?
Ligt er aan wat voor gunst. Moet je de planten water geven als ze op vakantie is, of heeft ze zin?quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:10 schreef MOD het volgende:
Mijn ex vraagt me om een gunst.. Hmm what to do.....
Ach. Mijn ex wil geen contact omdat hij daar niet klaar voor is, maar als ik hem opbel kan ik hem zo ompraten omdat hij geen nee tegen mij kan zeggen.quote:Op donderdag 25 november 2010 17:30 schreef goofy_goober het volgende:
Jij wil toch geen contact, wat heeft zij nu nog te willen?
Ze stelt hem toch ook voor de keus?quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:03 schreef MOD het volgende:
Emotionele chantage? Dat is eerder iemand een keuze voorleggen. Zo gaat het altijd toch? Door/verder gaan of kappen en alles is klaar.
En waarom zou je zijn keuze niet respecteren?quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:30 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ach. Mijn ex wil geen contact omdat hij daar niet klaar voor is, maar als ik hem opbel kan ik hem zo ompraten omdat hij geen nee tegen mij kan zeggen.
Daar gaat het niet om. Jij zegt, oh je wil zelf niets met haar te maken hebben dus wat kan zij dan doen. Nou genoeg, omdat het nog gevoelig is.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:57 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Ze stelt hem toch ook voor de keus?
[..]
En waarom zou je zijn keuze niet respecteren?
Ligt aan de gunst. En uiteraard of je haar/hem nog enigzins mag.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:10 schreef MOD het volgende:
Mijn ex vraagt me om een gunst.. Hmm what to do.....
Tja ik zou zeggen gewoon jezelf proberen te zijn. Ik moet eerlijk toegeven: ik heb volgende week donderdag dus een date met m'n ex (zo voelt het niet, maar ja, we gaan toch wel naar de kroegquote:Op vrijdag 26 november 2010 23:05 schreef Neo-Mullen het volgende:
Lang verhaal kort makend: morgen met m'n ex naar een open dag van haar eventuele toekomstige school. Hoe moet ik me opstellen. Ben zenuwachtig
Was net ff douchen en dacht aan hoe stom m'n vraag eigenlijk isquote:Op vrijdag 26 november 2010 23:14 schreef jeice het volgende:
[..]
Tja ik zou zeggen gewoon jezelf proberen te zijn. Ik moet eerlijk toegeven: ik heb volgende week donderdag dus een date met m'n ex (zo voelt het niet, maar ja, we gaan toch wel naar de kroeg) en voel me er soms ook al zenuwachtig over. Maar ik heb wel zo'n algemeen gevoel over mezelf heen van: ach ik zie het wel, lekker kletsen en wat gebeurt dat gebeurt, al ga ik er zeker niet van uit.
Douchen kan verhelderend werken he?!quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Was net ff douchen en dacht aan hoe stom m'n vraag eigenlijk ismoet gewoon altijd mezelf blijven. Dat is de manier waarop ze me kent en leuk vindt en ik moet mezelf gewoon nooit als iemand voordoen die ik niet ben.
So nevermind itToch bedankt!
Nou ja ik kan het soms ook moeilijk loslaten hoor. Kijk dat het uitgaat na een relatie van 8 jaar is 1. Maar dat ze diezelfde nacht doorbrengt met iemand anders, de barman waarmee ze eerder was vreemdgegaan, en de dag erna met hem uit eten gaat, en 5 dagen later seks mee heeft, dat is 2. Geeft ze ook nog toe dat "ze het leuk heeft met hem". Ik moet me echt instellen van: "wat een kutwijf, slet, leugenaar". Maar dat lukt moeilijk, ik denk aan alles wat we samen hebben gedaan en hoe leuk we het 2-3 maanden geleden nog hadden. En dat ze die dingen nu met hem doet... dat maalt en maalt maar door m'n hoofd, al lukt het stukje bij beetje steeds beter om het te verdrijven.quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:03 schreef Pan.da het volgende:
[..]
Douchen kan verhelderend werken he?!Komt wel goed... Zo zijn wij panda's. Relaxed *kuch*
Kan ook niet loslaten haha. Damn en ik maar praatjes hebben maand terug :/ (grootspraak, ik weet het. Bot doen en denken hielp dus ook niet..)
Mjah... toch hoor ik nog wel wat mensen om me heen die er sceptisch tegenover staan. Ergens wel logisch natuurlijk. Maar het hoeft toch niet PERSE fout af te lopen of te zijn?quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:11 schreef MOD het volgende:
Alright, dus als ik het goed begrijp, gaan we nu spontaan met zn alle daten met de exNice going!
8 jaar? Dat is klote man. Ook hard voor je dat ze is vreemdgegaan (hoe cliché, met een barman...) en direct met die gast vrolijk verder gaat.quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:16 schreef jeice het volgende:
[..]
Nou ja ik kan het soms ook moeilijk loslaten hoor. Kijk dat het uitgaat na een relatie van 8 jaar is 1. Maar dat ze diezelfde nacht doorbrengt met iemand anders, de barman waarmee ze eerder was vreemdgegaan, en de dag erna met hem uit eten gaat, en 5 dagen later seks mee heeft, dat is 2. Geeft ze ook nog toe dat "ze het leuk heeft met hem". Ik moet me echt instellen van: "wat een kutwijf, slet, leugenaar". Maar dat lukt moeilijk, ik denk aan alles wat we samen hebben gedaan en hoe leuk we het 2-3 maanden geleden nog hadden. En dat ze die dingen nu met hem doet... dat maalt en maalt maar door m'n hoofd, al lukt het stukje bij beetje steeds beter om het te verdrijven.
Toch zit ik in m'n hoofd met een tweestrijd: Aan de ene kant wil ik haar echt uit m'n hoofd zetten, omdat ik weet dat dit geen kans van slagen meer heeft. Aan de andere kant weet ik gewoon wat een leuke tijd we samen gehad hebben, en hadden we die nog steeds kunnen hebben als zij die verliefdheid richting hem geaccepteerd had, maar ook losgelaten, en alle contact met hem verbroken zou hebben.
[..]
Mjah... toch hoor ik nog wel wat mensen om me heen die er sceptisch tegenover staan. Ergens wel logisch natuurlijk. Maar het hoeft toch niet PERSE fout af te lopen of te zijn?
Yep, dat is echt hard. Ik heb het al eerder gezegd: Ik zit hier nu al 5 weken in zak en as. Voel me er echt klote onder. En dan inderdaad nog wel een barman ook, in een stad hier 45km vandaan, waarom moet uitgerekend MIJ dat weer overkomen, bah... Het idee dat hij met haar uit eten gaat, uitgaat met haar, dat ze lol hebben met elkaar en nog veel meer dingen doen waar ik eigenlijk niet eens aan wil denken. Ik heb het er de laatste 2 dagen weer bijzonder moeilijk mee. Ik was er zo van overtuigd dat ik de ware was voor haar, en zij ook voor mij. Natuurlijk, het ging het laatste jaar wat minder, en verliefd worden op een ander kan altijd als je relatie even in een sleur zit. Maar praat er dan over, wees eerlijk. Dat is ook wat me nogal stoort, dat ze na 8 jaar niet eerlijk tegen me kan zijn. Ze heeft nog niet eens tegen me gezegd dat ze verliefd op hem is, dat heb ik via iemand anders moeten horen. En ze gaat vloeiend van de ene relatie over in de andere, iets wat ik van haar totaal niet verwacht had...quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:51 schreef Pan.da het volgende:
[..]
8 jaar? Dat is klote man. Ook hard voor je dat ze is vreemdgegaan (hoe cliché, met een barman...) en direct met die gast vrolijk verder gaat.
Klopt jaquote:Op zaterdag 27 november 2010 15:12 schreef goofy_goober het volgende:
Mensen lijken het altijd moeilijker te hebben in het weekend. Waarschijnlijk omdat ze dan minder hebben om op terug te vallen. Daarom kun je ook maar het beste ervoor zorgen dat je je weekenden lekker vol hebt gepland de eerst komende maanden nadat het uit is.
Nou, hoe graag ik dat soms in m'n aggressie zou willen doen, zo ben ik niet en het lost ook helemaal niks op. Zij is hier degene die de grootste fout maakt, niet hij. Hij maakt alleen gebruik van de situatie door een kwetsbare vrouw zoveel aandacht te geven dat ze er in trapt. Ik hoop gewoon dat dit 1 van z'n avontuurtjes is, dan komt ze er nog wel achter. Theoretisch is er natuurlijk de kans dat ze elkaars liefde van hun leven zijn, maar dan nog vind ik het allemaal wel te snel gaan, en nogmaals: respectloos en kut voor mij natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 november 2010 16:08 schreef Male23 het volgende:
jeice wat een kutverhaal zeg. Leef met je mee. Ik zou echt niet voor mezelf instaan op zo'n moment. Nog niet eens om het feit dat je nu afscheid van elkaar moet nemen maar meer dat je gewoon 8 jaar van je leven aan iemand besteed hebt wat uiteindelijk ontaard in een hoop ellende.
Probeer al het negatieve om te zetten in positieve dingen. Waar één deur dicht gaan, gaan er weer 10 open. Ga dingen doen die je altijd al hebt willen doen. Ga stappen. Stomp desnoods die barman er 1 op als je je daar beter van voelt.
Dat uitgaan moet nog wel goedkomen ja, dit weekend nog niet maar volgend weekend vast wel, en doordeweeks ook nog 2 keer de kroeg inquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:00 schreef ex het volgende:
[..]
Klopt jaGelukkig heb ik een over actieve hond dus ben ik nooit alleen
.
@jeice ik heb je topics ook door gelezen en je moet gewoon rustig aan doen.. 5 weken is nog niks.. het zal per maand iets beter gaan. Dingen die bij mij hielpen was:
- uitgaan
- wandelen (met hond)
- muziek (positief)
- Veel tijd in me werk/bedrijf stoppen
- Iets leren (bij mij was dat koken)
Fantastisch. 3 uur later en ik heb er weer weinig last vanquote:Op zaterdag 27 november 2010 16:50 schreef Maharbal het volgende:
Ik voel me in ieder geval op dit moment weer een beetje door de emotionele mangel gehaald, en ik hoop maar dat 't gewoon weer iets tijdelijks is.
Door te accepteren dat dat stukje afsluiting wat je zoekt niet bij haar vandaan moet komen. Makkelijker gezegd dan gedaan helaas, daarom bestaat dit topic ook.quote:Op zaterdag 27 november 2010 23:32 schreef ScreamforyourCream het volgende:
Het is al een jaar uit, maar god ik zou zo graag willen dat mijn ex tot op de dag van vandaag baalt dat het uit is en dat ze constant denkt: 'was ik maar eerlijk geweest, dan was het nu niet uit.'
Ik kan hier niet meer tegen. Ik wil niet aan haar denken, maar er blijven momenten komen dat ik bijvoorbeeld langs een café loop waarin ik ineens uit het niets denk: hier hadden we vroeger voor het eerst gedronken.' Ik heb totaal geen gevoelens meer voor mijn ex, behalve afgunst en wrok omdat ze mij behoorlijk heeft gekwetst en bedonderd. Ik snap dat het geen enkele zin heeft om hierover druk te maken en daarom wil ik hiervan af komen. Hoe doe ik dit? Iemand tips?
Ja... daar heb je gelijk in.. Het beste wat ik kan doen is er niet meer over nadenken en gewoon mijn eigen ding doen.. Dat zou eigenlijk ook wel eens tijd worden na een jaarquote:Op zaterdag 27 november 2010 23:36 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Door te accepteren dat dat stukje afsluiting wat je zoekt niet bij haar vandaan moet komen. Makkelijker gezegd dan gedaan helaas, daarom bestaat dit topic ook.
Nou ja, blijkbaar wel voor de vrouwen die je mee willen nemen. Het is natuurlijk aan jou zelf om uit te maken of je dat wilt, puur voor je plezier, of dat je vindt dat je daar toch te goed voor bent.quote:Op zaterdag 27 november 2010 23:45 schreef ScreamforyourCream het volgende:
Ik ben geen fucking product..
Wel eens aan een psycholoog gedacht? Je klinkt nogal... labiel eigenlijk. Zo'n binnenvetter die niet weet hoe 'ie zijn woede en frustraties moet ventileren.quote:Op zaterdag 27 november 2010 23:45 schreef ScreamforyourCream het volgende:
[..]
Ja... daar heb je gelijk in.. Het beste wat ik kan doen is er niet meer over nadenken en gewoon mijn eigen ding doen.. Dat zou eigenlijk ook wel eens tijd worden na een jaar
Ik zou zo graag willen dat ze het idee heeft dat ze de jackpot heeft misgelopen.. Ik heb geen idee waarom ik zo'n gevoel erover heb, waarschijnlijk doordat ze me heeft gekwetst.
Ik ben sinds een half jaar aan het rondscharrelen, maar ik merk dat ik erg wantrouwig en seksistisch ben geworden tegenover vrouwen en heel erg nalatig ben over mijn gezondheid. Ik heb al enkele onveilige one-night stands gehad, rook steeds vaker drugs en ik rook als een ketter.
Juist door de aantrekkelijkheid die ik kennelijk heb voor vrouwen voel ik me eerder als een product dan als een mens.. Constant denk ik bij mezelf: Ah, weer zo'n teef die me niet ziet als een mens maar als een trofee. Zo'n wanhopige Jessica Parker-kloon dat bij al haar vriendinnen pronkt zo van: 'kijk eens wat ik aan de haak heb geslagen!' Inhoudelijk maakt het haar geen tiet uit behalve om haar ideaalbeeld van het hebben van een partner. Ik ben geen fucking product..
Wel, dat is het hem nou juist. Ik heb haar vlak nadat ik het had uitgemaakt een nette brief gestuurd waarin ik alles zo helder en duidelijk mogelijk heb toegelicht waarom ik het heb uitgemaakt (toen de kogel door de kerk was, kreeg ik helemaal niet de kans om dat namelijk uit te leggen). Ik had gehoopt op een volwassen manier van reageren of in ieder geval een 'sorry'..quote:Op zaterdag 27 november 2010 23:54 schreef De_Melkboer het volgende:
[..]
Nou ja, blijkbaar wel voor de vrouwen die je mee willen nemen. Het is natuurlijk aan jou zelf om uit te maken of je dat wilt, puur voor je plezier, of dat je vindt dat je daar toch te goed voor bent.
En hoe je van de rotgevoelens over je ex heenkomt, je zou graag willen dat ze zich schuldig gaat voelen?, laat dat los want dat gaat niet gebeuren, en jij blijft met een rotgevoel zitten omdat dat niet gebeurt, jij draait erin rond en je ex heeft daar geen boodschap aan. Kies ervoor, of om het te accepteren, of om haar daarom te haten, maar verwacht niks van de ander. Schrijf haar desnoods een lange brief waarin je alles uitlegt, maar hou er ook rekening mee dat die retour kan komen.
Hmja, dat is inderdaad een zwakte van mij. Wanneer ik het gevoel heb dat niemand mij toch serieus neemt, blijf ik maar constant er over malen. Dezelfde situatie had ik met m'n ex. Nadat het uit was, koos iedereen partij voor haar. Zelfs als ik een keer een van haar vriendinnen tegen kwam tijdens het stappen, stond ik van binnen gewoon te koken van woede. Ik wilde haar dolgraag vertellen wat m'n ex allemaal had geflikt en dat ze constant roddelt achter de rug van haar vriendinnen.. maar dat zou die vriendin toch niet geloven want ik ben immers "de bad guy" dus het enige wat ik zei was een lullige 'hoi'.quote:Op zondag 28 november 2010 00:02 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Wel eens aan een psycholoog gedacht? Je klinkt nogal... labiel eigenlijk. Zo'n binnenvetter die niet weet hoe 'ie zijn woede en frustraties moet ventileren.
Waarom je wilt dat zij zich zo voelt? Pure ego. Omdat haar leed jouw leed misschien wat zachter zal maken. Misschien werkt dat ook wel, maar het gebeurd toch niet, hoe graag je dat ook wilt. Je komt met meer problemen aanzetten dan alleen je ex. Kun je daar niet mee beginnen? Mooie manier om afleiding te zoeken ook.quote:Op zaterdag 27 november 2010 23:45 schreef ScreamforyourCream het volgende:
[..]
Ja... daar heb je gelijk in.. Het beste wat ik kan doen is er niet meer over nadenken en gewoon mijn eigen ding doen.. Dat zou eigenlijk ook wel eens tijd worden na een jaar
Ik zou zo graag willen dat ze het idee heeft dat ze de jackpot heeft misgelopen.. Ik heb geen idee waarom ik zo'n gevoel erover heb, waarschijnlijk doordat ze me heeft gekwetst.
Ik ben sinds een half jaar aan het rondscharrelen, maar ik merk dat ik erg wantrouwig en seksistisch ben geworden tegenover vrouwen en heel erg nalatig ben over mijn gezondheid. Ik heb al enkele onveilige one-night stands gehad, rook steeds vaker drugs en ik rook als een ketter.
Juist door de aantrekkelijkheid die ik kennelijk heb voor vrouwen voel ik me eerder als een product dan als een mens.. Constant denk ik bij mezelf: Ah, weer zo'n teef die me niet ziet als een mens maar als een trofee. Zo'n wanhopige Jessica Parker-kloon dat bij al haar vriendinnen pronkt zo van: 'kijk eens wat ik aan de haak heb geslagen!' Inhoudelijk maakt het haar geen tiet uit behalve om haar ideaalbeeld van het hebben van een partner. Ik ben geen fucking product..
Welnee. Gewoon iemand die flink op zn ego getrapt is en wantrouwend is geworden. Dat maakt je niet labiel dat is gewoon iets wat je opnieuw moet uitvinden. Hebben we allemaal wel in meer of mindere mate moeten doen. Vooral de mensen hier.quote:Op zondag 28 november 2010 00:02 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Wel eens aan een psycholoog gedacht? Je klinkt nogal... labiel eigenlijk. Zo'n binnenvetter die niet weet hoe 'ie zijn woede en frustraties moet ventileren.
Volgens mij hebben meer mensen dat hier gedaan, een brief sturen. Niks mis mee, mits je van tevoren heel erg duidelijk met je afspreekt dat je die brief stuurt voor jezelf, niet om een excuses. Je hebt die brief verstuurd in de hoop op excuses en door het uitblijven daarvan heb je de situatie niet geholpen. Ik heb voor mezelf ook een keer zo'n brief gemaakt. Niet verzonden, in concept opgeslagen. Ik ben het dan kwijt zonder dat hij het te lezen krijgt. Als ik hem zou versturen zou ik een reactie willen en in die reactie zou niets kunnen staan wat het op zou lossen, dus waarom dan versturen? Het gaat om jouw verwerking. Wil je het opschrijven? Prima, maar verstuur hem gewoon niet tenzij het je geen flikker meer uitmaakt of en wat voor reactie je krijgt.quote:Op zondag 28 november 2010 00:20 schreef ScreamforyourCream het volgende:
[..]
Wel, dat is het hem nou juist. Ik heb haar vlak nadat ik het had uitgemaakt een nette brief gestuurd waarin ik alles zo helder en duidelijk mogelijk heb toegelicht waarom ik het heb uitgemaakt (toen de kogel door de kerk was, kreeg ik helemaal niet de kans om dat namelijk uit te leggen). Ik had gehoopt op een volwassen manier van reageren of in ieder geval een 'sorry'..
In plaats daarvan schildert ze mij af als de bad guy die het heeft uitgemaakt.
Een ego. Uiteraard. Mannen hebben alleen maar ego's hé? Alleen vrouwen hebben recht van spreken om te mogen zeggen dat ze "gekwetst" zijn want alleen vrouwen zijn immers volwassen genoeg om het recht te mogen claimen dat ze gevoelens hebben. Uiteraard. Nee hoor, de inhoud van de man bestaat enkel uit een lulletje rozenwater.quote:Op zondag 28 november 2010 00:30 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Welnee. Gewoon iemand die flink op zn ego getrapt is en wantrouwend is geworden. Dat maakt je niet labiel dat is gewoon iets wat je opnieuw moet uitvinden. Hebben we allemaal wel in meer of mindere mate moeten doen. Vooral de mensen hier.
[..]
Volgens mij hebben meer mensen dat hier gedaan, een brief sturen. Niks mis mee, mits je van tevoren heel erg duidelijk met je afspreekt dat je die brief stuurt voor jezelf, niet om een excuses. Je hebt die brief verstuurd in de hoop op excuses en door het uitblijven daarvan heb je de situatie niet geholpen. Ik heb voor mezelf ook een keer zo'n brief gemaakt. Niet verzonden, in concept opgeslagen. Ik ben het dan kwijt zonder dat hij het te lezen krijgt. Als ik hem zou versturen zou ik een reactie willen en in die reactie zou niets kunnen staan wat het op zou lossen, dus waarom dan versturen? Het gaat om jouw verwerking. Wil je het opschrijven? Prima, maar verstuur hem gewoon niet tenzij het je geen flikker meer uitmaakt of en wat voor reactie je krijgt.
Ehhh, ik ga niet naar de kroeg met m'n ex die me 5 weken geleden aan de kant heeft gezet hoorquote:Op zaterdag 27 november 2010 21:38 schreef Jolene22 het volgende:
Zeg jeice, dit meen je toch niet serieus heh?
Naar de kroeg met je ex die je na jaren als ongewenst afval aan de kant van de weg heeft gezet?
Serieus, je moet gaan luisteren naar je vrienden. Snap dat je nu in een klotetijd zit maar iemand moet jou een schop onder je hol geven. Ze verdient je niet. Ook niet als een soort backup.
Kom zeg ga je serieus de kroeg in om te praten met een meid die savonds weer bij de barman in bed kruipt? Echt, begin er niet aan.
Godzijdank. Had niet alle posts gelezen maar ik kende jouw verhaal van je topic over je ex en gezien dat jaren heeft geduurd nam ik aan dat zij dat was, iets te voorbarig maar heel goed dat je daar verder geen contact meer mee hebt. Wat een takkewijf dat ze jou dat zo geflikt heeft zeg.quote:Op zondag 28 november 2010 03:29 schreef jeice het volgende:
[..]
Ehhh, ik ga niet naar de kroeg met m'n ex die me 5 weken geleden aan de kant heeft gezet hoorIk ga naar de kroeg met m'n eerste ex, waarmee het zo'n 9 jaar geleden uit is gegaan, en die eigenlijk dus een soortgelijke situatie heeft meegemaakt een aantal maanden terug. Misschien ook wel fout, maar ik heb al eerder uitgelegd dat we goed uit elkaar zijn gegaan, en dat we altijd een goede band hebben gehad in al die tijd.
De ex die jij bedoelt daar hoef ik voorlopig geen contact meer mee. Sterker nog, en dit klinkt misschien raar, het lijkt alsof er vandaag een knop omgegaan is bij mij. Ik hoorde vorige week al uit zeer betrouwbare bron dat ze dus van de zomer al veel heeft lopen smsen met een jongen (ex-vriend) die ze kende van vroeger. Een oud-collega vertelde dat zo, en toen ze er naar vroeg op het werk moest ze mysterieus lachen. Toen die collega vroeg of ze er nog wat mee gaat doen zei ze: "nee dat niet". Maar er speelde dus wel degelijk wat. Vandaag werd dat dus min of meer bevestigd vanuit een andere hoek. Ik heb haar hier vorige week al mee geconfronteerd maar ze zei dat het niks voorstelde. Opvallend, want toen ik haar een week nadat het uitging confronteerde met haar smsen met de barman zei ze ook dat dat niks voorstelde, terwijl het wel anders is gebleken. Ze is blijkbaar dus een compulsief leugenaar, en dat maakt het nu voor mij denk ik wel makkelijker om afstand te nemen. Zeker omdat het geen incident blijkt.
Ondanks dat een prima avond gehadLekker naar het casino geweest, uiteindelijk nog quitte gespeeld ook, en ondertussen leuk sms-contact gehad met m'n eerste ex, zij het van korte duur. Ik voelde me eindelijk weer zeker, en alsof er een last van m'n schouders gevallen was. Het zal de komende weken nog steeds lastig zijn zo nu en dan, maar ik zie het op dit moment al beter zitten als eerst
Slecht idee. Je wilt niks meer met haar. Waarom wil je dan wat gaan drinken? Vrienden worden? Gezellig praten over haar nieuwste avonturen als er straks weer een nieuw vriendje voorbij komt?quote:Op zondag 28 november 2010 11:27 schreef Bartinhoo het volgende:
Tja dat is een lastige situatie Justdreamy!
Moet zeggen dat ik het zelf wel vrij pikant vind om met de broer van je ex te gaan, ik zou me er zelf iig. niet gemakkelijk bij voelen en het is natuurlijk nog maar de vraag of de situatie ooit zo geaccepteerd zal worden door zijn ouders + broertje, dat je op een normale manier over de vloer kunt komen...
Ik heb gisteren mijn ex weer gesproken, ze kwam in de winkel waar ik werk. Laatste keer dat ik haar daar had gesproken was alweer 4 weken geleden. Misschien haal ik me wel spoken in mijn hoofd, maar ik krijg af en toe het idee, dat ze echt langskomt om met me te praten.
Heb haar de afgelopen 2 keer dat ik moest werken op zaterdag ook al in de winkel zien lopen, maar ben telkens het magazijn weer ingelopen of naar de kantine. Zij zag mij toen niet..
Nu kwam ze precies op de tijd, dat de shiften altijd wisselen om 1 uur 's middags. Dit weet zij ook aangezien ze er zelf ook gewerkt heeft... En als ik zie wat ze dan komt kopen, een rol zilverfolie... Maar ach, het zal wel toeval zijn allemaal
Maar het gesprek was, voor het eerst sinds het uit is in mijn ogen gewoon fijn en respectvol wederzijds. Had eindelijk niet meer het idee dat ze me allerzijds duidelijk probeerde te maken hoe goed ze het wel niet had... Gelukkig kan ik een beetje toneelspelen en ik deed heel luchtig en gooide er af en toe een plagerijtje doorheen maar ik stond aan het begin zelfs met trillende handjes![]()
Kreeg zelfs nog complimenten van haar, dat ze vond dat ik zo was afgevallen. Ze was ook echt meer geinteresseerd in mij dit keer, vroeg hoe het ging in Amsterdam etc etc... Nog even gehad over het voorvalletje een paar weken geleden in de snackbar waar ik dacht dat ze me negeerde. Ze had dit via via gehoord dat ik dit dacht. Ze begon er zelf over, en zei dat dit absoluut niet het geval was... En toen ze wegging zei ze, Maar ik negeer je echt niet hoor
Ik hoop er verder niets meer van hoor, al lijkt dat wel uit mn post. Wel lijkt het me leuk om haar gewoon nog eens rustig te spreken, iets te gaan drinken ofzo... Goed / slecht idee? De verstandhouding tussen ons lijkt er imo nu wel rijp voor...
Tsja. Wat wil je? Als je het ok vindt om een tijdje een soort geheim vriendinnetje te blijven dan kun je dat doen en dan een tijd lang hopende op meer. Normaal denk ik dat als iemand het niet praktisch van de daken schreeuwt dat hij je blijkbaar niet leuk genoeg vindt maar in dit geval snap ik het echt wel dat hij het even stil wil houden. Voor hetzelfde geld gaat het met jou in zee, trotseert hij de woede van zn naaste familie en is het over een jaar klaar. Ik snap zijn gereserveerdheid echt wel. Jullie 'relatie' is nog zo pril en hoewel ik jouw kant snap vraag je heel veel van hem.quote:Op zondag 28 november 2010 09:28 schreef JustDreamy het volgende:
Hallo !
Ik kom ook even binnenvallen..
Mijn verhaal kort samengevat:
- Kreeg contact met broer van ex (daarmee is 't nou al een jaar uit, die broer had ik in de 8 maanden dat we hadden nauwelijks gezien/gesproken, hij wasvbijna nooit thuis!)
- Gingen een keer samen afspreken (konden elkaar niet goed, bijna nooit 1 op 1 gesproken, maar verveelden ons) en liep uit op nachtzwemmen (in een gekke bui, beide dachten dat de ander zou bluffen).
- Dat liep uit op zoenen en meerdere avonden samen doorbrengen met praten&zoenen.
- Werd afgekapt, dit was fout tegenover zijn broertje.
- Afgesproken als vrienden zijnde, ging fout..hij zoende me weer en sindsdien weer een paar maanden met elkaar zooien en meer.
- Weer afgekapt, hij kon dit thuis echt niet vertellen.
- Na een maand weer afgesproken, dachten dat het nu wel kon als vrienden, plots weer gezoend en weer afgekapt!
- Opeens wilde hij afspreken, hele liefdesverklaring dat hij me toch echt leuk vind en het thuis echt gaat vertellen, sowieso omdat hij er mee zat maar ook omdat hij de leuke tijden met mij niet wilde missen!
- Diezelfde week lag zijn opa in coma, stierf de week erna & de week erna was zijn begrafenis, weinig contact met hem gehad en dat was ik na een paar weken wel zat. Dus toen wilde ik met hem praten en opeens zei hij dat hij me toch minder ging missen en toch misschien geen vastigheid wilde en weinig tijd had ivm studie & ik ga over een maand voor 3 maanden naar Amerika.. (dat wist hij allang!!)..
Ik vond het bullshit, dan vind ie me blijkbaar niet leuk genoeg! Maar hij vond me wel echt leuk zei hij.. maar aangezien ik nu duidelijkheid wilde en hij het nog niet wist allemaal, vond hij dat we dan maar beter echt af konden kappen.
Had hem al eerder gezegd, na die liefdesverklaring, dat als het niks zou worden ik alles zou afkappen want blijkbaar zat zelfs vriendschap er niet in zonder fouten te maken..
Toch kreeg ik een berichtje op Hyves van de week dat hij het apart vond dat ik hem had verwijderd als vriend..
Maar na mijn uitleg snapte hij het wel.
Toch vind ik het lastig. Ik vind hem ECHT leuk .. heb alles van hem verwijderd, dus dat vind ik wel goed van mezelf. Maarja..
Het gevoel dat hij toch weer twijfelde..
We waren zooo dichtbij opeens. Zovaak heb ik hem losgelaten en kwam hij terug, dus voor mijn gevoel moet ik eigenlijk het contact niet zo verbreken...
Tuurlijk hakt dat er in. Ik kan ook rustig toegeven dat ik me 4-5 weken echt klote heb gevoeld, en dan druk ik me nog zacht uit. Ik sliep 3 uur per nacht, kon amper in slaap komen, dacht er de hele dag aan, ook tijdens werken. En natuurlijk... ook nu zit ik er nog mee, het is niet dat het nu ineens heel goed gaat met me.quote:Op zondag 28 november 2010 11:59 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Godzijdank. Had niet alle posts gelezen maar ik kende jouw verhaal van je topic over je ex en gezien dat jaren heeft geduurd nam ik aan dat zij dat was, iets te voorbarig maar heel goed dat je daar verder geen contact meer mee hebt. Wat een takkewijf dat ze jou dat zo geflikt heeft zeg.
Echt bijzonder om te zien hoe je omgaat met dit alles. Als ik al zie hoeveel moeite ik ermee had na een jaar of 2/3 dan kan ik het me haast niet voorstellen dat je na zoveel jaar zo redelijk snel je herpakt na zo'n verwoesting van vertrouwen, maar mijn complimenten. Zoiets zal er aardig inhakken.
Ehm... iedereen heeft een ego. Ik heb een ego, vrouwen hebben een ego, jij hebt een ego. Een ego is niets negatiefs. Snap je reactie dan ook totaaal niet. Een ego is niet hetzelfde als egoïstisch zijn of egocentrisch. Een ego hebben is niet hetzelfde als een groot ego en arrogantie. Een ego is gewoon je zelfbeeld en je zelfbeeld heeft wel degelijk een deuk opgelopen. Je ego is een synoniem voor je gevoel van eigenwaarde. Zoek de definitie eerst maar eens op voor je mensen vanalles gaat lopen verwijten. Jij maakt er vervolgens iets negatiefs van en gaat me ook nog eens woorden in de mond leggen die ik nooit zou uitspreken. Waar haal je vandaan dat ik zeg dat alleen vrouwen volwassen zijn of het recht hebben op gekwetste emoties? Of mannen geen inhoud toe ken. Waar? Nergens. Dat verzin je gewoon en beschuldig je me van om niks. Alsof dat nog niet genoeg is noem je me ook nog eens feministisch en roep je dat ik geen recht van spreken heb en doe je alsof ik tussen de regels door gezegd zou hebben dat je je aanstelt. Buitengewoon respectloos naar mij toe zonder enkele grondige reden.quote:Op zondag 28 november 2010 01:02 schreef ScreamforyourCream het volgende:
[..]
Een ego. Uiteraard. Mannen hebben alleen maar ego's hé? Alleen vrouwen hebben recht van spreken om te mogen zeggen dat ze "gekwetst" zijn want alleen vrouwen zijn immers volwassen genoeg om het recht te mogen claimen dat ze gevoelens hebben. Uiteraard. Nee hoor, de inhoud van de man bestaat enkel uit een lulletje rozenwater.
Ik krijg bijna de neiging om te zeggen dat je geen recht van spreken hebt omdat je een vrouw bent. Wat geeft jou het fucking recht om maar te zeggen dat ik op mijn ego ben getrapt terwijl jij je net zo belabberd zou voelen als je mentaal werd onderdrukt door je ex?
Ik heb die brief gestuurd om duidelijk aan te geven waarom ik het had uitgemaakt omdat ik die kans niet kreeg toen ik het persoonlijk uitmaakte. Ik deed het dus in eerste instantie voor mezelf en tuurlijk had ik ook gehoopt dat ze aan de hand van de inhoud van die brief excuses zou aanbieden of er in ieder geval iets uit zou leren.
Ik snap heus wel waar dit topic voor dient en ik snap dat ik niet de enige ben op deze aardkloot die worstelt met het los laten van zijn/haar ex.
Ik stel je adviezen erg op prijs, maar alsjeblieft ga niet feministische dingen beweren als 'je bent gewoon iemand die op zijn ego is getrapt'. Dat slaat echt werkelijk nergens op! Dat is net zoiets als tegen iemand die net geradbraakt en in vieren gedeeld is door een botsing met een vrachtwagen zeggen dat ie het er maar mee moet doen en zich niet moet aanstellen. ' Hell, in het echt ben ik zelfs zo bescheiden als het maar kan... Een ego. Ha!
Hmm misschien ben ik daarin iets te voorbarig geweest... Laat ik het zo zeggen, ik mis haar nog altijd heel erg, en heb nog nooit voor iemand gevoeld wat ik voor haar heb gevoeld..quote:Op zondag 28 november 2010 12:02 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Slecht idee. Je wilt niks meer met haar. Waarom wil je dan wat gaan drinken? Vrienden worden? Gezellig praten over haar nieuwste avonturen als er straks weer een nieuw vriendje voorbij komt?
Blijkbaar ben je nog steeds met haar bezig als je de bezoekjes enzo van haar analyseert. Ik zou het niet doen. Ik zie het als zinloze zelfpijniging. Het is over, zoveel leuke vrouwen in dit land waar je gezellig mee wat kunt gaan drinken en babbelen, waarom moet dat bij je ex vandaan komen waar je zo'n verleden mee hebt?
Ik snap het wel hoor. Het was ooit zo sterk en dan blijf je denken dat het ergens wel weer goed kan komen. Verstand en gevoel spreken elkaar tegen en op zwakke momenten overheerst die drang naar die periode weer. In de vorige post zei je nog dat je niets meer wilde, nu spreek je jezelf ook weer een beetje tegen en geef je het weer hoop. Maak een keuze. Besef wel dat je het ook inmiddels een beetje hebt kunnen romantiseren he. Was ze nou echt zo fantastisch? Mis je haar of ben je gewoon bang om alleen te blijven? Noem alle negatieve punten is op, heb je die niet inmiddels een beetje afgevlakt door teveel te analyseren of de schuld onterecht bij jezelf te leggen?quote:Op zondag 28 november 2010 12:40 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Hmm misschien ben ik daarin iets te voorbarig geweest... Laat ik het zo zeggen, ik mis haar nog altijd heel erg, en heb nog nooit voor iemand gevoeld wat ik voor haar heb gevoeld..
Nog altijd zou ik haar terug willen, alleen heb ik mezelf inmiddels neergelegd bij het feit dat dit nooit meer zal gebeuren. Al is het alleen al vanwege het feit dat dit van haar ouders waarschijnlijk niet mag....
Want als ik haar spreek dan weet ik gewoon dat de gevoelens bij haar ook nog niet weg zijn. Nee, ik ben niet naief en ook ik heb mensenkennis, maar aan de manier van communiceren en lichaamstaal merk ik dat gewoon. Toen ze gisteren overigens met een collega stond te praten zei ze dat ze nergens mee bezig is op liefdesgebied. Ik stond iets verderop, dus ze dacht dat ik dit niet hoorde en toen ik terugkwam herhaalde ze dat tegen mijn collega, opdat ik dat zou horen denk ik... Het was overigens niet zo, dat dit me heel blij maakte oid. Ik weet heus wel dat ze vroeg of laat wel weer iemand zal ontmoeten. En of dit nu vandaag of over 2 jaar is, maakt me allemaal niet zo veel uit... Zelfde geldt voor mijzelf overigens..
Maargoed, analyseren, het heeft allemaal zo weinig nut, maar het is alleen zo verrekte verslavend. Vooral nu er weer sneeuw ligt enzo krijg ik weer heel veel herinneringen naar de afgelopen winter met haar.
Over dat wat drinken zit ik ook in dubio. Enerzijds vind ik het echt een hele fijne meid, waar ik echt gesprekken mee heb die ik met niemand anders zou kunnen hebben. Anderzijds denk ik dat het besef hoe erg ik haar mis alleen maar groter wordt wanneer ik haar vaker zie...
Dit stukje tekst vooral kwam bij mij nogal hard aan, zo van.. waarom probeer je nog leuk tegen aar te doen, waarom probeer je contact te houden? Ze beschuldigd je van alles, doet onaardig & vaag, dreigt met dingen en probeert je nog steeds te manipuleren. Ik begin steeds meer vrede met de situatie (single) te krijgen..quote:On a bathroom wall I wrote
Id rather argue with you than to be with someone else (else, else, else)
I took a piss and dismiss it and went and found somebody else
Arguing harvesting the feelings, Id rather be by my f-cking self
Till about 2am and I call back and I hang up and start to blame myself
Somebody help
Fijn te horen dat het beter gaat met je. Kan aan mijn onoplettendheid liggen maar volgens mij heb ik je niet eerder gezien hier. Wat is jouw verhaal?quote:Op zondag 28 november 2010 15:16 schreef Matel het volgende:
Vandaag ben ik voor het eerst weer vrolijk en heb het gevoel dat het leven me weer toelacht. Ben een oude vriend tegengekomen in de stad en voel me eindelijk weer helemaal vrij qua gedachten. M'n ex heeft me ook proberen te manipuleren en naar haar hand te zetten. Daar zijn sommige vrouwen schijnbaar heel goed in. Het ene moment wil ze graag een relatie en het volgende moment is er een waslijst aan dingen mis met je. Allerlei verwijten en beschuldigingen die ik (regelmatig) kreeg toegeworpen, die vaak volledig uit haar duim gezogen leken te zijn, of waar ze het zelf naar gemaakt heeft. Telkens weer alles moeten uitleggen, soms wel 6x hetzelfde omdat ze het niet begrijpt.. pfff. En dan ook nog de onschuldigheid zelve uithangen tegenover anderen. Ik weet waarom anderen erin trappen. Zelf ben ik er ook ingetrapt en er bijna voor gevallen. Gelukkig ben ik er op tijd achter hoe ze werkelijk in elkaar zit. Ze viel nooit voor de verkeerde mannen, de mannen vielen voor de verkeerde vrouw.
Ik heb ik wel eerder gepost. Pagina 2 of standaard 5 geloof ik, afhankelijk van je forum-instellingen.quote:Op zondag 28 november 2010 15:23 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Fijn te horen dat het beter gaat met je. Kan aan mijn onoplettendheid liggen maar volgens mij heb ik je niet eerder gezien hier. Wat is jouw verhaal?
Precies... mijn ex wil ondanks alles wat ze me geflikt heeft nog steeds vrienden blijven. Nou mooi niet. Ze toont nog geen greintje interesse in hoe het met me gaat sinds ze er met hem vandoor is, gigantische roze wolk waar ze nu op zit, en gigantische plaat voor d'r hoofd. Ik ga haar binnenkort mededelen dat ik haar uitkoop, want daar ben ik inmiddels wel zeker van. En dan mag ze zorgen dat ze op de dag van tekenen al haar spulletjes uit het huis heeft gehaald, alsmede misschien wat grotere dingen (ze heeft recht op de helft) want vanaf het moment dat zij en ik de handtekening hebben gezet is het sleutels inleveren en mag ze geen stap meer binnen zetten.quote:Op zondag 28 november 2010 17:05 schreef ex het volgende:
Ja dat is naar, nog van elkaar afhankelijk zijn, dat had ik eerst ook maar dat heb ik heel snel allemaal door gesneden. Daar heb je echt alleen maar gezeik mee!
Ik wilde nog lang wachten totdat hij het zou vertellen, daar gaat het helemaal niet om! Want ik snap hem heel goed & de risico's die hij voor ons heeft genomen zijn er al zoveel, en dat voor een familiepersoon.. dit is al vanaf eind Juni bezig hequote:Op zondag 28 november 2010 12:07 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Tsja. Wat wil je? Als je het ok vindt om een tijdje een soort geheim vriendinnetje te blijven dan kun je dat doen en dan een tijd lang hopende op meer. Normaal denk ik dat als iemand het niet praktisch van de daken schreeuwt dat hij je blijkbaar niet leuk genoeg vindt maar in dit geval snap ik het echt wel dat hij het even stil wil houden. Voor hetzelfde geld gaat het met jou in zee, trotseert hij de woede van zn naaste familie en is het over een jaar klaar. Ik snap zijn gereserveerdheid echt wel. Jullie 'relatie' is nog zo pril en hoewel ik jouw kant snap vraag je heel veel van hem.
Als je hem echt leuk vindt en er echt van overtuigd bent dat hij het voor je is dan zou ik me er of bij neerleggen of echt alles afkappen en niet meer omkijken.
ik ben benieuwd hoe het over een maand gaat..quote:Op zondag 28 november 2010 19:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
Heb gister een hele geweldige dag met m'n ex gehad. We waren superclose samen en hebben veel gelachen en goed gepraat over de meest uiteenlopende zaken, zowel diepe gesprekken als hele luchtige gesprekken.
Ik heb haar voor een laatste keer aangeboden om alsjeblieft bij me terug te komen, maar dat wilde ze niet. Ze wilde dit keer echt een andere weg inslaan en voorlopig echt als vrijgezel door te gaan. Het verbaasde me dat ik niet helemaal in emoties schoot, maar het heel goed kon accepteren. Ook hierna hebben we nog steeds heel goed en fijn kunnen praten.
Ik denk dat het me heel erg geholpen heeft in het afsluiten van de relatie. We zijn hele goeie vrienden momenteel. Ze is dus niet ineens volledig uit m'n leven: iets waar ik heel erg bang voor was.
Het is precies 1 week geleden uit gegaan tussen ons en vandaag (28 nov) zouden we precies een jaar samenzijn. Het is dus wel een beetje een moeilijke dag voor me. In m'n gedachte leef ik de hele dag al op 28 november 2009
Geloof mij, dit moet je niet eens willen, althans niet op de lange termijn...quote:Op zondag 28 november 2010 19:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
Heb gister een hele geweldige dag met m'n ex gehad. We waren superclose samen en hebben veel gelachen en goed gepraat over de meest uiteenlopende zaken, zowel diepe gesprekken als hele luchtige gesprekken.
Ik heb haar voor een laatste keer aangeboden om alsjeblieft bij me terug te komen, maar dat wilde ze niet. Ze wilde dit keer echt een andere weg inslaan en voorlopig echt als vrijgezel door te gaan. Het verbaasde me dat ik niet helemaal in emoties schoot, maar het heel goed kon accepteren. Ook hierna hebben we nog steeds heel goed en fijn kunnen praten.
Ik denk dat het me heel erg geholpen heeft in het afsluiten van de relatie. We zijn hele goeie vrienden momenteel. Ze is dus niet ineens volledig uit m'n leven: iets waar ik heel erg bang voor was.
Het is precies 1 week geleden uit gegaan tussen ons en vandaag (28 nov) zouden we precies een jaar samenzijn. Het is dus wel een beetje een moeilijke dag voor me. In m'n gedachte leef ik de hele dag al op 28 november 2009
Ik denk dat, zeker in haar ogen, de relatie al een tijdje aan het dood bloeden was. Daarom zat ze van de zomer met die dude te smsen en wie weet wat nog meer en ook die barman is er het gevolg van. Ze heeft tijdens de relatie al een soort van afsluiting kunnen vinden.quote:Op zondag 28 november 2010 23:19 schreef jeice het volgende:
Maar vanavond vertelde m'n moeder bij het eten dat ze een goede vriendin van m'n ex had gesproken, die ook absoluut niet wist waar ze mee bezig was. Maar wel wist te vertellen dat ze totaal niet meer van me houdt. Dat is toch raar... dat dat in 1 keer zo HE-LE-MAAL weg is? Dat kan toch haast niet? Of het is die roze wolk natuurlijk... Niet dat ik nog hoop had oid, maar dit is wel echt een uiterste weer zegmaar...
Ok je komt met een beschuldiging, dat er is gelogen over jou. Ik kan me niet voorstellen dat hij jouw naam heeft gebruikt daarbij anders hadden we wel geweten wie, je wilt geen naam geven en geen fatsoenlijke uitleg, dus wat wil je dan? Wat moeten we dan met deze info?quote:Op maandag 29 november 2010 01:20 schreef Ernemmertje het volgende:
Hmm er is flink gelogen hier over mij door iemand dat nog niet eens mijn "ex" is. Ik zal geen namen noemen maar hij had beter geen bericht over mij kunnen typen hier iig. Er was niet eens sprake van een relatie oid. en wat ik vind is dat ik gewoon ben gebruikt voor de sex (aan het lijntje gehouden dus). Daarom heb ik op een gegeven moment hem een keuze laten maken, of verder gaan of kappen. Hij wilde dus niet verder dus goed heb ik ook meteen het contact verbroken. Lijkt me heel normaal, niet?
Zo dat was mijn verhaaltje. Ik ga liever niet in details op want dat is een te lang verhaal en bovendien begrijpen we elkaar niet eens of willen we elkaar gewoon niet begrijpen. Dat kan ook ..
Mja ik hou er niet van om zwart gemaakt te worden door iemand wat dan ook niet waar is, dus vandaar mijn berichtje hier. Stom van hem trouwens, hij moet weten dat ik ook een Fokker! ben. Ach ja , iedereen maakt welleens fouten, haha.
Je hebt toch nog steeds contact met haar? Het is toch niet zo dat je al maanden niet meer met haar spreekt? Je zit pas nog te vertellen dat je steeds die ontmoetingen met haar hebt en zelf met haar wil babbelen enzo.quote:
Enlighten usquote:Op maandag 29 november 2010 09:38 schreef melanie_x het volgende:
Ik weet wel over welke post dat gaat :p groot gelijk hoor, ik zou ook niet gebruikt willen worden voor de seks. En dan vind die gozer van je het nog raar ook dat je alles afkapt!
Dit dus.quote:Op maandag 29 november 2010 09:44 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Je hebt toch nog steeds contact met haar? Het is toch niet zo dat je al maanden niet meer met haar spreekt? Je zit pas nog te vertellen dat je steeds die ontmoetingen met haar hebt en zelf met haar wil babbelen enzo.
Dat doe je fout. Hoe kan een wond helen als jij het iedere keer open laat rijten?
Stiekem wil je nog geen afscheid nemen denk ik. Stiekem wil je helemaal het einde niet accepteren en dat gaat je nu opbreken. Maak toch een keus. Ga ervoor met het risico volkomen op je plaat te gaan en weer helemaal overnieuw te moeten beginnen of kap nou eens alles af. Geen leuke praatjes meer, geen toevallige ontmoetingen. Als ze komt, zeg dat je bezig bent, dat ze bij een andere collega kan aansluiten, dat je het moeilijk vindt om haar tegen te komen en dat ze je met rust moet laten.
Laat niet zo met je spelen en hak die knoop nou door. Je kunt het wel accepteren, maar omdat je eigenlijk hoopt dat er nog een vervolg komt blijf je hangen.En ja je zegt dat je er zo lang mee zit dan geloof ik ook wel ja en de een is daar wat makkelijker mee dan de ander. Ik ben er ook al een hele lange tijd mee bezig maar gun jezelf die tijd gewoon.
Met alle respect, maar dit lijkt wel een vorm van self-SM. Het is duidelijk dat je er niets aan wilt doen, dan moet je ook op de (zelf gemaakte) blaren zitten. Je slaat alle adviezen in de wind, maar komt elke keer weer om advies vragenquote:Op maandag 29 november 2010 12:29 schreef Bartinhoo het volgende:
Nou, contact met haar is een groot woord...
De laatste 3 maanden heb ik haar 2 keer gesproken, en 1 keer een sms voor haar verjaardag gestuurd, hetgeen nu niet eens meer zou kunnen aangezien ik haar nummer heb verwijderd en heel slecht ben in nummers onthouden...
Het is inderdaad een optie om te zeggen dat ik niet meer met haar wil spreken, echter lijkt me dat disproportioneel vooral gezien het feit dat ik me tijdens die gesprekken heel nonchalant en luchtig op heb weten te stellen....
"Omwille van mijn eigen verwerking heb ik geen zin in <x>, het gaat nu juist zo lekker met me".quote:Op maandag 29 november 2010 13:31 schreef Bartinhoo het volgende:
Sorry maar dat vind ik simpelweg niet waar...
Houd ook rekening met het feit, dat ik haar op alle mogelijke manieren geblokkeerd heb op netwerksites, msn weg, nummer en alle sms'jes weg. ( Weet haar nummer ook niet uit mn hoofd ), alle foto's van computer af, cadeautjes / fotoboeken die ik van haar gekregen heb van weekendjes weg heb ik weggegooid terwijl ik dit eigenlijk helemaal niet wou...
Ik werk in de enige supermarkt hier op het dorp als bijbaan, als ik haar in de winkel/buiten zie lopen ga ik altijd direct de andere kant op, ik mijd alle contact. Maar als zij opeens achter me staat en zegt hey hoe gaat het met je, dan praat ik gewoon vriendelijk doch oppervlakkig terug ( en zelfs dit gebeurt slechts een keer in de 4/5 weken ). Ik vind hiermee niet dat ik al jullie adviezen in de wind heb gegooid...
Daarnaast wil ik , dat ze denkt dat ik er allang niet meer mee zit. Dat denkt ze nu hoogstwaarschijnlijk. In haar ogen heb ik een ''wild'' studentenleven, en ben ik helemaal niet meer met haar bezig. Zo stel ik me ook naar haar op. Wanneer ik tegen haar ga zeggen dat ik haar niet meer wil spreken omdat ik er nog zo mee zit is alles voor niets geweest, en denkt ze weer dat ik het ''zielige'' mannetje ben, terwijl ze nu denkt dat ik door ben gegaan en super tevreden ben met mijn leven op het moment. Dat wil ik liever zo houden...
En? Hoeveel ben je er al mee opgeschoten door in zelfmedelijden te blijven hangen en geforceerd leuk te doen naar haar toe? Geen moer. Zou het niet veel leuker voor haar zijn om ook daadwerkelijk te zien dat het goed met je gaat? Vergis je niet: vrouwen merken dat snel genoeg, wanneer een man doet alsof het goed gaat terwijl dit niet zo is... En tja, 8 maanden man. Get over it. Je hebt een fout gemaakt, kan gebeuren. Relaties kunnen gecompliceerd zijn. Zorgen dat je het niet weer doet bij je volgende verovering.quote:Op maandag 29 november 2010 16:29 schreef Bartinhoo het volgende:
Ben blij dat ik er nu van heb geleerd overigens, maar vind het des te frustrerender dat ik waarschijnlijk nooit meer aan haar kan laten zien hoeveel ik daadwerkelijk om haar geef...
Als ik mijn leven nu zou nemen zoals het gaat, alleen ik streep alle gedachten/gemis/etc omtrend mijn ex weg, dan zou het ook enorm goed gaan. Maar helaas worden mijn feelgood momentjes nog altijd verpest of verkort door gedachten aan mijn ex.. Daarom voel ik me, ondanks dat alle andere factoren in mijn leven super zijn, nog altijd niet gelukkig..Stupid but i can't help it...quote:Op maandag 29 november 2010 16:53 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
En? Hoeveel ben je er al mee opgeschoten door in zelfmedelijden te blijven hangen en geforceerd leuk te doen naar haar toe? Geen moer. Zou het niet veel leuker voor haar zijn om ook daadwerkelijk te zien dat het goed met je gaat? Vergis je niet: vrouwen merken dat snel genoeg, wanneer een man doet alsof het goed gaat terwijl dit niet zo is... En tja, 8 maanden man. Get over it. Je hebt een fout gemaakt, kan gebeuren. Relaties kunnen gecompliceerd zijn. Zorgen dat je het niet weer doet bij je volgende verovering.
Ai... dat is echt heel erg klote. Ik weet hoe je je voelt, geloof me.quote:Op maandag 29 november 2010 17:36 schreef AmorFati het volgende:
De tering.
Zes maanden geleden een meisje ontmoet en een relatie mee begonnen. Het was al meerdere keren uitgegaan door twijfel van haar kant, de laatste 2 maanden voornamelijk omdat ze voor 1.5 maand naar het buiteland zou gaan. Twee weken voordat ze weg ging was ze vreemd gegaan (zoenen) en had ze het uitgemaakt. Het plan om uit elkaar tegaan wanneer ze zou vertrekken was er al, met redelijke tegenzin van mijn kant. Behoorlijk veel verdriet door hoe het uitging.
Twee weken nadat ze was gevlogen (een maand nadat het uit was gegaan) kwam ik haar tegen op MSN. Ze kreeg door dat ik met iemand anders was (iemand die ik eerder had afgewezen voor haar -waarvan ze wist) en kwam tot het besef dat ze me eigenlijk voor haar zelf wilde. Na een week gestalk van haar kant hadden we aan de telefoon besloten het nog een kans te geven; we willen elkaar vertrouwen en we gaan er weer voor. We wilde er geen druk opzetten en besloten; deze maand zal het goed gaan, hoe het daarna gaat, zien we wel. Ik heb dus weer iemand (dezelfde) opzij gezet voor haar.
Het bericht dat ik dat had gedaan kreeg ze vanochtend aan de telefoon. Ik had de vrouw in kwestie afgelopen vrijdag gesproken en verteld dat ik weer bij mijn ex was. Het was hier vroeg in de ochtend en daar 'savonds laat. Ze was, evenals de afgelopen 4 dagen, aan het stappen.
Ze kwam met wat vage berichtjes over sjans van wat negers, en dat een vriendin haar nummer had gegeven. Ze had hem vriendelijk afgewezen en later op de avond ook nog een andere.
Fijn. Verder in het gesprek kwam echter naar voren dat ze het wel heel lastig vondt allemaal. Dat ze zich moet inhouden terwijl er zoveel (naar haar woorden: leuke/knappe jongens) op haar afstappen. Iedereen gaat daar, volgens haar, vreemd en wat daar gebeurd blifjt daar toch. En dan zit ze bovendien met een vriendin die daar het halve eiland neukt.
Ik vertelde haar dat ik het eigenlijk niet zo lastig vond, en dat ik meisjes was tegengekomen (waarvan ze wist dat ik die leuk vond) maar me prima kon inhouden.
Maar toen kwam het. Ze vroeg zich hardop af waarom we niet gewoon verder gaan over drie weken, wanneer ze terug is... opdat ze nu gewoon los kan gaan -> de makkelijke weg.
Dit horende besef ik me dondersgoed dat ze daar gewoon wat negers wilt neuken.
Ze wilde me weer voorzichzelf houden. Ik denk dat ik altijd al als een veilige thuishaven voor haar diende, maar toen ze merkte dat ik met een ander verder ging kwam dat idee onder twijfel te staan. Dus wat heeft ze gedaan ? Mij weer terugnemen, zorgen dat ik meer afhankelijk van haar werd, haar weer leuk ga vinden, om vervolgens flink te gaan stappen om dan vervolgens mij proberen te overtuigen van het idee dat het beter is om nu nog even los te zijn tot ze terug is.
In andere woorden; haar oude plan, naar het buitenland vertrekken, daar los gaan, en dan weer terug bij mij, lijkt bijna weer geheeld.
Maar helaas,
ik ga haar zo melden dat ik er klaar mee ben
Ze heeft ook wel gemerkt dat ik er klaar mee was, maar ook was er ook nog twijfel. Daar zouden we het vandaag over hebben, maar zoals je zegt; ze kan de tering krijgen, alleen al het aangeven dat ze dat zou willen is genoeg om het af te ronden. Dat heb ik dus met een paar zinnetjes in een mailtje duidelijk gemaakt. (ik ben klaar met je, doe wat je wilt. succes.)quote:Op maandag 29 november 2010 18:19 schreef MOD het volgende:
@ AmorFati:
Klinkt naar, maar dat had je denk ik wel bij mijlen ver al kunnen zien aankomen. Ook niet echt stijl van haar om even indirect te melden dat ze graag nog even met andere van bil wilt gaan voor dat ze naar jou komt. Ze had van mij direct de tering kunnen krijgen. Een beetje zelfrespect is hier wel op zijn plek. Wens dr nog een fijne tijd en ga er zelf ook lekker op los
Onzin. Hoe plat een pannenkoek ook is hij heeft altijd 2 kanten. Ook zij heeft fouten gemaakt.quote:Op maandag 29 november 2010 17:33 schreef Bartinhoo het volgende:
Mja dat is bij mij nu juist het frustrerende, want mijn ex heeft eigenlijk helemaal niets fout gedaan..
Misschien is haar enige fout juist wel geweest zich zo onderdanig op te stellen, en alles van mij te pikken waardoor ik op een gegeven moment ging denken dat ik echt alles kon maken....
Verder deed ik gewoon bewust en soms zelfs nog met enig plezier vervelend/moeilijk tegen haar, wat aan haar kant vaak uitdraaide op een huilpartij en de vraag wat kan ik dan anders doen? Daar had ik eigenlijk geneens antwoord op, want veel voorkomender en liever kon ze eigenlijk niet tegen me doen....
Maar jij hebt denk ik wel gelijk goofy, het was natuurlijk fout van me, maar als ik haar echt niet kwijt had gewild destijds dan had ik wel meer mijn best voor haar gedaan...
Ik weet dat je het niet wilt horen nu maar waarschijnlijk heb je er heel goed aan gedaan. Minder dan zes maanden samen en dan al deze problemen, je verdient en kan beter krijgen.quote:Op maandag 29 november 2010 17:36 schreef AmorFati het volgende:
In andere woorden; haar oude plan, naar het buitenland vertrekken, daar los gaan, en dan weer terug bij mij, lijkt bijna weer geheeld.
Maar helaas,
ik ga haar zo melden dat ik er klaar mee ben
Ik zit echt in een achtbaan nu. Enerzijds is het niet zo moeilijk als de andere keren omdat ik haar al een maand en 2 weken niet gezien heb. Anderzijds steekt het me heel erg. Het is absoluut definitief nu. Ik heb net een reactie van haar gehad, als verwacht: kortaf en instemmend ("het is beter zo inderdaad"). Dat doet pijn. Stiekem hoopte ik natuurlijk op een mail die niets dan spijt betoogde. Het gevoel van 'beter kwijt dan rijk' tegen het gevoel van ''ik wil je terug''. Janken lukt nét niet.quote:Op maandag 29 november 2010 20:07 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Ik weet dat je het niet wilt horen nu maar waarschijnlijk heb je er heel goed aan gedaan. Minder dan zes maanden samen en dan al deze problemen, je verdient en kan beter krijgen.
Wel groot respect voor de keuze die je maakt ondanks dat je zo weg van haar bent. Kan niet makkelijk zijn gezien je weet dat zij straks alle lol heeft en jij bezig bent met het verwerken van je verlies maar je hebt hier echt een hele verstandige keuze gemaakt en ook voor jou komt ongetwijfeld weer een nieuwe, ontzettend leuke maar dit keer betrouwbare meid. En tot die tijd ben je hier natuurlijk welkom.
Een mooi compliment, ga er niet verkeerd mee om zou ik zeggen. Tikje bizar om dat te horen lijkt me welquote:Op maandag 29 november 2010 20:11 schreef Eyjaf het volgende:
Ik kreeg net te lezen dat mijn ex me probeert te vergeten maar het haar niet lukt.
Ik herken me in wat je zegt. Ook ik zou hem waarschijnlijk terugnemen als de kans zich voordeed en om mezelf daartegen te beschermen is er even helemaal geen contact. Ik kan dat je aanbevelen want het geeft zoveel rust. Ik snap wel dat je het contact verbreken moeilijk vind maar naar mijn idee is het de enige manier.quote:Ik heb zo onderhand wel geaccepteerd dat het over is en begin langzaam aan te realiseren dat het wellicht nooit meer goedkomt *slik*. Ik denk dat mijn gevoelens voor mijn ex en het feit dat ik hem in een seconde terug zou nemen never nooit zullen verdwijnen.Daarnaast heb ik dat ik echt heel veel moeite heb om anderen toe te laten. Lijkt wel alsof ik alleen geinteresseerd ben in anderen die mij ook op nummer twee hebben staan, omdat het dan lijkt op hoe het met mijn ex was. Bijvoorbeeld iemand met wie ik een erg goede klik heb, maar diegene heeft een vriendin, toch blijf ik het leuk vinden om met hem om te gaan. Er is verder niets gebeurd hoor, zou ik ook nooit doen omdat hij natuurlijk een vriendin heeft en haar niet voor mij heeft gedumpt ondertussen. Maarja, contact een beetje verbreken vind ik dan ook weer moeilijk, omdat het zo gezellig is altijd als ik hem tegenkom. Soort zelfkwelling ofzo.
Zo waar. Afgelopen dinsdag was mn ex nog bij me. Ik was jarig en ze wilde me feliciteren. Ze had een nieuw lingeriesetje gekocht en wilde dat showen. Ik ben maar gewoon in het hele spelletje mee gegaan. Het zal geen verrassing zijn waar het op uit is gelopen. Ik heb er geen spijt van. Het was een heerlijke ervaring en ik zou het zo weer doen. Ik heb me er geen moment kut over gevoeld. Voor mij het ultieme bewijs dat ik er wel aardig klaar mee ben. De fysieke klik is er nog, maar ik hou me er emotioneel niet meer zo erg mee bezig. En dat is fijn.quote:Op maandag 29 november 2010 21:24 schreef MOD het volgende:
Sjah, dan moet je je bij die feiten neerleggen denk ik. Die gevoelens zullen toch wel blijven, merk ik ook. Ze zwakken enkel af en je bouwt een soort muurtje. Maar eenmaal geaccepteerd en wetend dat het niks meer zal worden is het allemaal wel makkelijker. Ik zag onlangs zelf ook hoe gezellig het kon zijn met mijn ex en dan baal ik ook wel een beetje, maar tegelijkertijd realiseer ik me dat het toch niks meer gaat worden. Maar dan doet het niet eens pijn of zo. Ik zie gewoon een leuk meisje waarmee ik een hechte band heb (gehad) en dat kan er nog steeds zijn. Maar een relatie wordt het gewoon niet meer. En ik denk dat dat eigenlijk een beetje het beste van beide is. Inzien dat een relatie niet gaat werken maar het nog wel gezellig kunnen hebben zonder al die moeilijke dingen.
Een relatie betekent meer dan leuk met elkaar optrekken, dan wil je oud worden met elkaar en dan toch een beetje het zelfde pad bewandelen. Maar als je beide andere wensen hebt voor later en gewoon beide een andere manier van leven en mentaliteit. Dan past dat niet, maar dat wilt niet zeggen dat die klik er niet is. Dan is het accepteren dat het niks meer wordt, maar dan kan je wel nog de leukste dingen mee maken denk ik.
Ik heb geen contact met mijn ex. Of iig nauwelijks. Eens in de maand een teken van leven ofzo.quote:Op maandag 29 november 2010 22:03 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Een mooi compliment, ga er niet verkeerd mee om zou ik zeggen. Tikje bizar om dat te horen lijkt me wel
[..]
Ik herken me in wat je zegt. Ook ik zou hem waarschijnlijk terugnemen als de kans zich voordeed en om mezelf daartegen te beschermen is er even helemaal geen contact. Ik kan dat je aanbevelen want het geeft zoveel rust. Ik snap wel dat je het contact verbreken moeilijk vind maar naar mijn idee is het de enige manier.
Over die flirt, kap daar eens gewoon mee. Je zegt zelf dat je je ex meteen terug zou nemen als je de kans krijgt, wat doe je dan in hemelsnaam alweer met andere jongens, en dan al helemaal die met een vriendin. Gewoon mee nokken en zeggen dat hij aan kan kloppen als het over is met zn vriendin en jij de boel weer op een rijtje hebt. Dit is vragen om ellende zo.
Ik snap het wel. Je zelfvertrouwen heeft een behoorlijke klap opgelopen en je wilt je weer begeerd voelen en bijzonder. Ik heb me daar ook schuldig aan gemaakt hoor. Als je het alleen doet voor dat beetje ego weer op te vijzelen is er ook niks mis mee, maar ga niet verder dan een beetje flirten want je gaat daar zo spijt van krijgen. Er zijn er genoeg die akkoord gaan met wat ze even krijgen kunnen om die leegte maar even in te vullen, even te vervangen. En dat is van de ene ellende in de andere vallen.quote:Op maandag 29 november 2010 22:08 schreef Tegan het volgende:
En, I know. Maar aan de andere kant zorgt hij er ook weer voor dat ik me geliefd voel, en anders is het echt helemaal alleen zijn. Ik moet er overigens totaal niet aan denken om iemand anders dan mijn ex te zoenen of seks te hebben. Dus ik ben niet echt bezig met andere jongens terwijl ik met mijn ex in mijn hoofd zit. Het is gewoon om de tijd te doden en de leegte op te vullen met aandacht.
Hmm ik zou dan toch op een gegeven moment zeggen van "hee, doe dat maar met je nieuwe lover!" Ik zou het wel leuk vinden, maar niet voor mij weggelegd. Dan zoekt ze blijkbaar nog naar die verleiding en genegenheid, maar dat is voor mij te gevoelig. Maar ik denk wel dat ik ook weer te zwak ben om op deze woorden terug te vallen en het wel te doen.quote:Op maandag 29 november 2010 22:05 schreef DerptieDurp het volgende:
[..]
Zo waar. Afgelopen dinsdag was mn ex nog bij me. Ik was jarig en ze wilde me feliciteren. Ze had een nieuw lingeriesetje gekocht en wilde dat showen. Ik ben maar gewoon in het hele spelletje mee gegaan. Het zal geen verrassing zijn waar het op uit is gelopen. Ik heb er geen spijt van. Het was een heerlijke ervaring en ik zou het zo weer doen. Ik heb me er geen moment kut over gevoeld. Voor mij het ultieme bewijs dat ik er wel aardig klaar mee ben. De fysieke klik is er nog, maar ik hou me er emotioneel niet meer zo erg mee bezig. En dat is fijn.
Ja mijn eerste reactie bij het lezen van zijn post was ook ff 'hoe kun je dat doen' maar aan de andere kant, in zo'n situatie had ik ook geen nee gezegd waarschijnlijk. Sex met je ex kan echt super zijn, zo vertrouwd maar dit keer ongebonden en hij zegt zelf er geen gevoelens meer bij te hebben. Soort afsluiting. Tsja, als je dat kunt zonder gelijk weer een relatie te verwachten, waarom ook niet. Maar als je nog echt gevoelens hebt voor je ex zou dat echt uitdraaien op ellende.quote:Op maandag 29 november 2010 22:15 schreef MOD het volgende:
[..]
Hmm ik zou dan toch op een gegeven moment zeggen van "hee, doe dat maar met je nieuwe lover!" Ik zou het wel leuk vinden, maar niet voor mij weggelegd. Dan zoekt ze blijkbaar nog naar die verleiding en genegenheid, maar dat is voor mij te gevoelig. Maar ik denk wel dat ik ook weer te zwak ben om op deze woorden terug te vallen en het wel te doen.
Ik bedoel, als ze geen relatie met me wilt, dan ook helemaal niks meer. Dan is het jammer. Ik heb me zelf al te vaak gegeven in de tijd dat het nog grijs was, dat ik nu zo iets heb van, ja = ja, nee = nee. Dan ga ik nog liever voor een one night stand, maar ook dat is niet je van het.
Mja, compliment. Ze riep maar dat het niet meer kan tussen ons en dat dit het beste voor ons was in de tijd dat ik nog zielig deed en haar terug wou hebben.quote:Op maandag 29 november 2010 22:03 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Een mooi compliment, ga er niet verkeerd mee om zou ik zeggen. Tikje bizar om dat te horen lijkt me wel
Ik denk ook dat ze de seks mist. Juist omdat we op dat gebied nog zo'n enorme chemie hebben. En ik natuurlijk als geen ander zo vertrouwd ben en weet wat ze lekker vind. Ik heb in ieder geval een topverjaardag gehad, en dat is voor mij genoeg waardquote:Op maandag 29 november 2010 22:19 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Ja mijn eerste reactie bij het lezen van zijn post was ook ff 'hoe kun je dat doen' maar aan de andere kant, in zo'n situatie had ik ook geen nee gezegd waarschijnlijk. Sex met je ex kan echt super zijn, zo vertrouwd maar dit keer ongebonden en hij zegt zelf er geen gevoelens meer bij te hebben. Soort afsluiting. Tsja, als je dat kunt zonder gelijk weer een relatie te verwachten, waarom ook niet. Maar als je nog echt gevoelens hebt voor je ex zou dat echt uitdraaien op ellende.
Heel goed. Ben tikje jaloers op je moet ik zeggen. Wou ten eerste dat ik dat meegemaakt had want echt niks topt aan de sex die ik met mn ex had maar ook dat ik al zo ver als jij was dat je dat ook nog eens zonder veel emotionele nasleep kan doen. Successtory zou ik zeggen!quote:Op maandag 29 november 2010 22:26 schreef DerptieDurp het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ze de seks mist. Juist omdat we op dat gebied nog zo'n enorme chemie hebben. En ik natuurlijk als geen ander zo vertrouwd ben en weet wat ze lekker vind. Ik heb in ieder geval een topverjaardag gehad, en dat is voor mij genoeg waard.
Ik vind het stiekem ook best wel goed van mezelfquote:Op maandag 29 november 2010 22:29 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Heel goed. Ben tikje jaloers op je moet ik zeggen. Wou ten eerste dat ik dat meegemaakt had want echt niks topt aan de sex die ik met mn ex had maar ook dat ik al zo ver als jij was dat je dat ook nog eens zonder veel emotionele nasleep kan doen. Successtory zou ik zeggen!
Nee hoor, heel begrijpelijk juist. Hoop voor je dat het alleen wel zo blijftquote:Op maandag 29 november 2010 22:33 schreef DerptieDurp het volgende:
[..]
Ik vind het stiekem ook best wel goed van mezelf. En ik heb zo'n idee dat het ook niet de laatste keer gaat zijn. Uiteindelijk weet ze haar weggetje elke keer wel weer terug te vinden. En zolang ik geen andere meisjes leuk begin te vinden heb ik daar ook helemaal geen problemen mee. Daarbij vind ik het ook wel leuk om haar min of meer te laten zien wat ze mist. Sadistisch he?
Ja idd ha ha. Het was zijn keuze, dus die heb ik zeker meteen geaccepteerd.quote:Op maandag 29 november 2010 02:22 schreef Catkiller het volgende:
Ik zou snel een naam noemen en het hele verhaal posten voordat hij het doet en je zwart maakt![]()
Als hij het af heeft gekapt en hier komt posten zou hij zich misschien eens af moeten vragen waar hij mee bezig is
Hmm ligt eraan. Ik wil voorlopig even helemaal geen andere meisjes. Maar als er iemand langs komt die zeker wel kan tippen aan mijn ex, I would give it a go. Ik weet van mezelf nu wel wat ik wil in een meid. En dat weet ik dankzij mijn ex. Ik ben niet degene die weg is gelopen en ik heb genoeg te bieden. Als er een meid langs komt die dat weet te waarderen, dan ben ik van haar, en dan kan mn ex mn rug op.quote:Op maandag 29 november 2010 23:04 schreef MOD het volgende:
Kan ook zo zijn dat je door sex met je ex, zonder dat je daar gevoelens bij hebt, weer naar elkaar toe trekt, zonder dat je het echt doorhebt. Mijn ex beweerde dat ze, nadat ze met die jongen gezoend had, lang niet zo ongelukkig was geweest en dat ze daardoor de hele tijd aan mij moest denken. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Desalniettemin wilt het niet zeggen dat als je iemand mist, nog zo veel leuke herinneringen hebt en al die andere gevoelens de boventoon voeren, je je ex nog terug wilt.
Ik weet het niet, maar sex met je ex is geweldig. Je weet alles van elkaar. Maar om daarna spontaan te kappen als je ziet dat er een ander persoon in beeld komt, is toch, denk ik, zonder dat je gevoelens hebt, weer in eens een klap in het gezicht, me dunkt.
Erg tof om te lezen allemaal! Man wat zou ik graag seks hebben met mn exquote:Op maandag 29 november 2010 23:14 schreef DerptieDurp het volgende:
[..]
Hmm ligt eraan. Ik wil voorlopig even helemaal geen andere meisjes. Maar als er iemand langs komt die zeker wel kan tippen aan mijn ex, I would give it a go. Ik weet van mezelf nu wel wat ik wil in een meid. En dat weet ik dankzij mijn ex. Ik ben niet degene die weg is gelopen en ik heb genoeg te bieden. Als er een meid langs komt die dat weet te waarderen, dan ben ik van haar, en dan kan mn ex mn rug op.
Dude, gewoon doen. Ook al wordt het niets, de afleiding en extra ervaring is het helemaal waard. daarbij heb je niks te verliezen. Voordat iets uitgroeit tot een serieuze relatie.. Dan ben je ook alweer zoveel tijd verder. Neem gewoon de controle en wees eerlijk. Laat je niet pushen. Als het klikt dan klikt het, en zo niet jammer dan.quote:Op maandag 29 november 2010 23:26 schreef jeice het volgende:
Nou... ik heb vanavond aan wat familieleden verteld dat ik het op prijs zou stellen als ook zij me geen informatie meer over m'n ex verstrekken. Ik ging vanavond eten bij m'n broertje en schoonzusje. Schoonzusje vertelde me dat ze mijn ex en haar nieuwe lover in de stad had gezien, waarschijnlijk om uit eten te gaan. Tot dat moment ging het opzich wel met me, maar toen ik dat te horen kreeg begon ik toch weer te malen; ze leeft er wel op los op het moment, ben ik dan zo saai geweest?? en: "ze moet wel smoorverliefd zijn". Het is ook wel toevallig dat iedereen om me heen haar ziet, behalve ik (zal wel te druk zijn met werk) En misschien zegt ze het ook wel bewust, om mij te helpen in het verwerkingsproces. Maar het werkt averechts, want dan begin ik toch weer te malen, en dat heb ik haar verteld, net als m'n moeder vanavond trouwens.
Ik had zelf namelijk al al het contact afgekapt met mensen die in haar directe omgeving staan (al lijken het er wat minder te worden) puur voor mezelf en mijn eigen rust. Als ik dan van m'n eigen familie en vrienden steeds informatie krijg die ik eigenlijk niet wil op dat moment, schiet het nog niet op. Begrijp me niet verkeerd, ze helpen me tot nu toe geweldig door deze periode heen, en ik doe op het moment ook zat leuke dingen ter afleiding, maar dit is iets wat ik voor m'n gevoel ff niet nodig heb.
Wat opzich wel weer leuk is om te horen is dat ze me achter m'n rug om aan het koppelen zijn met een medewerkster van de sportschool waar ze komen, en die me blijkbaar wel ziet zitten. Toen ze het nieuws te horen kreeg zei ze: "oh is ie weer vrijgezel? Ik ook!". Vanavond heb ik haar foto's gezien en ik moet zeggen: Ziet er niet slecht uit
Maar goed, ik zit eigenlijk nog steeds niet te wachten op meteen een nieuwe relatie, al kan dit soort afleiding me misschien wel helpen in mijn verwerkingsproces en haar te vergeten. Daarbij heb ik komende donderdag natuurlijk al wel een soort "date" staan
Nou ja misschien denken ze dat dat het voor mij makkelijker maakt om afstand van haar te nemen, en daar kan ik me opzich ook wel iets bij voorstellen. Alleen bij mij werkt het averechts, maar dat heb ik ze dus al te kennen gegeven. Ze waren er ook beide best wel verbaast over, dus het was wel goedbedoeld van ze iig.quote:Op maandag 29 november 2010 23:31 schreef goofy_goober het volgende:
Raar dat (die) mensen zelf niet kunnen bedenken dat je in zo'n situatie helemaal niet zit te wachten op dat soort info.
Yeah ben ook wel van plan dat soort dingen te gaan doen. Kijk, ik zit nu 5 weken in zak en as, en voor m'n gevoel lijken het echt wel 3 maanden, zo langzaam lijkt de tijd ineens te gaan. Dus ik ben eigenlijk wel toe aan betere tijden, en een verzetjequote:Op maandag 29 november 2010 23:32 schreef DerptieDurp het volgende:
[..]
Dude, gewoon doen. Ook al wordt het niets, de afleiding en extra ervaring is het helemaal waard. daarbij heb je niks te verliezen. Voordat iets uitgroeit tot een serieuze relatie.. Dan ben je ook alweer zoveel tijd verder. Neem gewoon de controle en wees eerlijk. Laat je niet pushen. Als het klikt dan klikt het, en zo niet jammer dan.
Deze vond ik wel leuk.quote:Op maandag 29 november 2010 21:24 schreef MOD het volgende:
Een relatie betekent meer dan leuk met elkaar optrekken, dan wil je oud worden met elkaar en dan toch een beetje het zelfde pad bewandelen. Maar als je beide andere wensen hebt voor later en gewoon beide een andere manier van leven en mentaliteit. Dan past dat niet, maar dat wilt niet zeggen dat die klik er niet is. Dan is het accepteren dat het niks meer wordt, maar dan kan je wel nog de leukste dingen mee maken denk ik.
Hehe ik ken het. Bij mij was het ook na ongeveer twee maanden.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Deze vond ik wel leuk.
@ Bartinhoo: geen idee hoe lang dat duurde eigenlijk. Binnen 2 maanden nadat het uit was was ik al aan het rondzoenen/neuken, maar dat was echt puur losbandig gedrag om een leegte op te vullen denk ik.
Nu - bijna 6 maanden verder - kijk ik redelijk actief naar andere meiden, en ben ook wel "bezig" met een paar, maar ik merk aan mezelf dat ik me echt niet meer snel bind. Ik kan het leuk hebben met die meiden, ook met een paar in bed beland....maar die emotional attachment is er nog steeds niet, naar geen enkele toe.
Enfin, ik vind persoonlijk dat ik best rond mag kloten met andere meiden ook al voel ik er (nog) niks voor, zolang ik het ze maar eerlijk meld.
En ja, een hoop studententrutjes....maar daar kun je ook oppervlakkige lol mee hebben![]()
quote:Op maandag 29 november 2010 22:23 schreef Eyjaf het volgende:
[..]
Mja, compliment. Ze riep maar dat het niet meer kan tussen ons en dat dit het beste voor ons was in de tijd dat ik nog zielig deed en haar terug wou hebben.
Af en toe spiek ik nog steeds op haar pohi op een forum elders en kreeg ik te lezen in een post van haar een (retorische?) vraag waarom het moeilijk is om je exen te vergeten. Ik weet niet wat er van moet denken.
Zo ben/was ik voorheen ook eigenlijk absoluut niet, maar ik heb nu constant dat ik met elke meid waarmee ik spreek/flirt/facebook oid meteen denk ''zou ik het hiermee kunnen?''quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:38 schreef Pan.da het volgende:
Ja, maar een geschikte relatie heb je ook niet 1,2,3. Gun het tijd... in de tussentijd gewoon rondneuken tot je die meid tegenkomt die helemaal bij je past. En als je in de tussentijd een leuke meid tegenkomt, ga dan daten/scharrelen en niet direct denken: IS DIT RELATIEMATERIAAL?
Nee, een relatie moet groeien. Zo hebben mijn ex en ik het ook aangepakt en zij is de eerste waarbij ik me echt op mijn gemak voelde. Ik hou er niet van om direct de stempel 'relatie' ergens op te zetten.
Huh, wat snap ik hier niet aan. Ze is je ex, jij wilt geen contact meer maar doet dat toch omdat ZIJ dat wil ondanks het uit is?quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:21 schreef Self-Catering het volgende:
5 weken na break up nog regelmatig contact met m'n ex. Afgelopen donderdag haar verteld dat ik geen contact meer wilde, maar dat wilde zij echt niet. Nu haar beloofd dat totdat wij elkaar zien (eind december, dat is) nog contact houden. Daarna zien we wel weer..
Hoop heb ik niet echt meer. Wel denk ik vaak het had zoveel beter gekund. Maar als het niet van twee kanten komt, dan hoeft het niet. Misschien over een jaar weer eens, maar daar sta ik nu niet bij stil eigenlijk.
Dat weet je nooit, een ander zal heel andere dingen in je losmaken waardoor je het misschien wel de moeite waard vindt om je enorm in te zetten, of je wordt er op gewezen als je dat niet doet. Ik zou me daar niet zo druk over maken. Mijn laatste vriendin heeft dansen als passie, vond ik altijd maar niks, maar ze brengt dat zo aanstekelijk, heerlijk is dat nu met haar, maar ze is helemaal een pittige dame voor wie ik echt mijn best moet doen. En ik vind dat helemaal niet erg, dat houdt er heel veel leven en hartstocht in. Ik wens je succes, en inzicht.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:14 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
Wat ik wel heel sterk heb, is dat ik echt enorm benieuwd ben hoe ik me nu in een relatie op zal stellen. Ik wil weten dat ik, wat ik denk dat ik geleerd heb, ook daadwerkelijk geleerd heb en eens kijken wat een relatie met wederzijdse ''passie'' om het zo maar even te zeggen inhoudt...
Een relatie moet zeker groeien, en het lijkt wel alsof ik nu een beetje opzie tegen die eerste ''ontdekkende'' fase waar je dan doorheen moet. Mijn ex ging helemaal voor mij, zelfs 8 maanden lang waarin ik mezelf eigenlijk amper in heb hoeven inspannen maar toch haar waardering/liefde kreeg. Lijkt wel alsof ik nu bang ben, dat wanneer ik een meid ontmoet waarmee de verstandhoudingen wat meer gelijk staan ( lees: waar ik ook inzet voor moet tonen ) ik die niet kan handelen oid![]()
Nou ja dat niet zozeer... ik had me eigenlijk voorgenomen om daarmee te stoppen en dat deed ik ook al een aantal weekjes niet meer. Helaas was ik vergeten haar zusje uit m'n hyves te verwijderen, en zie ik een half uurtje terug een berichtje van haar staan: "Gisteravond lekker uit eten geweest met papa, "ex", "nieuwe lover van ex", "vriendin" en "vriendin", was gezellig!""quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:00 schreef Eyjaf het volgende:
Mensen moeite hier met het checken met de profielen/pohi van je ex..?
Ik check het wel eens en dat weet ze... het is gewoon meer om te checken hoe het met d';r gaat enz... we zijn vrienden dus het gaat allemaal wel goedquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:00 schreef Eyjaf het volgende:
Ik. Heel erg zelfs hoewel het de laatste tijd minder is geworden gelukkig. Hij heeft zn Hyves afgeschermd godzijdank en de laatste keer dat ik de behoefte voelde te checken was 2 weken geleden en terwijl ik zn hyves opzocht heb ik hem weggeklikt. Heb nog wel gemeenschappelijke vrienden in mn lijst staan en de vorige keer dat ik daar een krabbel zag staan draaide mn maag 360 graden. Zo bizar dat je van zoiets fysiek gewoon ziek kan worden. Nu heb ik er wel van geleerd. Het is gewoon zelfpijniging.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:00 schreef Eyjaf het volgende:
Ja, net nog gedaan.. Maar eigenlijk meer uit verveling. Ik ga zijn hyves niet meer checken, ik word er nou eenmaal niet vrolijker van. Het is dan niet zo dat er krabbels van meiden op staan ofzo, hij is wel zo slim om z'n chickies te contacten via msn/smsquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:00 schreef Eyjaf het volgende:
Ben ik het half mee eens. Tegenwoordig is er veel te vinden op internet door facebook, hyves en twitter, waardoor je gemakkelijk aan informatie komt over je ex. Maar die sites zijn natuurlijk ook gewoon te ontwijken (in ieder geval de pagina's van je ex). Ligt er maar net aan hoeveel wilskracht je hebt, en in hoeverre je afleiding hebt. Als je constant achter je computertje zit raak je eerder in de verleiding om even de 'updates' van je ex te bekijken. Het lijkt me dan ook verstandig voor de mensen die hier last van hebben om wat vaker die computer uit te laten, en ergens anders mee bezig te gaan.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:53 schreef ShubNiggurath het volgende:
Vinden jullie eigenlijk dat door facebook/hyves het moeilijker wordt om over je ex heen te komen? Vroeger, zonder internet zorgde je er gewoon voor dat je niet met zijn vrienden om ging en als je niet bij elkaar op school zat kon je elkaar makkelijk ontwijken. Helemaal als hij in een andere stad woonde.
Helemaal mee eens. Meestal verveel ik me in de avond en zit ik achter de computer en dan ga je gewoon veel dieper denken en wordt je nieuwsgierig enzo en het maakt je ook ontzettend gestoord van binnen. Het maakt me vaak onbewust erg gestresst en eenzaam.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:28 schreef MeanDutchy het volgende:
[..]
Ben ik het half mee eens. Tegenwoordig is er veel te vinden op internet door facebook, hyves en twitter, waardoor je gemakkelijk aan informatie komt over je ex. Maar die sites zijn natuurlijk ook gewoon te ontwijken (in ieder geval de pagina's van je ex). Ligt er maar net aan hoeveel wilskracht je hebt, en in hoeverre je afleiding hebt. Als je constant achter je computertje zit raak je eerder in de verleiding om even de 'updates' van je ex te bekijken. Het lijkt me dan ook verstandig voor de mensen die hier last van hebben om wat vaker die computer uit te laten, en ergens anders mee bezig te gaan.
Ja. Ik zou het nog breder trekken. Het internet heeft een moeilijkheidsgraad aan relaties toegevoegd. Het is moeilijker om een relatie te behouden door alle verleidingen op het internet maar ook moeilijker er een punt achter te zetten omdat het je in staat stelt 'stiekem' te kijken en een impulsieve actie zo gedaan is. Denk ook aan de simpliciteit van wraakacties... Genoeg voorbeelden daarvan.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:53 schreef ShubNiggurath het volgende:
Vinden jullie eigenlijk dat door facebook/hyves het moeilijker wordt om over je ex heen te komen? Vroeger, zonder internet zorgde je er gewoon voor dat je niet met zijn vrienden om ging en als je niet bij elkaar op school zat kon je elkaar makkelijk ontwijken. Helemaal als hij in een andere stad woonde.
Ag ja dat gemis gevoel zal ik ook wel hebben. Maar positief blijven en het er beste maar van maken moet je maar denken!quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:38 schreef Neo-Mullen het volgende:
Hoe kom ik de feestdagen door zonder niet steeds aan haar te denken en haar te missen
Dat is heel tof van je om te zeggen en je hebt ook zeker wel gelijk. Het kutte is gewoon dat ik vorig jaar niet bij haar kon zijn en nu is het uitgegaan... ik heb nog nooit kerst met iemand gevierd, terwijl ik dat zo graag met iemand had willen doenquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:27 schreef Ernemmertje het volgende:
[..]
Ag ja dat gemis gevoel zal ik ook wel hebben. Maar positief blijven en het er beste maar van maken moet je maar denken!Eens komt er voor jou een kerst, met je liefde van je leven en je kindertjes samen. Geduld is een schone zaak zeggen ze he? Dat geeft mij iig weer flinke moed als ik ff een dipje heb. Dan ben ik diegene ook meteen weer vergeten. Bovendien kan het ook gezellig zijn zelfs als je in je eentje bent, het ligt gewoon aan jezelf, aan hoe jij denkt. Ik heb er nu heel erg veel zin in, de kerst, samen met mijn kindjes (super trotse moeder dus). En kan echt niet wachten tot ik ze kan verassen met de kadootjes en het laten zien van de mooie vuurwerk enzo. Als je je eigen kindjes ziet stralen, kan de buitenwereld een grote middelvinger krijgen denk ik dan.
Laatst ook, zat ik in de auto wat gestresst, stilletjes (tja had weer een dipje) en mijn kindjes achterin de auto , hoe jong ze ook zijn, ze merken het aan je! Want mijn dochtertje van 4 zegt ineens spontaan uit het niets (achterin de auto): " ik hou van jou mama" terwijl ze dat nooit had gezegt!! nou, de tranen schoten mij in de ogen en voelde me meteen intens gelukkig en die gast waar ik zo gestresst om was kon mij ineens niets meer schelen! Echt prachtigDaarom ben ik er nu ook sneller overheen, als ik daaraan denk, is de meeste pijn meteen verdwenen
Heb ik ook met mn zoontje gehad toen ik er tijdje terug echt doorheen zat. Anderhalf jaar oud kereltje en ze pikken het zo op. En ik weet daarom heel zeker dat ik de feestdagen prima door zal komen. Lekker lol trappen met de kleine vriend.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:27 schreef Ernemmertje het volgende:
Laatst ook, zat ik in de auto wat gestresst, stilletjes (tja had weer een dipje) en mijn kindjes achterin de auto , hoe jong ze ook zijn, ze merken het aan je! Want mijn dochtertje van 4 zegt ineens spontaan uit het niets (achterin de auto): " ik hou van jou mama" terwijl ze dat nooit had gezegt!! nou, de tranen schoten mij in de ogen en voelde me meteen intens gelukkig en die gast waar ik zo gestresst om was kon mij ineens niets meer schelen! Echt prachtigDaarom ben ik er nu ook sneller overheen, als ik daaraan denk, is de meeste pijn meteen verdwenen
Ahh ag dat komt vast wel goed met jou hoor. Je moet maar denken, je bent niet de enigste, en hoe denk je over Afrika bijv die mensen in armoede enzo dan? Die kennen het woord kerst niet eens... Dus ja.. gewoon genieten als een normale dag. Niet gek laten maken door de omgeving ofzo.. Positief proberen te blijven.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:42 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dat is heel tof van je om te zeggen en je hebt ook zeker wel gelijk. Het kutte is gewoon dat ik vorig jaar niet bij haar kon zijn en nu is het uitgegaan... ik heb nog nooit kerst met iemand gevierd, terwijl ik dat zo graag met iemand had willen doen
Bah... dip
Helemaal gelijk. Altijd positief blijven en dan komt het helemaal goed. Het kan alleen maar beter gaan omdat je veel van fouten hebt geleerd en heel wat ervaring hebt opgedaan!quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:52 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Heb ik ook met mn zoontje gehad toen ik er tijdje terug echt doorheen zat. Anderhalf jaar oud kereltje en ze pikken het zo op. En ik weet daarom heel zeker dat ik de feestdagen prima door zal komen. Lekker lol trappen met de kleine vriend.
Heb niet zozeer een band met de feestdagen maar wel met dit weer. Echt weer waarop ik de kaarsjes aanstak en je savonds wat vroeger je bed induikt en lekker tegen elkaar aankruipt. Ja dat mis je wel nu ja. Heb daarentegen na maanden ook weer eens van die momenten waarop ik zie dat het eigenlijk allemaal zo slecht nog niet is in je eentje. Duurt alleen even voordat je dat ziet. Een maand na de break leek alles compleet onder mn voeten weggevaagd en miste ik hem zo erg dat ik het liefst direct een ander had en na een aantal maanden heb ik complet geen behoefte meer aan mannelijke aandacht behalve die van mn zoontje. Ga echt eens rustig de tijd nemen om de boel te verwerken en hoe kun je dat beter dan omringd door familieleden vrienden en huisdieren. Ik ga gelukkig 2011 in, samen met datgene wat hij heeft weggegooid: de ongelofelijk loyale band tussen ouder-kind.
En net zoals al eerder is gezegd: ooit ga je je weer gelukkig voelen. Met iemand die het dit keer wel waard is en jou ook op waarde weet te schatten. Best iets leuks om naar vooruit te kijken toch? Is het ultieme geluk het niet waard om deze pijn voor te doorstaan? Om flink op je bek te gaan? En als het zover is, als je die ene jongen of meid tegenkomt, dan moet je er wel klaar voor zijn. Geleerd hebben van je fouten, je wrok kwijt te zijn, jezelf zo min mogelijk beschadigd zien over te dragen. En dat is waar deze tijd nu voor is.
Hmm mooi advies maar dat ze in Afrika geen kerst kennen klopt natuurlijk niet. Echt wel dat ze daar kerstmis vieren. Moslims, katholieken, iedereen viert daar kerst tot in de armste stammen en kunnen ze nog heel mooi ook ondanks dat ze geen kerstbomen of versieringen hebben.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:56 schreef Ernemmertje het volgende:
[..]
Ahh ag dat komt vast wel goed met jou hoor. Je moet maar denken, je bent niet de enigste, en hoe denk je over Afrika bijv die mensen in armoede enzo dan? Die kennen het woord kerst niet eens... Dus ja.. gewoon genieten als een normale dag. Niet gek laten maken door de omgeving ofzo.. Positief proberen te blijven.
Dit herken ik echtquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:42 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dat is heel tof van je om te zeggen en je hebt ook zeker wel gelijk. Het kutte is gewoon dat ik vorig jaar niet bij haar kon zijn en nu is het uitgegaan... ik heb nog nooit kerst met iemand gevierd, terwijl ik dat zo graag met iemand had willen doen
Bah... dip
Dat is echt niet tof nee. Je wilt als meisje een gezonde soort jaloezie, beetje 'ik vertrouw je maar je bent echt mijn meisje'-gevoel. En dat 'ok, boeit me niet' kan niet ongeinteresseerder overkomen... Kan me voorstellen dat dit haar wel pijn heeft gedaan maar goed, leer ervan, en doe het bij je volgende relatie alsjeblieft niet als je haar echt leuk vindtquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:04 schreef Bartinhoo het volgende:
[..]
''Oke, boeit me niet zoveel,'' antwoordde ik, terwijl het soms ook wel eens leuk is voor een meid om te voelen dat je word begeerd door een jongen. Ik deed altijd alsof het me niets zou boeien als ze vreemd/bij me weg ging... Pffff
Ja mee eens. Een beetje jaloezie doet een relatie goed. Toch een soort van bewijsje dat je toch elkaar echt niet kwijt wilt en om elkaar geeft. Ik heb wel liever een man die een beetje jaloers is hoor! (niet ziekelijk jaloers dan).quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:09 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Dat is echt niet tof nee. Je wilt als meisje een gezonde soort jaloezie, beetje 'ik vertrouw je maar je bent echt mijn meisje'-gevoel. En dat 'ok, boeit me niet' kan niet ongeinteresseerder overkomen... Kan me voorstellen dat dit haar wel pijn heeft gedaan maar goed, leer ervan, en doe het bij je volgende relatie alsjeblieft niet als je haar echt leuk vindt
Je haalt de woorden uit mijn mond! AMEN!quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:25 schreef Jolene22 het volgende:
Wat een zak ben jij geweest dan zeg richting haarMaar haar toch zo leuk vinden? Dat snap ik dan weer niet.
Je kan het haar ooit laten weten dat je het allemaal ziet, en hebt verbeterd. Meer dan dat kun je inderdaad niet doen. Wel wat liever worden hoor voor je volgende vriendin. Lopen al genoeg arrogante mannen rond.
Dat herken ik ook wel een beetje. Weet je wat het stomme is van mijn verhaal? (maar misschien ook wel logisch) Een kleine week voordat het over ging tussen ons, belde ze me op tijdens dat ik aan het werk was, en vroeg ze of ik het goed vond of ze die avond uit eten ging met die gozer (jawel, de beruchte barman). Ze had namelijk een workshop in de stad waar hij ook woonde, en hij had dat gevraagd. Nou ja ik wist toen van niks natuurlijk, en ik vertrouwde haar echt volledig. Daarnaast dacht ik: "jezus, als je vriendin dit zo aan je vraagt, dan kan het niet anders dan dat dat goed gaat, ze had het immers ook stiekem kunnen doen, aangezien ik haar toch niet had gezien". Dat vond ik zo lief en tegelijkertijd zo eerlijk, dat ik tegen haar zei: "nou ja, ik weet dat je geen gekke dingen doet, en als je dat leuk vindt moet je dat doen".quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:09 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Dat is echt niet tof nee. Je wilt als meisje een gezonde soort jaloezie, beetje 'ik vertrouw je maar je bent echt mijn meisje'-gevoel. En dat 'ok, boeit me niet' kan niet ongeinteresseerder overkomen... Kan me voorstellen dat dit haar wel pijn heeft gedaan maar goed, leer ervan, en doe het bij je volgende relatie alsjeblieft niet als je haar echt leuk vindt
De breakup was gevolg van twijfels of zij er wel klaar voor was. Niet dat we op elkaar uitgekeken waren, integendeel. Dus goed, ik denk dat ik haar ook wel een kans moet geven om alles op een rijtje te krijgen. Mocht het niet op z'n pootje terecht komen, dan kap ik alsnog af. Ik heb nu de troefquote:Op dinsdag 30 november 2010 18:39 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Huh, wat snap ik hier niet aan. Ze is je ex, jij wilt geen contact meer maar doet dat toch omdat ZIJ dat wil ondanks het uit is?
Volgens mij is het tijd voor een ruggengraat
Tuurlijk ben ik er kapot van, ik zal de laatste zijn die dat zal ontkennen. Dat is ook niet gek, het is pas 5 weken terug, goed beschouwd. Ik doe ook leuke dingen met vrienden op het moment, ik trap m'n aggressie er ook uit op de spinbike elke dag en dit weekend voor het eerst maar weer eens uit denk ik.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:04 schreef Self-Catering het volgende:
Jeice, je bent er kapot van. Afgelopen week komt je naam overal terug. Sport je? Zo niet, ga iets doen wat je leuk vind/vond. Squashen, voetballen, fitness.. Maakt niet uit.
Geef het tijd, echt..
Daar heb ik niet zoveel last van. Er hing nog wat was van haar aan de lijn, maar dat heb ik zo in de kast geflikkerd zonder het op te vouwen. Had ze het maar op moeten halen in de 2-3 keer dat ze hier was, ik heb nog de moeite genomen om het voor haar te wassen. Alles wat in het zicht was en me aan haar kon herinneren is nu wel weg (afgezien van wat meubilair dan natuurlijk).quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb het dekbed en haar kussen apart gelegd zodat ik t nog niet heb hoeven wassen sinds ze de laatste keer hier was
Ik kan het gewoon niet... vooral haar kussen ruikt nog steeds naar haar.
Hmm. Ik heb pas een week of drie geleden alles weggegooid. Al zn spullen stonden er nog precies zoals hij ze had achtergelaten. Tandenborstel, kleding, jas hing nog op. Ik ga ze ook niet meer terugbrengen. Ik ben hem helemaal niets verschuldigd. Heb alleen nog 1 tshirt bewaard. Geen idee waarom eigenlijk. Je komt op een moment dat je in een lekker radicale opruimbui bent en de boel allemaal wegsmijt. Is echt wel een opluchtingquote:Op dinsdag 30 november 2010 23:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb het dekbed en haar kussen apart gelegd zodat ik t nog niet heb hoeven wassen sinds ze de laatste keer hier was
Ik kan het gewoon niet... vooral haar kussen ruikt nog steeds naar haar.
Ik heb dat best erg... Ik heb een eenpersoonsbed en als ze hier sliep, pleurde ik 2 matrassen naast elkaar neer zodat we toch samen, naast elkaar konden slapen. Het is nu al ruim 2 weken geleden dat ze hier voor het laatst was, maar 'ons bedje' staat nog precies zo en ik slaap elke avond aan de kant waar zij sliep.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:33 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Hmm. Ik heb pas een week of drie geleden alles weggegooid. Al zn spullen stonden er nog precies zoals hij ze had achtergelaten. Tandenborstel, kleding, jas hing nog op. Ik ga ze ook niet meer terugbrengen. Ik ben hem helemaal niets verschuldigd. Heb alleen nog 1 tshirt bewaard. Geen idee waarom eigenlijk. Je komt op een moment dat je in een lekker radicale opruimbui bent en de boel allemaal wegsmijt. Is echt wel een opluchting
Toch nog dat ene tshirt dus hequote:Op dinsdag 30 november 2010 23:33 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Hmm. Ik heb pas een week of drie geleden alles weggegooid. Al zn spullen stonden er nog precies zoals hij ze had achtergelaten. Tandenborstel, kleding, jas hing nog op. Ik ga ze ook niet meer terugbrengen. Ik ben hem helemaal niets verschuldigd. Heb alleen nog 1 tshirt bewaard. Geen idee waarom eigenlijk. Je komt op een moment dat je in een lekker radicale opruimbui bent en de boel allemaal wegsmijt. Is echt wel een opluchting
Officieel 1-2 weken ofzo. Maar dat kwam omdat ik het probeerde te verwerken/verdringen door alle aandacht die de jongens opeens gaven aan te nemen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:10 schreef Bartinhoo het volgende:
Iemand hier die me antwoord kan geven op de vraag hoelang het bij jullie duurde ( eventueel bij vorige relaties ) voordat je echt ''verder'' kon gaan kijken naar andere meisjes?
Ik zoen en flirt wel eens wat hier en daar, maar nog altijd zie ik allerlei gebreken aan meiden, of vergelijk ik ze met mijn ex en maak dan een opsomming wat ze minder dan mijn ex maakt..
Of juist andersom, dat ik denk '' ja mijn ex wou mij wel, maar dit meisje vast niet want zij heeft dit, dat en dat anders'' ) . Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan opleidingsniveau / bijbaan / etc...
Nog geen 2 weken en dan al aan het kijken naar andere meisjes enzo? Rustig aan, waarom zo'n haast? Kun je jezelf niet even de tijd gunnen en inderdaad even a seksueel te zijn?quote:Op woensdag 1 december 2010 20:04 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik probeer naar andere meisjes te kijken... maar het is geforceerd werk merk ik. Ik doe het om verder proberen te komen, maar het doet me allemaal niks. Voel me echt a-seksueel. Libido van 0,0 enz...
Het is nog geen 2 weken uit.
Ach, ik ken nog een vent die dat doet. Tijdens de liefde beweren dattie datingsite had verwijderd, maar nadat ik geen contact meer met hem heb ben ik erachter gekomen dat hij die profiel dus nooit had verwijderd en dus netzo hard verder gaat met andere meiden zoeken/kijken.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:06 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Nog geen 2 weken en dan al aan het kijken naar andere meisjes enzo? Rustig aan, waarom zo'n haast? Kun je jezelf niet even de tijd gunnen en inderdaad even a seksueel te zijn?
Duurde bij mij 6-8 weken dat ik ging flirten en na 2,5 maand zoenen/neukenquote:Op woensdag 1 december 2010 20:04 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik probeer naar andere meisjes te kijken... maar het is geforceerd werk merk ik. Ik doe het om verder proberen te komen, maar het doet me allemaal niks. Voel me echt a-seksueel. Libido van 0,0 enz...
Het is nog geen 2 weken uit.
Nee begrijp me niet verkeerd. Collega's hebben het vaak over meiden die dan op m'n werk langskomen.. en dan werp ik een blik, maar het doet me gewoon nietsquote:Op woensdag 1 december 2010 20:06 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Nog geen 2 weken en dan al aan het kijken naar andere meisjes enzo? Rustig aan, waarom zo'n haast? Kun je jezelf niet even de tijd gunnen en inderdaad even a seksueel te zijn?
Je zegt dat je probeert om naar andere vrouwen te kijken en dat het nogal geforceerd is zo. Waarom uberhaupt proberen af te dwingen? Het is nog maar 2 weken uit!quote:Op woensdag 1 december 2010 20:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nee begrijp me niet verkeerd. Collega's hebben het vaak over meiden die dan op m'n werk langskomen.. en dan werp ik een blik, maar het doet me gewoon niets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |