Ligt er aan wat voor gunst. Moet je de planten water geven als ze op vakantie is, of heeft ze zin?quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:10 schreef MOD het volgende:
Mijn ex vraagt me om een gunst.. Hmm what to do.....
Ach. Mijn ex wil geen contact omdat hij daar niet klaar voor is, maar als ik hem opbel kan ik hem zo ompraten omdat hij geen nee tegen mij kan zeggen.quote:Op donderdag 25 november 2010 17:30 schreef goofy_goober het volgende:
Jij wil toch geen contact, wat heeft zij nu nog te willen?
Ze stelt hem toch ook voor de keus?quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:03 schreef MOD het volgende:
Emotionele chantage? Dat is eerder iemand een keuze voorleggen. Zo gaat het altijd toch? Door/verder gaan of kappen en alles is klaar.
En waarom zou je zijn keuze niet respecteren?quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:30 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ach. Mijn ex wil geen contact omdat hij daar niet klaar voor is, maar als ik hem opbel kan ik hem zo ompraten omdat hij geen nee tegen mij kan zeggen.
Daar gaat het niet om. Jij zegt, oh je wil zelf niets met haar te maken hebben dus wat kan zij dan doen. Nou genoeg, omdat het nog gevoelig is.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:57 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Ze stelt hem toch ook voor de keus?
[..]
En waarom zou je zijn keuze niet respecteren?
Ligt aan de gunst. En uiteraard of je haar/hem nog enigzins mag.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:10 schreef MOD het volgende:
Mijn ex vraagt me om een gunst.. Hmm what to do.....
Tja ik zou zeggen gewoon jezelf proberen te zijn. Ik moet eerlijk toegeven: ik heb volgende week donderdag dus een date met m'n ex (zo voelt het niet, maar ja, we gaan toch wel naar de kroegquote:Op vrijdag 26 november 2010 23:05 schreef Neo-Mullen het volgende:
Lang verhaal kort makend: morgen met m'n ex naar een open dag van haar eventuele toekomstige school. Hoe moet ik me opstellen. Ben zenuwachtig
Was net ff douchen en dacht aan hoe stom m'n vraag eigenlijk isquote:Op vrijdag 26 november 2010 23:14 schreef jeice het volgende:
[..]
Tja ik zou zeggen gewoon jezelf proberen te zijn. Ik moet eerlijk toegeven: ik heb volgende week donderdag dus een date met m'n ex (zo voelt het niet, maar ja, we gaan toch wel naar de kroeg) en voel me er soms ook al zenuwachtig over. Maar ik heb wel zo'n algemeen gevoel over mezelf heen van: ach ik zie het wel, lekker kletsen en wat gebeurt dat gebeurt, al ga ik er zeker niet van uit.
Douchen kan verhelderend werken he?!quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Was net ff douchen en dacht aan hoe stom m'n vraag eigenlijk ismoet gewoon altijd mezelf blijven. Dat is de manier waarop ze me kent en leuk vindt en ik moet mezelf gewoon nooit als iemand voordoen die ik niet ben.
So nevermind itToch bedankt!
Nou ja ik kan het soms ook moeilijk loslaten hoor. Kijk dat het uitgaat na een relatie van 8 jaar is 1. Maar dat ze diezelfde nacht doorbrengt met iemand anders, de barman waarmee ze eerder was vreemdgegaan, en de dag erna met hem uit eten gaat, en 5 dagen later seks mee heeft, dat is 2. Geeft ze ook nog toe dat "ze het leuk heeft met hem". Ik moet me echt instellen van: "wat een kutwijf, slet, leugenaar". Maar dat lukt moeilijk, ik denk aan alles wat we samen hebben gedaan en hoe leuk we het 2-3 maanden geleden nog hadden. En dat ze die dingen nu met hem doet... dat maalt en maalt maar door m'n hoofd, al lukt het stukje bij beetje steeds beter om het te verdrijven.quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:03 schreef Pan.da het volgende:
[..]
Douchen kan verhelderend werken he?!Komt wel goed... Zo zijn wij panda's. Relaxed *kuch*
Kan ook niet loslaten haha. Damn en ik maar praatjes hebben maand terug :/ (grootspraak, ik weet het. Bot doen en denken hielp dus ook niet..)
Mjah... toch hoor ik nog wel wat mensen om me heen die er sceptisch tegenover staan. Ergens wel logisch natuurlijk. Maar het hoeft toch niet PERSE fout af te lopen of te zijn?quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:11 schreef MOD het volgende:
Alright, dus als ik het goed begrijp, gaan we nu spontaan met zn alle daten met de exNice going!
8 jaar? Dat is klote man. Ook hard voor je dat ze is vreemdgegaan (hoe cliché, met een barman...) en direct met die gast vrolijk verder gaat.quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:16 schreef jeice het volgende:
[..]
Nou ja ik kan het soms ook moeilijk loslaten hoor. Kijk dat het uitgaat na een relatie van 8 jaar is 1. Maar dat ze diezelfde nacht doorbrengt met iemand anders, de barman waarmee ze eerder was vreemdgegaan, en de dag erna met hem uit eten gaat, en 5 dagen later seks mee heeft, dat is 2. Geeft ze ook nog toe dat "ze het leuk heeft met hem". Ik moet me echt instellen van: "wat een kutwijf, slet, leugenaar". Maar dat lukt moeilijk, ik denk aan alles wat we samen hebben gedaan en hoe leuk we het 2-3 maanden geleden nog hadden. En dat ze die dingen nu met hem doet... dat maalt en maalt maar door m'n hoofd, al lukt het stukje bij beetje steeds beter om het te verdrijven.
Toch zit ik in m'n hoofd met een tweestrijd: Aan de ene kant wil ik haar echt uit m'n hoofd zetten, omdat ik weet dat dit geen kans van slagen meer heeft. Aan de andere kant weet ik gewoon wat een leuke tijd we samen gehad hebben, en hadden we die nog steeds kunnen hebben als zij die verliefdheid richting hem geaccepteerd had, maar ook losgelaten, en alle contact met hem verbroken zou hebben.
[..]
Mjah... toch hoor ik nog wel wat mensen om me heen die er sceptisch tegenover staan. Ergens wel logisch natuurlijk. Maar het hoeft toch niet PERSE fout af te lopen of te zijn?
Yep, dat is echt hard. Ik heb het al eerder gezegd: Ik zit hier nu al 5 weken in zak en as. Voel me er echt klote onder. En dan inderdaad nog wel een barman ook, in een stad hier 45km vandaan, waarom moet uitgerekend MIJ dat weer overkomen, bah... Het idee dat hij met haar uit eten gaat, uitgaat met haar, dat ze lol hebben met elkaar en nog veel meer dingen doen waar ik eigenlijk niet eens aan wil denken. Ik heb het er de laatste 2 dagen weer bijzonder moeilijk mee. Ik was er zo van overtuigd dat ik de ware was voor haar, en zij ook voor mij. Natuurlijk, het ging het laatste jaar wat minder, en verliefd worden op een ander kan altijd als je relatie even in een sleur zit. Maar praat er dan over, wees eerlijk. Dat is ook wat me nogal stoort, dat ze na 8 jaar niet eerlijk tegen me kan zijn. Ze heeft nog niet eens tegen me gezegd dat ze verliefd op hem is, dat heb ik via iemand anders moeten horen. En ze gaat vloeiend van de ene relatie over in de andere, iets wat ik van haar totaal niet verwacht had...quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:51 schreef Pan.da het volgende:
[..]
8 jaar? Dat is klote man. Ook hard voor je dat ze is vreemdgegaan (hoe cliché, met een barman...) en direct met die gast vrolijk verder gaat.
Klopt jaquote:Op zaterdag 27 november 2010 15:12 schreef goofy_goober het volgende:
Mensen lijken het altijd moeilijker te hebben in het weekend. Waarschijnlijk omdat ze dan minder hebben om op terug te vallen. Daarom kun je ook maar het beste ervoor zorgen dat je je weekenden lekker vol hebt gepland de eerst komende maanden nadat het uit is.
Nou, hoe graag ik dat soms in m'n aggressie zou willen doen, zo ben ik niet en het lost ook helemaal niks op. Zij is hier degene die de grootste fout maakt, niet hij. Hij maakt alleen gebruik van de situatie door een kwetsbare vrouw zoveel aandacht te geven dat ze er in trapt. Ik hoop gewoon dat dit 1 van z'n avontuurtjes is, dan komt ze er nog wel achter. Theoretisch is er natuurlijk de kans dat ze elkaars liefde van hun leven zijn, maar dan nog vind ik het allemaal wel te snel gaan, en nogmaals: respectloos en kut voor mij natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 november 2010 16:08 schreef Male23 het volgende:
jeice wat een kutverhaal zeg. Leef met je mee. Ik zou echt niet voor mezelf instaan op zo'n moment. Nog niet eens om het feit dat je nu afscheid van elkaar moet nemen maar meer dat je gewoon 8 jaar van je leven aan iemand besteed hebt wat uiteindelijk ontaard in een hoop ellende.
Probeer al het negatieve om te zetten in positieve dingen. Waar één deur dicht gaan, gaan er weer 10 open. Ga dingen doen die je altijd al hebt willen doen. Ga stappen. Stomp desnoods die barman er 1 op als je je daar beter van voelt.
Dat uitgaan moet nog wel goedkomen ja, dit weekend nog niet maar volgend weekend vast wel, en doordeweeks ook nog 2 keer de kroeg inquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:00 schreef ex het volgende:
[..]
Klopt jaGelukkig heb ik een over actieve hond dus ben ik nooit alleen
.
@jeice ik heb je topics ook door gelezen en je moet gewoon rustig aan doen.. 5 weken is nog niks.. het zal per maand iets beter gaan. Dingen die bij mij hielpen was:
- uitgaan
- wandelen (met hond)
- muziek (positief)
- Veel tijd in me werk/bedrijf stoppen
- Iets leren (bij mij was dat koken)
Fantastisch. 3 uur later en ik heb er weer weinig last vanquote:Op zaterdag 27 november 2010 16:50 schreef Maharbal het volgende:
Ik voel me in ieder geval op dit moment weer een beetje door de emotionele mangel gehaald, en ik hoop maar dat 't gewoon weer iets tijdelijks is.
Door te accepteren dat dat stukje afsluiting wat je zoekt niet bij haar vandaan moet komen. Makkelijker gezegd dan gedaan helaas, daarom bestaat dit topic ook.quote:Op zaterdag 27 november 2010 23:32 schreef ScreamforyourCream het volgende:
Het is al een jaar uit, maar god ik zou zo graag willen dat mijn ex tot op de dag van vandaag baalt dat het uit is en dat ze constant denkt: 'was ik maar eerlijk geweest, dan was het nu niet uit.'
Ik kan hier niet meer tegen. Ik wil niet aan haar denken, maar er blijven momenten komen dat ik bijvoorbeeld langs een café loop waarin ik ineens uit het niets denk: hier hadden we vroeger voor het eerst gedronken.' Ik heb totaal geen gevoelens meer voor mijn ex, behalve afgunst en wrok omdat ze mij behoorlijk heeft gekwetst en bedonderd. Ik snap dat het geen enkele zin heeft om hierover druk te maken en daarom wil ik hiervan af komen. Hoe doe ik dit? Iemand tips?
Ja... daar heb je gelijk in.. Het beste wat ik kan doen is er niet meer over nadenken en gewoon mijn eigen ding doen.. Dat zou eigenlijk ook wel eens tijd worden na een jaarquote:Op zaterdag 27 november 2010 23:36 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Door te accepteren dat dat stukje afsluiting wat je zoekt niet bij haar vandaan moet komen. Makkelijker gezegd dan gedaan helaas, daarom bestaat dit topic ook.
Nou ja, blijkbaar wel voor de vrouwen die je mee willen nemen. Het is natuurlijk aan jou zelf om uit te maken of je dat wilt, puur voor je plezier, of dat je vindt dat je daar toch te goed voor bent.quote:Op zaterdag 27 november 2010 23:45 schreef ScreamforyourCream het volgende:
Ik ben geen fucking product..
Wel eens aan een psycholoog gedacht? Je klinkt nogal... labiel eigenlijk. Zo'n binnenvetter die niet weet hoe 'ie zijn woede en frustraties moet ventileren.quote:Op zaterdag 27 november 2010 23:45 schreef ScreamforyourCream het volgende:
[..]
Ja... daar heb je gelijk in.. Het beste wat ik kan doen is er niet meer over nadenken en gewoon mijn eigen ding doen.. Dat zou eigenlijk ook wel eens tijd worden na een jaar
Ik zou zo graag willen dat ze het idee heeft dat ze de jackpot heeft misgelopen.. Ik heb geen idee waarom ik zo'n gevoel erover heb, waarschijnlijk doordat ze me heeft gekwetst.
Ik ben sinds een half jaar aan het rondscharrelen, maar ik merk dat ik erg wantrouwig en seksistisch ben geworden tegenover vrouwen en heel erg nalatig ben over mijn gezondheid. Ik heb al enkele onveilige one-night stands gehad, rook steeds vaker drugs en ik rook als een ketter.
Juist door de aantrekkelijkheid die ik kennelijk heb voor vrouwen voel ik me eerder als een product dan als een mens.. Constant denk ik bij mezelf: Ah, weer zo'n teef die me niet ziet als een mens maar als een trofee. Zo'n wanhopige Jessica Parker-kloon dat bij al haar vriendinnen pronkt zo van: 'kijk eens wat ik aan de haak heb geslagen!' Inhoudelijk maakt het haar geen tiet uit behalve om haar ideaalbeeld van het hebben van een partner. Ik ben geen fucking product..
Wel, dat is het hem nou juist. Ik heb haar vlak nadat ik het had uitgemaakt een nette brief gestuurd waarin ik alles zo helder en duidelijk mogelijk heb toegelicht waarom ik het heb uitgemaakt (toen de kogel door de kerk was, kreeg ik helemaal niet de kans om dat namelijk uit te leggen). Ik had gehoopt op een volwassen manier van reageren of in ieder geval een 'sorry'..quote:Op zaterdag 27 november 2010 23:54 schreef De_Melkboer het volgende:
[..]
Nou ja, blijkbaar wel voor de vrouwen die je mee willen nemen. Het is natuurlijk aan jou zelf om uit te maken of je dat wilt, puur voor je plezier, of dat je vindt dat je daar toch te goed voor bent.
En hoe je van de rotgevoelens over je ex heenkomt, je zou graag willen dat ze zich schuldig gaat voelen?, laat dat los want dat gaat niet gebeuren, en jij blijft met een rotgevoel zitten omdat dat niet gebeurt, jij draait erin rond en je ex heeft daar geen boodschap aan. Kies ervoor, of om het te accepteren, of om haar daarom te haten, maar verwacht niks van de ander. Schrijf haar desnoods een lange brief waarin je alles uitlegt, maar hou er ook rekening mee dat die retour kan komen.
Hmja, dat is inderdaad een zwakte van mij. Wanneer ik het gevoel heb dat niemand mij toch serieus neemt, blijf ik maar constant er over malen. Dezelfde situatie had ik met m'n ex. Nadat het uit was, koos iedereen partij voor haar. Zelfs als ik een keer een van haar vriendinnen tegen kwam tijdens het stappen, stond ik van binnen gewoon te koken van woede. Ik wilde haar dolgraag vertellen wat m'n ex allemaal had geflikt en dat ze constant roddelt achter de rug van haar vriendinnen.. maar dat zou die vriendin toch niet geloven want ik ben immers "de bad guy" dus het enige wat ik zei was een lullige 'hoi'.quote:Op zondag 28 november 2010 00:02 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Wel eens aan een psycholoog gedacht? Je klinkt nogal... labiel eigenlijk. Zo'n binnenvetter die niet weet hoe 'ie zijn woede en frustraties moet ventileren.
Waarom je wilt dat zij zich zo voelt? Pure ego. Omdat haar leed jouw leed misschien wat zachter zal maken. Misschien werkt dat ook wel, maar het gebeurd toch niet, hoe graag je dat ook wilt. Je komt met meer problemen aanzetten dan alleen je ex. Kun je daar niet mee beginnen? Mooie manier om afleiding te zoeken ook.quote:Op zaterdag 27 november 2010 23:45 schreef ScreamforyourCream het volgende:
[..]
Ja... daar heb je gelijk in.. Het beste wat ik kan doen is er niet meer over nadenken en gewoon mijn eigen ding doen.. Dat zou eigenlijk ook wel eens tijd worden na een jaar
Ik zou zo graag willen dat ze het idee heeft dat ze de jackpot heeft misgelopen.. Ik heb geen idee waarom ik zo'n gevoel erover heb, waarschijnlijk doordat ze me heeft gekwetst.
Ik ben sinds een half jaar aan het rondscharrelen, maar ik merk dat ik erg wantrouwig en seksistisch ben geworden tegenover vrouwen en heel erg nalatig ben over mijn gezondheid. Ik heb al enkele onveilige one-night stands gehad, rook steeds vaker drugs en ik rook als een ketter.
Juist door de aantrekkelijkheid die ik kennelijk heb voor vrouwen voel ik me eerder als een product dan als een mens.. Constant denk ik bij mezelf: Ah, weer zo'n teef die me niet ziet als een mens maar als een trofee. Zo'n wanhopige Jessica Parker-kloon dat bij al haar vriendinnen pronkt zo van: 'kijk eens wat ik aan de haak heb geslagen!' Inhoudelijk maakt het haar geen tiet uit behalve om haar ideaalbeeld van het hebben van een partner. Ik ben geen fucking product..
Welnee. Gewoon iemand die flink op zn ego getrapt is en wantrouwend is geworden. Dat maakt je niet labiel dat is gewoon iets wat je opnieuw moet uitvinden. Hebben we allemaal wel in meer of mindere mate moeten doen. Vooral de mensen hier.quote:Op zondag 28 november 2010 00:02 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Wel eens aan een psycholoog gedacht? Je klinkt nogal... labiel eigenlijk. Zo'n binnenvetter die niet weet hoe 'ie zijn woede en frustraties moet ventileren.
Volgens mij hebben meer mensen dat hier gedaan, een brief sturen. Niks mis mee, mits je van tevoren heel erg duidelijk met je afspreekt dat je die brief stuurt voor jezelf, niet om een excuses. Je hebt die brief verstuurd in de hoop op excuses en door het uitblijven daarvan heb je de situatie niet geholpen. Ik heb voor mezelf ook een keer zo'n brief gemaakt. Niet verzonden, in concept opgeslagen. Ik ben het dan kwijt zonder dat hij het te lezen krijgt. Als ik hem zou versturen zou ik een reactie willen en in die reactie zou niets kunnen staan wat het op zou lossen, dus waarom dan versturen? Het gaat om jouw verwerking. Wil je het opschrijven? Prima, maar verstuur hem gewoon niet tenzij het je geen flikker meer uitmaakt of en wat voor reactie je krijgt.quote:Op zondag 28 november 2010 00:20 schreef ScreamforyourCream het volgende:
[..]
Wel, dat is het hem nou juist. Ik heb haar vlak nadat ik het had uitgemaakt een nette brief gestuurd waarin ik alles zo helder en duidelijk mogelijk heb toegelicht waarom ik het heb uitgemaakt (toen de kogel door de kerk was, kreeg ik helemaal niet de kans om dat namelijk uit te leggen). Ik had gehoopt op een volwassen manier van reageren of in ieder geval een 'sorry'..
In plaats daarvan schildert ze mij af als de bad guy die het heeft uitgemaakt.
Een ego. Uiteraard. Mannen hebben alleen maar ego's hé? Alleen vrouwen hebben recht van spreken om te mogen zeggen dat ze "gekwetst" zijn want alleen vrouwen zijn immers volwassen genoeg om het recht te mogen claimen dat ze gevoelens hebben. Uiteraard. Nee hoor, de inhoud van de man bestaat enkel uit een lulletje rozenwater.quote:Op zondag 28 november 2010 00:30 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Welnee. Gewoon iemand die flink op zn ego getrapt is en wantrouwend is geworden. Dat maakt je niet labiel dat is gewoon iets wat je opnieuw moet uitvinden. Hebben we allemaal wel in meer of mindere mate moeten doen. Vooral de mensen hier.
[..]
Volgens mij hebben meer mensen dat hier gedaan, een brief sturen. Niks mis mee, mits je van tevoren heel erg duidelijk met je afspreekt dat je die brief stuurt voor jezelf, niet om een excuses. Je hebt die brief verstuurd in de hoop op excuses en door het uitblijven daarvan heb je de situatie niet geholpen. Ik heb voor mezelf ook een keer zo'n brief gemaakt. Niet verzonden, in concept opgeslagen. Ik ben het dan kwijt zonder dat hij het te lezen krijgt. Als ik hem zou versturen zou ik een reactie willen en in die reactie zou niets kunnen staan wat het op zou lossen, dus waarom dan versturen? Het gaat om jouw verwerking. Wil je het opschrijven? Prima, maar verstuur hem gewoon niet tenzij het je geen flikker meer uitmaakt of en wat voor reactie je krijgt.
Ehhh, ik ga niet naar de kroeg met m'n ex die me 5 weken geleden aan de kant heeft gezet hoorquote:Op zaterdag 27 november 2010 21:38 schreef Jolene22 het volgende:
Zeg jeice, dit meen je toch niet serieus heh?
Naar de kroeg met je ex die je na jaren als ongewenst afval aan de kant van de weg heeft gezet?
Serieus, je moet gaan luisteren naar je vrienden. Snap dat je nu in een klotetijd zit maar iemand moet jou een schop onder je hol geven. Ze verdient je niet. Ook niet als een soort backup.
Kom zeg ga je serieus de kroeg in om te praten met een meid die savonds weer bij de barman in bed kruipt? Echt, begin er niet aan.
Godzijdank. Had niet alle posts gelezen maar ik kende jouw verhaal van je topic over je ex en gezien dat jaren heeft geduurd nam ik aan dat zij dat was, iets te voorbarig maar heel goed dat je daar verder geen contact meer mee hebt. Wat een takkewijf dat ze jou dat zo geflikt heeft zeg.quote:Op zondag 28 november 2010 03:29 schreef jeice het volgende:
[..]
Ehhh, ik ga niet naar de kroeg met m'n ex die me 5 weken geleden aan de kant heeft gezet hoorIk ga naar de kroeg met m'n eerste ex, waarmee het zo'n 9 jaar geleden uit is gegaan, en die eigenlijk dus een soortgelijke situatie heeft meegemaakt een aantal maanden terug. Misschien ook wel fout, maar ik heb al eerder uitgelegd dat we goed uit elkaar zijn gegaan, en dat we altijd een goede band hebben gehad in al die tijd.
De ex die jij bedoelt daar hoef ik voorlopig geen contact meer mee. Sterker nog, en dit klinkt misschien raar, het lijkt alsof er vandaag een knop omgegaan is bij mij. Ik hoorde vorige week al uit zeer betrouwbare bron dat ze dus van de zomer al veel heeft lopen smsen met een jongen (ex-vriend) die ze kende van vroeger. Een oud-collega vertelde dat zo, en toen ze er naar vroeg op het werk moest ze mysterieus lachen. Toen die collega vroeg of ze er nog wat mee gaat doen zei ze: "nee dat niet". Maar er speelde dus wel degelijk wat. Vandaag werd dat dus min of meer bevestigd vanuit een andere hoek. Ik heb haar hier vorige week al mee geconfronteerd maar ze zei dat het niks voorstelde. Opvallend, want toen ik haar een week nadat het uitging confronteerde met haar smsen met de barman zei ze ook dat dat niks voorstelde, terwijl het wel anders is gebleken. Ze is blijkbaar dus een compulsief leugenaar, en dat maakt het nu voor mij denk ik wel makkelijker om afstand te nemen. Zeker omdat het geen incident blijkt.
Ondanks dat een prima avond gehadLekker naar het casino geweest, uiteindelijk nog quitte gespeeld ook, en ondertussen leuk sms-contact gehad met m'n eerste ex, zij het van korte duur. Ik voelde me eindelijk weer zeker, en alsof er een last van m'n schouders gevallen was. Het zal de komende weken nog steeds lastig zijn zo nu en dan, maar ik zie het op dit moment al beter zitten als eerst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |