quote:
Oh! Dat had ik ook gezien ja, ik ga daar ook aan meedoenquote:Op woensdag 17 november 2010 21:20 schreef mijsje het volgende:
helemaal!
ik heb vandaag weer eens gezondigd... ik heb gebreid ipv gehaakt...
ik zal even cross-posten qua foto's... (waren voor "Save the Children" in India)
[ afbeelding ][ afbeelding ]
quote:mijsje
schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:56
wat een lieve jurk weer Ynske, Isa mag blij zijn met zo'n tante, haar poppen komen tenminste niet zonder kleren te zitten...
quote:Op woensdag 17 november 2010 21:23 schreef Ynske het volgende:
Dank je wel allemaal
[..]zo lief!
Nu maar hopen dat ze t ook leuk vind
Oh wat goed dat ze dat erbij zeggen!quote:Op woensdag 17 november 2010 21:22 schreef mijsje het volgende:
(breien ipv haken...) er is er nog een onderweg, maar die zit pas net op de naald... (net de steken voor opgezet...)
Lady, ze zijn ook heel blij met gehaakte mutsjes hoormaar wel met zoveel mogelijk wol erin. ik maak ze met die wol van de Lidl en met Phildar Hobby, dat is beide voor 75% wol en 25% acryl... voor brandgevaar...
Leg de zakdoekjes maar klaar!quote:Op woensdag 17 november 2010 21:18 schreef Whoopdidoo het volgende:
Komt uit een film toch? Volgens wiki wel, dus ik ben m aan hetdownloaden (das dan wel weer mijn generatie)
bij hobbydoos.nl krijg je korting op de verzendkosten als je vooraf betaalt, en als je voor meer dan 35 euro bestelt hoef je helemaal geen verzendkosten te betalen. dan hoef je niet 10 van dezelfde bollen te bestellen tenminste.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:34 schreef Whoopdidoo het volgende:
Neuh maar dan kan je het eventueel ophalen en anders komt er minstens 4,95 bij en dan kunnen we het net zo goed bij de miep hier halen, aangezien we verder genoeg hebben.
ah, dat verklaart een hoop...quote:Op woensdag 17 november 2010 21:40 schreef trui het volgende:
melk zet uit he, na een tijdje.![]()
![]()
![]()
hier kun je zien dat 't 34% proteïne moet zijn. (english protein nog wel!)
zelf een hobbydoos...quote:Op woensdag 17 november 2010 21:51 schreef trui het volgende:
maar dit was van hobbydoos.ach ja, een vergissing is menselijk!
hey, ik had niet in de gaten dat je morgen een terugplaatsing hebt.wat superspannend! ben je zelf even een hobbydoos.
nah, alle gekheid op een stokje: ik ga me suf duimen morgen!
![]()
![]()
quote:Op woensdag 17 november 2010 21:58 schreef Whoopdidoo het volgende:
Succes morgen, ik zal ook duimen!
(ik heel stiekem zitten zoeken wat er was, kom ik terug, staat t hier)
Oeh... mooi!!!quote:Op woensdag 17 november 2010 22:09 schreef trui het volgende:
welterusten! hier een leuk plaatje om lijnloos ook weer hierheen te lokken:
[ afbeelding ]
Ja, haken mag!!! Collegaatje van me heeft het nagevraagd, als het maar van wol is, en de omtrek kloptquote:Op woensdag 17 november 2010 21:22 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oh! Dat had ik ook gezien ja, ik ga daar ook aan meedoen
Alhoewel ik die mutsjes liever haak, dat moet toch ook kunnen/mogen
ik heb het hele topic teruggelezen Mijsje, maar ik kon het niet vinden. Wat is er precies aan de hand? Wat is een terugplaatsing?quote:Op donderdag 18 november 2010 10:37 schreef mijsje het volgende:
bedankt meiden... het voelt goed dat er zoveel mensen met me meeleven...
![]()
Trui, je hangertje is evengoed leuk, ondanks dat hij verder openstaat als bij de originelen...
Mooi Spiegelei, ziet er toch wel instuurwaardig uit!moest je het hele poppetje insturen? of alleen de foto's?
Week 49 op zijn vroegst. Fabrikant heeft al diverse malen levering beloofd. Installateur is vol goede wil maar zonder kachel kan hij niet leveren.quote:Op donderdag 18 november 2010 09:55 schreef Whoopdidoo het volgende:
Brr, is er wel al een datum in zicht dat ie wel komt? Aangezien het volgens mij alleen nog maar kouder gaat worden. Een collega van me had een klant aan de kassa die zon winterpakje voor kinderen kocht "want het gaat sneeuwen volgende week" Mn collega echt"ja maar niet hier toch" Wel dus, volgens die vrouw. Nou als het aan mij ligt niet. Volgens buienradar wordt het volgende week al 3/4 graden, te koud gewoon(maar dus geen sneeuw)
Ik ben sowieso wel fan van schachenmayr geloof ikquote:Op vrijdag 19 november 2010 11:36 schreef trui het volgende:
dit lijkt me ook wel fijn garen: Laluca cotton van Schachenmayr. lekker iets steviger en in mooie kleuren. maar niet echt goedkoop.
Bravo vind ik meer richting 4. Ben er nu mee aan het breien op 5 en dat gaat ook prima, zeker niet te los.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:31 schreef trui het volgende:
ik ken dat Bravo niet. maar zo te zien zijn er inderdaad aardig wat kleurtjes van. en niet duur! vallen die kleuren mooi uit in 't echt? en er staat naald 3-4, maar zit 't meer richting 3 of richting 4? ik vind Balans bijvoorbeeld wat dun in vergelijking met softfun van scheepjeswol, terwijl beide de indicatie 'naald 3,5-4' hebben.
Bloemetjes zat ik ook al aan te denken, maar daar heb ik vooral grotere patronen van (dus bloemen die iets van 10 cm worden) en dat vind ik iets te groot. En ballen vind ik wel een beetje kerstig.quote:Op donderdag 18 november 2010 10:27 schreef trui het volgende:
misschien heel veel verschillende bloemen? of gehaakte ballen/balletjes? of is dat laatste te kerstig?
Inu, het ligt er aan waar hij voor gebruikt moet worden, als ie als echte deken in wieg of ledikant gaat, is het denk ik wel te smal, aangezien ie dan niet ingestopt kan worden aan de randjes (iets met babies en dekens) maar als het gewoon bijvoorbeeld voor in de wandelbak of voor op schoot is, kan het vast wel!quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:04 schreef Inu het volgende:
Hoe groot maken jullie babydekentjes? Ik heb nu twee grote grannys aan elkaar en dan is het 53 cm breed, is dat te smal? Hij zou dan 53x80 ongeveer worden...
Oh, dan maak ik hem gewoon zo en als ik nog zin heb doe ik er nog een rand bijquote:Op vrijdag 19 november 2010 13:11 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Inu, het ligt er aan waar hij voor gebruikt moet worden, als ie als echte deken in wieg of ledikant gaat, is het denk ik wel te smal, aangezien ie dan niet ingestopt kan worden aan de randjes (iets met babies en dekens) maar als het gewoon bijvoorbeeld voor in de wandelbak of voor op schoot is, kan het vast wel!
quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:14 schreef Inu het volgende:
[..]
Oh, dan maak ik hem gewoon zo en als ik nog zin heb doe ik er nog een rand bij![]()
Hij is voor de Koninginnemarkt, dus diegene die hem koopt mag het dan zelf weten
Is Padma niet iets voor je? Van Dawn toussaint? http://dawntoussaint.blogspot.com/2010/08/crochet-long-1.html alle delen staan op dr blog.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:11 schreef Inu het volgende:
Ik wil zoiets maken, maar ik kkan geen leuk patroon vinden... jullie iets gezien ergens?
[ afbeelding ]
Ik kijk altijd gewoon even naar de afmetingen van babybedjes (op Ikea.nl ofzo).quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:04 schreef Inu het volgende:
Hoe groot maken jullie babydekentjes? Ik heb nu twee grote grannys aan elkaar en dan is het 53 cm breed, is dat te smal? Hij zou dan 53x80 ongeveer worden...
Ruan woont in mijn dorpquote:Op vrijdag 19 november 2010 13:09 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, die ruan shop heeft wel schappelijke prijzen... hoe zijn de bezorgkosten daar, weet jij dat trui? Ik moet nog wat catania hebben voor mijn upje, maar heb geen zin om daar heel veel voor te moeten betalen (3 bolletjes of zo).
Ik had het inderdaad ook al op de site gevonden. Niet echt de moeite, kan ik beter bij hobbydoos bestellen denk ik. Of een keertje langs gaan daar (hoewel ik niet echt in de buurt woon of zo) maar het ziet er wel als een leuke winkel uit...quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:22 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ruan woont in mijn dorp6,95 voor onder de 100euro. Zijn normale pakketkosten volgens mij. 3 bolletjes krijg je niet in een envelop helaas. Zo zijn de verzendkosten net zo duur als je 3 bolletjes. Altijd jammer.
Zal ik even reclame maken?(not!) Ze hebben een groot assortiment maar van alles net niks. Ik moet vaak dingen laten bestellen. Geen probleem hoor. En ze bellen ook altijd netjes. Maar het wolassortiment vind ik niet afwisseld genoeg. Ze hebben vaak wel leuke dingetjes: viltwol en zpagetti enzo. Maar dan net niet de kleur die ik wil. Maarja, misschien is de winkel wel top maar ben ik een zeikerdquote:Op vrijdag 19 november 2010 14:35 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ik had het inderdaad ook al op de site gevonden. Niet echt de moeite, kan ik beter bij hobbydoos bestellen denk ik. Of een keertje langs gaan daar (hoewel ik niet echt in de buurt woon of zo) maar het ziet er wel als een leuke winkel uit...
D'r? Ik dacht z'n! Oeps! Sorry Dawn!quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:31 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Is Padma niet iets voor je? Van Dawn toussaint? http://dawntoussaint.blogspot.com/2010/08/crochet-long-1.html alle delen staan op dr blog.
I know... maar dan gaat manlief weg... dus dan maar geen kat.quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:32 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat is sowieso erg leuk![]()
Coole mand + inhoud TD!
Ow, hihi, dan is het misschien een minder goed idee jaquote:Op vrijdag 19 november 2010 15:34 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
I know... maar dan gaat manlief weg... dus dan maar geen kat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat betreft mutsjes, handig voor mijn broer maar die heeft nog exemplaren die mijn moeder ooit gemaakt heeft, die dingen zijn niet kapot te krijgenquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:33 schreef trovey het volgende:
Leuk die mand....ik heb 7 katten en 2 kleine honden dus genoeg mogelijkheden om dat soort dingen te maken (genoeg afnemers
). Heb je ook een linkje en kan het ook met wat anders dan met dat materiaal? Ja, ik ben brutaal vandaag vandaar dat spervuur aan vragen.
![]()
Dat dekentje gaat ook mooi worden, leuk die verlopende kleurtjes.![]()
Wat betreft die slinger, gewoon weer meenemen als er geen waardering voor is, is hier wel wat om van de zomer op het voor 2/3 overdekte balkon te hangen ter versiering.
Die schaapjes zijn leuk maar ik ben nog een klungel met haken, gewoon rechtaan/rechtdoor gaatbij mij het beste.
![]()
aah! prachtige kleuren!quote:
super gelukt!!quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:01 schreef Ilske het volgende:
Mijn happy birthday-granny-bunting is af (bloed zweet en tranen, krijg je als je jezelf deadlines oplegt). Hoop dat de ontvangers het waarderen (anders neem ik hem weer mee!)
quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:40 schreef kirsten. het volgende:
mhm.. Net de bestellig met wol van Masons binnen. Zitten er maar 6 in het pakje, en de grote bundel met assorted colours van 17 bollen ofzo zit er dus niet bij. Ik heb ook geen bericht gehad dat het in 2en verstuurd zou worden.. Ik vraag me af of ze 2 pakketjes hebben gestuurd.. Het ophaalpunt had geen 2e pakketje voor me. Heel vervelend dit, want het is zo ongeveer 25 euro aan wol die er nu dus niet bij zit.
Nouja weet je als het goedkomt vind ik het niet erg. Maar ik zit met het probleem dat ik na 19 december 2 weken weg ben. En als je zo'n briefje in de bus krijgt met dat je een pakketje op kan halen, kan je dat maar max. 14 dagen doen, en wat er daarna gebeurd weet ik niet maar ik dacht te lezen dat je dan gewoon pech hebt. en als ze dus rond 19 december zo'n briefje in de bus gooien dat het 2e pakketje er is ben ik dus de pineut, daarom had ik het juist zo vroeg besteld. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het er zou zijn als ik al op de weg terug ben naar Nederland, dan kan ik fluiten naar dat pakketje. Dus ik baal vooral een beetje omdat ik nog maar een maand heb, en bij E-bay was het ook al een keer fout gegaan met mailen dat ze het naar mijn huisadres moesten sturen dusjaquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:47 schreef trui het volgende:
kirsten, zo'n krans lijkt me ook echt wel een wat langeretermijn project hoor. klinkt in elk geval als vrij veel werk! dus misschien in afwachting van de open katoenwinkel weer een paar diertjes voor erin haken? ik vond dat uiltje wel een leuk idee in elk geval!
balen van dat pakket dat maar half gearriveerd is zeg! ik weet dat anitraX volgens mij ook een keer zo'n akkefietje met ze gehad heeft (maar ik kan me vergissen). dat is dacht ik allemaal uiteindelijk wel goedgekomen maar 't duurde wel even.
ik zag net weer een paar foto's van iemand op flickr met erg leuke zpagetti-tassen... ah, er zijn gewoon teveel leuke dingen om te maken!![]()
Ja maar dan moet ik m'n sleutels achter gaan laten etc, en alles staat nog wel in m'n kamerquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:59 schreef trui het volgende:
vervelend zulke dingen. kun je je oude haak-buuv niet vragen of zij het pakje voor je wil ophalen in zo'n geval? of iemand anders die je daar kent?
Ik had er al over gedacht om het naar m'n ouders te laten sturen, maar dan moeten ze eerst terugmailen met óf het nog onderweg is, óf dat ze het vergeten zijn, óf dat er ergens anders iets mis is... In alle 3 de gevallen hoor ik hem wel te krijgenquote:Op zondag 21 november 2010 10:44 schreef StefanieV het volgende:
Kan je het dan niet naar een ander adres laten sturen? Naar iemand waarvan je weet dat ze zeker thuis zijn om het op te halen? Als het nog niet onderweg is, moet dat lukken hé
Mag ik even corrigeren? phluphy is mijn getuige dat mijn geproduceerde bloemetjes er niet zo uitzien.quote:Op zondag 21 november 2010 22:24 schreef Ynske het volgende:
Die kan iedereen hier wel voor je maken oxy
Ik heb alleen niet van die lintjes, mocht je die er zelf aan kunnen maken, wil ik t wel voor je doen
Dan geef je toch gewoon de schepper van de bloemen de schuld.... Ehm, beetje lastig in deze, maar goed bedoeld: bloemen hebben rafelrandjes van het zonnebaden.quote:Op zondag 21 november 2010 23:17 schreef YPPY het volgende:
[..]
Mag ik even corrigeren? phluphy is mijn getuige dat mijn geproduceerde bloemetjes er niet zo uitzien.![]()
Ik moet dit bevestigen. Jouw bloemetjes zagen er inderdaad niet zo uit. Jouw bloemetjes waren namelijk veel mooier.quote:Op zondag 21 november 2010 23:17 schreef YPPY het volgende:
Mag ik even corrigeren? phluphy is mijn getuige dat mijn geproduceerde bloemetjes er niet zo uitzien.![]()
waarom jammer? als je er niet van bent hoef je ze ook niet te haken.quote:Op maandag 22 november 2010 10:58 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik ben niet zo van de mutsen, best jammer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die had ik net ook gevonden ja, en lekker fleurigquote:Op maandag 22 november 2010 14:46 schreef LadyBlack het volgende:
Oh ynske, ik was helemaal fan van deze mobile op ravelry
ik vind dat eigenlijk erg somber om een mobile van te makenquote:Op maandag 22 november 2010 14:51 schreef Smaren het volgende:
Wit en grijs is voor jongens en meisjes leuk toch.
ik heb een muts van die wibrawol, en oxy een paar wantenquote:Op maandag 22 november 2010 14:54 schreef Skochsela het volgende:
Hola dames, even een vraagje; Hebben jullie ervaring met truien met die wibrawol? Ik vraag me vooral af of het prettig draagt. Wilde namelijk deze gaan maken: http://www.garnstudio.com/lang/nl/search.php Of iets vergelijkbaars (weet niet hoe blij ik ben met de col en de onderrand, maar wil wel graag een tuniekje dus misschien pas ik het aan). Ik heb alleen geen geld voor (veel/dure) wol, dus ik vroeg me af of die wibrawol prettig draagt?
Ik ben nu deze aan het maken trouwens, in rood/roze wibragaren:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 22 november 2010 15:24 schreef Lyssa het volgende:
Ik ben voor een baby de hot air balloon van Ana Paula Rimoli aan het maken. Ook leuk!
[ afbeelding ]
zo'n ring heb ik idd al liggen hierquote:Op maandag 22 november 2010 15:12 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhhhh dat is gaaf!!
Mijn moeder hing vroeger rond de kerst altijd zo'n ring horizontaal voor mij op, met rood lint omwikkeld, en er hingen van die kleine houten kerstfiguurtjes aan. Nostalgie![]()
Nee helaas... Ik weet ook niet precies meer hoe ik hem gevonden heb. Ik zal even kijken, ik dacht namelijk dat ik googlede op 'owl crochet pattern' of iets in die geest, voor m'n eigen krans.quote:Op maandag 22 november 2010 15:10 schreef Skochsela het volgende:
Oh dat uiltje in die ring vind ik helemaal geweldig kirsten!! Is daar een patroon van?
Waar heb je dat patroon vandaan Lyssa?? Of heb je dat boekje? Ik vind hem erg leuk namelijk..quote:Ik ben voor een baby de hot air balloon van Ana Paula Rimoli aan het maken. Ook leuk!
Ik heb dat boekje. Geen idee of ie ook op picasa staat thoughquote:Op maandag 22 november 2010 17:31 schreef pep88 het volgende:
[..]
Waar heb je dat patroon vandaan Lyssa?? Of heb je dat boekje? Ik vind hem erg leuk namelijk..
Misschien maak ik die wel ipv die stapeltoren,is volgens mij ook wat sneller klaar en dan kan ik later nog wel die stapeltoren maken..
bij Junghans, de Singer of bij pipoos. Online is ook veel te vindenquote:Op maandag 22 november 2010 20:56 schreef knitwit het volgende:
Wat een leuke dingen zijn er allemaal voorbij gekomen. Ik heb weer veel aan mijn favorieten toegevoegd!
Waar kopen jullie die ringen voor een mobiel? Ik heb een keer een rond handvat voor een tas gekocht, maar vond dat eigenlijk een beetje zonde...
quote:Op maandag 22 november 2010 21:17 schreef phluphy het volgende:
Yppy, toch vind ik dat je te kritisch bent, in mijn ogen dan. Je haaksels zijn echt "beter" dan jij ze beoordeelt, denk ik.
van een bol sokkenwol (donkerblauw), maar ik had maar een bol in een uitverkoop gekocht...quote:Op maandag 22 november 2010 23:16 schreef trui het volgende:
knitwit, die is ook mooi inderdaad! en dat garen, oeh, zeeer speciaal! ik weet niet of het prettig haakt, met al die haartjes. zou wel jammer zijn als je er zoveel geld aan uitgeeft. en jammer dat je niet genoeg wol hebt voor 't afmaken van je oldrosewrap! van welk garen maak je het nu ook alweer? ik kijk regelmatig op die site maar het aanvullende patroon staat er nog steeds niet op, wel? ik vind 't maar vreemd. al maanden roept ze dat 't er nu zeer binnenkort op komt te staan. of kijk ik misschien niet goed?
Ik vond hem al zo bekend voorkomenquote:Op dinsdag 23 november 2010 10:35 schreef Whoopdidoo het volgende:
Noh das mijn pinguin!
Die krans is echt grappig! En wat een werk!
O shit t regent
ah, dan heb jij bij 't aan de band haken waarschijnlijk veel meer steken opgezet, en zal jouw muts dus wel een stuk wijder uitvallen. ik ben heel benieuwd naar 't eindresultaat!quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:28 schreef AnitraX het volgende:
Ik heb het dubbele aantal pufs per ronde, maar ik heb ook dik garen, misschien heb ik één groot hoofd![]()
'k Ben niet echt afgehaakt hoor.quote:Op maandag 22 november 2010 23:49 schreef trui het volgende:
eska, wo bist du eigentlich? alles in de haak?
Muck, heb je van de figuren in de stal patronen? Staan ze online? M'n vriend is bezig met het maken van een stal van hout en hij zat nog te dubben over hoe hij de figuurtjes gaat maken. Ik had fimo voorgesteld en vilt, maar die gehaakte Maria van jou is ook erg leuk.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:49 schreef Muck het volgende:
De afgelopen dagen heb ik weinig zin en energie gehad om te haken, maar nu heb ik mijn kerststalletje weer opgepakt. Maria hoeft alleen nog een sluier (en een stukje karton in haar jurk, zodat ze beter blijft staan) en dan kan ik verder met de rest.
[ afbeelding ]
Als ik op dit tempo doorga, ben ik rond Pasen wel klaar
Ja, eindelijk. Het leek me allemaal veel te moeilijk eerst, na m'n brei debacle. Maar uiteindelijk toch maar het boekje 'ik leer haken'van Guy en Hall en 'lieve diertjes zelf haken' gekocht en sindsdien helemaal verslaafd.quote:
quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:41 schreef Soempie het volgende:
Komt door rammelende eierstokken ook hoor.Heb helemaal zin om een baby-dekentje te maken, knuffeltjes, een mobile, etc.
![]()
dat is echt een leuk boekquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:03 schreef Soempie het volgende:
Haha, ja precies. Ik heb al een zwarte piet gehaakt voor een kindje van een vriendin van me. Komt bij een cadeautje voor in z'n schoen. En m'n surprise dit jaar ga ik ook haken: een tuin met bloemen en beestjes voor de oma van Sven. Zojuist kwam de postbode langs met een boek: 100 bloemen om te haken en te breien.Dus ik kan beginnen.
catania, 3,5 naald als in patroon, 7cm zoolquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:09 schreef LadyBlack het volgende:
Hangt echt heel erg van het garen af he Ynske? hoe lang is de zool geworden bij jou?
Soempje gaat ook direct enthousiast van start zeg
foto van het Pietje??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |