abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 november 2010 @ 11:39:09 #101
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88895624
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 11:36 schreef trui het volgende:
dit lijkt me ook wel fijn garen: Laluca cotton van Schachenmayr. lekker iets steviger en in mooie kleuren. maar niet echt goedkoop.
Ik ben sowieso wel fan van schachenmayr geloof ik :Y heb mijn uiltjes met scheepjeswol softfun gehaakt maar ik kwam erachter dat Favorit van schachenmayr bijna hetzelfde is :Y (ravelry zegt iets anders trouwens :o )

Laluca klinkt goed! Ik vind de slofjes die ik maak met iets dikkere wol ook wel erg leuk namelijk :) ben nu bezig met een paar in Nigar-wol van de Zeeman. Moet meteen een maatje kleiner!
pi_88895873
Ik vind het altijd heel lastig om te zeggen voor welke haaknaald iets is. Ik haak zelf bijna alles met haaknaald 4. Maar de granny's zijn met een 5. Het hangt er precies aan hoe strak je haakt natuurlijk.

Hoe kan het dat je dat nu niet meer hebt dan Whoopdidoo? Ik zit me elke keer af te vragen of ik niet beter een handschoen aan kan trekken ofzo, haha.

Die Laluca ziet er mooi uit ja.
pi_88896943
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 11:31 schreef trui het volgende:
ik ken dat Bravo niet. maar zo te zien zijn er inderdaad aardig wat kleurtjes van. en niet duur! vallen die kleuren mooi uit in 't echt? en er staat naald 3-4, maar zit 't meer richting 3 of richting 4? ik vind Balans bijvoorbeeld wat dun in vergelijking met softfun van scheepjeswol, terwijl beide de indicatie 'naald 3,5-4' hebben.
Bravo vind ik meer richting 4. Ben er nu mee aan het breien op 5 en dat gaat ook prima, zeker niet te los.
Het is wel behoorlijk zacht voor acryl trouwens.
pi_88897719
Wat gaat dit topic snel zeg!

De vorige keer zei ik dat ik met die stapeltoren bezig was. Daar ben ik nog steeds niet heel veel verder mee, maar wil dit weekend even een sprint maken :-p (hij is voor mijn zus en die is 22 december uitgerekend.. en ik haak nog niet zo snel..) Bedankt voor de tip (het verstevigen) esseei! :)

Wie vertelde ook alweer dat dat boekje in de aanbieding was bij de boekenvoordeel?
Maar 5 euro! (ipv 15) en hij is precies hetzelfde volgens mij.. Ik heb hem dus gister gehaald,
ben er erg blij mee! :)

Ik ben trouwens ook met Ollie bezig, zag dat iemand hier er ook aan ging beginnen. Ik moet hem alleen nog in elkaar zetten en de rand langs de schild overnieuw, die is te strak geworden. Maar dat stel ik al weken uit :@ wordt nog druk dit weekend... ;) Hoe maken jullie de onderdelen aan elkaar vast?? met het draad waar je ook mee haakt? of met dat dunne garen? en hoe blijft het het beste vastzitten?? (ik weet nog niet zoveel :p)

Verder zag ik heel veel leuke dingen voorbij gekomen, maar het is zoveel dat ik het niet allemaal apart ga noemen! maar heb iig weer heel veel inspiratie ;)
pi_88897894
Hee Pep, leuk dat je toch nog bezig blijft ;)

Ik maak altijd de stukjes aan elkaar vast met de draad waarmee ik gehaakt heb. Ik laat dus aan het einde een lang stuk draad over.
Wat bij mij het beste werkt is gewoon erdoorheen halen, dus 'rondje' maken tussen het aan te naaien stukje en het lijf ofzo. En dan helemaal rond, en als je nog veel over hebt misschien nog een keer rond. De knoop op een niet zichtbare plek leggen en het overige touw/eindje even wegwerken/met een naald door je stukje heen halen zodat dat niet te zien is.

Wat ik trouwens ook vaak probeer is al iets vast te naaien als het lijfje bv. nog niet opgevuld en helemaal dicht is. Dan kan je de knoop aan de binnenkant leggen, want dan kan je nog aan de binnenkant komen. Vaak staat dat dan ook al aangegeven in het patroon als het kan, iets als 'sew eyes, sew arms, insert stuffing, dec 1 sc 1 round, close up' zoiets. Dan moet je dus eerst de ogen en armen eraan naaien, opvullen, het laatste rondje doen en dichtmaken.
pi_88898601
Hoe groot maken jullie babydekentjes? Ik heb nu twee grote grannys aan elkaar en dan is het 53 cm breed, is dat te smal? Hij zou dan 53x80 ongeveer worden...
pi_88898638
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 10:27 schreef trui het volgende:
misschien heel veel verschillende bloemen? of gehaakte ballen/balletjes? of is dat laatste te kerstig?
Bloemetjes zat ik ook al aan te denken, maar daar heb ik vooral grotere patronen van (dus bloemen die iets van 10 cm worden) en dat vind ik iets te groot. En ballen vind ik wel een beetje kerstig.

Ik zat al te denken aan in ieder geval 1 gehaakt hart, maarja daar vul je het niet mee op :P
pi_88898747
Hmm, die ruan shop heeft wel schappelijke prijzen... hoe zijn de bezorgkosten daar, weet jij dat trui? Ik moet nog wat catania hebben voor mijn upje, maar heb geen zin om daar heel veel voor te moeten betalen (3 bolletjes of zo).
pi_88898824
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:04 schreef Inu het volgende:
Hoe groot maken jullie babydekentjes? Ik heb nu twee grote grannys aan elkaar en dan is het 53 cm breed, is dat te smal? Hij zou dan 53x80 ongeveer worden...
Inu, het ligt er aan waar hij voor gebruikt moet worden, als ie als echte deken in wieg of ledikant gaat, is het denk ik wel te smal, aangezien ie dan niet ingestopt kan worden aan de randjes (iets met babies en dekens) maar als het gewoon bijvoorbeeld voor in de wandelbak of voor op schoot is, kan het vast wel!
pi_88898835
Ik wil zoiets maken, maar ik kkan geen leuk patroon vinden... jullie iets gezien ergens?

pi_88898942
ja wel gezien, maar waar moet je me niet vragen :P

Pep ik was dat van het boekje, fijn dat ie hetzelfde is, het is wel een leuk boekje!

Smaren, ik heb geen idee waarom ik het nu niet meer heb. Ik had er ook geen last van, ik had alleen een draadjes afdruk in mn vinger :P misschien haak ik nu relaxter ofzo.
pi_88898959
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:11 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Inu, het ligt er aan waar hij voor gebruikt moet worden, als ie als echte deken in wieg of ledikant gaat, is het denk ik wel te smal, aangezien ie dan niet ingestopt kan worden aan de randjes (iets met babies en dekens) maar als het gewoon bijvoorbeeld voor in de wandelbak of voor op schoot is, kan het vast wel!
Oh, dan maak ik hem gewoon zo en als ik nog zin heb doe ik er nog een rand bij :)

Hij is voor de Koninginnemarkt, dus diegene die hem koopt mag het dan zelf weten :)
pi_88899219
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:14 schreef Inu het volgende:

[..]

Oh, dan maak ik hem gewoon zo en als ik nog zin heb doe ik er nog een rand bij :)

Hij is voor de Koninginnemarkt, dus diegene die hem koopt mag het dan zelf weten :)
^O^
pi_88899237
Ga je gewoon op de koninginnemarkt staan? Of iets speciaals ofzo?
pi_88899680
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 13:11 schreef Inu het volgende:
Ik wil zoiets maken, maar ik kkan geen leuk patroon vinden... jullie iets gezien ergens?

[ afbeelding ]
Is Padma niet iets voor je? Van Dawn toussaint? http://dawntoussaint.blogspot.com/2010/08/crochet-long-1.html alle delen staan op dr blog.
pi_88899756
@Kirsten: Ik heb laatst deze bloem gehaakt voor op een mutsje. Ik wilder er ook een kleinere bij en daarvoor heb ik alle steken een maatje kleiner gemaakt (dus dc=hdc, hdc=sc, sc=ss). Dat heeft prima gewerkt.

Hier gaat de oldrosewrap niet zo snel als ik zou willen. Had het ontzettend druk op mijn werk. Vandaag een vrije dag genomen om wat bij te komen (en haken), maar heb alsnog de halve ochtend met mijn baas aan de telefoon gehangen, mails verstuurd en wat documenten afgemaakt... Nu is het hoop ik echt helemaal klaar en ga ik genieten van een vrije middag! :)
pi_88899991
Deze olifant dan Inu:
http://hobby.blogo.nl/200(...)troon-olifant-haken/

Dank je voor de tips Kirsten :-)
En whoopidoo, anders had ik nu niet dat boekje voor 5 euro :P
pi_88900014
He die olifant bedoelde ik ook!
pi_88900073
hij kwam een keer hier voorbij,
had hem nog in mijn favorieten staan :)
pi_88900115
Oja.Zo handig ben ik niet :P Ik moet gewoon eindeloos zoeken als ik iets wil wat ik al eerder heb gezien _O-
pi_88900761
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:04 schreef Inu het volgende:
Ik kijk altijd gewoon even naar de afmetingen van babybedjes (op Ikea.nl ofzo).
Ledikantjes zijn 70 bij 120

Wiegjes zijn zo rond de 75 bij 45 cm.
pi_88901092
Ik ben thuis met opruimen bezig geweest en kwam een dekentje tegen waar ik nog aan door moet haken. Maar ze hebben gewoon één van die kleuren uit productie genomen. Heel stom.

Heb jij toevallig nog grijsbruinachtige Bravo liggen Whoopdidoo? ;-)
pi_88901132
grijsbruinachtig doet geen belletje rinkelen nee :P
Waar haal jij het dan vandaan? aangezien je best veel kleurtjes hebt en in t winkeltje in de stad ze neit zoveel hebben.
pi_88901335
Jij gaat zeker naar Naaldkunst?

Hier vlakbij mijn werk in Amsterdam heb je De Afstap. Daar hebben ze volgens mij alle kleuren. Maar deze is gewoon echt uit productie genomen. Echt heel jammer. Dus ik ben bang dat ik een kussenhoes moet maken van mijn dekentje... Of goed zoeken of er nog ergens obscure webwinkeltjes zijn met restanten ofzo.

Ik heb thuis die wikkel met het kleurnummer erop...

Ik vind dat Padma-olifantje trouwens heel leuk.
pi_88901552
Die olifantjes zijn idd heel schattig!

@Knitwit: oh dat is ook een mooie bloem! Ik ben nu bezig met de 2-laagjes bloem van Attic 24, omdat ik heel fijne zijde en katoen nog had wordt die ook niet zo heel groot. Maar voor de rest even kijken wat ik erin ga doen. Ik kom op het moment even niet verder dan bloemetjes.. En een ravelry search op 'ornaments' of 'decorations' levert alleen maar kerstdingen op :P
Iemand nog andere zoekwoorden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')