abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 november 2010 @ 22:13:45 #201
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_88994050
Ja, zoiets zoek ik!!! :)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 november 2010 @ 22:24:50 #202
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88994787
Die kan iedereen hier wel voor je maken oxy
Ik heb alleen niet van die lintjes, mocht je die er zelf aan kunnen maken, wil ik t wel voor je doen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 21 november 2010 @ 22:28:50 #203
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_88995054
* heeft al pm gehad, en een haakster gevonden! !!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
pi_88997306
@ AnitraX:
Helaas, het was bij Masons ( ik neem aan dat dat niet dezelfde is :P )
Ze zijn op zondag gesloten dus ik verwacht pas op z'n vroegst morgen een mailtje. "t zal wel loslopen ,andere NLers hier hebben al aangeboden om m'n brievenbusje te checken als ik m'n sleutel achterlaat. Hen vertrouw ik mijn sleutels wel toe... De rest van m'n gang iets minder.

Ben, bij gebrek aan groen en roze, maar even begonnen aan een pop heart. Zo even tussendoor.
Ik merk trouwens dat ik geen films/series meer kan kijken zonder iets in m'n handen te hebben! Ik blijf maar zoeken naar iets te doen, naar een voorbeeld om te haken etc.... Dat gaat m'n vriendje nog leuk vinden als ik thuiskom, die vond al dat ik zo weinig stil kon zitten :D
pi_88997852
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:24 schreef Ynske het volgende:
Die kan iedereen hier wel voor je maken oxy
Ik heb alleen niet van die lintjes, mocht je die er zelf aan kunnen maken, wil ik t wel voor je doen
Mag ik even corrigeren? phluphy is mijn getuige dat mijn geproduceerde bloemetjes er niet zo uitzien. :'( ;)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_88998414
:D Yppy, maar met liefde gemaakt is net zo graag te dragen! ik heb hier een boek liggen dat daarover kan getuigen... O+
  maandag 22 november 2010 @ 00:05:30 #207
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_88999577
quote:
Op zondag 21 november 2010 23:17 schreef YPPY het volgende:

[..]

Mag ik even corrigeren? phluphy is mijn getuige dat mijn geproduceerde bloemetjes er niet zo uitzien. :'( ;)
Dan geef je toch gewoon de schepper van de bloemen de schuld.... Ehm, beetje lastig in deze, maar goed bedoeld: bloemen hebben rafelrandjes van het zonnebaden. :) en zo isset maar net! ;)
  maandag 22 november 2010 @ 06:54:23 #208
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_89002375
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 23:17 schreef YPPY het volgende:

Ik moet dit bevestigen. Jouw bloemetjes zagen er inderdaad niet zo uit. Jouw bloemetjes waren namelijk veel mooier. O+ Niet alleen omdat ze groen waren ;) , maar juist omdat iemand ze -met hartstocht- zelf gemaakt heeft.

Serieus: je moet niet zo heel kritisch op jezelf zijn Yppy. Je bloemen zijn mooi! De maakster is altijd extra kritisch, omdat het haar eigen werk betreft. Maar een ander beziet het veel minder kritisch en ziet al die zogenaamde tekortkomingen niet.
... ♥ ik mis je ♥
pi_89003437
Maar ik vind het niet erg. :) Je kunt niet overal goed in zijn. Mij ligt het meer om grote oppervlaktes te haken. Dat gaat beter en dat doe ik wel netjes. Als oxy een sjaal zou willen, en ze had een jaar de tijd ( ;) ), dan kan ik die wel haken. Want dat ziet er netjes uit. Ik zie het dus niet zozeer als te kritisch zijn naar mezelf, maar meer als eerlijk zijn in waar ik beter in ben. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_89003463
Volgens mij ben je zelf altijd kritischer, al is dat bij sommige dingen van mij wel nodig, zo lelijk :P
Er hoeft maar iets fout te gaan en het is gewoon mislukt. Maar ach, langleve de goedkope wol, dal maakt het niet zo uit.

Het gaat sneeuwen, grr. En ik dacht nog, vast niet aan de kust...want das meestal zo. Staat er, vooral aan de kust :( Ik hoop zo dat ze het gewoon mis hebben! Met kerst mag het sneeuwen, tot 4 januari ofzo, dan heb ik er geen last van.
  maandag 22 november 2010 @ 10:07:46 #211
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89004475
JAAA SNEEUW!! :D haha ik ben gelukkig!
En ik dacht ook: oh vast niet aan de kust :( maar juist wel dus! :D (en laat ik nou net deze week bij m'n ouders in den haag gaan zitten, 5 min van het strand vandaan).

Goed weer ontopic:
Mijsje, ja ik vind 'm ook een beetje bloot maar toch ook wel schattig haha
Het ene moment denk ik: hm...ze is een naakte molrat
en dan denk ik: ahhwww tis zo'n poepie! ;) maar goed

Ik ben een Nijntje aan het haken :D voor een haaknaald ;) haha heb alleen nog maar het hoofdje af :P maar is best wel klein geloof ik, dus wel leuk :)
Maar ik moet eerst hier eens een grote schoonmaak houden voor ik verder mag haken, dus dat ga ik nu doen!
pi_89004610
Ik ben zelf ook altijd erg kritisch, want je weet natuurlijk zelf precies waar een foutje zit of dat het net iets anders is geworden als je het in je gedachten had. Anderen zien dat niet (en dan bedoel ik vooral niet-hakers :P ) De aandacht die in iets is gestoken en de gedachte erachter isnatuurlijk heel bijzonder.

Ik ben dit weekend begonnen aan een ripple blanket voor een dochtertje van vrienden. Eerste rij zag er niet uit en ik dacht dat ik beter kon stoppen, maar heb er nu 3 en hij wordt leuk *O*

Van mij hoeft die sneeuw ook niet zo. En al helemaal niet nu ik donderdag met de trein naar Londen ga. Ik hoop maar dat alles gewoon rijdt, want de NS is over het algemeen niet al te best in veranderende weersomstandigheden...
pi_89004862
Nee, en het feit dat ik net in de metro las dat de wintertest was geweest en alles verwarmt is blabla bla, er in de trein werd omgeroepen dat we moesten wachten op een tegemoetkomende trein omdat de wissels het niet deden en maar 1 spoor konden gebruiken. Het was een teken. :Y
Ow en mn allstars doen het niet zo goed in de sneeuw :P

Mn 2 gehaakte katjes zijn de deur uit =( En krijgen met sinterklaas een nieuwe eigenaar.
pi_89004952
Ik ben dit weekend nog even bezig geweest met de granny's en heb mijn andere dekentjes erbij gepakt om af te werken.

Dit is mijn ripple, die me nog heel wat werk op gaat leveren omdat ik ten tijde van het maken hiervan nog niet wist dat je gewoon kunt afwerken tijdens het haken. Dat wordt dus met engelengeduld draadjes terugsteken.

En daarnaast ben ik met dit dekentje bezig:

Daarvan was het garen op, maar dankzij de link van Whoopdidoo kan ik de kleur die uit de handel is toch nog bestellen. Wat ik NU dan ook even ga doen.
pi_89005172
Mooie dekentjes! En wat fijn dat ze de kleur hadden!
  maandag 22 november 2010 @ 10:43:37 #216
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89005322
prachtig smaren! leuk patroon ook, dat laatste! fijn dat je nog aan de juiste kleur kunt komen. en dat wegwerken achteraf is toch vaak wat zekerder dan wegwerken tijdens het haken hoor, is mijn ervaring. misschien kan dat een troost zijn?

ik ben ook met een tussendoorprojectje bezig, zo'n urban jungle slouchy beany. maar dan wel met wat meer kleurtjes, natuurlijk. :+
in de haak.
pi_89005702
Ik ben niet zo van de mutsen, best jammer.

Ik ga weer beginnen met een kussen denk, heb zaterdag 2 kussens gehaald bij de blokker voor 1,50 per stuk dus dat viel wel mee. Alleen heb ik maar voor eentje wol, maar denk niet dat ie snel af is dus dat zien we wel.

En nu ga ik eens kijken hoe het met de NS is gesteld vandaag. :W
pi_89005744
:D trui, ik ben met dezelfde bezig! Het is wel spierballen werk die puf-stich
  maandag 22 november 2010 @ 11:02:02 #219
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89005791
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:58 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik ben niet zo van de mutsen, best jammer.
waarom jammer? als je er niet van bent hoef je ze ook niet te haken. :)
ik maak 'm als kadootje overigens. >:O

anitra wat toevallig! die steek is wel rsi-riskant inderdaad. maar een beetje goed omhooghalen die lussen en dan kan die laatste er redelijk soepel doorheen is mijn truc. hoeveel puff-rijtjes heb jij al af? ik vond de band tegenvallen, was ik best veel tijd aan kwijt.
in de haak.
pi_89005919
Ziet er leuk uit, die muts. Ga ik me ook eens in verdiepen denk ik.
Ooit.
Eerst maar wat lopende dingen afwerken dus, haha.
  maandag 22 november 2010 @ 11:12:25 #221
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89006099
dat dekentje is gaaf zeg!!!:D leuk patroon enzo :D weer wat anders dan recht toe recht aan streepjes :D en de "kleuren" vind ik ook tof :)

die muts is ook gaaf!! denk dat ik die misschien ook nog eens ga maken. Heb m'n andere mislukte muts maar gewoon weggegooid :P geen zin meer om eraan te prutsen...
maar ik vind die puff stitch wel irritant hoor, vind het er wel mooi uit zien maar om te maken...:(

Wat ik bij muts 1 had (prullenbakmuts dus) is dat ie echt VEEEL te groot werd en het geen goede cirkel meer werd (rare hobbel enzo), terwijl ik precies het patroon deed...is dat bij deze niet zo? en wat voor garen gebruiken jullie ervoor?:)
  maandag 22 november 2010 @ 11:18:31 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89006303
essei, bij deze begin je met de onderste rand. die maak je precies pas, de rest haak je eraan vast. rechttoerechtaan, tot ie lang genoeg is, dan haak je de bovenkant dicht. kan dus niet echt mislukken qua pasvorm. maar ik vind het wel lastig om te bepalen wat een goede lengte is. ik wil 'm niet zo overdreven lang maken. ik gebruik er garen voor dat geschikt is voor een haaknaald van 5 mm (verschillende merken door elkaar). maar ook dat maakt voor het patroon niet zoveel uit. het kan ook best met dunner of dikker garen, als je maar een goed passende beginband maakt.

even een w.i.p.-fotootje:

[ Bericht 14% gewijzigd door trui op 22-11-2010 11:59:24 ]
in de haak.
pi_89007704
Oh dat ziet er heel vrolijk uit.
pi_89007998
Die rand was ff rot idd, iedere keer dat heen en weer. Leuk met al die kleurtjes! Ik doe alles eerst met zeeman wol voor ik hem voor het echie maak met dure wol. Ben nu op 11e pufrand.
  maandag 22 november 2010 @ 12:16:32 #225
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89008035
dubbel werk, anitra! :o

maar rand 11 dus al, verdorie, ik lig achter! }:| ;)
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')