abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 november 2010 @ 22:13:45 #201
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_88994050
Ja, zoiets zoek ik!!! :)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 november 2010 @ 22:24:50 #202
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88994787
Die kan iedereen hier wel voor je maken oxy
Ik heb alleen niet van die lintjes, mocht je die er zelf aan kunnen maken, wil ik t wel voor je doen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 21 november 2010 @ 22:28:50 #203
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_88995054
* heeft al pm gehad, en een haakster gevonden! !!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
pi_88997306
@ AnitraX:
Helaas, het was bij Masons ( ik neem aan dat dat niet dezelfde is :P )
Ze zijn op zondag gesloten dus ik verwacht pas op z'n vroegst morgen een mailtje. "t zal wel loslopen ,andere NLers hier hebben al aangeboden om m'n brievenbusje te checken als ik m'n sleutel achterlaat. Hen vertrouw ik mijn sleutels wel toe... De rest van m'n gang iets minder.

Ben, bij gebrek aan groen en roze, maar even begonnen aan een pop heart. Zo even tussendoor.
Ik merk trouwens dat ik geen films/series meer kan kijken zonder iets in m'n handen te hebben! Ik blijf maar zoeken naar iets te doen, naar een voorbeeld om te haken etc.... Dat gaat m'n vriendje nog leuk vinden als ik thuiskom, die vond al dat ik zo weinig stil kon zitten :D
pi_88997852
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:24 schreef Ynske het volgende:
Die kan iedereen hier wel voor je maken oxy
Ik heb alleen niet van die lintjes, mocht je die er zelf aan kunnen maken, wil ik t wel voor je doen
Mag ik even corrigeren? phluphy is mijn getuige dat mijn geproduceerde bloemetjes er niet zo uitzien. :'( ;)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_88998414
:D Yppy, maar met liefde gemaakt is net zo graag te dragen! ik heb hier een boek liggen dat daarover kan getuigen... O+
  maandag 22 november 2010 @ 00:05:30 #207
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_88999577
quote:
Op zondag 21 november 2010 23:17 schreef YPPY het volgende:

[..]

Mag ik even corrigeren? phluphy is mijn getuige dat mijn geproduceerde bloemetjes er niet zo uitzien. :'( ;)
Dan geef je toch gewoon de schepper van de bloemen de schuld.... Ehm, beetje lastig in deze, maar goed bedoeld: bloemen hebben rafelrandjes van het zonnebaden. :) en zo isset maar net! ;)
  maandag 22 november 2010 @ 06:54:23 #208
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_89002375
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 23:17 schreef YPPY het volgende:

Ik moet dit bevestigen. Jouw bloemetjes zagen er inderdaad niet zo uit. Jouw bloemetjes waren namelijk veel mooier. O+ Niet alleen omdat ze groen waren ;) , maar juist omdat iemand ze -met hartstocht- zelf gemaakt heeft.

Serieus: je moet niet zo heel kritisch op jezelf zijn Yppy. Je bloemen zijn mooi! De maakster is altijd extra kritisch, omdat het haar eigen werk betreft. Maar een ander beziet het veel minder kritisch en ziet al die zogenaamde tekortkomingen niet.
... ♥ ik mis je ♥
pi_89003437
Maar ik vind het niet erg. :) Je kunt niet overal goed in zijn. Mij ligt het meer om grote oppervlaktes te haken. Dat gaat beter en dat doe ik wel netjes. Als oxy een sjaal zou willen, en ze had een jaar de tijd ( ;) ), dan kan ik die wel haken. Want dat ziet er netjes uit. Ik zie het dus niet zozeer als te kritisch zijn naar mezelf, maar meer als eerlijk zijn in waar ik beter in ben. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_89003463
Volgens mij ben je zelf altijd kritischer, al is dat bij sommige dingen van mij wel nodig, zo lelijk :P
Er hoeft maar iets fout te gaan en het is gewoon mislukt. Maar ach, langleve de goedkope wol, dal maakt het niet zo uit.

Het gaat sneeuwen, grr. En ik dacht nog, vast niet aan de kust...want das meestal zo. Staat er, vooral aan de kust :( Ik hoop zo dat ze het gewoon mis hebben! Met kerst mag het sneeuwen, tot 4 januari ofzo, dan heb ik er geen last van.
  maandag 22 november 2010 @ 10:07:46 #211
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89004475
JAAA SNEEUW!! :D haha ik ben gelukkig!
En ik dacht ook: oh vast niet aan de kust :( maar juist wel dus! :D (en laat ik nou net deze week bij m'n ouders in den haag gaan zitten, 5 min van het strand vandaan).

Goed weer ontopic:
Mijsje, ja ik vind 'm ook een beetje bloot maar toch ook wel schattig haha
Het ene moment denk ik: hm...ze is een naakte molrat
en dan denk ik: ahhwww tis zo'n poepie! ;) maar goed

Ik ben een Nijntje aan het haken :D voor een haaknaald ;) haha heb alleen nog maar het hoofdje af :P maar is best wel klein geloof ik, dus wel leuk :)
Maar ik moet eerst hier eens een grote schoonmaak houden voor ik verder mag haken, dus dat ga ik nu doen!
pi_89004610
Ik ben zelf ook altijd erg kritisch, want je weet natuurlijk zelf precies waar een foutje zit of dat het net iets anders is geworden als je het in je gedachten had. Anderen zien dat niet (en dan bedoel ik vooral niet-hakers :P ) De aandacht die in iets is gestoken en de gedachte erachter isnatuurlijk heel bijzonder.

Ik ben dit weekend begonnen aan een ripple blanket voor een dochtertje van vrienden. Eerste rij zag er niet uit en ik dacht dat ik beter kon stoppen, maar heb er nu 3 en hij wordt leuk *O*

Van mij hoeft die sneeuw ook niet zo. En al helemaal niet nu ik donderdag met de trein naar Londen ga. Ik hoop maar dat alles gewoon rijdt, want de NS is over het algemeen niet al te best in veranderende weersomstandigheden...
pi_89004862
Nee, en het feit dat ik net in de metro las dat de wintertest was geweest en alles verwarmt is blabla bla, er in de trein werd omgeroepen dat we moesten wachten op een tegemoetkomende trein omdat de wissels het niet deden en maar 1 spoor konden gebruiken. Het was een teken. :Y
Ow en mn allstars doen het niet zo goed in de sneeuw :P

Mn 2 gehaakte katjes zijn de deur uit =( En krijgen met sinterklaas een nieuwe eigenaar.
pi_89004952
Ik ben dit weekend nog even bezig geweest met de granny's en heb mijn andere dekentjes erbij gepakt om af te werken.

Dit is mijn ripple, die me nog heel wat werk op gaat leveren omdat ik ten tijde van het maken hiervan nog niet wist dat je gewoon kunt afwerken tijdens het haken. Dat wordt dus met engelengeduld draadjes terugsteken.

En daarnaast ben ik met dit dekentje bezig:

Daarvan was het garen op, maar dankzij de link van Whoopdidoo kan ik de kleur die uit de handel is toch nog bestellen. Wat ik NU dan ook even ga doen.
pi_89005172
Mooie dekentjes! En wat fijn dat ze de kleur hadden!
  maandag 22 november 2010 @ 10:43:37 #216
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89005322
prachtig smaren! leuk patroon ook, dat laatste! fijn dat je nog aan de juiste kleur kunt komen. en dat wegwerken achteraf is toch vaak wat zekerder dan wegwerken tijdens het haken hoor, is mijn ervaring. misschien kan dat een troost zijn?

ik ben ook met een tussendoorprojectje bezig, zo'n urban jungle slouchy beany. maar dan wel met wat meer kleurtjes, natuurlijk. :+
in de haak.
pi_89005702
Ik ben niet zo van de mutsen, best jammer.

Ik ga weer beginnen met een kussen denk, heb zaterdag 2 kussens gehaald bij de blokker voor 1,50 per stuk dus dat viel wel mee. Alleen heb ik maar voor eentje wol, maar denk niet dat ie snel af is dus dat zien we wel.

En nu ga ik eens kijken hoe het met de NS is gesteld vandaag. :W
pi_89005744
:D trui, ik ben met dezelfde bezig! Het is wel spierballen werk die puf-stich
  maandag 22 november 2010 @ 11:02:02 #219
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89005791
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:58 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik ben niet zo van de mutsen, best jammer.
waarom jammer? als je er niet van bent hoef je ze ook niet te haken. :)
ik maak 'm als kadootje overigens. >:O

anitra wat toevallig! die steek is wel rsi-riskant inderdaad. maar een beetje goed omhooghalen die lussen en dan kan die laatste er redelijk soepel doorheen is mijn truc. hoeveel puff-rijtjes heb jij al af? ik vond de band tegenvallen, was ik best veel tijd aan kwijt.
in de haak.
pi_89005919
Ziet er leuk uit, die muts. Ga ik me ook eens in verdiepen denk ik.
Ooit.
Eerst maar wat lopende dingen afwerken dus, haha.
  maandag 22 november 2010 @ 11:12:25 #221
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89006099
dat dekentje is gaaf zeg!!!:D leuk patroon enzo :D weer wat anders dan recht toe recht aan streepjes :D en de "kleuren" vind ik ook tof :)

die muts is ook gaaf!! denk dat ik die misschien ook nog eens ga maken. Heb m'n andere mislukte muts maar gewoon weggegooid :P geen zin meer om eraan te prutsen...
maar ik vind die puff stitch wel irritant hoor, vind het er wel mooi uit zien maar om te maken...:(

Wat ik bij muts 1 had (prullenbakmuts dus) is dat ie echt VEEEL te groot werd en het geen goede cirkel meer werd (rare hobbel enzo), terwijl ik precies het patroon deed...is dat bij deze niet zo? en wat voor garen gebruiken jullie ervoor?:)
  maandag 22 november 2010 @ 11:18:31 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89006303
essei, bij deze begin je met de onderste rand. die maak je precies pas, de rest haak je eraan vast. rechttoerechtaan, tot ie lang genoeg is, dan haak je de bovenkant dicht. kan dus niet echt mislukken qua pasvorm. maar ik vind het wel lastig om te bepalen wat een goede lengte is. ik wil 'm niet zo overdreven lang maken. ik gebruik er garen voor dat geschikt is voor een haaknaald van 5 mm (verschillende merken door elkaar). maar ook dat maakt voor het patroon niet zoveel uit. het kan ook best met dunner of dikker garen, als je maar een goed passende beginband maakt.

even een w.i.p.-fotootje:

[ Bericht 14% gewijzigd door trui op 22-11-2010 11:59:24 ]
in de haak.
pi_89007704
Oh dat ziet er heel vrolijk uit.
pi_89007998
Die rand was ff rot idd, iedere keer dat heen en weer. Leuk met al die kleurtjes! Ik doe alles eerst met zeeman wol voor ik hem voor het echie maak met dure wol. Ben nu op 11e pufrand.
  maandag 22 november 2010 @ 12:16:32 #225
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89008035
dubbel werk, anitra! :o

maar rand 11 dus al, verdorie, ik lig achter! }:| ;)
in de haak.
pi_89009506
Oe, dat is een leuke muts :-) AnitraX, wat doe je dan met die 'Zeeman-projecten'? Ik neem aan dat je dat niet ook doet bij een deken?
pi_89010242
Nee dekens doe ik gelijk goed, dat kan ik ook aardig, maar mutsen heb ik altijd ruzie met de maat en naalddikte+garen. Dan doe ik het eerst met zeeman en dan kan ik beter bedenken hoe het is met ander garen en naald. 2 van de 4 proef mutsen zijn in beslag genomen door mijn dochter en zoon, de andere 2 zagen er niet uit :D
  maandag 22 november 2010 @ 13:37:19 #228
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89010516
Ha leuk die mutsen! Ik heb ook een puff-muts, en ik krijg er steeds complimentjes over O+

Die begon trouwens wel in de punt, en eindigde gewoon met een paar rijen vasten.
Ik deed het doorhalen van de lussen trouwens in een paar stappen, anders lukte het niet :')
pi_89010942
Een berichtje van Masons terug gehad. Ze houden alle pakketjes onder de 2 kg dus ze waren in losse delen verstuurd. Hij zou er in principe al moeten zijn, want op dezelfde dag verstuurd, maar hier doet de post wel eens raar dus dan komt het vast wel goed!

ik ben gisteren trouwens even tussendoor begonnen aan een popheart en een beertje, maar ik heb vandaag de missende katoen voor de blaadjes van de krans bijgehaald dus daar ga ik maar weer aan beginnen. Maar niet te lang want ik moet nog studeren, en vanavond ga ik met een andere NLer sameneten, dus dan doe ik sowieso niet zoveel meer!
  maandag 22 november 2010 @ 14:12:22 #230
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89011744
Hij wordt lekker vrolijk Trui!! :D thnx voor de uitleg, dan moet het inderdaad goedkomen.

En Kirsten, fijn altijd als ze even vermelden dat dingen in 2-en zijn gestuurd :S schiet je helemaal in de stress voor niks :P

Zo alles is hier weer spik en span! en opgeruimd enzo :D Valt een keer niet alles uit m'n kast als ik iets wil pakken ;)
En ik heb kleren opgeruimd, deel in zak van max en een paar met hele mooie grote knopen lekker verknipt! :D nu heb ik veeeel grote knopen erbij ^^
Nu mag ik verder haken aan nijntje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 november 2010 @ 14:14:37 #231
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89011805
mooie dekentjes O+

sneeuw, liever nog niet, loop buiten nog altijd met kruk :{

ben nu op zoek naar een patroontje voor een kindermobile...
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 22 november 2010 @ 14:19:16 #232
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89011922
Ynske, sneeuw met kruk is inderdaad niet zo lekker.
wat je zou kunnen doen voor een mobiel:

een kleerhanger bekleden (misschien met dat patroon van Trui?)
en kleine beestjes haken (of met dunne wol :P dan worden ze vanzelf klein haha)
En die dan eraan hangen met linten ofzo, en kralen ertussen bijvoorbeeld.
(heb zoiets gedaan met filt, maar dat heb ik al 100 keer verteld hahaha ;), als je foto wil voor het idee moet je t even zeggen :))
  maandag 22 november 2010 @ 14:27:06 #233
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89012189
weet iemand wat ze hiermee bedoelen:

Sc around in top loop

is dat het zelfde als in front loop ofzo?
  maandag 22 november 2010 @ 14:33:40 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89012430
Is er geen plaatje bij waarop je kunt zien wat het moet zijn EsseEi? Je krijgt dan zo'n randje toch?

Oh, en foto's zou ik nooit wegdoen nee! Gewoon in een doos stoppen als je ze niet zo leuk vindt :Y
  maandag 22 november 2010 @ 14:35:18 #235
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89012482
LB, google is m'n beste vriend ;) haha het is inderdaad back loop :) maar stond niet duidelijk op het plaatje, het is namelijk de bips van nijn ;) en daar zit ze dus op op alle foto's :P

ow en die foto's: ik heb er ook een berg wel weg gedaan. die gewoon niet goed waren of ook niet leuk als je later 80 bent ;) en ik ben gezegend met een moeder die tot m'n 18e goed foto albums heeft bijgehouden, dus van alles zitten er vast wel een paar in een album :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 november 2010 @ 14:40:44 #236
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89012664
k heb een paar leuke patroontjes gevonden, alleen lastig, welke kleuren te gebruiken, ik weet niet of het een jongen of meisje word.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_89012784
Patroontjes van wat, Ynske? Groen en geel zijn altijd goed voor allebei.

Heeft iemand nog een tip voor iets wat makkelijk te haken is wat ik op een rommelmarkt kan verkopen volgende maand?
  maandag 22 november 2010 @ 14:46:54 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89012877
Oh ynske, ik was helemaal fan van deze mobile op ravelry O+
  maandag 22 november 2010 @ 14:49:09 #239
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89012961
Suggesties voor Truus:
Uhm...Nijn? :) haha (het is echt best ene makkelijk en klein patroon)
http://herdofyarn.com/200(...)rochet-pattern-free/
een Up sleutelhanger (doe ik in 2 uurtjes denk ik)
http://wolfdreamer-oth.bl(...)thers-mushrooms.html
Dit olifantje:
http://www.lionbrand.com/patterns/70582AD.html?r=1
(is heeeel klein, en heel lief :D)

Of als je beetje tijd over hebt, een fruitschaaltje ofzo (kleine fruitjes in 1 pakketje stoppen).
(per fruitje kost het niet veel tijd :P)

en zo'n mobile is ook gaaf! :D Of die uiltjes die hier weleens langs komen
pi_89013031
Wit en grijs is voor jongens en meisjes leuk toch.
pi_89013184
Hola dames, even een vraagje; Hebben jullie ervaring met truien met die wibrawol? Ik vraag me vooral af of het prettig draagt. Wilde namelijk deze gaan maken: http://www.garnstudio.com/lang/nl/search.php Of iets vergelijkbaars (weet niet hoe blij ik ben met de col en de onderrand, maar wil wel graag een tuniekje dus misschien pas ik het aan). Ik heb alleen geen geld voor (veel/dure) wol, dus ik vroeg me af of die wibrawol prettig draagt?

Ik ben nu deze aan het maken trouwens, in rood/roze wibragaren:

FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 november 2010 @ 14:57:57 #242
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89013303
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:46 schreef LadyBlack het volgende:
Oh ynske, ik was helemaal fan van deze mobile op ravelry O+
die had ik net ook gevonden ja, en lekker fleurig
dr staat er geloof ik ook eentje in t vrolijke dieren haakboekje dat ik gescand heb, maar kan nu niet aan dat bestand :')

deze is ook schattig O+ maar geen patroontje van
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:51 schreef Smaren het volgende:
Wit en grijs is voor jongens en meisjes leuk toch.
ik vind dat eigenlijk erg somber om een mobile van te maken :@

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:54 schreef Skochsela het volgende:
Hola dames, even een vraagje; Hebben jullie ervaring met truien met die wibrawol? Ik vraag me vooral af of het prettig draagt. Wilde namelijk deze gaan maken: http://www.garnstudio.com/lang/nl/search.php Of iets vergelijkbaars (weet niet hoe blij ik ben met de col en de onderrand, maar wil wel graag een tuniekje dus misschien pas ik het aan). Ik heb alleen geen geld voor (veel/dure) wol, dus ik vroeg me af of die wibrawol prettig draagt?

Ik ben nu deze aan het maken trouwens, in rood/roze wibragaren:

[ afbeelding ]
ik heb een muts van die wibrawol, en oxy een paar wanten
heb wel van de wibra katoen deze zomer een vest gehaakt

ik zou iig niet de gemelleerde wol van de wibra pakken want die is niet consequent met de kleuren (krijg je een heel stuk dat afwijkt enzo)
hij kriebelt niet vind ik overigens
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 22 november 2010 @ 14:59:35 #243
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89013372
Hey Skochsela,
als ik de link open kom ik niet bij de trui uit...maar ik heb een shawl van Wibra wol gehaakt...die zit heel lekker, lekker warm enzo. Alleen vind ik 'm juist wel beetje kribelen...maar ik ben ook wel heel erg uhm....kriebelgevoelig ofzo? ;) maar niet meer dan een trui die je in de winkel koopt :P
pi_89013429

Deze bedoelde ik trouwens. Ik kan de edit-knop niet meer vinden??

Gemelleerd =? *nog steeds haakleek* Ik ben idd vooral bang voor kriebels.
pi_89013452
Oh shoot ja, het is natuurlijk voor die mobiel.

Hmmmm..... Ja veel kleuren zijn zo smaakgerelateerd.
  maandag 22 november 2010 @ 15:04:06 #246
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89013543
kleuren: ik vind dat blauw ook wel voor meisjes kan en rood voor jongens...gewoon leuke kleurtjes :)
roze is te meisjesachtig, dat dan weer wel ;)

maar die met die regenboog enzo: dat zijn gewoon standaard kleuren voor die dingen, dus kan voor allebei :D
pi_89013565
Limegroen kan ook voor allebei of oranje. :Y
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_89013588
Ynske: wat je ook kan doen is een ijzeren/houten ring nemen ( vaak te koop bij hobbywinkels) en daar wat dingen aan hangen. Je kan om de ring heen haken, zoals bv. dit

Hoe je het precies doet weet ik niet maar ik denk een soort van 'buis' haken, opvullen, ijzeren ring erin en dan is hij wel stevig.
Bij bv. de wereldwinkel kan je ook wel inspiratie opdoen met olifantjes en vogeltjes en dat soort dingen!
pi_89013777
Oh dat uiltje in die ring vind ik helemaal geweldig kirsten!! Is daar een patroon van?
  maandag 22 november 2010 @ 15:12:41 #250
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89013874
Ohhhhh dat is gaaf!!

Mijn moeder hing vroeger rond de kerst altijd zo'n ring horizontaal voor mij op, met rood lint omwikkeld, en er hingen van die kleine houten kerstfiguurtjes aan. Nostalgie O+ O+
pi_89014210
Ik ben voor een baby de hot air balloon van Ana Paula Rimoli aan het maken. Ook leuk!

maandag 22 november 2010 @ 15:26:40 #252
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89014295
:O even gezocht en die is gaaf Lyssa!!!! :D

Ik ben nu met nijn bezig, heel raar: op het plaatje zie je duidelijk een kraagje. Maar die staat nergens in het patroon :S
en die heeft mijne dus ook niet....vind 'm tot nu toe nog maar beteje raar (oke heb alleen maar lijf en rondje van het hoofd :P)
maar eerst maar even m'n spullen pakken, dan verder ledematen maken enzo:P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 november 2010 @ 15:34:40 #253
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89014570
Die is gaaf!
Is een betaald patroon toch?
quote:
Op maandag 22 november 2010 15:24 schreef Lyssa het volgende:
Ik ben voor een baby de hot air balloon van Ana Paula Rimoli aan het maken. Ook leuk!

[ afbeelding ]
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 november 2010 @ 15:35:46 #254
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89014617
quote:
Op maandag 22 november 2010 15:12 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhhhh dat is gaaf!!

Mijn moeder hing vroeger rond de kerst altijd zo'n ring horizontaal voor mij op, met rood lint omwikkeld, en er hingen van die kleine houten kerstfiguurtjes aan. Nostalgie O+ O+
zo'n ring heb ik idd al liggen hier
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 22 november 2010 @ 16:15:14 #255
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89016335
hmm dilemma: ik ga zo voor de rest van de week naar m'n ouders, en die nijn is zo af.
ik moet nog een Upje maken, maar dat is ook maar paar uur.
Weet niet wat voor haakproject ik voor daarna mee moet nemen....:S voor als ik me verveel enzo...
pi_89016357
anders ga je ook aan de granny's EsseEi.
pi_89018996
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:10 schreef Skochsela het volgende:
Oh dat uiltje in die ring vind ik helemaal geweldig kirsten!! Is daar een patroon van?
Nee helaas... Ik weet ook niet precies meer hoe ik hem gevonden heb. Ik zal even kijken, ik dacht namelijk dat ik googlede op 'owl crochet pattern' of iets in die geest, voor m'n eigen krans.
pi_89019439
quote:
Waar heb je dat patroon vandaan Lyssa?? Of heb je dat boekje? Ik vind hem erg leuk namelijk..
Misschien maak ik die wel ipv die stapeltoren,is volgens mij ook wat sneller klaar en dan kan ik later nog wel die stapeltoren maken..

Ik vind deze mobiel ook erg schattig trouwens:
http://www.coatsandclark.(...)0Birdie%20Mobile.htm

En trui en anitrax, wat een superleuke muts! die wil ik ook nog wel eens maken! is die steek echt heel lastig? of wel te doen voor iemand die niet zo handig is (zoals ik :-p)
pi_89019696
Ynske, ik kwam net wel op mijn zoektocht dit tegen. Misschien vind je het leuk, hoeft natuurlijk niet in het Roze. Helaas is er geen patroon van maar soortgelijke vogeltjes zijn denk ik wel met patroon te vinden:

http://meekssandygirl.dev(...)ird-mobile-122288273

-EDIT-

OH OH TELL ME WHO'S THE WOMAN;
http://www.prudentbaby.com/2009/10/crochet-wreath.html
Hij is echt cute, ga hem even bookmarken! 't is niet het vogeltje, maar zo te lezen in de comments heeft ze die ooit van starbucks gehad. Als je op 'starbucks 2007 owl' googled kan je duidelijkere pics van hem zien. Misschien als je ooit tijd hebt :P?

[ Bericht 18% gewijzigd door kirsten. op 22-11-2010 17:49:10 ]
pi_89021601
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:31 schreef pep88 het volgende:

[..]

Waar heb je dat patroon vandaan Lyssa?? Of heb je dat boekje? Ik vind hem erg leuk namelijk..
Misschien maak ik die wel ipv die stapeltoren,is volgens mij ook wat sneller klaar en dan kan ik later nog wel die stapeltoren maken..

Ik heb dat boekje. Geen idee of ie ook op picasa staat though :o
pi_89021789
aah jammer, ik kan het patroon namelijk niet online vinden..
staan op picasa ook patronen dan?

edit: hmm..ik weet niet of ik goed zoek,gebruik nooit picasa, maar kan iig niks vinden..
pi_89027930
Pep88 ik heb dat boekje als het goed is op de computer staan. Moet je maar even pmmen.

Die ring met uil is echt te schattig!!

Wat een drukte trouwens vandaag hier.
Had een nieuw vak vandaag, dodelijk saai maar niet al te moeilijk.
En verder beetje kutdag

Maar mn koosje schiet op, nog 2 poten en staartje. Op zich is het wel een lekker patroontje.
pi_89028542
Wat een leuke dingen zijn er allemaal voorbij gekomen. Ik heb weer veel aan mijn favorieten toegevoegd! :)

Waar kopen jullie die ringen voor een mobiel? Ik heb een keer een rond handvat voor een tas gekocht, maar vond dat eigenlijk een beetje zonde...

Smaren (of iemand anders) hoe werk je ze weg terwijl je bezig bent? Onder de volgende steken meehaken?

Kirsten, die uil! _O_ O+

Ik heb niet genoeg wol voor de volledige oldrosewrap, maar weet intussen wel dat ik het patroon mooi genoeg vind om het nog eens van mooiere/betere/duurdere wol te maken. :Y

Ik wil ook nog heeeeel graag deze. Die kwam ik laatst als voorbeeld tegen bij de Afstap. Daar is ie gemaakt van Rowan Kidsilk Haze a ¤12,50 per bol. Ik dacht eerst nog dat ik langzaamaan de bollen bij elkaar zou sparen door ze te vragen voor sinterklaas/kerst, maar dan moet dat nog gecoordineerd worden omdat mijn familie hier niet in de buurt woont...

Ik kwam wel op hobbygigant deze en deze tegen, maar ik vind dat ze niet genoeg kleuren hebben. Bij hobbydoos hebben ze nog deze tegen, maar het blijft lastig te bepalen hoe hetzelfde die wol er uitziet als de originele.
Ik sta open voor suggesties! :)
  maandag 22 november 2010 @ 21:17:39 #264
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_89029576
Yppy, toch vind ik dat je te kritisch bent, in mijn ogen dan. Je haaksels zijn echt "beter" dan jij ze beoordeelt, denk ik.

Smaren, prachtige dekentjes, met name het patroon van die 2e!
... ♥ ik mis je ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 november 2010 @ 22:05:18 #265
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89032053
quote:
Op maandag 22 november 2010 20:56 schreef knitwit het volgende:
Wat een leuke dingen zijn er allemaal voorbij gekomen. Ik heb weer veel aan mijn favorieten toegevoegd! :)

Waar kopen jullie die ringen voor een mobiel? Ik heb een keer een rond handvat voor een tas gekocht, maar vond dat eigenlijk een beetje zonde...
bij Junghans, de Singer of bij pipoos. Online is ook veel te vinden

T patroontje met de regenboog mobile is makkelijk, regenboog, zon, wolk en ster zijn al klaar. Misschien doe ik er ook 2 van die vogeltjes bij...
Today is life -

Dale Carnegie
pi_89034057
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:17 schreef phluphy het volgende:
Yppy, toch vind ik dat je te kritisch bent, in mijn ogen dan. Je haaksels zijn echt "beter" dan jij ze beoordeelt, denk ik.
:Y dat vind ik ook! :* je bent je "luierfase" allang voorbij! (je weet wel wat ik hiermee bedoel... :P )
  maandag 22 november 2010 @ 23:16:38 #267
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89035984
nou, m'n muts is af. *O* nu te gaar voor een tadaa fotootje, dat ga ik morgen wel maken. ik vond het dicht maken wel wat lastig en onduidelijk of ik 't nou goed deed, wat jij, anitra?

knitwit, die is ook mooi inderdaad! en dat garen, oeh, zeeer speciaal! ik weet niet of het prettig haakt, met al die haartjes. zou wel jammer zijn als je er zoveel geld aan uitgeeft. en jammer dat je niet genoeg wol hebt voor 't afmaken van je oldrosewrap! van welk garen maak je het nu ook alweer? ik kijk regelmatig op die site maar het aanvullende patroon staat er nog steeds niet op, wel? ik vind 't maar vreemd. al maanden roept ze dat 't er nu zeer binnenkort op komt te staan. of kijk ik misschien niet goed?
in de haak.
pi_89037155
Hier gaat het fuitstekend met het haken -O- . Ik ben dus snotverkouden en daarmee bedoel ik dus snot :r en dat is geen goede combi met haken, zeker niet als je met zwart haakt en hoofdpijn en de rillingen hebt....oh ja niezen als een gek :P . Nu maar eens die neusdruppels op laten halen (ik kom niet verder dan op de groenstrook de hondjes razendsnel uitlaten verder lekker binnen :P ) die meteen een loopneus tegengaan....eens zien of ik dan fatsoenlijk kan haken zonder dat ik het gehaakte elke keer door een sopje heen moet halen. >:)

Ik zie er nu fantastisch uit trouwens...lijkwit hoofd met rode neus, traanogen en haar wat erbij hangt in slierten....FANTASTISCH *O* *O* :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 22 november 2010 @ 23:49:20 #269
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89037583
klinkt wel heel kerst-achtig, die kleurtjes, trovey. ;) beterschap! (maar ik sla 't zoenen even over, OK?)

eska, wo bist du eigentlich? alles in de haak? :+
in de haak.
pi_89037595
Trui heb jij turbo ofzo? :o ik ben al een paar dagen ermee bezig.
  maandag 22 november 2010 @ 23:55:10 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89037841
eh, ik heb 'm misschien niet zo lang gemaakt als jij? :+ (15 of 16 rondes ofzo in totaal, ik zat aan de 28cm en vond 'm lang genoeg). maar ik kon een rondje in vrij korte tijd. en misschien had ik minder steken dan jij door m'n dikke garen? (38 puffs per ronde geloof ik). ik ben er overdag niet zo heel veel mee bezig geweest vandaag, omdat ik ook nog een soll-brief heb geschreven en de lego heb zitten sorteren. en dat was érg veel lego (2 tamelijk volle curver-kratten).... :O maar ja, ik had 't allemaal gewassen en wilde 't al een hele tijd eens netjes ordenen. nu maar kijken hoelang dit stand houdt. :+

[ Bericht 2% gewijzigd door trui op 23-11-2010 11:12:03 ]
in de haak.
  dinsdag 23 november 2010 @ 00:49:23 #272
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_89039685
De afgelopen dagen heb ik weinig zin en energie gehad om te haken, maar nu heb ik mijn kerststalletje weer opgepakt. Maria hoeft alleen nog een sluier (en een stukje karton in haar jurk, zodat ze beter blijft staan) en dan kan ik verder met de rest.

Als ik op dit tempo doorga, ben ik rond Pasen wel klaar :')
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_89042216
Ik heb het dubbele aantal pufs per ronde, maar ik heb ook dik garen, misschien heb ik één groot hoofd ;) :P

Muck wat leuk!
pi_89042551
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:16 schreef trui het volgende:

knitwit, die is ook mooi inderdaad! en dat garen, oeh, zeeer speciaal! ik weet niet of het prettig haakt, met al die haartjes. zou wel jammer zijn als je er zoveel geld aan uitgeeft. en jammer dat je niet genoeg wol hebt voor 't afmaken van je oldrosewrap! van welk garen maak je het nu ook alweer? ik kijk regelmatig op die site maar het aanvullende patroon staat er nog steeds niet op, wel? ik vind 't maar vreemd. al maanden roept ze dat 't er nu zeer binnenkort op komt te staan. of kijk ik misschien niet goed?
van een bol sokkenwol (donkerblauw), maar ik had maar een bol in een uitverkoop gekocht...
Rest van het patroon staat er inderdaad nog niet op. Niet zo handig... :(
Heeft iemand ervaring met een van de garens die ik op hobbygigant.nl of hobbydoos.nl had gevonden? (ik kan vanavond de links nog wel een keer posten, nu cursus... :P)
pi_89043666
Knitwit, ja, bij mijn huidige dekentjes haak ik gewoon de restdraadjes mee onder de nieuwe steken zeg maar.

Ik vind die Maria leuk, ze kijkt heel sereen.
pi_89044576
Ik was helemaal vergeten om m'n pinguin te laten zien geloof ik :

Gemaakt voor een vriendin, die was er erg blij mee.

En dit is mijn krans. Ik zit heel erg te twijfelen of ik er andere bloemen op zal doen, want ze vallen niet zo erg op. De diertjes zitten nog niet vast dus die moet ik nog even vasthouden :P Ik kan ook geen 3e diertje voor links bovenop bedenken, kan steeds geen goede patronen van bv. een bever, otter, specht of wasbeer vinden ofzo (die ook nog een beetje klein zijn). Moeilijk moeilijk.
pi_89044689
Wat vrolijk, die krans!
pi_89044742
Noh das mijn pinguin! :P
Die krans is echt grappig! En wat een werk!

O shit t regent
pi_89044846
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:35 schreef Whoopdidoo het volgende:
Noh das mijn pinguin! :P
Die krans is echt grappig! En wat een werk!

O shit t regent
Ik vond hem al zo bekend voorkomen :P ik wist wel dat er een aantal pinguins langs waren gekomen in het topic maar niet precies meer welke :P dacht dat ik het ontwerp zo verknoeid had dat hij op een ander leek, want hij zou oorspronkelijk niet zo rond moeten zijn geweest :D

Ik denk dat er in die krans zo ongeveer 130 blaadjes zitten. Ben overigens nog niet helemaal klaar, want de zijkanten zijn nog redelijk kaal en daar kijk je tegen aan als je binnenkomt.
't lijkt veel werk, maar vergeet niet dat je die blaadjes zo gemaakt hebt (binnen 2 minuten heb je er eentje af), en als de lectures saai zijn en makkelijk, tsja, dan kan je er zo een hoopje maken :P

Hier sneeuwt het... Het wordt van de week -8 graden overdag ;(
pi_89045007
Hier gaat het ook sneeuwen....zeggen ze....

Maar brr....Ik vind het hier al koud.

Volgens mij is mijn pinguin ook vrij rond, vooral de grotere versie.
pi_89045195
Kirsten, wat een supermooie en vrolijke krans! Leuk bedacht hoor, en lekker fleurig... Lucy-waardig ;)
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:00:11 #282
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89045435
Wauw, die krans, wat een werk en wat is ie cool gelukt!!! _O_ En ik vind Maria ook fantastisch geworden O+

Nu ben ik benieuwd naar de puff-muts van Trui :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:13:46 #283
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89045760
mooie maria, muck!! O+
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:28 schreef AnitraX het volgende:
Ik heb het dubbele aantal pufs per ronde, maar ik heb ook dik garen, misschien heb ik één groot hoofd ;) :P
ah, dan heb jij bij 't aan de band haken waarschijnlijk veel meer steken opgezet, en zal jouw muts dus wel een stuk wijder uitvallen. ik ben heel benieuwd naar 't eindresultaat!
ben net terug van gesprek op school, zal nu snel even dat fotootje maken.

oh wow, ik zie nu pas je krans kirsten! wat een werk!!! _O_ heel vrolijk! O+
in de haak.
pi_89045811
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:49 schreef trui het volgende:

eska, wo bist du eigentlich? alles in de haak? :+
'k Ben niet echt afgehaakt hoor. :+
Posten komt er even niet zo van, op 't moment. Maar ik haak stug door uiteraard. 8-)

Wel erg leuke (en mooie!) dingen voorbij zien komen! :Y
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:19:59 #285
30252 Soempie
Procreating
pi_89045912
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 00:49 schreef Muck het volgende:
De afgelopen dagen heb ik weinig zin en energie gehad om te haken, maar nu heb ik mijn kerststalletje weer opgepakt. Maria hoeft alleen nog een sluier (en een stukje karton in haar jurk, zodat ze beter blijft staan) en dan kan ik verder met de rest.

[ afbeelding ]

Als ik op dit tempo doorga, ben ik rond Pasen wel klaar :')
Muck, heb je van de figuren in de stal patronen? Staan ze online? M'n vriend is bezig met het maken van een stal van hout en hij zat nog te dubben over hoe hij de figuurtjes gaat maken. Ik had fimo voorgesteld en vilt, maar die gehaakte Maria van jou is ook erg leuk. O+

Hallo allemaal trouwens. :) Sinds ruim een week ben ik ook besmet met het haakvirus.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:20:44 #286
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89045929
Soempie! *O* Jij ook, wat leuk! :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 23 november 2010 @ 11:23:45 #287
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89046012
Grappig die krans
en een schattige pinguins.

De mobile met regenboog
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 23 november 2010 @ 11:25:43 #288
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89046066
@trui, hoever ben jij met de kerststal van vorig jaar?
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:29:55 #289
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89046173
niet! moet 't nodig weer oppakken.

oh wat een leuke mobile!!! ^O^
in de haak.
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:30:39 #290
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89046202
Wauw Ynske, lekker doorgewerkt! Dat zonnetje is lief O+
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:47:14 #291
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89046737
Mijn laatste twee aanwinsten (kraamcadeautjes):

Nu heb ik even geen opdrachtjes meer, en ga ik bezig aan het riddertje :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:49:06 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89046791
lief, LadyB!

mutsch:

in de haak.
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:51:15 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89046866
Wauw, hij is echt lekker slouchy geworden ^O^ is het niet een heel werk met al die kleurtjes? :o

Wat een gave kandelaar heb jij daar trouwens hangen O+ ik ben dol op dat soort dingen, net als de mooie oude spiegel!
pi_89047765
Oh hij is echt heel leuk geworden. En die slofjes zijn ook enorm schattig.
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:29:39 #295
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89049840
Woow zoveel leuke dingen! :D
Mooi die Maria :D
en die krans!!! WAT EEN WERK en wat vrolijk en wat gaaf! en goed bedacht Kirsten!!!
en de pinguin is ook schattig ;)

De mobile vind ik ook heeeel lief :D echt schattig zeg :Dmoet maar iemand snel een babytje krijgen hier, dan kan ik die maken (broer ofzo ;))
En de slofjes, ook zo poepig!!!
En tot slot natuurlijk trui d'r muts! :D vet hoor, vrolijk! Ik dacht eerst: wordt dat niet erg bond?? maar met dat zwart is het helemaal goed :D

Ik hoef voor Nijn alleen nog maar oren :) maar zit nu lekker met m'n moeder en broer My sisters Keeper te kijken :) (jaa lui he :) moeder en broer zouden dagje naar zus gaan maar die is ziek...en ik heb vakantie! :D)
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:41:10 #296
30252 Soempie
Procreating
pi_89050244
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:20 schreef LadyBlack het volgende:
Soempie! *O* Jij ook, wat leuk! :D
Ja, eindelijk. Het leek me allemaal veel te moeilijk eerst, na m'n brei debacle. Maar uiteindelijk toch maar het boekje 'ik leer haken'van Guy en Hall en 'lieve diertjes zelf haken' gekocht en sindsdien helemaal verslaafd.

Komt door rammelende eierstokken ook hoor. :') Heb helemaal zin om een baby-dekentje te maken, knuffeltjes, een mobile, etc. :@

En er komen hier zulke mooie dingen voorbij. _O_ Ik ga dit topic dus zeker in de gaten houden.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:42:58 #297
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89050317
Mweeh, ik
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:41 schreef Soempie het volgende:

Komt door rammelende eierstokken ook hoor. :') Heb helemaal zin om een baby-dekentje te maken, knuffeltjes, een mobile, etc. :@
:D herkenbaar :')

Gewoon doen joh, jij kent vast ook wel mensen (die weer mensen kennen) die kindjes krijgen? Eerst oefenen op spulletjes voor anderen en dan kun je daarna heel makkelijk voor jezelf oO<
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:03:33 #298
30252 Soempie
Procreating
pi_89051114
Haha, ja precies. Ik heb al een zwarte piet gehaakt voor een kindje van een vriendin van me. Komt bij een cadeautje voor in z'n schoen. En m'n surprise dit jaar ga ik ook haken: een tuin met bloemen en beestjes voor de oma van Sven. Zojuist kwam de postbode langs met een boek: 100 bloemen om te haken en te breien. :9 Dus ik kan beginnen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 23 november 2010 @ 14:06:53 #299
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89051231
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 14:03 schreef Soempie het volgende:
Haha, ja precies. Ik heb al een zwarte piet gehaakt voor een kindje van een vriendin van me. Komt bij een cadeautje voor in z'n schoen. En m'n surprise dit jaar ga ik ook haken: een tuin met bloemen en beestjes voor de oma van Sven. Zojuist kwam de postbode langs met een boek: 100 bloemen om te haken en te breien. :9 Dus ik kan beginnen.
dat is echt een leuk boek :Y
Hier net ook wat slofjes gemaakt, de 3mnd versie, maar denk dat t een newborn maatje is :D
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:09:22 #300
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89051321
Hangt echt heel erg van het garen af he Ynske? hoe lang is de zool geworden bij jou?

Soemp :D je gaat ook direct enthousiast van start zeg _O_ foto van het Pietje??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')