Debat met Opstelten over de mislukte formatie - vanaf 14.05 uurquote:KABINETSFORMATIE: Tweede Kamer debatteert dinsdag vanaf 14.05 uur over de kabinets#formatie. Morgen live te zien op politiek24.nl
Erg moe volgens mij. Rutte was gewoon in de gemakkelijke antwoordmethode.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:29 schreef De_Hertog het volgende:
Verhagen boos, Rutte boos.. Waarom laten ze zich zo enorm kennen, ze kunnen toch gewoon hun gang gaan, ongeacht wat de andere partijen zeggen...
Jij hebt wel altijd de hand op de knop bij dit soort reeksen he?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nou, die zal wel balen dat-ie nu al weer flink aan de bak moet.
LIVE: TK-Debat met Opstelten over de mislukte formatie #4
dat is wel duidelijk ja. ze probeert (nog meer?) verdeling te zaaien.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:30 schreef KingOfMars het volgende:
Dit relaas was natuurlijk vooral gericht aan de gehele CDA fractie en niet alleen aan Verhagen. Ze hoopt op meer twijfelaars.
Slap excuus.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Erg moe volgens mij. Rutte was gewoon in de gemakkelijke antwoordmethode.
liever CU dan SGPquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:30 schreef horned_reaper het volgende:
Waarom zouden we die CU willen horen?
Er legitiem na de afgelopen weken. Ik ben al moe van het volgen, laat staat het voeren van de onderhandelingen.quote:
Nee hoor. Ze doen al weken alsof, maar ze kunnen niet hun gang gaan. De koningin is nu aan zet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:29 schreef De_Hertog het volgende:
Verhagen boos, Rutte boos.. Waarom laten ze zich zo enorm kennen, ze kunnen toch gewoon hun gang gaan, ongeacht wat de andere partijen zeggen...
rattengaatje.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:30 schreef KoosVogels het volgende:
Verhagen probeert inderdaad het muizengaatje te vinden.
Helaas, ze zou goed moeten weten dat Verhagen bedoeld dat de PVV niet in de regering zit en het CDA dus niet regeert met een partij die andere religies beschimpt...quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Halsema begon zwak maar ze heeft er nu toch eentje bij de strot, en ze bijt door.
Dat wordt nog wat als je straks aan het werk gaat.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Er legitiem na de afgelopen weken. Ik ben al moe van het volgen, laat staat het voeren van de onderhandelingen.
Natuurlijk, hoe men dit recht kan praten is me een raadsel. Gedoogsteun geeft aan dat een partij zijn medewerking geeft aan een kabinet, als die partij steun geeft moet er een partij zijn die dat accepteert, wil het CDA steun van de PVV accepteren.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:30 schreef KingOfMars het volgende:
Dit relaas was natuurlijk vooral gericht aan de gehele CDA fractie en niet alleen aan Verhagen. Ze hoopt op meer twijfelaars.
Gifgroen....quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Mooie stropdas, die van Wilders.
Er hoeven maar 20 CDAers in te trappen..quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:32 schreef kingmob het volgende:
Verhagen kan het muisje pierelepiepielo noemen, het blijft een feit dat Wilders meeschrijft aan het regeerakkoord en dus meedoet.
De verdediging is ronduit genant, hier trapt toch niemand in?
quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Goed dat Rouvoet even signaleert dat Rutte zich vingerlikkend verlekkert aan het geld weghalen bij de minderbedeelden. Niks noodzaak van bezuinigen, gewoon omdat het lekker is.
Gelukkig werk ik al.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat wordt nog wat als je straks aan het werk gaat.
Klopt, maar dat is een zuiver formeel verschil. Materieel en moreel niet. Daar had ze hem op, dat hij zich achter die formaliteit moest verschuilen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:33 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Helaas, ze zou goed moeten weten dat Verhagen bedoeld dat de PVV niet in de regering zit en het CDA dus niet regeert met een partij die andere religies beschimpt...
Inderdaad. Vingerlikkend mensen uitknijpen. Fijne premier.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Goed dat Rouvoet even signaleert dat Rutte zich vingerlikkend verlekkert aan het geld weghalen bij de minderbedeelden. Niks noodzaak van bezuinigen, gewoon omdat het lekker is.
Ja, ze doet haar reputatie als naamgever van de "aanrechtsubsidie" weer eer aan. En maar huilen over samenbinden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:34 schreef Sachertorte het volgende:
Kan een van de televisiekijkers even conformeren dat Femke weer aan het polariseren is?
Jij kent het accoord?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Ach man, een beetje speed en weer gaan met die banaan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gelukkig werk ik al.
Laat onverlet dat de dagen die Verhagen c.s. maakten erg zwaar zijn.
Een semantische discussie, goede basis voor een regering...quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:33 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Helaas, ze zou goed moeten weten dat Verhagen bedoeld dat de PVV niet in de regering zit en het CDA dus niet regeert met een partij die andere religies beschimpt...
Juist, die had ik eerder verwacht.Goed betoog van Rouvoet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Verhagen werd gewoon omver geluld door Femke, dat mag je best toegeven.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, ze doet haar reputatie als naamgever van de "aanrechtsubsidie" weer eer aan. En maar huilen over samenbinden.
-edit- Je geeft ons rechtsen een slechte naamquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:34 schreef Sachertorte het volgende:
Kan een van de televisiekijkers even conformeren dat Femke weer aan het polariseren is?
Het was me al langer duidelijk dat de VVD crises toejuicht, zelfs meehelpt veroorzaken, om dan lekker nog meer geld en mogelijkheden tot meer geld naar de allerrijksten te kunnen toeschuiven. Het vingerlikken was dan ook een Freudiaanse verspreking, die helaas slechts door Rouvoet en mij in een eerder stadium is opgemerkt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inderdaad. Vingerlikkend mensen uitknijpen. Fijne premier.
Heel goed inderdaad.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Verhagen is mijn heldquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verhagen werd gewoon omver geluld door Femke, dat mag je best toegeven.
Je ontkent het gelukkig nietquote:
Rechts Nederland zou zijn vingers erbij aflikken is iets anders dan rechts Nederland zuigt het liefst alle minderbedeelden leeg.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat was wat Rutte zei over het akkoord dat er tot nu toe ligt.
Mooie opmerking ja. Die hele term 'dissidenten' slaat echt nergens op eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
Andre over de CDA-dissidenten. Petje af hoor.
Ben jij stiekem Thomas van der Dunk?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was me al langer duidelijk dat de VVD crises toejuicht, zelfs meehelpt veroorzaken, om dan lekker nog meer geld en mogelijkheden tot meer geld naar de allerrijksten te kunnen toeschuiven. Het vingerlikken was dan ook een Freudiaanse verspreking, die helaas slechts door Rouvoet en mij in een eerder stadium is opgemerkt.
Heb jij een duidelijk antwoord gehoord? Behalve dat hij beweert dat hij niet wil regeren met een partij die gelovigen discrimineert? Het CDA verliest een hoop geloofwaardigheid zo.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verhagen werd gewoon omver geluld door Femke, dat mag je best toegeven.
Altijd al fan geweest van kamerlid Rouvoetquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
Andre over de CDA-dissidenten. Petje af hoor.
Je kent het acoord al?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was me al langer duidelijk dat de VVD crises toejuicht, zelfs meehelpt veroorzaken, om dan lekker nog meer geld en mogelijkheden tot meer geld naar de allerrijksten te kunnen toeschuiven. Het vingerlikken was dan ook een Freudiaanse verspreking, die helaas slechts door Rouvoet en mij in een eerder stadium is opgemerkt.
M.a.w. rechts Nederland zal niet zoveel voelen van die 18 mld bezuinigingen. Wie dus wel?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:39 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Rechts Nederland zou zijn vingers erbij aflikken is iets anders dan rechts Nederland zuigt het liefst alle minderbedeelden leeg.
Hij regeerd er niet mee maar laat het af en toe zijn beleid gedogen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Heb jij een duidelijk antwoord gehoord? Behalve dat hij beweert dat hij niet wil regeren met een partij die gelovigen discrimineert? Het CDA verliest een hoop geloofwaardigheid zo.
Dat heb je met die kleine christelijken, goede kamerleden met verwerpelijke denkbeeldenquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:40 schreef Penniewafel het volgende:
[..]
Altijd al fan geweest van kamerlid Rouvoet![]()
Minister Rouvoet daarentegen...
Nee, maar we kennen het programma en de wensen van rechts ongeveer wel.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:40 schreef marky het volgende:
[..]
Je kent het acoord al?
Oja ik stem VVD maar ben zeker niet rijk.
We leren al van onze toekomstige Chinese overheersers.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mooie opmerking ja. Die hele term 'dissidenten' slaat echt nergens op eigenlijk.
Ik ben redelijk consequent.quote:
En dat is dus klinklare... ehm onwaarheid.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is een zuiver formeel verschil. Materieel en moreel niet. Daar had ze hem op, dat hij zich achter die formaliteit moest verschuilen.
Dat waardeer ik.quote:
Ik stem PvdA en ben niet armquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:40 schreef marky het volgende:
[..]
Je kent het acoord al?
Oja ik stem VVD maar ben zeker niet rijk.
Net of dat normaal niet gebeurt bij andere sprekers e.d.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:40 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Leuk die totale aandacht die Rutte en Verhagen hebben voor de spreker.
Rouvoet koppelt twee uitspraken aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben. Zwak.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Jawel hoor, maar daar is iedereen het ook gewoon mee eens dus daar gaat niemand tegeninquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:43 schreef eriksd het volgende:
Zag niemand dat ik een punt van kritiek op Rutte had?
Was dan ook een no-brainer.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:43 schreef eriksd het volgende:
Zag niemand dat ik een punt van kritiek op Rutte had?
Natuurlijk klopt jouw argumentatie van geen kant.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:40 schreef remlof het volgende:
[..]
M.a.w. rechts Nederland zal niet zoveel voelen van die 18 mld bezuinigingen. Wie dus wel?
Echt not done om zoiets te zeggen voor een wannabe-premier.
En de PVV mag meepraten over het akkoord. Dus accepteert de CDA de steun van de PVV en daarmee hun inbreng.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:41 schreef marky het volgende:
[..]
Hij regeerd er niet mee maar laat het af en toe zijn beleid gedogen.
quote:
Prachtig beeld was dat inderdaad.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:43 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Wilders likt z'n vingers af bij het aanstaande gedoogakkoord.
Nee, en ook niet openlijk. Ik ken hem wel, hij was toch van die legendarische en eenmalige "Wir haben es gewusst-quiz"? Volgens mij las ik laatst nog een column van hem, maar ik weet niet meer waar. Dit heb ik niet van hem gelezen, zal eens even opzoeken wie eerder was.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben jij stiekem Thomas van der Dunk?
Wat een onzin. Geen van de linkse partij wil zo ernstig nivelleren. Misschien de SP, maar die partij gaat nooit en te nimmer regeren.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:45 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Natuurlijk klopt jouw argumentatie van geen kant.
De hoger opgeleiden zullen ook het meest moeten inleveren ten aanzien van de lager opgeleiden.
Hoe hard deze groep van de bevolking ook heeft gewerkt om in een dusdanige positie te mogen verkeren dat ze de privilege tot extra voorzieningen hebben, het heeft geen zin wanneer er steeds meer bezuinigd zal worden.
Ik zou mij grote zorgen gaan maken wanneer er een dusdanige verschuiving in klassen zou plaatsvinden dat bijvoorbeeld toekomstige artsen niet eens meer een stimulans zouden hebben om nog eens 10 jaar door te studeren voor een nihiem inkomens verschil.
Dat wil hij wel hoor.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:46 schreef marky het volgende:
Raar dat Cohen het partijbelang erbij haalt. Cohen wilde niet over het midden zelfs niet met D66 erbij.
Vaste columnist van de Volkskrant. Zijn artikelen zijn altijd terug te vinden op de website van de VK (opinie). Man is heerlijk links en kan altijd helder en goed onderbouwd aanschoppen tegen rechts en met name het neo-liberale gedachtegoed.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, en ook niet openlijk. Ik ken hem wel, hij was toch van die legendarische en eenmalige "Wir haben es gewusst-quiz"? Volgens mij las ik laatst nog een column van hem, maar ik weet niet meer waar. Dit heb ik niet van hem gelezen, zal eens even opzoeken wie eerder was.
Het zal flink bezuinigen zijn, anders was het niet vingerlikkend lekker genoemd door Rutte. Die bezuinigingen gaan heel veel mensen heel veel pijn doen, dan is het nogal hardvochtig van de premier van alle Nederlanders om zijn vingers af te likken bij dat vooruitzicht.quote:
Ik ben wel rijk maar ik stem zeker geen VVD.quote:Oja ik stem VVD maar ben zeker niet rijk.
Maar goed, flink van je dat je Rutte durft te bekritiserenquote:
quote:
Links zijn moet je jezelf ook kunnen veroorloven. Ik kan het niet betalen om links te zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zal flink bezuinigen zijn, anders was het niet vingerlikkend lekker genoemd door Rutte. Die bezuinigingen gaan heel veel mensen heel veel pijn doen, dan is het nogal hardvochtig van de premier van alle Nederlanders om zijn vingers af te likken bij dat vooruitzicht.
[..]
Ik ben wel rijk maar ik stem zeker geen VVD.
Ik ken hem ook wel, maar ik weet niet precies wie waarvoor schrijft.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vaste columnist van de Volkskrant. Zijn artikelen zijn altijd terug te vinden op de website van de VK (opinie). Man is heerlijk links en kan altijd helder en goed onderbouwd aanschoppen tegen rechts en met name het neo-liberale gedachtegoed.
Ja, je moet ook niet vergeten te vermelden dat hij altijd hakkelt en graag thee drinkt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:49 schreef marky het volgende:
Rutte had volgens Cohen zijn superman pak aan moeten doen en moeten ingrijpen in het CDA en PVV raar hoor. Dat tekend ook de gedachtegang van Cohen hij denkt altijd dat hij moet sturen ook in het huis van een ander.
Wat moeten ze in Europa en het buitenland wel niet van ons denken!quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat zou het toch heerlijk zijn als die man onze premier wordt
Als premier is hij prima, als politicus is hij te zacht.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Liever iemand die stuurt dan iemand die draait.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:49 schreef marky het volgende:
Rutte had volgens Cohen zijn superman pak aan moeten doen en moeten ingrijpen in het CDA en PVV raar hoor. Dat tekend ook de gedachtegang van Cohen hij denkt altijd dat hij moet sturen ook in het huis van een ander.
Dan hoop ik voor je dat je geen PvdA hebt gestemd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:50 schreef TomLievense het volgende:
Ik ben afhankelijk van stufi en ik stem links.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:50 schreef TomLievense het volgende:
Ik ben afhankelijk van stufi en ik stem links.
Dan kun je het zeker niet betalen om VVD te stemmen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:50 schreef marky het volgende:
[..]
Links zijn moet je jezelf ook kunnen veroorloven. Ik kan het niet betalen om links te zijn.
Ik heb D66 gestemd.... en van deze stem heb ik tot op zekere hoogte ook geen spijt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heet een regering vormen en daadwerkelijk initiatief tonen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:49 schreef marky het volgende:
Hier vind je veel artikelen van hem.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ken hem ook wel, maar ik weet niet precies wie waarvoor schrijft.
Dit.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:52 schreef Sachertorte het volgende:
@ eriksd: dank!
@ timmmm: wellicht dat mijn postjes als gezuig opgevat kunnen worden, maar de polarisatie in Nederland komt vooral van links, dat is een feit. Het is dan uitermate storend dat juist de linksen zichzelf zo op de borst slaan dat het rechts is dat polariseert. Ja dank je de koekoek, voor links is het namelijk per definitie polariserend als je een andere mening hebt dan de linksen. Dodelijk vermoeiend, en uitermate hypocriet.
Dan denken ze waarschijnlijk: hej, dat is die joodse meneer die een aantal jaar geleden werd verkozen tot de op een na beste burgemeester ter wereld.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:50 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Wat moeten ze in Europa en het buitenland wel niet van ons denken!
Het lijkt me enkel interessant als de PVV daadwerkelijk mensen levert. Dit is gewoon niets en een schoffering van de kamer en de kiezer wat mij betreft.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:51 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik heb D66 gestemd.... en van deze stem heb ik tot op zekere hoogte ook geen spijt.
Toch zou ik erg graag dit rechtse kabinet een kans willen zien nemen..... het lijkt me enkel een interessante verschuiving in de huidige politiek! En hoe dat gaat aflopen zullen we rustig af moeten wachten.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:54 schreef remlof het volgende:
Misschien kan Ivo de zaak nog op stelten zetten.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:54 schreef remlof het volgende:
Misschien kan Ivo de zaak nog op stelten zetten.
Sta er dan boven en verspil er geen aandacht aan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:52 schreef Sachertorte het volgende:
@ timmmm: wellicht dat mijn postjes als gezuig opgevat kunnen worden, maar de polarisatie in Nederland komt vooral van links, dat is een feit. Het is dan uitermate storend dat juist de linksen zichzelf zo op de borst slaan dat het rechts is dat polariseert. Ja dank je de koekoek, voor links is het namelijk per definitie polariserend als je een andere mening hebt dan de linksen. Dodelijk vermoeiend, en uitermate hypocriet.
Ja, mooi dat-ie bleef eten.quote:
Weet je niet van wie?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Zal een geleidehond zijn van een van de kamerleden.
Nee, van de stenograaf. Een van hun is blind.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Zal een geleidehond zijn van een van de kamerleden.
Ah ok, thanks.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, van de stenograaf. Een van hun is blind.
Ja, ze is al herkozen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:58 schreef IHVK het volgende:
Blijft Verbeet de voorzitter tot nieuwe verkiezingen?
Krijgen ze zeker flink wat subsidie voor ?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
O? Vergeten dan..quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:58 schreef Cerbie het volgende:
Verbeet is al herkozen als voorzitter toch.
Bedankt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:59 schreef YazooW het volgende:
[..]
Krijgen ze zeker flink wat subsidie voor ?
o wacht...
Met de VVD in de regering ben ik er altijd beter van geworden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan kun je het zeker niet betalen om VVD te stemmen.
Ze zijn daar allemaal aan het twitteren.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:56 schreef IHVK het volgende:
Halsema die even snek gaat twitteren
2 nieuwe tweets van haar nu
sorry, maar nee. het is vooral de pvv die polariseert.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:52 schreef Sachertorte het volgende:
quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:58 schreef Cerbie het volgende:
Verbeet is al herkozen als voorzitter toch. Mede dankzij de PVV.
quote:Kamervoorzitterschap
Op 6 december 2006 werd Verbeet gekozen tot voorzitter van de Tweede Kamer. In een anonieme stemming onder de Kamerleden versloeg ze Maria van der Hoeven van het CDA en Henk Kamp van de VVD. Verbeet is de tweede vrouwelijke voorzitter van de Tweede Kamer na Jeltje van Nieuwenhoven. Zij is na haar voorganger Frans Weisglas de tweede voorzitter die na open en vrije verkiezingen gekozen is. Na de Tweede Kamerverkiezingen 2010 werd ze herkozen als voorzitter. Met 94 tegen 54 stemmen versloeg ze Charlie Aptroot van de VVD.
Niveautje.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:00 schreef Louis22 het volgende:
"Mevrouw de voorzitter, ik zou graag van de heer Opstelten willen weten, heb je nog geneukt?"
quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hoe ging dat ook alweer. Er was een verhaal achter.
quote:Aanvaring met de PVV
Op 15 februari 2007, kort na haar aantreden, kwam Verbeet in aanvaring met de PVV (Partij voor de Vrijheid) van Geert Wilders. In een debat over de Wijziging van de Rijkswet op het Nederlanderschap tot beperking van meervoudige nationaliteit viel ze Sietse Fritsma (PVV) in de rede en verklaarde ze een gedeelte van een door hem ingediende motie "buiten de orde".[1] De motie riep het kabinet op om tot wetswijzigingen te komen die moeten leiden tot het onmogelijk maken van een dubbele nationaliteit van bewindslieden en parlementsleden. Vooruitlopend op een mogelijke nieuwe wet wilde de PVV dat politici met twee nationaliteiten geen lid kunnen worden van het nieuwe kabinet-Balkenende IV. In een schorsing wist Verbeet de Partij voor de Vrijheid te overreden dat laatste gedeelte in te trekken omdat een dergelijke uitspraak buiten de orde van de Kamer zou vallen. Later stelde PVV-fractieleider Geert Wilders dat Verbeet hiermee fractiepolitiek had bedreven. Woordvoerders van het CDA en de VVD hekelden het optreden van Verbeet.[2]
Toen Wilders minister Ella Vogelaar in de Kamer "knettergek" had genoemd, wilde Verbeet Wilders spreken over het taalgebruik in het parlement, wat door Wilders werd geweigerd.
Op 1 oktober 2009 kwam Verbeet tweemaal in botsing met Richard de Mos in een debat over de ontpoldering van de Westerschelde. Toen deze zich afvroeg of Nederland niet gewoon "belazerd" was door de Belgen, verzocht Verbeet hem zijn "terminologie te wijzigen". Daarna kwam De Mos met een woordspeling op de Zeeuwse wapenspreuk Luctor et emergo ("ik worstel en kom boven"): Luctor et abortus ("ik worstel en drijf af"). Verbeet noemde dit "smakeloos".
Dat is net zoiets als de noordpool de schuld geven dat die zover van de zuipool is gaan afliggen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:52 schreef Sachertorte het volgende:
@ timmmm: wellicht dat mijn postjes als gezuig opgevat kunnen worden, maar de polarisatie in Nederland komt vooral van links, dat is een feit.
Jij is Rotterdammer?quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:02 schreef IHVK het volgende:
Ik vond hem wel tof toen hij onze burgemeester was.
Dat is iets anders. Verbeet was voor de handhaving van de dertigledennorm.quote:
En ik altijd maar denken dat er enkel dom Feyenoord-volk in Rotjeknor woontquote:
Verbeet bleef bij het standpunt spoeddebat = 30 zetels. Aptroot was niet concreet genoeg en verloor die verkiezing door de PVV.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hoe ging dat ook alweer. Er was een verhaal achter.
Je moet niet zo generaliseren hè ! Best een grote stadquote:Op dinsdag 7 september 2010 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ik altijd maar denken dat er enkel dom Feyenoord-volk in Rotjeknor woont
Bankier of makelaar, en toch niet zo rijk dat je kunt stemmen zonder je eigen situatie daarbij te betrekken?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:59 schreef marky het volgende:
[..]
Met de VVD in de regering ben ik er altijd beter van geworden.
De VVD staat vooral voor een beleid waarin mensen niet alleen met veel moeite hun eigen broek ophouden, maar met zijn allen ook nog eens de hele ruime broek van de allerrijksten ophouden.quote:Overigens is dat niet de drijfveer. Ik ben het met de VVD eens dat mensen zelf mans genoeg zijn om hun broek op te houden. Dat een overheid daarin allen maar moet zorgen dat dat mogelijk is.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:06 schreef Gtaboy107 het volgende:
Die Opstelten moeten ze naast de Boer zetten. Fantastisch interview krijg je dan.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:06 schreef Gtaboy107 het volgende:
Die Opstelten moeten ze naast de Boer zetten. Fantastisch interview krijg je dan.
Informeren is faseren, je weet het hè.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Zak nog een octaaf Ivo, en praat nog iets langzamer, dan lijkt het net alsof je inhoud hebt.
Of iets sneller. dan krijg je Bale Batmanquote:Op dinsdag 7 september 2010 17:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Zak nog een octaaf Ivo, en praat nog iets langzamer, dan lijkt het net alsof je inhoud hebt.
Klopt, alleen om aan te geven waar het gehakketak is begonnen, de geschiedenis/het verhaal van de controverse.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:04 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dat is iets anders. Verbeet was voor de handhaving van de dertigledennorm.
Wel raar dat een kamervoorzitter dat helemaal alleen mag bepalen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, alleen om aan te geven waar het gehakketak is begonnen, de geschiedenis/het verhaal van de controverse.
Ik vatte de opmerking: "mede door de PVV" op als verwijzing naar de eerdere problemen tussen de PVV en Verbeet. Dus als onderdeel van het verhaal.
Misschien bedoelt hij Wilders, het primaat van de politiek.quote:
Niet hardop zeggen!quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je moet niet zo generaliseren hè ! Best een grote stad
Die heb ik eerder geventileerd?quote:Maar jouw mening over Rotterdam was mij bekend
Ze werd anders wel met overtuigende meerderheid gekozen, dwz dat er toch draagvlak is voor haar beslissing toch? Het is niet alleen maar een titel natuurlijk, een voorzitter moet de zaak in goede banen leiden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:09 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Wel raar dat een kamervoorzitter dat helemaal alleen mag bepalen.
Lol, dat is wel de tendens idd, hij heeft nu 5 minuten gebazeld maar niks gezegd of geweigerd te antwoorden.quote:
Inderdaad, die kerel heeft zichzelf de verkeerde gimmick aangemeten.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:14 schreef nikk het volgende:
Waarom moet Pechtold altijd zo geforceerd (proberen) gevat (te) doen...
ik heb pechthold,cohen, halsema en die van de christenunie wel 3 of 4 keer een heel boekwerk horen vertellen, en dat allemaal in interruptie`s? waar is juf verbeek?quote:
Hij stond weer aardig de bewegende pop te spelen. Nog beter vond ik het optreden van Cohen. Gooit er een domme vergelijking in en doet vervolgens alsof deze uit de CDA komt. Domme domme Cohen toch.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:14 schreef nikk het volgende:
Waarom moet Pechtold altijd zo geforceerd (proberen) gevat (te) doen...
Dit valt allemaal onder de eerste termijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:16 schreef vvdrulez het volgende:
[..]
ik heb pechthold,cohen, halsema en die van de christenunie wel 3 of 4 keer een heel boekwerk horen vertellen, en dat allemaal in interruptie`s? waar is juf verbeek?
ja i know, maar ik verbaas me toch redelijk over de vrijheid die ze krijgen om van hun interruptie hun spreektekst te maken, ik kijk regelmatig naar debatten en meestal is de voorzitter daar heel streng op en mogen ze hun spreektekst niet afmaken in de interruptie, wat nu wel gebeurd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit valt allemaal onder de eerste termijn.
wut?quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:19 schreef vvdrulez het volgende:
interrupie
In dit debat gaat het er om dat er duidelijkheid komt denk ik, het is imo belangrijk dat bepaalde zaken nu worden uitgesproken. Het gaat niet zozeer om een politiek standpunt maar om een klimaat te krijgen waarin het mogelijk is tot een formatie te komen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:19 schreef vvdrulez het volgende:
[..]
ja i know, maar ik verbaas me toch redelijk over de vrijheid die ze krijgen om van hun interrupie hun spreektekst te maken, ik kijk regelmatig naar debatten en meestal is de voorzitter daar heel streng op en mogen ze hun spreektekst niet afmaken in de interrupie, wat nu wel gebeurd.
ja dat snap ik, maar wat ik probeer te zeggen is, dat ze daar hun 5 minuten spreektekst voor hebben en dat interruptie`s zijn voor vragen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
In dit debat gaat het er om dat er duidelijkheid komt denk ik, het is imo belangrijk dat bepaalde zaken nu worden uitgesproken. Het gaat niet zozeer om een politiek standpunt maar om een klimaat te krijgen waarin het mogelijk is tot een formatie te komen.
Iedereen heeft zijn eigen spreektijd gehad en sommige hebben daarna een aantal interruptie-vragen gehad, die ook door de voorzitter werden afgekapt ('Laatste vraag nu'). Zoals gewoonlijk dus.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:24 schreef vvdrulez het volgende:
[..]
ja dat snap ik, maar wat ik probeer te zeggen is, dat ze daar hun 5 minuten spreektekst voor hebben en dat interruptie`s zijn voor vragen.
Zo heeft de voorzitter het altijd gedaan en zo hoort het, en daar word nu vanaf geweken.
niet dus, Halsema, en pechthold hebben meerdere keren hun interruptie`s gebruikt om hun spreektekst af te maken/te herhalen en daar werd niet op ingegrepen en normaal wel.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Iedereen heeft zijn eigen spreektijd gehad en sommige hebben daarna een aantal interruptie-vragen gehad, die ook door de voorzitter werden afgekapt ('Laatste vraag nu'). Zoals gewoonlijk dus.
Jou beeld van de VVD klopt niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bankier of makelaar, en toch niet zo rijk dat je kunt stemmen zonder je eigen situatie daarbij te betrekken?
[..]
De VVD staat vooral voor een beleid waarin mensen niet alleen met veel moeite hun eigen broek ophouden, maar met zijn allen ook nog eens de hele ruime broek van de allerrijksten ophouden.
Ze hebben de vragen herhaald die ze in hun spreektekst hadden gesteld en die naar hun gevoel niet beantwoord waren.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:27 schreef vvdrulez het volgende:
[..]
niet dus, Halsema, en pechthold hebben meerdere keren hun interruptie`s gebruikt om hun spreektekst af te maken/te herhalen en daar werd niet op ingegrepen en normaal wel.
Klopt, bij inhoudelijke zaken, dit is niet zo zeer een debat over partijpolitieke of ideologische zaken maar een debat over het wel en wee rond de formatieperikelen. Ik kan me zo voorstellen dat daarom enige vrijheid wordt gegeven mede omdat het heel duidelijk moet zijn wat de vraag precies is en in welk licht dit moet worden gezien.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:24 schreef vvdrulez het volgende:
[..]
ja dat snap ik, maar wat ik probeer te zeggen is, dat ze daar hun 5 minuten spreektekst voor hebben en dat interruptie`s zijn voor vragen.
Zo heeft de voorzitter het altijd gedaan en zo hoort het, en daar word nu vanaf geweken.
Zo snel mogelijk dat akkoord erdoorheen rammen waar enkel rechts NL van smult. Mijn god, dat wordt nog wat; Rutte als premierquote:Op dinsdag 7 september 2010 17:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Geen geduld, die willen gewoon onderhandelen en een kabinet vormen
Zelfde wat ik dacht.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:28 schreef MrBadGuy het volgende:
Geen geduld, die willen gewoon onderhandelen en een kabinet vormen
links zeker?quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ze hebben de vragen herhaald die ze in hun spreektekst hadden gesteld en die naar hun gevoel niet beantwoord waren.
ben ik het niet mee eens, naar mijn mening lazen zowel femke als pechthold, teksten op die gewoon aansloten op hun spreektekst, en die niks verhelderends toevoegde aan hun vraag en hun vraag ook niet inleiden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, bij inhoudelijke zaken, dit is niet zo zeer een debat over partijpolitieke of ideologische zaken maar een debat over het wel en wee rond de formatieperikelen. Ik kan me zo voorstellen dat daarom enige vrijheid wordt gegeven mede omdat het heel duidelijk moet zijn wat de vraag precies is en in welk licht dit moet worden gezien.
Zalm heeft bewust aangestuurd op de recessie van 2003, de huidige crisis is ook weer het logische gevolg van het kapitalisme dat de VVD voorstaat. En in beide gevallen is het weer reden om meer geld bij modaal en benedenmodaal weg te halen en te verplaatsen richting de grote stapels geld.quote:
'Maar dat is goed voor de economie'quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zalm heeft bewust aangestuurd op de recessie van 2003, de huidige crisis is ook weer het logische gevolg van het kapitalisme dat de VVD voorstaat. En in beide gevallen is het weer reden om meer geld bij modaal en benedenmodaal weg te halen en te verplaatsen richting de grote stapels geld.
Och.. de kamerdebatten worden in ieder geval best interessant..quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk dat akkoord erdoorheen rammen waar enkel rechts NL van smult. Mijn god, dat wordt nog wat; Rutte als premier
Maak je maar geen zorgen. Crisis is nou eenmaal inherent aan kapitalisme, roepen rechtsen altijd geruststellend. 'De oplossing is natuurlijk om rijken meer belastingvoordelen te geven zodat zij rijker worden. De welvaart sijpelt dan vanzelf naar beneden. Tevens moeten we de bedrijven meer vrijheden geven. Hetzelfde geldt voor de banken.'quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zalm heeft bewust aangestuurd op de recessie van 2003, de huidige crisis is ook weer het logische gevolg van het kapitalisme dat de VVD voorstaat. En in beide gevallen is het weer reden om meer geld bij modaal en benedenmodaal weg te halen en te verplaatsen richting de grote stapels geld.
Oh, ik had juist de indruk dat ze een deel weer oplazen omdat de vraag die ze stelden niet geheel helder werd beantwoord, dus dat het wel een inleiding was voor de vraag. Maakt ook niet uit, ik denk dat Verbeet ondehand wel weet wat ze doet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:33 schreef vvdrulez het volgende:
[..]
ben ik het niet mee eens, naar mijn mening lazen zowel femke als pechthold, teksten op die gewoon aansloten op hun spreektekst, en die niks verhelderends toevoegde aan hun vraag en hun vraag ook niet inleiden.
Nee, hoor. Helemaal niet persoonlijk.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:41 schreef IHVK het volgende:
Maar hij werd wel geschoffeerd door zowel Rutte als Verhagen.
Zo'n debat wordt mijn inziens door Pechtold en Halsema alleen aangewend om zich eens extra te profileren door af te zetten tegen de voornemens over een rechte coalitie, want hun rol in het proces is slechts een bijrol zo niet onbeduidend.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:33 schreef vvdrulez het volgende:
[..]
ben ik het niet mee eens, naar mijn mening lazen zowel femke als pechthold, teksten op die gewoon aansloten op hun spreektekst, en die niks verhelderends toevoegde aan hun vraag en hun vraag ook niet inleiden.
dat is dus zo vreemd, verbeet doet niet hetzelfde als altijd, want normaal heeft ze daar een radar voor en is ze daar heel goed in.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh, ik had juist de indruk dat ze een deel weer oplazen omdat de vraag die ze stelden niet geheel helder werd beantwoord, dus dat het wel een inleiding was voor de vraag. Maakt ook niet uit, ik denk dat Verbeet ondehand wel weet wat ze doet.
precies, en daar had verbeet korte metten mee moeten maken, zoals ze dat altijd doet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zo'n debat wordt mijn inziens door Pechtold en Halsema alleen aangewend om zich eens extra te profileren door af te zetten tegen de voornemens over een rechte coalitie, want hun rol in het proces is slechts een bijrol zo niet onbeduidend.
Ah, nog iemand waar je mening over alles direct afhangt van je politieke voorkeur. Nee, ik ben in principe niet links, al ben ik wel tegen een kabinet met PVV-gedoogsteun. Heb ooit VVD gestemd en bij deze verkiezingen D66. Weet je al in welk hokje je me nu moet plaatsen?quote:
Ik heb Pechtold twee keer (bij Wilders en Rutte) horen vragen of ze nog wisten waar het over ging of dat hij de vraag moest herhalen. In beide gevallen was het 'herhaal maar even', maar dan politieker verwoord uiteraard. Alleen Opstelten had de vragen genoteerd en ging het rijtje af.quote:Ze hebben bij alle interrupties eerst de tijd genomen om hun tekst nog maar eens te herhalen om vervolgens hun vraag te herhalen, de tekst is niet nodig tbv de vraag, en normaal is de voorzitter hier streng op, en mag je alleen een lange tekst aan je vraag voor laten gaan als het iets toevoegd aan de vraag.
Niet waar.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:44 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, hoor. Helemaal niet persoonlijk.
Het is de PvdA die de middenvariant niet wil en dit is geen soloactie van Cohen.
Jouw mening dat dit dan een 'schoffering' is, maar ik vind het een te groot woord.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:57 schreef IHVK het volgende:
[..]
Niet waar.
Dat 'mooi' van Rutte was totaal onnodig.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:05 schreef damian5700 het volgende:
Ik nam er kennis van en had er verder geen oordeel over. Ik heb wel een oordeel over jouw oordeel.
Nee, want dat is al gebeurd. Ze kan hem wel opnieuw aanstellen als (in)formateurquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:08 schreef vvdrulez het volgende:
kan hare majesteit besluiten, om het ontslag van (vrijwillige, hij krijgt er niet voor betaald toch?) formateur opstelten niet te aanvaarden, en het eindrapport niet te aanvaarden?
Het niet aanvaarden van het ontslag met terugwerkende kracht? majesteit kan toch alles, en een informateur(you right ik tikte het verkeerd) moet zijn baan toch zien als een eer, gezien hij word aangesteld door het staatshoofd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, want dat is al gebeurd. Ze kan hem wel opnieuw aanstellen als (in)formateur
Om 19:00 uur gaat het over een aanpassing vh Statuut toch?quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Tot zeven uur. Kamervoorzitter Verbeet is ondertussen bij de koningin.
Ow ja, ik had al het idee dat ze klaar waren. Ze willen natuurlijk ook voor het voetbal thuis zijnquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Om 19:00 uur gaat het over een aanpassing vh Statuut toch?
Poging 2quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kan iemand me even "bijpraten" (op PM is ook goed). Ik moest werken en heb het dus helaas niet kunnen volgen....
En terechtquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow ja, ik had al het idee dat ze klaar waren. Ze willen natuurlijk ook voor het voetbal thuis zijn
Links doet vals tegen rechts, waardoor rechts stom doet. O, en rechts was al stom bezig om mee te beginnen.quote:
quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Links doet vals tegen rechts, waardoor rechts stom doet. O, en rechts was al stom bezig om mee te beginnen.
Verder heeft zich niets schokkends voorgedaan. Het gebruikelijke geouwehoer
Dank je!!quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:24 schreef remlof het volgende:
Dit vat het wel samen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dat niet zo dan? Al is de SP niet pro-koningshuis?quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:26 schreef timmmmm het volgende:
Wat ik wel mooi vond was dat Roemer (de SP, ffs) vond dat men de Koningin schoffeert.
Of de SGP die wilt regeren met gedoogsteun van de rest van de partijen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:26 schreef timmmmm het volgende:
Wat ik wel mooi vond was dat Roemer (de SP, ffs) vond dat men de Koningin schoffeert.
Niet pro? Je mag ze gerust anti noemen. Alhoewel die passage sinds enige jaren uit het verkiezingsprogramma is verdwenen uit populistische motieven.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is dat niet zo dan? Al is de SP niet pro-koningshuis?
Ja, weet ik ook welquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Niet pro? Je mag ze gerust anti noemen. Alhoewel die passage sinds enige jaren uit het verkiezingsprogramma is verdwenen uit populistische motieven.
Dat kan ik me toch echt niet voorstellen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:36 schreef Mike het volgende:
Mooi hoor, dat iedereen opeens zo bezorgd is over Beatrix. Ik denk dat ze het hartverwarmend vond toen ze vanmiddag naar de tv keek.
Ik kan me zelfs voorstellen dat ze helemaal niet naar de tv heeft gekeken, bijvoorbeeld omdat ze vindt dat het moet zoals het hoort en dat ze haar beslissing moet nemen op basis van het verslag van de informateur en de adviezen van de fractievoorzitters. Dat is ook wel zo zuiver.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat kan ik me toch echt niet voorstellen.
ja, maar om dat nou te horen van de partij die het liefst danst op het spreekwoordelijke graf van ons koningshuis vond ik wel hilarischquote:
Tsja, daar zit ook wel weer wat inquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
ja, maar om dat nou te horen van de partij die het liefst danst op het spreekwoordelijke graf van ons koningshuis vond ik wel hilarisch
Keep on dreaming.. Kan me niet voorstellen dat ze "de drie" niet verder laat onderhandelen..quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kan me zelfs voorstellen dat ze helemaal niet naar de tv heeft gekeken, bijvoorbeeld omdat ze vindt dat het moet zoals het hoort en dat ze haar beslissing moet nemen op basis van het verslag van de informateur en de adviezen van de fractievoorzitters. Dat is ook wel zo zuiver.
Dat dusquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
ja, maar om dat nou te horen van de partij die het liefst danst op het spreekwoordelijke graf van ons koningshuis vond ik wel hilarisch
Snap ik ook niet, wat een onzin. Alsof het ook maar enigszins boeit dat zij een dagje verknoeid zou hebben.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:36 schreef Mike het volgende:
Mooi hoor, dat iedereen opeens zo bezorgd is over Beatrix. Ik denk dat ze het hartverwarmend vond toen ze vanmiddag naar de tv keek.
Geen idee.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Keep on dreaming.. Kan me niet voorstellen dat ze "de drie" niet verder laat onderhandelen..
Wanneer besluit ze eigenlijk? Vandaag? Morgen? Iemand een idee?
Zag het idd.. Waarom? Verslag over het debat?quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen idee.
Nu is Verbeet bij haar.
Denk het.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zag het idd.. Waarom? Verslag over het debat?
Ik bedoel: ze was maandag toch al op "normaal" informatiegesprek geweest?
Morgen denk ik. Vanavond nog effe bellen met Tjeenk enzo.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Keep on dreaming.. Kan me niet voorstellen dat ze "de drie" niet verder laat onderhandelen..
Wanneer besluit ze eigenlijk? Vandaag? Morgen? Iemand een idee?
Voor een verslag van het debat, als voorzitter van die vergadering.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:53 schreef timmmmm het volgende:
Wat Verbeet bij Bea te zoeken heeft is mij ook een raadsel. Iemand die debatten in de Tweede Kamer in goede banen leidt, heeft toch niets met kabinetsformaties van doen?
Dan neemt niet weg dat je met elkaar afspraken hebt, en het niet sjiek is hoe het nu allemaal is gegaan. De ene dag adviseren ze dit, dan bedenkt Wilders zich toch opeens, en dan moet het allemaal weer omgegooid worden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Top Arceequote:Op dinsdag 7 september 2010 18:54 schreef Arcee het volgende:
Debat is afgelopen, dus straks maar gewoon weer verder in VVD, CDA en PVV onderhandelen verder #8: Met dank aan Ab Klink. lijkt me?
Maar het is toch doorzichtig gemauw en gelul van de oppositie? Waarom zou je daar serieus naar luisteren?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:52 schreef Michie_ het volgende:
Als je de oorlog wint door je achterbaks en populistisch te gedragen dan zou ik liever verliezen.
Erg onbeschoft hoe Rutte en Wilders zich gedroegen dit debat en ik vind het ook erg onbeleefd dat Rutte en Verhage samen erg veel lol hebben wanneer er iemand aan het spreken is zonder ook maar naar diegene te luisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |