Debat met Opstelten over de mislukte formatie - vanaf 14.05 uurquote:KABINETSFORMATIE: Tweede Kamer debatteert dinsdag vanaf 14.05 uur over de kabinets#formatie. Morgen live te zien op politiek24.nl
Erg moe volgens mij. Rutte was gewoon in de gemakkelijke antwoordmethode.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:29 schreef De_Hertog het volgende:
Verhagen boos, Rutte boos.. Waarom laten ze zich zo enorm kennen, ze kunnen toch gewoon hun gang gaan, ongeacht wat de andere partijen zeggen...
Jij hebt wel altijd de hand op de knop bij dit soort reeksen he?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nou, die zal wel balen dat-ie nu al weer flink aan de bak moet.
LIVE: TK-Debat met Opstelten over de mislukte formatie #4
dat is wel duidelijk ja. ze probeert (nog meer?) verdeling te zaaien.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:30 schreef KingOfMars het volgende:
Dit relaas was natuurlijk vooral gericht aan de gehele CDA fractie en niet alleen aan Verhagen. Ze hoopt op meer twijfelaars.
Slap excuus.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Erg moe volgens mij. Rutte was gewoon in de gemakkelijke antwoordmethode.
liever CU dan SGPquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:30 schreef horned_reaper het volgende:
Waarom zouden we die CU willen horen?
Er legitiem na de afgelopen weken. Ik ben al moe van het volgen, laat staat het voeren van de onderhandelingen.quote:
Nee hoor. Ze doen al weken alsof, maar ze kunnen niet hun gang gaan. De koningin is nu aan zet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:29 schreef De_Hertog het volgende:
Verhagen boos, Rutte boos.. Waarom laten ze zich zo enorm kennen, ze kunnen toch gewoon hun gang gaan, ongeacht wat de andere partijen zeggen...
rattengaatje.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:30 schreef KoosVogels het volgende:
Verhagen probeert inderdaad het muizengaatje te vinden.
Helaas, ze zou goed moeten weten dat Verhagen bedoeld dat de PVV niet in de regering zit en het CDA dus niet regeert met een partij die andere religies beschimpt...quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Halsema begon zwak maar ze heeft er nu toch eentje bij de strot, en ze bijt door.
Dat wordt nog wat als je straks aan het werk gaat.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Er legitiem na de afgelopen weken. Ik ben al moe van het volgen, laat staat het voeren van de onderhandelingen.
Natuurlijk, hoe men dit recht kan praten is me een raadsel. Gedoogsteun geeft aan dat een partij zijn medewerking geeft aan een kabinet, als die partij steun geeft moet er een partij zijn die dat accepteert, wil het CDA steun van de PVV accepteren.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:30 schreef KingOfMars het volgende:
Dit relaas was natuurlijk vooral gericht aan de gehele CDA fractie en niet alleen aan Verhagen. Ze hoopt op meer twijfelaars.
Gifgroen....quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Mooie stropdas, die van Wilders.
Er hoeven maar 20 CDAers in te trappen..quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:32 schreef kingmob het volgende:
Verhagen kan het muisje pierelepiepielo noemen, het blijft een feit dat Wilders meeschrijft aan het regeerakkoord en dus meedoet.
De verdediging is ronduit genant, hier trapt toch niemand in?
quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Goed dat Rouvoet even signaleert dat Rutte zich vingerlikkend verlekkert aan het geld weghalen bij de minderbedeelden. Niks noodzaak van bezuinigen, gewoon omdat het lekker is.
Gelukkig werk ik al.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat wordt nog wat als je straks aan het werk gaat.
Klopt, maar dat is een zuiver formeel verschil. Materieel en moreel niet. Daar had ze hem op, dat hij zich achter die formaliteit moest verschuilen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:33 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Helaas, ze zou goed moeten weten dat Verhagen bedoeld dat de PVV niet in de regering zit en het CDA dus niet regeert met een partij die andere religies beschimpt...
Inderdaad. Vingerlikkend mensen uitknijpen. Fijne premier.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Goed dat Rouvoet even signaleert dat Rutte zich vingerlikkend verlekkert aan het geld weghalen bij de minderbedeelden. Niks noodzaak van bezuinigen, gewoon omdat het lekker is.
Ja, ze doet haar reputatie als naamgever van de "aanrechtsubsidie" weer eer aan. En maar huilen over samenbinden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:34 schreef Sachertorte het volgende:
Kan een van de televisiekijkers even conformeren dat Femke weer aan het polariseren is?
Jij kent het accoord?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Ach man, een beetje speed en weer gaan met die banaan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gelukkig werk ik al.
Laat onverlet dat de dagen die Verhagen c.s. maakten erg zwaar zijn.
Een semantische discussie, goede basis voor een regering...quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:33 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Helaas, ze zou goed moeten weten dat Verhagen bedoeld dat de PVV niet in de regering zit en het CDA dus niet regeert met een partij die andere religies beschimpt...
Juist, die had ik eerder verwacht.Goed betoog van Rouvoet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Verhagen werd gewoon omver geluld door Femke, dat mag je best toegeven.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, ze doet haar reputatie als naamgever van de "aanrechtsubsidie" weer eer aan. En maar huilen over samenbinden.
-edit- Je geeft ons rechtsen een slechte naamquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:34 schreef Sachertorte het volgende:
Kan een van de televisiekijkers even conformeren dat Femke weer aan het polariseren is?
Het was me al langer duidelijk dat de VVD crises toejuicht, zelfs meehelpt veroorzaken, om dan lekker nog meer geld en mogelijkheden tot meer geld naar de allerrijksten te kunnen toeschuiven. Het vingerlikken was dan ook een Freudiaanse verspreking, die helaas slechts door Rouvoet en mij in een eerder stadium is opgemerkt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inderdaad. Vingerlikkend mensen uitknijpen. Fijne premier.
Heel goed inderdaad.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Verhagen is mijn heldquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verhagen werd gewoon omver geluld door Femke, dat mag je best toegeven.
Je ontkent het gelukkig nietquote:
Rechts Nederland zou zijn vingers erbij aflikken is iets anders dan rechts Nederland zuigt het liefst alle minderbedeelden leeg.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat was wat Rutte zei over het akkoord dat er tot nu toe ligt.
Mooie opmerking ja. Die hele term 'dissidenten' slaat echt nergens op eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
Andre over de CDA-dissidenten. Petje af hoor.
Ben jij stiekem Thomas van der Dunk?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was me al langer duidelijk dat de VVD crises toejuicht, zelfs meehelpt veroorzaken, om dan lekker nog meer geld en mogelijkheden tot meer geld naar de allerrijksten te kunnen toeschuiven. Het vingerlikken was dan ook een Freudiaanse verspreking, die helaas slechts door Rouvoet en mij in een eerder stadium is opgemerkt.
Heb jij een duidelijk antwoord gehoord? Behalve dat hij beweert dat hij niet wil regeren met een partij die gelovigen discrimineert? Het CDA verliest een hoop geloofwaardigheid zo.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verhagen werd gewoon omver geluld door Femke, dat mag je best toegeven.
Altijd al fan geweest van kamerlid Rouvoetquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
Andre over de CDA-dissidenten. Petje af hoor.
Je kent het acoord al?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was me al langer duidelijk dat de VVD crises toejuicht, zelfs meehelpt veroorzaken, om dan lekker nog meer geld en mogelijkheden tot meer geld naar de allerrijksten te kunnen toeschuiven. Het vingerlikken was dan ook een Freudiaanse verspreking, die helaas slechts door Rouvoet en mij in een eerder stadium is opgemerkt.
M.a.w. rechts Nederland zal niet zoveel voelen van die 18 mld bezuinigingen. Wie dus wel?quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:39 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Rechts Nederland zou zijn vingers erbij aflikken is iets anders dan rechts Nederland zuigt het liefst alle minderbedeelden leeg.
Hij regeerd er niet mee maar laat het af en toe zijn beleid gedogen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Heb jij een duidelijk antwoord gehoord? Behalve dat hij beweert dat hij niet wil regeren met een partij die gelovigen discrimineert? Het CDA verliest een hoop geloofwaardigheid zo.
Dat heb je met die kleine christelijken, goede kamerleden met verwerpelijke denkbeeldenquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:40 schreef Penniewafel het volgende:
[..]
Altijd al fan geweest van kamerlid Rouvoet![]()
Minister Rouvoet daarentegen...
Nee, maar we kennen het programma en de wensen van rechts ongeveer wel.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:40 schreef marky het volgende:
[..]
Je kent het acoord al?
Oja ik stem VVD maar ben zeker niet rijk.
We leren al van onze toekomstige Chinese overheersers.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mooie opmerking ja. Die hele term 'dissidenten' slaat echt nergens op eigenlijk.
Ik ben redelijk consequent.quote:
En dat is dus klinklare... ehm onwaarheid.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is een zuiver formeel verschil. Materieel en moreel niet. Daar had ze hem op, dat hij zich achter die formaliteit moest verschuilen.
Dat waardeer ik.quote:
Ik stem PvdA en ben niet armquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:40 schreef marky het volgende:
[..]
Je kent het acoord al?
Oja ik stem VVD maar ben zeker niet rijk.
Net of dat normaal niet gebeurt bij andere sprekers e.d.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:40 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Leuk die totale aandacht die Rutte en Verhagen hebben voor de spreker.
Rouvoet koppelt twee uitspraken aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben. Zwak.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Jawel hoor, maar daar is iedereen het ook gewoon mee eens dus daar gaat niemand tegeninquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:43 schreef eriksd het volgende:
Zag niemand dat ik een punt van kritiek op Rutte had?
Was dan ook een no-brainer.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:43 schreef eriksd het volgende:
Zag niemand dat ik een punt van kritiek op Rutte had?
Natuurlijk klopt jouw argumentatie van geen kant.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:40 schreef remlof het volgende:
[..]
M.a.w. rechts Nederland zal niet zoveel voelen van die 18 mld bezuinigingen. Wie dus wel?
Echt not done om zoiets te zeggen voor een wannabe-premier.
En de PVV mag meepraten over het akkoord. Dus accepteert de CDA de steun van de PVV en daarmee hun inbreng.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:41 schreef marky het volgende:
[..]
Hij regeerd er niet mee maar laat het af en toe zijn beleid gedogen.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |