quote:Op maandag 6 september 2010 11:48 schreef mijnnaamishans het volgende:
Ah haar tante heeft me gebeld, ff terug bellen, kijken wat dat sekreet wil
quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef mijnnaamishans het volgende:
Hallo allen,
we zitten hier met een probleem, of beter gezegd, mijn vrouw zit met een probleem.
Mijn vrouw is nu 11 weken zwanger en vorige week hebben we een vlokkentest laten uitvoeren.
helaas kwam uit deze test dat onze vrucht het down syndroom heeft.
Mijn vrouw en ik hebben het hier vroeger al uitvoerig over gehad wat we zouden doen als ons dat zou gebeuren maar nu ligt het voor haar dus anders.
we waren vroeger allebei voor abortus maar nu wil ze dat dus niet meer en wil dus een kind met down opvoeden.
ik ben ontzettend furieus geworden aangezien ze die beslissing dus al zonder mij heeft gemaakt en haar en onze eerdere beloftes heeft verbroken.
wanneer we nu abortus plegen dan is er niks aan de hand maar nu wil ze ons leven verknallen door zo'n kind op de wereld te zetten die nooit voor zichzelf kan zorgen en waar je nooit echt plezier van hebt en altijd zorg blijft vragen.
ik woon nu tijdelijk bij mijn broer omdat de situatie samen niet meer houdbaar was maar vanavond willen we alles nog een keer bespreken samen met een bevriende arts erbij.
iemand nog tips om haar over te halen?
Als die dame van hans zo instabiel is vraag ik me af of de abrortus wel doorgaat, dat ze zich niet weer bedenkt.quote:het was dus geen leuk gesprek...
haar zo leuke peettante heeft veel met haar gepraat....
zij zegt dat als ze abortus pleegt ze een uniek mens vermoord want vroeger ging mijn vrouw dus wel veel om met mijn tante en haar down neefje.
in eerste instantie was dat ook voor haar reden om nooit een kind met down syndroom ter wereld te zetten maar dat kutwijf heeft op haar schuldgevoelens zitten inpraten.
Nu denkt ze dus dat we wel een kind met down syndroom kunnen opvoeden en haar peettante wou ons helpen...die peettante wil ik nooit meer zien in mijn leven (ben ook bang dat ik der aan vlieg dan).
ik heb haar geprobeerd uit te leggen dat het kind echt nooit zelfstandig kan zijn, vaak ziek is en ons leven zoals we dat kennen ook ophoudt te bestaan.
toen kwam ze ermee dat we overal hulp konden krijgen maar snapt niet dat het desondanks nog zwaar is en ik gewoon een mooi leven wil voor ons.
heb haar ook het toekomstbeeld gegeven en het feit dat ze ook nooit een normaal functionerende dachter kan hebben waarmee ze winkelt en over vriendjes en dergelijke praat.
haar ouders hebben ook nog met haar gepraat omdat ook zij vinden dat dit ontzettend onverstandig is, de tante is ook niet meer welkom bij haar ouders...
helaas was de conclusie dat er niet meer normaal met haar te praten was, elke vorm van rede was verdwenen, elk realiteitsbesef.
ik herkende niet meer de dame waarop ik verliefd ben geworden en mee ben getrouwd, die verstandige beslissingen maakte en mij juist moest remmen in mijn soms over-enthousiasme.
ik heb gisteren de hele dag de situatie overdacht, een soort van crisisberaad met mijn ouders, broer en mijn beste vrienden.
Achterin de twintig, een goede baan en perspectief om de zaak van mijn vader voort te zetten met mijn broer, nog jong, sportief en gezond.
dat leven, dat wat mij gelukkig maakt verdwijnt...ik zal niet overweg kunnen met een kind met down en ik vind het gewoon achterlijk dat je de samenleving opzadelt met iets wat voorkomen kan worden.
Ik heb dan ook mijn vrouw vanochtend verteld dat als ze niet voor abortus kiest ze mij dus wel verliest en dat ik maandag direct de scheiding aan vraag.
toen werd ze woest en ben ik maar weg gegaan voordat de buren de politie zouden bellen want ze begon te gooien met van alles....
Acht jaar samen en zo eindigd het, naja, ik kan beginnen aan een nieuw leven, alles beter dan je leven vergooien.
als mijn vrouw het kiest en mij erbuiten laat maar wel haar tantes mening gebruikt dan is het gewoon voorbij, ga maar naar je tante dan als het zwaar word.
ik kan gelukkig nog een paar maanden bij mijn broer wonen maar ik probeer zo snel mogelijk weer iets voor mezelf te hebben, ik denk zelfs aan het werken voor mijn vader in Londen, zal mijn aandacht flink afleiden en me uit de omgeving weghalen en dus ook mijn gedachten.
[quote]Op maandag 6 september 2010 10:38 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
tja mijn kind zal me de eerste paar jaar zeker niet veel zien of althans, ik ben in het weekend gewoon thuis en in de avonden.
Een downer vraagt altijd meer aandacht en tevens kan mijn vrouw zoiets niet aan...
Gisteren dus weer een gesprek gehad nadat ze ook met haar ouders heeft gepraat...
Ze ging ervan uit dat een downer wat meer zorg nodig heeft dan een gewoon kind en dat je daarvoor instanties hebt om dat te compenseren.
Dat je je hele leven lang moet zorgen voor dat wou ze niet inzien.
Ook haar tante praatte haar schuldgevoel aan door opmerkingen te maken dat als ze abortus pleegt ze haar neefje dus ook liever dood had gehad, en meer van dat soort smerige opmerkingen.
Die tante is het type dat zelf nu een kutleven heeft en graag mensen erbij heeft die hetzelfde kutleven hebben zoals haar...
Mijn vrouw had dus een romantisch beeld dat het allemaal wel goed zou komen.
toen haar ouders haar confronteerden met wat haar peettante had doorgemaakt en het toch niet zo rooskleurig was begon ze te twijfelen al.
Ik heb haar ook te kennen gegeven dat ik waarde hecht aan afspraken die je maakt en dat een relatie op vertrouwen en afspraken gebasseerd is.
als zij zou doorzetten zou ik een einde aan de relatie maken.
dan zeggen mensen wel dat het chantage is maar het is gewoon de realiteit, ik/wij wouden een normaal leven en dan beginnen we niet met een kind dat meteen al een achterstand heeft die nooit in te halen is.
Ze heeft dus ook ingestemd met de abortus, woensdag gaat de afspraak dus gewoon door.
We "vermoorden" geen kind maar geven een ander kind een kans.
wanneer dit kind met down was geboren dan was er geen ander kind gekomen, nu er abortus is krijgt een gezond kind de kans.
dat is beter voor ons, familie en samenleving.
en mensen kunnen me wel hard vinden en emotieloos maar deze keiharde opstelling was de enige manier om haar weer met beide voeten op aarde te krijgen.
ook in dit soort omstandigheden moet je je hoofd koel houden en rationele afwegingen kunnen maken, wat zij dus niet meer kon.
Eind goed al goed, vanavond ga ik weer terug naar huis en heb als verassing voor haar maar een vakantie geboekt met de kerst om alle ellende te vergeten.
Hans heeft het geluk bij papa op de zaak te werken, en dat is maar goed ook, anders zou het met zijn basis verdomd lastig worden zo'n topsalaris te verdienen, je begint immers niet met een secretaresse die wel kan spellenquote:Op maandag 6 september 2010 11:39 schreef Stali het volgende:
[..]
Wat doe jij eigenlijk voor werk, Hans?
Hans beschrijft haar als instabiel, dat zijn geen conclusies die van ons komen...quote:Op maandag 6 september 2010 12:12 schreef -moppie- het volgende:
Oh, nu is de dame in kwestie weer instabiel..
Wat denk je ervan dat iemand haar even tot de orde geroepen heeft, Hans en/of haar ouders, en dat ze er nu anders tegen aan kijkt. Niet overal meteen iets achter zoeken!
Ehm, hans zelf vind zijn vrouw instabiel hoor.quote:Op maandag 6 september 2010 12:12 schreef -moppie- het volgende:
Oh, nu is de dame in kwestie weer instabiel..
Wat denk je ervan dat iemand haar even tot de orde geroepen heeft, Hans en/of haar ouders, en dat ze er nu anders tegen aan kijkt. Niet overal meteen iets achter zoeken!
Er is een groot verschil tussen een kind dat nog niet is geboren en het verloop vh leven van een levend kind. Ik steun Hans in deze.quote:Op maandag 6 september 2010 12:20 schreef snakelady het volgende:
Maar Hans, waar ik graag nog antwoord op wilde hebben als het mogelijk is.
Je wil geen gehandicapt kind ivm je carriere, maar als je aan kinderen begint kan je toch altijd een gehandicapt kind krijgen, tijdens de zwangerschap, tijdens de bevalling, na de geboorte enz.
Hoe ga je daar dan mee om?
Is dat niet iets waar je ook aan moet denken?
Ben ook wel benieuwd hoe het telefoontje met de bemoeizuchtige tante is verlopen.
Ik kan zijn mening voor abortus ook zeker begrijpen, zou ik ook voor kiezen denk ik.quote:Op maandag 6 september 2010 12:23 schreef Tonyo86 het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen een kind dat nog niet is geboren en het verloop vh leven van een levend kind. Ik steun Hans in deze.
Dan moet je niet aan kinderen beginnen.quote:Op maandag 6 september 2010 12:24 schreef rubje het volgende:
precies en het laatste wat je wilt is je leven moeilijker maken dan het al is.
Dan schijn je toch weer te missen dat de meeste vrouwen de keuze voor een abortus wél zouden begrijpen. Maar ja, dat is natuurlijk lang zo polariserend niet.quote:Op maandag 6 september 2010 12:33 schreef Sachertorte het volgende:
Door zijn 'botte' en niet inlevende opstelling heeft Hans zijn vrouw behoed voor een ernstige fout. Ik vind hem heel wat socialer dan al die invoelende vrouwtjes hier. Die hadden haar zo een vreselijk leven ingepraat. Wat is dat eigenlijk voor iets?
Ik ben vooral benieuwd of de artsen die de abortus moeten uitvoeren ook bereid zijn dat te doen als de zwangere niet geheel overtuigd is van de noodzaak van de abortus....quote:Op maandag 6 september 2010 12:40 schreef kwiwi het volgende:
Wat een verhaal... Ben benieuwd of de abortus nog doorgaat of dat hans z'n vrouw dit maar gewoon heeft toegezegd zodat hij de scheidingspapieren niet ging aanvragen.
die kans is aanwezig maar gezien de statistieken is die kans enorm klein.quote:Op maandag 6 september 2010 12:20 schreef snakelady het volgende:
Maar Hans, waar ik graag nog antwoord op wilde hebben als het mogelijk is.
Je wil geen gehandicapt kind ivm je carriere, maar als je aan kinderen begint kan je toch altijd een gehandicapt kind krijgen, tijdens de zwangerschap, tijdens de bevalling, na de geboorte enz.
Hoe ga je daar dan mee om?
Is dat niet iets waar je ook aan moet denken?
Ben ook wel benieuwd hoe het telefoontje met de bemoeizuchtige tante is verlopen.
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 6 september 2010 12:49 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
die kans is aanwezig maar gezien de statistieken is die kans enorm klein.
dat zoiets kan gebeuren is iets waar je dan mee moet leven, dat hoort bij het leven.
het bewust nemen van een kind met een handicap is iets wat ik niet zie als "bij het leven horen".
Noekquote:Op maandag 6 september 2010 12:40 schreef Noek het volgende:
Nou, het leest als een boek! Succes, Hansie. Je huwelijk is gered! Pas op voor je nek want voor je het weet breek je dat nog over al haar nieuwe aankopen van jouw geld!
Wat een debiel topic toch, wil de echte retard nu opstaan?
de wettelijke bedenktijd is 5 dagen en dat is al geweest, bovendien gaat het hier om een toekomstig kind met ernstig medische gebreken en dat is dus een andere categoriequote:Op maandag 6 september 2010 12:45 schreef Lienekien het volgende:
Weet Hans al van de wettelijke bedenktijd bij een abortus? Dan kan hij zich daarover even inlezen en het in zijn verhaal opnemen.
5 dagen nadat je bij een abortuskliniek geweest bent..quote:Op maandag 6 september 2010 12:50 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
de wettelijke bedenktijd is 5 dagen en dat is al geweest,
dat is per downkindje ook verschillend hoor...quote:bovendien gaat het hier om een toekomstig kind met ernstig medische gebreken en dat is dus een andere categorie
Doen we toch gewoon even een topiclist... die had in de OP ook niet misstaan:quote:Op maandag 6 september 2010 12:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
Noek![]()
Maar je hebt gelijk, t leest als een boek.
Ik heb alleen dit topic gelezen (dus niet het vorige topic), het kan zijn dat ik in herhaling val, maar een vakantie boeken om de ellende te vergeten gaat denk ik niet werken. Tis misschien wat afleiding, maar eenmaal thuis is het onderwerp niet afgesloten.
Vijf dagen na bezoek aan bijv. de huisarts toch?quote:Op maandag 6 september 2010 12:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
5 dagen nadat je bij een abortuskliniek geweest bent..
Euhm, het gaat over een kind met een gen-afwijking, waarvan de medische gebreken nog niet vastliggen en ook niet testbaar zijn. Downsyndroom komt in zeer verschillende gradatiesquote:Op maandag 6 september 2010 12:50 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
de wettelijke bedenktijd is 5 dagen en dat is al geweest, bovendien gaat het hier om een toekomstig kind met ernstig medische gebreken en dat is dus een andere categorie
quote:Op maandag 6 september 2010 12:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doen we toch gewoon even een topiclist... die had in de OP ook niet misstaan:
Vrucht met down syndroom
Vrucht met down syndroom #2
Dilemma: vrucht met downsydroom. (#3)
down of niet down... discussie deeltje 4
nee... je krijgt eerst een intake gesprek bij de kliniek, dan een echo om te kijken hoever je bent. Als je minder dan, ik dacht, 8 weken bent krijg je een pilletje mee. Na die periode moet er een curretage plaatsvinden. Je krijgt dan de wettelijke bedenktijd van 5 dagen ik spreek helaas uit ervaringquote:Op maandag 6 september 2010 12:52 schreef Stali het volgende:
[..]
Vijf dagen na bezoek aan bijv. de huisarts toch?
Ze doen het vrouwen toch niet aan om twee keer naar een abortuskliniek te moeten mag ik hopen?
tsja. baar een kind met handicap en je leven is vreselijk he....quote:Op maandag 6 september 2010 12:33 schreef Sachertorte het volgende:
Door zijn 'botte' en niet inlevende opstelling heeft Hans zijn vrouw behoed voor een ernstige fout. Ik vind hem heel wat socialer dan al die invoelende vrouwtjes hier. Die hadden haar zo een vreselijk leven ingepraat. Wat is dat eigenlijk voor iets?
de meeste? volgens mij heeft tot nu toe 4 topics lang helemaal niemand gezegd dat de keuze voor abortus niet te begrijpen valt. andersom daarentegen......quote:Op maandag 6 september 2010 12:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan schijn je toch weer te missen dat de meeste vrouwen de keuze voor een abortus wél zouden begrijpen. Maar ja, dat is natuurlijk lang zo polariserend niet.
Maar dat zeg ik toch ook!quote:Op maandag 6 september 2010 12:57 schreef simmu het volgende:
[..]
de meeste? volgens mij heeft tot nu toe 4 topics lang helemaal niemand gezegd dat de keuze voor abortus niet te begrijpen valt. andersom daarentegen......
neuh, tis ook niet allemaal over hans hoor. het varieert allemaal nogal waar het over gaat behalve dan dat sommige mensen er vreemde ideeen op nahouden wat downsyndroom nu eigenlijk inhoudt. maar de achtergrond is wel van hans. en hans is nogal een uhm, tsja, hoe zal ik het zeggen, apart tiepje....quote:Op maandag 6 september 2010 12:54 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat is allemaal van Hans!
Ik dacht bij het zien van die #5 dat hij was ingehaakt op een bestaand topic
ze belde kort erop weer, nam op en ze begint meteen een tirade.quote:Op maandag 6 september 2010 12:49 schreef Stali het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Maar die tante belde, wat zei ze?
sowwyquote:
Ja, instabiel zwanger vrouwtje hè... je kent dat welquote:Op maandag 6 september 2010 12:58 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kan het nou? Hans meldt op 3 september dat 'vorige week' de vlokkentest is geweest en a.s. woensdag is de afspraak in de abortuskliniek. Dus er is al een voortraject voor de abortus geweest (zijn vrouw was toen kennelijk akkoord met een abortus?), maar zijn vrouw is toen weer van gedachten veranderd (zie posts 3 september) en sinds gisteren is ze toch weer akkoord met een abortus?
ja maar die gradaties zijn niet slecht, middel of goed.quote:Op maandag 6 september 2010 12:53 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Euhm, het gaat over een kind met een gen-afwijking, waarvan de medische gebreken nog niet vastliggen en ook niet testbaar zijn. Downsyndroom komt in zeer verschillende gradaties
Ja, en die tante heeft natuurlijk na zoveel jaar met een Down-kindje daar nog steeds vreselijke issues mee, dat het haar wat kan schelen wat Hans ervan vindt.quote:Op maandag 6 september 2010 13:03 schreef Stali het volgende:
Ik wil weten waar die tante voor belde..
Edit het staat er. Even lezen..
je kan ook een kindje krijgen dat een ontzettende huilbaby is of een kindje dat heftige allergieen heeft, dat is dan ook een zorgenkindje...quote:Op maandag 6 september 2010 13:04 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ja maar die gradaties zijn niet slecht, middel of goed.
maar superslecht, iets minder slecht, slecht, matig slecht.
het blijft een zorgenkind, welke gradatie dan ook
Vreemd ook dat Hans dat wel weet, terwijl de moeder van het kind dat niet weet....quote:Op maandag 6 september 2010 13:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en die tante heeft natuurlijk na zoveel jaar met een Down-kindje daar nog steeds vreselijke issues mee, dat het haar wat kan schelen wat Hans ervan vindt.
En en passant wordt even vermeld dat haar kind een meisje heeft aangerand, nog een argument tegen 'mongolen'.
euh, ons ziekenhuis voert gewoon abortussen uit hoor.quote:Op maandag 6 september 2010 12:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
5 dagen nadat je bij een abortuskliniek geweest bent..
[..]
dat is per downkindje ook verschillend hoor...
Of je het contact definitief moet verbreken? Kunt ook een poos afstand nemen in ieder geval zolang de tante zich zo aangevallen voelt. Wat zegt je vrouw hierover? Wil zij ook geen contact meer?quote:Op maandag 6 september 2010 13:01 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ze belde kort erop weer, nam op en ze begint meteen een tirade.
of eigenlijk begon ze meteen te schelden met klootzak dit/dat.
mijn vrouw heeft het dus met haar gehad over abortus en ook mijn standpunt dat een downer een gigantisch blok aan je been is, geen toekomstperspectieven heeft en het leven van de ouders ook verpest hoe leuk dat kind met down ook is.
ze vond mij asociaal omdat ik altijd wel leuk tegen haar zoontje doe en nu achteraf ze het raar vind dat ik mongolen dood wens.
ik zei dat ik ze niet dood wens maar dat met de huidige medische technieken waarbij je kan zien dat het een downer word abortus de enige juiste weg is en dat dat onze keuze is.
toen vroeg ze of ze ik haar kind ook nutteloos vond...
maatschappelijk gezien dus wel...
toen begon ze dus weer te tieren over hitler en dergelijke en dat haar zoon fantastisch was en iedereen hem leuk vind.
Toen ik zei dat mensen niet eerlijk zijn als de waarheid pijnlijk is werd ze kwaad en vroeg ze om voorbeelden dat haar zoon niet leuk is...
Toen flapte ik er dus uit dat dat ene buurmeisje die aangerand is door hem (omdat die dus wel sexuele gevoelens heeft maar geen grenzen kent) niet zo blij zal zijn net als haar ouders en buurtbewoners.
toen ik er eindelijk weer doorheen kwam heb ik haar gevraagd of ze ons voor altijd met rust wou laten en dat haar gedrag waarin ze op de schuldgevoelens van mijn vrouw inpraatte niet worden gewaardeerd en dat wij geen contact meer willen.
toen ze weer begon te huilen, schelden en tieren heb ik de verbinding maar verbroken, ben er wel klaar mee.
ja en het kan een nieuwe einstein zijn of een johan cruijf.quote:Op maandag 6 september 2010 13:06 schreef Vicky het volgende:
[..]
je kan ook een kindje krijgen dat een ontzettende huilbaby is of een kindje dat heftige allergieen heeft, dat is dan ook een zorgenkindje...
die kans zit er dus wel in he.quote:Op maandag 6 september 2010 13:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en die tante heeft natuurlijk na zoveel jaar met een Down-kindje daar nog steeds vreselijke issues mee, dat het haar wat kan schelen wat Hans ervan vindt.
En en passant wordt even vermeld dat haar kind een meisje heeft aangerand, nog een argument tegen 'mongolen'.
Dat zou vorige week ook al zo zijn geweest... medicatie is sowieso al niet meer bruikbaar als vorm van abortus als men in een periode zit dat er al een vlokkentest gedaan kon worden.quote:Op maandag 6 september 2010 13:07 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
euh, ons ziekenhuis voert gewoon abortussen uit hoor.
punt is alleen dat het nu een medische ingreep word en het niet meer kan met medicatie
Ja, net zo makkelijk.quote:Op maandag 6 september 2010 13:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hans is fake, dat je dat niet snapt.quote:Op maandag 6 september 2010 13:10 schreef Sachertorte het volgende:
@ Lienekien.
Je snapt het niet. Door een invoelende en begrijpende opstelling en ach komt wel goed praat stimuleer je volharding in het niet uitvoeren van een abortus. Dan kun je dus wel roepen dat je de keuze voor een abortus wel begrijpt, maar je helpt iemand daar niet mee. In dit geval was abortus de enig juiste keus, en dan is de sociale opstelling dat je hard op iemand inpraat tot die dat ook inziet. Zoals Hans gedaan heeft, waarvoor hulde. Hans is kortom een goed mens, over de invoelers ben ik nog niet helemaal uit.
die moeder was het voor het "gemak" even vergeten en ze doet net alsof haar zoontje en dat meisje onschuldig "doktertje" aan het spelen waren.quote:Op maandag 6 september 2010 13:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vreemd ook dat Hans dat wel weet, terwijl de moeder van het kind dat niet weet....
quote:Op maandag 6 september 2010 13:06 schreef Vicky het volgende:
[..]
je kan ook een kindje krijgen dat een ontzettende huilbaby is of een kindje dat heftige allergieen heeft, dat is dan ook een zorgenkindje...
Als ze verstandig is doet ze dat sowieso.quote:Op maandag 6 september 2010 13:11 schreef freecell het volgende:
De vraag is alleen of de relatie de crisis nu alsnog overleefd of dat we straks zitten met een vrouw die alsnog bij hans wegloopt en het hem de rest van zijn leven kwalijk neemt...
Ja, je hebt een hekel aan mongolen, dat is nu wel duidelijk. Je vindt ze nutteloos en nog gevaarlijk ook. Je hebt er nog best aardig een heel verhaal omheen gebouwd, zodat je dat punt herhaaldelijk kunt maken.quote:Op maandag 6 september 2010 13:10 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
die kans zit er dus wel in he.
downers hebben gewoon sexuele driften.
een normaal persoon weet dat die niet zomaar een meisje van de straat kan grijpen en zijn ding doen.
Mongolen hebben dat bewustzijn niet (altijd).
De vriendin van een vriend van mij werkt in een inrichting en daar komen pogingen tot vaak voor, inclusief het thuis komen met blauwe plakken.
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken dat er al bom gelegd is onder de relatie en die los je niet op met een vakantietje. Straks laat ze die abortus doen maar gaat ze hem stilletjes haten omdat hij zo op haar ingepraat heeft.quote:Op maandag 6 september 2010 13:11 schreef freecell het volgende:
De vraag is alleen of de relatie de crisis nu alsnog overleefd of dat we straks zitten met een vrouw die alsnog bij hans wegloopt en het hem de rest van zijn leven kwalijk neemt...
klopt...quote:Op maandag 6 september 2010 13:13 schreef chacama het volgende:
[..]klopt. Maar als je mazzel hebt dan is dat niet een leven lang. Het heeft wel invloed op je relatie, op je cariere en op jezelf. Maar het is wel iets dat je overkomt. In het geval van Hans kan hij er nu bewust voor kiezen om dit kindje niet te willen. Wat hij er voor terug krijgt, is de vraag. Want er zijn genoeg aandoeningen die je niet kunt voorzien. En die een grotere impact kunnen hebben dan het opvoeden van een kindje met down. Waarbij ik niet zeg dat Hans verkeerd beslist, maar misschien zou hij beter adoptie kunnen overwegen, omdat je dan een kindje hebt dat al geboren is en niet met evt. geboren afwijkingen op de wereld komt.
alleen omdat ik haar aan haar afspraak houdt, alsof een leven met een zwaar gehandicapt leven wel goed voor haar is.quote:Op maandag 6 september 2010 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze verstandig is doet ze dat sowieso.
Dan nog zijn beide partijen beter af. Klinkt hard, maar zij vraag me af of ze bij het alternatief (kind blijft, hans weg) gelukkiger van was geworden.quote:Op maandag 6 september 2010 13:11 schreef freecell het volgende:
een vakantie lost niet alles op maar leidt wel af, thuis zitten is een betere optie?quote:Op maandag 6 september 2010 13:15 schreef Stali het volgende:
[..]
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken dat er al bom gelegd is onder de relatie en die los je niet op met een vakantietje. Straks laat ze die abortus doen maar gaat ze hem stilletjes haten omdat hij zo op haar ingepraat heeft.
Mja jij vindt het verantwoord om mongolen de wereld in te laten komen?quote:Op maandag 6 september 2010 13:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, je hebt een hekel aan mongolen, dat is nu wel duidelijk. Je vindt ze nutteloos en nog gevaarlijk ook. Je hebt er nog best aardig een heel verhaal omheen gebouwd, zodat je dat punt herhaaldelijk kunt maken.
Ben het daar ook wel mee eens maar omdat je eerst zo gehamerd was op je carriere was ik benieuwd naar je mening hier over.quote:Op maandag 6 september 2010 12:49 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
die kans is aanwezig maar gezien de statistieken is die kans enorm klein.
dat zoiets kan gebeuren is iets waar je dan mee moet leven, dat hoort bij het leven.
het bewust nemen van een kind met een handicap is iets wat ik niet zie als "bij het leven horen".
Jij zegt echt zo vaak domme dingen, en nu kom ik je weer tegen in een topic waar je wederom domme dingen aan het verkondigen bent.quote:Op maandag 6 september 2010 13:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, je hebt een hekel aan mongolen, dat is nu wel duidelijk. Je vindt ze nutteloos en nog gevaarlijk ook. Je hebt er nog best aardig een heel verhaal omheen gebouwd, zodat je dat punt herhaaldelijk kunt maken.
Reinhilde/Floortjequote:Op maandag 6 september 2010 13:07 schreef simmu het volgende:
was er niet ooit eens zo'n muts die een leuk reltopicreeksje startte en daar toen een boek over schreef?
Daar is de kritiek niet op geweest. Wel over het gebrek aan inlevingsvermogen. Zij hebben geneukt, zij hebben een kind gemaakt met mankementen maar zij is de enige van de twee die de abortus moet ondergaan. Je kunt het ook op een normale manier bespreken in plaats van je als een autoritaire rotvent te gedragen en je zo laatdunkend over "mongolen" uit te laten.quote:Op maandag 6 september 2010 13:17 schreef Sachertorte het volgende:
Ik vind Hans anders best geloofwaardig. Zal wel komen omdat ik zelf ook zo'n botterik ben. Wat je met dat invoelen doet en ach en wee gesteun dat het allemaal niket zo makkelijk is, is je laten leiden door emoties. Terwijl er gewoon een rationele analyse gemaakt moet worden. En dan is de zaak opeens zo klaar als een klontje.
als mensen echt eerlijk zijn dan kun je dat alleen maar beamen...quote:Op maandag 6 september 2010 13:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat een onzin, een een goede relatie los je SAMEN zoiets op, net zoals je SAMEN een bevalling meemaakt. Zij ondergaat lichamelijk wel de abortus, maar het is niet dat Hans er niets mee te maken heeft. Die krijgt het geestelijk OOK mee.quote:Op maandag 6 september 2010 13:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Daar is de kritiek niet op geweest. Wel over het gebrek aan inlevingsvermogen. Zij hebben geneukt, zij hebben een kind gemaakt met mankementen maar zij is de enige van de twee die de abortus moet ondergaan. Je kunt het ook op een normale manier bespreken in plaats van je als een autoritaire rotvent te gedragen en je zo laatdunkend over "mongolen" uit te laten.
nou volgens mij krijgen ze daar gewoon medicijnen voor...quote:Op maandag 6 september 2010 13:22 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
als mensen echt eerlijk zijn dan kun je dat alleen maar beamen...
kijk eens hoeveel zorg er om een downer heen moet worden gebouwd opdat hij normaal kan functioneren binnen zijn capaciteiten en dat terwijl je er geen meerwaarde voor terug krijgt.
Ik wil later gewoon later een kind hebben die zelfstandig word, een eigen leven opbouwt en waarmee je leuke dingen kan doen en goede gesprekken.
een downer maakt op een gegeven moment geen progressie meer door en is elke dag weer hetzelfde en dat je hele leven lang.
en ze kunnen "gevaarlijk" zijn...dat is ook gewoon een feit.
volgensmij weten ook vrij weinig mensen dat in inrichtingen voor downers en zeer zwakbegaafden met regelmaat een hoer langs komt om ze weer "rustig" te krijgen
geestelijke opluchting waarschijnlijk..quote:Op maandag 6 september 2010 13:23 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wat een onzin, een een goede relatie los je SAMEN zoiets op, net zoals je SAMEN een bevalling meemaakt. Zij ondergaat lichamelijk wel de abortus, maar het is niet dat Hans er niets mee te maken heeft. Die krijgt het geestelijk OOK mee.
Wat een onzin. Het is een afschuwelijke ingreep, die op beiden (als het goed is) impact heeft. Het is wel iets wat je SAMEN gecreëerd hebt, en ook SAMEN afstaat.quote:Op maandag 6 september 2010 13:25 schreef Vicky het volgende:
[..]
geestelijke opluchting waarschijnlijk..
ja daar weet ik alles van... been therequote:Op maandag 6 september 2010 13:26 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het is een afschuwelijke ingreep, die op beiden (als het goed is) impact heeft. Het is wel iets wat je SAMEN gecreëerd hebt, en ook SAMEN afstaat.
Nou dat zou je niet zeggen als je leest hoe laatdunkend hij zich uitlaat over "mongolen".quote:Op maandag 6 september 2010 13:23 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wat een onzin, een een goede relatie los je SAMEN zoiets op, net zoals je SAMEN een bevalling meemaakt. Zij ondergaat lichamelijk wel de abortus, maar het is niet dat Hans er niets mee te maken heeft. Die krijgt het geestelijk OOK mee.
we hebben dit vooraf besprokenquote:Op maandag 6 september 2010 13:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Daar is de kritiek niet op geweest. Wel over het gebrek aan inlevingsvermogen. Zij hebben geneukt, zij hebben een kind gemaakt met mankementen maar zij is de enige van de twee die de abortus moet ondergaan. Je kunt het ook op een normale manier bespreken in plaats van je als een autoritaire rotvent te gedragen en je zo laatdunkend over "mongolen" uit te laten.
Wat is er zo 'dom' aan, beste Oksel? Heeft ie zich dan niet grof uitgelaten over mensen met syndroom van Down?quote:Op maandag 6 september 2010 13:20 schreef Oksel het volgende:
[..]
Jij zegt echt zo vaak domme dingen, en nu kom ik je weer tegen in een topic waar je wederom domme dingen aan het verkondigen bent.
Er zijn pilletjes tegen...quote:Op maandag 6 september 2010 13:12 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
die moeder was het voor het "gemak" even vergeten en ze doet net alsof haar zoontje en dat meisje onschuldig "doktertje" aan het spelen waren.
ondertussen mag haar zoon dus ook niet gebruik maken van een prostituee omdat dat vies is maar hij vormt dus wel een gevaar nu...
Hij wil er gewoon vanaf. Liever gisteren nog dan vandaag.quote:Op maandag 6 september 2010 13:26 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het is een afschuwelijke ingreep, die op beiden (als het goed is) impact heeft. Het is wel iets wat je SAMEN gecreëerd hebt, en ook SAMEN afstaat.
quote:Op maandag 6 september 2010 13:23 schreef Oksel het volgende:
[..]
Hoezo 'ontsporingen'?quote:Op maandag 6 september 2010 13:30 schreef Sachertorte het volgende:
En volwassen mongolen hebben inderdaad een volwassen seksdrift, en helaas meestal niet de remmingen die normale volwassenen hebben, en overigens ook niet dezelfde mogelijkheden om aan hun gerief te komen. met risico op ontpsoringen. Dat is een bekend probleem.
Met alleen een meting van de nekplooi via echoscopie en het meten van bepaalde stoffen in het bloed van de moeder kun je al een betrouwbaarheid van bijna 95% halen.quote:Op maandag 6 september 2010 13:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Doen ze zo'n vlokkentest al zo vroeg? En dan weten ze ook zeker dat het kindje Down heeft? Of hoe groot is die kans?
dus jouw vrouw accepteert jouw keuze niet.quote:Op maandag 6 september 2010 13:30 schreef Hanoying het volgende:
Ik snap de mening van Hans op zich best en zou er zelf ook een voorkeur voor hebben abortus te laten plegen als je al in een vroeg stadium weet dat je kind het syndroom van down heeft. Toch is hij wel een enorm lompe zak en zou ik als ik zijn vrouw niet alleen de toestemming tot abortus maar eveneens de scheidingspapieren tekenen. Je weet pas wat je aan elkaar hebt als je je samen door een crisis heen moet slaan. In dit geval is het antwoord van Hans op een crisis dat hij zijn vrouw verlaat, bij zijn broer intrekt en aangeeft dat hij eventueel terug wil komen onder de voorwaarde dat zijn vrouw de vrucht aborteert.
Lekker dan... Je vrouw zit in een persoonlijke crisis en staat voor de belangrijkste keuze uit haar leven en Hansie staat haar niet bij maar dreigt haar met een scheiding en laat duidelijk weten dat zij er lekker alleen als gescheiden vrouw voor mag staan als zij eventueel besluit het kind te houden. Hans wil er niets mee te maken hebben, "als zij zonodig een mongool wil dan doet ze dat maar lekker alleen"
Wat een lompe zak ben je dan zeg. Ik snap nogmaals prima dat hij voor abortus kiest en hij heeft echt wel het recht om dat aan zijn vrouw te laten weten, maar niet op deze manier.. Ik vind dat als je echt van je vrouw houdt dat je haar niet dwingt tot een abortus. Als je echt van je vrouw houdt dan probeer je met haar te praten en laat je haar weten wat je voorkeur is zonder haar het gevoel te geven dat jouw voorkeur de enige keuze is.
Als mijn vrouw straks zwanger is en ze draagt een kind met het syndroom van down zal ik ook een voorkeur hebben voor abortus. Toch zal ik haar nooit dwingen, ik zal haar laten weten wat mijn voorkeur is en er echt wel een discussie over voeren maar ook rekening houden met haar gevoel en haar laten weten dat als zij er echt diep ongelukkig van wordt abortus te plegen dat ze het dan niet moet doen en dat ik er dan voor haar en het kind zal zijn. Dat ik, mocht zij beslissen het kind te houden, mijn verantwoordelijkheid zal nemen en mijn vaderrol zo goed mogelijk zal invullen. Van haar zal blijven houden en van het kind zal gaan houden.
In een huwelijk ben je er voor elkaar, ook als je wind tegen hebt. Hans is er alleen bij wind mee en ik mag hopen dat haar vrouw inziet dat ze niet alleen de vrucht draagt van een "mongool" maar ook de trouwring.
Moet zeggen dat hij zich in dit topic wat beter en netter formuleert in vergelijking met de vorige.quote:Op maandag 6 september 2010 13:22 schreef Oksel het volgende:
Ik zie het probleem niet, behalve dat het een zware (klote) situatie is, die je niemand toewenst.
En nu is er ook weer hard en smerig op deze vrouw ingepraat en dit keer was het niet e.o.a. tante maar door haar eigen partner die haar kennelijk niet voor vol aanziet als het gaat om nemen van beslissingen.quote:Op maandag 6 september 2010 13:28 schreef Sachertorte het volgende:
@ Stali.
C'est le ton qui fait la musique? Ik denk dat deze toon juist verstandig was. Er was naar blijkt heel hard en smerig op deze vrouw ingepraat door een vermoedelijk rancuneuze tante, met de bekende gevolgen. Dat moest doorbroken worden, en dat is gelukt. Mission accomplished lijkt me.
Ik wilde net zeggen... Het is niet dat hans er ook maar een moment verdriet om lijkt te hebben. en dat is wat me tegenstaat.quote:Op maandag 6 september 2010 13:27 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja daar weet ik alles van... been there
Maar als ik Hans zo hoor is ie alleen maar opgelucht en blij als het voorbij is...
doe nou niet alsof het zo erg is zeg....quote:Op maandag 6 september 2010 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
![]()
Ja echt.... de een ondergaat het en de ander staat erbij en kijkt ernaar... maar je maakt het wel samen mee![]()
Nou, jouw project/product is anders ook aardig mislukt.quote:Op maandag 6 september 2010 13:36 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
doe nou niet alsof het zo erg is zeg....
het is een simpele medische ingreep, een gemiddelde ontmaagding doet meer pijn...
alleen dat hysterische vrouwengezeik maakt het erger dan dat het is.
die achterlijke christelijke waarden en dat gezeik op "gevoel" zijn er debet aan dat vrouwen geen verstandige keuzes gaan maken.
ja maar mijn gevoel, het meest slappe en gemaakte excuus ooit.
dat moet je bij je werkgever proberen nadat je een project hebt laten mislukken...ja maar mijn gevoel zei
de hele situatie is uitermate pijnlijk.quote:Op maandag 6 september 2010 13:36 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen... Het is niet dat hans er ook maar een moment verdriet om lijkt te hebben. en dat is wat me tegenstaat.
Wat ben ik blij dat ik nooit voor deze keuze zal komen te staan
quote:Op maandag 6 september 2010 13:37 schreef moussy het volgende:
[..]
Nou, jouw project/product is anders ook aardig mislukt.
Ik heb twee mannelijke collega's meegemaakt die (onafhankelijk van elkaar uiteraard) glimmend vertelden: "wij zijn zwanger".quote:Op maandag 6 september 2010 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
![]()
Ja echt.... de een ondergaat het en de ander staat erbij en kijkt ernaar... maar je maakt het wel samen mee![]()
Ah, daar is de hans weer die we kennen en liefhebben.quote:Op maandag 6 september 2010 13:36 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
het is een simpele medische ingreep, een gemiddelde ontmaagding doet meer pijn...
alleen dat hysterische vrouwengezeik maakt het erger dan dat het is.
die achterlijke christelijke waarden en dat gezeik op "gevoel" zijn er debet aan dat vrouwen geen verstandige keuzes gaan maken.
ja maar mijn gevoel, het meest slappe en gemaakte excuus ooit.
dat moet je bij je werkgever proberen nadat je een project hebt laten mislukken...ja maar mijn gevoel zei
euhm, in haar familie komt het vaker voor dan normaal, daarom hebben we ook gekozen voor tests en hebben we dit op voorhand besproken.quote:Op maandag 6 september 2010 13:37 schreef moussy het volgende:
[..]
[..]
Je bent samen in verwachting van een kind, maar de vrouw is zwanger.quote:Op maandag 6 september 2010 13:39 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik heb twee mannelijke collega's meegemaakt die (onafhankelijk van elkaar uiteraard) glimmend vertelden: "wij zijn zwanger".
Geloof dat ik begon te grommen. Flauwekul ook. De vrouw is zwanger niet de man.
quote:Op maandag 6 september 2010 13:40 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
euhm, in haar familie komt het vaker voor dan normaal, daarom hebben we ook gekozen voor tests en hebben we dit op voorhand besproken.
het is niet mijn erfelijk materiaal dat verkeerd is
Waarom ben je dan niet zo rationeel om een andere vrouw te nemen?quote:Op maandag 6 september 2010 13:40 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
euhm, in haar familie komt het vaker voor dan normaal, daarom hebben we ook gekozen voor tests en hebben we dit op voorhand besproken.
Ah, het is de schuld van je vrouw...quote:Op maandag 6 september 2010 13:40 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Nou, gezien je gedrag....quote:Op maandag 6 september 2010 13:40 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ik heb haar voor de keuze gesteld nadat zij anders wou beslissen.quote:Op maandag 6 september 2010 13:35 schreef Stali het volgende:
[..]
En nu is er ook weer hard en smerig op deze vrouw ingepraat en dit keer was het niet e.o.a. tante maar door haar eigen partner die haar kennelijk niet voor vol aanziet als het gaat om nemen van beslissingen.
Had je misschien een andere vrouw moeten kiezen? Je doet alles zo rationeel dus misschien eentje zonder negatief belast erfelijk materiaal?quote:Op maandag 6 september 2010 13:40 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Dat klinkt goed inderdaad.quote:Op maandag 6 september 2010 13:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je bent samen in verwachting van een kind, maar de vrouw is zwanger.
Zowel de tante als jij zijn beide fout, beide praten in op haar gevoel uit eigen belang, niet om haar belang.quote:Op maandag 6 september 2010 13:42 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ik heb haar voor de keuze gesteld nadat zij anders wou beslissen.
als zij zo graag wil beslissen in haar eentje dan mag ze dat in de toekomst ook blijven doen.
maar feit is dat die tante er ontzettend op heeft ingepraat om een smerige manier, ik heb haar alleen de consequenties verteld van haar keuze
Ik kan me inderdaad voorstellen dat jij zo'n persoon bent die bij een ontmaagding gewoon doorramt.quote:Op maandag 6 september 2010 13:36 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
omdat we normaal dus wel een zeer goede relatie hebben en ik wel van haar hou.quote:Op maandag 6 september 2010 13:42 schreef Stali het volgende:
[..]
Waarom ben je dan niet zo rationeel om een andere vrouw te nemen?
quote:Op maandag 6 september 2010 13:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik kan me inderdaad voorstellen dat jij zo'n persoon bent die bij een ontmaagding gewoon doorramt.
Hans, hier wil ik wel heel graag antwoord op trouwens.quote:Op maandag 6 september 2010 13:42 schreef Stali het volgende:
[..]
Waarom ben je dan niet zo rationeel om een andere vrouw te nemen?
Ik snap het heel goed.quote:Op maandag 6 september 2010 13:43 schreef pessie het volgende:
Dat wat hanoy zegt!
[..]
En simmu, ik ben de uitzondering, ik snap het niet.
auwquote:Op maandag 6 september 2010 13:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik kan me inderdaad voorstellen dat jij zo'n persoon bent die bij een ontmaagding gewoon doorramt.
toch vraag ik me af... hij heeft het zo druk met zijn werk maar hij kan wel de halve dag FOKken...quote:Op maandag 6 september 2010 13:45 schreef snakelady het volgende:
Wat ook een idee is, ze halen bij je vrouw een eitje en jij komt even klaar in een potje.
En dan kun je het ideale kind laten bouwen, kost wel wat geld maar ach, dat heb je toch genoeg dus boeiend.
Ja, of niet natuurlijk....quote:Op maandag 6 september 2010 13:44 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
omdat we normaal dus wel een zeer goede relatie hebben en ik wel van haar hou.
we hebben samen al heel wat opgebouwd en we hebben gewoon pech gehad dat het nu verkeerd is gegaan, de volgende keer gaat het goed
Als die vrouw geen Downer wilde zoals TS zegt, en dat zonder gekke hormonen beslootquote:Op maandag 6 september 2010 13:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zowel de tante als jij zijn beide fout, beide praten in op haar gevoel uit eigen belang, niet om haar belang.
Dat hoop je, zekerheid heb je nooit.quote:Op maandag 6 september 2010 13:44 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
we hebben samen al heel wat opgebouwd en we hebben gewoon pech gehad dat het nu verkeerd is gegaan, de volgende keer gaat het goed
ja, zou ik ook zeggen met al die josti tosti's in de familie.quote:Op maandag 6 september 2010 13:44 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
wij hadden samen dit besproken, haar tante praatte in op haar gevoel uit eigen belang...quote:Op maandag 6 september 2010 13:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zowel de tante als jij zijn beide fout, beide praten in op haar gevoel uit eigen belang, niet om haar belang.
Dat ook inderdaad.quote:Op maandag 6 september 2010 13:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
toch vraag ik me af... hij heeft het zo druk met zijn werk maar hij kan wel de halve dag FOKken...
ja...quote:Op maandag 6 september 2010 13:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
toch vraag ik me af... hij heeft het zo druk met zijn werk maar hij kan wel de halve dag FOKken...
Je houdt dus wel rekening met je eigen irrationele gevoelens maar zij mag niet naar haar eigen gevoelens luisteren omdat die dan niet rationeel zouden zijn?quote:Op maandag 6 september 2010 13:44 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Inderdaad, en donker haar natuurlijk, je wil geen dom blondje hebben.quote:Op maandag 6 september 2010 13:46 schreef ymme het volgende:
Kun je nog kiezen ook, tussen een jongen of een meisje.
Voor jou inderdaad.quote:Op maandag 6 september 2010 13:46 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
wij hadden samen dit besproken, haar tante praatte in op haar gevoel uit eigen belang...
ik heb haar geconfronteerd met het toekomstbeeld dat reeel zou worden wanneer ze niet onze keuze zou respecteren.
ze zal straks weer gelukkig zijn.
ik heb het keihard gespeeld maar een paar weken ellende of decennia ellende....
mijn werk kost veel tijd maar zo beroerd is het niet dat ik niet vakantie heb...quote:Op maandag 6 september 2010 13:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
Dakannie!quote:Op maandag 6 september 2010 13:47 schreef Jojogirl het volgende:
Goh wat een geweldig mens ben ik dan dat ik nog met zo'n vreselijk leven overweg kan![]()
Hoera voor mij
Ik kan hier nog veel over zeggen, maar aangezien dit een overduidelijke troll is, sla ik even een rondje over![]()
Volgens Hans niet nee, in ieder geval heeft ie er dan geen last meer van denkt hijquote:Op maandag 6 september 2010 13:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Voor jou inderdaad.
Vraag 1: is het bij je vrouw ook over een paar weken over
Vraag 2: Was erniet ergens NOG een leven in het spel?
Ik wel, zou een babykamer voor haar inrichten.quote:Op maandag 6 september 2010 13:50 schreef Sachertorte het volgende:
@ Stali.
Er is door Hans inderdaad hard ingepraat op zijn vrouw, maar niet smerig. Het was met de beste bedoelingen. En tsja, de beslissing van zijn vrouw was een onverstandige, als je echt om je partner geeft praat je zoiets inderdaad uit haar hoofd.
Mag ik je vragen: als jouw tienerdochter zwanger wordt, en ze wil het kind houden onder invloed van de hormonen, respecteer je dat dan ook zonder slag of stoot? Denk het niet, en deze casus is nog wel een graadje erger: het kind is hier immers gehandicapt.
Of ze zal een wrok houden tegen je en gaat er uiteindelijk alsnog vandoor.quote:Op maandag 6 september 2010 13:46 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ze zal straks weer gelukkig zijn.
ik heb het keihard gespeeld maar een paar weken ellende of decennia ellende....
Dat was precies wat ik dacht na het lezen van de OPquote:Op maandag 6 september 2010 13:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja. Sterker nog: ik zal er alles aan doen om haar juist te vertellen het kind te houden.quote:Op maandag 6 september 2010 13:50 schreef Sachertorte het volgende:
Mag ik je vragen: als jouw tienerdochter zwanger wordt, en ze wil het kind houden onder invloed van de hormonen, respecteer je dat dan ook zonder slag of stoot?
Dat zijn dan vast die vermaledijde vrouwelijke hormonen die maken dat jij niet voelt dat je leuke leven voorbij is.quote:Op maandag 6 september 2010 13:47 schreef Jojogirl het volgende:
Goh wat een geweldig mens ben ik dan dat ik nog met zo'n vreselijk leven overweg kan![]()
Hoera voor mij
Ik kan hier nog veel over zeggen, maar aangezien dit een overduidelijke troll is, sla ik even een rondje over![]()
Hangt dat samen met jouw geloof?quote:Op maandag 6 september 2010 13:52 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja. Sterker nog: ik zal er alles aan doen om haar juist te vertellen het kind te houden.
Schiet mij maar lek.
Een man in het nauw maakt rare sprongen.quote:Op maandag 6 september 2010 13:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Moet zeggen dat hij zich in dit topic wat beter en netter formuleert in vergelijking met de vorige.
Misschien is dat omdat de druk nu van de ketel af is, geen idee.
Maar in de vorige topics was hij erg bot en kwam met allerlei rare ideeën om maar onder zijn verantwoordingen uit te komen.
Van naar Londen te gaan verhuizen tot liegen tegen het gerecht dat het kind niet van hem is.
Dat hij geen kind met down wil, kan ik me helemaal voor stellen, daar oordeel ik ook niet over.
Maar wel over het feit dat hij zijn vrouw in een hele moeilijke tijd laat vallen als een baksteen, chanteert, bedreigd en totaal geen inlevingsvermogen laat zien voor haar situatie.
dus een leven met een mongool is hetzelfde als met een normaal kind?quote:Op maandag 6 september 2010 13:49 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dakannie!en niet zo jompelen want je bent diep ongelukkig!
en Hans zegt het en dan is het zo.
gelul!quote:Op maandag 6 september 2010 13:53 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
dus een leven met een mongool is hetzelfde als met een normaal kind?
als mensen de keuze hebben dan kiezen ze 50/50....
dat je leert leven met een mongolide kind wil niet zeggen dat dat ook het meest gelukkige leven is....
de mooiste momenten in je leven als ouder zijn toch wel de geboorte van een gezond kind, zijn eerste woordjes/stapjes, zijn middelbare schoolperiode, behalen van zijn diploma, trouwen, etc.
allemaal dingen die je nooit zult meemaken
Ja, als ze dat wil.quote:Op maandag 6 september 2010 13:50 schreef Sachertorte het volgende:
Mag ik je vragen: als jouw tienerdochter zwanger wordt, en ze wil het kind houden onder invloed van de hormonen, respecteer je dat dan ook zonder slag of stoot? Denk het niet, en deze casus is nog wel een graadje erger: het kind is hier immers gehandicapt.
dat kan maar dan zal ze alsnog gelukkiger worden met een andere man dan dat ze een downer heeftquote:Op maandag 6 september 2010 13:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Of ze zal een wrok houden tegen je en gaat er uiteindelijk alsnog vandoor.
Natuurlijk, zodat jij het op kan voeden etc. Een kind van 16 kan geen baby grootbrengen.quote:Op maandag 6 september 2010 13:52 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja. Sterker nog: ik zal er alles aan doen om haar juist te vertellen het kind te houden.
Schiet mij maar lek.
Ja, alleen weet je ook dat er na het eerste woordje niet zoveel meer zullen volgen.quote:Op maandag 6 september 2010 13:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
gelul!
een downkindje kan ook gewoon praten en lopen hoor...
Grote kans dat je er je huwelijk mee om zeep geholpen hebt. Je vrouw zal (wellicht) de abortus ondergaan maar ze zal ook altijd onthouden dat jij er absoluut niet voor haar was en dat jij geen enkele notie nam van haar gevoel of mening in deze periode.quote:Op maandag 6 september 2010 13:42 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ik heb haar voor de keuze gesteld nadat zij anders wou beslissen.
als zij zo graag wil beslissen in haar eentje dan mag ze dat in de toekomst ook blijven doen.
Mijn dochter wordt hopelijk geen tienermoeder want dan heb ik iets niet goed gedaan in de opvoeding. En ik moet er eerst even over nadenken want de vraag overvalt me.quote:Op maandag 6 september 2010 13:50 schreef Sachertorte het volgende:
@ Stali.
Er is door Hans inderdaad hard ingepraat op zijn vrouw, maar niet smerig. Het was met de beste bedoelingen. En tsja, de beslissing van zijn vrouw was een onverstandige, als je echt om je partner geeft praat je zoiets inderdaad uit haar hoofd.
dan zal je ongetwijfeld trots zijn op de woordjes die wel komen!quote:Op maandag 6 september 2010 13:55 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, alleen weet je ook dat er na het eerste woordje niet zoveel meer zullen volgen.
Er zijn natuurlijk flink wat gradaties, van een stille kwijler tot een actieve slimmerik.
Aha!quote:Op maandag 6 september 2010 13:53 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hangt dat samen met jouw geloof?
oh dus een downkindje heeft helemaal geen afwijking dus?quote:Op maandag 6 september 2010 13:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
gelul!
een downkindje kan ook gewoon praten en lopen hoor...
die discussie is al in deeltjes 3 en 4 gevoerd.quote:Op maandag 6 september 2010 13:55 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, alleen weet je ook dat er na het eerste woordje niet zoveel meer zullen volgen.
Er zijn natuurlijk flink wat gradaties, van een stille kwijler tot een actieve slimmerik.
dat hoor je mij toch niet zeggen?!quote:Op maandag 6 september 2010 13:56 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
oh dus een downkindje heeft helemaal geen afwijking dus?
neequote:Op maandag 6 september 2010 13:53 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hangt dat samen met jouw geloof?
Nouja, dan moet dat maar nog een keer hè?quote:Op maandag 6 september 2010 13:55 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Natuurlijk, zodat jij het op kan voeden etc. Een kind van 16 kan geen baby grootbrengen.
je doet wel alsof...quote:
Waar schrijft ze dat?quote:Op maandag 6 september 2010 13:56 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
oh dus een downkindje heeft helemaal geen afwijking dus?
Nou...quote:Op maandag 6 september 2010 13:53 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
dus een leven met een mongool is hetzelfde als met een normaal kind?
als mensen de keuze hebben dan kiezen ze 50/50....
dat je leert leven met een mongolide kind wil niet zeggen dat dat ook het meest gelukkige leven is....
de mooiste momenten in je leven als ouder zijn toch wel de geboorte van een gezond kind, zijn eerste woordjes/stapjes, zijn middelbare schoolperiode, behalen van zijn diploma, trouwen, etc.
allemaal dingen die je nooit zult meemaken
Dat is de grootste onzin!quote:Op maandag 6 september 2010 13:59 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
je doet wel alsof...
een downer zal nooit het niveau van een kleuter overstijgen (op die paar uitzonderingen na).
Dan heb je wel de slimsten te pakken, de actieve slimmeriken die Oksel hierboven noemt. De kans dat het een "stille kwijler" (quote:Op maandag 6 september 2010 14:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou...
Ook kinderen met Down leren meestal wel spreken en lopen. Gaan naar school behalen een diploma (en nee, geen Gymnasium maar hey, dat doet ook maar 6% ofzo van de schoolpopulatie) en misschien niet trouwen, maar misschien ook wel. Ik heb ook geen garantie dat mijn jongens ooit gaan trouwen, of ook kinderen krijgen en heel eerlijk, dat boeit me geen reet. Dat is niet de reden dat ik een kind krijg. Wat een belasting zeg. En dan moeten ze zeker ook nog verplicht gelukkig zijn?![]()
Even omdraaien....quote:Op maandag 6 september 2010 14:02 schreef mijnnaamishans het volgende:
en trouwens dat ze onder invloed van "hormonen" en tante dus opeens een andere keuze maakt moet ik respecteren?
is dat niet exact hetzelfde als dat je tegen een zwaar depressief persoon zegt die met een touw naar het trapgat loopt dat die maar zelf moet beslissen en dat hij ondanks zijn gemoedstoestand nog de juiste keuze kan maken... of ga je op alle mogelijke manier het voorkomen?
Misschien ging ze naar die tante om advies in te winnen over hoe het is om een kind met down syndroom te hebben om zo zelf een keuze te kunnen maken. Die tante gaat natuurlijk niet zeggen dat het misschien een hel is en Hans wel en daar heb je de poppen aan het dansen.quote:Op maandag 6 september 2010 13:59 schreef Oksel het volgende:
Ik ben voor Hans. Vanuit zijn principes en denkwijze dan. En keuze.
Dat het een botte lul is, en hij geen goede relatie heeft, dat is zijn probleem.
Verder moet z'n vrouw ook d'r bek houden, in plaats van over het probleem te praten met d'r man, gaat ze naar een bevooroordeelde tante.
beantwoord nu maar eerst mijn stelling....quote:Op maandag 6 september 2010 14:04 schreef freecell het volgende:
[..]
Even omdraaien....
iemand die euthanasie wil plegen omdat hij uitzichtloos terminaal is. En die person zegt op het laatste moment toch niet te willen. Jas jij dan wel die spuit erin?
ja nou ja, dan kwijlen ze voor het eerst, ben ik daar blij mee.quote:Op maandag 6 september 2010 14:04 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dan heb je wel de slimsten te pakken, de actieve slimmeriken die Oksel hierboven noemt. De kans dat het een "stille kwijler" () wordt is er net zo goed.
Ik zou die persoon tegenhouden omdat ik altijd vóór het leven kies zolang mogelijkquote:Op maandag 6 september 2010 14:06 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
beantwoord nu maar eerst mijn stelling....
Hormonen zijn ook niet zo vertroebelend hoor. Anders zouden veel vrouwen niet vrijwillig naar een abortuskliniek gaan he. Niet iedere vrouw heeft thuis een tiran die dat wel even voor haar beslist.quote:Op maandag 6 september 2010 14:02 schreef mijnnaamishans het volgende:
en trouwens dat ze onder invloed van "hormonen" en tante dus opeens een andere keuze maakt moet ik respecteren?
is dat niet exact hetzelfde als dat je tegen een zwaar depressief persoon zegt die met een touw naar het trapgat loopt dat die maar zelf moet beslissen en dat hij ondanks zijn gemoedstoestand nog de juiste keuze kan maken... of ga je op alle mogelijke manier het voorkomen?
Ja, krijgen we dat weer... besluiten ze voor een jongentje te gaan, wordt het eitje met het verkeerde zaadje bevrucht, wordt het toch een meisje, moet ze weer abortus laten plegen omdat een meisje niet de afspraak wasquote:Op maandag 6 september 2010 13:46 schreef ymme het volgende:
Kun je nog kiezen ook, tussen een jongen of een meisje.
Altijd weer opmerkelijk hoe vrouwen die niet met zinnige opmerkingen komen de boel weer in het idiote drijven.quote:Op maandag 6 september 2010 14:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, krijgen we dat weer... besluiten ze voor een jongentje te gaan, wordt het eitje met het verkeerde zaadje bevrucht, wordt het toch een meisje, moet ze weer abortus laten plegen omdat een meisje niet de afspraak was
Kromme vergelijkingen maken is te eenvoudig en gaat gewoon niet op..quote:Op maandag 6 september 2010 14:02 schreef mijnnaamishans het volgende:
Ook als je dochter pas 13 jaar oud is ?quote:Op maandag 6 september 2010 13:51 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik wel, zou een babykamer voor haar inrichten.
jep, Leitkulturquote:Op maandag 6 september 2010 14:17 schreef Sachertorte het volgende:
Eigenlijk is het krijgen van een kind met mogelijkheden beter dan het krijgen van een gezond kind.
Maar wel met een gevoel van gelijkwaardigheid. Je kunt een discussie hebben maar je gaat toch niet je vriendin chanteren? Of speel jij ook de baas over je partner?quote:Op maandag 6 september 2010 14:13 schreef Sachertorte het volgende:
Ik denk dat 'begrip' hebben vaak een dieperliggende oorzaak heeft: het is of desinteresse, of ordinaire conflictmijdende lafheid. Als je de juiste mening hebt, en het beste voor hebt met de ander, ga je de strijd aan.
Dit denk ik eigenlijk ook wel. Maar zo rationeel is onze Hans niet want hij houdt van haar, zegt-ie.quote:Op maandag 6 september 2010 14:17 schreef Oksel het volgende:
Misschien is het het beste als je gewoon bij d'r weggaat. Of ze het kind nou wel of niet krijgt, een kutleven hou je toch aan d'r over. Als ze het neemt; FEEST! Haalt ze het weg? Een diep beschadigde relatie, wat ze je nooit 100% zal vergeven.
op het moment dat de meningen 100% uit elkaar liggen en je komt er niet uit met een gesprek dan is chantage een goede 2e optiequote:Op maandag 6 september 2010 14:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Maar wel met een gevoel van gelijkwaardigheid. Je kunt een discussie hebben maar je gaat toch niet je vriendin chanteren? Of speel jij ook de baas over je partner?
En dat staat dus ter discussie... jij vindt het kennelijk een "minderwaardig" leven, en daar is niet iedereen het mee eens.quote:Op maandag 6 september 2010 14:12 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Altijd weer opmerkelijk hoe vrouwen die niet met zinnige opmerkingen komen de boel weer in het idiote drijven.
jongen, meisje, rood, blond, bruin, hazelip, etc maakt me niet uit zolang het een gezondheid heeft waarmee het een volwaardig zelfstandig gelukkig leven kan opbouwen
Even kijken....quote:Op maandag 6 september 2010 14:27 schreef Klaudias het volgende:
hansje, laat je vrouw eens dit topic lezen.
ik ben benieuwd wat zij er van vindt hoe jij over haar praat
Want volgens Hans wist ze vanaf het begin dat hij zo was en dus moet ze nu niet zeuren en goed naar Hans luisteren.quote:Op maandag 6 september 2010 14:28 schreef freecell het volgende:
[..]
Even kijken....
- Ze hebben een relatie van 8 jaar
- Door Hansje ontmaagd worden doet meer pijn dan een abortus
- Hans vindt chantage een goede optie
- Hij vindt gevoelens onzin
En dan weer kijkend naar punt 1...
ik denk dat ze niet verbaasd is
Ik zou de ander vrij laten met dit soort grote beslissingen.quote:Op maandag 6 september 2010 14:24 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
op het moment dat de meningen 100% uit elkaar liggen en je komt er niet uit met een gesprek dan is chantage een goede 2e optie
quote:Op maandag 6 september 2010 12:43 schreef Stali het volgende:
Volg de soap uiteraard mee want wat een cliffhanger..
het op de wereld zetten van een zwaar gehandicapt kind vind ik zeker geen goed idee en dat je daarop je vrucht kunt controleren vind ik juist.quote:Op maandag 6 september 2010 14:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat staat dus ter discussie... jij vindt het kennelijk een "minderwaardig" leven, en daar is niet iedereen het mee eens.
Er zullen ook mannen en/of vrouwen zijn die alleen een zoon of dochter willen, wellicht nu nog niet, maar hee, abortus is in NL nog maar zo'n 30 jaar legaal, en nu zijn er al mensen die eigenlijk vinden dat je ieder kind wat niet gezond blijkt te zijn maar moet aborteren, en abortus tegen de wens van de moeder zou men het liefst willen kunnen afdwingen.
Het is dus alleen nog maar een kwestie van tijd voor een abortus omdat het kind het "verkeerde" geslacht heeft acceptabel zal worden, en dan kom je dezelfde topics tegen, waarbij men woedend is over het niet nakomen van de gemaakte afspraak over abortus bij een jongentje of meisje.
nou niet met beslissingen welke de levens van beide personen zodanig kan beinvloedenquote:Op maandag 6 september 2010 14:32 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik zou de ander vrij laten met dit soort grote beslissingen.
Dat Hans er geen trek in heeft dat begrijp ik wel maar als zij het kind wilt houden vind ik wel dat hij haar beslissing moet respecteren en moet bijdragen in de verzorging van het kind en niet zeggen je zoekt het helemaal maar uit met je zooitje. Ze hebben het kind samen gemaakt en daar hangen altijd risico's aan.quote:Op maandag 6 september 2010 14:34 schreef Sachertorte het volgende:
@ Stali.
Onbenullige zaken laat ik niet escaleren. Waar het echter gaat om zeer wezenlijke zaken zoals hier in dit topic besproken, ligt dat anders. Als je gelijk hebt en iets echt niet wil, waarom zou je dan inbinden? En de chantage zie ik niet, Hans heeft eerlijk de consequenties geschetst. Hij wil dat kind en het bijbehorende leven niet, en dat is zijn goed recht.
woensdag, afspraak stond al.quote:Op maandag 6 september 2010 14:40 schreef Stali het volgende:
Wanneer is nu eigenlijk de grote abortusdag? Wil natuurlijk wel graag weten hoe dat verloopt.
Totaal geen emotionele steun, op straat zetten, niks van enige financiele ondersteuning, hij vlucht naar Londen, haar eigenlijk dus alles afnemen.quote:Op maandag 6 september 2010 14:34 schreef Sachertorte het volgende:
Als je gelijk hebt en iets echt niet wil, waarom zou je dan inbinden? En de chantage zie ik niet, Hans heeft eerlijk de consequenties geschetst. Hij wil dat kind en het bijbehorende leven niet, en dat is zijn goed recht.
Zou jij je vrouw laten stikken op alle vlakken en gaan liegen tegen de rechter dat het jouw kind niet is? Daar had Hans het nl. zelf over. Of zouden jullie wanneer jullie ergens niet uitkomen elkaars beslissingen accepteren en in ieder geval allimentatie betalen?quote:Op maandag 6 september 2010 14:35 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
nou niet met beslissingen welke de levens van beide personen zodanig kan beinvloeden
Dat zou ik inderdaad ook doen als ik haar was. Weggaan en nooit meer wat laten horen.quote:Op maandag 6 september 2010 14:43 schreef snakelady het volgende:
Totaal geen emotionele steun, op straat zetten, niks van enige financiele ondersteuning, hij vlucht naar Londen.
Tja, je kan het een normale gang van zaken vinden binnen een relatie, maar ik niet.
Maar wat dat betreft zou je aan mij dan juist de verkeerde hebben en zou ik mijn kont tegen de krib ingooien.
Ik zou zeggen,' houdoe, bedankt, je gaat maar!'
En waarschijnlijk wel een abortus maar zou niks tegen hem zeggen, zou helemaal niks met hem te maken wil hebben en dus ook niet op de hoogte houden van hoe en wat.
Heb ook zo'n idee dat deze vrouw niet zo zelfstandig is en dat Hans meer de vaderrol heeft dan dat het een evenwichtige relatie is.quote:Op maandag 6 september 2010 14:45 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat zou ik inderdaad ook doen als ik haar was. Weggaan en nooit meer wat laten horen.
Ik kan me een situatie als die van Hans moeilijk voorstellen, maar over het betalen van die alimentatie toch eens goed na moeten denken.quote:Op maandag 6 september 2010 14:43 schreef Stali het volgende:
[..]
Zou jij je vrouw laten stikken op alle vlakken en gaan liegen tegen de rechter dat het jouw kind niet is? Daar had Hans het nl. zelf over. Of zouden jullie wanneer jullie ergens niet uitkomen elkaars beslissingen accepteren en in ieder geval allimentatie betalen?
ik vind het persoonlijk eerder nogal schokkend om te merken dat heel veel mensen blijkbaar toch heel veel misvattingen hebben mbt downquote:Op maandag 6 september 2010 14:46 schreef Cerbie het volgende:
Opmerkingen over Hans' en opmerkingen over het algemeen worden nogal door elkaar gehaald. Misschien een volgend deel openen dat wat algemener hierover gaat?
Ik vind het wel een interessant vraagstuk en denk dat zo langzamerhand wel duidelijk is dat niet iedereen Hans sociaal capabel vindt.
Maar ik wil wel de afloop weten natuurlijk. Zit natuurlijk niet voor niets nu te lummelen op internet.quote:Op maandag 6 september 2010 14:46 schreef Cerbie het volgende:
Opmerkingen over Hans' en opmerkingen over het algemeen worden nogal door elkaar gehaald. Misschien een volgend deel openen dat wat algemener hierover gaat?
Ik vind het wel een interessant vraagstuk en denk dat zo langzamerhand wel duidelijk is dat niet iedereen Hans sociaal capabel vindt.
Zoals? Misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik voornamelijk kinderen met Down in een speciale opvang heb gezien, maar ik zou ook kiezen voor abortus als de situatie zich voordoet.quote:Op maandag 6 september 2010 14:49 schreef simmu het volgende:
[..]
ik vind het persoonlijk eerder nogal schokkend om te merken dat heel veel mensen blijkbaar toch heel veel misvattingen hebben mbt down
Heb het idee dat die mensen nog in het verleden leven, niet beseffen dat de medische wetenschap verder is maar ook dat vroeger down kinderen bij geboorte al waren afgeschreven en nooit werden gestimuleerd en gemotiveert.quote:Op maandag 6 september 2010 14:49 schreef simmu het volgende:
[..]
ik vind het persoonlijk eerder nogal schokkend om te merken dat heel veel mensen blijkbaar toch heel veel misvattingen hebben mbt down
Ach, houd toch op. Vroeger flikkerden ze mongolen in de rivier, tegenwoordig kan het kind-in-spe worden geaborteerd. Iedereen blij, en bespaar je het toekomstige kind en jezelf in veel gevallen ook een hoop ellende.quote:Op maandag 6 september 2010 14:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat staat dus ter discussie... jij vindt het kennelijk een "minderwaardig" leven, en daar is niet iedereen het mee eens.
Er zullen ook mannen en/of vrouwen zijn die alleen een zoon of dochter willen, wellicht nu nog niet, maar hee, abortus is in NL nog maar zo'n 30 jaar legaal, en nu zijn er al mensen die eigenlijk vinden dat je ieder kind wat niet gezond blijkt te zijn maar moet aborteren, en abortus tegen de wens van de moeder zou men het liefst willen kunnen afdwingen.
Het is dus alleen nog maar een kwestie van tijd voor een abortus omdat het kind het "verkeerde" geslacht heeft acceptabel zal worden, en dan kom je dezelfde topics tegen, waarbij men woedend is over het niet nakomen van de gemaakte afspraak over abortus bij een jongentje of meisje.
Afspraken maken met je vrouw is blijkbaar ook behoorlijk risicovol.quote:Op maandag 6 september 2010 14:38 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat Hans er geen trek in heeft dat begrijp ik wel maar als zij het kind wilt houden vind ik wel dat hij haar beslissing moet respecteren en moet bijdragen in de verzorging van het kind en niet zeggen je zoekt het helemaal maar uit met je zooitje. Ze hebben het kind samen gemaakt en daar hangen altijd risico's aan.
Live videofeed een idee?quote:Op maandag 6 september 2010 14:42 schreef debuurvrouw het volgende:
Heeft Hans geen twitter, dat we live bijgepraat kunnen worden?
autisme is wel iets anders dan syndroom van down...quote:Op maandag 6 september 2010 14:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Heb het idee dat die mensen nog in het verleden leven, niet beseffen dat de medische wetenschap verder is maar ook dat vroeger down kinderen bij geboorte al waren afgeschreven en nooit werden gestimuleerd en gemotiveert.
Wat ik in het andere topic ook al schreef.
Mensen moeten eens leren om mensen met down als mensen te zien, en ze dus ook kansen te geven en ze niet bij voorbaat al af te schrijven dat ze niks kunnen, als je dat maar lang genoeg zegt zullen ze het ook gaan geloven inderdaad, maar als je ze stimuleert en motiveert kunnen ze nog heel wat bereiken.
Doet mij denken aan mijn neef, die is autistisch geboren, doktoren zeiden tegen mijn oom en tante dat ze hem in een tehuis moesten stoppen aangezien hij toch nooit iets zou kunnen.
Hij is nu 24, heeft een relatie, rijdt in een auto en is zelfstandig ondernemer.
Als ze hem in een tehuis hadden gestopt zonder enige motivatie en stimulatie was hij waarschijnlijk inderdaad zo geweest als ze hadden voorspelt
oh, ik snap best dat mensen kiezen voor een abortus hoor. daar hoor je mij niet over. maar niet elk downkindje is een kwijlend hoopje mens in een instelling. zat downkindjes die prima thuis kunnen leven waarbij de rest van het gezin ook prima gelukkig kan worden. in deze topics echter lees je veel andere meningen. over kwijlende retards die een belasting zijn voor de maatschappij. iemand had het over verplicht testen en verplicht abortus. dat soort dingetjes lees ik niet met plezier.quote:Op maandag 6 september 2010 14:51 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zoals? Misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik voornamelijk kinderen met Down in een speciale opvang heb gezien, maar ik zou ook kiezen voor abortus als de situatie zich voordoet.
De combinatietest geeft echt geen betrouwbaarheid van 95%! En als trisomie (welke bedoel je precies?) zo gemakkelijk te zien is, waarom duurt het dan een aantal weken voor je de uitslag kunt krijgen?quote:Op maandag 6 september 2010 13:33 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Met alleen een meting van de nekplooi via echoscopie en het meten van bepaalde stoffen in het bloed van de moeder kun je al een betrouwbaarheid van bijna 95% halen.
Voor de laatste paar procenten kun je dan een vlokkentest dan wel vruchtwaterpunctie doen en een paar cellen van het kind onder de microscoop leggen. Trisomie is gemakkelijk te zien.
en als je de keuze hebt tussen een gezond kind en eentje met down?quote:Op maandag 6 september 2010 15:06 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, ik snap best dat mensen kiezen voor een abortus hoor. daar hoor je mij niet over. maar niet elk downkindje is een kwijlend hoopje mens in een instelling. zat downkindjes die prima thuis kunnen leven waarbij de rest van het gezin ook prima gelukkig kan worden. in deze topics echter lees je veel andere meningen. over kwijlende retards die een belasting zijn voor de maatschappij. iemand had het over verplicht testen en verplicht abortus. dat soort dingetjes lees ik niet met plezier.
Verder kun je ook niet verwachten dat je van een appelboom pruimen kunt plukken.quote:Op maandag 6 september 2010 14:58 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
autisme is wel iets anders dan syndroom van down...
ook met de huidige kennis kun je een mongooltje niet beter maken, het potentieel ontbreekt gewoon.
Eh Schisis kan behoorlijke ernstig zijn, inclusief hersenschade.quote:Op maandag 6 september 2010 14:30 schreef freecell het volgende:
@Leandra: in de UK zijn al kinderen geaborteerd wegens een schizis of klomvoet....
Mja, ik denk dat je gelijk hebt...
mijn kindjes mochten geboren worden. een met down en eentje zonder.quote:Op maandag 6 september 2010 15:07 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
en als je de keuze hebt tussen een gezond kind en eentje met down?
dat vraag ik nietquote:Op maandag 6 september 2010 15:08 schreef simmu het volgende:
[..]
mijn kindjes mochten geboren worden. een met down en eentje zonder.
Je ontwijkt de vraag.quote:Op maandag 6 september 2010 15:08 schreef simmu het volgende:
[..]
mijn kindjes mochten geboren worden. een met down en eentje zonder.
Als ik ze zou bestellen bij wehkamp bestelde ik een gezonde, uiteraard.quote:Op maandag 6 september 2010 15:07 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
en als je de keuze hebt tussen een gezond kind en eentje met down?
Dat kan ik me voorstellen. Maarja, in dit soort discussies gaat zoals zo vaak online de nuance na een paar pagina's verloren.quote:Op maandag 6 september 2010 15:06 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, ik snap best dat mensen kiezen voor een abortus hoor. daar hoor je mij niet over. maar niet elk downkindje is een kwijlend hoopje mens in een instelling. zat downkindjes die prima thuis kunnen leven waarbij de rest van het gezin ook prima gelukkig kan worden. in deze topics echter lees je veel andere meningen. over kwijlende retards die een belasting zijn voor de maatschappij. iemand had het over verplicht testen en verplicht abortus. dat soort dingetjes lees ik niet met plezier.
[..]
nee dat doe ik niet. ik accepteerde allebei de kindjes. ik heb tijdens de zwangerschap testen geweigerd omdat een kindje met down ons evengoed welkom zou zijn als eentje zonder. toen kreeg ik er eentje met en eentje zonder (tweeling).quote:
kindjes met down kunnen ook gezond zijn hoor. daarin hadden wij dan pech. het is niet allemaal kommer en kwel. net zomin als dat je vooraf kan zeggen wat een kind (al dan niet met down) zal kunnen.quote:Op maandag 6 september 2010 15:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind het een stomme vraag. Natuurlijk heeft iedereen het liefste een gezond kind.
Kinderen met down zijn per definitie niet normaal en gezond vergeleken met gewone kinderen. Dat ze voor een kind met down relatief gezond kunnen zijn doet daar niets aan af.quote:Op maandag 6 september 2010 15:13 schreef simmu het volgende:
[..]
kindjes met down kunnen ook gezond zijn hoor. daarin hadden wij dan pech. het is niet allemaal kommer en kwel. net zomin als dat je vooraf kan zeggen wat een kind (al dan niet met down) zal kunnen.
Excuus, 85% bij meting van nekplooi en bloedtest. Er hing me nog wat bij van een meting van het neusbotje, maar dat kan ik zo snel niet terugvinden.quote:Op maandag 6 september 2010 15:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De combinatietest geeft echt geen betrouwbaarheid van 95%! En als trisomie (welke bedoel je precies?) zo gemakkelijk te zien is, waarom duurt het dan een aantal weken voor je de uitslag kunt krijgen?
in ons gezin accepteren we dat je niet vooraf kan kiezen wie en wat je kind wordt. dus ik hoef helemaal niet te kiezen goddank. ik snap best dat mensen geen downkindje willen. als ik dan toch met een toverstokje mocht wapperen wil ik gewoon mijn jongste kindje gezond en veilig en wel hier thuis. maar zo werken dingen nu eenmaal niet. dus maak ik me niet druk over zulke vraagstukkenquote:
wat je nu zegt is gewoonweg niet correct. normaal is iets anders dan gezond. een kind met down kan prima fysiek gezond zijn.quote:Op maandag 6 september 2010 15:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Kinderen met down zijn per definitie niet normaal en gezond vergeleken met gewone kinderen. Dat ze voor een kind met down relatief gezond kunnen zijn doet daar niets aan af.
Weet ik, maar er was dus iemand die een stomme vraag stelde.quote:Op maandag 6 september 2010 15:13 schreef simmu het volgende:
[..]
kindjes met down kunnen ook gezond zijn hoor. daarin hadden wij dan pech. het is niet allemaal kommer en kwel. net zomin als dat je vooraf kan zeggen wat een kind (al dan niet met down) zal kunnen.
Dan hebben wij een andere definitie van gezond.quote:Op maandag 6 september 2010 15:18 schreef simmu het volgende:
[..]
wat je nu zegt is gewoonweg niet correct. normaal is iets anders dan gezond. een kind met down kan prima fysiek gezond zijn.
het gaat ook verder dan alleen de persoonlijke keuze die je maakt.quote:Op maandag 6 september 2010 15:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Weet ik, maar er was dus iemand die een stomme vraag stelde.
We kunnen nu eenmaal niet kiezen, maar een gezond kind is eigenlijk wat iedereen het liefste heeft, niet?
Dus als ik jou goed begrijp wonen de meeste mensen met down gewoon op zichzelf en dat gaat allemaal prima?quote:Op maandag 6 september 2010 14:03 schreef snakelady het volgende:
Jij hebt alleen ervaring met de mensen met down in een tehuis, dat zijn de uitzonderingsgevallen.
Misschien is het dan maar beter om helemaal zelf niet aan kinderen te beginnen maar een kindje te adopteren. Gezond natuurlijk. Laat het maar aan de wereldverbeteraars over om dat gehandicapte meisje uit China te adopteren.quote:Op maandag 6 september 2010 15:25 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
het gaat ook verder dan alleen de persoonlijke keuze die je maakt.
wanneer je zelf oud word en daarna dood dan zal nog steeds je kind er zijn.
die zal hulp moeten blijven hebben.
gezien het feit dat we al overbevolking hebben en een toenemende druk op onze gezondheidszorg moet je ook het maatschappelijk belang meenemen.
ouders die het kind willen houden maken die keuze dan wel maar vanuit financieel aspect maken ze die keuze weer niet
een dergelijk kind kan alleen al nooit zelf overleven, dat is wel een criteria voor gezond mijn inziens.quote:Op maandag 6 september 2010 15:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dan hebben wij een andere definitie van gezond.
Dat vind ik dan weer een raar argument. Je kunt ook een 'normaal' kind krijgen wat in een rolstoel terechtkomt en de gezondheidszorg ook belast.quote:Op maandag 6 september 2010 15:25 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
het gaat ook verder dan alleen de persoonlijke keuze die je maakt.
wanneer je zelf oud word en daarna dood dan zal nog steeds je kind er zijn.
die zal hulp moeten blijven hebben.
gezien het feit dat we al overbevolking hebben en een toenemende druk op onze gezondheidszorg moet je ook het maatschappelijk belang meenemen.
ouders die het kind willen houden maken die keuze dan wel maar vanuit financieel aspect maken ze die keuze weer niet
jij kan ook niet alleen overleven aangezien je zo graag je vrouwtje bij je wil houdenquote:Op maandag 6 september 2010 15:28 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
een dergelijk kind kan alleen al nooit zelf overleven, dat is wel een criteria voor gezond mijn inziens.
Want zo gaat dat. No way dat de volgende weer een downer is natuurlijk.quote:Op maandag 6 september 2010 15:28 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ipv van een downer zet je daarna een gezond kind op aarde
Je hebt ook mensen met down die een lichte verstandelijke beperking hebben en die zich best zelf in de maatschappij kunnen redden.quote:Op maandag 6 september 2010 15:28 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
een dergelijk kind kan alleen al nooit zelf overleven, dat is wel een criteria voor gezond mijn inziens.
in vroegere tijden was lichamelijke dysfunctionaliteit ook "dodelijk".
in de huidige samenleving niet altijd meer.
alleen op zowel geestelijk als lichamelijk vlak zal een downer nooit kunnen overleven en dus altijd zorg nodig hebben.
als je dat vooraf kunt voorkomen dan is dat gewoon altijd de beste oplossing.
toch altijd grappig dat mensen er meteen vanuit gaan dat:quote:Op maandag 6 september 2010 15:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je hebt ook mensen met down die een lichte verstandelijke beperking hebben en die zich best zelf in de maatschappij kunnen redden.
Sorry hoor, maar met dit soort uitspraken kom je zelf ook niet al te snugger over.
Ze hadden samen ook besloten te stoppen als het niet goed ging. Hun keuze, hun beslissing, samen.quote:Op maandag 6 september 2010 14:38 schreef Stali het volgende:
[..]
. Ze hebben het kind samen gemaakt en daar hangen altijd risico's aan.
Ik hoop echt met heel mijn hart dat als er bij jullie een kindje geboren wordt, dat het dan daadwerkelijk ook helemaal gezond is. Want zoals jezelf al schetst is dat jouw wens en je vrouw zou niet meer dan dat op kunnen voeden. En dat dit kindje in haar/zijn verdere leven ook niets mee maakt wat eventueel het ideaal beeld van jou toekomst verandert. Want als je iets moet zijn als ouder dan is het wel flexibel....quote:Op maandag 6 september 2010 15:28 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
in vroegere tijden was lichamelijke dysfunctionaliteit ook "dodelijk".
in de huidige samenleving niet altijd meer.
alleen op zowel geestelijk als lichamelijk vlak zal een downer nooit kunnen overleven en dus altijd zorg nodig hebben.
als je dat vooraf kunt voorkomen dan is dat gewoon altijd de beste oplossing.
Waar zeg ik dat?quote:Op maandag 6 september 2010 15:34 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
toch altijd grappig dat mensen er meteen vanuit gaan dat:
-alle mensen met het down syndroom hoog functioneren
Waar?quote:-alle niet down-syndroom babies gelijk gehandicapt zijn of worden.
Er bestaat geen gemiddelde 'mongool'. Ik snap best dat je liever een gezond kind hebt en dat je het liefste zou willen dat je vriendin een abortus ondergaat, maar je praat ontzettend dom en ongenuanceerd in dit topic.quote:ik ga uit van gemiddelden, niet van extremen.
Ja, papegaai.quote:sorry, maar met jouw soort uitspraken kom je zelf niet snugger over
Adopteren zou eigenlijk alleen in de eigen regio moeten plaatsvinden. Ik ben voor een verbod op het adopteren van kinderen uit andere continenten. Ik heb het net een paar keer te vaak zien misgaan waardoor ik van mening ben dat kinderen het beste af zijn in de eigen regio.quote:Op maandag 6 september 2010 15:27 schreef Marrije het volgende:
[..]
Misschien is het dan maar beter om helemaal zelf niet aan kinderen te beginnen maar een kindje te adopteren. Gezond natuurlijk. Laat het maar aan de wereldverbeteraars over om dat gehandicapte meisje uit China te adopteren.
inderdaad, dus laat het lekker aan mensen zelf.quote:Op maandag 6 september 2010 15:42 schreef Sachertorte het volgende:
en dat gezeur dat het allemaal wel meevalt is vooral heel erg subjectief.
Als je niet het verschil ziet tussen iets wat je kan voorkomen en dingen waar je geen invloed op hebt dan zijn we snel uitgepraat.quote:Op maandag 6 september 2010 15:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer een raar argument. Je kunt ook een 'normaal' kind krijgen wat in een rolstoel terechtkomt en de gezondheidszorg ook belast.
JIJ kunt ook oud worden en de gezondheidszorg onnodig belasten. Je vrouw die nu zwanger is, belast de gezondheidszorg op het moment ook.
OMFG.quote:Op maandag 6 september 2010 15:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Adopteren zou eigenlijk alleen in de eigen regio moeten plaatsvinden. Ik ben voor een verbod op het adopteren van kinderen uit andere continenten. Ik heb het net een paar keer te vaak zien misgaan waardoor ik van mening ben dat kinderen het beste af zijn in de eigen regio.
Het hierheen halen van gehandicapte kinderen vind ik eerlijk gezegd helemaal absurd.
Verder is het een prima argument van Hans, dat de kosten van de gezondheidzorg de komende jaren nog explosief gaan toenemen en dat het BEWUST op de wereld zetten van een gehandicapt kind in die omstandigheden eigenlijk absurd is.
Ik heb anders nog nergens zien staan dat TS er überhaupt verdrietig over is dat ze zwanger zijn van een kind met Down syndroom, en dat woensdag dat kind weggehaald wordtquote:Op maandag 6 september 2010 13:23 schreef Oksel het volgende:
[..]
Iedereen wil een gezond kind zonder beperkingenquote:Op maandag 6 september 2010 15:42 schreef mijnnaamishans het volgende:
Tsja, veel vrouwen vallen nu over mij en veel mannen praten maar al te graag mee met de hetze jegens mijn persoon en mijn aanpak.
Maar ik denk dat heel veel mannen stiekem wel dezelfde afloop hopen wanneer ze in dezelfde positie als mij zaten, ongeacht welke methode ik heb gebruikt.
Hij ziet het gewoon als een lastig dingquote:Op maandag 6 september 2010 15:45 schreef Fannie het volgende:
[..]
Ik heb anders nog nergens zien staan dat TS er überhaupt verdrietig over is dat ze zwanger zijn van een kind met Down syndroom, en dat woensdag dat kind weggehaald wordt
Ik denk dat jij toch echt beter moet lezen. Natuurlijk begrijp ik dat wel, enkel zeg ik dat zoiets geen garantie is op een gezond kind en een ouder die geen zorgen heeft als het kind is opgegroeid.quote:Op maandag 6 september 2010 15:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als je niet het verschil ziet tussen iets wat je kan voorkomen en dingen waar je geen invloed op hebt dan zijn we snel uitgepraat.
Leg uit ... hoe ging dat mis.quote:Op maandag 6 september 2010 15:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Adopteren zou eigenlijk alleen in de eigen regio moeten plaatsvinden. Ik ben voor een verbod op het adopteren van kinderen uit andere continenten. Ik heb het net een paar keer te vaak zien misgaan waardoor ik van mening ben dat kinderen het beste af zijn in de eigen regio.
Wat is het verschil met geboren laten worden?quote:Het hierheen halen van gehandicapte kinderen vind ik eerlijk gezegd helemaal absurd.
Jij stuurt ook netjes studiefinanciering terug die teveel naar je is overgemaakt? Of zorgtoeslag die je eigenlijk niet nodig hebt?quote:Verder is het een prima argument van Hans, dat de kosten van de gezondheidzorg de komende jaren nog explosief gaan toenemen en dat het BEWUST op de wereld zetten van een gehandicapt kind in die omstandigheden eigenlijk absurd is.
Mijn steun heb je.quote:Op maandag 6 september 2010 15:42 schreef mijnnaamishans het volgende:
Tsja, veel vrouwen vallen nu over mij en veel mannen praten maar al te graag mee met de hetze jegens mijn persoon en mijn aanpak.
Maar ik denk dat heel veel mannen stiekem wel dezelfde afloop hopen wanneer ze in dezelfde positie als mij zaten, ongeacht welke methode ik heb gebruikt.
Ditto. Kwee gezeik van tegenwoordig.quote:Op maandag 6 september 2010 15:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Mijn steun heb je.Volgens mij heb je gewoon de enige juiste keuze gemaakt.
Wat moet ik zelf bepalen. Ik vertel gewon mijn mening, dus ik heb het allang bepaald. Anders ga je er inhoudelijk op in.quote:Op maandag 6 september 2010 15:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
OMFG.![]()
Bepaal jij dat maar lekker voor jezelf.
JE MAG HET ZELF WETEN.quote:Op maandag 6 september 2010 15:47 schreef Darkangle het volgende:
Ik snap die borderline religieuze antwoorden van sommige dames niet. De keuze is er, waarom in gods naam alles en iedereen maar belasten "omdat het zo beter is"?
Dit is het viva subforumquote:Op maandag 6 september 2010 15:47 schreef Darkangle het volgende:
Ik snap die borderline religieuze antwoorden van sommige dames niet. De keuze is er, waarom in gods naam alles en iedereen maar belasten "omdat het zo beter is"?
Als ik fruit koop, dan kijk ik ook of het niet rot is; kromme vergelijking, maar treft wel de hart van het geheel. Kudo's voor diegene die verrot fruit eten en wrang kijkend het aanprijzen, maar persoonlijk heb ik daar geen trek in.
Hans is lomp, maar hans is ten minste eerlijk, dat betwijfel ik van die kwee replies met dood doenertjes van sommige dames hier.
Je vergeet nummer vier: ze zijn ook reteslecht in spelling en zinsopbouw.quote:Op maandag 6 september 2010 15:48 schreef skippy22 het volgende:
Een mongool is vaak 3 in 1 Geestelijk lichamelijk en verstandelijk 'beperkt'
Precies, maar zij veroordelen hem op een logische keuze. Raar gedoe allemaal, misschien een verwrongen vorm van afgunst?quote:
kan het wel met je eens zijn. alleen het is wel cru gezegd.quote:Op maandag 6 september 2010 15:47 schreef Darkangle het volgende:
Als ik fruit koop, dan kijk ik ook of het niet rot is; kromme vergelijking, maar treft wel de hart van het geheel. Kudo's voor diegene die verrot fruit eten en wrang kijkend het aanprijzen, maar persoonlijk heb ik daar geen trek in.
Hans is lomp, maar hans is ten minste eerlijk, dat betwijfel ik van die kwee replies met dood doenertjes van sommige dames hier.
Vind ik ook Kon alleen wat minder lompquote:Op maandag 6 september 2010 15:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Mijn steun heb je.Volgens mij heb je gewoon de enige juiste keuze gemaakt.
quote:Op maandag 6 september 2010 15:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je vergeet nummer vier: ze zijn ook reteslecht in spelling en zinsopbouw.
Ikke niet hoor, ik geef je gelijk.En wat de lompheid betreft : als je je dood geschrokken bent omdat je vrouw zich opeens niet meer aan de gemaakte afspraak wil houden dan begrijp ik dat óók best.quote:Op maandag 6 september 2010 15:42 schreef mijnnaamishans het volgende:
Ah, je bedoelt viva als in deze dames zijn keurig ethisch gevormd door tv e.d. ipv zelf eens goed na te denken, en alleen kunnen communiceren in cliche's?quote:
Lomp wil ik niet zeggen maar wel hard maar eerlijk en ik ga tot het uiterste.quote:Op maandag 6 september 2010 15:47 schreef Darkangle het volgende:
omdat hij zijn vrouw bijna wil dwingen misschien?quote:Op maandag 6 september 2010 15:50 schreef Darkangle het volgende:
[..]
Precies, maar zij veroordelen hem op een logische keuze.
och, als je de juiste kanalen weet is er veel mogelijk....quote:Op maandag 6 september 2010 15:50 schreef Ahava het volgende:
Adoptie wordt genoemd als oplossing. Buiten het feit dat ik geen enkel kind een vader als Hans gun, zal juist adoptie niet geschikt voor hem zijn. Tegenwoordig worden praktisch alleen nog kinderen met een handicap ter adoptie aangeboden. Precies wat Hans niet wil.
Ze hadden dit gezien de familie geschiedenis van zijn vrouw al besproken, dus ja, dan kan je er van uitgaan dat ze toch even wat minder toerekenings vatbaar is.quote:Op maandag 6 september 2010 15:51 schreef Klaudias het volgende:
[..]
omdat hij zijn vrouw bijna wil dwingen misschien?
en omdat hij over z'n vrouw praat alsof hij in afghanistan woont?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |