abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 september 2010 @ 12:43:38 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86122700
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:40 schreef kwiwi het volgende:
Wat een verhaal... Ben benieuwd of de abortus nog doorgaat of dat hans z'n vrouw dit maar gewoon heeft toegezegd zodat hij de scheidingspapieren niet ging aanvragen.
Ik ben vooral benieuwd of de artsen die de abortus moeten uitvoeren ook bereid zijn dat te doen als de zwangere niet geheel overtuigd is van de noodzaak van de abortus....

Maar goed, op die manier wordt het waarschijnlijk een 25-delige reeks voor kloon Hans.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 september 2010 @ 12:45:04 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86122755
Weet Hans al van de wettelijke bedenktijd bij een abortus? Dan kan hij zich daarover even inlezen en het in zijn verhaal opnemen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_86122862
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:20 schreef snakelady het volgende:
Maar Hans, waar ik graag nog antwoord op wilde hebben als het mogelijk is.

Je wil geen gehandicapt kind ivm je carriere, maar als je aan kinderen begint kan je toch altijd een gehandicapt kind krijgen, tijdens de zwangerschap, tijdens de bevalling, na de geboorte enz.
Hoe ga je daar dan mee om?
Is dat niet iets waar je ook aan moet denken?

Ben ook wel benieuwd hoe het telefoontje met de bemoeizuchtige tante is verlopen.
die kans is aanwezig maar gezien de statistieken is die kans enorm klein.
dat zoiets kan gebeuren is iets waar je dan mee moet leven, dat hoort bij het leven.

het bewust nemen van een kind met een handicap is iets wat ik niet zie als "bij het leven horen".
hans
pi_86122889
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:49 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

die kans is aanwezig maar gezien de statistieken is die kans enorm klein.
dat zoiets kan gebeuren is iets waar je dan mee moet leven, dat hoort bij het leven.

het bewust nemen van een kind met een handicap is iets wat ik niet zie als "bij het leven horen".
Daar heb je gelijk in.

Maar die tante belde, wat zei ze?
  maandag 6 september 2010 @ 12:50:07 #30
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_86122898
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:40 schreef Noek het volgende:
Nou, het leest als een boek! Succes, Hansie. Je huwelijk is gered! Pas op voor je nek want voor je het weet breek je dat nog over al haar nieuwe aankopen van jouw geld!

Wat een debiel topic toch, wil de echte retard nu opstaan?
Noek :D
Maar je hebt gelijk, t leest als een boek.

Ik heb alleen dit topic gelezen (dus niet het vorige topic), het kan zijn dat ik in herhaling val, maar een vakantie boeken om de ellende te vergeten gaat denk ik niet werken. Tis misschien wat afleiding, maar eenmaal thuis is het onderwerp niet afgesloten.
pi_86122918
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:45 schreef Lienekien het volgende:
Weet Hans al van de wettelijke bedenktijd bij een abortus? Dan kan hij zich daarover even inlezen en het in zijn verhaal opnemen.
de wettelijke bedenktijd is 5 dagen en dat is al geweest, bovendien gaat het hier om een toekomstig kind met ernstig medische gebreken en dat is dus een andere categorie
hans
pi_86122933
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:50 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

de wettelijke bedenktijd is 5 dagen en dat is al geweest,
5 dagen nadat je bij een abortuskliniek geweest bent..

quote:
bovendien gaat het hier om een toekomstig kind met ernstig medische gebreken en dat is dus een andere categorie
dat is per downkindje ook verschillend hoor...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86122944
De afspraak was toch al gemaakt, voor aanstaande woensdag!

En al die kerels die komen miepen over vrouwen die het allemaal niet begrijpen: lees eerst de eerdere delen goed en begrijpend enzo, en kom dan pas terug. Stom gemier altijd }:|
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 september 2010 @ 12:52:41 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86122966
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
Noek :D
Maar je hebt gelijk, t leest als een boek.

Ik heb alleen dit topic gelezen (dus niet het vorige topic), het kan zijn dat ik in herhaling val, maar een vakantie boeken om de ellende te vergeten gaat denk ik niet werken. Tis misschien wat afleiding, maar eenmaal thuis is het onderwerp niet afgesloten.
Doen we toch gewoon even een topiclist... die had in de OP ook niet misstaan:

Vrucht met down syndroom
Vrucht met down syndroom #2
Dilemma: vrucht met downsydroom. (#3)
down of niet down... discussie deeltje 4
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86122968
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:51 schreef Vicky het volgende:

[..]

5 dagen nadat je bij een abortuskliniek geweest bent..
Vijf dagen na bezoek aan bijv. de huisarts toch?
Ze doen het vrouwen toch niet aan om twee keer naar een abortuskliniek te moeten mag ik hopen?
  maandag 6 september 2010 @ 12:53:07 #36
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86122976
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:50 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

de wettelijke bedenktijd is 5 dagen en dat is al geweest, bovendien gaat het hier om een toekomstig kind met ernstig medische gebreken en dat is dus een andere categorie
Euhm, het gaat over een kind met een gen-afwijking, waarvan de medische gebreken nog niet vastliggen en ook niet testbaar zijn. Downsyndroom komt in zeer verschillende gradaties
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 6 september 2010 @ 12:54:02 #37
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_86123011
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Doen we toch gewoon even een topiclist... die had in de OP ook niet misstaan:

Vrucht met down syndroom
Vrucht met down syndroom #2
Dilemma: vrucht met downsydroom. (#3)
down of niet down... discussie deeltje 4
:o Dat is allemaal van Hans!
Ik dacht bij het zien van die #5 dat hij was ingehaakt op een bestaand topic :')
pi_86123018
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:52 schreef Stali het volgende:

[..]

Vijf dagen na bezoek aan bijv. de huisarts toch?
Ze doen het vrouwen toch niet aan om twee keer naar een abortuskliniek te moeten mag ik hopen?
nee... je krijgt eerst een intake gesprek bij de kliniek, dan een echo om te kijken hoever je bent. Als je minder dan, ik dacht, 8 weken bent krijg je een pilletje mee. Na die periode moet er een curretage plaatsvinden. Je krijgt dan de wettelijke bedenktijd van 5 dagen ik spreek helaas uit ervaring
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86123077
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:33 schreef Sachertorte het volgende:
Door zijn 'botte' en niet inlevende opstelling heeft Hans zijn vrouw behoed voor een ernstige fout. Ik vind hem heel wat socialer dan al die invoelende vrouwtjes hier. Die hadden haar zo een vreselijk leven ingepraat. Wat is dat eigenlijk voor iets?
tsja. baar een kind met handicap en je leven is vreselijk he....
gelukkig weet je niet waar je over lult.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86123124
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan schijn je toch weer te missen dat de meeste vrouwen de keuze voor een abortus wél zouden begrijpen. Maar ja, dat is natuurlijk lang zo polariserend niet.
de meeste? volgens mij heeft tot nu toe 4 topics lang helemaal niemand gezegd dat de keuze voor abortus niet te begrijpen valt. andersom daarentegen......
  maandag 6 september 2010 @ 12:58:07 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86123140
Hoe kan het nou? Hans meldt op 3 september dat 'vorige week' de vlokkentest is geweest en a.s. woensdag is de afspraak in de abortuskliniek. Dus er is al een voortraject voor de abortus geweest (zijn vrouw was toen kennelijk akkoord met een abortus?), maar zijn vrouw is toen weer van gedachten veranderd (zie posts 3 september) en sinds gisteren is ze toch weer akkoord met een abortus?
  maandag 6 september 2010 @ 12:59:00 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86123165
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:57 schreef simmu het volgende:

[..]

de meeste? volgens mij heeft tot nu toe 4 topics lang helemaal niemand gezegd dat de keuze voor abortus niet te begrijpen valt. andersom daarentegen......
Maar dat zeg ik toch ook!
pi_86123220
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

:o Dat is allemaal van Hans!
Ik dacht bij het zien van die #5 dat hij was ingehaakt op een bestaand topic :')
neuh, tis ook niet allemaal over hans hoor. het varieert allemaal nogal waar het over gaat behalve dan dat sommige mensen er vreemde ideeen op nahouden wat downsyndroom nu eigenlijk inhoudt. maar de achtergrond is wel van hans. en hans is nogal een uhm, tsja, hoe zal ik het zeggen, apart tiepje....

en een troll.
pi_86123251
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:49 schreef Stali het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in.

Maar die tante belde, wat zei ze?
ze belde kort erop weer, nam op en ze begint meteen een tirade.

of eigenlijk begon ze meteen te schelden met klootzak dit/dat.

mijn vrouw heeft het dus met haar gehad over abortus en ook mijn standpunt dat een downer een gigantisch blok aan je been is, geen toekomstperspectieven heeft en het leven van de ouders ook verpest hoe leuk dat kind met down ook is.

ze vond mij asociaal omdat ik altijd wel leuk tegen haar zoontje doe en nu achteraf ze het raar vind dat ik mongolen dood wens.
ik zei dat ik ze niet dood wens maar dat met de huidige medische technieken waarbij je kan zien dat het een downer word abortus de enige juiste weg is en dat dat onze keuze is.
toen vroeg ze of ze ik haar kind ook nutteloos vond...

maatschappelijk gezien dus wel...
toen begon ze dus weer te tieren over hitler en dergelijke en dat haar zoon fantastisch was en iedereen hem leuk vind.
Toen ik zei dat mensen niet eerlijk zijn als de waarheid pijnlijk is werd ze kwaad en vroeg ze om voorbeelden dat haar zoon niet leuk is...
Toen flapte ik er dus uit dat dat ene buurmeisje die aangerand is door hem (omdat die dus wel sexuele gevoelens heeft maar geen grenzen kent) niet zo blij zal zijn net als haar ouders en buurtbewoners.

toen ik er eindelijk weer doorheen kwam heb ik haar gevraagd of ze ons voor altijd met rust wou laten en dat haar gedrag waarin ze op de schuldgevoelens van mijn vrouw inpraatte niet worden gewaardeerd en dat wij geen contact meer willen.

toen ze weer begon te huilen, schelden en tieren heb ik de verbinding maar verbroken, ben er wel klaar mee.
hans
pi_86123276
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar dat zeg ik toch ook!
sowwy :@ de meeste vrouwen in het algemeen en alle vrouwen in alle topics over hans hier :Y
beter? O-)
  maandag 6 september 2010 @ 13:02:52 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86123285
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:58 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kan het nou? Hans meldt op 3 september dat 'vorige week' de vlokkentest is geweest en a.s. woensdag is de afspraak in de abortuskliniek. Dus er is al een voortraject voor de abortus geweest (zijn vrouw was toen kennelijk akkoord met een abortus?), maar zijn vrouw is toen weer van gedachten veranderd (zie posts 3 september) en sinds gisteren is ze toch weer akkoord met een abortus?
Ja, instabiel zwanger vrouwtje hè... je kent dat wel :')

Morgen wil ze weer niet, en dan komen ze daar woensdag en dan heeft hij de hele weg in de auto nog op haar in lopen praten en dan denkt ze dat ze wel wil, en voor ze in de buurt van de behandelkamer is rent ze gillend naar buiten "Ik wil niet, ik wil niet, hij heeft me gedwongen!!"

Dit wordt gewoon een reeks, want over 3 weken is er nog niets gebeurd, en dan zul je zien dat zijn vrouw de baby heeft voelen bewegen.... dan kan hij lullen als brugman maar gaat het zeker niets meer worden.
Oh, en dan zo rond die tijd ook nog de vruchtwaterpunctie natuurlijk....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86123293
Ik wil weten waar die tante voor belde. }:| .

Edit het staat er. Even lezen. :) .
pi_86123340
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:53 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Euhm, het gaat over een kind met een gen-afwijking, waarvan de medische gebreken nog niet vastliggen en ook niet testbaar zijn. Downsyndroom komt in zeer verschillende gradaties
ja maar die gradaties zijn niet slecht, middel of goed.
maar superslecht, iets minder slecht, slecht, matig slecht.
het blijft een zorgenkind, welke gradatie dan ook
hans
  maandag 6 september 2010 @ 13:05:22 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86123365
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:03 schreef Stali het volgende:
Ik wil weten waar die tante voor belde. }:| .

Edit het staat er. Even lezen. :) .
Ja, en die tante heeft natuurlijk na zoveel jaar met een Down-kindje daar nog steeds vreselijke issues mee, dat het haar wat kan schelen wat Hans ervan vindt.

En en passant wordt even vermeld dat haar kind een meisje heeft aangerand, nog een argument tegen 'mongolen'.

:')
pi_86123384
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:04 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

ja maar die gradaties zijn niet slecht, middel of goed.
maar superslecht, iets minder slecht, slecht, matig slecht.
het blijft een zorgenkind, welke gradatie dan ook
je kan ook een kindje krijgen dat een ontzettende huilbaby is of een kindje dat heftige allergieen heeft, dat is dan ook een zorgenkindje...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')