Ik ben vooral benieuwd of de artsen die de abortus moeten uitvoeren ook bereid zijn dat te doen als de zwangere niet geheel overtuigd is van de noodzaak van de abortus....quote:Op maandag 6 september 2010 12:40 schreef kwiwi het volgende:
Wat een verhaal... Ben benieuwd of de abortus nog doorgaat of dat hans z'n vrouw dit maar gewoon heeft toegezegd zodat hij de scheidingspapieren niet ging aanvragen.
die kans is aanwezig maar gezien de statistieken is die kans enorm klein.quote:Op maandag 6 september 2010 12:20 schreef snakelady het volgende:
Maar Hans, waar ik graag nog antwoord op wilde hebben als het mogelijk is.
Je wil geen gehandicapt kind ivm je carriere, maar als je aan kinderen begint kan je toch altijd een gehandicapt kind krijgen, tijdens de zwangerschap, tijdens de bevalling, na de geboorte enz.
Hoe ga je daar dan mee om?
Is dat niet iets waar je ook aan moet denken?
Ben ook wel benieuwd hoe het telefoontje met de bemoeizuchtige tante is verlopen.
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 6 september 2010 12:49 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
die kans is aanwezig maar gezien de statistieken is die kans enorm klein.
dat zoiets kan gebeuren is iets waar je dan mee moet leven, dat hoort bij het leven.
het bewust nemen van een kind met een handicap is iets wat ik niet zie als "bij het leven horen".
Noekquote:Op maandag 6 september 2010 12:40 schreef Noek het volgende:
Nou, het leest als een boek! Succes, Hansie. Je huwelijk is gered! Pas op voor je nek want voor je het weet breek je dat nog over al haar nieuwe aankopen van jouw geld!
Wat een debiel topic toch, wil de echte retard nu opstaan?
de wettelijke bedenktijd is 5 dagen en dat is al geweest, bovendien gaat het hier om een toekomstig kind met ernstig medische gebreken en dat is dus een andere categoriequote:Op maandag 6 september 2010 12:45 schreef Lienekien het volgende:
Weet Hans al van de wettelijke bedenktijd bij een abortus? Dan kan hij zich daarover even inlezen en het in zijn verhaal opnemen.
5 dagen nadat je bij een abortuskliniek geweest bent..quote:Op maandag 6 september 2010 12:50 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
de wettelijke bedenktijd is 5 dagen en dat is al geweest,
dat is per downkindje ook verschillend hoor...quote:bovendien gaat het hier om een toekomstig kind met ernstig medische gebreken en dat is dus een andere categorie
Doen we toch gewoon even een topiclist... die had in de OP ook niet misstaan:quote:Op maandag 6 september 2010 12:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
Noek![]()
Maar je hebt gelijk, t leest als een boek.
Ik heb alleen dit topic gelezen (dus niet het vorige topic), het kan zijn dat ik in herhaling val, maar een vakantie boeken om de ellende te vergeten gaat denk ik niet werken. Tis misschien wat afleiding, maar eenmaal thuis is het onderwerp niet afgesloten.
Vijf dagen na bezoek aan bijv. de huisarts toch?quote:Op maandag 6 september 2010 12:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
5 dagen nadat je bij een abortuskliniek geweest bent..
Euhm, het gaat over een kind met een gen-afwijking, waarvan de medische gebreken nog niet vastliggen en ook niet testbaar zijn. Downsyndroom komt in zeer verschillende gradatiesquote:Op maandag 6 september 2010 12:50 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
de wettelijke bedenktijd is 5 dagen en dat is al geweest, bovendien gaat het hier om een toekomstig kind met ernstig medische gebreken en dat is dus een andere categorie
quote:Op maandag 6 september 2010 12:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doen we toch gewoon even een topiclist... die had in de OP ook niet misstaan:
Vrucht met down syndroom
Vrucht met down syndroom #2
Dilemma: vrucht met downsydroom. (#3)
down of niet down... discussie deeltje 4
nee... je krijgt eerst een intake gesprek bij de kliniek, dan een echo om te kijken hoever je bent. Als je minder dan, ik dacht, 8 weken bent krijg je een pilletje mee. Na die periode moet er een curretage plaatsvinden. Je krijgt dan de wettelijke bedenktijd van 5 dagen ik spreek helaas uit ervaringquote:Op maandag 6 september 2010 12:52 schreef Stali het volgende:
[..]
Vijf dagen na bezoek aan bijv. de huisarts toch?
Ze doen het vrouwen toch niet aan om twee keer naar een abortuskliniek te moeten mag ik hopen?
tsja. baar een kind met handicap en je leven is vreselijk he....quote:Op maandag 6 september 2010 12:33 schreef Sachertorte het volgende:
Door zijn 'botte' en niet inlevende opstelling heeft Hans zijn vrouw behoed voor een ernstige fout. Ik vind hem heel wat socialer dan al die invoelende vrouwtjes hier. Die hadden haar zo een vreselijk leven ingepraat. Wat is dat eigenlijk voor iets?
de meeste? volgens mij heeft tot nu toe 4 topics lang helemaal niemand gezegd dat de keuze voor abortus niet te begrijpen valt. andersom daarentegen......quote:Op maandag 6 september 2010 12:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan schijn je toch weer te missen dat de meeste vrouwen de keuze voor een abortus wél zouden begrijpen. Maar ja, dat is natuurlijk lang zo polariserend niet.
Maar dat zeg ik toch ook!quote:Op maandag 6 september 2010 12:57 schreef simmu het volgende:
[..]
de meeste? volgens mij heeft tot nu toe 4 topics lang helemaal niemand gezegd dat de keuze voor abortus niet te begrijpen valt. andersom daarentegen......
neuh, tis ook niet allemaal over hans hoor. het varieert allemaal nogal waar het over gaat behalve dan dat sommige mensen er vreemde ideeen op nahouden wat downsyndroom nu eigenlijk inhoudt. maar de achtergrond is wel van hans. en hans is nogal een uhm, tsja, hoe zal ik het zeggen, apart tiepje....quote:Op maandag 6 september 2010 12:54 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat is allemaal van Hans!
Ik dacht bij het zien van die #5 dat hij was ingehaakt op een bestaand topic
ze belde kort erop weer, nam op en ze begint meteen een tirade.quote:Op maandag 6 september 2010 12:49 schreef Stali het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Maar die tante belde, wat zei ze?
sowwyquote:
Ja, instabiel zwanger vrouwtje hè... je kent dat welquote:Op maandag 6 september 2010 12:58 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kan het nou? Hans meldt op 3 september dat 'vorige week' de vlokkentest is geweest en a.s. woensdag is de afspraak in de abortuskliniek. Dus er is al een voortraject voor de abortus geweest (zijn vrouw was toen kennelijk akkoord met een abortus?), maar zijn vrouw is toen weer van gedachten veranderd (zie posts 3 september) en sinds gisteren is ze toch weer akkoord met een abortus?
ja maar die gradaties zijn niet slecht, middel of goed.quote:Op maandag 6 september 2010 12:53 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Euhm, het gaat over een kind met een gen-afwijking, waarvan de medische gebreken nog niet vastliggen en ook niet testbaar zijn. Downsyndroom komt in zeer verschillende gradaties
Ja, en die tante heeft natuurlijk na zoveel jaar met een Down-kindje daar nog steeds vreselijke issues mee, dat het haar wat kan schelen wat Hans ervan vindt.quote:Op maandag 6 september 2010 13:03 schreef Stali het volgende:
Ik wil weten waar die tante voor belde..
Edit het staat er. Even lezen..
je kan ook een kindje krijgen dat een ontzettende huilbaby is of een kindje dat heftige allergieen heeft, dat is dan ook een zorgenkindje...quote:Op maandag 6 september 2010 13:04 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ja maar die gradaties zijn niet slecht, middel of goed.
maar superslecht, iets minder slecht, slecht, matig slecht.
het blijft een zorgenkind, welke gradatie dan ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |