quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef mijnnaamishans het volgende:
Hallo allen,
we zitten hier met een probleem, of beter gezegd, mijn vrouw zit met een probleem.
Mijn vrouw is nu 11 weken zwanger en vorige week hebben we een vlokkentest laten uitvoeren.
helaas kwam uit deze test dat onze vrucht het down syndroom heeft.
Mijn vrouw en ik hebben het hier vroeger al uitvoerig over gehad wat we zouden doen als ons dat zou gebeuren maar nu ligt het voor haar dus anders.
we waren vroeger allebei voor abortus maar nu wil ze dat dus niet meer en wil dus een kind met down opvoeden.
ik ben ontzettend furieus geworden aangezien ze die beslissing dus al zonder mij heeft gemaakt en haar en onze eerdere beloftes heeft verbroken.
wanneer we nu abortus plegen dan is er niks aan de hand maar nu wil ze ons leven verknallen door zo'n kind op de wereld te zetten die nooit voor zichzelf kan zorgen en waar je nooit echt plezier van hebt en altijd zorg blijft vragen.
ik woon nu tijdelijk bij mijn broer omdat de situatie samen niet meer houdbaar was maar vanavond willen we alles nog een keer bespreken samen met een bevriende arts erbij.
iemand nog tips om haar over te halen?
Zijn er geen praktijkvoorbeelden te vinden van mensen die het er enorm zwaar mee hebben? (Als in fora e.d.)quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:36 schreef mijnnaamishans het volgende:
ah, mijn vrouw had haar peettante op bezoek gehad en daaraan het hele verhaal verteld.
nu belde haar peettante mij waar ik het lef vandaan haalde om te beweren dat een kind met down je leven verpest.
(haar downer is natuurlijk superlief en geweldig en ze had geen gezond kind gewild).
een hele stortvloed over hoe geweldig haar kind wel niet is en dat het een leuk leven is.
dus ik vroeg wanneer ze voor het laatst echt op vakantie zijn geweest, waarom haar man een paar maal een burn-out heeft gehad en nu een functie lager zit.
en hoe ze dat gaan doen als ze bejaard worden en of ze kleinkinderen willen.
was het ff stil, toen een stortvloed aan scheldwoorden en toen verbinding verbroken.
kon me ff niet inhouden, dat mens bemoeit zich overal mee, met de gehele familie en nu dus met ons probleem.
wat mijn vrouw dus ook niet had moeten zeggen in de eerste plaats....
nu kan ik er zeker van zijn dat haar hele familie het weet want haar peettante is nou niet bepaald iemand die je iets in vertrouwen kunt zeggen
Het probleem is dat je dat niet 'mag' zeggen....., anders word je door een woedende meute gevierendeeld en met pek en veren door het forum gejaagd.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:40 schreef Stali het volgende:
[..]
Zijn er geen praktijkvoorbeelden te vinden van mensen die het er enorm zwaar mee hebben? (Als in fora e.d.)
Maar wij als onbekenden en vooral geen familie zijn natuurlijk wel even heel iets anders.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:40 schreef moussy het volgende:
Het is aan je vrouw of ze iets wel of niet verteld, net zoals jij het op inet zet. Dat die peettante zich er mee gaat bemoeien is natuurlijk not done, maar ach, wij doen dat ook
quote:ze had geen gezond kind gewild)
Tuurlijk zijn die er, maar vraag me af of ze die wil horen/lezen/geloven.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:40 schreef Stali het volgende:
[..]
Zijn er geen praktijkvoorbeelden te vinden van mensen die het er enorm zwaar mee hebben? (Als in fora e.d.)
M'n schoonzus (Z-verpleegkundige) komt geregeld bont en blauw thuis.... ( ze zijn zo leuk, he? )quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:43 schreef Cerbie het volgende:
Echt niet elk kind met Down is superlief helaas, je hebt gradaties. Een goede vriend werkt in de zorg voor verstandelijk gehandicapte kinderen en zo zie en hoor ik ook wel eens wat.
Dat is natuurlijk onzin en dat zal ze ws. ook niet zo gezegd of bedoeld hebben. Indien wel, vind ik dat een nogal rare uitspraak.quote:
Zeg dit niet zo tegen je vriendin. Voor haar is het niet "simpel weggehaald worden". Het zal medisch en lichamelijk gezien inderdaad een eenvoudige ingreep zijn, maar voor haar wordt haar kind weggehaald, nu of over een aantal weken met een minder eenvoudige medische ingreep. Ik kan me voorstellen dat ze dit ook geen argument vindt om nu maar even snel te beslissen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:44 schreef mijnnaamishans het volgende:
we moeten begin deze week ook doorgeven wat onze beslissing is omdat daarna de abortus veel ingrijpender word, nu kan alles nog simpel worden weg gehaald
Bedoelde ook dat het er zo raar stondquote:Op vrijdag 3 september 2010 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin en dat zal ze ws. ook niet zo gezegd of bedoeld hebben. Indien wel, vind ik dat een nogal rare uitspraak.
Wat ik me kan voorstellen als je kind er eenmaal is, dat je DIT kind niet kwijt wil. Ook al is het een zorgenkindje en wordt je leven er niet gemakkelijker op en vergt het veel van je.
Net zo goed als dat je voordat je zwanger was niet kan overzien wat de impact zou zijn van daadwerkelijk aborteren denk ik ook dat je niet kan overzien wat de gevolgen zijn van een gehandicapt kind in je gezin.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin en dat zal ze ws. ook niet zo gezegd of bedoeld hebben. Indien wel, vind ik dat een nogal rare uitspraak.
Wat ik me kan voorstellen als je kind er eenmaal is, dat je DIT kind niet kwijt wil. Ook al is het een zorgenkindje en wordt je leven er niet gemakkelijker op en vergt het veel van je.
Nee, dat is bevorderlijk voor je relatie....quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:24 schreef Sapstengel het volgende:
Als je vrouw toch niet overstag gaat, pak een kleerhanger erbij en ga creatief aan de slag wanneer ze slaapt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |