Even nog de OP quoten, zodat iedereen kan zien wat voor zak jij bent.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef mijnnaamishans het volgende:
Hallo allen,
we zitten hier met een probleem, of beter gezegd, mijn vrouw zit met een probleem.
Mijn vrouw is nu 11 weken zwanger en vorige week hebben we een vlokkentest laten uitvoeren.
helaas kwam uit deze test dat onze vrucht het down syndroom heeft.
Mijn vrouw en ik hebben het hier vroeger al uitvoerig over gehad wat we zouden doen als ons dat zou gebeuren maar nu ligt het voor haar dus anders.
we waren vroeger allebei voor abortus maar nu wil ze dat dus niet meer en wil dus een kind met down opvoeden.
ik ben ontzettend furieus geworden aangezien ze die beslissing dus al zonder mij heeft gemaakt en haar en onze eerdere beloftes heeft verbroken.
wanneer we nu abortus plegen dan is er niks aan de hand maar nu wil ze ons leven verknallen door zo'n kind op de wereld te zetten die nooit voor zichzelf kan zorgen en waar je nooit echt plezier van hebt en altijd zorg blijft vragen.
ik woon nu tijdelijk bij mijn broer omdat de situatie samen niet meer houdbaar was maar vanavond willen we alles nog een keer bespreken samen met een bevriende arts erbij.
iemand nog tips om haar over te halen?
Ja, da's je eerste reactie. Adem nu even in en uit en snap je TS nogsteeds niet? Ik enigszins, eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:03 schreef fratsman het volgende:
Wat ben jij een ontzettende eikel zeg. Ik wil nog wel het een en ander ontopic toevoegen, maar ben even te perplex. "Geen plezier van beleven" je neemt geen hond ofzo.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef mijnnaamishans het volgende:
Hallo allen,
we zitten hier met een probleem, of beter gezegd, mijn vrouw zit met een probleem.
Wat een egoïstische kut-reactiequote:wanneer we nu abortus plegen dan is er niks aan de hand maar nu wil ze ons leven verknallen door zo'n kind op de wereld te zetten die nooit voor zichzelf kan zorgen en waar je nooit echt plezier van hebt en altijd zorg blijft vragen.
Ook een hond kun je plezier aan beleven (ik nietquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:03 schreef fratsman het volgende:
Wat ben jij een ontzettende eikel zeg. Ik wil nog wel het een en ander ontopic toevoegen, maar ben even te perplex. "Geen plezier van beleven" je neemt geen hond ofzo.
dit stukje van je post vind ik het opvallendst. misschien moet je over een aantal dingen nog even bewust nadenken. Is er inderdaad niets aan de hand na het plegen van abortus? 75% van de vrouwen (en ook een groot deel van de mannen) houd heel lang psychische klachten van het ondergaan van abortus, het is niet iets wat je zomaar even doet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef mijnnaamishans het volgende:
wanneer we nu abortus plegen dan is er niks aan de hand maar nu wil ze ons leven verknallen door zo'n kind op de wereld te zetten die nooit voor zichzelf kan zorgen en waar je nooit echt plezier van hebt en altijd zorg blijft vragen.
Wat zit iedereen hier de TS af te vallen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:04 schreef DuchessX het volgende:
[..]
![]()
[..]
Wat een egoïstische kut-reactie
En waarom zou je geen echt plezier van een kindje met Down-syndroom hebben?
Ik ook wel, alleen zijn reactie laat zien dat hij nog nooit mensen met Down in zijn omgeving heeft gehad.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:04 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Ja, da's je eerste reactie. Adem nu even in en uit en snap je TS nogsteeds niet? Ik enigszins, eerlijk gezegd.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:08 schreef Casos het volgende:
De manier waarop TS het stelt is wat bot, maar ik kan mij wel in zijn situatie inleven. Als je, voor de zwangerschap, afspreekt ingeval van Down-syndroom te laten aborteren en als het dan zover is, daarop terugkomt als vrouw zijnde, tsja, dan krijg je dit soort situaties.
Ik zou zelf persoonlijk ook nooit een kind met Down-syndroom willen, zeker niet als dit al zo vroeg bekend is. Lullig, maar weghalen en opnieuw proberen.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef mijnnaamishans het volgende:
Ja dan gaat ie weg he.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:11 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Stel je voor, je pleegt abortus en je vrouw kan daarna niet meer zwanger raken, wat dan???
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, en als je er samen niet voor kan gaan dan zal het ook niet lukken. Het heeft gewoon vreselijk veel aandacht nodig en dat is niet niks. Alleen dat je geen plezier aan zo'n kind kan hebben, of dat het kind zelf geen plezier kan hebben, dat vind ik weer erg snel geconcludeerd. Natuurlijk kunnen de ouders én het kind plezier aan hebben, alleen wel op een ander niveau dan met een 'normaal' kind (denk ik).quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:08 schreef Casos het volgende:
De manier waarop TS het stelt is wat bot, maar ik kan mij wel in zijn situatie inleven. Als je, voor de zwangerschap, afspreekt ingeval van Down-syndroom te laten aborteren en als het dan zover is, daarop terugkomt als vrouw zijnde, tsja, dan krijg je dit soort situaties.
Ik zou zelf persoonlijk ook nooit een kind met Down-syndroom willen, zeker niet als dit al zo vroeg bekend is. Lullig, maar weghalen en opnieuw proberen.
Ja ik had ook verwacht dat het topic over een vreemd gevormde aardbei zou gaan ofzoquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |