abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86016552
Hallo allen,

we zitten hier met een probleem, of beter gezegd, mijn vrouw zit met een probleem.

Mijn vrouw is nu 11 weken zwanger en vorige week hebben we een vlokkentest laten uitvoeren.
helaas kwam uit deze test dat onze vrucht het down syndroom heeft.

Mijn vrouw en ik hebben het hier vroeger al uitvoerig over gehad wat we zouden doen als ons dat zou gebeuren maar nu ligt het voor haar dus anders.

we waren vroeger allebei voor abortus maar nu wil ze dat dus niet meer en wil dus een kind met down opvoeden.
ik ben ontzettend furieus geworden aangezien ze die beslissing dus al zonder mij heeft gemaakt en haar en onze eerdere beloftes heeft verbroken.

wanneer we nu abortus plegen dan is er niks aan de hand maar nu wil ze ons leven verknallen door zo'n kind op de wereld te zetten die nooit voor zichzelf kan zorgen en waar je nooit echt plezier van hebt en altijd zorg blijft vragen.

ik woon nu tijdelijk bij mijn broer omdat de situatie samen niet meer houdbaar was maar vanavond willen we alles nog een keer bespreken samen met een bevriende arts erbij.

iemand nog tips om haar over te halen?
hans
pi_86016622
Je kind een vrucht noemen :').

Tevens klink je echt ongelofelijk egoïstsch en vraag ik mij af of je vrouw niet gewoon in eerste instantie "ja" heeft gezegd omdat ze geen zin had in jouw gezeur.
pi_86016637
Wat ben jij een ontzettende eikel zeg. Ik wil nog wel het een en ander ontopic toevoegen, maar ben even te perplex. "Geen plezier van beleven" je neemt geen hond ofzo. :r
pi_86016663
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef mijnnaamishans het volgende:
Hallo allen,

we zitten hier met een probleem, of beter gezegd, mijn vrouw zit met een probleem.

Mijn vrouw is nu 11 weken zwanger en vorige week hebben we een vlokkentest laten uitvoeren.

Mijn vrouw en ik hebben het hier vroeger al uitvoerig over gehad wat we zouden doen als ons dat zou gebeuren maar nu ligt het voor haar dus anders.

we waren vroeger allebei voor abortus maar nu wil ze dat dus niet meer en wil dus een kind met down opvoeden.
ik ben ontzettend furieus geworden aangezien ze die beslissing dus al zonder mij heeft gemaakt en haar en onze eerdere beloftes heeft verbroken.

wanneer we nu abortus plegen dan is er niks aan de hand maar nu wil ze ons leven verknallen door zo'n kind op de wereld te zetten die nooit voor zichzelf kan zorgen en waar je nooit echt plezier van hebt en altijd zorg blijft vragen.

ik woon nu tijdelijk bij mijn broer omdat de situatie samen niet meer houdbaar was maar vanavond willen we alles nog een keer bespreken samen met een bevriende arts erbij.

Even nog de OP quoten, zodat iedereen kan zien wat voor zak jij bent.
pi_86016689
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:03 schreef fratsman het volgende:
Wat ben jij een ontzettende eikel zeg. Ik wil nog wel het een en ander ontopic toevoegen, maar ben even te perplex. "Geen plezier van beleven" je neemt geen hond ofzo. :r
Ja, da's je eerste reactie. Adem nu even in en uit en snap je TS nogsteeds niet? Ik enigszins, eerlijk gezegd.
pi_86016697
quote:
Hallo allen,

:')

quote:
Wat een egoïstische kut-reactie :r

En waarom zou je geen echt plezier van een kindje met Down-syndroom hebben?
#geen
pi_86016724
Dit kun je niet menen? Een kind met down lijkt me ook verschrikkelijk, niet omdat het opvoeden een ramp is maar omdat je normaliter wilt dat je kind gezond is en dezelfde kansen in de maatschappij krijgt als ieder ander. Je moet je schamen meneer Mengele.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 september 2010 @ 12:06:00 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_86016731
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:03 schreef fratsman het volgende:
Ook een hond kun je plezier aan beleven (ik niet :9 ).
Klinkt mij meer alsof meneer de TS denkt dat een kind met het Down-syndroom een soort irritant spinnetje aan het plafond is ofzo 8)7

Als TS nu al zo over zijn kind praat...wat moet er dan in vredesnaam van terechtkomen?

TS :r

TS z'n vrouw _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 12:06:41 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86016755
Ik denk dat deze strijd geen winnaars gaat opleveren. Je vrouw zal voor het kindje gaan en aan jou de keuze of je haar daarin wilt bijstaan.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86016806
wat een klote beslissing om te maken!

Wat is bij jullie trouwens die vlokkentest extreem vroeg gedaan was daar een bewuste reden voor?

quote:

dit stukje van je post vind ik het opvallendst. misschien moet je over een aantal dingen nog even bewust nadenken. Is er inderdaad niets aan de hand na het plegen van abortus? 75% van de vrouwen (en ook een groot deel van de mannen) houd heel lang psychische klachten van het ondergaan van abortus, het is niet iets wat je zomaar even doet.

En wie zegt dat jullie leven verknalt wordt door zo'n kind??
In nederland is hele goede zorg aanwezig voor kinderen en volwassenen met het syndroom van down. En ik vind het nogal bot om te zeggen dat je nooit plezier kunt hebben van je kind met het syndroom van down.

Misschien kun je ook een afspraak vragen bij medisch maatschappelijk werk. Dat kan vast en zeker via het ziekenhuis waar je de vlokkentest gedaan hebt. Zij kunnen je helpen om alle kanten te bekijken en antwoorden te zoeken op de vragen die je nog hebt.

Het voordeel van zo vroeg al de test gedaan hebben is dat je ook nog iets langer de tijd hebt om te beslissen.

Succes met de keuze.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:08:15 #11
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86016813
WTF
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_86016824
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:04 schreef DuchessX het volgende:

[..]

:')
[..]

Wat een egoïstische kut-reactie :r

En waarom zou je geen echt plezier van een kindje met Down-syndroom hebben?
Wat zit iedereen hier de TS af te vallen?

Hij heeft gelijk in mijn optiek! Met syndroom van down weet je dat je altijd 100% moet klaar staan om je kind door het leven te slepen, ergo je eigen leven zal allemaal om dat kind draaien, dat zou ik ook NOOIT willen (niet als je het kan voorkomen, een ongeluk later in het leven is uiteraard een heel ander verhaal).

En als je dit al van te voren weet, waarom niet laten weg halen en genieten van het leven zoals je dat hebt? Ter info een kind van 11 weken voelt echt nog geen flikker en heeft geen vermogen om te begrijpen dat het überhaupt leeft, als je het nu weg haalt is dat in pincipe voor beide partijen beter.

[ Bericht 4% gewijzigd door Apekoek op 03-09-2010 12:13:44 ]
pi_86016832
De manier waarop TS het stelt is wat bot, maar ik kan mij wel in zijn situatie inleven. Als je, voor de zwangerschap, afspreekt ingeval van Down-syndroom te laten aborteren en als het dan zover is, daarop terugkomt als vrouw zijnde, tsja, dan krijg je dit soort situaties.

Ik zou zelf persoonlijk ook nooit een kind met Down-syndroom willen, zeker niet als dit al zo vroeg bekend is. Lullig, maar weghalen en opnieuw proberen.
pi_86016858
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:04 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Ja, da's je eerste reactie. Adem nu even in en uit en snap je TS nogsteeds niet? Ik enigszins, eerlijk gezegd.
Ik ook wel, alleen zijn reactie laat zien dat hij nog nooit mensen met Down in zijn omgeving heeft gehad.
pi_86016864
Ik geef TS gelijk
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:10:18 #16
202348 Susi
Temple of Love
pi_86016875
''Jaa deze is niet goed, we gooien 'm weg en proberen het nog wel eens, net zo lang tot we een goeie hebben.'''
pi_86016885
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:08 schreef Casos het volgende:
De manier waarop TS het stelt is wat bot, maar ik kan mij wel in zijn situatie inleven. Als je, voor de zwangerschap, afspreekt ingeval van Down-syndroom te laten aborteren en als het dan zover is, daarop terugkomt als vrouw zijnde, tsja, dan krijg je dit soort situaties.

Ik zou zelf persoonlijk ook nooit een kind met Down-syndroom willen, zeker niet als dit al zo vroeg bekend is. Lullig, maar weghalen en opnieuw proberen.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:11:52 #18
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86016924
quote:
:r :r :r

Wij hebben een kindje dat meervoudige syndromale aangeboren afwijkingen heeft en we zullen de rest van ons leven voor haar moeten zorgen, maar ik zou haar voor geen goud in willen ruilen voor een "gezond" kindje!!! Als jij van tevoren al niet wilt accepteren dat je kindje anders is, ben je het ouderschap niet waard!

Het geeft enorm veel stress, financiële problemen, noem maar op, maar zoals gezegd, ik wil niet anders!!

Stel je voor, je pleegt abortus en je vrouw kan daarna niet meer zwanger raken, wat dan???
pi_86016945
Waarom neem je dan een kind? Ook als het nog geen Down had weet je toch dan als er bij de bevalling iets misgaat en het kind zuurstoftekort krijgt je ook geen 100% kindje krijgt, om maar ik jouw termen te spreken.
Of hij/zij wordt door een stel randdebielen inelkaar geslagen en moet verder als kasplantje leven...

Het arme kind moest zeker ook gymnasium doen, Economie studeren en bankdirecteur worden?
know'm sayin?
word? word.
pi_86016946
Ik kom overigens zeer regelmatig in aanraking met mensen met het syndroom van Down, helemaal niets mis mee, ik kan er zelf een hele leuke tijd mee hebben en heb groots respect voor de mensen die daar dagelijks mee omgaan, maar weet daardoor ook dondersgoed dat ik dat niet dagen achter elkaar ga volhouden, laat staan de rest van mijn leven.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:12:58 #21
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86016964
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:11 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Stel je voor, je pleegt abortus en je vrouw kan daarna niet meer zwanger raken, wat dan???
Ja dan gaat ie weg he. :r
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_86016984
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:08 schreef Casos het volgende:

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, en als je er samen niet voor kan gaan dan zal het ook niet lukken. Het heeft gewoon vreselijk veel aandacht nodig en dat is niet niks. Alleen dat je geen plezier aan zo'n kind kan hebben, of dat het kind zelf geen plezier kan hebben, dat vind ik weer erg snel geconcludeerd. Natuurlijk kunnen de ouders én het kind plezier aan hebben, alleen wel op een ander niveau dan met een 'normaal' kind (denk ik).
pi_86016996
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:02 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Je kind een vrucht noemen :').
Ja ik had ook verwacht dat het topic over een vreemd gevormde aardbei zou gaan ofzo :') .

Verder vind ik het nogal radicaal om abortus te overwegen en kan ik begrijpen dat je vrouw hier later op terug komt. Op het moment dat je voor de zwangerschap dit bespreekt probeer je jezelf wel voor te stellen hoe het is om in verwachting te zijn van een kind met down syndroom, maar wanneer het echt gebeurd ga je er toch anders mee om. Helemaal voor je vrouw die het kind in haar draagt.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:13:57 #24
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_86017004
Ik geef TS gelijk. Zeker als je voor 1 kind kiest wil je het kind alles in het leven gunnen.
Succes, geluk, liefde...

Oke, TS brengt het ietwat bot ( :') )

Maar in essentie geef ik hem gelijk.

Beter kan je moppen op madam die nu de keuze maakt zonder TS daar in te betrekken...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 12:14:45 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86017027
Tsja, hormonen zijn niet echt rationeel he...
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:15:11 #26
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_86017042
quote:

[..]

Wij hebben een kindje dat meervoudige syndromale aangeboren afwijkingen heeft en we zullen de rest van ons leven voor haar moeten zorgen, maar ik zou haar voor geen goud in willen ruilen voor een "gezond" kindje!!! Als jij van tevoren al niet wilt accepteren dat je kindje anders is, ben je het ouderschap niet waard!

Het geeft enorm veel stress, financiële problemen, noem maar op, maar zoals gezegd, ik wil niet anders!!

Nee, JIJ wilt niet anders. Leg niet andere mensen jouw keuze op!
Ecosia
pi_86017047
quote:

[..]

Ik vind dit dan ook weer een heel vreemde reactie. Alsof je ineens een slechte ouder zou zijn door voor abortus te kiezen.

Dat jij niet zou willen 'ruilen' is natuurlijk niet relevant.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_86017048
Ik zou ook voor een nieuwe gaan. Heel aardig zo'n mongooltje maar je kunt de meeste dromen die je voor je zoon/dochter hebt al op je buik schrijven
pi_86017063
quote:

[..]

Even een makkelijke onvolwassen opmerking:

Stockholm syndroom? (misschien wil TS dat ontwijken nu het nog kan en wat te begrijpen is?)
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:15:45 #30
202348 Susi
Temple of Love
pi_86017065
Opvallend, het verschil in reacties van mannen en vrouwen.

TS, vergeet niet dat het vruchtje/kindje al in je vrouw haar buik groeit. Die voelt dat ze zwanger is en heeft daardoor al een band met het kindje opgebouwd.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:16:05 #31
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_86017080
Ik kan me voorstellen dat het voor TS schrikken is dat zijn vrouw eerder gedane afspraken niet nakomt.
Aan de andere kant, mag je je ook afvragen wat voor gevolgen het voor haar zal hebben als ze een abortus laat plegen die ze nu niet (meer) wil.
quote:
(..)
wanneer we nu abortus plegen dan is er niks aan de hand (..)
En dat gaat nu dus niet meer op. Er is voor je vrouw dan wel wat aan de hand.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_86017101
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:12 schreef Casos het volgende:
Ik kom overigens zeer regelmatig in aanraking met mensen met het syndroom van Down, helemaal niets mis mee, ik kan er zelf een hele leuke tijd mee hebben en heb groots respect voor de mensen die daar dagelijks mee omgaan, maar weet daardoor ook dondersgoed dat ik dat niet dagen achter elkaar ga volhouden, laat staan de rest van mijn leven.
Dit inderdaad. Ik heb een ouder nichtje met het syndroom van Down. Schat van een kind, goudeerlijk, vind het super om met haar (grote) kleine neef Bassie & Adriaan te kijken, of muziek te luisteren.Ik heb diep diep respect voor mijn oom en tante hoe ze het doen, maar weet ook van mezelf dat ik dat niet vol zou houden. Maar kom niet aan met stellingen dat iedere mongool de hele dag in een hoek zit te kwijlen en dat je vervolgens geen leven meer hebt. Het is in dit land super geregeld qua leefomgevingen en begeleiding. Natuurlijk moet je als ouders een stuk meer zorg bieden, maar het is echt niet zo dat je jezelf helemaal wegcijfert.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 12:16:58 #33
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86017108
Abortus!

Can. 1398 - Wie vruchtafdrijving bewerkt met daadwerkelijk gevolg, loopt een excommunicatie van rechtswege op.

Dat doet het niet zo goed bij de Man met de Baard!
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 12:18:19 #34
7074 moussy
kuttekop
pi_86017145
quote:
Hallo allen,

Woh! Ik was ook uitgepraat met je, s6 bij je broer!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_86017172
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:16 schreef fratsman het volgende:

Maar kom niet aan met stellingen dat iedere mongool de hele dag in een hoek zit te kwijlen en dat je vervolgens geen leven meer hebt.
Nee, maar dan moet TS maar afwachten of het een mongoloïde kind van 'hoog' of 'laag' niveau is. Daar helpt begeleiding natuurlijk niets aan. :)
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:19:25 #36
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86017185
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:12 schreef Casos het volgende:
heb groots respect voor de mensen die daar dagelijks mee omgaan, maar weet daardoor ook dondersgoed dat ik dat niet dagen achter elkaar ga volhouden, laat staan de rest van mijn leven.
Neem van mij maar aan, dat kun je wel! Je zult wel moeten als je in de situatie terecht komt. Je kunt er niet zomaar even een weekje mee stoppen.
Ik (wij) heb ook zeeeeeer zware periodes af en toe. Dan balanceer ik echt op het randje van instorten. Gelukkig sleept de lieve glimlach van ons dochtertje mij er altijd weer doorheen. Je krijgt zoveel liefde van zo'n kindje, daar kan niks tegenop!
pi_86017193
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:18 schreef moussy het volgende:

[..]

Woh! Ik was ook uitgepraat met je, s6 bij je broer!
Ja, dan maak je, omdat hij toevallig een hork is, maar de keuze om het kind te houden.

Net goed! Dat zal 'm leren....
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:20:20 #38
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_86017223
sjonge jonge...

Hij brengt het errug lomp, maar het is toch niet zo moeilijk voor te stellen dat je het niet ziet zitten om een gehandicapt kind op te voeden?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:21:34 #39
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_86017262
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, dan maak je, omdat hij toevallig een hork is, maar de keuze om het kind te houden.

Net goed! Dat zal 'm leren....
idd :)
Gaan een hoop mensen een gelukkig leven tegemoed! ^O^
Ecosia
pi_86017267
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:19 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Neem van mij maar aan, dat kun je wel! Je zult wel moeten als je in de situatie terecht komt. Je kunt er niet zomaar even een weekje mee stoppen.
Ik (wij) heb ook zeeeeeer zware periodes af en toe. Dan balanceer ik echt op het randje van instorten. Gelukkig sleept de lieve glimlach van ons dochtertje mij er altijd weer doorheen. Je krijgt zoveel liefde van zo'n kindje, daar kan niks tegenop!
Ik ga nooit in die situatie terechtkomen en zal dat ook nooit moeten.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:21:50 #41
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86017268
:{
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:21:56 #42
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86017270
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:20 schreef Catch22- het volgende:
sjonge jonge...

Hij brengt het errug lomp, maar het is toch niet zo moeilijk voor te stellen dat je het niet ziet zitten om een gehandicapt kind op te voeden?
En van tevoren er ook 'afspraken' over gemaakt hebben met je partner niet te vergeten.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_86017280
quote:
sjonge jonge...

Correct, maar zoals hij het brengt getuigd van geen empathie jegens zijn vrouw en bovenal van een gebrek aan kennis over het syndroom van down.
pi_86017302
Nou TS ik vind dat je gelijk hebt. Ik zou ook geen mongool nemen (die newspeak van Down doe ik niet aan). Heb het hier ook vaak over gehad toen wij aan kinderen gingen beginnen en helaas zou zij het ook niet weghalen. Heb haar wel duidelijk gezegd dat ik het dan iig niet op ga voeden. Gelukkig is de situatie ons bespaard gebleven maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit alles kapot maakt.
pi_86017313
quote:
sjonge jonge...

Dat!

En natuurlijk zullen er heel veel leuke kindjes zijn met down, daar twijfel ik geen moment aan. Maar als je nog de mogelijkheid hebt om bewust te kiezen kan ik me voorstellen dat je het wilt voorkomen, je leven gaat hoe dan ook veranderen en niet iedereen wil dat op die manier.
pi_86017315
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:21 schreef Salamando het volgende:

[..]

En van tevoren er ook 'afspraken' over gemaakt hebben met je partner niet te vergeten.
Mja, maar dat is dan wel weer lastig. Het is 'makkelijker' om daar afspraken over te maken als je tóch niet voor de keuze staat.
pi_86017318
OK laten we even stellen dat je je vrouw zou kunnen over halen om abortus te plegen.
Weet je hoeveel vrouwen daar later psychisch last van krijgen? zij zal dat zeker krijgen aangezien ze niet achter de beslissing staat.
Je maakt dus 2 levens kapot als je je zin doordrijft, maar gezien je OP kan jou dat niet zoveel schelen.
pi_86017332
Dan zal ik TS maar bijstand geven. Ik zou dan ook voor abortus zijn, maar ik snap dat het gevoelig ligt.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:24:08 #49
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86017347
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:22 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Nou TS ik vind dat je gelijk hebt. Ik zou ook geen mongool nemen (die newspeak van Down doe ik niet aan). Heb het hier ook vaak over gehad toen wij aan kinderen gingen beginnen en helaas zou zij het ook niet weghalen. Heb haar wel duidelijk gezegd dat ik het dan iig niet op ga voeden. Gelukkig is de situatie ons bespaard gebleven maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit alles kapot maakt.
Zij kan zeker niemand anders krijgen ofzo, anders had ze dat wel gedaan.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 12:24:20 #50
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86017353
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:21 schreef Salamando het volgende:

[..]

Maar daarmee wordt er heel gemakkelijk voorbij gegaan aan het feit dat hormonen nu net niet ervoor zorgen dat je rationeel gaat denken...

[disclaimer]
ik vel geen oordeel over wie dan ook
[/disclaimer]
pi_86017371
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:23 schreef DeZoektocht het volgende:

Je maakt dus 2 levens kapot als je je zin doordrijft, maar gezien je OP kan jou dat niet zoveel schelen.
Zo...jij snijdt even een stukje af. Alsof TS de mogelijkheid heeft om 'z'n zin door te drijven'. Als we dan toch raar aan het reageren zijn: zijn vrouw is de enige die de mogelijkheid heeft om d'r 'zin door te drijven'.
pi_86017373
Als je vrouw toch niet overstag gaat, pak een kleerhanger erbij en ga creatief aan de slag wanneer ze slaapt.
pi_86017385
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:22 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Correct, maar zoals hij het brengt getuigd van geen empathie jegens zijn vrouw en bovenal van een gebrek aan kennis over het syndroom van down.
Iedereen weet dat iemand met down niet een geheel zelfstandig leven zal leiden, dit is voor mij en de meeste mensen genoeg informatie om er niet aan te beginnen als het niet hoeft.

Tevens verbreekt zijn vrouw haar belofte, kan me voorstellen dat je daar ook erg boos om kan worden, ook al ligt de situatie nu gevoeliger nu het zo ver is.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:25:31 #54
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86017392
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, maar dat is dan wel weer lastig. Het is 'makkelijker' om daar afspraken over te maken als je tóch niet voor de keuze staat.
Helemaal waar, maar ik zou dan ook antwoorden met iets in de vorm van 'Daar kan ik nu nog niks over zeggen' oid als ik de vrouw was geweest.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_86017403
Ik zou zelf ook niet weten of ik een kind met Down zou laten komen, rationeel gedacht zou ik denken van niet, maar zoals gezegd, als je zwanger bent is dat misschien heel anders. En je hebt zoveel verschil in gehandicapte kinderen... Sommige kunnen echt niks, dat zou ik, uitgaande van mijzelf, niet willen.
Maar die kinderen kunnen ook ontzettend leuk en lief zijn en hebben vaak ontzettend veel lol.

Ik vind het alleen niet eerlijk om van een kind, hoe dan ook, te verwachten dat het er voor jouw plezier komt. Ook een gezond kind dan allerlei psychische afwijkingen hebben of, ja echt, gewoon een zware crimineel worden. Het leven is niet maakbaar en zulke dingen dus ook niet. Ik vind het ook raar dat je hebt gedacht dat je vrouw er ook als ze zwanger is er precies hetzelfde over zou denken en nooit van mening zou veranderen.
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:25:45 #56
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86017404
Wat loopt men hier nou opeens moralistisch te janken? Zijn jullie ook allemaal tegen abortus dan? Lijkt me sterk. Als je 'gewone' abortus geen probleem vindt, waarom mag het dan ineens niet meer als het om een kindje met het Syndroom van Down zou gaan? Ben je dan ineens wél verplicht om het op te voeden, terwijl je een foetus zonder problemen gewoon weg mag flikkeren op basis van "ik heb nu geen zin in een kind" ?

Positieve discriminatie in de baarmoeder :')
Ik wens je een dolfijne dag
pi_86017409
TS heb je er wel bij nagedacht dat je ook voor 'normale' kindjes altijd klaar moet staan? Dat je kindje ook op latere leeftijd iets kan overkomen waardoor hij/zij gehandicapt wordt?

Ga eens praten met een deskundige. Ga eens kijken bij een opvang voor kindjes met down. En zeg nooit tegen je vrouw dat het na de abortus allemaal voorbij is. Dat is gewoon niet zo.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:26:01 #58
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_86017418
quote:
OK laten we even stellen dat je je vrouw zou kunnen over halen om abortus te plegen.
Weet je hoeveel vrouwen daar later psychisch last van krijgen? zij zal dat zeker krijgen aangezien ze niet achter de beslissing staat.
Wat een egoisme weer, en het kind houden maakt vele levens meer kapot :')
1) De moeder die een zware zorgtaak krijgt
2) De paps met een schuldgevoel en een kind wat zeker niet gewenst is
3) De ouders van de moeder die ongetwijfeld bij moeten gaan springen
4) Een kind wat altijd op een 12 jarig niveau zal blijven
5) Een extra belasting voor de maatschappij
6 Zal ik nog even ongenuanceerd door gaan?
Ecosia
pi_86017445
- topic

Zou ik ook niet doen TS, serieus, je bent dan altijd aan het verzorgen enzo, je ziet ook niks terug van jezelf in dat kind, als je vrouw het niet wilt, zou ik gewoon weggaan, serieus, zorg er ook voor dat je op alle mogelijke manieren niet de vader kan zijn, want dit gaat echt zuur worden als je niet 24/7 aan je kind wilt besteden.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:26:48 #60
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_86017446
:N Hebben ze jou ooit getest op een beperking?
I'm Back Again!
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:27:01 #61
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_86017454
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:12 schreef alors het volgende:
Waarom neem je dan een kind? Ook als het nog geen Down had weet je toch dan als er bij de bevalling iets misgaat en het kind zuurstoftekort krijgt je ook geen 100% kindje krijgt, om maar ik jouw termen te spreken.
Of hij/zij wordt door een stel randdebielen inelkaar geslagen en moet verder als kasplantje leven...

Het arme kind moest zeker ook gymnasium doen, Economie studeren en bankdirecteur worden?
Als er niets uit de vlokkentest was gekomen had je even goed een hartstikke gehandicapt kind kunnen krijgen.

Oke, die test doe je neem ik aan niet voor niets. Als het je helemaal niets uit maakt, dan hoef je het ook niet te weten. Maar je schrijft erover alsof je vrouw alleen een kind gaat krijgen (hoe ironisch, want zoals het er nu uitziet, gaat dat dus ws gebeuren). Op het moment dat je ervoor kiest aan kinderen te willen beginnen, is niets zeker. Deze uitslag nu, zegt niets over de mate/ ernst van de handicap (daarom vind ik dit soort testen altijd zo lastig). Je kind kan bv geen Down hebben, maar ernstiger gehandicapt zijn dan iemand die dat wel heeft. Als je pertinent een kind zonder handicaps wilt, zou de beste optie adoptie zijn. Dan kun je "kiezen".
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 12:27:21 #62
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86017466
quote:

Vroeger was je vrouw niet zwanger en nu wel! Het is makkelijk praten als er nog geen kindje in het spel is maar als je zwanger bent is het toch anders.

Niets aan de hand als er een abortus volgt? Ben jij dan in staat om je vrouw emitoneel op te vangen ? Zo'n kind (wat een uitdrukking..) dat kindje is jullie kindje.

Jij wilt je vrouw over halen met behulp van een bevriende arts? Hij denkt hij erover?

Misschien ben jij wel "over te halen" als je alles goed overdacht en besproken hebt. Heb je al inlichtingen ingewonnen of ben je er met de botte bijl tegen aan gegaan?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:27:27 #63
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_86017470
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:25 schreef Stiemie het volgende:
TS heb je er wel bij nagedacht dat je ook voor 'normale' kindjes altijd klaar moet staan?
Tering, denken vrouwen dat mannen debiel zijn ofzo?
Ecosia
pi_86017479
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:25 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Iedereen weet dat iemand met down niet een geheel zelfstandig leven zal leiden, dit is voor mij en de meeste mensen genoeg informatie om er niet aan te beginnen als het niet hoeft.

Tevens verbreekt zijn vrouw haar belofte, kan me voorstellen dat je daar ook erg boos om kan worden, ook al ligt de situatie nu gevoeliger nu het zo ver is.
Er zijn vele nuances in het down-syndroom. en inderdaad zijn vrouw verbreekt de belofte maar wij hebben dan ook geen inzage in de relatie tussen TS en zijn vrouw, enkel kunnen we concluderen dat TS niet bepaald een communicatief genie is die barst van de eerder genoemde empathie.
pi_86017504
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:25 schreef Pinterman het volgende:
Wat loopt men hier nou opeens moralistisch te janken? Zijn jullie ook allemaal tegen abortus dan? Lijkt me sterk. Als je 'gewone' abortus geen probleem vindt, waarom mag het dan ineens niet meer als het om een kindje met het Syndroom van Down zou gaan? Ben je dan ineens wél verplicht om het op te voeden, terwijl je een foetus zonder problemen gewoon weg mag flikkeren op basis van "ik heb nu geen zin in een kind" ?

Positieve discriminatie in de baarmoeder :')
Je gaat compleet voorbij aan de discussie, lees het topic nogmaals en reageer dan ontopic.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 12:28:28 #66
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86017507
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:27 schreef Jumparound het volgende:

[..]

nee hoor jump :*
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:28:42 #67
202348 Susi
Temple of Love
pi_86017514
TS reageert niet.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:29:03 #68
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86017523
quote:

[..]

Nou als je de OP zo ziet....
pi_86017535
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:26 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Wat een egoisme weer, en het kind houden maakt vele levens meer kapot :')
1) De moeder die een zware zorgtaak krijgt
2) De paps met een schuldgevoel en een kind wat zeker niet gewenst is
3) De ouders van de moeder die ongetwijfeld bij moeten gaan springen
4) Een kind wat altijd op een 12 jarig niveau zal blijven
5) Een extra belasting voor de maatschappij
6 Zal ik nog even ongenuanceerd door gaan?
Een kind krijgen maakt levens kapot? Jij zult in een donkere wereld leven.
pi_86017541
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:27 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Er zijn vele nuances in het down-syndroom. en inderdaad zijn vrouw verbreekt de belofte maar wij hebben dan ook geen inzage in de relatie tussen TS en zijn vrouw, enkel kunnen we concluderen dat TS niet bepaald een communicatief genie is die barst van de eerder genoemde empathie.
Dat is waar, wellicht in een emotionele bui geschreven wat ik me kan inbeelden.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:29:38 #71
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_86017547
Even zonder het gedeelte van TS zijn vooroordelen over het kind, ze hadden een afspraak en zijn vrouw komt deze niet na, voor mij zou die situatie ook niet meer houdbaar zijn. Maar de meeste lezen dat niet en TS is alleen een klootzak omdat hij kwaad is omdat iemand een afspraak niet na komt. En ja het kind kan altijd nog gestoord zijn of weet ik het wat maar dat weet je simpelweg niet en dit wel.

Misschien had je het beter in R&P ofzo kunnen plaatsen zonder alle moeders er bij :P
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:29:41 #72
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_86017549
Voet bij stuk houden... een normaal kind ben je (hopelijk) vanaf begin 20 wel weer vanaf... zo'n downknuppel zit je je hele leven aan vast
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_86017564
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:15 schreef Susi het volgende:
Opvallend, het verschil in reacties van mannen en vrouwen.

vrijdag 3 september 2010 @ 12:30:04 #74
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_86017565
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:29 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Nou als je de OP zo ziet....
Ja, dan zijn vrouwen emotioneelbeperkte leugenachtige wezens...
en je punt is?
Ecosia
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 12:30:04 #75
7074 moussy
kuttekop
pi_86017567
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:26 schreef Iphone4-appeltaart het volgende:
[ afbeelding ] - topic

Zou ik ook niet doen TS, serieus, je bent dan altijd aan het verzorgen enzo, je ziet ook niks terug van jezelf in dat kind, als je vrouw het niet wilt, zou ik gewoon weggaan, serieus, zorg er ook voor dat je op alle mogelijke manieren niet de vader kan zijn, want dit gaat echt zuur worden als je niet 24/7 aan je kind wilt besteden.
Dat is met een 'gezond' kind niet anders.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:30:26 #76
144006 chacama
Ondernemend!
pi_86017575
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:06 schreef Sjeen het volgende:
Ik denk dat deze strijd geen winnaars gaat opleveren. Je vrouw zal voor het kindje gaan en aan jou de keuze of je haar daarin wilt bijstaan.
Dit denk ik dus ook. En ondanks dat TS het behoorlijk ruk heeft geformuleerd, kan ik me zijn frustratie ook voorstellen. Er waren duidelijke afspraken. Maar doordat zijn vrouw nu -onder invloed van hormonen en onbekende gevoelens- het niet meer wil, is er dus een probleem. Het afdwingen van een abortus is geen optie, omdat de vrouw in kwestie dan psychisch ook de put in gaat. En daarbij moet ook naar de risico's gekeken worden van een abortus.

Tegen een gevoel in kun je niet redeneren. Dat is gewoon onmogelijk. Misschien weet de vrouw in kwestie wel dat ze het zo hebben afgesproken en of dat het rationeel misschien niet de beste optie is, maar emotioneel wil ze gewoon dat kindje in haar buik houden.

Succes met het gesprek.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:30:47 #77
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_86017585
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:28 schreef just me het volgende:

[..]

nee hoor jump :*
gelukkig maar JM :)
Ecosia
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:30:52 #78
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86017589
Overigens steun ik de TS. Jij bent de vader, en jij hebt verdomme net zoveel recht op het maken van deze beslissing als je vrouw. "Baas in eigen buik" is tegenwoordig monopolie in eigen buik, ongeacht het feit dat 50% van het verhaal uit de man is gekomen. De natuur heeft voor ons bepaald dat de vrouw het kind zal baren, daar hebben wij niet voor gekozen, en daar kunnen we ook niet voor kiezen. Dat geeft de vrouw echter geen recht om maar te doen en laten met het kind, wat evenveel jouw kind is als het hare, waar ze zin in heeft.

Als jullie de afspraak hebben gemaakt om te aborteren, dan is het een ontzettend laffe streek van je vrouw om daar nu ineens op terug te komen. Ik weet niet wat de oplossing is, het is een moeilijke situatie, maar je vrouw houdt zich niet aan de afspraak - en dit is een verdomd belangrijke afspraak, ook.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_86017593
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:30 schreef moussy het volgende:

[..]

Ow? Ga nou ajb niet beweren dat het allemaal hetzelfde is.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:31:17 #80
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_86017607
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:29 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Een kind krijgen maakt levens kapot? Jij zult in een donkere wereld leven.
ja :')
[edit]
Vooral als je de KEUZE niet hebt.
Niets maar dan ook niets raakt je harder als man als deze keuze VOOR je gemaakt wordt.
Ecosia
pi_86017609
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:30 schreef moussy het volgende:

[..]

Jawel, een gezond kind kun je tussen demiddag alleen laten om thuis of op school boterhammen te eten, een normaal kind kan zelf fietsen en zijn kleren aandoen, etc.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:31:26 #82
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86017610
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:30 schreef Jumparound het volgende:

[..]

en je punt is?
Je wilde toch antwoord. :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:31:46 #83
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_86017625
quote:

[..]

masochist
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 12:32:08 #84
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86017637
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:31 schreef Iphone4-appeltaart het volgende:

[..]

Jawel, een gezond kind kun je tussen demiddag alleen laten om thuis of op school boterhammen te eten, een normaal kind kan zelf fietsen en zijn kleren aandoen, etc.
_O- _O- _O- wat een kul beredenering _O- _O- _O-
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_86017639
Ik ben ook erg benieuwd waarom de vlokkentest zo vroeg gedaan is bij jullie? Hadden jullie niet eerst een nekplooimeting?
Maar ik snap goed dat je dit kindje niet wil hebben, zoveel mensen maken deze keuze,daar is niks mis mee.
Je reactie is alleen veel te hard naar je vrouw toe, op deze manier maak je er een strijd van terwijl jullie allebei juist elkaar nodig hebben om te praten en te steunen en te troosten.
Als je zo snel je huis uitvlucht om bij je broer te gaan wonen is dit ws. geen relatie om al aan een kindje te beginnen.
Ik wil je ook even op het verschil tussen mannen en vrouwen wijzen. Jij denkt heel praktisch, je had de beslissing van te voren al genomen en vind dat dus de juiste beslissing.
Jouw vrouw is zwanger, dan komen er hormonen los in je waardoor je vanaf dag 1 al van het kindje houd en je lichaam verandert ook al meteen, al zijn het van die hele kleine dingen, dit had ze vantevoren ws. niet verwacht.
Maar goed, ze is dus zwanger en het onmogelijke is gebeurd, jullie kindje heeft het Down-syndroom. Geef haar de tijd om dit te verwerken, ze zal ws. vast van alles op gaan zoeken op internet en ervaringen delen met andere vrouwen die dit hebben meegemaakt en ze zal met de tijd een beslissing maken.
Dat jij kwaad word en wegloopt zal haar alleen maar verdrietig maken en juist dit kindje graag willen omdat ze aan jou geen moer heeft nu.

Als je om haar geeft, steun haar dan, zoek informatie op over Down en lees ervaringen van andere stellen die hier ook mee te maken gehad hebben, of ze het kindje nou hebben laten komen of niet.
Je kan een kindje nou eenmaal niet in 1 dag weg laten halen, dit is een zware beslissing die je je hele leven meeneemt en jouw reacties zullen altijd mee gaan spelen in jullie relatie.
pi_86017654
quote:

[..]

Nou in dit geval.... O-)

Als ts schrijft dat ie geen zin heeft om altijd klaar te moeten staan voor zijn kind met down, wie zegt dan dat dat voor een 'normaal' kind niet hoeft? Via de vlokkentest komt er niks uit, maar dan kan het nog een kind met bv geestelijke beperking zijn, een doof kind, een blind kind etc.

Een gezond kind geeft nog geen kans op na 18 jaar rust. Wat als hij/zij een verkeerde keuze maakt? Een verkeerde partner kiest? Ervoor kiest om iets te doen waar jij totaal niet mee kan leven?
pi_86017667
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:32 schreef just me het volgende:

[..]

Mwoa... dat ligt dichter bij de waarheid dan 'da's met een 'gezond' kind niet anders', natuurlijk.
pi_86017679
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:32 schreef just me het volgende:

[..]

Het is de waarheid ga je nog inhoudelijk reageren of moet je je eerst even inlezen?
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:33:38 #89
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_86017681
Alhoewel TS zijn mening heel vreselijk verwoordt, begrijp ik wel een beetje wat hij bedoelt, maar........ zo makkelijk ligt het natuurlijk allemaal niet. Nu weet je dat jullie een kind krijgen met Down, maar over het niveau is nog helemaal niets te zeggen. Het kan dus allemaal meevallen, of niet.

En zo geldt het voor heel veel andere dingen, het leven geeft geen zekerheden; het kan zomaar zo zijn dat jullie een kind krijgen waar uit de testen blijkt dat er niets aan mankeert, maar die later autisme, AHDH of weet ik veel wat allemaal heeft.
Als je geen enkel risico wilt lopen, moet je helemaal geen kinderen krijgen.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_86017702
Ik snap niet waarom je als vrouw, als je de keus HEBT, toch willens en wetens een gehandicapt kind op de wereld zet. Het argument "dat kan altijd gebeuren" is geen argument. Dat weten we allemaal namelijk als we aan kinderen beginnen, en er zijn dus enkele mooie tests om van tevoren bepaalde dingen uit te sluiten (of juist niet).

Vrouw van TS is niet tegen abortus, dus de verstandige keus zou zijn om te aborteren. Dat was ook de afspraak tussen TS en zijn vrouw, dus in mijn ogen is het zijn goed recht om 'weg te lopen'. Zij verbreekt een belofte, hij dan ook.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 12:34:29 #91
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86017704
Overigens zou ik geen flauw idee hebben hoe ik zelf gereageerd zou hebben als ik die uitslag gekregen zou hebben...
pi_86017706
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:33 schreef doeka het volgende:

Da's absoluut waar :Y
pi_86017718
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zo...jij snijdt even een stukje af. Alsof TS de mogelijkheid heeft om 'z'n zin door te drijven'. Als we dan toch raar aan het reageren zijn: zijn vrouw is de enige die de mogelijkheid heeft om d'r 'zin door te drijven'.
nee ik bedoelde meer als hij zijn vrouw zou kunne overtuigen om het toch te doen ;)
Daar kun je dan bijna vergif op innemen dat ze er spijt van krijgt later.
pi_86017742
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:34 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

nee ik bedoelde meer als hij zijn vrouw zou kunne overtuigen om het toch te doen ;)
Daar kun je dan bijna vergif op innemen dat ze er spijt van krijgt later.
Dat kan :)

Maar als dát überhaupt een overweging is, dan zul je eigenlijk elke beslissing moeten laten. :)
pi_86017774
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:33 schreef doeka het volgende:
Nou ja dat is meer waar ik op doel inderdaad. Als TS hieruit is gekomen met zijn vrouw, is het misschien evrstandig om nog eens over het krijgen van kinderen na te denken :)
pi_86017783
quote:

wanneer we nu abortus plegen dan is er niks aan de hand

Ik val eigenlijk vooral over dit stukje. Dus los van het hele Down-verhaal, waar ik niks over te zeggen heb, omdat ik nooit in die situatie heb gezeten.

Maar natuurlijk is er na een abortus nog steeds iets aan de hand. Al was het maar dat jullie toch fundamenteel over een paar dingen van mening blijken te verschillen. Al was het maar dat het voor je vrouw geen appeltje-eitje zal zijn om een abortus te laten plegen en dat ze daar nog jaren last van kan blijven houden. Jij denkt: "hoeps pats weg met die 'vrucht'", voor haar zal dat niet zo makkelijk liggen. Ben jij in staat haar dan ook emotioneel bij te staan na de abortus?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 12:37:20 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86017789
quote:
Hoe is het anders dan wanneer hij er psychisch last van krijgt als zijn vrouw het wel wil houden?
pi_86017867
Ongeacht hoe je erin staat..
Als je vantevoren "afspreekt" wat te doen in deze situatie...
En mevrouw wijkt hier nu ineens, zonder overleg, vanaf...
Ja dan voel je je genaaid...
Zij heeft immers de touwtjes in handen en maakt hier misbruik van.

Persoonlijk zou ik er ook voor kiezen, om over te gaan tot abortus.
Ik vindt een vrucht nog geen kind.
Een kind met een dusdanig syndroom zal de kwaliteit van leven voor zichzelf, de ouders en anderen, volledig veranderen..
Tuurlijk kun je leuke momenten hebben...
En ieder kind heeft voor- en nadelen.. Maar deze nadelen zijn vele malen groter.

Nu is een abortus niet niks.. Dat begrijp ik ook...
Maar dat is een tijdelijk obstakel, wat je wellicht een plaats kunt geven..
Een kind op de wereld zetten met het down-syndroom, is een probleem waar je je hele leven mee geconfronteerd wordt..
Quod Sis, Esse Velis, Nihilque Malis
pi_86017878
Ik wil alleen maar even zeggen.
Het verschillende in mijn omgeving om me heen met het Down Syndroom. En ik zou ze voor geen goud willen missen. De ouders al helemaal niet! En het zijn ongelovelijk gelukkige mensen!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 12:40:21 #100
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86017895
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:39 schreef ymme het volgende:
Ik wil alleen maar even zeggen.
Het verschillende in mijn omgeving om me heen met het Down Syndroom. En ik zou ze voor geen goud willen missen. De ouders al helemaal niet! En het zijn ongelovelijk gelukkige mensen!
Dus als je had kunnen kiezen had je liever een kindje met down gehad dan een gezond kindje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')