abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86121738
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:48 schreef mijnnaamishans het volgende:
Ah haar tante heeft me gebeld, ff terug bellen, kijken wat dat sekreet wil
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:00 schreef mijnnaamishans het volgende:
Hallo allen,

we zitten hier met een probleem, of beter gezegd, mijn vrouw zit met een probleem.

Mijn vrouw is nu 11 weken zwanger en vorige week hebben we een vlokkentest laten uitvoeren.
helaas kwam uit deze test dat onze vrucht het down syndroom heeft.

Mijn vrouw en ik hebben het hier vroeger al uitvoerig over gehad wat we zouden doen als ons dat zou gebeuren maar nu ligt het voor haar dus anders.

we waren vroeger allebei voor abortus maar nu wil ze dat dus niet meer en wil dus een kind met down opvoeden.
ik ben ontzettend furieus geworden aangezien ze die beslissing dus al zonder mij heeft gemaakt en haar en onze eerdere beloftes heeft verbroken.

wanneer we nu abortus plegen dan is er niks aan de hand maar nu wil ze ons leven verknallen door zo'n kind op de wereld te zetten die nooit voor zichzelf kan zorgen en waar je nooit echt plezier van hebt en altijd zorg blijft vragen.

ik woon nu tijdelijk bij mijn broer omdat de situatie samen niet meer houdbaar was maar vanavond willen we alles nog een keer bespreken samen met een bevriende arts erbij.

iemand nog tips om haar over te halen?
quote:
het was dus geen leuk gesprek...

haar zo leuke peettante heeft veel met haar gepraat....
zij zegt dat als ze abortus pleegt ze een uniek mens vermoord want vroeger ging mijn vrouw dus wel veel om met mijn tante en haar down neefje.
in eerste instantie was dat ook voor haar reden om nooit een kind met down syndroom ter wereld te zetten maar dat kutwijf heeft op haar schuldgevoelens zitten inpraten.

Nu denkt ze dus dat we wel een kind met down syndroom kunnen opvoeden en haar peettante wou ons helpen...die peettante wil ik nooit meer zien in mijn leven (ben ook bang dat ik der aan vlieg dan).
ik heb haar geprobeerd uit te leggen dat het kind echt nooit zelfstandig kan zijn, vaak ziek is en ons leven zoals we dat kennen ook ophoudt te bestaan.

toen kwam ze ermee dat we overal hulp konden krijgen maar snapt niet dat het desondanks nog zwaar is en ik gewoon een mooi leven wil voor ons.
heb haar ook het toekomstbeeld gegeven en het feit dat ze ook nooit een normaal functionerende dachter kan hebben waarmee ze winkelt en over vriendjes en dergelijke praat.

haar ouders hebben ook nog met haar gepraat omdat ook zij vinden dat dit ontzettend onverstandig is, de tante is ook niet meer welkom bij haar ouders...

helaas was de conclusie dat er niet meer normaal met haar te praten was, elke vorm van rede was verdwenen, elk realiteitsbesef.

ik herkende niet meer de dame waarop ik verliefd ben geworden en mee ben getrouwd, die verstandige beslissingen maakte en mij juist moest remmen in mijn soms over-enthousiasme.

ik heb gisteren de hele dag de situatie overdacht, een soort van crisisberaad met mijn ouders, broer en mijn beste vrienden.
Achterin de twintig, een goede baan en perspectief om de zaak van mijn vader voort te zetten met mijn broer, nog jong, sportief en gezond.

dat leven, dat wat mij gelukkig maakt verdwijnt...ik zal niet overweg kunnen met een kind met down en ik vind het gewoon achterlijk dat je de samenleving opzadelt met iets wat voorkomen kan worden.

Ik heb dan ook mijn vrouw vanochtend verteld dat als ze niet voor abortus kiest ze mij dus wel verliest en dat ik maandag direct de scheiding aan vraag.
toen werd ze woest en ben ik maar weg gegaan voordat de buren de politie zouden bellen want ze begon te gooien met van alles....

Acht jaar samen en zo eindigd het, naja, ik kan beginnen aan een nieuw leven, alles beter dan je leven vergooien.
als mijn vrouw het kiest en mij erbuiten laat maar wel haar tantes mening gebruikt dan is het gewoon voorbij, ga maar naar je tante dan als het zwaar word.

ik kan gelukkig nog een paar maanden bij mijn broer wonen maar ik probeer zo snel mogelijk weer iets voor mezelf te hebben, ik denk zelfs aan het werken voor mijn vader in Londen, zal mijn aandacht flink afleiden en me uit de omgeving weghalen en dus ook mijn gedachten.

[quote]Op maandag 6 september 2010 10:38 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

tja mijn kind zal me de eerste paar jaar zeker niet veel zien of althans, ik ben in het weekend gewoon thuis en in de avonden.
Een downer vraagt altijd meer aandacht en tevens kan mijn vrouw zoiets niet aan...

Gisteren dus weer een gesprek gehad nadat ze ook met haar ouders heeft gepraat...

Ze ging ervan uit dat een downer wat meer zorg nodig heeft dan een gewoon kind en dat je daarvoor instanties hebt om dat te compenseren.
Dat je je hele leven lang moet zorgen voor dat wou ze niet inzien.
Ook haar tante praatte haar schuldgevoel aan door opmerkingen te maken dat als ze abortus pleegt ze haar neefje dus ook liever dood had gehad, en meer van dat soort smerige opmerkingen.
Die tante is het type dat zelf nu een kutleven heeft en graag mensen erbij heeft die hetzelfde kutleven hebben zoals haar...

Mijn vrouw had dus een romantisch beeld dat het allemaal wel goed zou komen.
toen haar ouders haar confronteerden met wat haar peettante had doorgemaakt en het toch niet zo rooskleurig was begon ze te twijfelen al.
Ik heb haar ook te kennen gegeven dat ik waarde hecht aan afspraken die je maakt en dat een relatie op vertrouwen en afspraken gebasseerd is.
als zij zou doorzetten zou ik een einde aan de relatie maken.
dan zeggen mensen wel dat het chantage is maar het is gewoon de realiteit, ik/wij wouden een normaal leven en dan beginnen we niet met een kind dat meteen al een achterstand heeft die nooit in te halen is.

Ze heeft dus ook ingestemd met de abortus, woensdag gaat de afspraak dus gewoon door.
We "vermoorden" geen kind maar geven een ander kind een kans.
wanneer dit kind met down was geboren dan was er geen ander kind gekomen, nu er abortus is krijgt een gezond kind de kans.
dat is beter voor ons, familie en samenleving.

en mensen kunnen me wel hard vinden en emotieloos maar deze keiharde opstelling was de enige manier om haar weer met beide voeten op aarde te krijgen.
ook in dit soort omstandigheden moet je je hoofd koel houden en rationele afwegingen kunnen maken, wat zij dus niet meer kon.

Eind goed al goed, vanavond ga ik weer terug naar huis en heb als verassing voor haar maar een vakantie geboekt met de kerst om alle ellende te vergeten.
Als die dame van hans zo instabiel is vraag ik me af of de abrortus wel doorgaat, dat ze zich niet weer bedenkt.
pi_86121791
Oh, nu is de dame in kwestie weer instabiel..
Wat denk je ervan dat iemand haar even tot de orde geroepen heeft, Hans en/of haar ouders, en dat ze er nu anders tegen aan kijkt. Niet overal meteen iets achter zoeken!
  maandag 6 september 2010 @ 12:12:59 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86121807
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:39 schreef Stali het volgende:
[..]
Wat doe jij eigenlijk voor werk, Hans?
Hans heeft het geluk bij papa op de zaak te werken, en dat is maar goed ook, anders zou het met zijn basis verdomd lastig worden zo'n topsalaris te verdienen, je begint immers niet met een secretaresse die wel kan spellen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86121826
Ben benieuwd of de abortus wel doorgaat..
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
  Licht Ontvlambaar maandag 6 september 2010 @ 12:13:51 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86121830
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:12 schreef -moppie- het volgende:
Wat denk je ervan dat iemand haar even tot de orde geroepen heeft, Hans en/of haar ouders, en dat ze er nu anders tegen aan kijkt. Niet overal meteen iets achter zoeken!
Hans beschrijft haar als instabiel, dat zijn geen conclusies die van ons komen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86121876
Als de dame van hans zo instabiel is vraag ik af waraom ze een kind uberhaupt een goed idee vinden. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86121891
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:12 schreef -moppie- het volgende:
Ehm, hans zelf vind zijn vrouw instabiel hoor. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 6 september 2010 @ 12:18:18 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86121954
Zijn vrouw kan natuurlijk weer van gedachten veranderen. Ik voorzie nog wel enig drama.
The love you take is equal to the love you make.
pi_86121962
Wat een fijne relatie gaat dat worden, met een man die je heeft gedwongen tot abortus. (Ik geef Hans verder gelijk, maar deze relatie gaat hoe dan ook niet werken).
  maandag 6 september 2010 @ 12:20:24 #10
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86122007
Maar Hans, waar ik graag nog antwoord op wilde hebben als het mogelijk is.

Je wil geen gehandicapt kind ivm je carriere, maar als je aan kinderen begint kan je toch altijd een gehandicapt kind krijgen, tijdens de zwangerschap, tijdens de bevalling, na de geboorte enz.
Hoe ga je daar dan mee om?
Is dat niet iets waar je ook aan moet denken?

Ben ook wel benieuwd hoe het telefoontje met de bemoeizuchtige tante is verlopen.
pi_86122061
Wat een verhaal.
pi_86122065
Ik ben ook wel heel benieuwd naar het telefoontje.. als dat er al geweest is
en volgens mij kan Hans beter helemaal niet aan kinderen beginnen... volgens mij is zijn leventje zoals het nu is veel belangrijker voor 'm...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86122109
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:20 schreef snakelady het volgende:

Je wil geen gehandicapt kind ivm je carriere, maar als je aan kinderen begint kan je toch altijd een gehandicapt kind krijgen, tijdens de zwangerschap, tijdens de bevalling, na de geboorte enz.

Ben ook wel benieuwd hoe het telefoontje met de bemoeizuchtige tante is verlopen.
Er is een groot verschil tussen een kind dat nog niet is geboren en het verloop vh leven van een levend kind. Ik steun Hans in deze.
pi_86122124
precies en het laatste wat je wilt is je leven moeilijker maken dan het al is. :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 6 september 2010 @ 12:25:55 #15
289263 Brerius
wie strooit, die oogst
pi_86122173
Het lijkt me vrij moeilijk om iets te aborteren wat van binnen in je groeit, ook al is het een mongooltje. Dus weet niet of je kan spreken van instabiel gedrag. Het is gewoon het moeder instink dat de overhand heeft.
  maandag 6 september 2010 @ 12:27:48 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86122230
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:23 schreef Tonyo86 het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen een kind dat nog niet is geboren en het verloop vh leven van een levend kind. Ik steun Hans in deze.
Ik kan zijn mening voor abortus ook zeker begrijpen, zou ik ook voor kiezen denk ik.

Maar met het oog op de toekomst is er geen verschil met een kind wat tijdens de bevalling gehandicapt raakt of wat al vanaf bevruchting gehandicapt is.
Het enige verschil is dat dat je bij bevruchting kan kiezen voor afbreken.

Mijn nichtje bv is door zuurstoftekort meervoudig gehandicapt, ze is nu 21 en kan eigenlijk niks, mijn dochter van 2 kan en begrijpt veel meer.
Na de geboorte hebben ze gekozen haar van de beademing af te halen maar ze bleef ademen.
Dan kan je een carriere helemaal vergeten.
  maandag 6 september 2010 @ 12:30:51 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86122313
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:24 schreef rubje het volgende:
precies en het laatste wat je wilt is je leven moeilijker maken dan het al is. :s)
Dan moet je niet aan kinderen beginnen. ;)
  maandag 6 september 2010 @ 12:33:47 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86122380
Ik geloof ook niet dat zijn voorkeur voor een abortus, of zelfs de (heel naïef) op voorhand gemaakte afspraken hem kwalijk genomen worden, het wordt hem kwalijk genomen dat hij een volledig gebrek aan inlevingsvermogen heeft nu zijn vrouw, al dan niet ingegeven door het instinct de zwangerschap te beschermen, op die afspraak wil terugkomen.

Dat hij daar kwaad over is, is voor de meesten ook nog begrijpelijk, echter, de manier waarop hij zich vervolgens uitlaat over zijn vrouw, gehandicapten in het algmeen en hoe te handelen indien zijn vrouw niet overgehaald kan worden tot een abortus is wat de meesten tegen de borst stuit.

Niet zozeer de mening, maar het volledige gebrek aan respect is wat irriteert.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 september 2010 @ 12:33:54 #19
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86122382
Door zijn 'botte' en niet inlevende opstelling heeft Hans zijn vrouw behoed voor een ernstige fout. Ik vind hem heel wat socialer dan al die invoelende vrouwtjes hier. Die hadden haar zo een vreselijk leven ingepraat. Wat is dat eigenlijk voor iets?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86122397
*benieuwd naar het telefoongesprek met bewuste tante*
  maandag 6 september 2010 @ 12:37:05 #21
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_86122478
Hans heeft 100% gelijk. Door de sociale instelling van de vrouw mag haar man en de maatschappij boeten voor de fout die zij bewust maakt.
  maandag 6 september 2010 @ 12:38:54 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86122542
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:33 schreef Sachertorte het volgende:
Door zijn 'botte' en niet inlevende opstelling heeft Hans zijn vrouw behoed voor een ernstige fout. Ik vind hem heel wat socialer dan al die invoelende vrouwtjes hier. Die hadden haar zo een vreselijk leven ingepraat. Wat is dat eigenlijk voor iets?
Dan schijn je toch weer te missen dat de meeste vrouwen de keuze voor een abortus wél zouden begrijpen. Maar ja, dat is natuurlijk lang zo polariserend niet.
  maandag 6 september 2010 @ 12:40:37 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_86122592
Wat een verhaal... Ben benieuwd of de abortus nog doorgaat of dat hans z'n vrouw dit maar gewoon heeft toegezegd zodat hij de scheidingspapieren niet ging aanvragen.
pi_86122609
Nou, het leest als een boek! Succes, Hansie. Je huwelijk is gered! Pas op voor je nek want voor je het weet breek je dat nog over al haar nieuwe aankopen van jouw geld!

Wat een debiel topic toch, wil de echte retard nu opstaan?
Go hard or go home
pi_86122696
Volg de soap uiteraard mee want wat een cliffhanger. :).
  maandag 6 september 2010 @ 12:43:38 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86122700
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:40 schreef kwiwi het volgende:
Wat een verhaal... Ben benieuwd of de abortus nog doorgaat of dat hans z'n vrouw dit maar gewoon heeft toegezegd zodat hij de scheidingspapieren niet ging aanvragen.
Ik ben vooral benieuwd of de artsen die de abortus moeten uitvoeren ook bereid zijn dat te doen als de zwangere niet geheel overtuigd is van de noodzaak van de abortus....

Maar goed, op die manier wordt het waarschijnlijk een 25-delige reeks voor kloon Hans.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 september 2010 @ 12:45:04 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86122755
Weet Hans al van de wettelijke bedenktijd bij een abortus? Dan kan hij zich daarover even inlezen en het in zijn verhaal opnemen.
pi_86122862
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:20 schreef snakelady het volgende:

die kans is aanwezig maar gezien de statistieken is die kans enorm klein.
dat zoiets kan gebeuren is iets waar je dan mee moet leven, dat hoort bij het leven.

het bewust nemen van een kind met een handicap is iets wat ik niet zie als "bij het leven horen".
hans
pi_86122889
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:49 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

dat zoiets kan gebeuren is iets waar je dan mee moet leven, dat hoort bij het leven.

het bewust nemen van een kind met een handicap is iets wat ik niet zie als "bij het leven horen".
Daar heb je gelijk in.

Maar die tante belde, wat zei ze?
  maandag 6 september 2010 @ 12:50:07 #30
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_86122898
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:40 schreef Noek het volgende:
Nou, het leest als een boek! Succes, Hansie. Je huwelijk is gered! Pas op voor je nek want voor je het weet breek je dat nog over al haar nieuwe aankopen van jouw geld!

Wat een debiel topic toch, wil de echte retard nu opstaan?
Noek :D
Maar je hebt gelijk, t leest als een boek.

Ik heb alleen dit topic gelezen (dus niet het vorige topic), het kan zijn dat ik in herhaling val, maar een vakantie boeken om de ellende te vergeten gaat denk ik niet werken. Tis misschien wat afleiding, maar eenmaal thuis is het onderwerp niet afgesloten.
pi_86122918
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:45 schreef Lienekien het volgende:
Weet Hans al van de wettelijke bedenktijd bij een abortus? Dan kan hij zich daarover even inlezen en het in zijn verhaal opnemen.
de wettelijke bedenktijd is 5 dagen en dat is al geweest, bovendien gaat het hier om een toekomstig kind met ernstig medische gebreken en dat is dus een andere categorie
hans
pi_86122933
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:50 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

de wettelijke bedenktijd is 5 dagen en dat is al geweest,
5 dagen nadat je bij een abortuskliniek geweest bent..

quote:
bovendien gaat het hier om een toekomstig kind met ernstig medische gebreken en dat is dus een andere categorie
dat is per downkindje ook verschillend hoor...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86122944
De afspraak was toch al gemaakt, voor aanstaande woensdag!

En al die kerels die komen miepen over vrouwen die het allemaal niet begrijpen: lees eerst de eerdere delen goed en begrijpend enzo, en kom dan pas terug. Stom gemier altijd }:|
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 september 2010 @ 12:52:41 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86122966
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
Noek :D
Maar je hebt gelijk, t leest als een boek.

Ik heb alleen dit topic gelezen (dus niet het vorige topic), het kan zijn dat ik in herhaling val, maar een vakantie boeken om de ellende te vergeten gaat denk ik niet werken. Tis misschien wat afleiding, maar eenmaal thuis is het onderwerp niet afgesloten.
Doen we toch gewoon even een topiclist... die had in de OP ook niet misstaan:

Vrucht met down syndroom
Vrucht met down syndroom #2
Dilemma: vrucht met downsydroom. (#3)
down of niet down... discussie deeltje 4
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86122968
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:51 schreef Vicky het volgende:

[..]

Vijf dagen na bezoek aan bijv. de huisarts toch?
Ze doen het vrouwen toch niet aan om twee keer naar een abortuskliniek te moeten mag ik hopen?
  maandag 6 september 2010 @ 12:53:07 #36
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86122976
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:50 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

de wettelijke bedenktijd is 5 dagen en dat is al geweest, bovendien gaat het hier om een toekomstig kind met ernstig medische gebreken en dat is dus een andere categorie
Euhm, het gaat over een kind met een gen-afwijking, waarvan de medische gebreken nog niet vastliggen en ook niet testbaar zijn. Downsyndroom komt in zeer verschillende gradaties
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 6 september 2010 @ 12:54:02 #37
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_86123011
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Doen we toch gewoon even een topiclist... die had in de OP ook niet misstaan:

Vrucht met down syndroom
Vrucht met down syndroom #2
Dilemma: vrucht met downsydroom. (#3)
down of niet down... discussie deeltje 4
:o Dat is allemaal van Hans!
Ik dacht bij het zien van die #5 dat hij was ingehaakt op een bestaand topic :')
pi_86123018
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:52 schreef Stali het volgende:

[..]

Vijf dagen na bezoek aan bijv. de huisarts toch?
Ze doen het vrouwen toch niet aan om twee keer naar een abortuskliniek te moeten mag ik hopen?
nee... je krijgt eerst een intake gesprek bij de kliniek, dan een echo om te kijken hoever je bent. Als je minder dan, ik dacht, 8 weken bent krijg je een pilletje mee. Na die periode moet er een curretage plaatsvinden. Je krijgt dan de wettelijke bedenktijd van 5 dagen ik spreek helaas uit ervaring
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86123077
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:33 schreef Sachertorte het volgende:
tsja. baar een kind met handicap en je leven is vreselijk he....
gelukkig weet je niet waar je over lult.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86123124
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan schijn je toch weer te missen dat de meeste vrouwen de keuze voor een abortus wél zouden begrijpen. Maar ja, dat is natuurlijk lang zo polariserend niet.
de meeste? volgens mij heeft tot nu toe 4 topics lang helemaal niemand gezegd dat de keuze voor abortus niet te begrijpen valt. andersom daarentegen......
  maandag 6 september 2010 @ 12:58:07 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86123140
Hoe kan het nou? Hans meldt op 3 september dat 'vorige week' de vlokkentest is geweest en a.s. woensdag is de afspraak in de abortuskliniek. Dus er is al een voortraject voor de abortus geweest (zijn vrouw was toen kennelijk akkoord met een abortus?), maar zijn vrouw is toen weer van gedachten veranderd (zie posts 3 september) en sinds gisteren is ze toch weer akkoord met een abortus?
  maandag 6 september 2010 @ 12:59:00 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86123165
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:57 schreef simmu het volgende:

[..]

de meeste? volgens mij heeft tot nu toe 4 topics lang helemaal niemand gezegd dat de keuze voor abortus niet te begrijpen valt. andersom daarentegen......
Maar dat zeg ik toch ook!
pi_86123220
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

:o Dat is allemaal van Hans!
Ik dacht bij het zien van die #5 dat hij was ingehaakt op een bestaand topic :')
neuh, tis ook niet allemaal over hans hoor. het varieert allemaal nogal waar het over gaat behalve dan dat sommige mensen er vreemde ideeen op nahouden wat downsyndroom nu eigenlijk inhoudt. maar de achtergrond is wel van hans. en hans is nogal een uhm, tsja, hoe zal ik het zeggen, apart tiepje....

en een troll.
pi_86123251
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:49 schreef Stali het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in.

Maar die tante belde, wat zei ze?
ze belde kort erop weer, nam op en ze begint meteen een tirade.

of eigenlijk begon ze meteen te schelden met klootzak dit/dat.

mijn vrouw heeft het dus met haar gehad over abortus en ook mijn standpunt dat een downer een gigantisch blok aan je been is, geen toekomstperspectieven heeft en het leven van de ouders ook verpest hoe leuk dat kind met down ook is.

ze vond mij asociaal omdat ik altijd wel leuk tegen haar zoontje doe en nu achteraf ze het raar vind dat ik mongolen dood wens.
ik zei dat ik ze niet dood wens maar dat met de huidige medische technieken waarbij je kan zien dat het een downer word abortus de enige juiste weg is en dat dat onze keuze is.
toen vroeg ze of ze ik haar kind ook nutteloos vond...

maatschappelijk gezien dus wel...
toen begon ze dus weer te tieren over hitler en dergelijke en dat haar zoon fantastisch was en iedereen hem leuk vind.
Toen ik zei dat mensen niet eerlijk zijn als de waarheid pijnlijk is werd ze kwaad en vroeg ze om voorbeelden dat haar zoon niet leuk is...
Toen flapte ik er dus uit dat dat ene buurmeisje die aangerand is door hem (omdat die dus wel sexuele gevoelens heeft maar geen grenzen kent) niet zo blij zal zijn net als haar ouders en buurtbewoners.

toen ik er eindelijk weer doorheen kwam heb ik haar gevraagd of ze ons voor altijd met rust wou laten en dat haar gedrag waarin ze op de schuldgevoelens van mijn vrouw inpraatte niet worden gewaardeerd en dat wij geen contact meer willen.

toen ze weer begon te huilen, schelden en tieren heb ik de verbinding maar verbroken, ben er wel klaar mee.
hans
pi_86123276
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar dat zeg ik toch ook!
sowwy :@ de meeste vrouwen in het algemeen en alle vrouwen in alle topics over hans hier :Y
beter? O-)
  maandag 6 september 2010 @ 13:02:52 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86123285
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:58 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kan het nou? Hans meldt op 3 september dat 'vorige week' de vlokkentest is geweest en a.s. woensdag is de afspraak in de abortuskliniek. Dus er is al een voortraject voor de abortus geweest (zijn vrouw was toen kennelijk akkoord met een abortus?), maar zijn vrouw is toen weer van gedachten veranderd (zie posts 3 september) en sinds gisteren is ze toch weer akkoord met een abortus?
Ja, instabiel zwanger vrouwtje hè... je kent dat wel :')

Morgen wil ze weer niet, en dan komen ze daar woensdag en dan heeft hij de hele weg in de auto nog op haar in lopen praten en dan denkt ze dat ze wel wil, en voor ze in de buurt van de behandelkamer is rent ze gillend naar buiten "Ik wil niet, ik wil niet, hij heeft me gedwongen!!"

Dit wordt gewoon een reeks, want over 3 weken is er nog niets gebeurd, en dan zul je zien dat zijn vrouw de baby heeft voelen bewegen.... dan kan hij lullen als brugman maar gaat het zeker niets meer worden.
Oh, en dan zo rond die tijd ook nog de vruchtwaterpunctie natuurlijk....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86123293
Ik wil weten waar die tante voor belde. }:| .

Edit het staat er. Even lezen. :) .
pi_86123340
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:53 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Euhm, het gaat over een kind met een gen-afwijking, waarvan de medische gebreken nog niet vastliggen en ook niet testbaar zijn. Downsyndroom komt in zeer verschillende gradaties
ja maar die gradaties zijn niet slecht, middel of goed.
maar superslecht, iets minder slecht, slecht, matig slecht.
het blijft een zorgenkind, welke gradatie dan ook
hans
  maandag 6 september 2010 @ 13:05:22 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86123365
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:03 schreef Stali het volgende:
Ik wil weten waar die tante voor belde. }:| .

Edit het staat er. Even lezen. :) .
Ja, en die tante heeft natuurlijk na zoveel jaar met een Down-kindje daar nog steeds vreselijke issues mee, dat het haar wat kan schelen wat Hans ervan vindt.

En en passant wordt even vermeld dat haar kind een meisje heeft aangerand, nog een argument tegen 'mongolen'.

:')
pi_86123384
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:04 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

ja maar die gradaties zijn niet slecht, middel of goed.
maar superslecht, iets minder slecht, slecht, matig slecht.
het blijft een zorgenkind, welke gradatie dan ook
je kan ook een kindje krijgen dat een ontzettende huilbaby is of een kindje dat heftige allergieen heeft, dat is dan ook een zorgenkindje...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † maandag 6 september 2010 @ 13:06:16 #51
7074 moussy
kuttekop
pi_86123392
Tis net GTST :o
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 6 september 2010 @ 13:06:46 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86123409
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en die tante heeft natuurlijk na zoveel jaar met een Down-kindje daar nog steeds vreselijke issues mee, dat het haar wat kan schelen wat Hans ervan vindt.

En en passant wordt even vermeld dat haar kind een meisje heeft aangerand, nog een argument tegen 'mongolen'.

Vreemd ook dat Hans dat wel weet, terwijl de moeder van het kind dat niet weet....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86123427
was er niet ooit eens zo'n muts die een leuk reltopicreeksje startte en daar toen een boek over schreef?
pi_86123440
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:51 schreef Vicky het volgende:

[..]

[..]

dat is per downkindje ook verschillend hoor...

euh, ons ziekenhuis voert gewoon abortussen uit hoor.
punt is alleen dat het nu een medische ingreep word en het niet meer kan met medicatie
hans
pi_86123485
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:01 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

ze belde kort erop weer, nam op en ze begint meteen een tirade.

of eigenlijk begon ze meteen te schelden met klootzak dit/dat.

mijn vrouw heeft het dus met haar gehad over abortus en ook mijn standpunt dat een downer een gigantisch blok aan je been is, geen toekomstperspectieven heeft en het leven van de ouders ook verpest hoe leuk dat kind met down ook is.

ze vond mij asociaal omdat ik altijd wel leuk tegen haar zoontje doe en nu achteraf ze het raar vind dat ik mongolen dood wens.
ik zei dat ik ze niet dood wens maar dat met de huidige medische technieken waarbij je kan zien dat het een downer word abortus de enige juiste weg is en dat dat onze keuze is.
toen vroeg ze of ze ik haar kind ook nutteloos vond...

maatschappelijk gezien dus wel...
toen begon ze dus weer te tieren over hitler en dergelijke en dat haar zoon fantastisch was en iedereen hem leuk vind.
Toen ik zei dat mensen niet eerlijk zijn als de waarheid pijnlijk is werd ze kwaad en vroeg ze om voorbeelden dat haar zoon niet leuk is...
Toen flapte ik er dus uit dat dat ene buurmeisje die aangerand is door hem (omdat die dus wel sexuele gevoelens heeft maar geen grenzen kent) niet zo blij zal zijn net als haar ouders en buurtbewoners.

toen ik er eindelijk weer doorheen kwam heb ik haar gevraagd of ze ons voor altijd met rust wou laten en dat haar gedrag waarin ze op de schuldgevoelens van mijn vrouw inpraatte niet worden gewaardeerd en dat wij geen contact meer willen.

toen ze weer begon te huilen, schelden en tieren heb ik de verbinding maar verbroken, ben er wel klaar mee.
Of je het contact definitief moet verbreken? Kunt ook een poos afstand nemen in ieder geval zolang de tante zich zo aangevallen voelt. Wat zegt je vrouw hierover? Wil zij ook geen contact meer?
pi_86123503
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

je kan ook een kindje krijgen dat een ontzettende huilbaby is of een kindje dat heftige allergieen heeft, dat is dan ook een zorgenkindje...
ja en het kan een nieuwe einstein zijn of een johan cruijf.
feit is dat we van gemiddeldes uit gaan en niet van outliers
hans
  maandag 6 september 2010 @ 13:10:37 #57
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86123560
@ Lienekien.

Je snapt het niet. Door een invoelende en begrijpende opstelling en ach komt wel goed praat stimuleer je volharding in het niet uitvoeren van een abortus. Dan kun je dus wel roepen dat je de keuze voor een abortus wel begrijpt, maar je helpt iemand daar niet mee. In dit geval was abortus de enig juiste keus, en dan is de sociale opstelling dat je hard op iemand inpraat tot die dat ook inziet. Zoals Hans gedaan heeft, waarvoor hulde. Hans is kortom een goed mens, over de invoelers ben ik nog niet helemaal uit.
pi_86123569
quote:

[..]

die kans zit er dus wel in he.
downers hebben gewoon sexuele driften.
een normaal persoon weet dat die niet zomaar een meisje van de straat kan grijpen en zijn ding doen.
Mongolen hebben dat bewustzijn niet (altijd).
De vriendin van een vriend van mij werkt in een inrichting en daar komen pogingen tot vaak voor, inclusief het thuis komen met blauwe plakken.
hans
pi_86123585
De vraag is alleen of de relatie de crisis nu alsnog overleefd of dat we straks zitten met een vrouw die alsnog bij hans wegloopt en het hem de rest van zijn leven kwalijk neemt...
  maandag 6 september 2010 @ 13:12:03 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86123610
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:07 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
euh, ons ziekenhuis voert gewoon abortussen uit hoor.
punt is alleen dat het nu een medische ingreep word en het niet meer kan met medicatie
Dat zou vorige week ook al zo zijn geweest... medicatie is sowieso al niet meer bruikbaar als vorm van abortus als men in een periode zit dat er al een vlokkentest gedaan kon worden.

Daarbij is de kans ook nog aanwezig dat medicatie niet werkt, zelfs als het kindje niet meer leeft en de medicatie alleen gebruikt wordt om de miskraam op te wekken lukt dat soms niet.... ook met 8½ week niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86123612
quote:

[..]

Ja, net zo makkelijk. :D.
Ik geloof er ook niet veel van maar soms zijn de meest rare dingen wel waar.
  maandag 6 september 2010 @ 13:12:21 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86123625
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:10 schreef Sachertorte het volgende:
@ Lienekien.

Je snapt het niet. Door een invoelende en begrijpende opstelling en ach komt wel goed praat stimuleer je volharding in het niet uitvoeren van een abortus. Dan kun je dus wel roepen dat je de keuze voor een abortus wel begrijpt, maar je helpt iemand daar niet mee. In dit geval was abortus de enig juiste keus, en dan is de sociale opstelling dat je hard op iemand inpraat tot die dat ook inziet. Zoals Hans gedaan heeft, waarvoor hulde. Hans is kortom een goed mens, over de invoelers ben ik nog niet helemaal uit.
Hans is fake, dat je dat niet snapt.

De invoelers zijn wél echt en ja, dan zijn de oplossingen niet zo gemakkelijk en pasklaar.
pi_86123638
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vreemd ook dat Hans dat wel weet, terwijl de moeder van het kind dat niet weet....
die moeder was het voor het "gemak" even vergeten en ze doet net alsof haar zoontje en dat meisje onschuldig "doktertje" aan het spelen waren.
ondertussen mag haar zoon dus ook niet gebruik maken van een prostituee omdat dat vies is maar hij vormt dus wel een gevaar nu...
hans
  maandag 6 september 2010 @ 13:13:24 #64
144006 chacama
Ondernemend!
pi_86123665
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

:Y klopt. Maar als je mazzel hebt dan is dat niet een leven lang. Het heeft wel invloed op je relatie, op je cariere en op jezelf. Maar het is wel iets dat je overkomt. In het geval van Hans kan hij er nu bewust voor kiezen om dit kindje niet te willen. Wat hij er voor terug krijgt, is de vraag. Want er zijn genoeg aandoeningen die je niet kunt voorzien. En die een grotere impact kunnen hebben dan het opvoeden van een kindje met down. Waarbij ik niet zeg dat Hans verkeerd beslist, maar misschien zou hij beter adoptie kunnen overwegen, omdat je dan een kindje hebt dat al geboren is en niet met evt. geboren afwijkingen op de wereld komt.
  maandag 6 september 2010 @ 13:13:44 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86123672
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:11 schreef freecell het volgende:
De vraag is alleen of de relatie de crisis nu alsnog overleefd of dat we straks zitten met een vrouw die alsnog bij hans wegloopt en het hem de rest van zijn leven kwalijk neemt...
Als ze verstandig is doet ze dat sowieso.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 september 2010 @ 13:14:58 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86123716
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:10 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

die kans zit er dus wel in he.
downers hebben gewoon sexuele driften.
een normaal persoon weet dat die niet zomaar een meisje van de straat kan grijpen en zijn ding doen.
Mongolen hebben dat bewustzijn niet (altijd).
De vriendin van een vriend van mij werkt in een inrichting en daar komen pogingen tot vaak voor, inclusief het thuis komen met blauwe plakken.
Ja, je hebt een hekel aan mongolen, dat is nu wel duidelijk. Je vindt ze nutteloos en nog gevaarlijk ook. Je hebt er nog best aardig een heel verhaal omheen gebouwd, zodat je dat punt herhaaldelijk kunt maken.
pi_86123722
quote:
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken dat er al bom gelegd is onder de relatie en die los je niet op met een vakantietje. Straks laat ze die abortus doen maar gaat ze hem stilletjes haten omdat hij zo op haar ingepraat heeft.
pi_86123730
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:13 schreef chacama het volgende:

[..]

:Y klopt. Maar als je mazzel hebt dan is dat niet een leven lang. Het heeft wel invloed op je relatie, op je cariere en op jezelf. Maar het is wel iets dat je overkomt. In het geval van Hans kan hij er nu bewust voor kiezen om dit kindje niet te willen. Wat hij er voor terug krijgt, is de vraag. Want er zijn genoeg aandoeningen die je niet kunt voorzien. En die een grotere impact kunnen hebben dan het opvoeden van een kindje met down. Waarbij ik niet zeg dat Hans verkeerd beslist, maar misschien zou hij beter adoptie kunnen overwegen, omdat je dan een kindje hebt dat al geboren is en niet met evt. geboren afwijkingen op de wereld komt.
klopt...

maar Hans wil blijkbaar het perfecte kind..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86123760
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze verstandig is doet ze dat sowieso.
alleen omdat ik haar aan haar afspraak houdt, alsof een leven met een zwaar gehandicapt leven wel goed voor haar is.

ik ken haar beter dan jullie en heb altijd klaar gestaan voor haar.
ze kan iets dergelijks niet aan en ze wil het niet als ze weer logisch kan nadenken
hans
pi_86123768
@chacama: adoptie is een idee. maar dan loopt hans toch ook tegen een paar dingetjes aan. zoals de verplichte intake. adoptiekindjes hebben vaak bindingsissues. maar ja: dat zal wb hans dan wel geen issue zijn :')
  maandag 6 september 2010 @ 13:17:03 #71
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86123804
Ik vind Hans anders best geloofwaardig. Zal wel komen omdat ik zelf ook zo'n botterik ben. Wat je met dat invoelen doet en ach en wee gesteun dat het allemaal niket zo makkelijk is, is je laten leiden door emoties. Terwijl er gewoon een rationele analyse gemaakt moet worden. En dan is de zaak opeens zo klaar als een klontje.
pi_86123822
quote:
Dan nog zijn beide partijen beter af. Klinkt hard, maar zij vraag me af of ze bij het alternatief (kind blijft, hans weg) gelukkiger van was geworden.
pi_86123830
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:15 schreef Stali het volgende:

[..]

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken dat er al bom gelegd is onder de relatie en die los je niet op met een vakantietje. Straks laat ze die abortus doen maar gaat ze hem stilletjes haten omdat hij zo op haar ingepraat heeft.
een vakantie lost niet alles op maar leidt wel af, thuis zitten is een betere optie?
ik heb het beste met ons voor, en dat weet zij ook wel
hans
pi_86123847
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, je hebt een hekel aan mongolen, dat is nu wel duidelijk. Je vindt ze nutteloos en nog gevaarlijk ook. Je hebt er nog best aardig een heel verhaal omheen gebouwd, zodat je dat punt herhaaldelijk kunt maken.
Mja jij vindt het verantwoord om mongolen de wereld in te laten komen? :)
Feit blijft dat het een afwijking is en niet normaal. :)
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_86123920
Wat is er Fake aan Hans, Lienekien?
  maandag 6 september 2010 @ 13:20:04 #76
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86123947
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:49 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

Ben het daar ook wel mee eens maar omdat je eerst zo gehamerd was op je carriere was ik benieuwd naar je mening hier over.
Aangezien je dan geen keuze hebt.
pi_86123960
quote:

[..]

Jij zegt echt zo vaak domme dingen, en nu kom ik je weer tegen in een topic waar je wederom domme dingen aan het verkondigen bent.
pi_86123995
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:07 schreef simmu het volgende:
was er niet ooit eens zo'n muts die een leuk reltopicreeksje startte en daar toen een boek over schreef?
Reinhilde/Floortje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86123996
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:17 schreef Sachertorte het volgende:
Ik vind Hans anders best geloofwaardig. Zal wel komen omdat ik zelf ook zo'n botterik ben. Wat je met dat invoelen doet en ach en wee gesteun dat het allemaal niket zo makkelijk is, is je laten leiden door emoties. Terwijl er gewoon een rationele analyse gemaakt moet worden. En dan is de zaak opeens zo klaar als een klontje.
Daar is de kritiek niet op geweest. Wel over het gebrek aan inlevingsvermogen. Zij hebben geneukt, zij hebben een kind gemaakt met mankementen maar zij is de enige van de twee die de abortus moet ondergaan. Je kunt het ook op een normale manier bespreken in plaats van je als een autoritaire rotvent te gedragen en je zo laatdunkend over "mongolen" uit te laten.
pi_86124030
Het is heel simpel, Hans heeft (naar mijn mening terecht, en respect voor je duidelijke keuze, dat is geen makkelijk iets om zo'n beslissing te nemen) geen zin in een kind met het SvD. Met duidelijke redenen, die nog eens kloppen ook.

Ondanks dat er vooraf ook door z'n vrouw is besloten in zo'n geval abortus te plegen, krijgt de dame in kwestie toch schuldgevoelens (aangepraat), en wil toch anders.

Hans is het daar niet mee eens, en dreigt de relatie op te zeggen, want hij kiest voor zijn eigen leven, en heeft geen zin in een zorgenkindje, maar probeert het liever weer opnieuw.

Zoiets, toch?

Ik zie het probleem niet, behalve dat het een zware (klote) situatie is, die je niemand toewenst.
pi_86124042
quote:

[..]

als mensen echt eerlijk zijn dan kun je dat alleen maar beamen...

kijk eens hoeveel zorg er om een downer heen moet worden gebouwd opdat hij normaal kan functioneren binnen zijn capaciteiten en dat terwijl je er geen meerwaarde voor terug krijgt.

Ik wil later gewoon later een kind hebben die zelfstandig word, een eigen leven opbouwt en waarmee je leuke dingen kan doen en goede gesprekken.
een downer maakt op een gegeven moment geen progressie meer door en is elke dag weer hetzelfde en dat je hele leven lang.

en ze kunnen "gevaarlijk" zijn...dat is ook gewoon een feit.
volgensmij weten ook vrij weinig mensen dat in inrichtingen voor downers en zeer zwakbegaafden met regelmaat een hoer langs komt om ze weer "rustig" te krijgen
hans
pi_86124080
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:21 schreef Stali het volgende:

[..]

Daar is de kritiek niet op geweest. Wel over het gebrek aan inlevingsvermogen. Zij hebben geneukt, zij hebben een kind gemaakt met mankementen maar zij is de enige van de twee die de abortus moet ondergaan. Je kunt het ook op een normale manier bespreken in plaats van je als een autoritaire rotvent te gedragen en je zo laatdunkend over "mongolen" uit te laten.
Wat een onzin, een een goede relatie los je SAMEN zoiets op, net zoals je SAMEN een bevalling meemaakt. Zij ondergaat lichamelijk wel de abortus, maar het is niet dat Hans er niets mee te maken heeft. Die krijgt het geestelijk OOK mee.
pi_86124117
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:22 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

als mensen echt eerlijk zijn dan kun je dat alleen maar beamen...

kijk eens hoeveel zorg er om een downer heen moet worden gebouwd opdat hij normaal kan functioneren binnen zijn capaciteiten en dat terwijl je er geen meerwaarde voor terug krijgt.

Ik wil later gewoon later een kind hebben die zelfstandig word, een eigen leven opbouwt en waarmee je leuke dingen kan doen en goede gesprekken.
een downer maakt op een gegeven moment geen progressie meer door en is elke dag weer hetzelfde en dat je hele leven lang.

en ze kunnen "gevaarlijk" zijn...dat is ook gewoon een feit.
volgensmij weten ook vrij weinig mensen dat in inrichtingen voor downers en zeer zwakbegaafden met regelmaat een hoer langs komt om ze weer "rustig" te krijgen
nou volgens mij krijgen ze daar gewoon medicijnen voor...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86124146
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:23 schreef Oksel het volgende:

[..]

Wat een onzin, een een goede relatie los je SAMEN zoiets op, net zoals je SAMEN een bevalling meemaakt. Zij ondergaat lichamelijk wel de abortus, maar het is niet dat Hans er niets mee te maken heeft. Die krijgt het geestelijk OOK mee.
geestelijke opluchting waarschijnlijk..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86124183
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:25 schreef Vicky het volgende:

[..]

geestelijke opluchting waarschijnlijk..
Wat een onzin. Het is een afschuwelijke ingreep, die op beiden (als het goed is) impact heeft. Het is wel iets wat je SAMEN gecreëerd hebt, en ook SAMEN afstaat.
  maandag 6 september 2010 @ 13:26:41 #86
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_86124204
Oh, we gaan nog even alles dunnetjes over doen, ik ben er weer bij.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_86124236
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:26 schreef Oksel het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het is een afschuwelijke ingreep, die op beiden (als het goed is) impact heeft. Het is wel iets wat je SAMEN gecreëerd hebt, en ook SAMEN afstaat.
ja daar weet ik alles van... been there
Maar als ik Hans zo hoor is ie alleen maar opgelucht en blij als het voorbij is...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86124257
quote:

[..]

Nou dat zou je niet zeggen als je leest hoe laatdunkend hij zich uitlaat over "mongolen".
En dan nog zijn houding t.o.v. haar. Hij doet net alsof hij haar baas is.

En ik krijg nog steeds niet de indruk dat zij 100% procent die abortus wil dus dat kan nog wel een leuk staartje krijgen.
  maandag 6 september 2010 @ 13:28:44 #89
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86124293
@ Stali.

C'est le ton qui fait la musique? Ik denk dat deze toon juist verstandig was. Er was naar blijkt heel hard en smerig op deze vrouw ingepraat door een vermoedelijk rancuneuze tante, met de bekende gevolgen. Dat moest doorbroken worden, en dat is gelukt. Mission accomplished lijkt me.
pi_86124295
Doen ze zo'n vlokkentest al zo vroeg? En dan weten ze ook zeker dat het kindje Down heeft? Of hoe groot is die kans?
pi_86124300
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:21 schreef Stali het volgende:

[..]

we hebben dit vooraf besproken
ze weet hoe ik ben, sinds onze eerste ontmoeting.
zij veranderd de afspraken (onder druk van tante)
onder normale omstandigheden zou ze die keuze niet maken
Ik heb gepoogd om het eerst normaal te bespreken.

ik had twee opties:
1) de zogenaamde zorgzame liefhebbende toekomstige vader uit hangen die achter haar keuze staat (terwijl in werkelijkheid dat niet zo is. Het kind te laten komen en een ontzettende ellendige leven te krijgen.

2)een keiharde opstelling waarbij zij alle verantwoordelijkheid krijgt en zij direct met de neus op de feiten word gedrukt en onder die druk alsnog kiest voor abortus.
wanneer ze vastbesloten was dan had ze niet gekozen voor abortus en als ze de druk niet aankon van deze situatie dan helemaal niet een leven met een gehandicapt kind
hans
  maandag 6 september 2010 @ 13:28:58 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86124302
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:20 schreef Oksel het volgende:

[..]

Jij zegt echt zo vaak domme dingen, en nu kom ik je weer tegen in een topic waar je wederom domme dingen aan het verkondigen bent.
Wat is er zo 'dom' aan, beste Oksel? Heeft ie zich dan niet grof uitgelaten over mensen met syndroom van Down?
  † In Memoriam † maandag 6 september 2010 @ 13:29:08 #93
7074 moussy
kuttekop
pi_86124309
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:12 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

die moeder was het voor het "gemak" even vergeten en ze doet net alsof haar zoontje en dat meisje onschuldig "doktertje" aan het spelen waren.
ondertussen mag haar zoon dus ook niet gebruik maken van een prostituee omdat dat vies is maar hij vormt dus wel een gevaar nu...
Er zijn pilletjes tegen...
  maandag 6 september 2010 @ 13:30:22 #94
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_86124360
Ik snap de mening van Hans op zich best en zou er zelf ook een voorkeur voor hebben abortus te laten plegen als je al in een vroeg stadium weet dat je kind het syndroom van down heeft. Toch is hij wel een enorm lompe zak en zou ik als ik zijn vrouw niet alleen de toestemming tot abortus maar eveneens de scheidingspapieren tekenen. Je weet pas wat je aan elkaar hebt als je je samen door een crisis heen moet slaan. In dit geval is het antwoord van Hans op een crisis dat hij zijn vrouw verlaat, bij zijn broer intrekt en aangeeft dat hij eventueel terug wil komen onder de voorwaarde dat zijn vrouw de vrucht aborteert.

Lekker dan... Je vrouw zit in een persoonlijke crisis en staat voor de belangrijkste keuze uit haar leven en Hansie staat haar niet bij maar dreigt haar met een scheiding en laat duidelijk weten dat zij er lekker alleen als gescheiden vrouw voor mag staan als zij eventueel besluit het kind te houden. Hans wil er niets mee te maken hebben, "als zij zonodig een mongool wil dan doet ze dat maar lekker alleen"

Wat een lompe zak ben je dan zeg. Ik snap nogmaals prima dat hij voor abortus kiest en hij heeft echt wel het recht om dat aan zijn vrouw te laten weten, maar niet op deze manier.. Ik vind dat als je echt van je vrouw houdt dat je haar niet dwingt tot een abortus. Als je echt van je vrouw houdt dan probeer je met haar te praten en laat je haar weten wat je voorkeur is zonder haar het gevoel te geven dat jouw voorkeur de enige keuze is.

Als mijn vrouw straks zwanger is en ze draagt een kind met het syndroom van down zal ik ook een voorkeur hebben voor abortus. Toch zal ik haar nooit dwingen, ik zal haar laten weten wat mijn voorkeur is en er echt wel een discussie over voeren maar ook rekening houden met haar gevoel en haar laten weten dat als zij er echt diep ongelukkig van wordt abortus te plegen dat ze het dan niet moet doen en dat ik er dan voor haar en het kind zal zijn. Dat ik, mocht zij beslissen het kind te houden, mijn verantwoordelijkheid zal nemen en mijn vaderrol zo goed mogelijk zal invullen. Van haar zal blijven houden en van het kind zal gaan houden.

In een huwelijk ben je er voor elkaar, ook als je wind tegen hebt. Hans is er alleen bij wind mee en ik mag hopen dat haar vrouw inziet dat ze niet alleen de vrucht draagt van een "mongool" maar ook de trouwring.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  maandag 6 september 2010 @ 13:30:44 #95
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86124382
En volwassen mongolen hebben inderdaad een volwassen seksdrift, en helaas meestal niet de remmingen die normale volwassenen hebben, en overigens ook niet dezelfde mogelijkheden om aan hun gerief te komen. met risico op ontpsoringen. Dat is een bekend probleem.
pi_86124389
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:26 schreef Oksel het volgende:

[..]

Hij wil er gewoon vanaf. Liever gisteren nog dan vandaag.
Emoties interesseren hem totaal niet, het is een probleem en zij moet dat probleem gewoon weglaten halen, basta.
  maandag 6 september 2010 @ 13:31:03 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86124394
quote:
[..]

Ja echt.... de een ondergaat het en de ander staat erbij en kijkt ernaar... maar je maakt het wel samen mee ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86124430
wat hanoyng zegt dus. dat vat alles denk ik heel mooi samen :)
pi_86124439
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:30 schreef Sachertorte het volgende:
En volwassen mongolen hebben inderdaad een volwassen seksdrift, en helaas meestal niet de remmingen die normale volwassenen hebben, en overigens ook niet dezelfde mogelijkheden om aan hun gerief te komen. met risico op ontpsoringen. Dat is een bekend probleem.
Hoezo 'ontsporingen'?
pi_86124501
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Doen ze zo'n vlokkentest al zo vroeg? En dan weten ze ook zeker dat het kindje Down heeft? Of hoe groot is die kans?
Met alleen een meting van de nekplooi via echoscopie en het meten van bepaalde stoffen in het bloed van de moeder kun je al een betrouwbaarheid van bijna 95% halen.
Voor de laatste paar procenten kun je dan een vlokkentest dan wel vruchtwaterpunctie doen en een paar cellen van het kind onder de microscoop leggen. Trisomie is gemakkelijk te zien.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  † In Memoriam † maandag 6 september 2010 @ 13:33:55 #101
7074 moussy
kuttekop
pi_86124504
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoezo 'ontsporingen'?
Dat het de serieverkrachter van de buurt wordt!
pi_86124506
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:30 schreef Hanoying het volgende:
Ik snap de mening van Hans op zich best en zou er zelf ook een voorkeur voor hebben abortus te laten plegen als je al in een vroeg stadium weet dat je kind het syndroom van down heeft. Toch is hij wel een enorm lompe zak en zou ik als ik zijn vrouw niet alleen de toestemming tot abortus maar eveneens de scheidingspapieren tekenen. Je weet pas wat je aan elkaar hebt als je je samen door een crisis heen moet slaan. In dit geval is het antwoord van Hans op een crisis dat hij zijn vrouw verlaat, bij zijn broer intrekt en aangeeft dat hij eventueel terug wil komen onder de voorwaarde dat zijn vrouw de vrucht aborteert.

Lekker dan... Je vrouw zit in een persoonlijke crisis en staat voor de belangrijkste keuze uit haar leven en Hansie staat haar niet bij maar dreigt haar met een scheiding en laat duidelijk weten dat zij er lekker alleen als gescheiden vrouw voor mag staan als zij eventueel besluit het kind te houden. Hans wil er niets mee te maken hebben, "als zij zonodig een mongool wil dan doet ze dat maar lekker alleen"

Wat een lompe zak ben je dan zeg. Ik snap nogmaals prima dat hij voor abortus kiest en hij heeft echt wel het recht om dat aan zijn vrouw te laten weten, maar niet op deze manier.. Ik vind dat als je echt van je vrouw houdt dat je haar niet dwingt tot een abortus. Als je echt van je vrouw houdt dan probeer je met haar te praten en laat je haar weten wat je voorkeur is zonder haar het gevoel te geven dat jouw voorkeur de enige keuze is.

Als mijn vrouw straks zwanger is en ze draagt een kind met het syndroom van down zal ik ook een voorkeur hebben voor abortus. Toch zal ik haar nooit dwingen, ik zal haar laten weten wat mijn voorkeur is en er echt wel een discussie over voeren maar ook rekening houden met haar gevoel en haar laten weten dat als zij er echt diep ongelukkig van wordt abortus te plegen dat ze het dan niet moet doen en dat ik er dan voor haar en het kind zal zijn. Dat ik, mocht zij beslissen het kind te houden, mijn verantwoordelijkheid zal nemen en mijn vaderrol zo goed mogelijk zal invullen. Van haar zal blijven houden en van het kind zal gaan houden.

In een huwelijk ben je er voor elkaar, ook als je wind tegen hebt. Hans is er alleen bij wind mee en ik mag hopen dat haar vrouw inziet dat ze niet alleen de vrucht draagt van een "mongool" maar ook de trouwring.
dus jouw vrouw accepteert jouw keuze niet.
dan kun jij wel heel braaf voor je vrouw er zijn maar het zal altijd bij je knagen...

daarom is het van belang dat je dergelijke zaken op voorhand heel goed bespreekt wanneer beiden nog rationeel kunnen denken.
aan die afspraken moet je je houden.
hans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')