abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 september 2010 @ 13:20:04 #76
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86123947
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:49 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

die kans is aanwezig maar gezien de statistieken is die kans enorm klein.
dat zoiets kan gebeuren is iets waar je dan mee moet leven, dat hoort bij het leven.

het bewust nemen van een kind met een handicap is iets wat ik niet zie als "bij het leven horen".
Ben het daar ook wel mee eens maar omdat je eerst zo gehamerd was op je carriere was ik benieuwd naar je mening hier over.
Aangezien je dan geen keuze hebt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86123960
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, je hebt een hekel aan mongolen, dat is nu wel duidelijk. Je vindt ze nutteloos en nog gevaarlijk ook. Je hebt er nog best aardig een heel verhaal omheen gebouwd, zodat je dat punt herhaaldelijk kunt maken.
Jij zegt echt zo vaak domme dingen, en nu kom ik je weer tegen in een topic waar je wederom domme dingen aan het verkondigen bent.
pi_86123995
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:07 schreef simmu het volgende:
was er niet ooit eens zo'n muts die een leuk reltopicreeksje startte en daar toen een boek over schreef?
Reinhilde/Floortje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86123996
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:17 schreef Sachertorte het volgende:
Ik vind Hans anders best geloofwaardig. Zal wel komen omdat ik zelf ook zo'n botterik ben. Wat je met dat invoelen doet en ach en wee gesteun dat het allemaal niket zo makkelijk is, is je laten leiden door emoties. Terwijl er gewoon een rationele analyse gemaakt moet worden. En dan is de zaak opeens zo klaar als een klontje.
Daar is de kritiek niet op geweest. Wel over het gebrek aan inlevingsvermogen. Zij hebben geneukt, zij hebben een kind gemaakt met mankementen maar zij is de enige van de twee die de abortus moet ondergaan. Je kunt het ook op een normale manier bespreken in plaats van je als een autoritaire rotvent te gedragen en je zo laatdunkend over "mongolen" uit te laten.
pi_86124030
Het is heel simpel, Hans heeft (naar mijn mening terecht, en respect voor je duidelijke keuze, dat is geen makkelijk iets om zo'n beslissing te nemen) geen zin in een kind met het SvD. Met duidelijke redenen, die nog eens kloppen ook.

Ondanks dat er vooraf ook door z'n vrouw is besloten in zo'n geval abortus te plegen, krijgt de dame in kwestie toch schuldgevoelens (aangepraat), en wil toch anders.

Hans is het daar niet mee eens, en dreigt de relatie op te zeggen, want hij kiest voor zijn eigen leven, en heeft geen zin in een zorgenkindje, maar probeert het liever weer opnieuw.

Zoiets, toch?

Ik zie het probleem niet, behalve dat het een zware (klote) situatie is, die je niemand toewenst.
pi_86124042
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, je hebt een hekel aan mongolen, dat is nu wel duidelijk. Je vindt ze nutteloos en nog gevaarlijk ook. Je hebt er nog best aardig een heel verhaal omheen gebouwd, zodat je dat punt herhaaldelijk kunt maken.
als mensen echt eerlijk zijn dan kun je dat alleen maar beamen...

kijk eens hoeveel zorg er om een downer heen moet worden gebouwd opdat hij normaal kan functioneren binnen zijn capaciteiten en dat terwijl je er geen meerwaarde voor terug krijgt.

Ik wil later gewoon later een kind hebben die zelfstandig word, een eigen leven opbouwt en waarmee je leuke dingen kan doen en goede gesprekken.
een downer maakt op een gegeven moment geen progressie meer door en is elke dag weer hetzelfde en dat je hele leven lang.

en ze kunnen "gevaarlijk" zijn...dat is ook gewoon een feit.
volgensmij weten ook vrij weinig mensen dat in inrichtingen voor downers en zeer zwakbegaafden met regelmaat een hoer langs komt om ze weer "rustig" te krijgen
hans
pi_86124080
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:21 schreef Stali het volgende:

[..]

Daar is de kritiek niet op geweest. Wel over het gebrek aan inlevingsvermogen. Zij hebben geneukt, zij hebben een kind gemaakt met mankementen maar zij is de enige van de twee die de abortus moet ondergaan. Je kunt het ook op een normale manier bespreken in plaats van je als een autoritaire rotvent te gedragen en je zo laatdunkend over "mongolen" uit te laten.
Wat een onzin, een een goede relatie los je SAMEN zoiets op, net zoals je SAMEN een bevalling meemaakt. Zij ondergaat lichamelijk wel de abortus, maar het is niet dat Hans er niets mee te maken heeft. Die krijgt het geestelijk OOK mee.
pi_86124117
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:22 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

als mensen echt eerlijk zijn dan kun je dat alleen maar beamen...

kijk eens hoeveel zorg er om een downer heen moet worden gebouwd opdat hij normaal kan functioneren binnen zijn capaciteiten en dat terwijl je er geen meerwaarde voor terug krijgt.

Ik wil later gewoon later een kind hebben die zelfstandig word, een eigen leven opbouwt en waarmee je leuke dingen kan doen en goede gesprekken.
een downer maakt op een gegeven moment geen progressie meer door en is elke dag weer hetzelfde en dat je hele leven lang.

en ze kunnen "gevaarlijk" zijn...dat is ook gewoon een feit.
volgensmij weten ook vrij weinig mensen dat in inrichtingen voor downers en zeer zwakbegaafden met regelmaat een hoer langs komt om ze weer "rustig" te krijgen
nou volgens mij krijgen ze daar gewoon medicijnen voor...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86124146
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:23 schreef Oksel het volgende:

[..]

Wat een onzin, een een goede relatie los je SAMEN zoiets op, net zoals je SAMEN een bevalling meemaakt. Zij ondergaat lichamelijk wel de abortus, maar het is niet dat Hans er niets mee te maken heeft. Die krijgt het geestelijk OOK mee.
geestelijke opluchting waarschijnlijk..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86124183
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:25 schreef Vicky het volgende:

[..]

geestelijke opluchting waarschijnlijk..
Wat een onzin. Het is een afschuwelijke ingreep, die op beiden (als het goed is) impact heeft. Het is wel iets wat je SAMEN gecreëerd hebt, en ook SAMEN afstaat.
  maandag 6 september 2010 @ 13:26:41 #86
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_86124204
Oh, we gaan nog even alles dunnetjes over doen, ik ben er weer bij.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_86124236
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:26 schreef Oksel het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het is een afschuwelijke ingreep, die op beiden (als het goed is) impact heeft. Het is wel iets wat je SAMEN gecreëerd hebt, en ook SAMEN afstaat.
ja daar weet ik alles van... been there
Maar als ik Hans zo hoor is ie alleen maar opgelucht en blij als het voorbij is...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86124257
quote:

[..]

Nou dat zou je niet zeggen als je leest hoe laatdunkend hij zich uitlaat over "mongolen".
En dan nog zijn houding t.o.v. haar. Hij doet net alsof hij haar baas is.

En ik krijg nog steeds niet de indruk dat zij 100% procent die abortus wil dus dat kan nog wel een leuk staartje krijgen.
  maandag 6 september 2010 @ 13:28:44 #89
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86124293
@ Stali.

C'est le ton qui fait la musique? Ik denk dat deze toon juist verstandig was. Er was naar blijkt heel hard en smerig op deze vrouw ingepraat door een vermoedelijk rancuneuze tante, met de bekende gevolgen. Dat moest doorbroken worden, en dat is gelukt. Mission accomplished lijkt me.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86124295
Doen ze zo'n vlokkentest al zo vroeg? En dan weten ze ook zeker dat het kindje Down heeft? Of hoe groot is die kans?
pi_86124300
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:21 schreef Stali het volgende:

[..]

we hebben dit vooraf besproken
ze weet hoe ik ben, sinds onze eerste ontmoeting.
zij veranderd de afspraken (onder druk van tante)
onder normale omstandigheden zou ze die keuze niet maken
Ik heb gepoogd om het eerst normaal te bespreken.

ik had twee opties:
1) de zogenaamde zorgzame liefhebbende toekomstige vader uit hangen die achter haar keuze staat (terwijl in werkelijkheid dat niet zo is. Het kind te laten komen en een ontzettende ellendige leven te krijgen.

2)een keiharde opstelling waarbij zij alle verantwoordelijkheid krijgt en zij direct met de neus op de feiten word gedrukt en onder die druk alsnog kiest voor abortus.
wanneer ze vastbesloten was dan had ze niet gekozen voor abortus en als ze de druk niet aankon van deze situatie dan helemaal niet een leven met een gehandicapt kind
hans
  maandag 6 september 2010 @ 13:28:58 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86124302
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:20 schreef Oksel het volgende:

[..]

Jij zegt echt zo vaak domme dingen, en nu kom ik je weer tegen in een topic waar je wederom domme dingen aan het verkondigen bent.
Wat is er zo 'dom' aan, beste Oksel? Heeft ie zich dan niet grof uitgelaten over mensen met syndroom van Down?
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † maandag 6 september 2010 @ 13:29:08 #93
7074 moussy
kuttekop
pi_86124309
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:12 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

die moeder was het voor het "gemak" even vergeten en ze doet net alsof haar zoontje en dat meisje onschuldig "doktertje" aan het spelen waren.
ondertussen mag haar zoon dus ook niet gebruik maken van een prostituee omdat dat vies is maar hij vormt dus wel een gevaar nu...
Er zijn pilletjes tegen...
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 6 september 2010 @ 13:30:22 #94
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_86124360
Ik snap de mening van Hans op zich best en zou er zelf ook een voorkeur voor hebben abortus te laten plegen als je al in een vroeg stadium weet dat je kind het syndroom van down heeft. Toch is hij wel een enorm lompe zak en zou ik als ik zijn vrouw niet alleen de toestemming tot abortus maar eveneens de scheidingspapieren tekenen. Je weet pas wat je aan elkaar hebt als je je samen door een crisis heen moet slaan. In dit geval is het antwoord van Hans op een crisis dat hij zijn vrouw verlaat, bij zijn broer intrekt en aangeeft dat hij eventueel terug wil komen onder de voorwaarde dat zijn vrouw de vrucht aborteert.

Lekker dan... Je vrouw zit in een persoonlijke crisis en staat voor de belangrijkste keuze uit haar leven en Hansie staat haar niet bij maar dreigt haar met een scheiding en laat duidelijk weten dat zij er lekker alleen als gescheiden vrouw voor mag staan als zij eventueel besluit het kind te houden. Hans wil er niets mee te maken hebben, "als zij zonodig een mongool wil dan doet ze dat maar lekker alleen"

Wat een lompe zak ben je dan zeg. Ik snap nogmaals prima dat hij voor abortus kiest en hij heeft echt wel het recht om dat aan zijn vrouw te laten weten, maar niet op deze manier.. Ik vind dat als je echt van je vrouw houdt dat je haar niet dwingt tot een abortus. Als je echt van je vrouw houdt dan probeer je met haar te praten en laat je haar weten wat je voorkeur is zonder haar het gevoel te geven dat jouw voorkeur de enige keuze is.

Als mijn vrouw straks zwanger is en ze draagt een kind met het syndroom van down zal ik ook een voorkeur hebben voor abortus. Toch zal ik haar nooit dwingen, ik zal haar laten weten wat mijn voorkeur is en er echt wel een discussie over voeren maar ook rekening houden met haar gevoel en haar laten weten dat als zij er echt diep ongelukkig van wordt abortus te plegen dat ze het dan niet moet doen en dat ik er dan voor haar en het kind zal zijn. Dat ik, mocht zij beslissen het kind te houden, mijn verantwoordelijkheid zal nemen en mijn vaderrol zo goed mogelijk zal invullen. Van haar zal blijven houden en van het kind zal gaan houden.

In een huwelijk ben je er voor elkaar, ook als je wind tegen hebt. Hans is er alleen bij wind mee en ik mag hopen dat haar vrouw inziet dat ze niet alleen de vrucht draagt van een "mongool" maar ook de trouwring.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  maandag 6 september 2010 @ 13:30:44 #95
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86124382
En volwassen mongolen hebben inderdaad een volwassen seksdrift, en helaas meestal niet de remmingen die normale volwassenen hebben, en overigens ook niet dezelfde mogelijkheden om aan hun gerief te komen. met risico op ontpsoringen. Dat is een bekend probleem.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86124389
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:26 schreef Oksel het volgende:

[..]

Hij wil er gewoon vanaf. Liever gisteren nog dan vandaag.
Emoties interesseren hem totaal niet, het is een probleem en zij moet dat probleem gewoon weglaten halen, basta.
  maandag 6 september 2010 @ 13:31:03 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86124394
quote:
[..]
:')

Ja echt.... de een ondergaat het en de ander staat erbij en kijkt ernaar... maar je maakt het wel samen mee ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86124430
wat hanoyng zegt dus. dat vat alles denk ik heel mooi samen :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86124439
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:30 schreef Sachertorte het volgende:
En volwassen mongolen hebben inderdaad een volwassen seksdrift, en helaas meestal niet de remmingen die normale volwassenen hebben, en overigens ook niet dezelfde mogelijkheden om aan hun gerief te komen. met risico op ontpsoringen. Dat is een bekend probleem.
Hoezo 'ontsporingen'?
pi_86124501
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Doen ze zo'n vlokkentest al zo vroeg? En dan weten ze ook zeker dat het kindje Down heeft? Of hoe groot is die kans?
Met alleen een meting van de nekplooi via echoscopie en het meten van bepaalde stoffen in het bloed van de moeder kun je al een betrouwbaarheid van bijna 95% halen.
Voor de laatste paar procenten kun je dan een vlokkentest dan wel vruchtwaterpunctie doen en een paar cellen van het kind onder de microscoop leggen. Trisomie is gemakkelijk te zien.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')