Dit denk ik eigenlijk ook wel. Maar zo rationeel is onze Hans niet want hij houdt van haar, zegt-ie.quote:Op maandag 6 september 2010 14:17 schreef Oksel het volgende:
Misschien is het het beste als je gewoon bij d'r weggaat. Of ze het kind nou wel of niet krijgt, een kutleven hou je toch aan d'r over. Als ze het neemt; FEEST! Haalt ze het weg? Een diep beschadigde relatie, wat ze je nooit 100% zal vergeven.
op het moment dat de meningen 100% uit elkaar liggen en je komt er niet uit met een gesprek dan is chantage een goede 2e optiequote:Op maandag 6 september 2010 14:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Maar wel met een gevoel van gelijkwaardigheid. Je kunt een discussie hebben maar je gaat toch niet je vriendin chanteren? Of speel jij ook de baas over je partner?
En dat staat dus ter discussie... jij vindt het kennelijk een "minderwaardig" leven, en daar is niet iedereen het mee eens.quote:Op maandag 6 september 2010 14:12 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Altijd weer opmerkelijk hoe vrouwen die niet met zinnige opmerkingen komen de boel weer in het idiote drijven.
jongen, meisje, rood, blond, bruin, hazelip, etc maakt me niet uit zolang het een gezondheid heeft waarmee het een volwaardig zelfstandig gelukkig leven kan opbouwen
Even kijken....quote:Op maandag 6 september 2010 14:27 schreef Klaudias het volgende:
hansje, laat je vrouw eens dit topic lezen.
ik ben benieuwd wat zij er van vindt hoe jij over haar praat
Want volgens Hans wist ze vanaf het begin dat hij zo was en dus moet ze nu niet zeuren en goed naar Hans luisteren.quote:Op maandag 6 september 2010 14:28 schreef freecell het volgende:
[..]
Even kijken....
- Ze hebben een relatie van 8 jaar
- Door Hansje ontmaagd worden doet meer pijn dan een abortus
- Hans vindt chantage een goede optie
- Hij vindt gevoelens onzin
En dan weer kijkend naar punt 1...
ik denk dat ze niet verbaasd is
Ik zou de ander vrij laten met dit soort grote beslissingen.quote:Op maandag 6 september 2010 14:24 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
op het moment dat de meningen 100% uit elkaar liggen en je komt er niet uit met een gesprek dan is chantage een goede 2e optie
quote:Op maandag 6 september 2010 12:43 schreef Stali het volgende:
Volg de soap uiteraard mee want wat een cliffhanger..
het op de wereld zetten van een zwaar gehandicapt kind vind ik zeker geen goed idee en dat je daarop je vrucht kunt controleren vind ik juist.quote:Op maandag 6 september 2010 14:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat staat dus ter discussie... jij vindt het kennelijk een "minderwaardig" leven, en daar is niet iedereen het mee eens.
Er zullen ook mannen en/of vrouwen zijn die alleen een zoon of dochter willen, wellicht nu nog niet, maar hee, abortus is in NL nog maar zo'n 30 jaar legaal, en nu zijn er al mensen die eigenlijk vinden dat je ieder kind wat niet gezond blijkt te zijn maar moet aborteren, en abortus tegen de wens van de moeder zou men het liefst willen kunnen afdwingen.
Het is dus alleen nog maar een kwestie van tijd voor een abortus omdat het kind het "verkeerde" geslacht heeft acceptabel zal worden, en dan kom je dezelfde topics tegen, waarbij men woedend is over het niet nakomen van de gemaakte afspraak over abortus bij een jongentje of meisje.
nou niet met beslissingen welke de levens van beide personen zodanig kan beinvloedenquote:Op maandag 6 september 2010 14:32 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik zou de ander vrij laten met dit soort grote beslissingen.
Dat Hans er geen trek in heeft dat begrijp ik wel maar als zij het kind wilt houden vind ik wel dat hij haar beslissing moet respecteren en moet bijdragen in de verzorging van het kind en niet zeggen je zoekt het helemaal maar uit met je zooitje. Ze hebben het kind samen gemaakt en daar hangen altijd risico's aan.quote:Op maandag 6 september 2010 14:34 schreef Sachertorte het volgende:
@ Stali.
Onbenullige zaken laat ik niet escaleren. Waar het echter gaat om zeer wezenlijke zaken zoals hier in dit topic besproken, ligt dat anders. Als je gelijk hebt en iets echt niet wil, waarom zou je dan inbinden? En de chantage zie ik niet, Hans heeft eerlijk de consequenties geschetst. Hij wil dat kind en het bijbehorende leven niet, en dat is zijn goed recht.
woensdag, afspraak stond al.quote:Op maandag 6 september 2010 14:40 schreef Stali het volgende:
Wanneer is nu eigenlijk de grote abortusdag? Wil natuurlijk wel graag weten hoe dat verloopt.
Totaal geen emotionele steun, op straat zetten, niks van enige financiele ondersteuning, hij vlucht naar Londen, haar eigenlijk dus alles afnemen.quote:Op maandag 6 september 2010 14:34 schreef Sachertorte het volgende:
Als je gelijk hebt en iets echt niet wil, waarom zou je dan inbinden? En de chantage zie ik niet, Hans heeft eerlijk de consequenties geschetst. Hij wil dat kind en het bijbehorende leven niet, en dat is zijn goed recht.
Zou jij je vrouw laten stikken op alle vlakken en gaan liegen tegen de rechter dat het jouw kind niet is? Daar had Hans het nl. zelf over. Of zouden jullie wanneer jullie ergens niet uitkomen elkaars beslissingen accepteren en in ieder geval allimentatie betalen?quote:Op maandag 6 september 2010 14:35 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
nou niet met beslissingen welke de levens van beide personen zodanig kan beinvloeden
Dat zou ik inderdaad ook doen als ik haar was. Weggaan en nooit meer wat laten horen.quote:Op maandag 6 september 2010 14:43 schreef snakelady het volgende:
Totaal geen emotionele steun, op straat zetten, niks van enige financiele ondersteuning, hij vlucht naar Londen.
Tja, je kan het een normale gang van zaken vinden binnen een relatie, maar ik niet.
Maar wat dat betreft zou je aan mij dan juist de verkeerde hebben en zou ik mijn kont tegen de krib ingooien.
Ik zou zeggen,' houdoe, bedankt, je gaat maar!'
En waarschijnlijk wel een abortus maar zou niks tegen hem zeggen, zou helemaal niks met hem te maken wil hebben en dus ook niet op de hoogte houden van hoe en wat.
Heb ook zo'n idee dat deze vrouw niet zo zelfstandig is en dat Hans meer de vaderrol heeft dan dat het een evenwichtige relatie is.quote:Op maandag 6 september 2010 14:45 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat zou ik inderdaad ook doen als ik haar was. Weggaan en nooit meer wat laten horen.
Ik kan me een situatie als die van Hans moeilijk voorstellen, maar over het betalen van die alimentatie toch eens goed na moeten denken.quote:Op maandag 6 september 2010 14:43 schreef Stali het volgende:
[..]
Zou jij je vrouw laten stikken op alle vlakken en gaan liegen tegen de rechter dat het jouw kind niet is? Daar had Hans het nl. zelf over. Of zouden jullie wanneer jullie ergens niet uitkomen elkaars beslissingen accepteren en in ieder geval allimentatie betalen?
ik vind het persoonlijk eerder nogal schokkend om te merken dat heel veel mensen blijkbaar toch heel veel misvattingen hebben mbt downquote:Op maandag 6 september 2010 14:46 schreef Cerbie het volgende:
Opmerkingen over Hans' en opmerkingen over het algemeen worden nogal door elkaar gehaald. Misschien een volgend deel openen dat wat algemener hierover gaat?
Ik vind het wel een interessant vraagstuk en denk dat zo langzamerhand wel duidelijk is dat niet iedereen Hans sociaal capabel vindt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |