abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 september 2010 @ 13:52:26 #151
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_86125277
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, je hebt een hekel aan mongolen, dat is nu wel duidelijk. Je vindt ze nutteloos en nog gevaarlijk ook. Je hebt er nog best aardig een heel verhaal omheen gebouwd, zodat je dat punt herhaaldelijk kunt maken.
Dat was precies wat ik dacht na het lezen van de OP :{
pi_86125285
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:50 schreef Sachertorte het volgende:

Mag ik je vragen: als jouw tienerdochter zwanger wordt, en ze wil het kind houden onder invloed van de hormonen, respecteer je dat dan ook zonder slag of stoot?
Ja. Sterker nog: ik zal er alles aan doen om haar juist te vertellen het kind te houden.

Schiet mij maar lek.
  maandag 6 september 2010 @ 13:52:37 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86125289
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:47 schreef Jojogirl het volgende:
Goh wat een geweldig mens ben ik dan dat ik nog met zo'n vreselijk leven overweg kan :D *O* Hoera voor mij *O*

Ik kan hier nog veel over zeggen, maar aangezien dit een overduidelijke troll is, sla ik even een rondje over :P
Dat zijn dan vast die vermaledijde vrouwelijke hormonen die maken dat jij niet voelt dat je leuke leven voorbij is.

( :* )
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 6 september 2010 @ 13:53:18 #154
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_86125316
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:52 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja. Sterker nog: ik zal er alles aan doen om haar juist te vertellen het kind te houden.

Schiet mij maar lek.
Hangt dat samen met jouw geloof?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_86125325
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Moet zeggen dat hij zich in dit topic wat beter en netter formuleert in vergelijking met de vorige.
Misschien is dat omdat de druk nu van de ketel af is, geen idee.

Maar in de vorige topics was hij erg bot en kwam met allerlei rare ideeën om maar onder zijn verantwoordingen uit te komen.
Van naar Londen te gaan verhuizen tot liegen tegen het gerecht dat het kind niet van hem is.

Dat hij geen kind met down wil, kan ik me helemaal voor stellen, daar oordeel ik ook niet over.
Maar wel over het feit dat hij zijn vrouw in een hele moeilijke tijd laat vallen als een baksteen, chanteert, bedreigd en totaal geen inlevingsvermogen laat zien voor haar situatie.
Een man in het nauw maakt rare sprongen.
pi_86125328
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:49 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dakannie! :o en niet zo jompelen want je bent diep ongelukkig! }:| en Hans zegt het en dan is het zo. w/
dus een leven met een mongool is hetzelfde als met een normaal kind?
als mensen de keuze hebben dan kiezen ze 50/50....

dat je leert leven met een mongolide kind wil niet zeggen dat dat ook het meest gelukkige leven is....

de mooiste momenten in je leven als ouder zijn toch wel de geboorte van een gezond kind, zijn eerste woordjes/stapjes, zijn middelbare schoolperiode, behalen van zijn diploma, trouwen, etc.

allemaal dingen die je nooit zult meemaken
hans
pi_86125377
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:53 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

dat je leert leven met een mongolide kind wil niet zeggen dat dat ook het meest gelukkige leven is....

de mooiste momenten in je leven als ouder zijn toch wel de geboorte van een gezond kind, zijn eerste woordjes/stapjes, zijn middelbare schoolperiode, behalen van zijn diploma, trouwen, etc.

gelul!
een downkindje kan ook gewoon praten en lopen hoor...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 6 september 2010 @ 13:55:02 #158
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86125389
quote:

Mag ik je vragen: als jouw tienerdochter zwanger wordt, en ze wil het kind houden onder invloed van de hormonen, respecteer je dat dan ook zonder slag of stoot? Denk het niet, en deze casus is nog wel een graadje erger: het kind is hier immers gehandicapt.
Ja, als ze dat wil.
En we ( mijn man en ik hebben hier over gepraat dus weet zijn mening hierover) zullen haar dan steunen ook, wat haar beslissing ook moge zijn .
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86125406
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Of ze zal een wrok houden tegen je en gaat er uiteindelijk alsnog vandoor.
dat kan maar dan zal ze alsnog gelukkiger worden met een andere man dan dat ze een downer heeft
hans
pi_86125413
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:52 schreef freecell het volgende:

[..]

Schiet mij maar lek.
Natuurlijk, zodat jij het op kan voeden etc. Een kind van 16 kan geen baby grootbrengen.
pi_86125415
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:54 schreef Vicky het volgende:

[..]

gelul!
Ja, alleen weet je ook dat er na het eerste woordje niet zoveel meer zullen volgen.

Er zijn natuurlijk flink wat gradaties, van een stille kwijler tot een actieve slimmerik.
  maandag 6 september 2010 @ 13:55:46 #162
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_86125416
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:42 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

ik heb haar voor de keuze gesteld nadat zij anders wou beslissen.
als zij zo graag wil beslissen in haar eentje dan mag ze dat in de toekomst ook blijven doen.
Grote kans dat je er je huwelijk mee om zeep geholpen hebt. Je vrouw zal (wellicht) de abortus ondergaan maar ze zal ook altijd onthouden dat jij er absoluut niet voor haar was en dat jij geen enkele notie nam van haar gevoel of mening in deze periode.

Jij denkt volgens mij ongeveer zo: "Nu is ze een beetje hysterisch maar over een poosje zal ze wel inzien dat ik gelijk had. Al helemaal als we straks een gezond kindje op de wereld zetten, ze zal me dankbaar zijn"

Ik denk dat je je hand wel eens overspeelt kan hebben. Goede kans dat vrouwlief zich helemaal niet meer met jou aan een nieuwe poging gaat wagen.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_86125443
quote:
@ Stali.

Er is door Hans inderdaad hard ingepraat op zijn vrouw, maar niet smerig. Het was met de beste bedoelingen. En tsja, de beslissing van zijn vrouw was een onverstandige, als je echt om je partner geeft praat je zoiets inderdaad uit haar hoofd.

Mag ik je vragen: als jouw tienerdochter zwanger wordt, en ze wil het kind houden onder invloed van de hormonen, respecteer je dat dan ook zonder slag of stoot? Denk het niet, en deze casus is nog wel een graadje erger: het kind is hier immers gehandicapt.
Mijn dochter wordt hopelijk geen tienermoeder want dan heb ik iets niet goed gedaan in de opvoeding. En ik moet er eerst even over nadenken want de vraag overvalt me.

Ik vind dat Hans in eerdere topics en hier ergens ook wel zijn vrouw niet voor vol aan lijkt te zien en haar gigantisch onder druk zet om die abortus te laten uitvoeren. Maar ik neem aan dat ze ook tegen de dertig is en kennelijk wil ze dit kind zelf wel laten komen. Prima dat Hans dan zegt, ik bedank ervoor maar ik vind wel dat hij moet bijdragen aan de verzorging van het kind. Mocht ze het wel laten komen. Het is haar keuze nu niet maar er wordt alleen maar op haar ingepraat en door Hans nog het meest naar iets waarvan ze aangaf het niet te willen. Abortus.
pi_86125444
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:55 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ja, alleen weet je ook dat er na het eerste woordje niet zoveel meer zullen volgen.

Er zijn natuurlijk flink wat gradaties, van een stille kwijler tot een actieve slimmerik.
dan zal je ongetwijfeld trots zijn op de woordjes die wel komen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86125447
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:53 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Aha!
pi_86125458
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:54 schreef Vicky het volgende:

[..]

gelul!
oh dus een downkindje heeft helemaal geen afwijking dus?
hans
pi_86125461
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:55 schreef Oksel het volgende:

[..]

die discussie is al in deeltjes 3 en 4 gevoerd.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 6 september 2010 @ 13:57:27 #168
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_86125481
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:56 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Aha!
Aha wat?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_86125487
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:56 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

dat hoor je mij toch niet zeggen?!

maar jij doet het lijken alsof een downkindje helemaal niet kan lopen/praten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86125521
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:53 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

nee :)
Dat hangt samen met mijn visie op het leven :)
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:55 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Natuurlijk, zodat jij het op kan voeden etc. Een kind van 16 kan geen baby grootbrengen.
Nouja, dan moet dat maar nog een keer hè? :+
pi_86125550
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:57 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat hoor je mij toch niet zeggen?!
je doet wel alsof...

een downer zal nooit het niveau van een kleuter overstijgen (op die paar uitzonderingen na).
hans
pi_86125557
Ik ben voor Hans. Vanuit zijn principes en denkwijze dan. En keuze.

Dat het een botte lul is, en hij geen goede relatie heeft, dat is zijn probleem.

Verder moet z'n vrouw ook d'r bek houden, in plaats van over het probleem te praten met d'r man, gaat ze naar een bevooroordeelde tante.
pi_86125594
Ik denk dat je deze discussie beter kan laten rusten. Ik hoop oprecht dat jullie samen de goede keuze maken, dat het iets is waar jullie beiden achter staan.
  maandag 6 september 2010 @ 14:00:39 #174
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86125603
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:56 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

Waar schrijft ze dat?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 6 september 2010 @ 14:00:57 #175
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86125609
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:53 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

Nou...

Ook kinderen met Down leren meestal wel spreken en lopen. Gaan naar school behalen een diploma (en nee, geen Gymnasium maar hey, dat doet ook maar 6% ofzo van de schoolpopulatie) en misschien niet trouwen, maar misschien ook wel. Ik heb ook geen garantie dat mijn jongens ooit gaan trouwen, of ook kinderen krijgen en heel eerlijk, dat boeit me geen reet. Dat is niet de reden dat ik een kind krijg. Wat een belasting zeg. En dan moeten ze zeker ook nog verplicht gelukkig zijn? :|W

De mooiste momenten zijn de geboorte van je kind. Jouw kind. en zoals het is is het goed, (als het goed is)

Nogmaals, ik zou bij een 10 weken vlokkentest ook kiezen voor een abortus. Maar ik heb niet het idee dat mijn nooit gediagnostiseerde zwangerschappen een kind met Down hadden opgeleverd mijn leven voorgoed verwoest zou zijn geweest. Wel anders dan het nu is. (maar dat was het ook geweest als het drie meisjes waren ipv jongens om maar iets te noemen, of een doof kind of of of of of) Maar ook gewoon weer goed en gelukkig.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_86125639
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:56 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Aha!
:?
pi_86125659
en trouwens dat ze onder invloed van "hormonen" en tante dus opeens een andere keuze maakt moet ik respecteren?

is dat niet exact hetzelfde als dat je tegen een zwaar depressief persoon zegt die met een touw naar het trapgat loopt dat die maar zelf moet beslissen en dat hij ondanks zijn gemoedstoestand nog de juiste keuze kan maken... of ga je op alle mogelijke manier het voorkomen?
hans
pi_86125673
En wat nu als het bij 'de volgende keer proberen' weer fout gaat? Dan weer een abortus? En daarna? Weer een? Totdat je vrouw doodongelukkig in een of ander tehuis terecht komt omdat ze zich gigantisch schuldig voelt over al die kindjes die ze weg heeft laten halen omdat manlief er geen zin in had?
pi_86125676
en wat debuurvrouw zegt inderdaad :)

Kinderen met het SvD zijn inderdaad ANDERS maar niet per definitie (meer dan andere kinderen :+ ) een blok aan je been.
  maandag 6 september 2010 @ 14:03:23 #180
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86125679
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:59 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

je doet wel alsof...

een downer zal nooit het niveau van een kleuter overstijgen (op die paar uitzonderingen na).
Dat is de grootste onzin!

Het gemiddelde is echt wel hoger dan dat, juist degene die het niveau van een kleuter niet overstijgen zijn de uitzonderingen.

Jij hebt alleen ervaring met de mensen met down in een tehuis, dat zijn de uitzonderingsgevallen.
pi_86125710
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:00 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nou...

Ook kinderen met Down leren meestal wel spreken en lopen. Gaan naar school behalen een diploma (en nee, geen Gymnasium maar hey, dat doet ook maar 6% ofzo van de schoolpopulatie) en misschien niet trouwen, maar misschien ook wel. Ik heb ook geen garantie dat mijn jongens ooit gaan trouwen, of ook kinderen krijgen en heel eerlijk, dat boeit me geen reet. Dat is niet de reden dat ik een kind krijg. Wat een belasting zeg. En dan moeten ze zeker ook nog verplicht gelukkig zijn? :|W
Dan heb je wel de slimsten te pakken, de actieve slimmeriken die Oksel hierboven noemt. De kans dat het een "stille kwijler" ( :') ) wordt is er net zo goed.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86125717
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:02 schreef mijnnaamishans het volgende:
en trouwens dat ze onder invloed van "hormonen" en tante dus opeens een andere keuze maakt moet ik respecteren?

is dat niet exact hetzelfde als dat je tegen een zwaar depressief persoon zegt die met een touw naar het trapgat loopt dat die maar zelf moet beslissen en dat hij ondanks zijn gemoedstoestand nog de juiste keuze kan maken... of ga je op alle mogelijke manier het voorkomen?
Even omdraaien....
iemand die euthanasie wil plegen omdat hij uitzichtloos terminaal is. En die person zegt op het laatste moment toch niet te willen. Jas jij dan wel die spuit erin?
pi_86125747
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:59 schreef Oksel het volgende:
Ik ben voor Hans. Vanuit zijn principes en denkwijze dan. En keuze.

Dat het een botte lul is, en hij geen goede relatie heeft, dat is zijn probleem.

Verder moet z'n vrouw ook d'r bek houden, in plaats van over het probleem te praten met d'r man, gaat ze naar een bevooroordeelde tante.
Misschien ging ze naar die tante om advies in te winnen over hoe het is om een kind met down syndroom te hebben om zo zelf een keuze te kunnen maken. Die tante gaat natuurlijk niet zeggen dat het misschien een hel is en Hans wel en daar heb je de poppen aan het dansen.
pi_86125772
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:04 schreef freecell het volgende:

[..]

Even omdraaien....
iemand die euthanasie wil plegen omdat hij uitzichtloos terminaal is. En die person zegt op het laatste moment toch niet te willen. Jas jij dan wel die spuit erin?
beantwoord nu maar eerst mijn stelling....
hans
pi_86125807
een fucktard kan beter om te beginnen geen koters krijgen denk ik. dus de hele discussie is eigenlijk wel een beetje overbodig
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 6 september 2010 @ 14:08:07 #186
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86125822
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:04 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dan heb je wel de slimsten te pakken, de actieve slimmeriken die Oksel hierboven noemt. De kans dat het een "stille kwijler" ( :') ) wordt is er net zo goed.
ja nou ja, dan kwijlen ze voor het eerst, ben ik daar blij mee. :P Bij mijn weten zijn de meeste mensen met het syndroom van Down niet zó diep gehandicapt. een enkele uitzondering daar gelaten.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_86125827
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:06 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

beantwoord nu maar eerst mijn stelling....
Ik zou die persoon tegenhouden omdat ik altijd vóór het leven kies zolang mogelijk :) Vandaar ook mijn omdraaistelling.
Het ging om het actief beeindigen van een leven weet je nog? :s)
pi_86125830
quote:

Hormonen zijn ook niet zo vertroebelend hoor. Anders zouden veel vrouwen niet vrijwillig naar een abortuskliniek gaan he. Niet iedere vrouw heeft thuis een tiran die dat wel even voor haar beslist.
  maandag 6 september 2010 @ 14:10:38 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86125883
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:46 schreef ymme het volgende:
Kun je nog kiezen ook, tussen een jongen of een meisje. :D
Ja, krijgen we dat weer... besluiten ze voor een jongentje te gaan, wordt het eitje met het verkeerde zaadje bevrucht, wordt het toch een meisje, moet ze weer abortus laten plegen omdat een meisje niet de afspraak was :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86125952
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, krijgen we dat weer... besluiten ze voor een jongentje te gaan, wordt het eitje met het verkeerde zaadje bevrucht, wordt het toch een meisje, moet ze weer abortus laten plegen omdat een meisje niet de afspraak was :X
Altijd weer opmerkelijk hoe vrouwen die niet met zinnige opmerkingen komen de boel weer in het idiote drijven.

jongen, meisje, rood, blond, bruin, hazelip, etc maakt me niet uit zolang het een gezondheid heeft waarmee het een volwaardig zelfstandig gelukkig leven kan opbouwen
hans
  maandag 6 september 2010 @ 14:13:07 #191
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86125958
Ik denk dat 'begrip' hebben vaak een dieperliggende oorzaak heeft: het is of desinteresse, of ordinaire conflictmijdende lafheid. Als je de juiste mening hebt, en het beste voor hebt met de ander, ga je de strijd aan. :)
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  maandag 6 september 2010 @ 14:15:24 #192
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_86126028
quote:

Kromme vergelijkingen maken is te eenvoudig en gaat gewoon niet op..

Kan namelijk iedereen, kijk maar:

Stel ik vertel mijn vrouw vandaag heel rationeel dat ik liever dood ben dan blind. Vervolgens word ik volgend jaar plotseling inderdaad blind, zie ik dat het leven toch nog wel de moeite waard is en dan? Moet mijn vrouw dan het pistool laden omdat we in een eerder stadium toch samen heel rationeel hebben besloten dat ik liever dood dan blind ben? Tsja.. Dat ik nu onder invloed van allerlei emoties toch niet meer dood wil maakt toch niet uit?

Zie je? Kromme vergelijkingen maken is eenvoudig en slaat nergens op.

Wat wel ergens op slaat is dat jij je ontzettend bot hebt opgesteld omdat jij "denkt dat je weet wat jou vrouw eigenlijk zou willen ware zij niet onder invloed van hormonen geweest"

Misschien weet je dat wel helemaal niet? Misschien had je niet voor je vrouw maar met je vrouw moeten beslissen. Een kleine nuance maar toch wel een belangrijke, het feit dat jij in deze crisis volledig voor je vrouw hebt besloten zonder enige notie te nemen van haar gevoel (hoe emotioneel en weinig rationeel ook) is iets wat veel zegt over jezelf en hoe je in deze relatie staat.

Jouw vrouw zal echt wel een tik oplopen door dit hele verhaal. Ze zal zich niet meer zo veilig bij je voelen als voorheen en het idee krijgen dat je er misschien ook wel niet voor haar zal zijn als zij een beroerte krijgt of iets dergelijks. Een zorg die overigens volledig terecht is volgens mij, lastig man zo'n kwijlende vrouw..
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_86126038
Maar wat doe je als het de volgende keer weer gebeurd? Ik kan je namelijk nu al vertellen dat je je vrouw echt niet nog een keer zover krijgt abortus te plegen.
  maandag 6 september 2010 @ 14:16:24 #194
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_86126061
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:51 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik wel, zou een babykamer voor haar inrichten.
Ook als je dochter pas 13 jaar oud is ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  † In Memoriam † maandag 6 september 2010 @ 14:17:34 #195
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86126102
Hans misschien was het jouw superzaad niet eens!!!

Gaat trouwens wel snel hè, vlokkentest, uitslag, woensdag abortusdag...
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_86126115
Misschien is het het beste als je gewoon bij d'r weggaat. Of ze het kind nou wel of niet krijgt, een kutleven hou je toch aan d'r over. Als ze het neemt; FEEST! Haalt ze het weg? Een diep beschadigde relatie, wat ze je nooit 100% zal vergeven.
  maandag 6 september 2010 @ 14:17:56 #197
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86126118
Maar goed, het krijgen van een kind met mogelijkheden is natuurlijk helemaal toppie, en de samenleving neemt je alle werk uit handen als je even wat anders wil doen. Eigenlijk is het krijgen van een kind met mogelijkheden beter dan het krijgen van een gezond kind. Wat zullen de buren jaloers zijn!
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86126130
Ik ken iemand die ook een downkindje heeft, moeder is in de 70, dochter is in de vijftig, vader is ook in de 70, vader en moeder zijn gescheiden omdat vader het niet meer aan kon.
Moeder is op een gegeven moment verhuisd naar een andere stad omdat haar dochter daar een inrichting inging omdat zij het niet meer aankon.
Dochter heeft een redelijk milde vorm van down als in, ze kan haar eigen aankleden en haar sigaretje roken, je kan haar mee nemen om ergens een hapje te eten maar geestelijk is ze een jaar of tien.
Moeder zit haar eigen nu druk te maken over hoe het moet gaan met haar dochter als zij er niet meer is.
Al 50 jaar lang maakt ze haar eigen zorgen en tuurlijk met een gezond kind heb je ook je zorgen maar als die het lekker doen dan kan je met een gerust hart de aarde verlaten, zij kan dat dus niet ,er blijft toch die angst wat gebeurt er met mijn dochter als ik er niet meer ben.

In ieder geval ik ben het met hans eens (alleen is hij wel erg bot naar zijn vrouw toe)
Gelukkig heb ik nooit in die situatie gezeten maar ik had het weg laten halen zelfs als mijn man het er niet mee eens zou zijn.
pi_86126177
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:17 schreef Sachertorte het volgende:
Eigenlijk is het krijgen van een kind met mogelijkheden beter dan het krijgen van een gezond kind.
jep, Leitkultur
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86126243
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:13 schreef Sachertorte het volgende:
Ik denk dat 'begrip' hebben vaak een dieperliggende oorzaak heeft: het is of desinteresse, of ordinaire conflictmijdende lafheid. Als je de juiste mening hebt, en het beste voor hebt met de ander, ga je de strijd aan. :)
Maar wel met een gevoel van gelijkwaardigheid. Je kunt een discussie hebben maar je gaat toch niet je vriendin chanteren? Of speel jij ook de baas over je partner?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')