dus jouw vrouw accepteert jouw keuze niet.quote:Op maandag 6 september 2010 13:30 schreef Hanoying het volgende:
Ik snap de mening van Hans op zich best en zou er zelf ook een voorkeur voor hebben abortus te laten plegen als je al in een vroeg stadium weet dat je kind het syndroom van down heeft. Toch is hij wel een enorm lompe zak en zou ik als ik zijn vrouw niet alleen de toestemming tot abortus maar eveneens de scheidingspapieren tekenen. Je weet pas wat je aan elkaar hebt als je je samen door een crisis heen moet slaan. In dit geval is het antwoord van Hans op een crisis dat hij zijn vrouw verlaat, bij zijn broer intrekt en aangeeft dat hij eventueel terug wil komen onder de voorwaarde dat zijn vrouw de vrucht aborteert.
Lekker dan... Je vrouw zit in een persoonlijke crisis en staat voor de belangrijkste keuze uit haar leven en Hansie staat haar niet bij maar dreigt haar met een scheiding en laat duidelijk weten dat zij er lekker alleen als gescheiden vrouw voor mag staan als zij eventueel besluit het kind te houden. Hans wil er niets mee te maken hebben, "als zij zonodig een mongool wil dan doet ze dat maar lekker alleen"
Wat een lompe zak ben je dan zeg. Ik snap nogmaals prima dat hij voor abortus kiest en hij heeft echt wel het recht om dat aan zijn vrouw te laten weten, maar niet op deze manier.. Ik vind dat als je echt van je vrouw houdt dat je haar niet dwingt tot een abortus. Als je echt van je vrouw houdt dan probeer je met haar te praten en laat je haar weten wat je voorkeur is zonder haar het gevoel te geven dat jouw voorkeur de enige keuze is.
Als mijn vrouw straks zwanger is en ze draagt een kind met het syndroom van down zal ik ook een voorkeur hebben voor abortus. Toch zal ik haar nooit dwingen, ik zal haar laten weten wat mijn voorkeur is en er echt wel een discussie over voeren maar ook rekening houden met haar gevoel en haar laten weten dat als zij er echt diep ongelukkig van wordt abortus te plegen dat ze het dan niet moet doen en dat ik er dan voor haar en het kind zal zijn. Dat ik, mocht zij beslissen het kind te houden, mijn verantwoordelijkheid zal nemen en mijn vaderrol zo goed mogelijk zal invullen. Van haar zal blijven houden en van het kind zal gaan houden.
In een huwelijk ben je er voor elkaar, ook als je wind tegen hebt. Hans is er alleen bij wind mee en ik mag hopen dat haar vrouw inziet dat ze niet alleen de vrucht draagt van een "mongool" maar ook de trouwring.
Moet zeggen dat hij zich in dit topic wat beter en netter formuleert in vergelijking met de vorige.quote:Op maandag 6 september 2010 13:22 schreef Oksel het volgende:
Ik zie het probleem niet, behalve dat het een zware (klote) situatie is, die je niemand toewenst.
En nu is er ook weer hard en smerig op deze vrouw ingepraat en dit keer was het niet e.o.a. tante maar door haar eigen partner die haar kennelijk niet voor vol aanziet als het gaat om nemen van beslissingen.quote:Op maandag 6 september 2010 13:28 schreef Sachertorte het volgende:
@ Stali.
C'est le ton qui fait la musique? Ik denk dat deze toon juist verstandig was. Er was naar blijkt heel hard en smerig op deze vrouw ingepraat door een vermoedelijk rancuneuze tante, met de bekende gevolgen. Dat moest doorbroken worden, en dat is gelukt. Mission accomplished lijkt me.
Ik wilde net zeggen... Het is niet dat hans er ook maar een moment verdriet om lijkt te hebben. en dat is wat me tegenstaat.quote:Op maandag 6 september 2010 13:27 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja daar weet ik alles van... been there
Maar als ik Hans zo hoor is ie alleen maar opgelucht en blij als het voorbij is...
doe nou niet alsof het zo erg is zeg....quote:Op maandag 6 september 2010 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
![]()
Ja echt.... de een ondergaat het en de ander staat erbij en kijkt ernaar... maar je maakt het wel samen mee![]()
Nou, jouw project/product is anders ook aardig mislukt.quote:Op maandag 6 september 2010 13:36 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
doe nou niet alsof het zo erg is zeg....
het is een simpele medische ingreep, een gemiddelde ontmaagding doet meer pijn...
alleen dat hysterische vrouwengezeik maakt het erger dan dat het is.
die achterlijke christelijke waarden en dat gezeik op "gevoel" zijn er debet aan dat vrouwen geen verstandige keuzes gaan maken.
ja maar mijn gevoel, het meest slappe en gemaakte excuus ooit.
dat moet je bij je werkgever proberen nadat je een project hebt laten mislukken...ja maar mijn gevoel zei
de hele situatie is uitermate pijnlijk.quote:Op maandag 6 september 2010 13:36 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen... Het is niet dat hans er ook maar een moment verdriet om lijkt te hebben. en dat is wat me tegenstaat.
Wat ben ik blij dat ik nooit voor deze keuze zal komen te staan
quote:Op maandag 6 september 2010 13:37 schreef moussy het volgende:
[..]
Nou, jouw project/product is anders ook aardig mislukt.
Ik heb twee mannelijke collega's meegemaakt die (onafhankelijk van elkaar uiteraard) glimmend vertelden: "wij zijn zwanger".quote:Op maandag 6 september 2010 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
![]()
Ja echt.... de een ondergaat het en de ander staat erbij en kijkt ernaar... maar je maakt het wel samen mee![]()
Ah, daar is de hans weer die we kennen en liefhebben.quote:Op maandag 6 september 2010 13:36 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
het is een simpele medische ingreep, een gemiddelde ontmaagding doet meer pijn...
alleen dat hysterische vrouwengezeik maakt het erger dan dat het is.
die achterlijke christelijke waarden en dat gezeik op "gevoel" zijn er debet aan dat vrouwen geen verstandige keuzes gaan maken.
ja maar mijn gevoel, het meest slappe en gemaakte excuus ooit.
dat moet je bij je werkgever proberen nadat je een project hebt laten mislukken...ja maar mijn gevoel zei
euhm, in haar familie komt het vaker voor dan normaal, daarom hebben we ook gekozen voor tests en hebben we dit op voorhand besproken.quote:Op maandag 6 september 2010 13:37 schreef moussy het volgende:
[..]
quote:Op maandag 6 september 2010 13:37 schreef moussy het volgende:
[..]
Je bent samen in verwachting van een kind, maar de vrouw is zwanger.quote:Op maandag 6 september 2010 13:39 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik heb twee mannelijke collega's meegemaakt die (onafhankelijk van elkaar uiteraard) glimmend vertelden: "wij zijn zwanger".
Geloof dat ik begon te grommen. Flauwekul ook. De vrouw is zwanger niet de man.
quote:Op maandag 6 september 2010 13:40 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
euhm, in haar familie komt het vaker voor dan normaal, daarom hebben we ook gekozen voor tests en hebben we dit op voorhand besproken.
het is niet mijn erfelijk materiaal dat verkeerd is
Waarom ben je dan niet zo rationeel om een andere vrouw te nemen?quote:Op maandag 6 september 2010 13:40 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
euhm, in haar familie komt het vaker voor dan normaal, daarom hebben we ook gekozen voor tests en hebben we dit op voorhand besproken.
Ah, het is de schuld van je vrouw...quote:Op maandag 6 september 2010 13:40 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Nou, gezien je gedrag....quote:Op maandag 6 september 2010 13:40 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ik heb haar voor de keuze gesteld nadat zij anders wou beslissen.quote:Op maandag 6 september 2010 13:35 schreef Stali het volgende:
[..]
En nu is er ook weer hard en smerig op deze vrouw ingepraat en dit keer was het niet e.o.a. tante maar door haar eigen partner die haar kennelijk niet voor vol aanziet als het gaat om nemen van beslissingen.
Had je misschien een andere vrouw moeten kiezen? Je doet alles zo rationeel dus misschien eentje zonder negatief belast erfelijk materiaal?quote:Op maandag 6 september 2010 13:40 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Dat klinkt goed inderdaad.quote:Op maandag 6 september 2010 13:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je bent samen in verwachting van een kind, maar de vrouw is zwanger.
Zowel de tante als jij zijn beide fout, beide praten in op haar gevoel uit eigen belang, niet om haar belang.quote:Op maandag 6 september 2010 13:42 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ik heb haar voor de keuze gesteld nadat zij anders wou beslissen.
als zij zo graag wil beslissen in haar eentje dan mag ze dat in de toekomst ook blijven doen.
maar feit is dat die tante er ontzettend op heeft ingepraat om een smerige manier, ik heb haar alleen de consequenties verteld van haar keuze
Ik kan me inderdaad voorstellen dat jij zo'n persoon bent die bij een ontmaagding gewoon doorramt.quote:Op maandag 6 september 2010 13:36 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
omdat we normaal dus wel een zeer goede relatie hebben en ik wel van haar hou.quote:Op maandag 6 september 2010 13:42 schreef Stali het volgende:
[..]
Waarom ben je dan niet zo rationeel om een andere vrouw te nemen?
quote:Op maandag 6 september 2010 13:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik kan me inderdaad voorstellen dat jij zo'n persoon bent die bij een ontmaagding gewoon doorramt.
Hans, hier wil ik wel heel graag antwoord op trouwens.quote:Op maandag 6 september 2010 13:42 schreef Stali het volgende:
[..]
Waarom ben je dan niet zo rationeel om een andere vrouw te nemen?
Ik snap het heel goed.quote:Op maandag 6 september 2010 13:43 schreef pessie het volgende:
Dat wat hanoy zegt!
[..]
En simmu, ik ben de uitzondering, ik snap het niet.
auwquote:Op maandag 6 september 2010 13:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik kan me inderdaad voorstellen dat jij zo'n persoon bent die bij een ontmaagding gewoon doorramt.
toch vraag ik me af... hij heeft het zo druk met zijn werk maar hij kan wel de halve dag FOKken...quote:Op maandag 6 september 2010 13:45 schreef snakelady het volgende:
Wat ook een idee is, ze halen bij je vrouw een eitje en jij komt even klaar in een potje.
En dan kun je het ideale kind laten bouwen, kost wel wat geld maar ach, dat heb je toch genoeg dus boeiend.
Ja, of niet natuurlijk....quote:Op maandag 6 september 2010 13:44 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
omdat we normaal dus wel een zeer goede relatie hebben en ik wel van haar hou.
we hebben samen al heel wat opgebouwd en we hebben gewoon pech gehad dat het nu verkeerd is gegaan, de volgende keer gaat het goed
Als die vrouw geen Downer wilde zoals TS zegt, en dat zonder gekke hormonen beslootquote:Op maandag 6 september 2010 13:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zowel de tante als jij zijn beide fout, beide praten in op haar gevoel uit eigen belang, niet om haar belang.
Dat hoop je, zekerheid heb je nooit.quote:Op maandag 6 september 2010 13:44 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
we hebben samen al heel wat opgebouwd en we hebben gewoon pech gehad dat het nu verkeerd is gegaan, de volgende keer gaat het goed
ja, zou ik ook zeggen met al die josti tosti's in de familie.quote:Op maandag 6 september 2010 13:44 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
wij hadden samen dit besproken, haar tante praatte in op haar gevoel uit eigen belang...quote:Op maandag 6 september 2010 13:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zowel de tante als jij zijn beide fout, beide praten in op haar gevoel uit eigen belang, niet om haar belang.
Dat ook inderdaad.quote:Op maandag 6 september 2010 13:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
toch vraag ik me af... hij heeft het zo druk met zijn werk maar hij kan wel de halve dag FOKken...
ja...quote:Op maandag 6 september 2010 13:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
toch vraag ik me af... hij heeft het zo druk met zijn werk maar hij kan wel de halve dag FOKken...
Je houdt dus wel rekening met je eigen irrationele gevoelens maar zij mag niet naar haar eigen gevoelens luisteren omdat die dan niet rationeel zouden zijn?quote:Op maandag 6 september 2010 13:44 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
Inderdaad, en donker haar natuurlijk, je wil geen dom blondje hebben.quote:Op maandag 6 september 2010 13:46 schreef ymme het volgende:
Kun je nog kiezen ook, tussen een jongen of een meisje.
Voor jou inderdaad.quote:Op maandag 6 september 2010 13:46 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
wij hadden samen dit besproken, haar tante praatte in op haar gevoel uit eigen belang...
ik heb haar geconfronteerd met het toekomstbeeld dat reeel zou worden wanneer ze niet onze keuze zou respecteren.
ze zal straks weer gelukkig zijn.
ik heb het keihard gespeeld maar een paar weken ellende of decennia ellende....
mijn werk kost veel tijd maar zo beroerd is het niet dat ik niet vakantie heb...quote:Op maandag 6 september 2010 13:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
Dakannie!quote:Op maandag 6 september 2010 13:47 schreef Jojogirl het volgende:
Goh wat een geweldig mens ben ik dan dat ik nog met zo'n vreselijk leven overweg kan![]()
Hoera voor mij
Ik kan hier nog veel over zeggen, maar aangezien dit een overduidelijke troll is, sla ik even een rondje over![]()
Volgens Hans niet nee, in ieder geval heeft ie er dan geen last meer van denkt hijquote:Op maandag 6 september 2010 13:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Voor jou inderdaad.
Vraag 1: is het bij je vrouw ook over een paar weken over
Vraag 2: Was erniet ergens NOG een leven in het spel?
Ik wel, zou een babykamer voor haar inrichten.quote:Op maandag 6 september 2010 13:50 schreef Sachertorte het volgende:
@ Stali.
Er is door Hans inderdaad hard ingepraat op zijn vrouw, maar niet smerig. Het was met de beste bedoelingen. En tsja, de beslissing van zijn vrouw was een onverstandige, als je echt om je partner geeft praat je zoiets inderdaad uit haar hoofd.
Mag ik je vragen: als jouw tienerdochter zwanger wordt, en ze wil het kind houden onder invloed van de hormonen, respecteer je dat dan ook zonder slag of stoot? Denk het niet, en deze casus is nog wel een graadje erger: het kind is hier immers gehandicapt.
Of ze zal een wrok houden tegen je en gaat er uiteindelijk alsnog vandoor.quote:Op maandag 6 september 2010 13:46 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ze zal straks weer gelukkig zijn.
ik heb het keihard gespeeld maar een paar weken ellende of decennia ellende....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |