abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86128089
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:09 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

dat vraag ik niet
in ons gezin accepteren we dat je niet vooraf kan kiezen wie en wat je kind wordt. dus ik hoef helemaal niet te kiezen goddank. ik snap best dat mensen geen downkindje willen. als ik dan toch met een toverstokje mocht wapperen wil ik gewoon mijn jongste kindje gezond en veilig en wel hier thuis. maar zo werken dingen nu eenmaal niet. dus maak ik me niet druk over zulke vraagstukken :s)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86128126
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:16 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kinderen met down zijn per definitie niet normaal en gezond vergeleken met gewone kinderen. Dat ze voor een kind met down relatief gezond kunnen zijn doet daar niets aan af.
wat je nu zegt is gewoonweg niet correct. normaal is iets anders dan gezond. een kind met down kan prima fysiek gezond zijn.
  maandag 6 september 2010 @ 15:21:02 #253
164607 sc00p
D66-rechter
pi_86128207
Wat een rare mensen in dit topic, als je een mongool kunt voorkomen doe je dat gewoon; good job hans.
Ik ook, bedankt!
pi_86128232
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:13 schreef simmu het volgende:

[..]

kindjes met down kunnen ook gezond zijn hoor. daarin hadden wij dan pech. het is niet allemaal kommer en kwel. net zomin als dat je vooraf kan zeggen wat een kind (al dan niet met down) zal kunnen.
Weet ik, maar er was dus iemand die een stomme vraag stelde.

We kunnen nu eenmaal niet kiezen, maar een gezond kind is eigenlijk wat iedereen het liefste heeft, niet?
pi_86128243
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:18 schreef simmu het volgende:

[..]

wat je nu zegt is gewoonweg niet correct. normaal is iets anders dan gezond. een kind met down kan prima fysiek gezond zijn.
Dan hebben wij een andere definitie van gezond.
pi_86128341
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:21 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Weet ik, maar er was dus iemand die een stomme vraag stelde.

We kunnen nu eenmaal niet kiezen, maar een gezond kind is eigenlijk wat iedereen het liefste heeft, niet?
het gaat ook verder dan alleen de persoonlijke keuze die je maakt.

wanneer je zelf oud word en daarna dood dan zal nog steeds je kind er zijn.
die zal hulp moeten blijven hebben.
gezien het feit dat we al overbevolking hebben en een toenemende druk op onze gezondheidszorg moet je ook het maatschappelijk belang meenemen.

ouders die het kind willen houden maken die keuze dan wel maar vanuit financieel aspect maken ze die keuze weer niet
hans
pi_86128346
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:03 schreef snakelady het volgende:

Jij hebt alleen ervaring met de mensen met down in een tehuis, dat zijn de uitzonderingsgevallen.
Dus als ik jou goed begrijp wonen de meeste mensen met down gewoon op zichzelf en dat gaat allemaal prima?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 6 september 2010 @ 15:27:29 #258
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_86128390
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:25 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

gezien het feit dat we al overbevolking hebben en een toenemende druk op onze gezondheidszorg moet je ook het maatschappelijk belang meenemen.

ouders die het kind willen houden maken die keuze dan wel maar vanuit financieel aspect maken ze die keuze weer niet
Misschien is het dan maar beter om helemaal zelf niet aan kinderen te beginnen maar een kindje te adopteren. Gezond natuurlijk. Laat het maar aan de wereldverbeteraars over om dat gehandicapte meisje uit China te adopteren.
pi_86128426
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:21 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dan hebben wij een andere definitie van gezond.
een dergelijk kind kan alleen al nooit zelf overleven, dat is wel een criteria voor gezond mijn inziens.

in vroegere tijden was lichamelijke dysfunctionaliteit ook "dodelijk".
in de huidige samenleving niet altijd meer.

alleen op zowel geestelijk als lichamelijk vlak zal een downer nooit kunnen overleven en dus altijd zorg nodig hebben.
als je dat vooraf kunt voorkomen dan is dat gewoon altijd de beste oplossing.
ipv van een downer zet je daarna een gezond kind op aarde
hans
pi_86128466
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:25 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer een raar argument. Je kunt ook een 'normaal' kind krijgen wat in een rolstoel terechtkomt en de gezondheidszorg ook belast.
JIJ kunt ook oud worden en de gezondheidszorg onnodig belasten. Je vrouw die nu zwanger is, belast de gezondheidszorg op het moment ook.

Wel is het zo dat je altijd zorgen zult hebben om een kind met het syndroom van down, ook als het volwassen is. Maar je hebt geen garantie geen zorgen te hebben als je kind gezond is.
pi_86128480
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:28 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

een dergelijk kind kan alleen al nooit zelf overleven, dat is wel een criteria voor gezond mijn inziens.
jij kan ook niet alleen overleven aangezien je zo graag je vrouwtje bij je wil houden
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  maandag 6 september 2010 @ 15:30:27 #262
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_86128481
quote:

[..]

Want zo gaat dat. No way dat de volgende weer een downer is natuurlijk.
pi_86128512
quote:

[..]

alleen op zowel geestelijk als lichamelijk vlak zal een downer nooit kunnen overleven en dus altijd zorg nodig hebben.
Je hebt ook mensen met down die een lichte verstandelijke beperking hebben en die zich best zelf in de maatschappij kunnen redden.
Sorry hoor, maar met dit soort uitspraken kom je zelf ook niet al te snugger over.
pi_86128590
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je hebt ook mensen met down die een lichte verstandelijke beperking hebben en die zich best zelf in de maatschappij kunnen redden.
Sorry hoor, maar met dit soort uitspraken kom je zelf ook niet al te snugger over.
toch altijd grappig dat mensen er meteen vanuit gaan dat:

-alle mensen met het down syndroom hoog functioneren
-alle niet down-syndroom babies gelijk gehandicapt zijn of worden.

ik ga uit van gemiddelden, niet van extremen.

sorry, maar met jouw soort uitspraken kom je zelf niet snugger over
hans
pi_86128610
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:38 schreef Stali het volgende:

[..]
. Ze hebben het kind samen gemaakt en daar hangen altijd risico's aan.
Ze hadden samen ook besloten te stoppen als het niet goed ging. Hun keuze, hun beslissing, samen.

Puntje bij paaltje weigerde ze.

Dat is de discussie. Niet dat jij nogal kortzichtig kan overkomen en een sterke mening probeert te forceren dmv denegrerend te doen...
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_86128622
het doet me hieraan denken:
  maandag 6 september 2010 @ 15:38:00 #267
144006 chacama
Ondernemend!
pi_86128694
quote:

[..]

Ik hoop echt met heel mijn hart dat als er bij jullie een kindje geboren wordt, dat het dan daadwerkelijk ook helemaal gezond is. Want zoals jezelf al schetst is dat jouw wens en je vrouw zou niet meer dan dat op kunnen voeden. En dat dit kindje in haar/zijn verdere leven ook niets mee maakt wat eventueel het ideaal beeld van jou toekomst verandert. Want als je iets moet zijn als ouder dan is het wel flexibel....

En het voorstel van marrije vind ik nog steeds niet slecht. ga voor adoptie. Dan kun je al veel meer risico's uitsluiten....
pi_86128720
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:34 schreef mijnnaamishans het volgende:

[..]

toch altijd grappig dat mensen er meteen vanuit gaan dat:

-alle mensen met het down syndroom hoog functioneren
Waar zeg ik dat?

quote:
-alle niet down-syndroom babies gelijk gehandicapt zijn of worden.
Waar?

quote:
ik ga uit van gemiddelden, niet van extremen.
Er bestaat geen gemiddelde 'mongool'. Ik snap best dat je liever een gezond kind hebt en dat je het liefste zou willen dat je vriendin een abortus ondergaat, maar je praat ontzettend dom en ongenuanceerd in dit topic.

quote:
sorry, maar met jouw soort uitspraken kom je zelf niet snugger over
Ja, papegaai. :O
  maandag 6 september 2010 @ 15:38:44 #269
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86128724
Beetje jammer dat de ts zo lomp is :') Ik zou ook geen dikke mongool als kind willen hebben hoor
Zou het ook zien als een ongewenste zwangerschap
pi_86128845
Tsja, veel vrouwen vallen nu over mij en veel mannen praten maar al te graag mee met de hetze jegens mijn persoon en mijn aanpak.

Maar ik denk dat heel veel mannen stiekem wel dezelfde afloop hopen wanneer ze in dezelfde positie als mij zaten, ongeacht welke methode ik heb gebruikt.
hans
  maandag 6 september 2010 @ 15:42:47 #271
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86128859
Wat een onnozelaars toch weer. Om de discussie even zuiver te houden.

Je kind raakt gehandicapt tijdens het leven =/ al vroeg in de zwangerschap weten dat je kind zwaar gehandicapt is. Ook de situatie waarin je kind zonder dat je het weet al tijdens de zwangerschap een handicap heeft is niet vergelijkbaar. Het gaat hier om het vooraf weten. Wat doe je dan? TS wil dan tot abortus overgaan. Een uitstekend verdedigbaar standpunt, en dat gezeur dat het allemaal wel meevalt is vooral heel erg subjectief.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86128875
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:27 schreef Marrije het volgende:

[..]

Misschien is het dan maar beter om helemaal zelf niet aan kinderen te beginnen maar een kindje te adopteren. Gezond natuurlijk. Laat het maar aan de wereldverbeteraars over om dat gehandicapte meisje uit China te adopteren.
Adopteren zou eigenlijk alleen in de eigen regio moeten plaatsvinden. Ik ben voor een verbod op het adopteren van kinderen uit andere continenten. Ik heb het net een paar keer te vaak zien misgaan waardoor ik van mening ben dat kinderen het beste af zijn in de eigen regio.

Het hierheen halen van gehandicapte kinderen vind ik eerlijk gezegd helemaal absurd.

Verder is het een prima argument van Hans, dat de kosten van de gezondheidzorg de komende jaren nog explosief gaan toenemen en dat het BEWUST op de wereld zetten van een gehandicapt kind in die omstandigheden eigenlijk absurd is.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86128944
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:42 schreef Sachertorte het volgende:
en dat gezeur dat het allemaal wel meevalt is vooral heel erg subjectief.
inderdaad, dus laat het lekker aan mensen zelf.
pi_86128955
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer een raar argument. Je kunt ook een 'normaal' kind krijgen wat in een rolstoel terechtkomt en de gezondheidszorg ook belast.
JIJ kunt ook oud worden en de gezondheidszorg onnodig belasten. Je vrouw die nu zwanger is, belast de gezondheidszorg op het moment ook.
Als je niet het verschil ziet tussen iets wat je kan voorkomen en dingen waar je geen invloed op hebt dan zijn we snel uitgepraat.
pi_86128961
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Adopteren zou eigenlijk alleen in de eigen regio moeten plaatsvinden. Ik ben voor een verbod op het adopteren van kinderen uit andere continenten. Ik heb het net een paar keer te vaak zien misgaan waardoor ik van mening ben dat kinderen het beste af zijn in de eigen regio.

Het hierheen halen van gehandicapte kinderen vind ik eerlijk gezegd helemaal absurd.

Verder is het een prima argument van Hans, dat de kosten van de gezondheidzorg de komende jaren nog explosief gaan toenemen en dat het BEWUST op de wereld zetten van een gehandicapt kind in die omstandigheden eigenlijk absurd is.
OMFG. :')
Bepaal jij dat maar lekker voor jezelf.
pi_86128971
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:23 schreef Oksel het volgende:

[..]

Wat een onzin, een een goede relatie los je SAMEN zoiets op, net zoals je SAMEN een bevalling meemaakt. Zij ondergaat lichamelijk wel de abortus, maar het is niet dat Hans er niets mee te maken heeft. Die krijgt het geestelijk OOK mee.
Ik heb anders nog nergens zien staan dat TS er überhaupt verdrietig over is dat ze zwanger zijn van een kind met Down syndroom, en dat woensdag dat kind weggehaald wordt :N
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  maandag 6 september 2010 @ 15:45:54 #277
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86128981
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:42 schreef mijnnaamishans het volgende:
Tsja, veel vrouwen vallen nu over mij en veel mannen praten maar al te graag mee met de hetze jegens mijn persoon en mijn aanpak.

Maar ik denk dat heel veel mannen stiekem wel dezelfde afloop hopen wanneer ze in dezelfde positie als mij zaten, ongeacht welke methode ik heb gebruikt.
Iedereen wil een gezond kind zonder beperkingen
pi_86129007
* Fannie gaat verder met lezen vanaf pagina 2 :P
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  maandag 6 september 2010 @ 15:46:30 #279
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86129010
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:45 schreef Fannie het volgende:

[..]

Ik heb anders nog nergens zien staan dat TS er überhaupt verdrietig over is dat ze zwanger zijn van een kind met Down syndroom, en dat woensdag dat kind weggehaald wordt :N
Hij ziet het gewoon als een lastig ding :')
pi_86129033
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als je niet het verschil ziet tussen iets wat je kan voorkomen en dingen waar je geen invloed op hebt dan zijn we snel uitgepraat.
Ik denk dat jij toch echt beter moet lezen. Natuurlijk begrijp ik dat wel, enkel zeg ik dat zoiets geen garantie is op een gezond kind en een ouder die geen zorgen heeft als het kind is opgegroeid.
pi_86129034
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Leg uit ... hoe ging dat mis.

quote:
Wat is het verschil met geboren laten worden?

quote:
Jij stuurt ook netjes studiefinanciering terug die teveel naar je is overgemaakt? Of zorgtoeslag die je eigenlijk niet nodig hebt?
pi_86129037
Ik snap die borderline religieuze antwoorden van sommige dames niet. De keuze is er, waarom in gods naam alles en iedereen maar belasten "omdat het zo beter is"?

Als ik fruit koop, dan kijk ik ook of het niet rot is; kromme vergelijking, maar treft wel de hart van het geheel. Kudo's voor diegene die verrot fruit eten en wrang kijkend het aanprijzen, maar persoonlijk heb ik daar geen trek in.

Hans is lomp, maar hans is ten minste eerlijk, dat betwijfel ik van die kwee replies met dood doenertjes van sommige dames hier.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
  maandag 6 september 2010 @ 15:48:05 #283
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86129071
Een mongool is vaak 3 in 1 Geestelijk lichamelijk en verstandelijk 'beperkt'
pi_86129077
quote:

Mijn steun heb je. ^O^ Volgens mij heb je gewoon de enige juiste keuze gemaakt.
pi_86129114
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ditto. Kwee gezeik van tegenwoordig.
pi_86129119
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

OMFG. :')
Bepaal jij dat maar lekker voor jezelf.
Wat moet ik zelf bepalen. Ik vertel gewon mijn mening, dus ik heb het allang bepaald. Anders ga je er inhoudelijk op in.
pi_86129122
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:47 schreef Darkangle het volgende:
Ik snap die borderline religieuze antwoorden van sommige dames niet. De keuze is er, waarom in gods naam alles en iedereen maar belasten "omdat het zo beter is"?
JE MAG HET ZELF WETEN.
  maandag 6 september 2010 @ 15:49:12 #288
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86129123
quote:

Als ik fruit koop, dan kijk ik ook of het niet rot is; kromme vergelijking, maar treft wel de hart van het geheel. Kudo's voor diegene die verrot fruit eten en wrang kijkend het aanprijzen, maar persoonlijk heb ik daar geen trek in.

Hans is lomp, maar hans is ten minste eerlijk, dat betwijfel ik van die kwee replies met dood doenertjes van sommige dames hier.
Dit is het viva subforum ;( :')
pi_86129139
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:48 schreef skippy22 het volgende:
Een mongool is vaak 3 in 1 Geestelijk lichamelijk en verstandelijk 'beperkt'
Je vergeet nummer vier: ze zijn ook reteslecht in spelling en zinsopbouw. :')
pi_86129156
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:49 schreef Klaudias het volgende:

[..]

JE MAG HET ZELF WETEN.
Precies, maar zij veroordelen hem op een logische keuze. Raar gedoe allemaal, misschien een verwrongen vorm van afgunst?
pi_86129160
quote:

kan het wel met je eens zijn. alleen het is wel cru gezegd.
Whatever...
  maandag 6 september 2010 @ 15:50:23 #292
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86129164
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Vind ik ook Kon alleen wat minder lomp :')
  maandag 6 september 2010 @ 15:50:37 #293
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86129171
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je vergeet nummer vier: ze zijn ook reteslecht in spelling en zinsopbouw. :')
:@
  maandag 6 september 2010 @ 15:50:52 #294
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_86129178
quote:

Ikke niet hoor, ik geef je gelijk.En wat de lompheid betreft : als je je dood geschrokken bent omdat je vrouw zich opeens niet meer aan de gemaakte afspraak wil houden dan begrijp ik dat óók best.
Ik denk dat als ik met een mongooltje werd bedreigd ik ook nogal bot zou reageren.
Begrijp ook best dat mensen die zelf zo'n kind thuis hebben en er veel van houden dit als kwetsend ervaren. Maar die zijn volgens mij wel wat meer gewend als het gaat om kwetsende reacties van andere mensen op een kind met down syndroom.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_86129185
Adoptie wordt genoemd als oplossing. Buiten het feit dat ik geen enkel kind een vader als Hans gun, zal juist adoptie niet geschikt voor hem zijn. Tegenwoordig worden praktisch alleen nog kinderen met een handicap ter adoptie aangeboden. Precies wat Hans niet wil.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_86129206
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:49 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Dit is het viva subforum ;( :')
Ah, je bedoelt viva als in deze dames zijn keurig ethisch gevormd door tv e.d. ipv zelf eens goed na te denken, en alleen kunnen communiceren in cliche's?
pi_86129217
quote:

Lomp wil ik niet zeggen maar wel hard maar eerlijk en ik ga tot het uiterste.

Maar goed, deze "lomperik" pakt zijn tasje weer en kachelt weer naar zijn huisje.
Mijn vrouw die mij gaat verlaten volgens jullie kan niet wachten totdat ik weer thuis ben....

en deze lomperik gaat maar weer eens lekker voor haar koken, zoals ik heel vaak doe.
hans
pi_86129224
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:50 schreef Darkangle het volgende:

[..]

Precies, maar zij veroordelen hem op een logische keuze.
omdat hij zijn vrouw bijna wil dwingen misschien?

en omdat hij over z'n vrouw praat alsof hij in afghanistan woont?
pi_86129246
Ik snap TS wel, echt wel. Ik zou er zelf héél anders in staan, om dat ik abortus uberhaupt nooit zou overwegen, maar ik kan me voorstellen dat je, als je in een dergelijk vroeg stadium ontdekt dat je kindje down zal hebben, de zwangerschap wilt beëindigen. Vooral als je een man bent. Voor de vrouw die het kindje draagt is het gewoon anders. Als je een klein kindje in je buik draagt dan verandert alles wat je je ooit voorgenomen had door het overweldigende gevoel dat je dat kindje wilt beschermen. Tegen elke prijs.

Ik kan me ook goed voorstellen dat je vrouw er nu anders over denkt dan voor de zwangerschap en hoe je het ook wendt of keert, je kunt die abortus niet afdwingen. Da's onmenselijk. Als jij er niet mee kunt leven dan moet jij misschien je conclusies trekken (zou ik erg slappe hap vinden, maar het kind heeft ook niks aan een vader die hem/haar niet wil).
pi_86129262
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:50 schreef Ahava het volgende:
Adoptie wordt genoemd als oplossing. Buiten het feit dat ik geen enkel kind een vader als Hans gun, zal juist adoptie niet geschikt voor hem zijn. Tegenwoordig worden praktisch alleen nog kinderen met een handicap ter adoptie aangeboden. Precies wat Hans niet wil.
och, als je de juiste kanalen weet is er veel mogelijk....

en nu ga ik echt
hans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')