abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 18:35:54 #1
862 Arcee
Look closer
pi_86032633

Rutte: "Rechts Nederland zou z'n vingers aflikken bij wat er allemaal al op papier stond."

` De poging een kabinet te vormen van
VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV
is mislukt.Informateur Opstelten werkt
aan zijn eindverslag waarna hij naar de
koningin gaat.

De formatie stond deze week onder grote
druk door de onenigheid in het CDA.
Informateur Opstelten heeft de hele
middag overlegd met de onderhandelaars
van VVD,CDA en PVV.

Gisteren vroegen VVD-leider Rutte en
PVV-voorman Wilders CDA-fractieleider
Verhagen opheldering over de perikelen
in de partij.Over de antwoorden werd
vandaag gesproken.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86032649
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:28 schreef nikk het volgende:

[..]

Het verschil is dat de drie dissidenten een veto bleven houden.
In feite hielden alle fractieleden, maar ook die van beide andere partijen een veto. Eén zetel verschil was natuurlijk ook wel erg klein. Net als het feit dat Klink af had kunnen wachten tot aan het eind van de onderhandelingen en op basis van het bereikte resultaat had kunnen stemmen, had ook Wilders door kunnen gaan, consessies kunnen doen en af kunnen wachten. Alleen een Wilders zal op bepaalde punten geen consessies doen. :)
Hatsjoe!
pi_86032654
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:34 schreef Compatibel het volgende:
Rutte: "Ik denk dat rechts Nederland zijn handen zou aflikken bij wat er allemaal al op papier stond."

_O_
Dat denk ik ook, oerstom dus van Wilders en het CDA dus om er zo'n pauperbende van te maken.
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:36:49 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86032672
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86032676
die man is echt moe. Ik gun m een vrij weekend.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 18:37:01 #6
862 Arcee
Look closer
pi_86032679
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:35 schreef Wombcat het volgende:
Maar daar kun je niet op rekenen voordat het akkoord er ligt. Pas als het er ligt, kunnen ze er over oordelen.
Jij tekent toch ook geen contract voordat je het gelezen hebt?
Nee, maar ik ga ook niet voor ik het gelezen heb een brief schrijven dat ik er definitief niet mee akkoord kan gaan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86032681
Was dat net een Freudian slip of the tongue van Verhagen? :P

Over het niet kunnen vertrouwen van Wilders.
pi_86032684
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:35 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat dus. Dit was gewoon niet levensvatbaar, met de dissidenten en het risico dat de principes in een later stadium toch zouden kunnen opspelen.
Het akkoord was binnen een week of twee klaar. Dan had iedereen zich te houden aan het regerings- en gedoogakkoord. Dus Wilders hoefde alleen maar te wachten op het CDA: zouden zij over een week of 2 instemmen of niet. Nu breekt hij.
pi_86032692
Inderdaad, de onzekerheid van het voortbestaan van het kabinet was er SOWIESO al. Reeds toen Wilders begon met onderhandelen wist hij dat ze een krappe meerderheid zouden hebben. Dus ik begrijp niet wat Wilders nu loopt te blaten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_86032694
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:37 schreef Lekiamh het volgende:
Was dat net een Freudian slip of the tongue van Verhagen? :P

Over het niet kunnen vertrouwen van Wilders.
Haha inderdaad
pi_86032698
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, oerstom dus van Wilders en het CDA dus om er zo'n pauperbende van te maken.
Idd, erg jammer, het had zo mooi kunnen zijn.
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:37:54 #12
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_86032711
_O-

Wat een slapstick, die Nederlandse politiek. Wilders die de stekker eruit trekt. Het wordt steeds mooier.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_86032716
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:37 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee, maar ik ga ook niet voor ik het gelezen heb een brief schrijven dat ik er definitief niet mee akkoord kan gaan.
Als je bij de onderhandelingen hebt gezeten kan dat natuurlijk wel ;)
pi_86032718
quote:

[..]

Als of je het VVD, die voor de eerste keer in de geschiedenis een premier kon leveren, niet kwalijk kan nemen dat ze de touwtjes niet wat strakker hebben aangetrokken.
pi_86032722
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:36 schreef maartena het volgende:
[ afbeelding ]
juist wel.

nu kan hij lekker klagen in de oppositie.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86032729
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:37 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik wel. Als je merkt dat het contract de verkeerde kant op beweegt, dan dient er zeker een brief te worden geschreven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86032731
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:37 schreef Mutant01 het volgende:
Inderdaad, de onzekerheid van het voortbestaan van het kabinet was er SOWIESO al. Reeds toen Wilders begon met onderhandelen wist hij dat ze een krappe meerderheid zouden hebben. Dus ik begrijp niet wat Wilders nu loopt te blaten.
Alles om de schuld te kunnen afschuiven.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_86032733
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:35 schreef Toad het volgende:
Dat is ook de reden dat het vorige kabinet is gevallen. Dat soort politiek zijn we toch nu wel beu?
Ik ben het niet echt beu hoor, ik toch vooral naar het beleid dat gevoerd gaat worden. Het Paars+ spook doemt voor mij al weer op aan de horizon dus het is alle hens aan dek, om het zo maar eens uit te drukken. :)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 18:38:47 #19
862 Arcee
Look closer
pi_86032743
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef Klaudias het volgende:
juist wel.

Inderdaad, Wilders heeft weer iets om tegen te schoppen, die vermaakt zich prima.
pi_86032759
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:36 schreef Ali Salami het volgende:

[..]

In feite hielden alle fractieleden, maar ook die van beide andere partijen een veto. Eén zetel verschil was natuurlijk ook wel erg klein. Net als het feit dat Klink af had kunnen wachten tot aan het eind van de onderhandelingen en op basis van het bereikte resultaat had kunnen stemmen, had ook Wilders door kunnen gaan, consessies kunnen doen en af kunnen wachten. Alleen een Wilders zal op bepaalde punten geen consessies doen. :)
In theorie is dat zo. Maar wanneer je gaat onderhandelen over een coalitie en kabinet dan mag je er wel vanuit gaan dat het resultaat kan steunen op een meerderheid in de Tweede Kamer. Anders heeft onderhandelen geen zin.
pi_86032764
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Alles om de schuld te kunnen afschuiven.
Maar de tokkies slikken het als zoete koek. Schandalig als je het mij vraagt.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:39:19 #22
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86032770
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef Klaudias het volgende:
Inderdaad.... had em eerlijk gezegd liever op z'n bek zien gaan in de regering. ;)

Het CDA moet sowieso in de oppositie blijven naar mijn mening.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:39:23 #23
104871 remlof
Europees federalist
pi_86032773
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Exact. Laat de PvdA het maar uitzoeken. Veel plezier met het zoeken naar een meerderheid zonder de VVD.
Dat lukt best met het CDA erbij. Een CDA onder Klink zou prima kunnen :P

Maar ik denk dat het CDA eerst maar eens een congres moet houden en Verhagen vervangen door een meer capabel iemand.
pi_86032778
Maak me echt een beetje zorgen om Verhagen.

overmoeid
72 uur in touw
en zwaar teleurgesteld.
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 18:39:40 #25
862 Arcee
Look closer
pi_86032782
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
Ik wel. Als je merkt dat het contract de verkeerde kant op beweegt, dan dient er zeker een brief te worden geschreven.
Inderdaad, maar dan kun je niet meer op vertrouwen rekenen dat je toch nog akkoord zult gaan.
pi_86032788
Jemig, Verhagen zit er aardig doorheen...
pi_86032802
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar ik denk dat het CDA eerst maar eens een congres moet houden en Verhagen vervangen door een meer capabel iemand.
Ik heb horen fluisteren dat het CDA Eurlings gaat smeken om toch terug te keren.
pi_86032813
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:39 schreef Wilskracht het volgende:
Maak me echt een beetje zorgen om Verhagen.

overmoeid
72 uur in touw
en zwaar teleurgesteld.
Ja ik ook, van mij mogen ze 'm nou met rust laten.
pi_86032831
quote:

[..]

Laat er eerst maar een partijvoorzitter komen ofzo, die bleker heeft volgensmij onnodig veel olie op het vuur gegooid.
pi_86032833
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:39 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, maar dan kun je niet meer op vertrouwen rekenen dat je toch nog akkoord zult gaan.
Dat vertrouwen was er sowieso al niet, omdat het congres uiteindelijk zou beslissen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_86032838
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Als of je het VVD, die voor de eerste keer in de geschiedenis een premier kon leveren, niet kwalijk kan nemen dat ze de touwtjes niet wat strakker hebben aangetrokken.
Wilders en het CDA zijn toch de voornaamste onruststokers gebleken. Ik denk echt wel dat de VVD alle zeilen bij heeft gezet om het te laten slagen omdat zij er het meeste belang bij hadden dat het zou lukken.
pi_86032840
Wanneer zal hij van z'n stoel vallen?
pi_86032841
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

De VVD kan moeilijk het CDA in bedwang houden en Wilders overtuigen dat alle CDA fractieleden wel akkoord zullen gaan. Ik zie niet hoe de VVD hier beter mee om had kunnen gaan.
pi_86032843
quote:

[..]

Het congres kiest toch niet de fractievoorzitter? Dat doet de kamerfractie.

Eigenlijk heeft Balkenende als kapitein gewoon een zinkend schip verlaten.
pi_86032867
Maxime moet gewoon optyfen. Onbetrouwbare tyfushond, waar de PvdA niets in ziet.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 18:41:33 #36
862 Arcee
Look closer
pi_86032877
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
Dat vertrouwen was er sowieso al niet, omdat het congres uiteindelijk zou beslissen.
Er werd wel op gerekend dat het congres voor zou stemmen, maar de brief van Klink goeide dat roer om.
pi_86032884
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb horen fluisteren dat het CDA Eurlings gaat smeken om toch terug te keren.
Eurlings kan niet fractievoorzitter worden, natuurlijk. Daarvoor moet je in de kamer zitten.
pi_86032886
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ben het niet echt beu hoor, ik toch vooral naar het beleid dat gevoerd gaat worden. Het Paars+ spook doemt voor mij al weer op aan de horizon dus het is alle hens aan dek, om het zo maar eens uit te drukken. :)
Ja hoor, die staan in de startblokken.
pi_86032892
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:39 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik denk dat Klink dondersgoed wist dat hij een bom legde onder de onderhandelingen en dat een rechts kabinet er niet meer in zou zitten.

Overigens snap ik wel waarom Wilders de boel heeft laten klappen. De brief van Klink heeft zijn ware intenties blootgelegd. Als hij nu inderdaad met een ander verhaal ging komen bij de presentatie van het regeerakkoord dan viel pek en veren hem ten deel.
pi_86032896
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wilders en het CDA zijn toch de voornaamste onruststokers gebleken. Ik denk echt wel dat de VVD alle zeilen bij heeft gezet om het te laten slagen omdat zij er het meeste belang bij hadden dat het zou lukken.
Ik zou daar niet al te trots op zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_86032909
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:41 schreef pberends het volgende:
Maxime moet gewoon optyfen. Onbetrouwbare tyfushond, waar de PvdA niets in ziet.
PvdA is ook een draaikontenpartij dusja :')
AJAX AMSTERDAM!
pi_86032912
Alledrie zitten ze er doorheen.
Ondertussen loopt de staatsschuld op. Yay.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 18:42:25 #43
43556 miss_dynastie
pi_86032921
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En het enige dat Wilders vraagt, is een gentlemen's agreement dat het oordeel van het congres wordt gerespecteerd. Want Wilders is geen stomme jongen, die weet ook wel dat zoiets niet af te dwingen is. Er blijkt wel een intentie uit. Ik geef hem 100% gelijk.
pi_86032925
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Toch niet het regentenkabinet? ;)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_86032929
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zou daar niet al te trots op zijn.
Ik had niet anders verwacht van jou.
pi_86032935
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Eurlings kan niet fractievoorzitter worden, natuurlijk. Daarvoor moet je in de kamer zitten.
Klopt. Maar goed, heb zoiets gehoord. Kan er ook niks aan doen ;(
pi_86032936
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Laat er eerst maar een partijvoorzitter komen ofzo, die bleker heeft volgensmij onnodig veel olie op het vuur gegooid.
Juist.
pi_86032941
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:41 schreef Arcee het volgende:

[..]

Er werd wel op gerekend dat het congres voor zou stemmen, maar de brief van Klink goeide dat roer om.
"Er werd op gerekend", is dus niet zeker weten, niet met 100% zekerheid kunnen zeggen. Er was al gemor reeds voordat Klink een brief had geschreven, sterker nog - er was al veel gemor.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:42:56 #49
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86032943
Dus wat nu?

PvdA/CDA/D'66/GL/CU?
-
pi_86032945
quote:

[..]

Ik bedoel meer: _O_ dat dit niet door gaat *O*

Het is ubertriest dat in deze tijd er een kabinet had kunnen komen dat geen breed maatschappelijk draagvlak heeft. Een stabiel middenkabinet is wat Nederland nodig heeft, anders daalt de sociale cohesie naar een dieptepunt.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_86032949
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Precies, daar heb je het gedonder dus al. :')
pi_86032960
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:41 schreef pberends het volgende:
Maar de CDA achterban, de huidige en de voormalige, mogen hem juist wel.
pi_86032964
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik had niet anders verwacht van jou.
Hoezo?
Allah Al Watan Al Malik
pi_86032977
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:42 schreef maartena het volgende:
Dus wat nu?

PvdA/CDA/D'66/GL/CU?
:')

Succes daarmee.
pi_86032979
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:42 schreef Compatibel het volgende:
Het is ubertriest dat in deze tijd er een kabinet had kunnen komen dat geen breed maatschappelijk draagvlak heeft. Een stabiel middenkabinet is wat Nederland nodig heeft, anders daalt de sociale cohesie naar een dieptepunt.
Dan moet de PvdA daar ook aan meewerken, maar daar heb ik tot nu toe helemaal niks van gezien. En Paars+ is niet midden.
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:43:50 #56
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_86032983
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:39 schreef nikk het volgende:

[..]

In theorie is dat zo. Maar wanneer je gaat onderhandelen over een coalitie en kabinet dan mag je er wel vanuit gaan dat het resultaat kan steunen op een meerderheid in de Tweede Kamer. Anders heeft onderhandelen geen zin.
Twee partijen hadden blijkbaar voldoende vertrouwen dat, met aanpassingen aan de plannen, wel voldoende steun kon worden verkregen. Blijkbaar waren de punten dus overwinbaar voor de dissidenten en had je op basis van die punten door kunnen onderhandelen. Ik denk dus eerder dat die punten voor een Wilders niet bespreekbaar waren. Die wilde immers toch al geen bindende factor. :)
Hatsjoe!
pi_86032998
quote:
Dus wat nu?

PvdA/CDA/D'66/GL/CU?
:'(
pi_86033002
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:43 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Precies, daar heb je het gedonder dus al. :')
Halsema met kans op regeringsdeelname :'(
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86033021
quote:
Dus wat nu?

PvdA/CDA/D'66/GL/CU?
Hebben ook maar 76 zetels en het lijkt me dat ook hier niet alle CDA'ers blij van worden.
pi_86033023
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:43 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Maar de CDA achterban, de huidige en de voormalige, mogen hem juist wel.
Maxime is van de oude garde Bos-Balkenende en die andere vechtjassen van het vorige kabinet. Weg ermee.
pi_86033030
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De VVD kan moeilijk het CDA in bedwang houden en Wilders overtuigen dat alle CDA fractieleden wel akkoord zullen gaan. Ik zie niet hoe de VVD hier beter mee om had kunnen gaan.
De VVD moest als grootste toch een kabinet formeren, het valt ze tenminste aan te rekenen dat dat niet gebeurd is en dat ze de regie eilk uit handen gegeven hebben vanaf het moment dat ze Lubbers als informateur aangewezen hebben.
pi_86033039
Wel grappig dat de VVD zo'n stabiele partij lijkt te zijn.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_86033049
Verhagen moet zich in bochten wringen om zowel Klink als Wilders uit de wind te houden.

Pijnlijk.
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:45:18 #64
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_86033055
Arcee ouwe droplul. Zet dat TT-screenshot eens in dat gare topic van jou. Hoofdletters, dus legendarisch! :{w
Hatsjoe!
pi_86033070
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:44 schreef pberends het volgende:

[..]

Maxime is van de oude garde Bos-Balkenende en die andere vechtjassen van het vorige kabinet. Weg ermee.
Zou hij op gaan stappen? Ik proef iets uit zijn woorden van Klink er uit of ik er uit...
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 18:45:53 #66
43556 miss_dynastie
pi_86033087
Ik ben toch zo benieuwd waar Verhagen het 'ik zou ze heus wel op één lijn krijgen allemaal, echt waar' vandaan haalt. Die man moet lekker met politiek pensioen.
pi_86033088
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:42 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Toch niet het regentenkabinet? ;)
Wat ik al steeds denk : CDA-VVD-PvdA.
Tot nu toe was het poppenkast, nu gaan er spijkers met koppen geslagen worden.
pi_86033090
quote:

[..]

Wilders is gewoon volstrekt onbetrouwbaar. Dan is het niet gek dat de onderhandelingen mislukken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86033103
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

De VVD moest als grootste toch een kabinet formeren, het valt ze tenminste aan te rekenen dat dat niet gebeurd is en dat ze de regie eilk uit handen gegeven hebben vanaf het moment dat ze Lubbers als informateur aangewezen hebben.
De VVD heeft niemand als informateur aangewezen, daar hebben we ons staatshoofd voor.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 18:46:26 #70
862 Arcee
Look closer
pi_86033113
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:45 schreef Ali Salami het volgende:
Arcee ouwe droplul. Zet dat TT-screenshot eens in dat gare topic van jou. Hoofdletters, dus legendarisch! :{w
Staat er al lang in, man. :Y)
pi_86033130
Het CDA zal nu nog verder afbrokkelen. En nog dieper afdalen.
AJAX AMSTERDAM!
pi_86033141
Het gaat er niet om..

Het gaat er niet om..

Verhagen heeft een nieuw zinnetje ontdekt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_86033144
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:45 schreef FTWO het volgende:

[..]

Zou hij op gaan stappen? Ik proef iets uit zijn woorden van Klink er uit of ik er uit...
Mocht het zover komen dan denk ik dat Verhagen dit wint. De CDA afdelingen van de verschillende provincies steunden hem in zijn onderhandelingen met de PVV toen dat gedoe met Klink naar boven kwam.
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:46:58 #74
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_86033147
Uiteindelijk is dit allemaal volgens de verwachtingen natuurlijk, deze uitkomst was al bekend in de verkiezingsnacht. Jammer dat er zoveel tijd verloren is gegaan om het helemaal uit te spelen.

Rutte toont zich ook wel een leider trouwens, ik heb die hele gast al geen week iets nuttigs horen zeggen :')

-> laat Cohen maar eens het initiatief krijgen.
pi_86033148
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:46 schreef bloodysunday het volgende:
Ik hoop het.
pi_86033152
Wilders roept iets over 9/11 --> CDA en VVD worden boos, mag niet --> Wilders zegt /care --> VVD boeit het niets, wil door met formatie. CDA is verdeeld over wat nu, gedoe in CDA --> CDA overleg, strenge eisen voor Wilders --> Wilders niet blij mee, stekker eruit

Nog maar een keertje
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_86033164
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:44 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Halsema met kans op regeringsdeelname :'(
De eerste beer op de weg voor de A4 dus alweer.
pi_86033165
quote:

[..]

Dan moet de PvdA daar ook aan meewerken, maar daar heb ik tot nu toe helemaal niks van gezien. En Paars+ is niet midden.
Mee eens. Cohen lijkt echter nu wel klaar voor een middenkabinet te zijn, net als ik trouwens (met Klink als premier).
pi_86033167
quote:
En als ze een beetje verstand hebben gaan ze gewoon eens in de oppositie zitten...
pi_86033180
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:46 schreef ErikT het volgende:
Uiteindelijk is dit allemaal volgens de verwachtingen natuurlijk, deze uitkomst was al bekend in de verkiezingsnacht. Jammer dat er zoveel tijd verloren is gegaan om het helemaal uit te spelen.

Rutte toont zich ook wel een leider trouwens, ik heb die hele gast al geen week iets nuttigs horen zeggen :')

Eens.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 18:47:46 #81
862 Arcee
Look closer
pi_86033189
Een lichte snik in de stem van Verhagen, of niet? Een hele lichte.
pi_86033195
Dat het CDA en de vvd uberhaupt met Wilders wilden praten, iemand die keer op keer voor zo'n tweedeling zorgt in de samenleving en bij de mensen in zijn omgeving.

Ik vind het heel, heel, heel goed nieuws dat de PVV buiten spel komt te staan. Die onderhandelingen hadden al nooit moeten beginnen.
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:48:09 #83
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86033210
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:44 schreef Compatibel het volgende:
De VVD is ook een stabiele partij. Het CDA heeft een interne crisis, en de PVV zit vol met schreeuwers maar produceren weinig wol.
-
pi_86033216
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:47 schreef naatje_1 het volgende:
Wilders roept iets over 9/11 --> CDA en VVD worden boos, mag niet --> Wilders zegt /care --> VVD boeit het niets, wil door met formatie. CDA is verdeeld over wat nu, gedoe in CDA --> CDA overleg, strenge eisen voor Wilders --> Wilders niet blij mee, stekker eruit

Nog maar een keertje
Opruiing met het oog op elegante mogelijkheid om niet aan de coalitie te hoeven deelnemen ;)
pi_86033218
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:47 schreef naatje_1 het volgende:

Nog maar een keertje
Dat Wilders hypocriet was, was allang duidelijk.
pi_86033221
Dit is extra pijnlijk voor het CDA natuurlijk. Dan hadden ze nog liever zelf de stekker eruit kunnen trekken.
pi_86033222
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:44 schreef Compatibel het volgende:
die hebben alle Voorhoeve-achtige VVD'ers eruit gerookt.
pi_86033225
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:47 schreef OeJ het volgende:
Dat het CDA en de vvd uberhaupt met Wilders wilden praten, iemand die keer op keer voor zo'n tweedeling zorgt in de samenleving en bij de mensen in zijn omgeving.

Ik vind het heel, heel, heel goed nieuws dat de PVV buiten spel komt te staan. Die onderhandelingen hadden al nooit moeten beginnen.
Je weet dat Wilders en de PVV alleen maar groter worden nu he?
pi_86033227
Wilders wil natuurlijk gewoon graag in de oppositie terecht komen, mooi schoppen tegen alles wat men zegt.

Verhagen moet erg diep gaan om z'n hachje nog te kunnen redden.
Brutal. Fucking. Metal.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 18:48:57 #90
43556 miss_dynastie
pi_86033244
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:47 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Mee eens. Cohen lijkt echter nu wel klaar voor een middenkabinet te zijn, net als ik trouwens (met Klink als premier).
De grote verliezer levert een premier terwijl er grotere partijen zijn? Over minachting van het volk gesproken!
pi_86033259
Lol, staat hij nog bij de deur. :P
pi_86033264
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef nikk het volgende:
Dit is extra pijnlijk voor het CDA natuurlijk. Dan hadden ze nog liever zelf de stekker eruit kunnen trekken.
Niet helemaal, dan was de positie van de binnen de partij zeer populaire Verhagen onhoudbaar geworden.
pi_86033283
Hoe groot zijn de kansen nu dat we opnieuw mogen gaan stemmen?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86033287
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wilders is gewoon volstrekt onbetrouwbaar. Dan is het niet gek dat de onderhandelingen mislukken.
Hij is niet onbetrouwbaar, maar zijn standpunten tov artikel 1 en artikel 23 staan haaks op die van de CDA en hij wilt die, zelfs mocht hij gedoogsteun geven, willen verkondigen waardoor een evt kabinet sowieso al ondenkbaar was, zelfs al had het kabinetsbeleid omd die principiele punten heengedraaid.
pi_86033291
Rutte.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 18:50:01 #96
862 Arcee
Look closer
pi_86033304
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:46 schreef ErikT het volgende:
Dat valt mij ook een beetje tegen idd. Okee, het was een CDA-kwestie, maar Rutte was wel erg onzichtbaar.

quote:
Liever een zwijgende Rutte dan een sputterende Cohen, die binnenkort toch weer weg is uit Den Haag. :s)
pi_86033305
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat ik al steeds denk : CDA-VVD-PvdA.
Tot nu toe was het poppenkast, nu gaan er spijkers met koppen geslagen worden.
Het regentenkabinet inderdaad dus. Eens kijken of Cohen bij zal draaien. Maar ja, wil hij Kamerlid worden...of minister? Moelijke keuze. B-)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_86033306
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

De grote verliezer levert een premier terwijl er grotere partijen zijn? Over minachting van het volk gesproken!
Edit: verkeerd gelezen :@

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2010 18:51:07 ]
pi_86033308
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef nikk het volgende:
Dan was de tweedeling binnen de partij nog groter geweest.
pi_86033319
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hoe groot zijn de kansen nu dat we opnieuw mogen gaan stemmen?
Nihil.
pi_86033321
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef maartena het volgende:

[..]

De VVD is ook een stabiele partij. Het CDA heeft een interne crisis, en de PVV zit vol met schreeuwers maar produceren weinig wol.
Waar zijn die 'captain obvious' plaatjes wanneer je ze nodig hebt.
pi_86033335
Als we maar geen links kabinet krijgen met GroenLinks, PvdA en de SP. Dat is net zo'n gruwel als gedoogsteun van die vreselijke PVV en die afgrijselijke SGP.
PWBF
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:50:48 #103
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_86033343
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef lezzer het volgende:

[..]

Opruiing met het oog op elegante mogelijkheid om niet aan de coalitie te hoeven deelnemen ;)
niet zulke moeilijke woorden gebruiken :@ Wat zei je :P
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:51:02 #104
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86033355
Er zijn ook veelsteveel kleine partijen, nee dat word een stabiel kabinet straks.. daar zouden eens wat aan moeten doen, maak 4 grote partijen, ga dan verkiezingen houden. Nu vormt steeds een ietwat afwijkende mening maar een partij op, moet er nog samengewerkt worden ook. :N
The truth was in here.
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:51:07 #105
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86033359
quote:
Ik weet het niet.... morgen is dat CDA congres volgens mij, en ze zouden nog best wel eens de wielen weer op de rails kunnen zetten, de puntjes op de i zetten, en vervolgens zich presenteren als een partij die best heil ziet in een regering waar PvdA ook bij betrokken wordt.

Het was vooral de PVV die ze dwars zat. Als ze de interne crisis kunnen oplossen nu de PVV zichzelf buitenspel heeft geplaatst, kan er nog wel wat leuks uitkomen.
-
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:51:26 #106
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_86033377
Toch vind ik het verrassend dat Wilders zijn "Denemarken-model" uit de vingers laat glippen.
Gevalletje geduld verloren denk ik. Hier mikte hij al jaren op.

Het is dat ik nationalisme verafschuw, maar anders ging de vlag uit :)
pi_86033384
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nihil.
Aan de andere kant; welke mogelijkheden zijn nog over?
Een kabinet dat bestaat uit 5 of zelfs 6 partijen?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86033398
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik weet het niet.... morgen is dat CDA congres volgens mij,
Was dat al georganiseerd dan?
pi_86033406
quote:

[..]

quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Edit: verkeerd gelezen :@
Hij had het over Klink als mogelijke premier. ;)

Ah, je was er al achter. :)
pi_86033436
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Hij is niet onbetrouwbaar, maar zijn standpunten tov artikel 1 en artikel 23 staan haaks op die van de CDA en hij wilt die, zelfs mocht hij gedoogsteun geven, willen verkondigen waardoor een evt kabinet sowieso al ondenkbaar was, zelfs al had het kabinetsbeleid omd die principiele punten heengedraaid.
Wilders had veel kunnen bereiken. Zo werd er zelfs gesproken over het uitzetten van criminele Marokkanen. Dat zijn toch typisch Wilderspunten. Als hij art 1 en art 23 denkt af te kunnen schaffen is hij verkeerd bezig, realistisch gezien zal dat nooit lukken. Wilders zit gewoon voor piet snot in de kamer want hij bereikt helemaal niks op deze manier.
pi_86033442
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Je weet dat Wilders en de PVV alleen maar groter worden nu he?
Wat is dat voor een lulkoek. Wie heeft jou dat wijsgemaakt? Hoe meer mensen laten blijken dat ze tegen Wilders (en zijn ideologie zijn), hoe beter.

Je gaat toch niet met iemand "verloven", die je niet ziet zitten, omdat je omgeving anders eens negatief zou kunnen gaan reageren, wel?

Je moet naar jezelf kijken, en staan voor je eigen ideeen, als die zo haaks staan op de ideeen van een ander (Wilders in dit geval), dan moet je zeggen: DOEI. Op voorhand. Op voorhand.
pi_86033443
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

VVD-PvdA-CDA (eventueel aangevuld met D66 en/of GL) lijkt me het meest logische.
pi_86033450
quote:
Rutte: "Rechts Nederland zou z'n vingers aflikken bij wat er allemaal al op papier stond."
Heeft hij dat echt gezegd trouwens?
pi_86033459
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:50 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

niet zulke moeilijke woorden gebruiken :@ Wat zei je :P
Opzet van Wilders. Hij naait de boel op bij het CDA, die gaan moeilijk doen, hij gooit nog wat olie op het vuur, Verhagen doet alles om het nog te redden, lijden vreselijk gezichtsverlies en vervolgens stelt Wilders een belachelijk eis.
Dit alles, om gewoon brokken te maken bij het CDA en zelf terug de oppositie in te kunnen.

Misschien wel met als doel om nieuwe verkiezingen uit te lokken.
pi_86033471
quote:

[..]

Klink is een baas en een winnaar; dit kabinet komt er immers niet.

Daarnaast word ik doodmoe van al dat gezeik over 'minachting van het vok' en '1.5 miljoenmiljard kiezers buiten spel' enzo. Daarnaast was het natuurlijk een grapje; beter nog wordt Roemer premier, die kan het land verbinden.
pi_86033479
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Middenkabinet en paars+ zullen eerst nog nader bekeken worden en daarna idd de opties met 5 partijen.
Nieuwe verkiezingen biedt echt geen uitkomst. Er zullen niet dusdanige verschuivingen zijn dat dan opeens wel met twee partijen een kabinet te vormen is. Bovendien zou dat de ultieme afgang voor de politiek zijn.
pi_86033481
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Heeft hij dat echt gezegd trouwens?
Ja :)
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:53:59 #118
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86033499
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef maartena het volgende:

[..]

De VVD is de laatste 3 jaren stabiel ja, daarvoor hebben ze net zo goed het zelfde gezeik gehad en dat zullen ze ook krijgen wanneer ze nog twee maanden langer doorgaan met het onderzoeken van formaties met de PVV. Was het niet Rutte die zei dat er voor 1 juli een nieuw kabinet zou zitten?
pi_86033507
Ik weet bijna zeker dat het nu of het middenkabinet CDA, VVD, PvdA gaat worden, eventueel aangevuld met D66. Pvda zal straks - in het landsbelang - instemmen met meer bezuinigingen.
PWBF
pi_86033508
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:52 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

VVD-PvdA-CDA (eventueel aangevuld met D66 en/of GL) lijkt me het meest logische.
Waarop natuurlijk de grootste partij buitenspel wordt gezet en Rutte's mooie regeerakkoord waardeloos wordt gemaakt.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86033526
Klink keert zich tegen mij :'( :'(
pi_86033528
quote:

[..]

Jawel hoor, er wordt maar gedaan alsof rechts de verkiezingen heeft gewonnen, maar links en rechts zijn ongeveer even groot. Het midden ligt dus ergens in paars.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:54:33 #123
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_86033531
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:53 schreef lezzer het volgende:

[..]

Opzet van Wilders. Hij naait de boel op bij het CDA, die gaan moeilijk doen, hij gooit nog wat olie op het vuur, Verhagen doet alles om het nog te redden, lijden vreselijk gezichtsverlies en vervolgens stelt Wilders een belachelijk eis.
Dit alles, om gewoon brokken te maken bij het CDA en zelf terug de oppositie in te kunnen.

Misschien wel met als doel om nieuwe verkiezingen uit te lokken.
Uiteraard, het is alleen niet zo slim van het CDA, zij moeten ook met het argument komen wat ik net gaf, dat het Wilders zijn eigen betrouwbaarheid was die het kabinet heeft laten vallen.
pi_86033535
quote:
Ik weet het niet.... morgen is dat CDA congres volgens mij, en ze zouden nog best wel eens de wielen weer op de rails kunnen zetten, de puntjes op de i zetten, en vervolgens zich presenteren als een partij die best heil ziet in een regering waar PvdA ook bij betrokken wordt.
Dat denk ik ook. Het CDA en de CDA-kiezers zien liever een deelname aan een kabinet, ook omdat daarmee Paars+ voorkomen kan worden.
pi_86033545
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Middenkabinet en paars+ zullen eerst nog nader bekeken worden en daarna idd de opties met 5 partijen.
Nieuwe verkiezingen biedt echt geen uitkomst. Er zullen niet dusdanige verschuivingen zijn dat dan opeens wel met twee partijen een kabinet te vormen is. Bovendien zou dat de ultieme afgang voor de politiek zijn.
Plus dat we dan een historisch lage opkomst kunnen verwachten.
pi_86033557
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:52 schreef OeJ het volgende:

[..]

Wat is dat voor een lulkoek. Wie heeft jou dat wijsgemaakt?

Ik wil wel een wedje maken dat de PVV in de komende weken de grootste partij in de peilingen zal worden.
quote:
Hoe meer mensen laten blijken dat ze tegen Wilders (en zijn ideologie zijn), hoe beter.

Je gaat toch niet met iemand "verloven", die je niet ziet zitten, omdat je omgeving anders eens negatief zou kunnen gaan reageren, wel?
Natuurlijk wel, zo werkt politiek. Helemaal met ons coalitie-stelsel.
quote:
Je moet naar jezelf kijken, en staan voor je eigen ideeen, als die zo haaks staan op de ideeen van een ander (Wilders in dit geval), dan moet je zeggen: DOEI. Op voorhand. Op voorhand.
Heel schattig, maar niet realistisch.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 18:55:27 #127
43556 miss_dynastie
pi_86033571
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:53 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Klink is een baas en een winnaar; dit kabinet komt er immers niet.
Mja, wie een kuil graaft voor een ander...
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:55:32 #128
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_86033580
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:54 schreef Compatibel het volgende:
Klink keert zich tegen mij :'( :'(
Niet alleen tegen mij, maar het hele PROCES! :( :( Ik heb weken naast die man gezeten, en nu neukt hij mij in de reet met die brief van hem! :'(
pi_86033583
quote:

[..]

morgen is dat CDA congres volgens mij,
Er is morgen geen congres. :)
pi_86033584
ik neem aan dat PvdA GL of D66 mee wil nemen in zo'n middenkabinet.
pi_86033585
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:54 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Waarop natuurlijk de grootste partij buitenspel wordt gezet en Rutte's mooie regeerakkoord waardeloos wordt gemaakt.
? Ik noem de VVD toch echt als eerste.
pi_86033603
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jawel hoor, er wordt maar gedaan alsof rechts de verkiezingen heeft gewonnen, maar links en rechts zijn ongeveer even groot. Het midden ligt dus ergens in paars.
Paars ja, maar Paars+ niet. PvdA, D66 en GL kunnen steun van de VVD in hun reet steken, dat gaan ze nooit krijgen.
pi_86033624
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:53 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Daarnaast word ik doodmoe van al dat gezeik over 'minachting van het vok' en '1.5 miljoenmiljard kiezers buiten spel' enzo.
Dat is toch ook de grootste lulkoek die er bestaat. Ik kan ook wel zeggen: als de PvdA niet mee mag regeren worden er een heleboel kiezers teleurgesteld. Of over welke andere partij het dan ook gaat.

Wie heeft dat bedacht?
pi_86033627
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:55 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

? Ik noem de VVD toch echt als eerste.
Ooh sorry, helemaal overheen gelezen _O-
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86033648
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:55 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Ik wil wel een wedje maken dat de PVV in de komende weken de grootste partij in de peilingen zal worden.
[..]

Ja, denk het ook.
pi_86033653
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:55 schreef Klaudias het volgende:
Dat moet ook wel kunnen, D66 in ieder geval.
pi_86033659
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:55 schreef Klaudias het volgende:
Lijkt mij niet dat GL en D66 zich als PvdA-compensatie-aanhangsel zich aan zo'n kabinet willen verbinden.
pi_86033671
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Paars ja, maar Paars+ niet. PvdA, D66 en GL kunnen steun van de VVD in hun reet steken, dat gaan ze nooit krijgen.
Als VVD serieus gaat onderhandelen over paars+, dan kunnen we binnen de VVD hetzelfde verwachten als nu binnen het CDA. Veel VVD'ers zitten er gewoon niet op te wachten, dat bleek al uit de eerdere verkenningen.
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:57:36 #139
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86033686
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:52 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wilders had veel kunnen bereiken. Zo werd er zelfs gesproken over het uitzetten van criminele Marokkanen. Dat zijn toch typisch Wilderspunten. Als hij art 1 en art 23 denkt af te kunnen schaffen is hij verkeerd bezig, realistisch gezien zal dat nooit lukken. Wilders zit gewoon voor piet snot in de kamer want hij bereikt helemaal niks op deze manier.
Wilders had op de punten waarop hij zich geprofileerd heeft niks kunnen bereiken met het CDA, en andere punten (zoals de AOW leeftijd) had hij op voorhand al verkocht om mee te mogen doen.
pi_86033702
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, denk het ook.
Ook omdat ze het al lang zijn natuurlijk.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86033708
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:55 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mja, wie een kuil graaft voor een ander...
Mensen die denken dat spreekwoorden daadwerkelijk betekenis hebben :')
pi_86033709
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ooh sorry, helemaal overheen gelezen _O-
Kan gebeuren :)
pi_86033721
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:54 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Uiteraard, het is alleen niet zo slim van het CDA, zij moeten ook met het argument komen wat ik net gaf, dat het Wilders zijn eigen betrouwbaarheid was die het kabinet heeft laten vallen.
Ik denk dat CDA en VVD heel erg bang zijn om wat ze nog aan krediet hebben te verspelen.
pi_86033722
Huh, opeens een andere presentator op Nederland 1. :D
pi_86033730
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:57 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als VVD serieus gaat onderhandelen over paars+, dan kunnen we binnen de VVD hetzelfde verwachten als nu binnen het CDA. Veel VVD'ers zitten er gewoon niet op te wachten, dat bleek al uit de eerdere verkenningen.
Tof. Weer drie weken leuk vermaak :)
Zo komen we de winter wel door :)
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:58:40 #146
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_86033738
quote:

[..]

Rutte was al eerder bereid aan te schuiven voor gesprekken, alleen strandde het geval door heibel over de hoogte van bezuinigingen en het zwaard van Damocles: de rechtse alternatieve optie.

Dat tweede is nu als sneeuw voor de zon verdwenen, nu het CDA toch niet zo stabiel en betrouwbaar blijft.

Wie denk je dan dat zich zal melden bij Rutte en zijn akkoord? Zijn er nog meer grote kandidaten, naast CDA, PvdA, PVV en GL/D66?
pi_86033742
quote:
Ik heb de vorige keer naar Aptroot gemaild, wel een antwoord van een stagiair gekregen maar goed, als heel veel mensen dat doen werkt het wel.
pi_86033752
Bas van Werven (van BNR. Bespaart je de onzin) gaat trouwens 1Vandaag presenteren.
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:00:06 #149
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86033810
Ik ben vooral benieuwd wat er nu gaat gebeuren. VVD wilt minimaal 18 mrd bezuinigen, PvdA max. 13 mrd. Wie zal 'bezwijken', de VVD of de PvdA?
pi_86033815
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:58 schreef Toad het volgende:
Huh, opeens een andere presentator op Nederland 1. :D
Wacht maar tot je er achter komt dat volgende week Netwerk en Nova niet meer bestaan.
pi_86033831
quote:

[..]

Dit.

Paars+ lag binnen de VVD gevoeliger dan de gedoogsteun van de PVV bij het CDA.
pi_86033834
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:00 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Wacht maar tot je er achter komt dat volgende week Netwerk en Nova niet meer bestaan.
Nee, bij het journaal. Eerst was Sascha er, en toen opeens Rik. :)
pi_86033849
Ik ga deze mislukking vieren in de kroeg. Tabee en sterkte rechtse fokkers :W
pi_86033850
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Wilders had op de punten waarop hij zich geprofileerd heeft niks kunnen bereiken met het CDA, en andere punten (zoals de AOW leeftijd) had hij op voorhand al verkocht om mee te mogen doen.
Het enige kabinet waarbij Wilders meer kan bereiken is een VVD-PVV-SGP kabinet, maar dat komt er toch nog nooit. Een VVD-CDA (PVV) kabinet is het hoogst haalbare voor Wilders, tenminste als hij zijn praatjes daadwerkelijk in iets substantieels om wil zetten.
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:01:17 #155
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_86033866
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:58 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik denk dat CDA en VVD heel erg bang zijn om wat ze nog aan krediet hebben te verspelen.
Wat hebben ze nog te verliezen, dit is ten minste een argument waar je wat aan hebt
pi_86033877
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:57 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ook omdat ze het al lang zijn natuurlijk.
Ja. De PVV wordt nu groter dan ooit denk ik. Alleen zal álles in de strijd geworpen worden door de andere partijen om te voorkomen dat ze gaan regeren. Eigenlijk niks nieuws onder de zon.
Ik wacht op de eerste zet van de PvdA, denk dat Cohen wel gauw op het toneel verschijnt.
Het wordt spannend.
pi_86033880
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:00 schreef Holograph het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat er nu gaat gebeuren. VVD wilt minimaal 18 mrd bezuinigen, PvdA max. 13 mrd. Wie zal 'bezwijken', de VVD of de PvdA?
Allebei een beetje. Met als resultaat een bedrag dat iets dichter bij de 18 dan bij de 13 miljard zal liggen.
pi_86033895
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:00 schreef Holograph het volgende:
Doe dan 15,5 miljard, of 16... stelletje kleuters!
PWBF
pi_86033927
Respect voor de informateur die hier nog wat van weet te maken _O-
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86033929
Verhagen: Wilderst stelde onmogelijke eis

kopt NOS.nl nu. :P

Wilderst
pi_86033931
De vraag is nu natuurlijk waarom Wilders dit doet. Ik denk namelijk dat het CDA uiteindelijk met wat hangen en wurgen de gelederen wel had kunnen sluiten als het congres niet tegen zou stemmen. Wilders' getroll tijdens de onderhandelingen meegenomen lijkt het erop dat hij de eerste kans die zich voordeed om de stekker eruit te trekken zonder dat hij daar direct de schuld van zou krijgen heeft gegrepen.
pi_86033949
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:01 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Allebei een beetje. Met als resultaat een bedrag dat iets dichter bij de 18 dan bij de 13 miljard zal liggen.
13 is echt te debiel voor woorden, ze zijn gek bij de PvdA.
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:03:19 #163
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_86033957
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja. De PVV wordt nu groter dan ooit denk ik. Alleen zal álles in de strijd geworpen worden door de andere partijen om te voorkomen dat ze gaan regeren. Eigenlijk niks nieuws onder de zon.
Ik wacht op de eerste zet van de PvdA, denk dat Cohen wel gauw op het toneel verschijnt.
Het wordt spannend.
@rachidfinge: Job Cohen reageert nu op Radio 1.
pi_86033962
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef StormWarning het volgende:
De vraag is nu natuurlijk waarom Wilders dit doet. Ik denk namelijk dat het CDA uiteindelijk met wat hangen en wurgen de gelederen wel had kunnen sluiten als het congres niet tegen zou stemmen. Wilders' getroll tijdens de onderhandelingen meegenomen lijkt het erop dat hij de eerste kans die zich voordeed om de stekker eruit te trekken zonder dat hij daar direct de schuld van zou krijgen heeft gegrepen.
Spijker, kop.
pi_86033966
Cohen had zich al rijk gerekend. Als het rechtse kabinet er had gekomen dan waren er waarschijnlijk binnen een jaar weer nieuwe verkiezingen geweest.
PvdA zou daar hoogstwaarschijnlijk als grootste uit zijn gekomen (regeringspartijen die pijnlijke maatregelen hebben moeten nemen leveren nu eenmaal in).
Cohen zijn natte droom om Premier te worden van Nederland valt nu in duigen, hij zal het niet gaan worden.
Enige optie wat er nu overblijft is VVD-PvdA-CDA, met Rutte als Premier.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_86033983
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
Het gaat er niet om..

Het gaat er niet om..

Verhagen heeft een nieuw zinnetje ontdekt.
_O- Viel mij ook al op ja. Krijgt 'vragen ontwijken' toch een nieuwe dimensie mee.
pi_86033995
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Dit.

Paars+ lag binnen de VVD gevoeliger dan de gedoogsteun van de PVV bij het CDA.
Volgens mij is dat niet zo...

Het is ook niet te vergelijken. Paars+ is op inhoud geklapt, Extreem Rechts op onderling wantrouwen.
PWBF
pi_86034006
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

We kunnen de lasten toch wat verzwaren?
pi_86034008
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:03 schreef Pedroso het volgende:
Cohen had zich al rijk gerekend. Als het rechtse kabinet er had gekomen dan waren er waarschijnlijk binnen een jaar weer nieuwe verkiezingen geweest.
PvdA zou daar hoogstwaarschijnlijk als grootste uit zijn gekomen (regeringspartijen die pijnlijke maatregelen hebben moeten nemen leveren nu eenmaal in).
Cohen zijn natte droom om Premier te worden van Nederland valt nu in duigen, hij zal het niet gaan worden.
Enige optie wat er nu overblijft is VVD-PvdA-CDA, met Rutte als Premier.
En Cohen als minister van financiën.
Is dat de droom van de VVD?
pi_86034018
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef Toad het volgende:

Op de vraag of het een realistische of niet realistische eis was.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86034035
D66 wil debat over formatie.
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:05:03 #172
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_86034048
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

_O-
pi_86034061
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:04 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Op de vraag of het een realistische of niet realistische eis was.
Verhagen had wel gelijk met zijn antwoord.
pi_86034074
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Hij is wel degelijk volstrekt onbetrouwbaar. Zo heeft hij zich keer op keer getoond.
pi_86034078
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Natuurlijk. Zelfs je ergste nachtmerrie is immers nog steeds een droom.
pi_86034088
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:53 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

De VVD is de laatste 3 jaren stabiel ja, daarvoor hebben ze net zo goed het zelfde gezeik gehad en dat zullen ze ook krijgen wanneer ze nog twee maanden langer doorgaan met het onderzoeken van formaties met de PVV.
Waar zijn de concrete aanwijzingen van hetzelfde 'gezeik' binnen de VVD als de onderhandelingen door waren gegaan?
quote:
Was het niet Rutte die zei dat er voor 1 juli een nieuw kabinet zou zitten?
Dit is geenszins een uitspraak geweest die een splijtzwam binnen de VVD-gelederen heeft veroorzaakt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_86034095
Of VVD-PvdA-CDA met de VVD bezuinigingen met als compensatie de premierpost voor Cohen...
PWBF
pi_86034110
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Verhagen had wel gelijk met zijn antwoord.
Vond het zo onlogisch klinken.

"Was het een realistische eis?"

"Het was een onmogelijke eis"

Zeg dan gewoon "nee" :{
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86034112
Misschien heeft iemand dit al geschreven maar wilde Rutte eigenlijk met niemand anders meer praten dan met cDA en Wilders?? Nog niet zo heel lang geleden??

Zucht.... alles voor het pluche.

Rutte was een van de mensen die me aanspraken bij de VVD maar hij heeft echt helemaal afgedaan voor mi door dit hele gedoe.j
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:06:43 #180
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86034115
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het enige kabinet waarbij Wilders meer kan bereiken is een VVD-PVV-SGP kabinet, maar dat komt er toch nog nooit. Een VVD-CDA (PVV) kabinet is het hoogst haalbare voor Wilders, tenminste als hij zijn praatjes daadwerkelijk in iets substantieels om wil zetten.
Zelfs met de SGP zou Wilders problemen krijgen als het om godsdienst/onderwijs vrijheid gaat. Als deze constructie het hoogst haalbare zou zijn, dan had hij ook kunnen beloven dat hij de komende drie maanden ff zn bek dichthield, maar als hij dat niet wilt(en dat was al duidelijk voordat Opstelten aangewezen werd als formateur) en de CDA dat eist om rust binnen de onthoofde fractie te houden, had de VVD wel met een compromis kunnen komen en wat ik vreemd vind is de de VVD in dit opzicht niks heeft laten weten.
pi_86034127
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom? Waarom is het cruciaal dat er 18 miljard wordt "bezuinigd", maar is 17 verkeerd, of 16 of 15,14, in dit geval 13? Waarom is achttien genoeg en dertien "te debiel voor woorden"?
pi_86034150
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:05 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Natuurlijk. Zelfs je ergste nachtmerrie is immers nog steeds een droom.
_O-
pi_86034163
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waarom? Waarom is het cruciaal dat er 18 miljard wordt "bezuinigd", maar is 17 verkeerd, of 16 of 15,14, in dit geval 13? Waarom is achttien genoeg en dertien "te debiel voor woorden"?
Waarschijnlijk in de zin dat het veel te weinig is. 5 miljard is enorm veel geld.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86034169
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:06 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Vond het zo onlogisch klinken.

"Was het een realistische eis?"

"Het was een onmogelijke eis"

Zeg dan gewoon "nee" :{
"Het gaat er niet om of het een realistische eis was, het gaat erom dat het een onmogelijke eis was" (oid).
Allah Al Watan Al Malik
pi_86034182
quote:
Ongetwijfeld. Maar of het werkt? Ik kan me niet voorstellen dat de PVV een volgende keer nog veel meer zetels gaat krijgen. Misschien is dat naief. Maar hoeveel van de kiezers die de vorige keer om de een of andere reden niet op Wilders hebben gestemd gaan dat een volgende keer wel doen? Ik zie het niet voor me.
pi_86034184
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:06 schreef xandra47 het volgende:
Misschien heeft iemand dit al geschreven maar wilde Rutte eigenlijk met niemand anders meer praten dan met cDA en Wilders?? Nog niet zo heel lang geleden??

Rutte was een van de mensen die me aanspraken bij de VVD maar hij heeft echt helemaal afgedaan voor mi door dit hele gedoe.j
Ik heb je nog nooit iets anders dan anti-VVD en anti-Rutte zien posten. En hij heeft zich nu pas afgedaan? -edit-

[ Bericht 7% gewijzigd door Lavenderr op 03-09-2010 19:15:57 ]
pi_86034191
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

"Het gaat er niet om of het een realistische eis was, het gaat erom dat het een onmogelijke eis was" (oid).
Ja oke, maar alsnog dezelfde strekking.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86034203
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef Toad het volgende:

Wilderst
Verhagen heeft natuurlijk wel gelijk. Je kan natuurlijk nooit garanderen dat kamerleden zich 4 jaar lang aan de partijlijn conformeren. Wilders en de VVD weten dat als de beste...
PWBF
pi_86034209
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:06 schreef Nielsch het volgende:
Of VVD-PvdA-CDA met de VVD bezuinigingen met als compensatie de premierpost voor Cohen...
Wat maakt Cohen trouwens een goede premierkandidaat? Is het zijn gestotter wanneer hij het volk toespreek, zijn onzekere houding of zijn ervaring met lintjes knippen (wat dat doen ze dus he, die burgemeesters, met hun symbolische functie).
pi_86034222
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:07 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Waarschijnlijk in de zin dat het veel te weinig is. 5 miljard is enorm veel geld.
O, nou, in dat geval is 18 miljard "te debiel voor woorden". Minstens 23 miljard, zeg ik je. Oftewel, het is geen antwoord; waarom is 18 miljard voldoende en 13 miljard te debiel voor woorden?
pi_86034225
Hopen dat nooit PVDA in de regering komt

Ik hoef geen theedrinkers in het kabinet die de hardwerkende nederlander aanpakt en de allochtoon niet aanpakt
pi_86034226
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

Omdat 18 al te weinig is maar als absoluut minimum wordt gezien.
pi_86034244
quote:
'De eerste kans' :') Het CDA heeft wekenlang via de media een machtsstrijd gevoerd en de prominenten buitelden over elkaar heen om te stellen hoe slecht de PVV wel niet was.
pi_86034248
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:09 schreef nikk het volgende:

[..]

door de VVD.

Anderen denken daar anders over.
pi_86034249
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:04 schreef Toad het volgende:
D66 wil debat over formatie.
Lol, D66 wil altijd wel debatteren volgens mij.
pi_86034270
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:09 schreef nikk het volgende:

[..]

Waarom? Ik bedoel, het is toch geen theologisch dogma? Er moet een reden, een argumentatie, als het ware, zijn waarom 18 miljard voldoende is en 13 miljard te debiel voor woorden.
pi_86034272
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:09 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Lol, D66 wil altijd wel debatteren volgens mij.
Omdat Pechtold de beste debater van Nederland is :P
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86034289
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:09 schreef Stephan1237 het volgende:

Ik hoef geen theedrinkers in het kabinet die de hardwerkende nederlander aanpakt en de allochtoon niet aanpakt
Waar haalt men dit soort onzin toch vandaan? Ik snap dat nu echt niet, denk je dat de PVDA een allochtonen-knuffelwet wil ofzo?
pi_86034292
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:08 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Wat maakt Cohen trouwens een goede premierkandidaat? Is het zijn gestotter wanneer hij het volk toespreek, zijn onzekere houding of zijn ervaring met lintjes knippen (wat dat doen ze dus he, die burgemeesters, met hun symbolische functie).
Geen idee, ik opper slechts mogelijkheden.
PWBF
pi_86034297
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:06 schreef xandra47 het volgende:

CDA en de PVV zijn de enige partijen die óók hard wilden bezuinigen om zo de balans weer in orde te maken. Logisch dat je dan al snel naar die partijen gaat kijken.
pi_86034299
quote:

Alsof het zo zwart/wit is. Man, kijk eens om je heen. Kijk eens uit je doppen. -edit-

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 03-09-2010 19:18:08 ]
pi_86034303
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waarom? Ik bedoel, het is toch geen theologisch dogma? Er moet een reden, een argumentatie, als het ware, zijn waarom 18 miljard voldoende is en 13 miljard te debiel voor woorden.
Omdat er waarschijnlijk een bepaald gat is, wat gevuld moet worden. Als dit gat dichter bij de 18 dan bij de 13 miljard ligt, is er wat van te zeggen.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86034315
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:11 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Waar haalt men dit soort onzin toch vandaan? Ik snap dat nu echt niet, denk je dat de PVDA een allochtonen-knuffelwet wil ofzo?
Dat horen ze van de nieuwe Oppositieleider. :')
pi_86034339
quote:

[..]

PVDA-plan
pi_86034340
quote:

[..]

Als ze maar ver weg van VROM blijven (zie het Amsterdamse huizenbeleid).
pi_86034355
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:10 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Omdat Pechtold de beste debater van Nederland is :P
Nah, alleen wanneer hij principieel wordt. Geef mij Rutte of Bos maar.
pi_86034360
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

door de VVD.

Anderen denken daar anders over.
Zoals het CPB.

http://www.volkskrant.nl/(...)gaan_over_29_miljard

Die 18 miljard is een minimum. Daarbij speelt dat de PvdA denkt te kunnen bezuinigen door de belastingen te verhogen. Dus zelfs die 13 miljard is al een wassen neus.
pi_86034383
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:12 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

PVDA-plan
Voorbeelden graag.
pi_86034387
quote:

[..]

idd.
pi_86034437
quote:
Wilders wil hoofdzakelijk kunnen trollen. Of dat nu is in de oppositie of als gedoger boeit hem niet. Als 'ie wat virtuele stemmen kan winnen door hier de stekker uit te trekken vind hij het best.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_86034444
quote:

[..]

De Studiegroep begrotingsruimte, de Nederlandsche Bank en het CPB hebben dit geadviseerd. Of in elk geval om op termijn ¤ 29 miljard te bezuinigen.
pi_86034472
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Zoals het CPB.

http://www.volkskrant.nl/(...)gaan_over_29_miljard

Die 18 miljard is een minimum. Daarbij speelt dat de PvdA denkt te kunnen bezuinigen door de belastingen te verhogen. Dus zelfs die 13 miljard is al een wassen neus.
En de VVD denkt dat te doen door het aantal ambtenaren te verminderen.
Als de VVD getoond heeft ergens niet goed in te zijn, is het wel het aantal ambtenaren verminderen.

Vanuit de VS heb ik juist ook geluiden in de pers gehoord waarin ze zich afvragen waarom ze in Europa zo verschrikkelijk graag zoveel willen bezuinigen en de opkrabbelende economie weer om zeep willen helpen.
pi_86034494
"Wilders heeft geprobeerd van de drie de toezegging te krijgen dat ze zich aan een positieve uitspraak van het CDA-congres zouden binden. De Kamerleden Klink, Ferrier en Koppejan moesten dat op schrift verklaren."

Dat is ook echt wel een onmogelijke eis in een politiek spel. :{ Dan verwacht je dat je bepaalde CDA'ers met een schriftelijke garantie monddood kunt krijgen en verwachten dat Klink terugkomt van een brief met een definitieve conclusie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2010 19:16:06 ]
pi_86034504
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:11 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Omdat er waarschijnlijk een bepaald gat is, wat gevuld moet worden. Als dit gat dichter bij de 18 dan bij de 13 miljard ligt, is er wat van te zeggen.
"Waarschijnlijk", "een bepaald gat", "gevuld moet worden". Je verzint maar wat ter plekke. Ik kan mijn vraag herhalen (en jij hoeft 'm niet te beantwoorden, ik kan 'm niet beantwoorden, maar het is wel handig dat als iemand zegt dat het "te debiel voor woorden is", dat ook kan beargumenteren), maar de vraag is ondertussen helder. Over je tweede punt: Niet noodzakelijk, want stel dat Het Gat Dat Gevuld Moet Worden inderdaad dichter bij de achttien dan de dertien ligt, wat zijn dan de gevolgen ervan, de gevolgen van 18 miljard bezuinigen en de gevolgen van 13 miljard bezuinigen, op welke termijn en welke bezuinigingen? Ik wil er maar mee zeggen: dat zegt mij zo niets.
pi_86034519
quote:

[..]

quote:
Het nieuwe kabinet zou maatregelen moeten nemen die op termijn 29 miljard euro opleveren, waarvan minimaal 15 miljard al in 2015. Beter is het als er dan al voor 18 miljard euro is bezuinigd.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)ljard_bezuinigen.xml

Daarom.
pi_86034523
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als de VVD getoond heeft ergens niet goed in te zijn, is het wel het aantal ambtenaren verminderen.

Vanuit de VS heb ik juist ook geluiden in de pers gehoord waarin ze zich afvragen waarom ze in Europa zo verschrikkelijk graag zoveel willen bezuinigen en de opkrabbelende economie weer om zeep willen helpen.
Misschien is de VS in deze context niet zo'n goed voorbeeld :P
pi_86034545
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

"Waarschijnlijk", "een bepaald gat", "gevuld moet worden". Je verzint maar wat ter plekke. Ik kan mijn vraag herhalen (en jij hoeft 'm niet te beantwoorden, ik kan 'm niet beantwoorden, maar het is wel handig dat als iemand zegt dat het "te debiel voor woorden is", dat ook kan beargumenteren), maar de vraag is ondertussen helder. Over je tweede punt: Niet noodzakelijk, want stel dat Het Gat Dat Gevuld Moet Worden inderdaad dichter bij de achttien dan de dertien ligt, wat zijn dan de gevolgen ervan, de gevolgen van 18 miljard bezuinigen en de gevolgen van 13 miljard bezuinigen, op welke termijn en welke bezuinigingen? Ik wil er maar mee zeggen: dat zegt mij zo niets.
Ooh nee, ik kan het ook niet beantwoorden. ;)
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:17:02 #218
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86034560
quote:

:')

Nu even ZONDER die oogkleppen aub? ;)
-
pi_86034571
Cohen wil samen met VVD voortouw nemen in formatie.
pi_86034589
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

'De eerste kans' :') Het CDA heeft wekenlang via de media een machtsstrijd gevoerd en de prominenten buitelden over elkaar heen om te stellen hoe slecht de PVV wel niet was.
Ja, maar dat is men even vergeten nu.
pi_86034594
quote:

[..]

Omdat bezuinigen en investeren twee verschillende dingen zijn. En minder bezuinigen is niet hetzelfde als investeren.
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:18:09 #222
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86034613
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:15 schreef Friek_ het volgende:
"Wilders heeft geprobeerd van de drie de toezegging te krijgen dat ze zich aan een positieve uitspraak van het CDA-congres zouden binden. De Kamerleden Klink, Ferrier en Koppejan moesten dat op schrift verklaren."

Dat is ook echt wel een onmogelijke eis in een politiek spel. :{ Dan verwacht je dat je bepaalde CDA'ers met een schriftelijke garantie monddood kunt krijgen en verwachten dat Klink terugkomt van een brief met een definitieve conclusie.
Als wilders daarintegen op SBS6 zegt dat het CDA niet wilde gelooft zn 'volk' dat ongeacht de stukken die er gepubliceerd worden :N
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:18:23 #223
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86034626
quote:
De VS heeft in de afgelopen 2 jaar, beginnend met Bush, en daarna Obama, MILJARDEN tegen de economie aangesmeten.

Het resultaat blijft vooralsnog uit.
-
pi_86034631
quote:

[..]

Groen links heeft ook gewoon stemmen gekregen met de bijbehorende zetels.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86034660
Pechtold: opmerking Rutte over het zelf schrijven van een regeerakkoord is prematuur. Pechtold wil onafhankelijke informateur.
pi_86034672
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Groen links heeft ook gewoon stemmen gekregen met de bijbehorende zetels.
De SP nog veel meer. Maar daarmee zal de VVD ook niet willen regeren.
pi_86034680
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:17 schreef Toad het volgende:
Om een concept-regeerakkoord te schrijven zoals Rutte dit zojuist tijdens de persconferentie heeft voorgesteld, maar het eindverslag van de informateur en de richting die de Koningin aan het formatieproces wil geven zitten daar nog tussen. ;)
pi_86034716
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:19 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Om een concept-regeerakkoord te schrijven zoals Rutte dit zojuist tijdens de persconferentie heeft voorgesteld, maar het eindverslag van de informateur en de richting die de Koningin aan het formatieproces wil geven zitten daar nog tussen. ;)
yep
pi_86034723
quote:
Interessant. Dat kan zowaar nog iets opleveren.
pi_86034742
Ik denk dat Marc zijn piketpaaltjes maar eens om moet gaan hakken :Y
pi_86034757
quote:
En daar is ie al _O-
pi_86034758
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:19 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk dat daar tussendoor ook nog de fractievoorzitters bij de koningin langsgaan om te adviseren wat er naar hun idee moet gebeuren.
pi_86034797
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:19 schreef Toad het volgende:
Pechtold: opmerking Rutte over het zelf schrijven van een regeerakkoord is prematuur. Pechtold wil onafhankelijke informateur.
Dat is het ook, maar de wens van Pechtold evengoed. De Koningin gaat daarover.
pi_86034808
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik denk dat daar tussendoor ook nog de fractievoorzitters bij de koningin langsgaan om te adviseren wat er naar hun idee moet gebeuren.
Ook dat, inderdaad.
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:22:30 #235
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86034832
Ik vraag mij nu wel af of de positie van Verhagen binnen het CDA nog houdbaar is, als dat nl niet het geval is is CDA-VVD-PvdA nog best haalbaar.
pi_86034875
quote:
En terecht. Laat Cohen maar eens gaan formeren. Dan kan Rutte nog best premier worden overigens.
pi_86034939
Als de VVD zoveel zou gaan bezuinigen, waarom werd er dan niet wat aan de HRA gemorreld?

Retorische vraag, want we weten allemaal wel het antwoord :') Kom dus niet met "de VVD wilde zoveel bezuinigen!", want de optie waar op een redelijke manier veel geld bezuinigd kon worden werd niet benut uit puur eigenbelang.
deal with it
pi_86034980
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik vraag mij nu wel af of de positie van Verhagen binnen het CDA nog houdbaar is, als dat nl niet het geval is is CDA-VVD-PvdA nog best haalbaar.
Waarom zou deze positie niet meer houdbaar zijn?
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:25:50 #239
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86034998
Laat ze binnen het CDA maar eerst een nieuw partij- en politiek leider kiezen, het liefst zonder die zooi gasten die de laatste 8 jaar de dienst uitgemaakt hebben, zolang personen als Verhagen nog aan de touwtjes kunnen trekken lijkt mij zowel een kabinet met de PvdA als met de PVV niet haalbaar.
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 19:25:54 #240
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86035002
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:24 schreef RTB het volgende:
Als de VVD zoveel zou gaan bezuinigen, waarom werd er dan niet wat aan de HRA gemorreld?

Retorische vraag, want we weten allemaal wel het antwoord :') Kom dus niet met "de VVD wilde zoveel bezuinigen!", want de optie waar op een redelijke manier veel geld bezuinigd kon worden werd niet benut uit puur eigenbelang.
Zo'n maatregel afschaffen levert geld op, maar niet onmiddellijk, want het zou uitgespreid worden over, zeg 20 jaar. Het zorgt dus niet voor de bezuinigingen die nu meteen nodig zijn.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:27:50 #241
104871 remlof
Europees federalist
pi_86035084
Wat er ook gebeurt verder, regeringsdeelname van de PvdA is zo goed als zeker.
pi_86035110
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En daar is ie al _O-
Cohen is ook uiterst principieel. Eerst wilde hij zo ongeveer nog liever het vagevuur in dan dat hij zou meedoen aan een middenkabinet. En nu biedt hij zichzelf op een zilveren schaaltje aan Rutte aan. :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:28:23 #243
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86035114
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:25 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Waarom zou deze positie niet meer houdbaar zijn?
Als je als onderhandelaar een mede onderhandelaar opzij schuift om nog geen 48 uur later te zeggen dat het niet lukt, krijg ik het idee dat je het doet om je eigen hagje te redden, daarnaast is Verhagen nou niet iemand die openstaat mbt de PvdA.
pi_86035133
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:25 schreef Mike het volgende:

[..]

Zo'n maatregel afschaffen levert geld op, maar niet onmiddellijk, want het zou uitgespreid worden over, zeg 20 jaar. Het zorgt dus niet voor de bezuinigingen die nu meteen nodig zijn.
Alle beetjes helpen toch? De meeste bezuinigingen gaan over enkele 100en miljoenen per voorstel.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_86035158
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:27 schreef remlof het volgende:
De enige reële optie van een kabinet zonder PvdA is inderdaad afgeschoten. Ironisch genoeg door Wilders.
pi_86035183
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:28 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Cohen is ook uiterst principieel. Eerst wilde hij zo ongeveer nog liever het vagevuur in dan dat hij zou meedoen aan een middenkabinet. En nu biedt hij zichzelf op een zilveren schaaltje aan Rutte aan. :')
Cohen heeft niet gezegd een middenkabinet in te willen
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:30:07 #247
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_86035191
Waarom hebben we het nou nooit eens over de SP
pi_86035192
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:24 schreef RTB het volgende:

De HRA afschaffen/beperken is niet bezuinigen, hoe vaak moet zoiets nog uitgelegd worden?
pi_86035263
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:30 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De HRA afschaffen/beperken is niet bezuinigen, hoe vaak moet zoiets nog uitgelegd worden?
Beperken op het huidige niveau (max plafond aan kosten voor de overheid bv) of stoppen voor nieuwe gevallen is wel degelijk bezuinigen doordat hogere uitgaven in de toekomst worden voorkomen.
pi_86035281
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:06 schreef Nielsch het volgende:
Gelijk doen.
pi_86035297
quote:

[..]

Natuurlijk wel. De uitgaven van de overheid gaan omlaag
Jij bent het zonnetje!!!
pi_86035312
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:29 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Hij had er eerst zelfs bezwaar tegen, nu zou hij zo'n kabinet niet blokkeren. Komt feitelijk op hetzelfde neer, niet?
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:33:13 #253
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_86035324
Hoe vaker je het hoort, hoe bizarrer die eis van Wilders eigenlijk is :D
Hatsjoe!
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:33:47 #254
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_86035350
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:33 schreef Ali Salami het volgende:
Hoe vaker je het hoort, hoe bizarrer die eis van Wilders eigenlijk is :D
Het komt erop neer dat hij wil dat hij het alleenrecht heeft
pi_86035357
quote:

[..]

Ik help wel. Het verminderen van aftrekposten vergroot inderdaad de inkomsten van de overheid en is dus een lastenverzwaring.
pi_86035363
quote:
vvd/cda/cu/d66/gl? :P
pi_86035377
quote:

[..]

Laat ik dan maar speciaal voor jou even mijn vraag opnieuw stellen:

"Als de VVD zo graag 18 miljard wilde ophalen, waarom werd er dan niet aan de HRA gemorreld?"

Zo beter? Bezuinigen is niet de enige manier om overheidsuitgaven te beperken (wat alsnog bezuinigen heet, maar als jij dat anders ziet ben ik verschrikkelijk benieuwd op welke manier).
deal with it
pi_86035378
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:29 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Jawel, want hij wilde deze variant alleen in combinatie met GroenLinks of D66 of de brede middenvariant van beide partijen erbij. Vanwege de balans.
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:34:23 #259
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_86035379
En hoe heet het als je het alleenrecht wil hebben? Juist, dictator
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:35:03 #260
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86035409
Eerst maar eens een CDA congres om een nieuwe partijvoorzitter en politiek leider te kiezen, zodat de onderhandelingspartners tenminste weten waar ze aan toe zijn. Zolang je gaat onderhandelen met een partij die na de halvering zelf niet eens weet waar deze staat, heeft geen enkele coalitie zin.
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:35:40 #261
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_86035429
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Eerst maar eens een CDA congres om een nieuwe partijvoorzitter en politiek leider te kiezen, zodat de onderhandelingspartners tenminste weten waar ze aan toe zijn. Zolang je gaat onderhandelen met een partij die na de halvering zelf niet eens weet waar deze staat, heeft geen enkele coalitie zin.
Klink for president
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 19:36:44 #262
862 Arcee
Look closer
pi_86035478
quote:
Als dat met de VVD en D66 is vind ik het prima. ^O^
pi_86035503
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik help wel. Het verminderen van aftrekposten vergroot inderdaad de inkomsten van de overheid en is dus een lastenverzwaring.
De afschaffing van de HRA compenseren met een belastingverlaging daarentegen ....
pi_86035516
quote:
Ja, inderdaad. Want een combinatie VVD, CDA, D66 en GroenLinks met gedoogsteun van klein christelijk of PvdD oftewel de Lubbersvariant (om zodoende de PVV uit het centrum van de macht te houden) blijft een (nog niet onderzochte) mogelijkheid.
pi_86035532
quote:
Lijkt mij ook.
pi_86035538
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:34 schreef RTB het volgende:

[..]

Laat ik dan maar speciaal voor jou even mijn vraag opnieuw stellen:

"Als de VVD zo graag 18 miljard wilde ophalen, waarom werd er dan niet aan de HRA gemorreld?"

Zo beter? Bezuinigen is niet de enige manier om overheidsuitgaven te beperken (wat alsnog bezuinigen heet, maar als jij dat anders ziet ben ik verschrikkelijk benieuwd op welke manier).
Laten we dan in termen van vergroten van de overheidsinkomsten en verlagen van de overheidsuitgaven praten. Ik vind als VVD-kiezer dat de VVD niet aan een forse vergroting van de inkomsten voor de overheid mee moet werken.
pi_86035573
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Gelijk doen.
Mwah, Cohen kan helemaal niks dus als ie toch wat moet doen in een evt. nieuw kabinet laat hem dan in godsnaam maar de lintjesdoorknipper worden.
Handjes schudden en mooi weer spelen zal hem ook nog wel lukken maar als ie wat meer dan representatief moet zijn dan zal het huilen met de pet op zijn.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_86035586
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:32 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. De uitgaven van de overheid gaan omlaag
De inkomsten gaan omhoog, de uitgaven veranderd niks aan. Het is een aftrekpost, geen subsidie zoals SP en PvdA beweren.
pi_86035595
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:37 schreef Klaudias het volgende:

[..]

De afschaffing van de HRA compenseren met een belastingverlaging daarentegen ....
Ja, die optie zou de VVD aan moeten spreken vind ik. Ik vind het dan ook jammer dat ik ze (bij de VVD) daar nog nooit over gehoord heb. Als die optie op tafel komt zou ik dat zeer verstandig vinden want de HRA ben ik liever kwijt dan rijk.
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:40:00 #270
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86035611
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Want een combinatie VVD, CDA, D66 en GroenLinks met gedoogsteun van klein christelijk of PvdD oftewel de Lubbersvariant (om zodoende de PVV uit het centrum van de macht te houden) blijft een (nog niet onderzochte) mogelijkheid.
D66 en GL zullen geen zin hebben in klein christelijk(en de VVD als ze echt zo liberaal zijn ook niet), afgezien van of de VVD wel zin heeft in GL of gdoogsteun van PvdD :)
pi_86035714
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, die optie zou de VVD aan moeten spreken vind ik. Ik vind het dan ook jammer dat ik ze (bij de VVD) daar nog nooit over gehoord heb. Als die optie op tafel komt zou ik dat zeer verstandig vinden want de HRA ben ik liever kwijt dan rijk.
Hier hetzelfde. Het is gewoon marktverstoring en daarnaast promoot het het opbouwen van schulden. Maar als je het alleen maar afschaft is het gewoon een ordinaire belastingverhoging plus zorgt het er voor dat het progressieve belastingstelsel nog progressiever wordt (leuk voor de SP, maar niks voor de VVD).
pi_86035749
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De inkomsten gaan omhoog, de uitgaven veranderd niks aan. Het is een aftrekpost, geen subsidie zoals SP en PvdA beweren.
Ook echt boeiend hoe je het noemt. De aanrechtsubsidie is ook een heffingskorting maar de VVD heeft er geen moeite die af te schaffen. Komt op hetzelfde neer, maar hier heb je waarschijnlijk minder moeite mee ;)
Jij bent het zonnetje!!!
pi_86035751
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

D66 en GL zullen geen zin hebben in klein christelijk(en de VVD als ze echt zo liberaal zijn ook niet), afgezien van of de VVD wel zin heeft in GL of gdoogsteun van PvdD :)
Dat weet jij helemaal niet. Ik weet wel dat deze variant door Lubbers is voorgesteld en dat dit een combinatie is die nog niet onderzocht is.
pi_86035796
quote:
Dikke kans dat Verhagen dat wordt.
pi_86035839
quote:

[..]

Wil de VVD niet behoud van hypotheekrenteaftrek én belastingverlaging?
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:46:44 #276
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86035875
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat weet jij helemaal niet. Ik weet wel dat deze variant door Lubbers is voorgesteld en dat dit een combinatie is die nog niet onderzocht is.
kaastax betalen zodat er een drugsverbod doorheen komt bedoel je?
pi_86035882
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:43 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Het is gewoon marktverstoring en daarnaast promoot het het opbouwen van schulden. Maar als je het alleen maar afschaft is het gewoon een ordinaire belastingverhoging plus zorgt het er voor dat het progressieve belastingstelsel nog progressiever wordt (leuk voor de SP, maar niks voor de VVD).
Je zorgt ervoor dat het eindelijk progressief wordt. Nu is het in de praktijk door de HRA voor iedereen ongeveer hetzelfde tarief :P.

maar de HRA afschaffen en een generieke belastingkorting lijkt me prima :)
pi_86035946
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:44 schreef karton het volgende:

[..]

Nee, ik denk het niet. Geen Verhagen, geen Klink. Een nieuw iemand vermoed ik.
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:48:52 #279
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86035969
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:44 schreef karton het volgende:

[..]

Verhagen gaat dat niet worden, tenzij het CDA helemaal debiel is geworden.
pi_86036022
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:48 schreef Toad het volgende:

[..]

"Hoi, ik heb niets te doen."

"Ik ook niet"

pi_86036026
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

kaastax betalen zodat er een drugsverbod doorheen komt bedoel je?
Wat ik bedoel heb ik al gesteld.
pi_86036050
quote:

[..]

Hier zijn we het dan in ieder geval over eens. Ik ben het ook met je eens dat de overheid de uitgaven moet zien te beperken in tegenstelling tot inkomsten verhogen.

Ik vind alleen de kijk die mensen hebben richting de HRA nogal vreemd. Er wordt gesproken over lastenverzwaring als de HRA afgeschaft wordt, maar het is natuurlijk al vreemd op zich dat een rente-aftrek zich in dit opzicht gedraagt als een inkomstenbron, dat kan nooit de bedoeling zijn geweest.

*edit*

Als mensen gaan zeggen "zonder de HRA kunnen we niet rondkomen", dan heeft de HRA zijn doel voorbij geschoten. En dat gebeurt nu juist.
deal with it
pi_86036058
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Verhagen is binnen het CDA een zwaargewicht.
pi_86036063
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Die man is ontzettend populair onder (ex-) CDA-stemmers.
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:51:14 #285
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86036067
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:48 schreef Toad het volgende:

[..]

Ze moeten Wijn gewoon terug halen, als hij nog wilt.
pi_86036101
Wijn, Eurlings en De Vries zitten niet in de kamer.

Deze mensen wel:

http://www.cda.nl/Onze_mensen/Per_organisatie/Tweede_Kamer.aspx
pi_86036115
Wilders heeft natuurlijk niet de stekker eruit getrokken omdat het CDA "onbetrouwbaar" zou zijn. Rutte heeft zelf gezegd dat er een akkoord lag waar Rechts Nederland zijn vingers bij zou aflikken. Wilders realiseerde zich ineens dat hij dat nooit zou kunnen verantwoorden richting Henk & Ingrid in hun sociale huurwoning... dat gedonderd bij het CDA was voor hem de ideale uitweg om ertussen uit te glippen...
PWBF
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:54:40 #288
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86036220
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:52 schreef Toad het volgende:
Wijn, Eurlings en De Vries zitten niet in de kamer.

Deze mensen wel:

http://www.cda.nl/Onze_mensen/Per_organisatie/Tweede_Kamer.aspx
Bij het CDA zal het vast geen vrouw worden, dus de jager of coruz? :')
pi_86036236
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

verhagen is binnen het CDA een zwaargewicht.
Daarom denk ik dat het Verhagen wordt mocht er een stemming komen.
Vooral omdat hij de steun had van alle CDA afdelingen tijdens de formatiebesprekingen. En het einde van zijn houdbaarheidsdatum is nog niet echt in zicht.
pi_86036242
JK de Jager?
pi_86036326
Het is mij overigens nog steeds niet duidelijk waarom 18 miljard genoeg is en 13 miljard "te debiel voor woorden". Volgens mij zei het CBP dat namelijk niet. Iemand een idee of blijft het bij een soortement dogma?
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:57:13 #292
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86036327
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:54 schreef karton het volgende:

[..]

Daarom denk ik dat het Verhagen wordt mocht er een stemming komen.
Vooral omdat hij de steun had van alle CDA afdelingen tijdens de formatiebesprekingen. En het einde van zijn houdbaarheidsdatum is nog niet echt in zicht.
Met Vehagen worden alle onderhandelingen moeilijk vanwege de reden dat het vorige kabinet is gevallen en de reden dat deze formatie mislukt is, hij mag hier en daar veel steun hebben maar ik denk niet dat hij daar op dit moment gebruik van kan maken.

(daarbij zou een Wijn de plaats van Koppejan in kunnen nemen)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 19:57:30 #293
862 Arcee
Look closer
pi_86036345
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:51 schreef damian5700 het volgende:
Verhagen is binnen het CDA een zwaargewicht.
Ik vind ook dat hij het goed doet, voor zover dat door mij is te beoordelen.
pi_86036363
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:55 schreef Klaudias het volgende:
JK de Jager?
Loopt nog niet zo heel lang mee.. paar jaar pas meen ik.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 20:00:24 #295
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86036467
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:37 schreef Mutant01 het volgende:
:D Niet? Na de brief van klink die er definitief-maar-toch-niet-zo-definitief mee ging stoppen en het gezeik en gezever al 2 weken in de CDA??
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 20:02:30 #296
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86036548
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:D Niet? Na de brief van klink die er definitief-maar-toch-niet-zo-definitief mee ging stoppen en het gezeik en gezever al 2 weken in de CDA??
Als Wilders graag had gezien dat dit kabinet er zou komen, dan had hij het CDA congres afgewacht. Ik denk dus dat er wat anders meespeelt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 20:02:32 #297
862 Arcee
Look closer
pi_86036551
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Inderdaad, begrijpelijk van Wilders. Alleen eisen dat de 3 hun zetel op zouden geven ging te ver.
  vrijdag 3 september 2010 @ 20:03:11 #298
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_86036570
Ik zag het wel, Arcee, jij wilde de lapo

OT: Dit alles is gewoon een tactische zet van Wilders :s)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 20:03:14 #299
862 Arcee
Look closer
pi_86036574
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:02 schreef Mike het volgende:
Als Wilders graag had gezien dat dit kabinet er zou komen, dan had hij het CDA congres afgewacht. Ik denk dus dat er wat anders meespeelt.
In ieder geval iets waar hij ongetwijfeld goed over heeft nagedacht.
pi_86036625
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:57 schreef Monidique het volgende:
Het is mij overigens nog steeds niet duidelijk waarom 18 miljard genoeg is en 13 miljard "te debiel voor woorden". Volgens mij zei het CBP dat namelijk niet. Iemand een idee of blijft het bij een soortement dogma?
Ik wil dat precieze statement niet voor rekening nemen, maar wat er feitelijk gebeurd is door de economische crisis is dat het begrotingstekort enorm is toegenomen (tot ongeveer 6.6 % BNP) en in combinatie met de stijgende levensverwachting en de daarbij oplopende kosten in de sfeer van de gezondheidszorg is er een consensus bereikt dat de schulden niet aan toekomstige generaties moet worden afgewenteld- vandaar ook de verhoging AOW-leeftijd, bijvoorbeeld.
Het 'dogma' zijn de overheidsuitgaven.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 20:04:24 #301
862 Arcee
Look closer
pi_86036629
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')