In feite hielden alle fractieleden, maar ook die van beide andere partijen een veto. Eén zetel verschil was natuurlijk ook wel erg klein. Net als het feit dat Klink af had kunnen wachten tot aan het eind van de onderhandelingen en op basis van het bereikte resultaat had kunnen stemmen, had ook Wilders door kunnen gaan, consessies kunnen doen en af kunnen wachten. Alleen een Wilders zal op bepaalde punten geen consessies doen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:28 schreef nikk het volgende:
[..]
Het verschil is dat de drie dissidenten een veto bleven houden.
Dat denk ik ook, oerstom dus van Wilders en het CDA dus om er zo'n pauperbende van te maken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:34 schreef Compatibel het volgende:
Rutte: "Ik denk dat rechts Nederland zijn handen zou aflikken bij wat er allemaal al op papier stond."
Nee, maar ik ga ook niet voor ik het gelezen heb een brief schrijven dat ik er definitief niet mee akkoord kan gaan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:35 schreef Wombcat het volgende:
Maar daar kun je niet op rekenen voordat het akkoord er ligt. Pas als het er ligt, kunnen ze er over oordelen.
Jij tekent toch ook geen contract voordat je het gelezen hebt?
Het akkoord was binnen een week of twee klaar. Dan had iedereen zich te houden aan het regerings- en gedoogakkoord. Dus Wilders hoefde alleen maar te wachten op het CDA: zouden zij over een week of 2 instemmen of niet. Nu breekt hij.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:35 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat dus. Dit was gewoon niet levensvatbaar, met de dissidenten en het risico dat de principes in een later stadium toch zouden kunnen opspelen.
Haha inderdaadquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:37 schreef Lekiamh het volgende:
Was dat net een Freudian slip of the tongue van Verhagen?
Over het niet kunnen vertrouwen van Wilders.
Idd, erg jammer, het had zo mooi kunnen zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, oerstom dus van Wilders en het CDA dus om er zo'n pauperbende van te maken.
Als je bij de onderhandelingen hebt gezeten kan dat natuurlijk welquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, maar ik ga ook niet voor ik het gelezen heb een brief schrijven dat ik er definitief niet mee akkoord kan gaan.
Als of je het VVD, die voor de eerste keer in de geschiedenis een premier kon leveren, niet kwalijk kan nemen dat ze de touwtjes niet wat strakker hebben aangetrokken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, oerstom dus van Wilders en het CDA dus om er zo'n pauperbende van te maken.
juist wel.quote:
Ik wel. Als je merkt dat het contract de verkeerde kant op beweegt, dan dient er zeker een brief te worden geschreven.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, maar ik ga ook niet voor ik het gelezen heb een brief schrijven dat ik er definitief niet mee akkoord kan gaan.
Alles om de schuld te kunnen afschuiven.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:37 schreef Mutant01 het volgende:
Inderdaad, de onzekerheid van het voortbestaan van het kabinet was er SOWIESO al. Reeds toen Wilders begon met onderhandelen wist hij dat ze een krappe meerderheid zouden hebben. Dus ik begrijp niet wat Wilders nu loopt te blaten.
Ik ben het niet echt beu hoor, ik toch vooral naar het beleid dat gevoerd gaat worden. Het Paars+ spook doemt voor mij al weer op aan de horizon dus het is alle hens aan dek, om het zo maar eens uit te drukken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:35 schreef Toad het volgende:
Dat is ook de reden dat het vorige kabinet is gevallen. Dat soort politiek zijn we toch nu wel beu?
Inderdaad, Wilders heeft weer iets om tegen te schoppen, die vermaakt zich prima.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef Klaudias het volgende:
juist wel.
nu kan hij lekker klagen in de oppositie.
In theorie is dat zo. Maar wanneer je gaat onderhandelen over een coalitie en kabinet dan mag je er wel vanuit gaan dat het resultaat kan steunen op een meerderheid in de Tweede Kamer. Anders heeft onderhandelen geen zin.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:36 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
In feite hielden alle fractieleden, maar ook die van beide andere partijen een veto. Eén zetel verschil was natuurlijk ook wel erg klein. Net als het feit dat Klink af had kunnen wachten tot aan het eind van de onderhandelingen en op basis van het bereikte resultaat had kunnen stemmen, had ook Wilders door kunnen gaan, consessies kunnen doen en af kunnen wachten. Alleen een Wilders zal op bepaalde punten geen consessies doen.
Maar de tokkies slikken het als zoete koek. Schandalig als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Alles om de schuld te kunnen afschuiven.
Inderdaad.... had em eerlijk gezegd liever op z'n bek zien gaan in de regering.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef Klaudias het volgende:
nu kan hij lekker klagen in de oppositie.
Dat lukt best met het CDA erbij. Een CDA onder Klink zou prima kunnenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:30 schreef nikk het volgende:
[..]
Exact. Laat de PvdA het maar uitzoeken. Veel plezier met het zoeken naar een meerderheid zonder de VVD.
Inderdaad, maar dan kun je niet meer op vertrouwen rekenen dat je toch nog akkoord zult gaan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
Ik wel. Als je merkt dat het contract de verkeerde kant op beweegt, dan dient er zeker een brief te worden geschreven.
Ik heb horen fluisteren dat het CDA Eurlings gaat smeken om toch terug te keren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat lukt best met het CDA erbij. Een CDA onder Klink zou prima kunnen
Maar ik denk dat het CDA eerst maar eens een congres moet houden en Verhagen vervangen door een meer capabel iemand.
Ja ik ook, van mij mogen ze 'm nou met rust laten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:39 schreef Wilskracht het volgende:
Maak me echt een beetje zorgen om Verhagen.
overmoeid
72 uur in touw
en zwaar teleurgesteld.
Laat er eerst maar een partijvoorzitter komen ofzo, die bleker heeft volgensmij onnodig veel olie op het vuur gegooid.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar ik denk dat het CDA eerst maar eens een congres moet houden en Verhagen vervangen door een meer capabel iemand.
Dat vertrouwen was er sowieso al niet, omdat het congres uiteindelijk zou beslissen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dan kun je niet meer op vertrouwen rekenen dat je toch nog akkoord zult gaan.
Wilders en het CDA zijn toch de voornaamste onruststokers gebleken. Ik denk echt wel dat de VVD alle zeilen bij heeft gezet om het te laten slagen omdat zij er het meeste belang bij hadden dat het zou lukken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Als of je het VVD, die voor de eerste keer in de geschiedenis een premier kon leveren, niet kwalijk kan nemen dat ze de touwtjes niet wat strakker hebben aangetrokken.
De VVD kan moeilijk het CDA in bedwang houden en Wilders overtuigen dat alle CDA fractieleden wel akkoord zullen gaan. Ik zie niet hoe de VVD hier beter mee om had kunnen gaan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als of je het VVD, die voor de eerste keer in de geschiedenis een premier kon leveren, niet kwalijk kan nemen dat ze de touwtjes niet wat strakker hebben aangetrokken.
Het congres kiest toch niet de fractievoorzitter? Dat doet de kamerfractie.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Er werd wel op gerekend dat het congres voor zou stemmen, maar de brief van Klink goeide dat roer om.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
Dat vertrouwen was er sowieso al niet, omdat het congres uiteindelijk zou beslissen.
Eurlings kan niet fractievoorzitter worden, natuurlijk. Daarvoor moet je in de kamer zitten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb horen fluisteren dat het CDA Eurlings gaat smeken om toch terug te keren.
Ja hoor, die staan in de startblokken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik ben het niet echt beu hoor, ik toch vooral naar het beleid dat gevoerd gaat worden. Het Paars+ spook doemt voor mij al weer op aan de horizon dus het is alle hens aan dek, om het zo maar eens uit te drukken.
Ik denk dat Klink dondersgoed wist dat hij een bom legde onder de onderhandelingen en dat een rechts kabinet er niet meer in zou zitten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dan kun je niet meer op vertrouwen rekenen dat je toch nog akkoord zult gaan.
Ik zou daar niet al te trots op zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wilders en het CDA zijn toch de voornaamste onruststokers gebleken. Ik denk echt wel dat de VVD alle zeilen bij heeft gezet om het te laten slagen omdat zij er het meeste belang bij hadden dat het zou lukken.
PvdA is ook een draaikontenpartij dusjaquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:41 schreef pberends het volgende:
Maxime moet gewoon optyfen. Onbetrouwbare tyfushond, waar de PvdA niets in ziet.
En het enige dat Wilders vraagt, is een gentlemen's agreement dat het oordeel van het congres wordt gerespecteerd. Want Wilders is geen stomme jongen, die weet ook wel dat zoiets niet af te dwingen is. Er blijkt wel een intentie uit. Ik geef hem 100% gelijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat vertrouwen was er sowieso al niet, omdat het congres uiteindelijk zou beslissen.
Toch niet het regentenkabinet?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja hoor, die staan in de startblokken.
Ik had niet anders verwacht van jou.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zou daar niet al te trots op zijn.
Klopt. Maar goed, heb zoiets gehoord. Kan er ook niks aan doenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eurlings kan niet fractievoorzitter worden, natuurlijk. Daarvoor moet je in de kamer zitten.
Juist.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Laat er eerst maar een partijvoorzitter komen ofzo, die bleker heeft volgensmij onnodig veel olie op het vuur gegooid.
"Er werd op gerekend", is dus niet zeker weten, niet met 100% zekerheid kunnen zeggen. Er was al gemor reeds voordat Klink een brief had geschreven, sterker nog - er was al veel gemor.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Er werd wel op gerekend dat het congres voor zou stemmen, maar de brief van Klink goeide dat roer om.
Ik bedoel meer:quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Precies, daar heb je het gedonder dus al.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja hoor, die staan in de startblokken.
Maar de CDA achterban, de huidige en de voormalige, mogen hem juist wel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:41 schreef pberends het volgende:
Maxime moet gewoon optyfen. Onbetrouwbare tyfushond, waar de PvdA niets in ziet.
Hoezo?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik had niet anders verwacht van jou.
Dan moet de PvdA daar ook aan meewerken, maar daar heb ik tot nu toe helemaal niks van gezien. En Paars+ is niet midden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:42 schreef Compatibel het volgende:
Het is ubertriest dat in deze tijd er een kabinet had kunnen komen dat geen breed maatschappelijk draagvlak heeft. Een stabiel middenkabinet is wat Nederland nodig heeft, anders daalt de sociale cohesie naar een dieptepunt.
Twee partijen hadden blijkbaar voldoende vertrouwen dat, met aanpassingen aan de plannen, wel voldoende steun kon worden verkregen. Blijkbaar waren de punten dus overwinbaar voor de dissidenten en had je op basis van die punten door kunnen onderhandelen. Ik denk dus eerder dat die punten voor een Wilders niet bespreekbaar waren. Die wilde immers toch al geen bindende factor.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:39 schreef nikk het volgende:
[..]
In theorie is dat zo. Maar wanneer je gaat onderhandelen over een coalitie en kabinet dan mag je er wel vanuit gaan dat het resultaat kan steunen op een meerderheid in de Tweede Kamer. Anders heeft onderhandelen geen zin.
Halsema met kans op regeringsdeelnamequote:Op vrijdag 3 september 2010 18:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Precies, daar heb je het gedonder dus al.
Maxime is van de oude garde Bos-Balkenende en die andere vechtjassen van het vorige kabinet. Weg ermee.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:43 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Maar de CDA achterban, de huidige en de voormalige, mogen hem juist wel.
De VVD moest als grootste toch een kabinet formeren, het valt ze tenminste aan te rekenen dat dat niet gebeurd is en dat ze de regie eilk uit handen gegeven hebben vanaf het moment dat ze Lubbers als informateur aangewezen hebben.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:40 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De VVD kan moeilijk het CDA in bedwang houden en Wilders overtuigen dat alle CDA fractieleden wel akkoord zullen gaan. Ik zie niet hoe de VVD hier beter mee om had kunnen gaan.
Zou hij op gaan stappen? Ik proef iets uit zijn woorden van Klink er uit of ik er uit...quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:44 schreef pberends het volgende:
[..]
Maxime is van de oude garde Bos-Balkenende en die andere vechtjassen van het vorige kabinet. Weg ermee.
Wat ik al steeds denk : CDA-VVD-PvdA.quote:
Wilders is gewoon volstrekt onbetrouwbaar. Dan is het niet gek dat de onderhandelingen mislukken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De VVD heeft niemand als informateur aangewezen, daar hebben we ons staatshoofd voor.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De VVD moest als grootste toch een kabinet formeren, het valt ze tenminste aan te rekenen dat dat niet gebeurd is en dat ze de regie eilk uit handen gegeven hebben vanaf het moment dat ze Lubbers als informateur aangewezen hebben.
Staat er al lang in, man.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:45 schreef Ali Salami het volgende:
Arcee ouwe droplul. Zet dat TT-screenshot eens in dat gare topic van jou. Hoofdletters, dus legendarisch!![]()
Mocht het zover komen dan denk ik dat Verhagen dit wint. De CDA afdelingen van de verschillende provincies steunden hem in zijn onderhandelingen met de PVV toen dat gedoe met Klink naar boven kwam.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:45 schreef FTWO het volgende:
[..]
Zou hij op gaan stappen? Ik proef iets uit zijn woorden van Klink er uit of ik er uit...
Ik hoop het.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:46 schreef bloodysunday het volgende:
Het CDA zal nu nog verder afbrokkelen. En nog dieper afdalen.
De eerste beer op de weg voor de A4 dus alweer.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:44 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Halsema met kans op regeringsdeelname
Mee eens. Cohen lijkt echter nu wel klaar voor een middenkabinet te zijn, net als ik trouwens (met Klink als premier).quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan moet de PvdA daar ook aan meewerken, maar daar heb ik tot nu toe helemaal niks van gezien. En Paars+ is niet midden.
En als ze een beetje verstand hebben gaan ze gewoon eens in de oppositie zitten...quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:46 schreef bloodysunday het volgende:
Eens.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:46 schreef ErikT het volgende:
Uiteindelijk is dit allemaal volgens de verwachtingen natuurlijk, deze uitkomst was al bekend in de verkiezingsnacht. Jammer dat er zoveel tijd verloren is gegaan om het helemaal uit te spelen.
Rutte toont zich ook wel een leider trouwens, ik heb die hele gast al geen week iets nuttigs horen zeggen
-> laat Cohen maar eens het initiatief krijgen.
De VVD is ook een stabiele partij. Het CDA heeft een interne crisis, en de PVV zit vol met schreeuwers maar produceren weinig wol.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:44 schreef Compatibel het volgende:
Wel grappig dat de VVD zo'n stabiele partij lijkt te zijn.
Opruiing met het oog op elegante mogelijkheid om niet aan de coalitie te hoeven deelnemenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:47 schreef naatje_1 het volgende:
Wilders roept iets over 9/11 --> CDA en VVD worden boos, mag niet --> Wilders zegt /care --> VVD boeit het niets, wil door met formatie. CDA is verdeeld over wat nu, gedoe in CDA --> CDA overleg, strenge eisen voor Wilders --> Wilders niet blij mee, stekker eruit
Nog maar een keertje
Dat Wilders hypocriet was, was allang duidelijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:47 schreef naatje_1 het volgende:
Wilders roept iets over 9/11 --> CDA en VVD worden boos, mag niet --> Wilders zegt /care --> VVD boeit het niets, wil door met formatie. CDA is verdeeld over wat nu, gedoe in CDA --> CDA overleg, strenge eisen voor Wilders --> Wilders niet blij mee, stekker eruit
Nog maar een keertje
die hebben alle Voorhoeve-achtige VVD'ers eruit gerookt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:44 schreef Compatibel het volgende:
Wel grappig dat de VVD zo'n stabiele partij lijkt te zijn.
Je weet dat Wilders en de PVV alleen maar groter worden nu he?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:47 schreef OeJ het volgende:
Dat het CDA en de vvd uberhaupt met Wilders wilden praten, iemand die keer op keer voor zo'n tweedeling zorgt in de samenleving en bij de mensen in zijn omgeving.
Ik vind het heel, heel, heel goed nieuws dat de PVV buiten spel komt te staan. Die onderhandelingen hadden al nooit moeten beginnen.
De grote verliezer levert een premier terwijl er grotere partijen zijn? Over minachting van het volk gesproken!quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:47 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Mee eens. Cohen lijkt echter nu wel klaar voor een middenkabinet te zijn, net als ik trouwens (met Klink als premier).
Niet helemaal, dan was de positie van de binnen de partij zeer populaire Verhagen onhoudbaar geworden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef nikk het volgende:
Dit is extra pijnlijk voor het CDA natuurlijk. Dan hadden ze nog liever zelf de stekker eruit kunnen trekken.
Hij is niet onbetrouwbaar, maar zijn standpunten tov artikel 1 en artikel 23 staan haaks op die van de CDA en hij wilt die, zelfs mocht hij gedoogsteun geven, willen verkondigen waardoor een evt kabinet sowieso al ondenkbaar was, zelfs al had het kabinetsbeleid omd die principiele punten heengedraaid.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wilders is gewoon volstrekt onbetrouwbaar. Dan is het niet gek dat de onderhandelingen mislukken.
Dat valt mij ook een beetje tegen idd. Okee, het was een CDA-kwestie, maar Rutte was wel erg onzichtbaar.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:46 schreef ErikT het volgende:
Rutte toont zich ook wel een leider trouwens, ik heb die hele gast al geen week iets nuttigs horen zeggen
Liever een zwijgende Rutte dan een sputterende Cohen, die binnenkort toch weer weg is uit Den Haag.quote:-> laat Cohen maar eens het initiatief krijgen.
Het regentenkabinet inderdaad dus. Eens kijken of Cohen bij zal draaien. Maar ja, wil hij Kamerlid worden...of minister? Moelijke keuze.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat ik al steeds denk : CDA-VVD-PvdA.
Tot nu toe was het poppenkast, nu gaan er spijkers met koppen geslagen worden.
Edit: verkeerd gelezenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De grote verliezer levert een premier terwijl er grotere partijen zijn? Over minachting van het volk gesproken!
Dan was de tweedeling binnen de partij nog groter geweest.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef nikk het volgende:
Dit is extra pijnlijk voor het CDA natuurlijk. Dan hadden ze nog liever zelf de stekker eruit kunnen trekken.
Nihil.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hoe groot zijn de kansen nu dat we opnieuw mogen gaan stemmen?
Waar zijn die 'captain obvious' plaatjes wanneer je ze nodig hebt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef maartena het volgende:
[..]
De VVD is ook een stabiele partij. Het CDA heeft een interne crisis, en de PVV zit vol met schreeuwers maar produceren weinig wol.
niet zulke moeilijke woorden gebruikenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef lezzer het volgende:
[..]
Opruiing met het oog op elegante mogelijkheid om niet aan de coalitie te hoeven deelnemen
Ik weet het niet.... morgen is dat CDA congres volgens mij, en ze zouden nog best wel eens de wielen weer op de rails kunnen zetten, de puntjes op de i zetten, en vervolgens zich presenteren als een partij die best heil ziet in een regering waar PvdA ook bij betrokken wordt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:46 schreef bloodysunday het volgende:
Aan de andere kant; welke mogelijkheden zijn nog over?quote:
Was dat al georganiseerd dan?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik weet het niet.... morgen is dat CDA congres volgens mij,
quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De grote verliezer levert een premier terwijl er grotere partijen zijn? Over minachting van het volk gesproken!
Hij had het over Klink als mogelijke premier.quote:
Wilders had veel kunnen bereiken. Zo werd er zelfs gesproken over het uitzetten van criminele Marokkanen. Dat zijn toch typisch Wilderspunten. Als hij art 1 en art 23 denkt af te kunnen schaffen is hij verkeerd bezig, realistisch gezien zal dat nooit lukken. Wilders zit gewoon voor piet snot in de kamer want hij bereikt helemaal niks op deze manier.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Hij is niet onbetrouwbaar, maar zijn standpunten tov artikel 1 en artikel 23 staan haaks op die van de CDA en hij wilt die, zelfs mocht hij gedoogsteun geven, willen verkondigen waardoor een evt kabinet sowieso al ondenkbaar was, zelfs al had het kabinetsbeleid omd die principiele punten heengedraaid.
Wat is dat voor een lulkoek. Wie heeft jou dat wijsgemaakt? Hoe meer mensen laten blijken dat ze tegen Wilders (en zijn ideologie zijn), hoe beter.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Je weet dat Wilders en de PVV alleen maar groter worden nu he?
VVD-PvdA-CDA (eventueel aangevuld met D66 en/of GL) lijkt me het meest logische.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Aan de andere kant; welke mogelijkheden zijn nog over?
Een kabinet dat bestaat uit 5 of zelfs 6 partijen?
Heeft hij dat echt gezegd trouwens?quote:Rutte: "Rechts Nederland zou z'n vingers aflikken bij wat er allemaal al op papier stond."
Opzet van Wilders. Hij naait de boel op bij het CDA, die gaan moeilijk doen, hij gooit nog wat olie op het vuur, Verhagen doet alles om het nog te redden, lijden vreselijk gezichtsverlies en vervolgens stelt Wilders een belachelijk eis.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:50 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
niet zulke moeilijke woorden gebruikenWat zei je
Klink is een baas en een winnaar; dit kabinet komt er immers niet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Middenkabinet en paars+ zullen eerst nog nader bekeken worden en daarna idd de opties met 5 partijen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Aan de andere kant; welke mogelijkheden zijn nog over?
Een kabinet dat bestaat uit 5 of zelfs 6 partijen?
De VVD is de laatste 3 jaren stabiel ja, daarvoor hebben ze net zo goed het zelfde gezeik gehad en dat zullen ze ook krijgen wanneer ze nog twee maanden langer doorgaan met het onderzoeken van formaties met de PVV. Was het niet Rutte die zei dat er voor 1 juli een nieuw kabinet zou zitten?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:48 schreef maartena het volgende:
[..]
De VVD is ook een stabiele partij. Het CDA heeft een interne crisis, en de PVV zit vol met schreeuwers maar produceren weinig wol.
Waarop natuurlijk de grootste partij buitenspel wordt gezet en Rutte's mooie regeerakkoord waardeloos wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:52 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
VVD-PvdA-CDA (eventueel aangevuld met D66 en/of GL) lijkt me het meest logische.
Jawel hoor, er wordt maar gedaan alsof rechts de verkiezingen heeft gewonnen, maar links en rechts zijn ongeveer even groot. Het midden ligt dus ergens in paars.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan moet de PvdA daar ook aan meewerken, maar daar heb ik tot nu toe helemaal niks van gezien. En Paars+ is niet midden.
Uiteraard, het is alleen niet zo slim van het CDA, zij moeten ook met het argument komen wat ik net gaf, dat het Wilders zijn eigen betrouwbaarheid was die het kabinet heeft laten vallen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:53 schreef lezzer het volgende:
[..]
Opzet van Wilders. Hij naait de boel op bij het CDA, die gaan moeilijk doen, hij gooit nog wat olie op het vuur, Verhagen doet alles om het nog te redden, lijden vreselijk gezichtsverlies en vervolgens stelt Wilders een belachelijk eis.
Dit alles, om gewoon brokken te maken bij het CDA en zelf terug de oppositie in te kunnen.
Misschien wel met als doel om nieuwe verkiezingen uit te lokken.
Dat denk ik ook. Het CDA en de CDA-kiezers zien liever een deelname aan een kabinet, ook omdat daarmee Paars+ voorkomen kan worden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:51 schreef maartena het volgende:
Ik weet het niet.... morgen is dat CDA congres volgens mij, en ze zouden nog best wel eens de wielen weer op de rails kunnen zetten, de puntjes op de i zetten, en vervolgens zich presenteren als een partij die best heil ziet in een regering waar PvdA ook bij betrokken wordt.
Plus dat we dan een historisch lage opkomst kunnen verwachten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Middenkabinet en paars+ zullen eerst nog nader bekeken worden en daarna idd de opties met 5 partijen.
Nieuwe verkiezingen biedt echt geen uitkomst. Er zullen niet dusdanige verschuivingen zijn dat dan opeens wel met twee partijen een kabinet te vormen is. Bovendien zou dat de ultieme afgang voor de politiek zijn.
Ik wil wel een wedje maken dat de PVV in de komende weken de grootste partij in de peilingen zal worden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:52 schreef OeJ het volgende:
[..]
Wat is dat voor een lulkoek. Wie heeft jou dat wijsgemaakt?
Natuurlijk wel, zo werkt politiek. Helemaal met ons coalitie-stelsel.quote:Hoe meer mensen laten blijken dat ze tegen Wilders (en zijn ideologie zijn), hoe beter.
Je gaat toch niet met iemand "verloven", die je niet ziet zitten, omdat je omgeving anders eens negatief zou kunnen gaan reageren, wel?
Heel schattig, maar niet realistisch.quote:Je moet naar jezelf kijken, en staan voor je eigen ideeen, als die zo haaks staan op de ideeen van een ander (Wilders in dit geval), dan moet je zeggen: DOEI. Op voorhand. Op voorhand.
Mja, wie een kuil graaft voor een ander...quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:53 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Klink is een baas en een winnaar; dit kabinet komt er immers niet.
Niet alleen tegen mij, maar het hele PROCES!quote:
Er is morgen geen congres.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:51 schreef maartena het volgende:
[..]
morgen is dat CDA congres volgens mij,
? Ik noem de VVD toch echt als eerste.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:54 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Waarop natuurlijk de grootste partij buitenspel wordt gezet en Rutte's mooie regeerakkoord waardeloos wordt gemaakt.
Paars ja, maar Paars+ niet. PvdA, D66 en GL kunnen steun van de VVD in hun reet steken, dat gaan ze nooit krijgen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel hoor, er wordt maar gedaan alsof rechts de verkiezingen heeft gewonnen, maar links en rechts zijn ongeveer even groot. Het midden ligt dus ergens in paars.
Dat is toch ook de grootste lulkoek die er bestaat. Ik kan ook wel zeggen: als de PvdA niet mee mag regeren worden er een heleboel kiezers teleurgesteld. Of over welke andere partij het dan ook gaat.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:53 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Daarnaast word ik doodmoe van al dat gezeik over 'minachting van het vok' en '1.5 miljoenmiljard kiezers buiten spel' enzo.
Ooh sorry, helemaal overheen gelezenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
? Ik noem de VVD toch echt als eerste.
Ja, denk het ook.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:55 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ik wil wel een wedje maken dat de PVV in de komende weken de grootste partij in de peilingen zal worden.
[..]
Dat moet ook wel kunnen, D66 in ieder geval.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:55 schreef Klaudias het volgende:
ik neem aan dat PvdA GL of D66 mee wil nemen in zo'n middenkabinet.
Lijkt mij niet dat GL en D66 zich als PvdA-compensatie-aanhangsel zich aan zo'n kabinet willen verbinden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:55 schreef Klaudias het volgende:
ik neem aan dat PvdA GL of D66 mee wil nemen in zo'n middenkabinet.
Als VVD serieus gaat onderhandelen over paars+, dan kunnen we binnen de VVD hetzelfde verwachten als nu binnen het CDA. Veel VVD'ers zitten er gewoon niet op te wachten, dat bleek al uit de eerdere verkenningen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Paars ja, maar Paars+ niet. PvdA, D66 en GL kunnen steun van de VVD in hun reet steken, dat gaan ze nooit krijgen.
Wilders had op de punten waarop hij zich geprofileerd heeft niks kunnen bereiken met het CDA, en andere punten (zoals de AOW leeftijd) had hij op voorhand al verkocht om mee te mogen doen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wilders had veel kunnen bereiken. Zo werd er zelfs gesproken over het uitzetten van criminele Marokkanen. Dat zijn toch typisch Wilderspunten. Als hij art 1 en art 23 denkt af te kunnen schaffen is hij verkeerd bezig, realistisch gezien zal dat nooit lukken. Wilders zit gewoon voor piet snot in de kamer want hij bereikt helemaal niks op deze manier.
Mensen die denken dat spreekwoorden daadwerkelijk betekenis hebbenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mja, wie een kuil graaft voor een ander...
Kan gebeurenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ooh sorry, helemaal overheen gelezen
Ik denk dat CDA en VVD heel erg bang zijn om wat ze nog aan krediet hebben te verspelen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:54 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Uiteraard, het is alleen niet zo slim van het CDA, zij moeten ook met het argument komen wat ik net gaf, dat het Wilders zijn eigen betrouwbaarheid was die het kabinet heeft laten vallen.
Tof. Weer drie weken leuk vermaakquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als VVD serieus gaat onderhandelen over paars+, dan kunnen we binnen de VVD hetzelfde verwachten als nu binnen het CDA. Veel VVD'ers zitten er gewoon niet op te wachten, dat bleek al uit de eerdere verkenningen.
Rutte was al eerder bereid aan te schuiven voor gesprekken, alleen strandde het geval door heibel over de hoogte van bezuinigingen en het zwaard van Damocles: de rechtse alternatieve optie.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Paars ja, maar Paars+ niet. PvdA, D66 en GL kunnen steun van de VVD in hun reet steken, dat gaan ze nooit krijgen.
Ik heb de vorige keer naar Aptroot gemaild, wel een antwoord van een stagiair gekregen maar goed, als heel veel mensen dat doen werkt het wel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:57 schreef MrBadGuy het volgende:
Als VVD serieus gaat onderhandelen over paars+, dan kunnen we binnen de VVD hetzelfde verwachten als nu binnen het CDA. Veel VVD'ers zitten er gewoon niet op te wachten, dat bleek al uit de eerdere verkenningen.
Wacht maar tot je er achter komt dat volgende week Netwerk en Nova niet meer bestaan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:58 schreef Toad het volgende:
Huh, opeens een andere presentator op Nederland 1.
Dit.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nee, bij het journaal. Eerst was Sascha er, en toen opeens Rik.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:00 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Wacht maar tot je er achter komt dat volgende week Netwerk en Nova niet meer bestaan.
Het enige kabinet waarbij Wilders meer kan bereiken is een VVD-PVV-SGP kabinet, maar dat komt er toch nog nooit. Een VVD-CDA (PVV) kabinet is het hoogst haalbare voor Wilders, tenminste als hij zijn praatjes daadwerkelijk in iets substantieels om wil zetten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Wilders had op de punten waarop hij zich geprofileerd heeft niks kunnen bereiken met het CDA, en andere punten (zoals de AOW leeftijd) had hij op voorhand al verkocht om mee te mogen doen.
Wat hebben ze nog te verliezen, dit is ten minste een argument waar je wat aan hebtquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:58 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik denk dat CDA en VVD heel erg bang zijn om wat ze nog aan krediet hebben te verspelen.
Ja. De PVV wordt nu groter dan ooit denk ik. Alleen zal álles in de strijd geworpen worden door de andere partijen om te voorkomen dat ze gaan regeren. Eigenlijk niks nieuws onder de zon.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:57 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ook omdat ze het al lang zijn natuurlijk.
Allebei een beetje. Met als resultaat een bedrag dat iets dichter bij de 18 dan bij de 13 miljard zal liggen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:00 schreef Holograph het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat er nu gaat gebeuren. VVD wilt minimaal 18 mrd bezuinigen, PvdA max. 13 mrd. Wie zal 'bezwijken', de VVD of de PvdA?
Doe dan 15,5 miljard, of 16... stelletje kleuters!quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:00 schreef Holograph het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat er nu gaat gebeuren. VVD wilt minimaal 18 mrd bezuinigen, PvdA max. 13 mrd. Wie zal 'bezwijken', de VVD of de PvdA?
13 is echt te debiel voor woorden, ze zijn gek bij de PvdA.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Allebei een beetje. Met als resultaat een bedrag dat iets dichter bij de 18 dan bij de 13 miljard zal liggen.
@rachidfinge: Job Cohen reageert nu op Radio 1.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja. De PVV wordt nu groter dan ooit denk ik. Alleen zal álles in de strijd geworpen worden door de andere partijen om te voorkomen dat ze gaan regeren. Eigenlijk niks nieuws onder de zon.
Ik wacht op de eerste zet van de PvdA, denk dat Cohen wel gauw op het toneel verschijnt.
Het wordt spannend.
Spijker, kop.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef StormWarning het volgende:
De vraag is nu natuurlijk waarom Wilders dit doet. Ik denk namelijk dat het CDA uiteindelijk met wat hangen en wurgen de gelederen wel had kunnen sluiten als het congres niet tegen zou stemmen. Wilders' getroll tijdens de onderhandelingen meegenomen lijkt het erop dat hij de eerste kans die zich voordeed om de stekker eruit te trekken zonder dat hij daar direct de schuld van zou krijgen heeft gegrepen.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
Het gaat er niet om..
Het gaat er niet om..
Verhagen heeft een nieuw zinnetje ontdekt.
Volgens mij is dat niet zo...quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit.
Paars+ lag binnen de VVD gevoeliger dan de gedoogsteun van de PVV bij het CDA.
We kunnen de lasten toch wat verzwaren?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
13 is echt te debiel voor woorden, ze zijn gek bij de PvdA.
En Cohen als minister van financiën.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:03 schreef Pedroso het volgende:
Cohen had zich al rijk gerekend. Als het rechtse kabinet er had gekomen dan waren er waarschijnlijk binnen een jaar weer nieuwe verkiezingen geweest.
PvdA zou daar hoogstwaarschijnlijk als grootste uit zijn gekomen (regeringspartijen die pijnlijke maatregelen hebben moeten nemen leveren nu eenmaal in).
Cohen zijn natte droom om Premier te worden van Nederland valt nu in duigen, hij zal het niet gaan worden.
Enige optie wat er nu overblijft is VVD-PvdA-CDA, met Rutte als Premier.
Op de vraag of het een realistische of niet realistische eis was.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef Toad het volgende:
Verhagen: Wilderst stelde onmogelijke eis
kopt NOS.nl nu.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En Cohen als minister van financiën.
Is dat de droom van de VVD?
Verhagen had wel gelijk met zijn antwoord.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:04 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Op de vraag of het een realistische of niet realistische eis was.
Hij is wel degelijk volstrekt onbetrouwbaar. Zo heeft hij zich keer op keer getoond.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Hij is niet onbetrouwbaar, maar zijn standpunten tov artikel 1 en artikel 23 staan haaks op die van de CDA en hij wilt die, zelfs mocht hij gedoogsteun geven, willen verkondigen waardoor een evt kabinet sowieso al ondenkbaar was, zelfs al had het kabinetsbeleid omd die principiele punten heengedraaid.
Natuurlijk. Zelfs je ergste nachtmerrie is immers nog steeds een droom.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En Cohen als minister van financiën.
Is dat de droom van de VVD?
Waar zijn de concrete aanwijzingen van hetzelfde 'gezeik' binnen de VVD als de onderhandelingen door waren gegaan?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:53 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De VVD is de laatste 3 jaren stabiel ja, daarvoor hebben ze net zo goed het zelfde gezeik gehad en dat zullen ze ook krijgen wanneer ze nog twee maanden langer doorgaan met het onderzoeken van formaties met de PVV.
Dit is geenszins een uitspraak geweest die een splijtzwam binnen de VVD-gelederen heeft veroorzaakt.quote:Was het niet Rutte die zei dat er voor 1 juli een nieuw kabinet zou zitten?
Vond het zo onlogisch klinken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Verhagen had wel gelijk met zijn antwoord.
Zelfs met de SGP zou Wilders problemen krijgen als het om godsdienst/onderwijs vrijheid gaat. Als deze constructie het hoogst haalbare zou zijn, dan had hij ook kunnen beloven dat hij de komende drie maanden ff zn bek dichthield, maar als hij dat niet wilt(en dat was al duidelijk voordat Opstelten aangewezen werd als formateur) en de CDA dat eist om rust binnen de onthoofde fractie te houden, had de VVD wel met een compromis kunnen komen en wat ik vreemd vind is de de VVD in dit opzicht niks heeft laten weten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het enige kabinet waarbij Wilders meer kan bereiken is een VVD-PVV-SGP kabinet, maar dat komt er toch nog nooit. Een VVD-CDA (PVV) kabinet is het hoogst haalbare voor Wilders, tenminste als hij zijn praatjes daadwerkelijk in iets substantieels om wil zetten.
Waarom? Waarom is het cruciaal dat er 18 miljard wordt "bezuinigd", maar is 17 verkeerd, of 16 of 15,14, in dit geval 13? Waarom is achttien genoeg en dertien "te debiel voor woorden"?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
13 is echt te debiel voor woorden, ze zijn gek bij de PvdA.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Natuurlijk. Zelfs je ergste nachtmerrie is immers nog steeds een droom.
Waarschijnlijk in de zin dat het veel te weinig is. 5 miljard is enorm veel geld.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom? Waarom is het cruciaal dat er 18 miljard wordt "bezuinigd", maar is 17 verkeerd, of 16 of 15,14, in dit geval 13? Waarom is achttien genoeg en dertien "te debiel voor woorden"?
"Het gaat er niet om of het een realistische eis was, het gaat erom dat het een onmogelijke eis was" (oid).quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:06 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Vond het zo onlogisch klinken.
"Was het een realistische eis?"
"Het was een onmogelijke eis"
Zeg dan gewoon "nee"
Ongetwijfeld. Maar of het werkt? Ik kan me niet voorstellen dat de PVV een volgende keer nog veel meer zetels gaat krijgen. Misschien is dat naief. Maar hoeveel van de kiezers die de vorige keer om de een of andere reden niet op Wilders hebben gestemd gaan dat een volgende keer wel doen? Ik zie het niet voor me.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef StormWarning het volgende:
De vraag is nu natuurlijk waarom Wilders dit doet. Ik denk namelijk dat het CDA uiteindelijk met wat hangen en wurgen de gelederen wel had kunnen sluiten als het congres niet tegen zou stemmen. Wilders' getroll tijdens de onderhandelingen meegenomen lijkt het erop dat hij de eerste kans die zich voordeed om de stekker eruit te trekken zonder dat hij daar direct de schuld van zou krijgen heeft gegrepen.
Ik heb je nog nooit iets anders dan anti-VVD en anti-Rutte zien posten. En hij heeft zich nu pas afgedaan? -edit-quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:06 schreef xandra47 het volgende:
Misschien heeft iemand dit al geschreven maar wilde Rutte eigenlijk met niemand anders meer praten dan met cDA en Wilders?? Nog niet zo heel lang geleden??
Zucht.... alles voor het pluche.
Rutte was een van de mensen die me aanspraken bij de VVD maar hij heeft echt helemaal afgedaan voor mi door dit hele gedoe.j
Ja oke, maar alsnog dezelfde strekking.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
"Het gaat er niet om of het een realistische eis was, het gaat erom dat het een onmogelijke eis was" (oid).
Verhagen heeft natuurlijk wel gelijk. Je kan natuurlijk nooit garanderen dat kamerleden zich 4 jaar lang aan de partijlijn conformeren. Wilders en de VVD weten dat als de beste...quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef Toad het volgende:
Verhagen: Wilderst stelde onmogelijke eis
kopt NOS.nl nu.
Wilderst
Wat maakt Cohen trouwens een goede premierkandidaat? Is het zijn gestotter wanneer hij het volk toespreek, zijn onzekere houding of zijn ervaring met lintjes knippen (wat dat doen ze dus he, die burgemeesters, met hun symbolische functie).quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:06 schreef Nielsch het volgende:
Of VVD-PvdA-CDA met de VVD bezuinigingen met als compensatie de premierpost voor Cohen...
O, nou, in dat geval is 18 miljard "te debiel voor woorden". Minstens 23 miljard, zeg ik je. Oftewel, het is geen antwoord; waarom is 18 miljard voldoende en 13 miljard te debiel voor woorden?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:07 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk in de zin dat het veel te weinig is. 5 miljard is enorm veel geld.
Omdat 18 al te weinig is maar als absoluut minimum wordt gezien.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom? Waarom is het cruciaal dat er 18 miljard wordt "bezuinigd", maar is 17 verkeerd, of 16 of 15,14, in dit geval 13? Waarom is achttien genoeg en dertien "te debiel voor woorden"?
'De eerste kans'quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef StormWarning het volgende:
door de VVD.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat 18 al te weinig is maar als absoluut minimum wordt gezien.
Lol, D66 wil altijd wel debatteren volgens mij.quote:
Waarom? Ik bedoel, het is toch geen theologisch dogma? Er moet een reden, een argumentatie, als het ware, zijn waarom 18 miljard voldoende is en 13 miljard te debiel voor woorden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat 18 al te weinig is maar als absoluut minimum wordt gezien.
Omdat Pechtold de beste debater van Nederland isquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:09 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Lol, D66 wil altijd wel debatteren volgens mij.
Waar haalt men dit soort onzin toch vandaan? Ik snap dat nu echt niet, denk je dat de PVDA een allochtonen-knuffelwet wil ofzo?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:09 schreef Stephan1237 het volgende:
Hopen dat nooit PVDA in de regering komt
Ik hoef geen theedrinkers in het kabinet die de hardwerkende nederlander aanpakt en de allochtoon niet aanpakt
Geen idee, ik opper slechts mogelijkheden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:08 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Wat maakt Cohen trouwens een goede premierkandidaat? Is het zijn gestotter wanneer hij het volk toespreek, zijn onzekere houding of zijn ervaring met lintjes knippen (wat dat doen ze dus he, die burgemeesters, met hun symbolische functie).
CDA en de PVV zijn de enige partijen die óók hard wilden bezuinigen om zo de balans weer in orde te maken. Logisch dat je dan al snel naar die partijen gaat kijken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:06 schreef xandra47 het volgende:
Misschien heeft iemand dit al geschreven maar wilde Rutte eigenlijk met niemand anders meer praten dan met cDA en Wilders?? Nog niet zo heel lang geleden??
Zucht.... alles voor het pluche.
Rutte was een van de mensen die me aanspraken bij de VVD maar hij heeft echt helemaal afgedaan voor mi door dit hele gedoe.j
Alsof het zo zwart/wit is. Man, kijk eens om je heen. Kijk eens uit je doppen. -edit-quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:09 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik hoef geen theedrinkers in het kabinet die de hardwerkende nederlander aanpakt en de allochtoon niet aanpakt
Omdat er waarschijnlijk een bepaald gat is, wat gevuld moet worden. Als dit gat dichter bij de 18 dan bij de 13 miljard ligt, is er wat van te zeggen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom? Ik bedoel, het is toch geen theologisch dogma? Er moet een reden, een argumentatie, als het ware, zijn waarom 18 miljard voldoende is en 13 miljard te debiel voor woorden.
Dat horen ze van de nieuwe Oppositieleider.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:11 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Waar haalt men dit soort onzin toch vandaan? Ik snap dat nu echt niet, denk je dat de PVDA een allochtonen-knuffelwet wil ofzo?
PVDA-planquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:11 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Waar haalt men dit soort onzin toch vandaan? Ik snap dat nu echt niet, denk je dat de PVDA een allochtonen-knuffelwet wil ofzo?
Als ze maar ver weg van VROM blijven (zie het Amsterdamse huizenbeleid).quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:11 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Nah, alleen wanneer hij principieel wordt. Geef mij Rutte of Bos maar.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:10 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Omdat Pechtold de beste debater van Nederland is
Zoals het CPB.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
door de VVD.
Anderen denken daar anders over.
Voorbeelden graag.quote:
idd.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom? Ik bedoel, het is toch geen theologisch dogma? Er moet een reden, een argumentatie, als het ware, zijn waarom 18 miljard voldoende is en 13 miljard te debiel voor woorden.
Wilders wil hoofdzakelijk kunnen trollen. Of dat nu is in de oppositie of als gedoger boeit hem niet. Als 'ie wat virtuele stemmen kan winnen door hier de stekker uit te trekken vind hij het best.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef StormWarning het volgende:
De Studiegroep begrotingsruimte, de Nederlandsche Bank en het CPB hebben dit geadviseerd. Of in elk geval om op termijn ¤ 29 miljard te bezuinigen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
En de VVD denkt dat te doen door het aantal ambtenaren te verminderen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Zoals het CPB.
http://www.volkskrant.nl/(...)gaan_over_29_miljard
Die 18 miljard is een minimum. Daarbij speelt dat de PvdA denkt te kunnen bezuinigen door de belastingen te verhogen. Dus zelfs die 13 miljard is al een wassen neus.
"Waarschijnlijk", "een bepaald gat", "gevuld moet worden". Je verzint maar wat ter plekke. Ik kan mijn vraag herhalen (en jij hoeft 'm niet te beantwoorden, ik kan 'm niet beantwoorden, maar het is wel handig dat als iemand zegt dat het "te debiel voor woorden is", dat ook kan beargumenteren), maar de vraag is ondertussen helder. Over je tweede punt: Niet noodzakelijk, want stel dat Het Gat Dat Gevuld Moet Worden inderdaad dichter bij de achttien dan de dertien ligt, wat zijn dan de gevolgen ervan, de gevolgen van 18 miljard bezuinigen en de gevolgen van 13 miljard bezuinigen, op welke termijn en welke bezuinigingen? Ik wil er maar mee zeggen: dat zegt mij zo niets.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:11 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Omdat er waarschijnlijk een bepaald gat is, wat gevuld moet worden. Als dit gat dichter bij de 18 dan bij de 13 miljard ligt, is er wat van te zeggen.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/(/finan(...)ljard_bezuinigen.xmlquote:Het nieuwe kabinet zou maatregelen moeten nemen die op termijn 29 miljard euro opleveren, waarvan minimaal 15 miljard al in 2015. Beter is het als er dan al voor 18 miljard euro is bezuinigd.
Misschien is de VS in deze context niet zo'n goed voorbeeldquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En de VVD denkt dat te doen door het aantal ambtenaren te verminderen.
Als de VVD getoond heeft ergens niet goed in te zijn, is het wel het aantal ambtenaren verminderen.
Vanuit de VS heb ik juist ook geluiden in de pers gehoord waarin ze zich afvragen waarom ze in Europa zo verschrikkelijk graag zoveel willen bezuinigen en de opkrabbelende economie weer om zeep willen helpen.
Ooh nee, ik kan het ook niet beantwoorden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
"Waarschijnlijk", "een bepaald gat", "gevuld moet worden". Je verzint maar wat ter plekke. Ik kan mijn vraag herhalen (en jij hoeft 'm niet te beantwoorden, ik kan 'm niet beantwoorden, maar het is wel handig dat als iemand zegt dat het "te debiel voor woorden is", dat ook kan beargumenteren), maar de vraag is ondertussen helder. Over je tweede punt: Niet noodzakelijk, want stel dat Het Gat Dat Gevuld Moet Worden inderdaad dichter bij de achttien dan de dertien ligt, wat zijn dan de gevolgen ervan, de gevolgen van 18 miljard bezuinigen en de gevolgen van 13 miljard bezuinigen, op welke termijn en welke bezuinigingen? Ik wil er maar mee zeggen: dat zegt mij zo niets.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:09 schreef Stephan1237 het volgende:
Ja, maar dat is men even vergeten nu.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'De eerste kans'Het CDA heeft wekenlang via de media een machtsstrijd gevoerd en de prominenten buitelden over elkaar heen om te stellen hoe slecht de PVV wel niet was.
Omdat bezuinigen en investeren twee verschillende dingen zijn. En minder bezuinigen is niet hetzelfde als investeren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En de VVD denkt dat te doen door het aantal ambtenaren te verminderen.
Als de VVD getoond heeft ergens niet goed in te zijn, is het wel het aantal ambtenaren verminderen.
Vanuit de VS heb ik juist ook geluiden in de pers gehoord waarin ze zich afvragen waarom ze in Europa zo verschrikkelijk graag zoveel willen bezuinigen en de opkrabbelende economie weer om zeep willen helpen.
Als wilders daarintegen op SBS6 zegt dat het CDA niet wilde gelooft zn 'volk' dat ongeacht de stukken die er gepubliceerd wordenquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:15 schreef Friek_ het volgende:
"Wilders heeft geprobeerd van de drie de toezegging te krijgen dat ze zich aan een positieve uitspraak van het CDA-congres zouden binden. De Kamerleden Klink, Ferrier en Koppejan moesten dat op schrift verklaren."
Dat is ook echt wel een onmogelijke eis in een politiek spel.Dan verwacht je dat je bepaalde CDA'ers met een schriftelijke garantie monddood kunt krijgen en verwachten dat Klink terugkomt van een brief met een definitieve conclusie.
De VS heeft in de afgelopen 2 jaar, beginnend met Bush, en daarna Obama, MILJARDEN tegen de economie aangesmeten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:15 schreef Wombcat het volgende:
Groen links heeft ook gewoon stemmen gekregen met de bijbehorende zetels.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De SP nog veel meer. Maar daarmee zal de VVD ook niet willen regeren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Groen links heeft ook gewoon stemmen gekregen met de bijbehorende zetels.
Om een concept-regeerakkoord te schrijven zoals Rutte dit zojuist tijdens de persconferentie heeft voorgesteld, maar het eindverslag van de informateur en de richting die de Koningin aan het formatieproces wil geven zitten daar nog tussen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:17 schreef Toad het volgende:
Cohen wil samen met VVD voortouw nemen in formatie.
yepquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Om een concept-regeerakkoord te schrijven zoals Rutte dit zojuist tijdens de persconferentie heeft voorgesteld, maar het eindverslag van de informateur en de richting die de Koningin aan het formatieproces wil geven zitten daar nog tussen.
Interessant. Dat kan zowaar nog iets opleveren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:17 schreef Toad het volgende:
En daar is ie alquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:17 schreef Toad het volgende:
Ik denk dat daar tussendoor ook nog de fractievoorzitters bij de koningin langsgaan om te adviseren wat er naar hun idee moet gebeuren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Om een concept-regeerakkoord te schrijven zoals Rutte dit zojuist tijdens de persconferentie heeft voorgesteld, maar het eindverslag van de informateur en de richting die de Koningin aan het formatieproces wil geven zitten daar nog tussen.
Dat is het ook, maar de wens van Pechtold evengoed. De Koningin gaat daarover.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:19 schreef Toad het volgende:
Pechtold: opmerking Rutte over het zelf schrijven van een regeerakkoord is prematuur. Pechtold wil onafhankelijke informateur.
Ook dat, inderdaad.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk dat daar tussendoor ook nog de fractievoorzitters bij de koningin langsgaan om te adviseren wat er naar hun idee moet gebeuren.
En terecht. Laat Cohen maar eens gaan formeren. Dan kan Rutte nog best premier worden overigens.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:17 schreef Toad het volgende:
Waarom zou deze positie niet meer houdbaar zijn?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik vraag mij nu wel af of de positie van Verhagen binnen het CDA nog houdbaar is, als dat nl niet het geval is is CDA-VVD-PvdA nog best haalbaar.
Zo'n maatregel afschaffen levert geld op, maar niet onmiddellijk, want het zou uitgespreid worden over, zeg 20 jaar. Het zorgt dus niet voor de bezuinigingen die nu meteen nodig zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:24 schreef RTB het volgende:
Als de VVD zoveel zou gaan bezuinigen, waarom werd er dan niet wat aan de HRA gemorreld?
Retorische vraag, want we weten allemaal wel het antwoordKom dus niet met "de VVD wilde zoveel bezuinigen!", want de optie waar op een redelijke manier veel geld bezuinigd kon worden werd niet benut uit puur eigenbelang.
Cohen is ook uiterst principieel. Eerst wilde hij zo ongeveer nog liever het vagevuur in dan dat hij zou meedoen aan een middenkabinet. En nu biedt hij zichzelf op een zilveren schaaltje aan Rutte aan.quote:
Als je als onderhandelaar een mede onderhandelaar opzij schuift om nog geen 48 uur later te zeggen dat het niet lukt, krijg ik het idee dat je het doet om je eigen hagje te redden, daarnaast is Verhagen nou niet iemand die openstaat mbt de PvdA.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:25 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Waarom zou deze positie niet meer houdbaar zijn?
Alle beetjes helpen toch? De meeste bezuinigingen gaan over enkele 100en miljoenen per voorstel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:25 schreef Mike het volgende:
[..]
Zo'n maatregel afschaffen levert geld op, maar niet onmiddellijk, want het zou uitgespreid worden over, zeg 20 jaar. Het zorgt dus niet voor de bezuinigingen die nu meteen nodig zijn.
De enige reële optie van een kabinet zonder PvdA is inderdaad afgeschoten. Ironisch genoeg door Wilders.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:27 schreef remlof het volgende:
Wat er ook gebeurt verder, regeringsdeelname van de PvdA is zo goed als zeker.
Cohen heeft niet gezegd een middenkabinet in te willenquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:28 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Cohen is ook uiterst principieel. Eerst wilde hij zo ongeveer nog liever het vagevuur in dan dat hij zou meedoen aan een middenkabinet. En nu biedt hij zichzelf op een zilveren schaaltje aan Rutte aan.
De HRA afschaffen/beperken is niet bezuinigen, hoe vaak moet zoiets nog uitgelegd worden?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:24 schreef RTB het volgende:
Als de VVD zoveel zou gaan bezuinigen, waarom werd er dan niet wat aan de HRA gemorreld?
Retorische vraag, want we weten allemaal wel het antwoordKom dus niet met "de VVD wilde zoveel bezuinigen!", want de optie waar op een redelijke manier veel geld bezuinigd kon worden werd niet benut uit puur eigenbelang.
Beperken op het huidige niveau (max plafond aan kosten voor de overheid bv) of stoppen voor nieuwe gevallen is wel degelijk bezuinigen doordat hogere uitgaven in de toekomst worden voorkomen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De HRA afschaffen/beperken is niet bezuinigen, hoe vaak moet zoiets nog uitgelegd worden?
Gelijk doen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:06 schreef Nielsch het volgende:
Of VVD-PvdA-CDA met de VVD bezuinigingen met als compensatie de premierpost voor Cohen...
Natuurlijk wel. De uitgaven van de overheid gaan omlaagquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De HRA afschaffen/beperken is niet bezuinigen, hoe vaak moet zoiets nog uitgelegd worden?
Hij had er eerst zelfs bezwaar tegen, nu zou hij zo'n kabinet niet blokkeren. Komt feitelijk op hetzelfde neer, niet?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:29 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Cohen heeft niet gezegd een middenkabinet in te willen
Het komt erop neer dat hij wil dat hij het alleenrecht heeftquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:33 schreef Ali Salami het volgende:
Hoe vaker je het hoort, hoe bizarrer die eis van Wilders eigenlijk is
Ik help wel. Het verminderen van aftrekposten vergroot inderdaad de inkomsten van de overheid en is dus een lastenverzwaring.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
vvd/cda/cu/d66/gl?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:27 schreef remlof het volgende:
Laat ik dan maar speciaal voor jou even mijn vraag opnieuw stellen:quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jawel, want hij wilde deze variant alleen in combinatie met GroenLinks of D66 of de brede middenvariant van beide partijen erbij. Vanwege de balans.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:29 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Cohen heeft niet gezegd een middenkabinet in te willen
Klink for presidentquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Eerst maar eens een CDA congres om een nieuwe partijvoorzitter en politiek leider te kiezen, zodat de onderhandelingspartners tenminste weten waar ze aan toe zijn. Zolang je gaat onderhandelen met een partij die na de halvering zelf niet eens weet waar deze staat, heeft geen enkele coalitie zin.
Als dat met de VVD en D66 is vind ik het prima.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:27 schreef remlof het volgende:
De afschaffing van de HRA compenseren met een belastingverlaging daarentegen ....quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik help wel. Het verminderen van aftrekposten vergroot inderdaad de inkomsten van de overheid en is dus een lastenverzwaring.
Ja, inderdaad. Want een combinatie VVD, CDA, D66 en GroenLinks met gedoogsteun van klein christelijk of PvdD oftewel de Lubbersvariant (om zodoende de PVV uit het centrum van de macht te houden) blijft een (nog niet onderzochte) mogelijkheid.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:27 schreef remlof het volgende:
Lijkt mij ook.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Eerst maar eens een CDA congres om een nieuwe partijvoorzitter en politiek leider te kiezen, zodat de onderhandelingspartners tenminste weten waar ze aan toe zijn. Zolang je gaat onderhandelen met een partij die na de halvering zelf niet eens weet waar deze staat, heeft geen enkele coalitie zin.
Laten we dan in termen van vergroten van de overheidsinkomsten en verlagen van de overheidsuitgaven praten. Ik vind als VVD-kiezer dat de VVD niet aan een forse vergroting van de inkomsten voor de overheid mee moet werken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:34 schreef RTB het volgende:
[..]
Laat ik dan maar speciaal voor jou even mijn vraag opnieuw stellen:
"Als de VVD zo graag 18 miljard wilde ophalen, waarom werd er dan niet aan de HRA gemorreld?"
Zo beter? Bezuinigen is niet de enige manier om overheidsuitgaven te beperken (wat alsnog bezuinigen heet, maar als jij dat anders ziet ben ik verschrikkelijk benieuwd op welke manier).
Mwah, Cohen kan helemaal niks dus als ie toch wat moet doen in een evt. nieuw kabinet laat hem dan in godsnaam maar de lintjesdoorknipper worden.quote:
De inkomsten gaan omhoog, de uitgaven veranderd niks aan. Het is een aftrekpost, geen subsidie zoals SP en PvdA beweren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:32 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. De uitgaven van de overheid gaan omlaag
Ja, die optie zou de VVD aan moeten spreken vind ik. Ik vind het dan ook jammer dat ik ze (bij de VVD) daar nog nooit over gehoord heb. Als die optie op tafel komt zou ik dat zeer verstandig vinden want de HRA ben ik liever kwijt dan rijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:37 schreef Klaudias het volgende:
[..]
De afschaffing van de HRA compenseren met een belastingverlaging daarentegen ....
D66 en GL zullen geen zin hebben in klein christelijk(en de VVD als ze echt zo liberaal zijn ook niet), afgezien van of de VVD wel zin heeft in GL of gdoogsteun van PvdDquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Want een combinatie VVD, CDA, D66 en GroenLinks met gedoogsteun van klein christelijk of PvdD oftewel de Lubbersvariant (om zodoende de PVV uit het centrum van de macht te houden) blijft een (nog niet onderzochte) mogelijkheid.
Hier hetzelfde. Het is gewoon marktverstoring en daarnaast promoot het het opbouwen van schulden. Maar als je het alleen maar afschaft is het gewoon een ordinaire belastingverhoging plus zorgt het er voor dat het progressieve belastingstelsel nog progressiever wordt (leuk voor de SP, maar niks voor de VVD).quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, die optie zou de VVD aan moeten spreken vind ik. Ik vind het dan ook jammer dat ik ze (bij de VVD) daar nog nooit over gehoord heb. Als die optie op tafel komt zou ik dat zeer verstandig vinden want de HRA ben ik liever kwijt dan rijk.
Ook echt boeiend hoe je het noemt. De aanrechtsubsidie is ook een heffingskorting maar de VVD heeft er geen moeite die af te schaffen. Komt op hetzelfde neer, maar hier heb je waarschijnlijk minder moeite meequote:Op vrijdag 3 september 2010 19:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De inkomsten gaan omhoog, de uitgaven veranderd niks aan. Het is een aftrekpost, geen subsidie zoals SP en PvdA beweren.
Dat weet jij helemaal niet. Ik weet wel dat deze variant door Lubbers is voorgesteld en dat dit een combinatie is die nog niet onderzocht is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
D66 en GL zullen geen zin hebben in klein christelijk(en de VVD als ze echt zo liberaal zijn ook niet), afgezien van of de VVD wel zin heeft in GL of gdoogsteun van PvdD
Dikke kans dat Verhagen dat wordt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Wil de VVD niet behoud van hypotheekrenteaftrek én belastingverlaging?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, die optie zou de VVD aan moeten spreken vind ik. Ik vind het dan ook jammer dat ik ze (bij de VVD) daar nog nooit over gehoord heb. Als die optie op tafel komt zou ik dat zeer verstandig vinden want de HRA ben ik liever kwijt dan rijk.
kaastax betalen zodat er een drugsverbod doorheen komt bedoel je?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat weet jij helemaal niet. Ik weet wel dat deze variant door Lubbers is voorgesteld en dat dit een combinatie is die nog niet onderzocht is.
Je zorgt ervoor dat het eindelijk progressief wordt. Nu is het in de praktijk door de HRA voor iedereen ongeveer hetzelfde tariefquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Het is gewoon marktverstoring en daarnaast promoot het het opbouwen van schulden. Maar als je het alleen maar afschaft is het gewoon een ordinaire belastingverhoging plus zorgt het er voor dat het progressieve belastingstelsel nog progressiever wordt (leuk voor de SP, maar niks voor de VVD).
Nee, ik denk het niet. Geen Verhagen, geen Klink. Een nieuw iemand vermoed ik.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:44 schreef karton het volgende:
[..]
Dikke kans dat Verhagen dat wordt.
Verhagen gaat dat niet worden, tenzij het CDA helemaal debiel is geworden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:44 schreef karton het volgende:
[..]
Dikke kans dat Verhagen dat wordt.
"Hoi, ik heb niets te doen."quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:48 schreef Toad het volgende:
[..]
Nee, ik denk het niet. Geen Verhagen, geen Klink. Een nieuw iemand vermoed ik.
Wat ik bedoel heb ik al gesteld.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
kaastax betalen zodat er een drugsverbod doorheen komt bedoel je?
Hier zijn we het dan in ieder geval over eens. Ik ben het ook met je eens dat de overheid de uitgaven moet zien te beperken in tegenstelling tot inkomsten verhogen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Verhagen is binnen het CDA een zwaargewicht.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Verhagen gaat dat niet worden, tenzij het CDA helemaal debiel is geworden.
Die man is ontzettend populair onder (ex-) CDA-stemmers.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Verhagen gaat dat niet worden, tenzij het CDA helemaal debiel is geworden.
Ze moeten Wijn gewoon terug halen, als hij nog wilt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:48 schreef Toad het volgende:
[..]
Nee, ik denk het niet. Geen Verhagen, geen Klink. Een nieuw iemand vermoed ik.
Bij het CDA zal het vast geen vrouw worden, dus de jager of coruz?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:52 schreef Toad het volgende:
Wijn, Eurlings en De Vries zitten niet in de kamer.
Deze mensen wel:
http://www.cda.nl/Onze_mensen/Per_organisatie/Tweede_Kamer.aspx
Daarom denk ik dat het Verhagen wordt mocht er een stemming komen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
verhagen is binnen het CDA een zwaargewicht.
Met Vehagen worden alle onderhandelingen moeilijk vanwege de reden dat het vorige kabinet is gevallen en de reden dat deze formatie mislukt is, hij mag hier en daar veel steun hebben maar ik denk niet dat hij daar op dit moment gebruik van kan maken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:54 schreef karton het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat het Verhagen wordt mocht er een stemming komen.
Vooral omdat hij de steun had van alle CDA afdelingen tijdens de formatiebesprekingen. En het einde van zijn houdbaarheidsdatum is nog niet echt in zicht.
Ik vind ook dat hij het goed doet, voor zover dat door mij is te beoordelen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:51 schreef damian5700 het volgende:
Verhagen is binnen het CDA een zwaargewicht.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:37 schreef Mutant01 het volgende:
Inderdaad, de onzekerheid van het voortbestaan van het kabinet was er SOWIESO al. Reeds toen Wilders begon met onderhandelen wist hij dat ze een krappe meerderheid zouden hebben. Dus ik begrijp niet wat Wilders nu loopt te blaten.
Als Wilders graag had gezien dat dit kabinet er zou komen, dan had hij het CDA congres afgewacht. Ik denk dus dat er wat anders meespeelt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Niet? Na de brief van klink die er definitief-maar-toch-niet-zo-definitief mee ging stoppen en het gezeik en gezever al 2 weken in de CDA??
Inderdaad, begrijpelijk van Wilders. Alleen eisen dat de 3 hun zetel op zouden geven ging te ver.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Niet? Na de brief van klink die er definitief-maar-toch-niet-zo-definitief mee ging stoppen en het gezeik en gezever al 2 weken in de CDA??
In ieder geval iets waar hij ongetwijfeld goed over heeft nagedacht.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:02 schreef Mike het volgende:
Als Wilders graag had gezien dat dit kabinet er zou komen, dan had hij het CDA congres afgewacht. Ik denk dus dat er wat anders meespeelt.
Ik wil dat precieze statement niet voor rekening nemen, maar wat er feitelijk gebeurd is door de economische crisis is dat het begrotingstekort enorm is toegenomen (tot ongeveer 6.6 % BNP) en in combinatie met de stijgende levensverwachting en de daarbij oplopende kosten in de sfeer van de gezondheidszorg is er een consensus bereikt dat de schulden niet aan toekomstige generaties moet worden afgewenteld- vandaar ook de verhoging AOW-leeftijd, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:57 schreef Monidique het volgende:
Het is mij overigens nog steeds niet duidelijk waarom 18 miljard genoeg is en 13 miljard "te debiel voor woorden". Volgens mij zei het CBP dat namelijk niet. Iemand een idee of blijft het bij een soortement dogma?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |