In feite hielden alle fractieleden, maar ook die van beide andere partijen een veto. Eén zetel verschil was natuurlijk ook wel erg klein. Net als het feit dat Klink af had kunnen wachten tot aan het eind van de onderhandelingen en op basis van het bereikte resultaat had kunnen stemmen, had ook Wilders door kunnen gaan, consessies kunnen doen en af kunnen wachten. Alleen een Wilders zal op bepaalde punten geen consessies doen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:28 schreef nikk het volgende:
[..]
Het verschil is dat de drie dissidenten een veto bleven houden.
Dat denk ik ook, oerstom dus van Wilders en het CDA dus om er zo'n pauperbende van te maken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:34 schreef Compatibel het volgende:
Rutte: "Ik denk dat rechts Nederland zijn handen zou aflikken bij wat er allemaal al op papier stond."
Nee, maar ik ga ook niet voor ik het gelezen heb een brief schrijven dat ik er definitief niet mee akkoord kan gaan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:35 schreef Wombcat het volgende:
Maar daar kun je niet op rekenen voordat het akkoord er ligt. Pas als het er ligt, kunnen ze er over oordelen.
Jij tekent toch ook geen contract voordat je het gelezen hebt?
Het akkoord was binnen een week of twee klaar. Dan had iedereen zich te houden aan het regerings- en gedoogakkoord. Dus Wilders hoefde alleen maar te wachten op het CDA: zouden zij over een week of 2 instemmen of niet. Nu breekt hij.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:35 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat dus. Dit was gewoon niet levensvatbaar, met de dissidenten en het risico dat de principes in een later stadium toch zouden kunnen opspelen.
Haha inderdaadquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:37 schreef Lekiamh het volgende:
Was dat net een Freudian slip of the tongue van Verhagen?
Over het niet kunnen vertrouwen van Wilders.
Idd, erg jammer, het had zo mooi kunnen zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, oerstom dus van Wilders en het CDA dus om er zo'n pauperbende van te maken.
Als je bij de onderhandelingen hebt gezeten kan dat natuurlijk welquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, maar ik ga ook niet voor ik het gelezen heb een brief schrijven dat ik er definitief niet mee akkoord kan gaan.
Als of je het VVD, die voor de eerste keer in de geschiedenis een premier kon leveren, niet kwalijk kan nemen dat ze de touwtjes niet wat strakker hebben aangetrokken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, oerstom dus van Wilders en het CDA dus om er zo'n pauperbende van te maken.
juist wel.quote:
Ik wel. Als je merkt dat het contract de verkeerde kant op beweegt, dan dient er zeker een brief te worden geschreven.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, maar ik ga ook niet voor ik het gelezen heb een brief schrijven dat ik er definitief niet mee akkoord kan gaan.
Alles om de schuld te kunnen afschuiven.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:37 schreef Mutant01 het volgende:
Inderdaad, de onzekerheid van het voortbestaan van het kabinet was er SOWIESO al. Reeds toen Wilders begon met onderhandelen wist hij dat ze een krappe meerderheid zouden hebben. Dus ik begrijp niet wat Wilders nu loopt te blaten.
Ik ben het niet echt beu hoor, ik toch vooral naar het beleid dat gevoerd gaat worden. Het Paars+ spook doemt voor mij al weer op aan de horizon dus het is alle hens aan dek, om het zo maar eens uit te drukken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:35 schreef Toad het volgende:
Dat is ook de reden dat het vorige kabinet is gevallen. Dat soort politiek zijn we toch nu wel beu?
Inderdaad, Wilders heeft weer iets om tegen te schoppen, die vermaakt zich prima.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef Klaudias het volgende:
juist wel.
nu kan hij lekker klagen in de oppositie.
In theorie is dat zo. Maar wanneer je gaat onderhandelen over een coalitie en kabinet dan mag je er wel vanuit gaan dat het resultaat kan steunen op een meerderheid in de Tweede Kamer. Anders heeft onderhandelen geen zin.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:36 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
In feite hielden alle fractieleden, maar ook die van beide andere partijen een veto. Eén zetel verschil was natuurlijk ook wel erg klein. Net als het feit dat Klink af had kunnen wachten tot aan het eind van de onderhandelingen en op basis van het bereikte resultaat had kunnen stemmen, had ook Wilders door kunnen gaan, consessies kunnen doen en af kunnen wachten. Alleen een Wilders zal op bepaalde punten geen consessies doen.
Maar de tokkies slikken het als zoete koek. Schandalig als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Alles om de schuld te kunnen afschuiven.
Inderdaad.... had em eerlijk gezegd liever op z'n bek zien gaan in de regering.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef Klaudias het volgende:
nu kan hij lekker klagen in de oppositie.
Dat lukt best met het CDA erbij. Een CDA onder Klink zou prima kunnenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:30 schreef nikk het volgende:
[..]
Exact. Laat de PvdA het maar uitzoeken. Veel plezier met het zoeken naar een meerderheid zonder de VVD.
Inderdaad, maar dan kun je niet meer op vertrouwen rekenen dat je toch nog akkoord zult gaan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
Ik wel. Als je merkt dat het contract de verkeerde kant op beweegt, dan dient er zeker een brief te worden geschreven.
Ik heb horen fluisteren dat het CDA Eurlings gaat smeken om toch terug te keren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat lukt best met het CDA erbij. Een CDA onder Klink zou prima kunnen
Maar ik denk dat het CDA eerst maar eens een congres moet houden en Verhagen vervangen door een meer capabel iemand.
Ja ik ook, van mij mogen ze 'm nou met rust laten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:39 schreef Wilskracht het volgende:
Maak me echt een beetje zorgen om Verhagen.
overmoeid
72 uur in touw
en zwaar teleurgesteld.
Laat er eerst maar een partijvoorzitter komen ofzo, die bleker heeft volgensmij onnodig veel olie op het vuur gegooid.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat lukt best met het CDA erbij. Een CDA onder Klink zou prima kunnen
Maar ik denk dat het CDA eerst maar eens een congres moet houden en Verhagen vervangen door een meer capabel iemand.
Dat vertrouwen was er sowieso al niet, omdat het congres uiteindelijk zou beslissen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dan kun je niet meer op vertrouwen rekenen dat je toch nog akkoord zult gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |