Waar zijn de concrete aanwijzingen van hetzelfde 'gezeik' binnen de VVD als de onderhandelingen door waren gegaan?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:53 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De VVD is de laatste 3 jaren stabiel ja, daarvoor hebben ze net zo goed het zelfde gezeik gehad en dat zullen ze ook krijgen wanneer ze nog twee maanden langer doorgaan met het onderzoeken van formaties met de PVV.
Dit is geenszins een uitspraak geweest die een splijtzwam binnen de VVD-gelederen heeft veroorzaakt.quote:Was het niet Rutte die zei dat er voor 1 juli een nieuw kabinet zou zitten?
Vond het zo onlogisch klinken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Verhagen had wel gelijk met zijn antwoord.
Zelfs met de SGP zou Wilders problemen krijgen als het om godsdienst/onderwijs vrijheid gaat. Als deze constructie het hoogst haalbare zou zijn, dan had hij ook kunnen beloven dat hij de komende drie maanden ff zn bek dichthield, maar als hij dat niet wilt(en dat was al duidelijk voordat Opstelten aangewezen werd als formateur) en de CDA dat eist om rust binnen de onthoofde fractie te houden, had de VVD wel met een compromis kunnen komen en wat ik vreemd vind is de de VVD in dit opzicht niks heeft laten weten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het enige kabinet waarbij Wilders meer kan bereiken is een VVD-PVV-SGP kabinet, maar dat komt er toch nog nooit. Een VVD-CDA (PVV) kabinet is het hoogst haalbare voor Wilders, tenminste als hij zijn praatjes daadwerkelijk in iets substantieels om wil zetten.
Waarom? Waarom is het cruciaal dat er 18 miljard wordt "bezuinigd", maar is 17 verkeerd, of 16 of 15,14, in dit geval 13? Waarom is achttien genoeg en dertien "te debiel voor woorden"?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
13 is echt te debiel voor woorden, ze zijn gek bij de PvdA.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Natuurlijk. Zelfs je ergste nachtmerrie is immers nog steeds een droom.
Waarschijnlijk in de zin dat het veel te weinig is. 5 miljard is enorm veel geld.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom? Waarom is het cruciaal dat er 18 miljard wordt "bezuinigd", maar is 17 verkeerd, of 16 of 15,14, in dit geval 13? Waarom is achttien genoeg en dertien "te debiel voor woorden"?
"Het gaat er niet om of het een realistische eis was, het gaat erom dat het een onmogelijke eis was" (oid).quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:06 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Vond het zo onlogisch klinken.
"Was het een realistische eis?"
"Het was een onmogelijke eis"
Zeg dan gewoon "nee"
Ongetwijfeld. Maar of het werkt? Ik kan me niet voorstellen dat de PVV een volgende keer nog veel meer zetels gaat krijgen. Misschien is dat naief. Maar hoeveel van de kiezers die de vorige keer om de een of andere reden niet op Wilders hebben gestemd gaan dat een volgende keer wel doen? Ik zie het niet voor me.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef StormWarning het volgende:
De vraag is nu natuurlijk waarom Wilders dit doet. Ik denk namelijk dat het CDA uiteindelijk met wat hangen en wurgen de gelederen wel had kunnen sluiten als het congres niet tegen zou stemmen. Wilders' getroll tijdens de onderhandelingen meegenomen lijkt het erop dat hij de eerste kans die zich voordeed om de stekker eruit te trekken zonder dat hij daar direct de schuld van zou krijgen heeft gegrepen.
Ik heb je nog nooit iets anders dan anti-VVD en anti-Rutte zien posten. En hij heeft zich nu pas afgedaan? -edit-quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:06 schreef xandra47 het volgende:
Misschien heeft iemand dit al geschreven maar wilde Rutte eigenlijk met niemand anders meer praten dan met cDA en Wilders?? Nog niet zo heel lang geleden??
Zucht.... alles voor het pluche.
Rutte was een van de mensen die me aanspraken bij de VVD maar hij heeft echt helemaal afgedaan voor mi door dit hele gedoe.j
Ja oke, maar alsnog dezelfde strekking.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
"Het gaat er niet om of het een realistische eis was, het gaat erom dat het een onmogelijke eis was" (oid).
Verhagen heeft natuurlijk wel gelijk. Je kan natuurlijk nooit garanderen dat kamerleden zich 4 jaar lang aan de partijlijn conformeren. Wilders en de VVD weten dat als de beste...quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef Toad het volgende:
Verhagen: Wilderst stelde onmogelijke eis
kopt NOS.nl nu.
Wilderst
Wat maakt Cohen trouwens een goede premierkandidaat? Is het zijn gestotter wanneer hij het volk toespreek, zijn onzekere houding of zijn ervaring met lintjes knippen (wat dat doen ze dus he, die burgemeesters, met hun symbolische functie).quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:06 schreef Nielsch het volgende:
Of VVD-PvdA-CDA met de VVD bezuinigingen met als compensatie de premierpost voor Cohen...
O, nou, in dat geval is 18 miljard "te debiel voor woorden". Minstens 23 miljard, zeg ik je. Oftewel, het is geen antwoord; waarom is 18 miljard voldoende en 13 miljard te debiel voor woorden?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:07 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk in de zin dat het veel te weinig is. 5 miljard is enorm veel geld.
Omdat 18 al te weinig is maar als absoluut minimum wordt gezien.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom? Waarom is het cruciaal dat er 18 miljard wordt "bezuinigd", maar is 17 verkeerd, of 16 of 15,14, in dit geval 13? Waarom is achttien genoeg en dertien "te debiel voor woorden"?
'De eerste kans'quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef StormWarning het volgende:
De vraag is nu natuurlijk waarom Wilders dit doet. Ik denk namelijk dat het CDA uiteindelijk met wat hangen en wurgen de gelederen wel had kunnen sluiten als het congres niet tegen zou stemmen. Wilders' getroll tijdens de onderhandelingen meegenomen lijkt het erop dat hij de eerste kans die zich voordeed om de stekker eruit te trekken zonder dat hij daar direct de schuld van zou krijgen heeft gegrepen.
door de VVD.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat 18 al te weinig is maar als absoluut minimum wordt gezien.
Lol, D66 wil altijd wel debatteren volgens mij.quote:
Waarom? Ik bedoel, het is toch geen theologisch dogma? Er moet een reden, een argumentatie, als het ware, zijn waarom 18 miljard voldoende is en 13 miljard te debiel voor woorden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat 18 al te weinig is maar als absoluut minimum wordt gezien.
Omdat Pechtold de beste debater van Nederland isquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:09 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Lol, D66 wil altijd wel debatteren volgens mij.
Waar haalt men dit soort onzin toch vandaan? Ik snap dat nu echt niet, denk je dat de PVDA een allochtonen-knuffelwet wil ofzo?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:09 schreef Stephan1237 het volgende:
Hopen dat nooit PVDA in de regering komt
Ik hoef geen theedrinkers in het kabinet die de hardwerkende nederlander aanpakt en de allochtoon niet aanpakt
Geen idee, ik opper slechts mogelijkheden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:08 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Wat maakt Cohen trouwens een goede premierkandidaat? Is het zijn gestotter wanneer hij het volk toespreek, zijn onzekere houding of zijn ervaring met lintjes knippen (wat dat doen ze dus he, die burgemeesters, met hun symbolische functie).
CDA en de PVV zijn de enige partijen die óók hard wilden bezuinigen om zo de balans weer in orde te maken. Logisch dat je dan al snel naar die partijen gaat kijken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:06 schreef xandra47 het volgende:
Misschien heeft iemand dit al geschreven maar wilde Rutte eigenlijk met niemand anders meer praten dan met cDA en Wilders?? Nog niet zo heel lang geleden??
Zucht.... alles voor het pluche.
Rutte was een van de mensen die me aanspraken bij de VVD maar hij heeft echt helemaal afgedaan voor mi door dit hele gedoe.j
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |