THE world may soon be able to buy one of the Far North's most controversial yet revolutionary inventions.quote:Daniel Bateman
Tuesday, August 10, 2010
© The Cairns Post
Maar volgens mij levert een gemiddeld broodje aap ook best de nodige energiequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:16 schreef kloas_wokkel het volgende:
T zal wel weer een broodje aap zijn
Enige relevante vraag inderdaad.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:00 schreef Falco het volgende:
Oke leuk. Wanneer ligt dit in de winkels?
quote:Learn how can you make Free Energy Home Motor Generator that can run your house without the use of outside energy sources.. http://tinyurl.com/ya2cyac ... John Christie & Lou Brits invented a device that will generate free electricity. .. This zero point magnetic generator run all by itself without stopping... Lear how you can make free electricity using the magnetic force from the simple magnet. http://tinyurl.com/ya2cyac http://www.lutec.com.au/
Leg het eens uit dan?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:08 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dit dus.
Wat ik me afvraag is, begrijpen de mensen die zulke berichtne posten op fok eigenlijk wel wat ze posten/zeggen. Begrijpen ze de achterliggende concepten wel van 'gratis energie'. Begrijpen ze de implicaties wel van de onderliggende claims.
Volgens mij zijn de mensen die zoiets posten nooit hoger opgeleid dan HBO.
Als het nieuw is is het nieuw. Het hoeft niet perse te 'werken' ofzo.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:27 schreef RM-rf het volgende:
Het zal geen probleem zijn patenten op bepaalde 'claims' te krijgen... bij mijn weten bootste een patent-bureau helemaal geen uitvindingen an of 'controleert' ze ... ze verlenen enkel een 'patent' op een bepaalde claim
Net zoals een bedrijf de meeste grote rotzooi kan maken maar wel iso 9001 gecertificeerd kan zijn, omdat de manier waarop ze het maken vast gelegd moet worden met die iso norm.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:33 schreef waht het volgende:
Als het nieuw is is het nieuw. Het hoeft niet perse te 'werken' ofzo.
linkje?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:33 schreef waht het volgende:
[..]
Als het nieuw is is het nieuw. Het hoeft niet perse te 'werken' ofzo.
Is niet een vd voorwaarden van een patent aanvraag dat het patent office ook weet waaraan zij daadwerkelijk een patent verlenen?quote:Tot op heden is het allemaal gebakken lucht gebleken.
Ga jij je ipv hier naar de bekende weg te vragen nu eerst zelf eens verdiepen in hoe een patent tot stand komt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:38 schreef mediacurator het volgende:
[..]
linkje?
[..]
Is niet een vd voorwaarden van een patent aanvraag dat het patent office ook weet waaraan zij daadwerkelijk een patent verlenen?
Als men niet een werkend prototype kunnen overleggen, hoe weet het patent office dan dat men met vrije energie te maken heeft en niet bij wijze van een extravagante soort blikopener of centrifuge?
Werkend (maar dat zegt nog steeds niet veelquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:32 schreef Basp1 het volgende:
Alweer een vrij energie uitvinding, ze blijven maar bezig, maar een werkend apparaat hebben we tot nu toe nog steeds niet gezien. En zolang we dat niet te zien krijgen verwijs ik dit verhaal weer terug naar de efteling waar tussen de rode schoentjes en rapunsultje nog wel een plaatsje voor dit eeuwig durende sprookje vrij is.
Leuke link maar waarom staat er dan nite het resultaat van de TU bij in een ander link. Of heeft men meer dan 3 maanden nodig om er achter te komen waar ze nu precies weer gefopt worden door de vrije energie charlatans.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:42 schreef Aether het volgende:
[..]
Werkend (maar dat zegt nog steeds niet veel)
TU Delft onderzoekt perpetuum mobile
Ja doei! ga maar lekker fietsen met je gekscherende boe geroep! jij trapt dit heus niet meer naar BNW met een of andere lullig aluhoed smoesje hoorquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ga jij je ipv hier naar de bekende weg te vragen nu eerst zelf eens verdiepen in hoe een patent tot stand komt.
Vervolgens ook nog even havo niveau natuurkunde volgens en dan hoop ik dat je deze onzin berichten van vrije energie niet meer post. (of post ze dan in BNW of tru waar deze verhalen thuis horen)
http://www.au.sgs.com/quote:The results of the generator were verified by independent engineers from SGS Australia following a test earlier this year, which confirmed the energy output from the generator was indeed greater than its input.
1. Het staat in NWS, niet in W&T, groot verschil.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:41 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
het is niet mijn vakgebied, dus de details zal ik ook niet weten. Maar een academisch geschoold persoon zal nooit beweringen plaatsen die hij niet kan toetsen. Maar wat ik nog wel weet is dat zoiets als gratis energie niet bestaat. Als iemand een claim indient dat hij dat wel kan, dan moet hij ook met bewijs komen. E ndat bewijs kan door een peer reviewed artikel komen etc.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:08 schreef Spatzmann het volgende:
Die semi-academici zijn vooral geïnteresseerd in hun imago. Toetsing en onderzoek komt daarna.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:50 schreef YuckFou het volgende:
[..]![]()
Als jij en je academische vriendjes nou es ff fijn oprotten naar het forum van intermediair...dat eeuwige gezeik over opleidingsniveau, ga lekker ergens anders de superieure denker uihangen
OT ik vermoed dat als dit werkt dat we hun namen wellicht in dit topic terugvinden: Verdachte Sterfgevallen
Ik ben van mening dat de heren zich weinig zorgen zullen hoeven makenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:50 schreef YuckFou het volgende:
[..]
OT ik vermoed dat als dit werkt dat we hun namen wellicht in dit topic terugvinden: Verdachte Sterfgevallen
Zeg hooggeleerde, deze docu al 'ns gezien?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:41 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
het is niet mijn vakgebied, dus de details zal ik ook niet weten. Maar een academisch geschoold persoon zal nooit beweringen plaatsen die hij niet kan toetsen. Maar wat ik nog wel weet is dat zoiets als gratis energie niet bestaat. Als iemand een claim indient dat hij dat wel kan, dan moet hij ook met bewijs komen.
dat bewijs kan alleen door een peer reviewed artikel komen etc.quote:E ndat bewijs kan door een peer reviewed artikel komen etc.
Meen dat de TU nooit grondig heeft getest. Men heeft alleen een demonstratie gegeven en de motor (kort) gedemonteerd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuke link maar waarom staat er dan nite het resultaat van de TU bij in een ander link. Of heeft men meer dan 3 maanden nodig om er achter te komen waar ze nu precies weer gefopt worden door de vrije energie charlatans.
Ik zou juist zeggen dat de vije energie hype zo 2006 was.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:46 schreef mediacurator het volgende:
Dat is zo 2008!
Want dit is 2010 en is dit inmiddels gewoon main stream nieuws of je het leuk vindt of niet
Mijn opinie, vrije energie is niet meer tegen te houden. het kaartenhuis vd gevestigde orde gaat vallen hoera!
Die weddenschap gaat over de Olie Industrie maffia en of deze wederom de nieuwe vrije energie technologie weg saboteert of gaat het over het wel of niet bestaan van nieuwe vrije energie wetenschap?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zou juist zeggen dat de vije energie hype zo 2006 was.![]()
The Streon ‘free energy’ controversy continues..
Welke ook een stille dood gestorven is, en dit wat je hier noemt ook hetzelfde lot beschoren zal zijn.
Weet je wat ik durf er wel een krat bier om te verwedden met jou.![]()
leuke theorie, maar de motivatie factor?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:03 schreef _Led_ het volgende:
Gaap![]()
Je weet dat iedereen patent kan aanvragen op meuk die niet werkt ?
heb er eerder al eens een gepost, een p.r.p. uit Rusland voor een vergelijkbaar exemplaar. waren er ook allerlei bezwaren op, boeienquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:04 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dat stond er niet. Er stond het kan door een peer reviewed artikel komen en er stond een etc achter. Begrijpend lezen is voor sommige mensen moeilijk, ik weet het. Maar doe toch even je best ok?
Omdat ze er zelf echt in geloven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:09 schreef mediacurator het volgende:
[..]
leuke theorie, maar de motivatie factor?
Wie had het over schatrijk worden ? Ik kan je daarentegen genoeg links geven van onzinnige niet-werkende systemen waar patent op is verkregen.quote:a.u.b. linkje van voorbeelden van patenten waarmee mensen schatrijk zijn geworden voor meuk die niet werkt
Had een linkje gepost naar een Australisch journaal bericht waarin de nieuwe uitvinding wereldkundig gemaakt wordt, da's voor jou voldoende...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:15 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Omdat ze er zelf echt in geloven.
Ze hebben hem nu bijna aan het werk, en zijn er van overtuigd dat ze er bijna zijn.
Alleen is dat laatste stukje altijd onoverkomelijk
[..]
Aub linkje waaruit blijkt dat de engineers uit de OP schatrijk zijn geworden doordat hun uitvinding werkt.
Misschien heb je die hier helemaal niet nodig.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:21 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Om het voor hem makkelijk te maken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Second_law_of_thermodynamics
Jaquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:21 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Trouwens, denk je nu heus dat je vrij makkelijk een product op de markt brengt waarmee in een klap de gehele energiemarkt vd huidige gevestigde macht op z'n gat ligt?
Als wetenschappers een ding niet leuk vinden Wijze_appel, dan is het wel overtroffen worden door andere veel slimmere wetenschappers die vervolgens de eer en de glorie opstrijken en dan heel rijk worden, oooeps..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:22 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Misschien heb je die hier helemaal niet nodig.
De weddenschap gaat over het niet bestaan van vrije energie, dat het tot nu toe nog steeds de grootst mogelijke onzin is gebleken. Waarbij ik me oprecht verbaas dat er toch steeds weer hordes mensen in blijven trappen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:07 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Die weddenschap gaat over de Olie Industrie maffia en of deze wederom de nieuwe vrije energie technologie weg saboteert of gaat het over het wel of niet bestaan van nieuwe vrije energie wetenschap?
Beetje huiswerk zou voor jou ook geen kwaad kunnen
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:41 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Maar een academisch geschoold persoon zal nooit beweringen plaatsen die hij niet kan toetsen.
"With the exception of cases involving perpetual motion, a model is not ordinarily required by the Office to demonstrate the operability of a device. If operability of a device is questioned, the applicant must establish it to the satisfaction of the examiner, but he or she may choose his or her own way of so doing."quote:"They said it would never work, so we couldn’t get patents, so it’s a good thing to see now."
Je leuk laten we gewoon een nieuw model opstellen waarmee we voor veel leken bewijzen dat het wel mogelijk is om een Perpetuum mobile te maken. Alleen vergeten we wel een paar formules in het model te stoppen omdat anders blijkt dat het nooit kan.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:22 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat je makkelijk een apparaat onderdrukt dat gratis energie oplevert ?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:21 schreef mediacurator het volgende:
Trouwens, denk je nu heus dat je vrij makkelijk een product op de markt brengt waarmee in een klap de gehele energiemarkt vd huidige gevestigde orde op z'n gat ligt?
Ga eens een opleiding volgen, mallootquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:22 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ja leuk. En die is ook waar. Maar het ontgaat je mijn reden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:26 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik denk dat deze uitleg wel van toepassing is:
The laws of thermodynamics show that perpetual motion devices cannot exist. Nevertheless, the lure of perpetual motion has always attracted inventors, and despite the universal scientific view that they are impossible, many people still try to build perpetual motion machines. The most commonly contemplated type of perpetual motion machine is a mechanical system which (supposedly) sustains motion indefinitely, despite losing energy to friction and air resistance. This violates the first law of thermodynamics (conservation of energy). A second type of perpetual motion machine is one which produces work by extracting heat from a lower temperature source, thereby cooling them down further, and converting the heat energy into mechanical work. Such machines do not violate the conservation of energy principle, but are forbidden by the second law of thermodynamics.
Houd je grote waffel eens dicht.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:31 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ga eens een opleiding volgen, malloot
Een patent vraag je toch aan om je investeringen en uitvinding te beschermen tegen diefstal?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
"With the exception of cases involving perpetual motion, a model is not ordinarily required by the Office to demonstrate the operability of a device. If operability of a device is questioned, the applicant must establish it to the satisfaction of the examiner, but he or she may choose his or her own way of so doing."
Door het aantal aanvragen dat ze tegenwoordig verwerken en het feit dat de medewerkers van het patentbureau niet geacht kunnen worden van elk willekeurig onderwerp veel verstand te hebben is het verkrijgen van een patent op een niet-werkend idee / apparaat doodnormaal.
lijkt mij sterk aangezien een broodje aap geen calorieën kan leveren die je er niet in stopt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:19 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar volgens mij levert een gemiddeld broodje aap ook best de nodige energie
V.
Waarom reageer je dan?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:34 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik ben een AIO, dus nog niet helemaal officieel volleerd wetenschapper
Oke. Maar ben je eerste jaars of moet je opleiding binnenkort beginnen? Welke richting volg je? PABO is namelijk ook een academie. Ben je goed, heb je goede cijfers? Of volg je enkel de colleges voor je studiepunten zodat je studie financiering ontvangt?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:34 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik ben een AIO, dus nog niet helemaal officieel volleerd wetenschapper
Dus je hebt altijd een klein beetje electriciteit extra nodig.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:32 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ja leuk. En die is ook waar. Maar het ontgaat je mijn reden.
Als ik een tol heb die al draait, heb ik maar heel weinig energie nodig om hem iets sneller te laten draaien. Een tol in rust in heeft de volledige energie nodig omdat ie nog op gang moet komen.
Zo zou deze machine ook kunnen werken. Namelijk, je zet die al aanwezige energie van de magneten om in electriciteit en versterkt het met een klein beetje electriciteit.
Pas op het moment dat je een patent daadwerkelijk gaat uitoefenen voor de rechter wordt er gekeken of er daadwerkelijk iets van klopt, vanwege de eerder aangehaalde redenen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:34 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Een patent vraag je toch aan om je investeringen en uitvinding te beschermen tegen diefstal?
Tegelijkertijd vraag je zoals iedereen weet voor diezelfde reden niet een patent aan op een mooi goud horloge b.v.
Hoe beschrijf je dan een apparaat dat niet werkt? en hoe voorkom je dan concurrentie bescherming van andere vrije energie apparaten die niet werken?
Het zal toch in de technologie zelf moeten zitten hetgeen aangetoond zal moeten worden, een patent wordt niet toegewezen puur omwille van het feit dat er bewegende onderdelen op zitten b.v. zoals tandwielen
toch?
![]()
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:43 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Tweede jaars aio, dat wil zeggen bijna halverwege mijn PHD onderzoek. Ik heb al een normale academische opleiding afgerond (computer science). Daarom de ir. titel. Gemiddelde cijfer was 7.9. het kan vrij eenvoudig aangetoond worden door een kopie van mijn diploma en arbeidscontract te overleggen @ ut. Ook een verwijzing naar mijn wetenschappelijke journalartikelen kan als bewijs dienen
Misplaatste arrogantie?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:08 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dit dus.
Wat ik me afvraag is, begrijpen de mensen die zulke berichtne posten op fok eigenlijk wel wat ze posten/zeggen. Begrijpen ze de achterliggende concepten wel van 'gratis energie'. Begrijpen ze de implicaties wel van de onderliggende claims.
Ik kat je ook niet af hoor. Ik wil alleen maar aantonen dat jouw referenties ook opzij te schuiven zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:43 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Tweede jaars aio, dat wil zeggen bijna halverwege mijn PHD onderzoek. Ik heb al een normale academische opleiding afgerond (computer science). Daarom de ir. titel. Gemiddelde cijfer was 7.9. het kan vrij eenvoudig aangetoond worden door een kopie van mijn diploma en arbeidscontract te overleggen @ ut. Ook een verwijzing naar mijn wetenschappelijke journalartikelen kan als bewijs dienen
Nee hoor. Terechte arrogantie.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[..]
Misplaatste arrogantie?
Welke dan automagisch weer vervalt in warmte. Maar daarvoor moet je minstens gestudeerd hebben op fok lijkt het wel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus je hebt altijd een klein beetje electriciteit extra nodig.
En ga je nu nog vertellen hoe je hier meer energie uit zou halen dan je er in moet stoppen ?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:32 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ja leuk. En die is ook waar. Maar het ontgaat je mijn reden.
Als ik een tol heb die al draait, heb ik maar heel weinig energie nodig om hem iets sneller te laten draaien. Een tol in rust in heeft de volledige energie nodig omdat ie nog op gang moet komen.
Zo zou deze machine ook kunnen werken. Namelijk, je zet die al aanwezige energie van de magneten om in electriciteit en versterkt het met een klein beetje electriciteit.
Vind je?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nee hoor. Terechte arrogantie.
Wat ben jij een ontiegelijk zuigende troll.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:46 schreef Wijze_appel het volgende:
En ja, ik wil al die kopietjes zien. Niet zozeer om overtuigt te worden van jouw documenten, maar gewoon om je onnodig aan het werk te zetten.
Waarom?quote:
Dat blijkt duidelijk uit het feit dat TS in vrije energie gelooft.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vind je?
Vind het vrij arrogant om te denken dat hij een "hogere" opleiding heeft genoten dan bv TS.
Kent hij TS persoonlijk dan?
Deze TS heeft al al vaker voor elkaar gekregen om met zulke onzin aan te komen. En meermaals is hij door verschillende andere users op grote fouten in de aangehaalde stukken gewezen. Maar dat maakt blijkbaar niet uit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vind je?
Vind het vrij arrogant om te denken dat hij een "hogere" opleiding heeft genoten dan bv TS.
Precies. Daarnaast maakt hij een statement dat zijn uitspraken meer wegen dan anderen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vind je?
Nee, maar dat kun je in principe redelijk afleiden aan de opmerkingen die er gemaakt worden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:47 schreef Netsplitter het volgende:
Vind je?
Geen idee of die TS persoonlijk kent. Maar TS heeft in meerdere topics al laten zien niet echt op de hoogte te zijn van verschilllende natuurkunde wetten en wetenschap in het algemeen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vind je?
Sjonge... maak ik een keer een grapje met een overduidelijke smilie erbij, krijg je direct dit naar je kop gesmeten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat ben jij een ontiegelijk zuigende troll.
Niet makkelijk maar de gevestigde orde heeft nu eenmaal vrijwel al het kapitaal ter wereld in handen, dus als iemand daarvoor de juiste mensen kan betalen die dat klusje kunnen klaren zijn het de elites vd gevestigde orde wel.. Dat al de kranten en tijdschriften bijvoorbeeld in bezit zijn van een stuk of 5 mensen maakt dat ook allemaal een stuk minder moeilijk trouwens als je zou denken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:31 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat je makkelijk een apparaat onderdrukt dat gratis energie oplevert ?
Het gross vd wetenschap en wetenschappers zijn opgekocht door de corporaties die in handen zijn vd gevestigde orde, diegene die dat niet zijn worden al snel gemarginaliseerd en als aluhoedjes bestempeld.quote:In deze tijd van het internet, waarin je zo een schema kan plaatsen dat door honderdduizenden wetenschappers wereldwijd bekeken en getest kan worden ?
En mensen die zomaar wat roepen over wetenschap op een forum, zijn wel wetenschap waardig?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:49 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Precies. Daarnaast maakt hij een statement dat zijn uitspraken meer wegen dan anderen.
Als je een dergelijke houding hebt ben je niet wetenschap waardig.
En hoeveel netto energie zit er in een magneet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:32 schreef Wijze_appel het volgende:
Ik geef het goede voorbeeld door met argumenten aan te komen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Deze TS heeft al al vaker voor elkaar gekregen om met zulke onzin aan te komen. En meermaals is hij door verschillende andere users op grote fouten in de aangehaalde stukken gewezen. Maar dat maakt blijkbaar niet uit.
Waarvan bij jij trouwen MOD dat je blauw bent. Ik had het idee dat mods het geod voorbeeld moesten geven en dus ook normale discussies zouden moetren voeren zonder op de man te spelen. Maar daarvoor zijn we al weer te ver heen met dit topic natuurlijk.
Tuurlijk, dus als jij je huis op gratis energie gaat draaien kan ik dat simpelweg ongedaan maken door een snerende opmerking op een forum te maken !quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:51 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Niet makkelijk maar de gevestigde orde heeft nu eenmaal vrijwel al het kapitaal, dus als iemand daarvoor de juiste mensen kan betalen die zo 'n klusje kunnen klaren zijn het de gevestigde orde wel..
[..]
Het gross vd wetenschap en wetenschappers zijn opgekocht door de corporaties die in handen zijn vd gevestigde orde, diegene die dat niet zijn worden al snel gemarginaliseerd en als aluhoedje bestempeld, als er iemand daarvan het levende bewijs levert met enige regelmaat dan ben jij dat wel
De wetenschap zit wel vaker verkeerd. Don't worry, zo heilig is dat ook weer niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:50 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Geen idee of die TS persoonlijk kent. Maar TS heeft in meerdere topics al laten zien niet echt op de hoogte te zijn van verschilllende natuurkunde wetten en wetenschap in het algemeen.
En sowieso als je nu nog denkt dat een dergelijke manier van energie opwekken mogelijk is, ben je niet bepaald geleerd.
In het geval van dit soort energie zit de wetenschap niet verkeerd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:53 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
De wetenschap zit wel vaker verkeerd. Don't worry, zo heilig is dat ook weer niet.
Dat TS bekend/beroemd/berucht is in W&T is leuk voor hem.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:50 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Geen idee of die TS persoonlijk kent. Maar TS heeft in meerdere topics al laten zien niet echt op de hoogte te zijn van verschilllende natuurkunde wetten en wetenschap in het algemeen.
En sowieso als je nu nog denkt dat een dergelijke manier van energie opwekken mogelijk is, ben je niet bepaald geleerd.
Weer zo'n domme opmerking - wetenwschap stelt zich per definitie voortdurend bij.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:53 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
De wetenschap zit wel vaker verkeerd. Don't worry, zo heilig is dat ook weer niet.
Dan kost het ding je toch alleen maar energie?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:32 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
versterkt het met een klein beetje electriciteit.
Misschien ook niet. Dus uiteindelijk zit je dan met houdingen van personen waar die die zichzelf als wetenschappelijk zien, menen de rest eventje wat klapjes uit te moeten delen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En mensen die zomaar wat roepen over wetenschap op een forum, zijn wel wetenschap waardig?
Er is niemand die zegt of iemand anders iets wel of niet mag posten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat TS bekend/beroemd/berucht is in W&T is leuk voor hem.
Maar dat wil niet zeggen dat ik 'm ken of iemand anders.
Dus wanneer een aio begint te mekkeren dat mensen met maar HBO zoiets niet mogen posten beginnen mijn haren overend te staan.
Is dat zo vreemd?
Nou, als je een 5 watt erin moet stoppen om hem op gang te houden en je onttrekt er 50 watt aan... dan nog?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:55 schreef GateWayX het volgende:
[..]
Dan kost het ding je toch alleen maar energie?
Iemand die daar interesse in heeft en het gewoon wil melden?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:56 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Er is niemand die zegt of iemand anders iets wel of niet mag posten.
Spatzmann vraagt zich hardop af wat voor een opleiding mensen hebben die dergelijke verhalen posten.
en terecht.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:56 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Er is niemand die zegt of iemand anders iets wel of niet mag posten.
Spatzmann vraagt zich hardop af wat voor een opleiding mensen hebben die dergelijke verhalen posten.
Ja dat is heel vreemd, want dat is dan blijkbaar de kenniseconmie die we hebben, waarbij iedereen zonder onderbouwing maar wat mag roepen maar niet eens er over hoeft na te denke, vooral niet als het over basale natuurkunde wetten gaat.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat TS bekend/beroemd/berucht is in W&T is leuk voor hem.
Maar dat wil niet zeggen dat ik 'm ken of iemand anders.
Dus wanneer een aio begint te mekkeren dat mensen met maar HBO zoiets niet mogen posten beginnen mijn haren overend te staan.
Is dat zo vreemd?
"Ja of als je er niks in stopt en je haalt er 3 kilowatt uit !!!"quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:57 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Nou, als je een 5 watt erin moet stoppen om hem op gang te houden en je onttrekt er 50 watt aan... dan nog?
Onder 1 voorwaarde: jij persoonlijk ontkracht dat ding.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:56 schreef _Led_ het volgende:
Maareh, als er hier dan van die fanatieke aanhangers zijn is er vast toch wel eentje bij die de weddenschap aandurft ?
500 euro, 11 augustus 2012 werkt dat apparaat nog steeds niet
Lul toch eens niet zo dom.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:58 schreef _Led_ het volgende:
[..]
"Ja of als je er niks in stopt en je haalt er 3 kilowatt uit !!!"
Het punt is dus juist dat dit niet gebeurt, dodo
"Ja maar stel nou dat je die tol alleen maar een draai hoeft te geven en na 5 dagen heeft ie een raceauto gebouwd, zeg je dan nog dat tollen geen raceauto's kunnen maken ?"...
Ja stop er maar 12 uur 5 watt in en haal er in 1 uur 50 watt uit. Dan hebben we nog 10 watt verlies.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:57 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Nou, als je een 5 watt erin moet stoppen om hem op gang te houden en je onttrekt er 50 watt aan... dan nog?
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:51 schreef _Led_ het volgende:
Zeg Netsplitter, speel 'm anders even door naar W&T en kijk eens hoe de reacties daar zijn.
Gewoon, zodat we even kunnen zien of TS een sterk punt heeft en wat men over zijn/haar ideeen en/of opleiding denkt.
Ja, dan wel. Maar dat zei ik niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja stop er maar 12 uur 5 watt in en haal er in 1 uur 50 watt uit. Dan hebben we nog 10 watt verlies.
Dat is wel waar het op neer komt.quote:
Nou kom dan maar eens met bewijzen dat de energie lobby druk bezig is om alle vrije energie projecten te saboteren. Dat hoeven ze niet eens te doen, als we hier al een grote groep gelovers zien die niet wetenschappelijk te overtruigen zijn lachen de maatschappijen alleen maar hard in hun handje omdat de tijd die hier aan besteed wordt beter aan andere wel realistische energie winnings techologien besteed zou kunnen worden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:59 schreef Wijze_appel het volgende:
Zo bannen we uit dat dat ding niet door de (energie)lobby uit de media is verdwenen.
Ja misschien zouden mensen eens wat meer onderzoek moeten doen voordat ze hier wat op het forum gooien en gaan doen alsof het een feit is.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Iemand die daar interesse in heeft en het gewoon wil melden?
Dit had ik namelijk ook net zo goed kunnen posten.
Had ik ook meteen dit verwijt naar m'n kop gekregen....
Lekker hoor.
De essentie is dat jij 500 euro wilde verdienen en ik die deal met je maakte en jij dit opeens ontwijkt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:04 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat is wel waar het op neer komt.
"Ja maar als je er nou 5 watt instopt en je haalt er 50 uit ?"
De essentie van de discussie is nou juist dat dat simpelweg niet gebeurt.
Als jij denkt van wel, vertel dan gewoon eens waarom je er meer uit zou halen dan je erin stopt.
Jij begint over bananen, door te stellen dat er 5 watt in gaat en er wel 50 watt uit zou kunnen komen. Ik geeef alleen aan dat er wel een manier is om jou stelling waar te maken, terwijl er dan nog steeds energie netto verloren gaat. En nog mooier dat gebeurd altijd., ook al geloven hier sommigen het niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:03 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ja, dan wel. Maar dat zei ik niet.
Op die manier (zelf zaken verzinnen) kun je ook over bananen beginnen.
Je verdraaid weer de zaak. Makkelijk discussiëren zo he?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou kom dan maar eens met bewijzen dat de energie lobby druk bezig is om alle vrije energie projecten te saboteren. Dat hoeven ze niet eens te doen, als we hier al een grote groep gelovers zien die niet wetenschappelijk te overtruigen zijn lachen de maatschappijen alleen maar hard in hun handje omdat de tijd die hier aan besteed wordt beter aan andere wel realistische energie winnings techologien besteed zou kunnen worden.
Sorry waardige alwetende vriend, jij maakt de stelling dat er 12 uur 5 watt in gaat en 1 uur 50 watt uit komt. Misschien is het wel andersom. Waarom doe je dat niet? Omdat je dan jezelf tegenspreekt?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij begint over bananen, door te stellen dat er 5 watt in gaat en er wel 50 watt uit zou kunnen komen. Ik geeef alleen aan dat er wel een manier is om jou stelling waar te maken, terwijl er dan nog steeds energie netto verloren gaat. En nog mooier dat gebeurd altijd., ook al geloven hier sommigen het niet.
Exact. De octrooigemachtigde (die altijd een ingenieur is) zal bij zichzelf denken "wat een nonsens", maar daar verdient hij niks mee. Hij gaat op zoek of het betreffende idee/ontwerp al bekend/beschermd is. Zo niet, dan krijg je gewoon een patent voor je 'free energy'-apparaat.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:42 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dat boeit het patentbureau niet. Je hoeft alleen maar een beschrijving van de (aangenomen) werking in te leveren en voila je krijgt het patent. Het is geen validatiebureau.
Het vervelende is dat het voor sommige mensne zo moelijk te bevatten is gezien zij menen dat de mensen de exacte herkomst van gravitatie,Magnetime en electricitijd al beschreven hebben en daarme hun gesloten systeem precies bepaald denken te hebben.quote:Het vervelende is dat het zo moeilijk is om mensen uit te leggen waar ze het mis hebben als ze simpelweg de materie niet begrijpen
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:56 schreef _Led_ het volgende:
Maareh, als er hier dan van die fanatieke aanhangers zijn is er vast toch wel eentje bij die de weddenschap aandurft ?
500 euro, 11 augustus 2012 werkt dat apparaat nog steeds niet
Hebben we nou een deal of niet?quote:Onder 1 voorwaarde: jij persoonlijk ontkracht dat ding.
Zo bannen we uit dat dat ding niet door de (energie)lobby uit de media is verdwenen.
Mensen met academische opleidingen wordt enorm naar opgekeken, een volstrekt onnodig en overbodig soort minderwaardigheidscomplex is dat en heest enorm onder de onwetende en dom gehouden massa's.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:52 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tuurlijk, dus als jij je huis op gratis energie gaat draaien kan ik dat simpelweg ongedaan maken door een snerende opmerking op een forum te maken !
http://www.lutec.com.au/invest.htmquote:JOINT VENTURE OPPORTUNITY
PRINCIPALS ONLY, NO AGENTS PLEASE.
Expressions of interest are welcomed from established New Zealand and Australian businesses or individuals with proven business ability and the financial resources to make an investment of between 1 and 2 million AUD to participate in display and demonstration of the LEA (Lutec Energy Amplifier) technology in one or more states of Australia, or New Zealand or Papua New Guinea.
Het hele onderwerp van discussie is hier verzonnen onzin, dus ja... we kunnen inderdaad net zo goed over bananen beginnenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:03 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ja, dan wel. Maar dat zei ik niet.
Op die manier (zelf zaken verzinnen) kun je ook over bananen beginnen.
Dat weet jij helemaal niet, daar ga je vanuit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:12 schreef Flurry het volgende:
[..]
Het hele onderwerp van discussie is hier verzonnen onzin, dus ja... we kunnen inderdaad net zo goed over bananen beginnen
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.lutec.com.au/invest.htm
Sommige mensen hier moeten echt een nieuwe bullshit-detector aanschaffen.
De essentie is dat een wetenschappers normaliter zelf eerst met voldoende bewijs moet komen en werkend prototype zodat ander wetenschappers dit kunnen verifieren. Aangezien we niet aan de eerste stap toe komen is het niet mogelijk om te bewijzen wat er fout is in deze machine.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:05 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
De essentie is dat jij 500 euro wilde verdienen en ik die deal met je maakte en jij dit opeens ontwijkt.
quote:TO EARN A NUMBERED HERO CERTIFICATE PERSONALLY SIGNED AND DATED BY THE LEA INVENTORS SIMPLY TELL OTHERS ABOUT THIS SITE.
Dat is ook zo'n klassieker. Inderdaad, dat weten we niet. Net zoals we niet weten dat een vliegtuig waarin we stappen in de lucht zal blijven, of dat morgen de zon zal opgaan, of dat er morgen zwaartekracht is. Dat weten we niet zeker omdat we dat inductief beredeneren. Maar goed, inductief redeneren is kennelijk prima tenzij het over "Free Energy" gaat, dan moeten we alle opties open houden hoor!!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:15 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Dat weet jij helemaal niet, daar ga je vanuit.
Fijn dat je me alwetend noemt, maar dat ben ik ook weer niet. Arrogantie modus aan Op natuurkundig gebied weet ik blijkbaar wel iets meer dan sommige personen die hier rondslingeren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:08 schreef Wijze_appel het volgende:
Sorry waardige alwetende vriend, jij maakt de stelling dat er 12 uur 5 watt in gaat en 1 uur 50 watt uit komt. Misschien is het wel andersom. Waarom doe je dat niet? Omdat je dan jezelf tegenspreekt?
Zo zinloos dit. Heeft ook niets met wetenschap te maken.
Welnee joh, er bestaat echt wel een maffia die de markt voor zichzelf wil hebben en de mensheid wil onderdrukken.. google John Perkins en economic hitman o.a.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:17 schreef waht het volgende:
[..]Dat is het hele probleem. Hun bullshit-detector werkt primair op samenzweringen.
En wat heeft magnetische levitiatie nu weer te maken met de door jou genoemde anti zwaartekracht.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:27 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Welnee joh, er bestaat echt wel een maffia die de markt voor zichzelf wil hebben en de mensheid wil onderdrukken.. google John Perkins en economic hitman o.a.
Maar ter afwisseling dan misschien een leuke anti zwaartekracht demonstratie?
SEG Demonstration of Magnetic Levitation via Eddy Current
Het is wat mij betreft geen probleem dat jij graag in overduidelijke lulkoek theorieën wil geloven, sommige mensen zijn nou eenmaal naïef. Presenteer die theorieën hier dan niet als feiten. Dat is waar het om gaat.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:27 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Welnee joh, er bestaat echt wel een maffia die de markt voor zichzelf wil hebben en de mensheid wil onderdrukken.. google John Perkins en economic hitman o.a.
Maar ter afwisseling dan misschien een leuke anti zwaartekracht demonstratie?
SEG Demonstration of Magnetic Levitation via Eddy Current
En die wetten van de natuurkunde liggen vast? De hedendaagse wetenschap is daar zeker van? Het is dus niet mogelijk die wetten te buigen of om te omzeilen? Dat weet je 100% zeker?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Fijn dat je me alwetend noemt, maar dat ben ik ook weer niet. Arrogantie modus aan Op natuurkundig gebied weet ik blijkbaar wel iets meer dan sommige personen die hier rondslingeren.![]()
En natuurlijk doe ik dit niet andersom ik hoef namelijk niet te bewijzen dat iets wat niet kan werken toch wel werkt.
Beweer ik dat ergens?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:35 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
En die wetten van de natuurkunde liggen vast? De hedendaagse wetenschap is daar zeker van? Het is dus niet mogelijk die wetten te buigen of om te omzeilen? Dat weet je 100% zeker?
M.a.w. we weten dus alles van het heelal, met al zijn eigenschappen, al voor de 100% zeker?
Dat is toch de bedoeling van propaganda? om iedereen in allerlei lulkoek te doen geloven? de reclame industrie en journalistiek maakt daar ook rijkelijk gebruik van b.v.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:33 schreef GateWayX het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft geen probleem dat jij graag in overduidelijke lulkoek theorieën wil geloven
quote:, sommige mensen zijn nou eenmaal naïef. Presenteer die theorieën hier dan niet als feiten. Dat is waar het om gaat.
Nee. Overal staan vraagtekens wat duid op vragen. En vragen is heel wat anders dan beweren. Ben je wel mee eens toch? (<- let op, dit is een vraagteken)quote:
En met die informatie, wat is jouw mening dan over deze onderzoekers?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:41 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Dat is toch de bedoeling van propaganda? om iedereen in allerlei lulkoek te doen geloven? de reclame industrie en journalistiek maakt daar ook rijkelijk gebruik van b.v.
Ik breng slechts een nieuwsfeit, uiteindelijk maak je toch zelf uit waar je wel of niet in wil geloven?
[..]
Ik heb het al voor je uitgelegd. Niet doen alsof je niet kan lezen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:35 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
En die wetten van de natuurkunde liggen vast? De hedendaagse wetenschap is daar zeker van? Het is dus niet mogelijk die wetten te buigen of om te omzeilen? Dat weet je 100% zeker?
M.a.w. we weten dus alles van het heelal, met al zijn eigenschappen, al voor de 100% zeker?
één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoordenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:43 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Dus even terug en je onzin negerend: beantwoord de vragen eens.
Ongetwijfeld, en die maffia heeft zeker alle mogelijke natuurwetten ontkracht voor eigen gewin.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:27 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Klopt niks van.quote:Maar ter afwisseling misschien een leuke anti zwaartekracht demonstratie dan?
En aangezien in dit topic minstens 3 gekken rondslingeren hebben we hier al maar dan 30 wijzen nodig.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:45 schreef Flurry het volgende:
[..]
één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden
En ik vond het niks.quote:
Kan ik wel, ik negeer je. Niet om je wijsheden maar om je misplaatste hoogmoed en toontje.quote:Niet doen alsof je niet kan lezen.
Dan zou ik ze maar niet meer in de mond nemen als ik jou was. Je doet alsof je het begrijpt, meer ook niet.quote:En laat de natuurkunde vanaf nu maar lekker over aan degenen die het begrijpen.
Nou geef dan aan ons eens aan wat jij er niet van begrijpt en waarom je denkt dat de wetenschappers die tot nu toe veel tijd aan deze nog steeds niet weerlegde theorieen hebben besteed het wel bij het foute eind hebben.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:48 schreef Wijze_appel het volgende:
Dan zou ik ze maar niet meer in de mond nemen als ik jou was. Je doet alsof je het begrijpt, meer ook niet.
Wat natuurkunde wetten betreft heb je weinig te vinden, die zijn nou eenmaal zo.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:48 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
En ik vond het niks.
[..]
Kan ik wel, ik negeer je. Niet om je wijsheden maar om je misplaatste hoogmoed en toontje.
[..]
Dan zou ik ze maar niet meer in de mond nemen als ik jou was. Je doet alsof je het begrijpt, meer ook niet.
Wie is "ons"? Dat verheven kliekje hier dat zich meer voelt dan de rest omdat ze linkjes van natuurwetten kunnen posten, danwel napraten?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou geef dan aan ons eens aan wat jij er niet van begrijpt en waarom je denkt dat de wetenschappers die tot nu toe veel tijd aan deze nog steeds niet weerlegde theorieen hebben besteed het wel bij het foute eind hebben.
Zo werkt het nu eenmaal bij wetenschap, dat jij vindt dat het andersom moet werken daar kunnen wij niets aan doen.
Dat weet jij helemaal niet. Dat neem je aan omdat de wetenschap dat zegt. Je gelooft er dus in, meer niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat natuurkunde wetten betreft heb je weinig te vinden, die zijn nou eenmaal zo.
Er is een nog niet officieel erkend onderdeel vd wetenschap die hierin (vrije energie) een rol speelt, dus wanneer vrije energie op de markt komt moeten meteen een heel stapeltje fysica boeken herschreven worden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En met die informatie, wat is jouw mening dan over deze onderzoekers?
Hebben ze echt een wereld uitvinding of zijn het sluwe zakenmensen die investeerders lokken?
Of ik ben niet paranoia en voel me niet verheven over 100'den wetenschappersquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:56 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Dat weet jij helemaal niet. Dat neem je aan omdat de wetenschap dat zegt. Je gelooft er dus in, meer niet.
Dus iedereen die hun havo natuurkunde heeft gehaald is al een verheven kliekje.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:54 schreef Wijze_appel het volgende:
Wie is "ons"? Dat verheven kliekje hier dat zich meer voelt dan de rest omdat ze linkjes van natuurwetten kunnen posten, danwel napraten?
En welk onderdeel van de wetenschap is dat de zogenaamde pseudowetenschap.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:56 schreef mediacurator het volgende:
Er is een nog niet officieel erkend onderdeel vd wetenschap die hierin (vrije energie) een rol speelt, dus wanneer vrije energie op de markt komt moeten meteen een heel stapeltje fysica boeken herschreven worden.
Er zijn mensen al 10 tallen jaren bezig om, wat jij vrije energie noemt, te ontdekken. Heel veel mensen zijn heel ver gekomen daar in.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:56 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Er is een nog niet officieel erkend onderdeel vd wetenschap die hierin (vrije energie) een rol speelt, dus wanneer vrije energie op de markt komt moeten meteen een heel stapeltje fysica boeken herschreven worden.
En zijn verder de mogelijkheden op energie voorziening de wereld in het algemeen en de economie zo gigantisch dat men dit angstvallig zo lang mogelijk onder de mat wil vegen.
Het is als een doek dat heel plotseling zou vallen tijdens een toneelstuk, de hoofdrol spelers in het toneelstuk hebben dan de grootste moeite om zichzelf staande te houden wanneer dat gebeurt.
Voor de toeschouwers is zoiets hooguit amusant om mee te maken,
Voor de hoofdrol spelers die zichzelf veel te geweldig en belangrijk vinden en zichzelf veel te serieus nemen (gevestigde orde vd werld) is zoiets een ramp
Goed punt. Hoef je ook niet te doen. Ik verwerp die wetten ook niet. Ik vraag me enkel af of ze om te buigen zijn of te omzeilen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Of ik ben niet paranoia en voel me niet verheven over 100'den wetenschappers
Lees mijn bovenstaande post eens. Zie je zelfs eens hoe jij zaken aanneemt waar ik bijvoorbeeld niet de wetten verwerp maar afvraag of er meer mogelijk is en jij toch weer voor me invult dat ik ze verwerp.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus iedereen die hun havo natuurkunde heeft gehaald is al een verheven kliekje.![]()
Ik zou zeggen ga snel SBS6 kijken en je druk maken over henk en ingrid om de hoek als je al niet eens de standaard natuurwetten wilt aannemen voor waar. En als je ze dan wilt verwerpen dan zul je toch met een geode onderbouwing moeten komen ipv hard op de grond te gaan stampen en om je heen te slaan als een niet in het gelijk gesteld kind.
Er zin hier op Fok! genoeg discussies met nieuwe dingen waarbij iedereen aan het toetsen is hoe het zit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:06 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Goed punt. Hoef je ook niet te doen. Ik verwerp die wetten ook niet. Ik vraag me enkel af of ze om te buigen zijn of te omzeilen.
En daarnaast spreek ik de gehaktballetjes hier aan op hun arrogante toontje.
Maarja, je hoeft maar iets te verdedigen/betwijfelen/af te vragen en je bent gelijk een totaal gelovige. Die discussie hebben we hier al eens eerder gehad he? Zo makkelijk zijn de "hakkers" van Fok nu eenmaal. Ze lezen niet goed wat je zegt, zien 1 onderdeeltje/woordje waar ze de wenkbrauwen bij ophalen, en meteen ben je een idioot die heel de wetenschap uitspuugt waarna je de een na de andere voor gek verklaring krijgt.
Och, ik haal er mijn schouders voor op. Ik weet in ieder geval dat blijven toetsen pas wetenschappelijk is. Zoals de meesten hier wat linkjes aanhalen of quotes van wetenschappelijk websites kopiëren en daarna de neus ophalen alsof ze het wiel uitgevonden hebben moet ik een beetje om lachen. Op dat moment voel ik me niet alleen beter, ik ben het ook.
Mediacurator is of echt geflipt of een vervelende troll met buitengewoon veel doorzettingsvermogen. Het is tijdverspilling hem aandacht te geven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:01 schreef VancouverFan het volgende:
Dus wat jij hier post is pure paranoia.
Ik kan je ook niet vertellen of dit ding werkt. Weet zelfs niet of die gasten oplichters zijn op zoek naar geld.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Er zin hier op Fok! genoeg discussies met nieuwe dingen waarbij iedereen aan het toetsen is hoe het zit.
In dit geval is het al decennia lang duidelijk dat wat hier als feit gesteld wordt, gewoonweg niet kan.
Nou, dat valt ook wel weer mee hoorquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En welk onderdeel van de wetenschap is dat de zogenaamde pseudowetenschap.
Iedereen met een klein beetje verstand van elementaire natuurkunde snapt waarom een apparaat niet netto meer energie kan opwekken dan dat het verbruikt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:11 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ik kan je ook niet vertellen of dit ding werkt. Weet zelfs niet of die gasten oplichters zijn op zoek naar geld.
Maar dit aannemen van wel en daarom het opzij schuiven is ook niet de oplossing.
Volgens mij is er nog nooit een dergelijk apparaat echt onderzocht. Wel demo's gegeven waar mensen van een afstandje mochten kijken, maar daar kunnen we niks mee.
Zoals al zovaak is gezegd, er zijn al tientallen jaren onderzoek naar dit soort energie bronnen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:11 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ik kan je ook niet vertellen of dit ding werkt. Weet zelfs niet of die gasten oplichters zijn op zoek naar geld.
Maar dit aannemen van wel en daarom het opzij schuiven is ook niet de oplossing.
Volgens mij is er nog nooit een dergelijk apparaat echt onderzocht. Wel demo's gegeven waar mensen van een afstandje mochten kijken, maar daar kunnen we niks mee.
Ach je zit gewoon in een ontkenningsfasequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mediacurator is of echt geflipt of een vervelende troll met buitengewoon veel doorzettingsvermogen. Het is tijdverspilling hem aandacht te geven.
Neem nog een pilletje zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:19 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ach je zit gewoon in een ontkenningsfase![]()
First they ignore you,
then they ridicule you,
then they fight you,
then you win. -Mahatma Gandh
Ach jochie, vroeger verklaarde ze mensen die dachten te kunnen vliegen ook voor gek.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Neem nog een pilletje zou ik zeggen.
Vliegen is gebasseerd op natuurkunde wetten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:23 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ach jochie, vroeger verklaarde ze mensen die dachten te kunnen vliegen ook voor gek.
Maar uiteindelijk zijn er ook een aantal in geslaagd, ga maar eens op Schiphol kijken
*zucht* Nog zinvolle argumenten? Waarom zou perpetuum mobile nummertje 1239789137891 wel werken en de voorgaande 1239789137890 niet? Volgens welk mechanisme wordt de 1e wet buiten werking gezet en wordt energie uit het niets gemaakt?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:23 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ach jochie, vroeger verklaarde ze mensen die dachten te kunnen vliegen ook voor gek.
Maar uiteindelijk zijn er ook een aantal in geslaagd, ga maar eens op Schiphol kijken
Je geeft al aan waarom het altijd vanuit dezelfde hoek komt. Enkel je conclusie is een simpele.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iedereen met een klein beetje verstand van elementaire natuurkunde snapt waarom een apparaat niet netto meer energie kan opwekken dan dat het verbruikt.
Mocht er ergens een verschijnsel opduiken dat de Eerste wet van de thermodynamica overtreedt, reken maar dat er erg veel mensen in geinteresseerd zijn. Tot die tijd is het verzinnen van een perpetuum mobile tijdverdrijf voor dwazen.
van die wikilinkquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:12 schreef mediacurator het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Free_energy_suppression
Dus omdat er een wikipagina gemaakt is over dit is het wel waar, maar de complete theorie over natuurkunde waar vele m eer wetenschappers ooit mee bbezig zijn geweest die kunnen we zo overboord gooienquote:Free energy suppression is a conspiracy theory that claims that advanced technology that would reshape current electrical generation methods is being suppressed by certain special interest groups
Zoals hier ook al weer staat dit topic is geschikt voor BNW, als we het over wetenschap er achter willen hebben en jullie haushofer lekker over de zeik willen krijgen moet je daar zon'topic openenquote:Free energy research is typically considered to be pseudo-scientific or unrealistic by the scientific community. Conspiracy theorists allege that this is a deliberate attempt by conspirators to suppress this research
Vastklampen aan zaken waar ik geen verstand van heb? onmogelijk!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:25 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Vliegen is gebasseerd op natuurkunde wetten.
Natuurkunde wetten maken jouw 'vrije energie' onmogelijk.
Waarom blijf je telkens zo vastklampen aan zaken waar je geen verstand van hebt en allerlei bronnen worden aangedragen waarom het gewoon niet kan?
Voorlopig doen die wetten dat inderdaad. En jammer genoeg krijg ik van niemand antwoord, maar:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:25 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Vliegen is gebasseerd op natuurkunde wetten.
Natuurkunde wetten maken jouw 'vrije energie' onmogelijk.
Waarom blijf je telkens zo vastklampen aan zaken waar je geen verstand van hebt en allerlei bronnen worden aangedragen waarom het gewoon niet kan?
Dezelfde hoek? Er zijn miljoenen mensen die hun leven wijden aan natuurkunde-research, zowel theoretisch als praktisch onderzoek. Daar is geen 'samenzwering' tegen alternatieve theorien, sterker nog de meeste natuurkundigen worden heel vrolijk van vreemde theorien of vage verschijnselen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:27 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Je geeft al aan waarom het altijd vanuit dezelfde hoek komt. Enkel je conclusie is een simpele.
Aangezien de wetenschap er vanuit gaat dat die wetten vast liggen zullen ze nooit de moeite nemen het te onderzoeken. Dus zal er altijd vanuit de pseudo hoek iemand komen die beweerd er iets op gevonden te hebben. En ook dan zal het overgrote deel van de mensen en nagenoeg alle wetenschappers dit afschieten om diezelfde wetten.
Het lijkt me ook geen hele moeilijke opgave om al het onderzoek dat gedaan wordt naar vrije energie regelrecht naar de prullenbak te verwijzen zonder enige plausibele verklaring daarvoor af te hoeven geven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
van die wikilink
[..]
Dus omdat er een wikipagina gemaakt is over dit is het wel waar, maar de complete theorie over natuurkunde waar vele m eer wetenschappers ooit mee bbezig zijn geweest die kunnen we zo overboord gooien![]()
[..]
Zoals hier ook al weer staat dit topic is geschikt voor BNW, als we het over wetenschap er achter willen hebben en jullie haushofer lekker over de zeik willen krijgen moet je daar zon'topic openen
Maar nieuwswaardig is dit voor mij in ieder geval niet. Net zoals de hartverzakking van truus door een omgeknakte geranium niet nieuwswaardig is.
Newton's wetten bleken niet absoluut, in extreme gevallen gedraagt de natuur zich niet-Newtoniaans. Er is altijd ruimte voor nieuwe, betere theorien.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:30 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Voorlopig doen die wetten dat inderdaad. En jammer genoeg krijg ik van niemand antwoord, maar:
Hoe weet je zo zeker dat die wetten absoluut zijn? Zijn ze om te buigen?
Maar een wetenschapper zal nooit uit zichzelf beginnen met de vraag:"Is vrije energie mogelijk? Laten we dat eens onderzoeken."quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dezelfde hoek? Er zijn miljoenen mensen die hun leven wijden aan natuurkunde-research, zowel theoretisch als praktisch onderzoek. Daar is geen 'samenzwering' tegen alternatieve theorien, sterker nog de meeste natuurkundigen worden heel vrolijk van vreemde theorien of vage verschijnselen.
Maar tegen dwazen met niet-onderbouwde fantasieen, daar is geen wetenschappelijk argument tegen gewassen.
Reken maar dat duizenden wetenschappers hebben geprobeerd en nog steeds proberen om uitzonderingen te vinden voor de 1e wet van de thermodynamica. Tot nu toe zonder succes. In 100% van alle metingen bleek die wet hardnekkig te gelden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:34 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Maar een wetenschapper zal nooit uit zichzelf beginnen met de vraag:"Is vrije energie mogelijk? Laten we dat eens onderzoeken."
En wel om die wetten.
Juist. En wie zegt dat het uit het niets is?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Newton's wetten bleken niet absoluut, in extreme gevallen gedraagt de natuur zich niet-Newtoniaans. Er is altijd ruimte voor nieuwe, betere theorien.
Dat heeft echter bar weinig te maken met het bouwen van apparaatjes waarvan men vervolgens geheel ongefundeerd en onbewijsbaar claimt dat ze uit het niks energie maken.
Hoe kom je er eigenlijk bij de onzin dat de wetenschap denkt dat alle wetten vastliggen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:27 schreef Wijze_appel het volgende:
Je geeft al aan waarom het altijd vanuit dezelfde hoek komt. Enkel je conclusie is een simpele.
Aangezien de wetenschap er vanuit gaat dat die wetten vast liggen zullen ze nooit de moeite nemen het te onderzoeken. Dus zal er altijd vanuit de pseudo hoek iemand komen die beweerd er iets op gevonden te hebben. En ook dan zal het overgrote deel van de mensen en nagenoeg alle wetenschappers dit afschieten om diezelfde wetten.
Die claim wordt normaliter in een wetenschappelijk blad gepubliceerd. Voor de publicatie wordt dan eerst nog de theorie door andere wetenschapper gevalideerd. Zolang deze brassers alleen een leuke website met mooie marketingpraatjes maken zijn er dus genoeg mensen die erin trappen.quote:Ook nu weer is er een groepje die een claim maakt. Volgens jouw verhaal zouden de wetenschappers er in geïnteresseerd moeten zijn. Toch zijn ze dat niet. Dus het spreekt zichzelf tegen. Want weer wordt het van een afstandje afgeschoten met dezelfde middelen.
Ik zou niet twijfele als ik jou was maar gewoon je spaarpot omkeren en meteen al je geld erin investeren.quote:Even een aanname:
Stel dat deze heren eerlijke mensen zijn en hun machine echt werkt. Hoe denk je dat die zich op zullen stellen in zon klimaat van belachelijkmakerij en verkettering? Of anders: hoe zou jij je opstellen?
Jammer genoeg vragen ze om investeringen van miljoenen waardoor ik ook begin te twijfelen.
Maar niet de vrije energie machines. Als ze bekend maken daar zich mee bezig te houden worden ze al verkettert en kunnen ze fondsen op hun buik schrijven. Laat staan dat hun naam te grabbel wordt gegooid.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Reken maar dat duizenden wetenschappers hebben geprobeerd en nog steeds proberen om uitzonderingen te vinden voor de 1e wet van de thermodynamica. Tot nu toe zonder succes. In 100% van alle metingen bleek die wet hardnekkig te gelden.
Als natuurkunde-onderzoek je interesseert, zou je er eens wat wetenschappelijks over kunnen lezen. Dan kun je er nog eens wat zinnigs over posten.
Men onderzoekt wel meer dingen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:36 schreef Wijze_appel het volgende:
Juist. En wie zegt dat het uit het niets is?
Men onderzoekt nu ook Dark Matter. Het kan misschien wel zo zijn dat Dark Matter energie in rust is wat die machine aanwakkert. Maar die energie is normaal in rust en zien we niet. Daardoor lijkt het alsof het uit het niets komt.
En dan? Want een tweede machine maken van mijn spaargeld is niet het probleem.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:36 schreef Basp1 het volgende:
Ik zou niet twijfele als ik jou was maar gewoon je spaarpot omkeren en meteen al je geld erin investeren.
De hele schepping is toch ook ooit ergens vandaan gekomen? alsof uit het niets?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:04 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat is wel waar het op neer komt.
"Ja maar als je er nou 5 watt instopt en je haalt er 50 uit ?"
De essentie van de discussie is nou juist dat dat simpelweg niet gebeurt, dat kun je natuurkundig beredeneren.
Als jij denkt van wel, vertel dan gewoon eens waarom je er meer uit zou halen dan je erin stopt.
Lekker boeiend wat anderen ervan denken, jij hebt lekker gratis energiequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:43 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
En dan? Want een tweede machine maken van mijn spaargeld is niet het probleem.
Hoe krijg ik vaste grond zodat de wereld weet dat ik geen lulkoek verkoop, als de wetenschap mij bij voorbaat al niet serieus neemt? Daar is geen geld tegen opgewassen.
De media verwerpt mijn idee ook, omdat wetenschappers. Ik zal misschien wel wat zendtijd krijgen in een lokale journaal maar buiten dat dat ding eventjes aanstaat verteld dat journaal niet hoe waar mijn claim is. Dat doen die wetenschappers. Maar die verketteren me al voor ze het onderzocht hebben.
Dus vertel eens. Hoe? Dat geld helpt niet zo.
We weten praktisch nog niets hierover. Maar het wordt wel meer en meer aangenomen dat die Dark Matter bestaat. Dus ik gooi eens een balletje op.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Men onderzoekt wel meer dingen.
Dat jij een vage theorie over de donker materie ervan maakt en dan denkt dat het zo zou kunnen werken dat is het grote probleem.
Nee, ben ik niet.quote:Ben je soms rudeonline met zijn theorie over sneller als het licht kunnen gaan.
Dan krjg jij de eerst werkende machine en houdt je het lekker rsutig en kun je compleet autarkisch worden.quote:
Kijk ook even de gehele lezing van die persoon dan leer je misschien wat meer, en ook de eigenwijze appel raad ik aan om dit eens te bekijken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:45 schreef mediacurator het volgende:
De hele schepping is toch ook ooit ergens vandaan gekomen? alsof uit het niets?
Lawrence Kraussquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kijk ook even de gehele lezing van die persoon dan leer je misschien wat meer, en ook de eigenwijze appel raad ik aan om dit eens te bekijken.
Dus je opmerking er geld in te steken was bij voorbaat al onzin. Immers, ik heb al een prototype die werkt. Waarom moet ik er dan geld in steken?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan krjg jij de eerst werkende machine en houdt je het lekker rsutig en kun je compleet autarkisch worden.
Lekker makkelijk wanneer Jesus niet in den lijve aanwezig is om zichzelf te verweren. Dat is de wetenschap ge /mis/ bruiken om Jesus weer een oor aan te naaien, no thanks!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kijk ook even de gehele lezing van die persoon dan leer je misschien wat meer, en ook de eigenwijze appel raad ik aan om dit eens te bekijken.
Ken het. Verwerp het niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kijk, hier komt de christen-fundamentalistische aap uit de mouw.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:52 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Lekker makkelijk wanneer Jesus niet in den lijve aanwezig is om zichzelf te verweren. Dat is de wetenschap ge /mis/ bruiken om Jesus weer een oor aan te naaien, no thanks!
Zeg dank voor mij met discriminerende toon onder een christen-fundamentalistische noemer te scharen, nogal opportunistisch en dweperig van jequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kijk, hier komt de christen-fundamentalistische aap uit de mouw.
Nou laat eens wat test resultaten zien als je toch een werekdn prototpye hebt waar meer energie uit komt dan dat er in gaat.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:49 schreef Wijze_appel het volgende:
Immers, ik heb al een prototype die werkt.
Onzin. Een octrooi dient ook aan voorwaarden te voldoen. Behalve dat het nieuw moet zijn, moet het ook toepasbaar zijn. Iets dat niet werkt, kan ook niet gepatenteerd worden. Misschien vroeger, maar vandaag de dag krijg je geen patent op je perpeteum mobile.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:42 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dat boeit het patentbureau niet. Je hoeft alleen maar een beschrijving van de (aangenomen) werking in te leveren en voila je krijgt het patent. Het is geen validatiebureau.
Zomaar aannemen (alweer) dat hij een fundamentalist is.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kijk, hier komt de christen-fundamentalistische aap uit de mouw.
*zucht*quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou laat eens wat test resultaten zien als je toch een werekdn prototpye hebt waar meer energie uit komt dan dat er in gaat.
Ah, ook nog grootheidswaanzin.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:19 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ach je zit gewoon in een ontkenningsfase![]()
First they ignore you,
then they ridicule you,
then they fight you,
then you win. -Mahatma Gandh
Ik vind het nog knapper dat je er 2 kunt vinden hier. Ik tel er maar 1.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:00 schreef Basp1 het volgende:
Wat knap trouwens dat de 2 mensen die hier het meest in de vrije energie geloven wel binnen 1 minuut al kunnen zeggen dat ze het kennen (maar dan niet snappen blijkbaar) of het meteen verwerpen.
Daarom hopen ze ook dat sommige lieden hier erin trappen om hun nog meer te financieren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:02 schreef Lyrebird het volgende:
Als de OP klopt, dan verbaast het me dat de 2 heren een patent hebben gekregen in 100 landen. Dat kost namelijk klauwen met geld.
Hier in Nederland is dat ongeveer 8.000 euro. En je kunt hier ook een werelddekkend patent aanvragen wat ongeveer 40.000 euro kost.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:02 schreef Lyrebird het volgende:
Als de OP klopt, dan verbaast het me dat de 2 heren een patent hebben gekregen in 100 landen. Dat kost namelijk klauwen met geld.
Houd toch eens op met zeuren, zielig figuur.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daarom hopen ze ook dat sommige lieden hier erin trappen om hun nog meer te financieren.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:02 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Zomaar aannemen (alweer) dat hij een fundamentalist is.
Zit het je zo hoog dat je zon slappe lul moet uithangen? Ik adviseer je dan maar weg te blijven uit dit soort discussies want ooit zal die frustratie je te veel worden en dan zit je nog steeds in je eentje achter je computer.
Ik denk dat het niet al te moeilijk moet zijn om aan te kunnen tonen dat degenen die vrije energie het best snappen er ook in geloven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:00 schreef Basp1 het volgende:
Wat knap trouwens dat de 2 mensen die hier het meest in de vrije energie geloven wel binnen 1 minuut al kunnen zeggen dat ze het kennen (maar dan niet snappen blijkbaar) of het meteen verwerpen.
Heb je daar bronnen van? Ben ik wel benieuwd naar.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:15 schreef Zwansen het volgende:
Het is geen kwestie van geloven, meer een kwestie van kunnen. Met mijn natuurkundekennis weet ik al dat het niet mogelijk is. Door mijn vertrouwen in de wetenschappers die hier onderzoek naar gedaan hebben, ben ik nog meer overtuigd dat het onmogelijk is.
En ik achtte het ooit onmogelijk om met blote handen een pot augurken open te kunnen krijgen, ik was destijds maar 4 jaar oud en weet inmiddels beter.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:15 schreef Zwansen het volgende:
Het is geen kwestie van geloven, meer een kwestie van kunnen. Met mijn natuurkundekennis weet ik al dat het niet mogelijk is. Door mijn vertrouwen in de wetenschappers die hier onderzoek naar gedaan hebben, ben ik nog meer overtuigd dat het onmogelijk is.
Ik dacht dat je bekend was met het filmpje wat ik eerde gepost had, dan zou je weten dat daarin kepler, newton, einstein, de bigbang theorie, de uitdijing van het heelal, snaartheorien, en nog wel veel meer voorbij komen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:17 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Heb je daar bronnen van? Ben ik wel benieuwd naar.
Dus daarvoor twijfelde je eigenlijk nog terwijl je alwel wist met je natuurkundekennis dat het onmogelijk was.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:15 schreef Zwansen het volgende:
Dat zijn geen "onderzoeken ernaar".quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bekend was met het filmpje wat ik eerde gepost had, dan zou je weten dat daarin kepler, newton, einstein, de bigbang theorie, de uitdijing van het helal, snaartheorien, en nog wel veel meer voorbij komen.
Die pot openen is praktisch gezien niet te openen, theoretisch wel. Vrije energie is zowel praktisch als theoretisch niet mogelijk.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:18 schreef mediacurator het volgende:
[..]
En ik achtte het ooit onmogelijk om met blote handen een pot augurken open te kunnen krijgen, ik was destijds maar 4 jaar oud en weet inmiddels beter.
Waarom zijn dat in jou optiek geen onderzoeken naar de fundamentele natuurkunde wetten geweest volgens jou.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:22 schreef Wijze_appel het volgende:
Dat zijn geen "onderzoeken ernaar".
Waarom zou dat gebeuren? Het lijkt mij logischer dat de technologie verdwijnt omdat onbeperkte energie het einde van een aantal corporaties zal bewerkstelligen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:24 schreef Maverick_tfd het volgende:
Aan mediacurator en wijze_appel: niemand hoeft aan te tonen dat zoiets niet werkt, de makers (of iemand anders voor mijn part) moeten aantonen dat het wel werkt! Als je echt zoiets hebt uitgevonden en je kunt het bewijzen dan heb je gelijk de nobelprijs te pakken en hoef je de rest van je leven niet meer te werken.
Uiteraard.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:24 schreef Maverick_tfd het volgende:
Aan mediacurator en wijze_appel: niemand hoeft aan te tonen dat zoiets niet werkt, de makers (of iemand anders voor mijn part) moeten aantonen dat het wel werkt! Als je echt zoiets hebt uitgevonden en je kunt het bewijzen dan heb je gelijk de nobelprijs te pakken en hoef je de rest van je leven niet meer te werken.
Onderzoeken naar die vrije energie machines dat ze niet werken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zijn dat in jou optiek geen onderzoeken naar de fundamentele natuurkunde wetten geweest volgens jou.
Dat zijn de mensen die aan de basis van onze huidige natuurkundige kennis hebben gestaan en hier steeds beter verifieerbare theorieen over hebben opgesteld. Dat hieruit ook de thermodynamica wet volgde daar kan ik niets aan doen. Jij bent degen die deze wetten wilt verwerpen om een perpetuum mobile theoretisch mogelijk te gaan maken.
Vroeger misschien, maar tegenwoordig natuurlijk niet meer. Als je daar als uitvinder bang voor bent zorg je gewoon dat op de een of andere manier op internet je ontwerp overal gemirrored wordt. Dan kunnen er nog zo veel grote bedrijven op uit zijn om het niet bekend te laten worden, maar dat maakt dan niet meer uit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:26 schreef Relko het volgende:
[..]
Waarom zou dat gebeuren? Het lijkt mij logischer dat de technologie verdwijnt omdat onbeperkte energie het einde van een aantal corporaties zal bewerkstelligen.
Als je echt leuk wil verdienen zou je bijvoorbeeld beter de beste alarm systemen kunnen gaan leveren voor al die tientallen paleizen, buitenhuizen, kastelen, schepen en villa's van al de mega rijken des aarde.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:24 schreef Maverick_tfd het volgende:
En dan wordt het wereldwijd op internet belachelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:33 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Vroeger misschien, maar tegenwoordig natuurlijk niet meer. Als je daar als uitvinder bang voor bent zorg je gewoon dat op de een of andere manier op internet je ontwerp overal gemirrored wordt. Dan kunnen er nog zo veel grote bedrijven op uit zijn om het niet bekend te laten worden, maar dat maakt dan niet meer uit.
Exact.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:35 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
En dan wordt het wereldwijd op internet belachelijk gemaakt.
Dat zien we hier uitstekend gedemonstreerd.
Dus je oplossing brengt niks.
Je weet dat er verschillende Nobelprijzen zijn toch? Obama heeft niet de Nobelprijs voor de natuurkunde gekregen hoorquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:33 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Denk maar niet dat je snel die nobel prijs omgehangen krijgt hoor, die worden gereserveerd voor hun eigen mensen zoals Obama en Jassar Arrafat
Als jij iets maakt wat aantoonbaar werkt dan wordt je niet belachelijk gemaakt! Als je allerlei vage claims doet zonder bewijs wel ja! Dat is toch logisch? Moeten we alles wat iedere mongool zegt serieus bekijken? Wat mij betreft niet. Bewijs het (of laat het bewijzen bij je plaatselijke TU) en dan kunnen we verder praten. Tot dan beschouw ik het als onzin en de zoveelste scam poging.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:35 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
En dan wordt het wereldwijd op internet belachelijk gemaakt.
Dat zien we hier uitstekend gedemonstreerd.
Dus je oplossing brengt niks.
Begin jaren 80 was er een man uit Bilt die een katalysator had uitgevonden die de auto flink zuiniger maakte en meer vermogen gaf. Die is afgekocht en woont in een luxe villa op een tropisch eiland.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:26 schreef Relko het volgende:
[..]
Waarom zou dat gebeuren? Het lijkt mij logischer dat de technologie verdwijnt omdat onbeperkte energie het einde van een aantal corporaties zal bewerkstelligen.
Toch wel. Van veel van die claims staan de bouwtekeningen gewoon op internet. Veel boeroepers beginnen er niet eens aan het na te maken. Diegenen die het wel doen laten dan vervolgens op internet/youtube zien dat ze het nagemaakt hebben en dat het werkt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:38 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Als jij iets maakt wat aantoonbaar werkt dan wordt je niet belachelijk gemaakt! Als je allerlei vage claims doet zonder bewijs wel ja! Dat is toch logisch? Moeten we alles wat iedere mongool zegt serieus bekijken? Wat mij betreft niet. Bewijs het (of laat het bewijzen bij je plaatselijke TU) en dan kunnen we verder praten. Tot dan beschouw ik het als onzin en de zoveelste scam poging.
Waarom wordt het niet gebruikt in landen als venezuela, iran, noordkorea en meer van die landen die lak aan regels en andere landen hebben? Patenteer het ding, fabriceer het en je kunt 20 jaar lang meer verdienen dan Shell en Exonn in 200 jaar zullen verdienen...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:33 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Als je echt leuk wil verdienen zou je bijvoorbeeld beter de beste alarm systemen gaan leveren voor al die tientallen paleizen, buitenhuizen, kastelen, schepen en villa's van al de mega rijken des aarde.
Vindt echter iets uit waarmee een van de voornamelijke inkomstenbronnen vd elites op losse schroeven zou komen te staan, dan heb je gewoon oorlog!
Denk maar niet dat je snel die nobel prijs omgehangen krijgt hoor, die worden gereserveerd voor hun eigen mensen zoals Obama en Jassar Arrafat
Maak er dan zelf een - heb je de rest van je leven gratis energie en kan je ons uitlachenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:40 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Toch wel. Van veel van die claims staan de bouwtekeningen gewoon op internet. Veel boeroepers beginnen er niet eens aan het na te maken. Diegenen die het wel doen laten dan vervolgens op internet/youtube zien dat ze het nagemaakt hebben en dat het werkt.
En wat zijn de reacties dan weer? "Bullshit!", "Can not work!".
Gebed zonder einde.
Wie weet heb ik dat allang gedaan maar houd ik me stil omdat ik jullie reacties al wel door en door ken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:42 schreef Flurry het volgende:
[..]
Maak er dan zelf een - heb je de rest van je leven gratis energie en kan je ons uitlachen
Deze wereld is nu eenmaal de ultieme ballenbak voor de complot denkende mensquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Je weet dat er verschillende Nobelprijzen zijn toch? Obama heeft niet de Nobelprijs voor de natuurkunde gekregen hoor![]()
De rest van je post is een beetje conspiracy achtig, zie daarvoor mijn vorige post. Ik denk dat ongelimiteerde energie juist oorlogen tegen gaat, aangezien een groot deel van de oorlogen tegenwoordig gevoerd wordt om olie.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:43 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Wie weet heb ik dat allang gedaan maar houd ik me stil omdat ik jullie reacties al wel door en door ken.
Weet jij veel.
Nu dit weer. Eerst moet ik hem lekker zelf houden en jullie uitlachen, nu ik misschien zon ding heb moet ik het weer bewijzen van je.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:44 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
![]()
Als jij kunt bewijzen dat je 'gratis' energie kunt maken dan ben ik de eerste om je te feliciteren. Tot dan praat je onzin.
Wij zijn allemaal gek, het is goed met jullie.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:43 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Wie weet heb ik dat allang gedaan maar houd ik me stil omdat ik jullie reacties al wel door en door ken.
Weet jij veel.
Gaat nooit lukken die nobel prijs, want natuur wetten. Of twijfel je?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:54 schreef Basp1 het volgende:
En als je hem wel gebouwd hebt veel plezier ermee en ik hoop oprecht dan dat je de nobelprijs ermee zult winnen dan.
Zolang ik geen werkende prototypes heb gezien twijfel ik niet. Als we werkende prototypes gezien hebben gaan we eens aan de theorie schaven om te kijken waar de ontbrekende energie vandaan komt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:56 schreef Wijze_appel het volgende:
Gaat nooit lukken die nobel prijs, want natuur wetten. Of twijfel je?
Als je de mogelijk open laat dat er ooit een werkende machine kan komen, zelfs over nobel prijzen begint, twijfel je. Daarmee ondermijn je je eigen uitspraken over die natuurkundige wetten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zolang ik geen werkende prototypes heb gezien twijfel ik niet. Als we werkende prototypes gezien hebben gaan we eens aan de theorie schaven om te kijken waar de ontbrekende energie vandaan komt.
Godsammen zeg....quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:04 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Als je de mogelijk open laat dat er ooit een werkende machine kan komen, zelfs over nobel prijzen begint, twijfel je. Daarmee ondermijn je je eigen uitspraken over die natuurkundige wetten.
Immers, als je zo zeker bent van die natuurkundige wetten kun je nooit aannemen dat er een mogelijkheid bestaat dat er een werkende prototype kan komen. Uitgesloten.
Of snap je dit niet?
Ik verander niet van mening hoor, ik weet niet waar je die onzin vandaan hebt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:49 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat je steeds veranderd om maar wat te zoeken om neerbuigend te kunnen blijven doen. En daar lach ik weer om. Ik noem dat "krampjes".
Ach er zijn wellicht nog wat kinderziektes te overwinnen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Die pot openen is praktisch gezien niet te openen, theoretisch wel. Vrije energie is zowel praktisch als theoretisch niet mogelijk.
Klopt. Ik haalde jou en iemand anders door elkaar. Sorry.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:15 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ik verander niet van mening hoor, ik weet niet waar je die onzin vandaan hebt.
Als je niet wilt snappen waarom het niet gaat werken maar toch vol blijft houden dat het kan, ben je zeker een dwaas.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:22 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ach er zijn wellicht nog wat kinderziektes te overwinnen.
Zoals gezegd, als autoritaire, elitaire types (en hun voetvolk de meeste wetenschappers) een ding niet leuk vinden dan is het wel overtroffen worden door andere veel slimmere wetenschappers die vervolgens de eer en de glorie opstrijken en dan heel rijk worden..
Alternatieven voor fossiele brandstof zijn al een tijdje een heet hang ijzer en worden om logische redenen van ongewenste concurrentie door de gevestigde orde afgekocht of gesaboteerd of anderzijds tegen gewerkt.
Het gaat echt veel te ver om alle geïnteresseerden in vrije energie allemaal maar als dwazen te bestempelen
Zie je die smilie? Post was grappig bedoeld. Beetje porren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:14 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Godsammen zeg....
Je loopt nu echt te zeuren om het zeuren als je het mij vraagt
Waarom zou je je af laten kopen als je zo'n indrukwekkende uitvinding hebt gedaan dat je er rijker mee kan worden dan menig multinational?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:22 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Alternatieven voor fossiele brandstof zijn al een tijdje een heet hang ijzer en worden om logische redenen van ongewenste concurrentie door de gevestigde orde afgekocht of gesaboteerd of anderzijds tegen gewerkt.
Ik neem mijn woorden van de post hierboven terugquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je niet wilt snappen waarom het niet gaat werken maar toch vol blijft houden dat het kan, ben je zeker een dwaas.
Het kan gewoon, daar heeft het mijn goedkeuring niet voor nodig hoor en overwint het de sceptici zoals altijd met gemak tegelijkertijdquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je niet wilt snappen waarom het niet gaat werken maar toch vol blijft houden dat het kan, ben je zeker een dwaas.
Eerst olie opmaken/uitmelken en daarna ermee komen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:25 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Waarom zou je je af laten kopen als je zo'n indrukwekkende uitvinding hebt gedaan dat je er rijker mee kan worden dan menig multinational?
Prima als je er in geinteresseerd bent. Maar om je als slecht geinformeerde 'believer' telkens voor schut te zetten in het openbaar, dat is zeker dwaas.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:22 schreef mediacurator het volgende:
Het gaat echt veel te ver om alle geïnteresseerden in vrije energie allemaal maar als dwazen te bestempelen
Hier moet ik nog even op reageren. Denk je nou echt serieus dat wetenschap zo werkt? Wetenschap is juist vrij puur, gecontroleerd. Bovendien worden veel (vooral theoretische) wetenschappers niet gefinancierd door het bedrijfsleven hoor.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:22 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Zoals gezegd, als autoritaire, elitaire types (en hun voetvolk de meeste wetenschappers) een ding niet leuk vinden dan is het wel overtroffen worden door andere veel slimmere wetenschappers die vervolgens de eer en de glorie opstrijken en dan heel rijk worden..
Daar heb ik het helemaal niet over, ik heb het over de uitvinder van zoiets. Die heeft er juist baat bij om het zelf te exploiteren, niet om zich af te laten kopen. Ga maar na, veel roem en nog veel meer geld.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:27 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Eerst olie opmaken/uitmelken en daarna ermee komen?
De omslag van energiebron is nogal wat. Als dit vrij zou komen dwingt het volk af dat de auto's erop moeten rijden. Wie mag aan die oorlog om dat enorme geld mee doen?
Het is niet zomaar gerealiseerd.
nog steeds in de ridiculiseren modus? ach gutquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Prima als je er in geinteresseerd bent. Maar om je als slecht geinformeerde 'believer' telkens voor schut te zetten in het openbaar, dat is zeker dwaas.
Nou... wetenschap is ook doortrapt en op geld belust. Maar zowel jij als ik kunnen niet zomaar aanwijzen wie of welke groepen dat zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:29 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Hier moet ik nog even op reageren. Denk je nou echt serieus dat wetenschap zo werkt? Wetenschap is juist vrij puur, gecontroleerd. Bovendien worden veel (vooral theoretische) wetenschappers niet gefinancierd door het bedrijfsleven hoor.
Nog steeds in de wetenschap-is-evil-en-mijn-fantasie-is-werkelijkheid modus? Och gossie.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:31 schreef mediacurator het volgende:
[..]
nog steeds in de ridiculiseren modus? ach gut
Ook dat, zoals al besproken, is niet zomaar even gedaan. Je komt als uitvinder veel tegenslagen tegen die lang niet altijd met geld op te lossen zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:30 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Daar heb ik het helemaal niet over, ik heb het over de uitvinder van zoiets. Die heeft er juist baat bij om het zelf te exploiteren, niet om zich af te laten kopen. Ga maar na, veel roem en nog veel meer geld.
Kansloos....quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:27 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Het kan gewoon, daar heeft het mijn goedkeuring niet voor nodig hoor en overwint het de sceptici zoals altijd met gemak tegelijkertijd
Tuurlijk wel, als jouw idee echt werkt en geen bullshit is kun jij ALTIJD financierders vinden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:32 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ook dat, zoals al besproken, is niet zomaar even gedaan. Je komt als uitvinder veel tegenslagen tegen die lang niet altijd met geld op te lossen zijn.
Kom maar eens met een bron dan.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:31 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Nou... wetenschap is ook doortrapt en op geld belust. Maar zowel jij als ik kunnen niet zomaar aanwijzen wie of welke groepen dat zijn.
Wetenschap menselijke eigenschappen toedichten is gewoon onzin. En algemene uitspraken over karaktertrekken van wetenschappers maken is net zoiets als algemene uitspraken over karaktertrekken van kruideniers, negers of mensen met grote oren maken: ook onzin, en nog discriminerend ook.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:31 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Nou... wetenschap is ook doortrapt en op geld belust. Maar zowel jij als ik kunnen niet zomaar aanwijzen wie of welke groepen dat zijn.
Ik denk dat het niet al te moeilijk moet zijn om aan te kunnen tonen dat degenen die vrije energie het best snappen er ook in geloven.quote:
Waarom geloven natuurkundigen dan niet in vrije energie, terwijl ze de concepten die aangedragen worden wel snappen? Ik denk toch echt dat je kunt aantonen dat de mensen die vrije energie het best snappen er het minst in geloven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:36 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet al te moeilijk moet zijn om aan te kunnen tonen dat degenen die vrije energie het best snappen er ook in geloven.
Het niet geloven in vrije energie lijkt me het meest voornamelijke kenmerk van iemand die het kunnen begrijpen of kunnen bevatten van het concept vrije energie juist veel minder goed afgaat
Niemand boeit het wat dat zij geloven dat het werkt. Ik wil dat apparaat aanschaffen bij de blokker.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:36 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet al te moeilijk moet zijn om aan te kunnen tonen dat degenen die vrije energie het best snappen er ook in geloven.
Het niet geloven in vrije energie lijkt me het meest voornamelijke kenmerk van iemand die het kunnen begrijpen of kunnen bevatten van het concept vrije energie juist veel minder goed afgaat
"the proof is in de pudding", ik geloof wel wat ik kan zien, zien is gelovenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Waarom geloven natuurkundigen dan niet in vrije energie, terwijl ze de concepten die aangedragen worden wel snappen? Ik denk toch echt dat je kunt aantonen dat de mensen die vrije energie het best snappen er het minst in geloven.
Natuurkunde wetten aan de kant schuiven omdat je daar niet in wil geloven is gewoon superdom en getuigd van grote naiviteit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:36 schreef mediacurator het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:44 schreef mediacurator het volgende:
[..]
"the proof is in de pudding", ik geloof wel wat ik kan zien, zien is geloven
Er is echter een verschil tussen prototype en een model geschikt voor grootschalige productie
Voor mijn werk maak ik de godganse dag prototypes, en ja daarbij moet ik rekening houden dat het ook geproduceerd kan worden. Als een goed functionerend prototype te maken is, is het ook op te schalen naar productie.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:44 schreef mediacurator het volgende:
Er is echter een verschil tussen prototype en een model geschikt voor grootschalige productie
Zegt niet zoveel he?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voor mijn werk maak ik de godganse dag prototypes, en ja daarbij moet ik rekening houden dat het ook geproduceerd kan worden. Als een goed functionerend prototype te maken is, is het ook op te schalen naar productie.
zo beter dan?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Waar is dit een reactie op?
bron: http://pesn.com/2010/04/2(...)at_Delft_University/quote:Magnet motor demonstrated at Delft University
Turkish inventor, Muammer Yildiz, recently demonstrated his magnet motor that he alleged runs on the power of magnets alone at a University in the Netherlands. The motor is shown turning a fan at a high speed, and no wires can be seen going to the device; then the device is disassembled in front of the group.
Nee. Je komt met een stelling die mijns inziens niet te verdedigen is, ik reageer daar op, jij quote mij en begint opeens over hele andere dingen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:05 schreef mediacurator het volgende:
[..]
zo beter dan?
Tesla komt na 100 jaar toch weer om de hoek
[..]
bron: http://pesn.com/2010/04/2(...)at_Delft_University/
Dat is nogal een groot gebrek aan bewijs.quote:Before concluding that sufficient evidence has been given that this is a bona fide magnet motor, two things need to be yet shown. Apparently most demonstrations Yildiz has given do not show the motor going longer than 10-15 minutes. The size of the core is such that it could house a hidden battery and motor that could possibly provide that much power. That needs to be ruled out.
Het is inmiddels 1,5 jaar later. Hoe staat het ermee?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:23 schreef mediacurator het volgende:
FREE ENERGY # 18-3 True Working Magnet Motor Presentation
Detail Patent Information about the motor :
http://www.wipo.int/pctdb/en/wo.jsp?WO=2009019001
Download Detail diagram and explanation at :
http://www.overunity.de/index.php?action=downloads;sa=downfile&id=42
http://www.free-energy-info.com/Chapter1.pdf
* Pietverdriet wacht geduldig mee.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:04 schreef wijsneus het volgende:
Ik wacht even op de peer-reviewed paper als je het niet erg vindt.
Het is gewoon zichtbaar tijdens de demonstratie dat het werktquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:44 schreef Montov het volgende:
Misschien hebben ze een handige manier om de energie van magnetisme te gebruiken, maar 'free energy' is onmogelijk. Het lijkt op het zoveelste fondsenwervingsprojectje.
Investeerdersbelazerhandeltje vrees ikquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:44 schreef Montov het volgende:
Misschien hebben ze een handige manier om de energie van magnetisme te gebruiken, maar 'free energy' is onmogelijk. Het lijkt op het zoveelste fondsenwervingsprojectje.
Heb je zelf door wat voor een onzin je daar blaat?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:21 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Het is gewoon zichtbaar tijdens de demonstratie, een paar magneetvelden genereert wellicht weinig energie
Maar een veelvoud van magneetvelden in geoptimaliseerde samenstelling in combinatie met het vliegwiel momentum genereert wel degelijk elektriciteit waarmee je ruimschoots voldoende energie kunt opslaan in batterijen om b.v. een compleet huishouden van elektriciteit te kunnen voorzien
Dat t is geen onmogelijke bewering en het kan worden gedemonstreerd zoals o.a. de links laten zien
Een paar kleine magneetvelden genereert wellicht weinig energiequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Waar is dit een reactie op?
Een magneetveld genereert energie? Vertel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:27 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Een paar kleine magneetvelden genereert wellicht weinig energie
Stel je voor dat de wetenschap zo werkte. Wat weten wij nou over de exacte achtergrond van die demonstratie en de reproduceerbaarheid ervan?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:21 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Het is gewoon zichtbaar tijdens de demonstratie dat het werkt
Jep, net als de mensen die echt pratende poppen hebben en daar discussies mee voeren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:21 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Nou als dat al 1,5 jaar werkt, waarom zijn die mensen in Cairns dan nog bezig?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:21 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ter info heb ik wel wat leesvoer voor je grapjasquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, net als de mensen die echt pratende poppen hebben en daar discussies mee voeren.
Maar vertel, hoe genereert een magneet energie?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:10 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ter info heb ik wel wat leesvoer voor je grapjas
Alhoewel dit voor een alles wetende zoals u waarschijnlijk overbodig is...
Voor de zekerheid toch maar wat verwijzingen naar zorgvuldig gedocumenteerde vrije energie sites
http://potentialtec.com/
http://wilhoit-az.com/mark/free_energy/MAllen7424.php
Nogmaals dan maar.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou als dat al 1,5 jaar werkt, waarom zijn die mensen in Cairns dan nog bezig?
Met behulp van yip en janneke natuurkunde jargon gezegd zit het hem in de z.g.n. noord en zuid polen van magneten en dat deze elkaar zowel aan kunnen trekken en afstoten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar vertel, hoe genereert een magneet energie?
Hoe genereert dat energie?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:46 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Met behulp van yip en janneke natuurkunde jargon gezegd zit het hem in de z.g.n. noord en zuid polen van magneten en dat deze elkaar zowel aan kunnen trekken en afstoten.
Dan genereert de beweging energie, niet de magneet. Of liever, je zet bewegingsenergie om in elektriciteit.quote:Wat doet men vervolgens? men arrangeerde deze op vakkundig en ambachtelijke wijze op meerdere vliegwielen naast elkaar welke op hun beurt weer om een as draaien.
De manier waarop de magneten geplaatst zijn zorgt ervoor dat deze elkaar in beweging brengen, die beweging genereerd stroom. Daarna wordt een gedeelte vd opgewekte elektriciteit teruggekoppeld naar de vastgeklemde elektrische magneet die de wielen in beweging brengt. Daardoor wordt een verhoogd magnetisch veld gegenereerd waardoor het wiel weer sneller gaat draaien hetgeen weer een verhoogde energie levering oplevert etc.
Dus als jij een electromotor aan je fiets hangt en die koppelt aan je dynamo ga je ook steeds snellerquote:Dat is in (hele) grote lijnen de basis ongeveer, verder aan toe te voegen dat wanneer de vliegwielen steeds sneller gaan draaien het zijn eigen momentum vasthoudt en er minder stroom voor nodig is om het systeem draaiende te houden dan dat er aan opgewekte stroom uitkomt.
De theorie is dat er dus meer stroom uit komt op gegeven moment dan de hoeveelheid stroom die ervoor nodig is om de motor draaiende te houden.
Het laatste is dus "winst" energie oftewel vrije energie
Wellicht niet goed uitgelegd maar dat is wat ik er van begrijp en geloof niet dat de demonstraties van de werkende prototypes gefake-te hoaxes zijnquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe genereert dat energie?
[..]
Dan genereert de beweging energie, niet de magneet. Of liever, je zet bewegingsenergie om in elektriciteit.
[..]
Dus als jij een electromotor aan je fiets hangt en die koppelt aan je dynamo ga je ook steeds sneller
![]()
![]()
![]()
Tja, dit zegt veel over je kennis van zaken, je snapt blijkbaar niet waarom het niet kan, het is namelijk gewoon een fiets met een dynamo die een elektromotor aandrijft. Het is een Guust Flater uitvinding. Natuurlijk is het bedrog, maar als jij al je spaargeld er in wilt investeren dan mag je van mij. Niets wat ik erover post zal je mening veranderen, omdat je er in wilt geloven. Maar kennis van natuurkunde heb je niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:05 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Wellicht niet goed uitgelegd maar dat is wat ik er van begrijp en geloof niet dat de demonstraties van de werkende prototypes gefake-te hoaxes zijn
Het laatste acht ik niet aannemelijk maar jij blijkbaar wel, dat mag toch?
Gaat niet werken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:46 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Met behulp van yip en janneke natuurkunde jargon gezegd zit het hem in de z.g.n. noord en zuid polen van magneten en dat deze elkaar zowel aan kunnen trekken en afstoten.
Wat doet men vervolgens? men arrangeerde deze op vakkundig en ambachtelijke wijze op meerdere vliegwielen naast elkaar welke op hun beurt weer om een as draaien.
De manier waarop de magneten geplaatst zijn zorgt ervoor dat deze elkaar in beweging brengen, die beweging genereerd stroom. Daarna wordt een gedeelte vd opgewekte elektriciteit teruggekoppeld naar de vastgeklemde elektrische magneet die de wielen in beweging brengt. Daardoor wordt een verhoogd magnetisch veld gegenereerd waardoor het wiel weer sneller gaat draaien hetgeen weer een verhoogde energie levering oplevert etc.
Dat is in (hele) grote lijnen de basis ongeveer, verder aan toe te voegen dat wanneer de vliegwielen steeds sneller gaan draaien het zijn eigen momentum vasthoudt en er o.a. daarom op gegeven moment minder stroom voor nodig is om het systeem draaiende te houden dan dat er aan opgewekte stroom uitkomt.
De theorie is dat er dus meer stroom uit komt op gegeven moment dan de hoeveelheid stroom die ervoor nodig is om de motor draaiende te houden.
Het laatste is dus "winst" energie oftewel vrije energie. In de praktijk zitten er inmiddels wel miljoenen uren sleutel werk in wereldwijd om zo een apparaat te perfectioneren natuurlijk.
De techniek is inmiddels wel wereldwijd verspreid via internet en zal het voorlopig nog wel een paar jaren duren voordat het in massa productie kan gaan
Guust Flater uitvindingenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, dit zegt veel over je kennis van zaken, je snapt blijkbaar niet waarom het niet kan, het is namelijk gewoon een fiets met een dynamo die een elektromotor aandrijft. Het is een Guust Flater uitvinding. Natuurlijk is het bedrog, maar als jij al je spaargeld er in wilt investeren dan mag je van mij. Niets wat ik erover post zal je mening veranderen, omdat je er in wilt geloven. Maar kennis van natuurkunde heb je niet.
Heb nog wat mailtjes liggen van mensen die met een paar miljoen in Nigeria in hun maag zitten, wil jij die niet helpen ze het land uit krijgen?
Urhhh een beetje live & let live zou inderdaad geen kwaad kunnen in dezequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, dit zegt veel over je kennis van zaken, je snapt blijkbaar niet waarom het niet kan, het is namelijk gewoon een fiets met een dynamo die een elektromotor aandrijft. Het is een Guust Flater uitvinding. Natuurlijk is het bedrog, maar als jij al je spaargeld er in wilt investeren dan mag je van mij. Niets wat ik erover post zal je mening veranderen, omdat je er in wilt geloven. Maar kennis van natuurkunde heb je niet.
Heb nog wat mailtjes liggen van mensen die met een paar miljoen in Nigeria in hun maag zitten, wil jij die niet helpen ze het land uit krijgen?
Zou jij je pensioenspaarcenten er in investeren?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:18 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Urhhh een beetje live & let live zou inderdaad geen kwaad kunnen in deze
Uiteindelijk moet je toch ergens een leuk bouw pakket van zo'n ding kunnen kopen om de proef zelf eens op de som te nemen.
Ondertussen blijf ik de ontwikkelingen met veel belangstelling wel volgen
Dat kun je allang kopen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:18 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Urhhh een beetje live & let live zou inderdaad geen kwaad kunnen in deze
Uiteindelijk moet je toch ergens een leuk bouw pakket van zo'n ding kunnen kopen om de proef zelf eens op de som te nemen.
Ondertussen blijf ik de ontwikkelingen met veel belangstelling wel volgen
nee met "anti-grav" tech mee gaan vliegen, veel leukerquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou mediacurator ook geloven dat je een standaard auto met een wat aangepaste ottomotor op water kan laten lopen..
Met patenten en alle toebehoren!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou mediacurator ook geloven dat je een standaard auto met een wat aangepaste ottomotor op water kan laten lopen..
En wel naar de winkel teleporteren, he!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:22 schreef mediacurator het volgende:
[..]
nee met "anti-grav" tech mee gaan vliegen, veel leuker
he jammer nou ik shop alleen bij mediamarktquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:20 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat kun je allang kopen.
Is te koop bij de Bart Smit. Staat naast de DHZ Space Shuttle.
Ikea heeft bureaulampjes met een zonnecel eronder, misschien is dat iets voor jequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:26 schreef mediacurator het volgende:
[..]
he jammer nou ik shop alleen bij mediamarkt
lelijk!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:30 schreef Flurry het volgende:
[..]
Ikea heeft bureaulampjes met een zonnecel eronder, misschien is dat iets voor je
[ afbeelding ]
Dacht Roel Pieper ook niet eens een keer zoiets???quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:21 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ik weet alleen van die Credit Card chip waar die terabyte veel data op kwijt konquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dacht Roel Pieper ook niet eens een keer zoiets???
Maar wel geniaal, die lampjes blijven in het perpetuum mobile universum van jou oneindig branden.quote:
Niet alleen dat, je kunt er ook nog je PC op aansluitenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 08:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar wel geniaal, die lampjes blijven in het perpetuum mobile universum van jou oneindig branden.
quote:A system for controlling a rotatable device, the system comprising a controller and a rotary device, which has a stator and rotor, wherein the controller is connected to the rotary device to control rotation of the rotary device, and wherein the controller is adapted to periodically energies at least one energising coil of the device to create a magnetic field of a polarity which induces the rotor to rotate in a single direction and wherein the controller is switched off so as to de-energise the energising coil when other forces, being forces other than those resulting from the energised energising, coil produce a resultant force which induces rotation of the rotor
in the single direction.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |