Laatste nieuws: http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:Laura heeft een droom. Ze wil de jongste solozeiler zijn die rond de wereld zeilt. Als ze dit plan in augustus 2009 openbaar maakt, in een interview in het AD, komt er een stortvloed aan reacties los. Niet alleen van sympathisanten, ook van Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming. Met dramatische gevolgen. Laura moet gestopt worden. Rechtszaken volgen. Er is zelfs sprake van uithuisplaatsing en Bureau Jeugdzorg laat haar onder toezicht stellen. Dat betekent dat ze haar wereldreis voorlopig kan vergeten. Haar teleurstelling is immens. Naarmate het bureaucratisch net zich om haar sluit, verliest Laura bijna haar levenslust. In een wanhoopspoging haar vrijheid te herwinnen, vlucht ze in december 2009 naar Sint Maarten. Ze wordt ontdekt en onder politiebegeleiding naar Nederland teruggebracht. Bureau Jeugdzorg eist opnieuw uithuisplaatsing, maar die wijst de rechter gelukkig af. Dan gaat er bij Laura een knop om. Er moet een uitweg zijn! Ze vindt haar vechtlust terug. Ze zorgt voor een nieuwe boot, een flinke tweemaster. Ze volgt allerlei cursussen en zeilt in juni 2010 in een weekend op en neer naar de Engelse oostkust om te bewijzen wat ze kan. Op 27 juli 2010 doet de Rechtbank in Middelburg uitspraak over de door Bureau Jeugdzorg geëiste ondertoezichtstelling. Zal ze haar vrijheid terugkrijgen en op wereldreis kunnen gaan?
Maar, hoe zit het nou met dat wereldrecord? http://www.kovandijkverte(...)ess-book-of-records/quote:We zijn best opgeschoten en nu begonnen met de oversteek van de golf van Biskaje.
Eindelijk is het lekker weer en de zon schijnt het is bijna windstil en we hebben de spinaker gehesen en hebben een topsnelheid van wel 1,9 knoop haha.
De zee is prachtig blauw en ik heb voor papa macaroni klaar gemaakt en hij vind het erg lekker.
Ook ben ik blij met de groetjes van opa en oma met Spot gaat het gelukkig ook erg goed verder heb ik ook al wat aan mijn school gedaan.
Via de iridium sateliet telefoon kan ik gelukkig contact houden met het team en mijn familie.
We hebben nu 526 mijl gevaren en de koers is nu 190 graden.
Doei Laura
Speculeer en discussieer hier verder!quote:Onder luid applaus ontving Mike Perham het felbegeerde certificaat verbonden aan een notering in het Guinness World Records Book. De uitgever van dat boek vertelde de verslaggevers van Nova dat mocht Laura de tocht gaan maken en volbrengen zij een notering in het Guinness World Records Book kan vergeten. “Wij vinden één recordhouder wel genoeg en willen voorkomen dat mensen gevaarlijke dingen gaan doen om records te kunnen breken.”
yupquote:Op maandag 9 augustus 2010 03:22 schreef Braddie het volgende:
Lijkt me ook, wat een bullshit dat ze er niet in zou mogen.
Ze is toch de jongste zeilster dan?
Nee hoor, moet veel sneller kunnen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 03:31 schreef Braddie het volgende:
Dat zegt al genoeg feitelijk!.
Alhoewel, ze is ook alweer 17 als ze de solo tocht heeft volbracht.
Ja, maar ze zeilt niet alleen, alleen al dat feit is een reden om er niet in te komen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 03:22 schreef Braddie het volgende:
Lijkt me ook, wat een bullshit dat ze er niet in zou mogen.
Ze is toch de jongste zeilster dan?
Wat bedoel je met ''ze zeilt niet alleen'''? Het is toch een solo tocht?quote:Op maandag 9 augustus 2010 07:20 schreef dylany het volgende:
[..]
Ja, maar ze zeilt niet alleen, alleen al dat feit is een reden om er niet in te komen.
Onder begeleiding?quote:Op maandag 9 augustus 2010 07:29 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wat bedoel je met ''ze zeilt niet alleen'''? Het is toch een solo tocht?
vanaf portugal zeilt ze toch alleen omdat dat het startpunt is.quote:Op maandag 9 augustus 2010 07:39 schreef dylany het volgende:
[..]
Onder begeleiding?
Tuurlijk is het geen echte solotocht.
Inderdaad. Had eerst gelezen dat ze in de havens waar ze stopt wel door familie/vrienden wordt opgevangen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 08:53 schreef haarmand het volgende:
[..]
vanaf portugal zeilt ze toch alleen omdat dat het startpunt is.
er zullen zo nu en dan wel bootjes mee varen maar ze zal toch alleen zijn.
Ze moeten natuurlijk ook een selectie maken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 03:10 schreef LinkseVriend het volgende:
Ze kan dus terug naar huis keren. Alle commotie voor niets geweest.![]()
Eigenlijk onzin dat GWRB nu vindt dat het te gevaarlijk is. Volgens mij zit er aan veel meer records wel een beetje gevaar. Als men het record hamburger of taart eten wil verbreken kan men daardoor ook zo instorten. En net zoiets als het record paalzitten gaan verbeteren en dan geraakt worden door de bliksem, want ja op het weer heb je geen invloed.
Dat is idd zo, er is een team dat naar een aantal havens gaat, of zoals in haar reisplan staat:quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Had eerst gelezen dat ze in de havens waar ze stopt wel door familie/vrienden wordt opgevangen.
Zie hier het hele reisplan met alle stops: http://www.lauradekker.nl(...)De_Passaat_Route.pdfquote:Bij de langere tussenstops is het team ter plekke aanwezig. Deze pauzes worden benut om Laura te
helpen met haar werk voor school en haar te laten bijkomen. Het team controleert daar haar fysieke
en geestelijke toestand en er is tijd en ruimte om haar boot te onderhouden als daar hulp bij nodig zou
zijn.
Ik zeg het eerlijk: ik werd een beetje emotioneel van jouw verhaalquote:Op maandag 9 augustus 2010 10:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ze moeten natuurlijk ook een selectie maken.
Toen ik klein was heb ik ook een keer een poging gedaan om in het GBoR te komen. Ik had piepkleine bootjes gevouwen van papiertjes van een halve centimeter. En daar was ik heel trots op en ik was vast nu wereldkampioen kleine bootjes vouwen. Kreeg ik een brief terug: "heel knap hoor maar helaas, als we hier aan beginnen dan wordt het boek veel te dik."
Het vouwen van papieren mini-bootjes zou ik niet als heel gevaarlijk bestempelen...
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja.Zowel op zee als op binnenwater, en ik heb ook zeilles gegeven.
Een wereldreis hoeft van mij overigens niet. Ik moet er niet aan denken langer dan 3 dagen alleen maar water te zien, kustvaren is veel leuker.
![]()
Ik had begrepen dat ze onder begeleiding zeilde.quote:Op maandag 9 augustus 2010 08:53 schreef haarmand het volgende:
[..]
vanaf portugal zeilt ze toch alleen omdat dat het startpunt is.
http://www.nu.nl/binnenland/2305585/laura-dekker-vertrokken.htmlquote:Begeleiden
Een zogeheten walteam gaat haar op haar twee jaar durende reis begeleiden om onder meer de informatie over Laura op peil te houden.
Over de hele wereld is er veel belangstelling voor het 14-jarige meisje. Alle nieuwsfeiten zijn volgens haar woordvoerder de komende tijd op haar website lauradekker.nl te volgen.
Lees nou gewoon ff mijn postquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:59 schreef dylany het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat ze onder begeleiding zeilde.
[..]
http://www.nu.nl/binnenland/2305585/laura-dekker-vertrokken.html
Als je begeleid wordt zeil je niet alleen, toch?
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:9 augustus 2010
Wat een geweldige dag vandaag we hebben nog steeds goed weer en ik heb dolfijnen gezien en een walvis echt vet gaaf en super cool om te zien.
We schieten goed op en zijn al ruim over de helft in de golf van Biskaje. Stefan, mijn geheime vriendje, kanoode een stukje mee.
Al 685 mijl gevaren, koers nu 235 graden en snelheid 3 knoop.
Doei
quote:Eyeworks haalt contract zeilmeisje van tafel
AMSTERDAM - Het contract tussen film- en televisieproducent Eyeworks en zeilmeisje Laura Dekker gaat niet door. De twee partijen onderhandelden twee weken over de exclusieve rechten van de zeilreis om de wereld van de 14-jarige Dekker. Maar zij konden niet tot overeenstemming komen over het bedrag dat het zeilmeisje hiervoor zou krijgen. Dat heeft topman Robert van den Bogaard van Eyeworks woensdag gemeld.
Bron?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:55 schreef LinkseVriend het volgende:
Heeft niemand het haar nog vertelt dat ze niet in het WBOR komt?
Staat in de OP. Ze vinden het te gevaarlijk.quote:
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:32 schreef MrData het volgende:
Staat in de OP. Ze vinden het te gevaarlijk.
Vreemd, er staan vast wel meer gevaarlijke records in en ze hadden het haar dan ook moeten zeggen.quote:De uitgever van dat boek vertelde de verslaggevers van Nova dat mocht Laura de tocht gaan maken en volbrengen zij een notering in het Guinness World Records Book kan vergeten. “Wij vinden één recordhouder wel genoeg en willen voorkomen dat mensen gevaarlijke dingen gaan doen om records te kunnen breken.”
Dat is de uitgever die het zegt, niet de organisatie zelf, dus het is niet duidelijk atm hoe dat precies zit ..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:32 schreef MrData het volgende:
[..]
Staat in de OP. Ze vinden het te gevaarlijk.
Ik denk dat ze het niet willen aanmoedigen, straks krijg je idd 9 jarige kanojongetjes.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Vreemd, er staan vast wel meer gevaarlijke records in en ze hadden het haar dan ook moeten zeggen.
De Noordzee is wel aardig open zee. Sterker nog, mijn oom is piraat en die zegt dat het juist daar het heftigst kan spoken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:53 schreef megamandy het volgende:
Ik lees net dat ze nu al veel last had van water zeilboot, wordt dat niet alleen maar erger als je echt de open zee op gaat?
Terecht dat ze niet met Eyeworks in zee is gegaan (leuke woordspeling), dit zou een snoeihard wurgcontract zijn geweest, waarbij Laura praktisch eigendom van Eyeworks zou zijn geworden. Een onschuldig interviewtje met het jeugdjournaal zou er niet meer bij zijn. Ook zou ze haar eigen website moeten opgeven, de royalty's van haar boek moeten afdragen, etc.quote:
Je kunt ook nog het boek kopen dat haar oma binnenkort uitgeeft.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:29 schreef SeLang het volgende:
Zeilmeisje failliet.
Double dip recession is a bitch
Is dit hem?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:56 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Sterker nog, mijn oom is piraat
Ik denk van niet, maar wel tot het openen van een eigen topic: Robert Pershing Wadlow: The Gentle Giant (2.72m)quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:49 schreef BabeWatcher het volgende:
De langste persoon R.Waldow, 2m72, dat zou mensen kunnen aanzetten tot het slikken van groeihormonen.
Bron?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik kan hierbij bevestigen dat onze Laura niet in het Guinness Book of Records komt.....
Hun reactie was:quote:Inquiry : Hello, I heard a rumour that the GWR would not allow the dutch 14-year old sailor Laura Dekker to get registered in the Book in case she would fulfill her attempt to sail around the world as the youngest person. Is this true?
With kind regards,
Roberto Carlos
quote:Hi Roberto,
Thank you for your inquiry to Guinness World Records.
We do not recognize a record category for youngest sailor. We follow the same guidelines and standards as the WSSRC.
Best,
S.W.
PR and Marketing Assistant
Guinness World Records
45 West 45th Street, Suite 902
New York, NY 10036
Jij baas!!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb het nagevraagd bij de organisatie van het Guinness Book of Records zelf.
[..]
Hun reactie was:
[..]
van haar sitequote:11-8-2010
Jammer
Jammer dat we het gastenboek moeten uitzetten omdat vervelende mensen rare dingen schrijven.
Met mij gaat het erg goed en papa is in een vreet bui hij eet mijn hele voorraad op, chips, nootjes, koekjes, cola, chocolade niks is veilig.
We hebben sinds gisteren problemen met de zoutwaterpomp die heeft het begeven en ook de nieuwe gps/radar heeft kuren, er valen zomaar functies uit.
Dat was wel lastig met in de mist varen omdat je dan extra moet opletten zonder radar.
Gelukkig komt Peter met allemaal nieuwe spullen naar Portugal.
Verder is er niet veel te zien en te doen maar het is wel heel lekker weer hier.
Ik heb aardappelen met bruinebonen gemaakt en ook nog tomatensoep.
Het is ook rustig weer dus ik heb tijd voor mijn school boeken en heb een rooster gemaakt ik ben ook nog een boek aan het lezen.
Vanmorgen heb ik verse broodjes gebakken en vandaag heb ik weer dofijnen gezien en ook een haai we zijn al bij Noord Spanje (Kaap Finisterre).
Alle zeilen staan nu op de 2 fokken, grootzeil en de bazaan de wind is maar kracht 2-3 maar we halen toch bijna 6 knoop.
tot later.
Gastenboek sluiten vanwege de reacties...quote:
Tja, voorheen werd haar gastenboek gecensureerd.. Dat deden ze niet meer, begrijp ik?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:55 schreef bohgek het volgende:
[..]
Gastenboek sluiten vanwege de reacties...
Was te verwachten dat er een stel proleten daar gingen baggeren..
Jammer voor haar dat ze niet in het GBoR komt te staan, wat uiteindelijk toch haar doel was meen ik.
Dat zag ik ook , maar wat dan dit is , ze wil zonodig varen en dan heeft ze al moeite met dit soort reacties, en dan denk ik voor iemand die toch zo graag wil varen , mag je toch wel een dikkere huid kweken en wat meer tegen negatieve kritiek kunnen ook al ben je 14.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:55 schreef bohgek het volgende:
[..]
Gastenboek sluiten vanwege de reacties...
Was te verwachten dat er een stel proleten daar gingen baggeren..
Jammer voor haar dat ze niet in het GBoR komt te staan, wat uiteindelijk toch haar doel was meen ik.
Meh...waarschijnlijk zien die gewoon liever de naam veranderd van zeilmeisje in neukmeisje.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:01 schreef fioooon het volgende:
Tsja, je hebt altijd voor- en tegenstanders. Je hebt altijd temaken met de jaloezie van andere mensen.
Ik ben eigenlijk best wel jaloers ja..quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:01 schreef fioooon het volgende:
Je hebt altijd temaken met de jaloezie van andere mensen.
http://www.spitsnieuws.nl(...)j_zeilreis_laur.htmlquote:Toch camera's bij zeilreis Laura
De legendarische zeilreis van Laura Dekker wordt op video vastgelegd. Productiebedrijf MasMedia zal in Portugal camera's installeren in haar boot 'Guppy', wanneer de 14-jarige haar laatste voorbereidingen voor haar wereldreis treft. MasMedia onderhandelt momenteel met enkele Hilversumse partijen over de uitzendrechten.
Eyeworks
Toen Eyeworks afhaakte, leek het erop dat de registratie van Laura's reis in het water zou vallen: de zeildiva eiste veel waardoor Eyeworks alsnog buiten de boot viel. Mogelijk gaat een Nederlandse omroep nu aan de haal met de uitzendrechten.
Laura kan zelf bepalen of en wanneer de camera's aanstaan. Ook mag zij achteraf nog bepalen dat filmpjes niet worden uitgezonden.
'Geen Big Brother'
"Wij willen geen Big Brother-achtig programma gaan maken", zegt Marijke Schaaphok van MasMedia. "Het zeilen komt voorop, en pas daarna de exploitatie van de beelden." Laura wordt tijdens haar reis ook enkele keren geïnterviewd in havens waar ze aanmeert.
Slim bedacht.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 05:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)j_zeilreis_laur.html
Vraagje: hoe vaak hebben jullie haar nou live gezien op de TV in dat jaar? Twee keer jeugdjournaal was het toch en dan nu, na de uitspraak, bij Knevel&Brink? Hoeveel interviews met haar hebben jullie gelezen, of met pa? Zo goed als niets toch? Zij heeft destijds wat faq's in de krant beantwoord, voor de rest niets, en pa heeft als ik het goed heb maar 1 interview gegeven .. nou nou, wat een aandachtshoeren zijn het toch ook.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze hield toch helemaal niet van media-aandacht?
Oh nee, dat was alleen toen ze niet wegmocht
Dat zal 2 jaar lang afzien worden voor haar.....quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Meh...waarschijnlijk zien die gewoon liever de naam veranderd van zeilmeisje in neukmeisje.
Ik hou het niet bij, maar ik heb toch ook regelmatig haar moeder in de krant om aandacht horen vragen, ik heb gelezen dat haar oma nu een boek aan het schrijven is, ze krijgt nu een blog in de krant en ze heeft een contract afgesloten met een mediabedrijf. Kortom, ze gaat nu echt losquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Vraagje: hoe vaak hebben jullie haar nou live gezien op de TV in dat jaar? Twee keer jeugdjournaal was het toch en dan nu, na de uitspraak, bij Knevel&Brink? Hoeveel interviews met haar hebben jullie gelezen, of met pa? Zo goed als niets toch? Zij heeft destijds wat faq's in de krant beantwoord, voor de rest niets, en pa heeft als ik het goed heb maar 1 interview gegeven .. nou nou, wat een aandachtshoeren zijn het toch ook.
En in die tijd klaagde ze over ongewenste mediaaandacht, die ze wel eerst zelf zocht.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Vraagje: hoe vaak hebben jullie haar nou live gezien op de TV in dat jaar? Twee keer jeugdjournaal was het toch en dan nu, na de uitspraak, bij Knevel&Brink? Hoeveel interviews met haar hebben jullie gelezen, of met pa? Zo goed als niets toch? Zij heeft destijds wat faq's in de krant beantwoord, voor de rest niets, en pa heeft als ik het goed heb maar 1 interview gegeven .. nou nou, wat een aandachtshoeren zijn het toch ook.
Ze? Zij heeft haar moeder gevraagd om voor de zitting in de krant te spuien, eerst dat ze het er niet mee eens is, en de tweede keer dat ze het er nu wel mee eens is? En haar oma schrijft niet over Laura zelf als ik het goed heb begrepen maar over de handelswijze van Kinderbescherming. En tja, een blog in de krant en een contract met één mediabedrijf lijkt mij nou juist slim, zo hou je al die andere persmuskieten weg, je hebt exclusieve contracten op je eigen termen .. dus dat 'echt los' zie ik niet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik hou het niet bij, maar ik heb toch ook regelmatig haar moeder in de krant om aandacht horen vragen, ik heb gelezen dat haar oma nu een boek aan het schrijven is, ze krijgt nu een blog in de krant en ze heeft een contract afgesloten met een mediabedrijf. Kortom, ze gaat nu echt los![]()
Want dat een puber er niet alleen van droomt om iets aparts op de kaart te zetten maar ook probeert het waar te maken betekent dat het een verwend nest is? Al die kinderen op (internationale) kampioenschappen van het een of ander doen mee voor de lol, die zijn er niet om te winnen, het goud in de wacht te slepen? Nogmaals, zij heeft deze media-aandacht niet gezocht, zij is het juist zo goed als maar kan ontlopen, en ook nu, met dat contract, dekt zij zich af tegen ongewenste aandachtquote:En om een of andere reden past het bij mij allemaal niet in mijn beeld van een meisje dat wil zeilen omdat het haar roeping is en omdat ze de eenzaamheid en de uitdaging van het zeilen opzoekt. Steeds meer verschuift mijn beeld richting verwende puber die het gaat om de roem en het record. En dat is jammer
En als dit allemaal is voor de sponsors en als de aandacht eigenlijk niks voor Laura is, dan is het nog extra jammer. Want dan had ze beter kunnen wachten tot ze haar reis zelf bij elkaar had verdiend en dan had ze in alle rust haar roeping kunnen waarmaken en het zeilleven leiden dat ze wil leiden.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Nogmaals, zij heeft deze media-aandacht niet gezocht, zij is het juist zo goed als maar kan ontlopen, en ook nu, met dat contract, dekt zij zich af tegen ongewenste aandacht
http://www.nu.nl/binnenla(...)ert-in-portugal.htmlquote:Dekker staat nog geen media te woord. In de loop van de week geeft ze een persconferentie, waarin zij haar ervaringen van de afgelopen tien dagen en haar plannen voor de komende tijd uit de doeken zal doen.
Jij snapt niet dat het geven van een persconferentie de enige manier is om al die andere, ongewenste aandacht op een afstand te houden, niet alleen voor haar maar voor iedereen die in het middelpunt van de belangstelling staat? Of zit je hier nu te beweren dat de pers haar zou negeren als zij niet de aandacht had gezocht? Je weet nog wel dat het überhaupt in het nieuws kwam omdat een medewerker van de gemeente naar de krant stapte, niet Laura, niet haar vader, maar een leerplichtambtenaar?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:08 schreef dylany het volgende:
[..]
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)ert-in-portugal.html
Je hebt weer helemaal gelijk Moussie, Laura heeft toen de media niet gezocht, later niet en nu zoekt ze de media weer niet.
Mensen die denken dat Laura Dekkers media aandacht zoekt, echt.![]()
Oh? Ik dacht dat zij en haar vader in de eerste instantie de aandacht hadden getrokken door een website te lanceren, sponsors te zoeken en bekendheid hadden gegeven aan de recordpoging..quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat het geven van een persconferentie de enige manier is om al die andere, ongewenste aandacht op een afstand te houden, niet alleen voor haar maar voor iedereen die in het middelpunt van de belangstelling staat? Of zit je hier nu te beweren dat de pers haar zou negeren als zij niet de aandacht had gezocht? Je weet nog wel dat het überhaupt in het nieuws kwam omdat een medewerker van de gemeente naar de krant stapte, niet Laura, niet haar vader, maar een leerplichtambtenaar?
Ik heb nou echt geen zin om dat terug te zoeken, maar was jij niet een van diegenen die toen vonden dat die haastig uit de grond gestampte website (die overigens pas verscheen nadat er al kamervragen waren gesteld!!) een teken was van haar slechte voorbereiding?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh? Ik dacht dat zij en haar vader in de eerste instantie de aandacht hadden getrokken door een website te lanceren, sponsors te zoeken en bekendheid hadden gegeven aan de recordpoging..
Hoeven leerplichtambtenaren in hun baan geen rekening te houden met hun geheimhoudingsplicht?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Je weet nog wel dat het überhaupt in het nieuws kwam omdat een medewerker van de gemeente naar de krant stapte, niet Laura, niet haar vader, maar een leerplichtambtenaar?
Die slechte voorbereiding is evident.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb nou echt geen zin om dat terug te zoeken, maar was jij niet een van diegenen die toen vonden dat die haastig uit de grond gestampte website (die overigens pas verscheen nadat er al kamervragen waren gesteld!!) een teken was van haar slechte voorbereiding?
Om die piraatjes om haar boot straks neer te knallen zekerquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:51 schreef SeLang het volgende:
Kwa opleiding vind ik dat het zeilmeisje een aangepast programma moet volgen.
Beetje leren omgaan met wapens enzo...
Als ik het goed herinner werd er een verzoek bij de rechtbank ingediend door de leerplichtambtenaar, die zat te anticiperen op de opties die haar andere nationaliteiten boden, en de rol is gewoon openbaar ..quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:05 schreef dylany het volgende:
[..]
Hoeven leerplichtambtenaren in hun baan geen rekening te houden met hun geheimhoudingsplicht?
Kunnen ze zomaar naar de pers stappen om over mensen te verklaren?
Dat wist ik niet.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ert-in-portugal.htmlquote:Laura Dekker meert aan in Portugal
PORTIMAO - Zeilmeisje Laura Dekker is zaterdag aangekomen in de haven van de Portugese stad Portimao. Dat heeft haar manager zaterdag laten weten.
Het 14-jarige meisje vertrok tien dagen geleden vanuit Zeeland voor haar solozeiltocht rond de wereld. De afgelopen week heeft zij nog samen met haar vader gevaren. Het tweetal heeft onder meer gekeken of alle apparatuur op haar boot Guppy goed werkt.
Het is de bedoeling dat Laura over ongeveer een week koers zet naar de Canarische Eilanden.
Dekker staat nog geen media te woord. In de loop van de week geeft ze een persconferentie, waarin zij haar ervaringen van de afgelopen tien dagen en haar plannen voor de komende tijd uit de doeken zal doen.
Camera's
In Portimao worden ook de camera's geïnstalleerd waarmee mediabedrijf MasMedia de avonturen van het zeilmeisje gaat volgen.
Het is nog niet duidelijk wat er precies met de beelden gaat gebeuren. Het bedrijf praat momenteel met een aantal partijen in Hilversum over de uitzendrechten.
Je ontwijkt, daar ging het in deze niet om, het ging om de vermeende media-geilheid, toch? En de website is dus pas verschenen na de media-aandacht. In die tijd werd dat door menigeen, en als ik het goed herinner dus incluis jou, gebruikt om aan te tonen hoe slecht de voorbereiding was, ze hadden nog niet eens een site klaar.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die slechte voorbereiding is evident.
Daarom mocht ze ook niet weg, weet je nog?
Hoe kom je erbij???quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:50 schreef moussie het volgende:
[..]
Je ontwijkt, daar ging het in deze niet om, het ging om de vermeende media-geilheid, toch? En de website is dus pas verschenen na de media-aandacht. In die tijd werd dat door menigeen, en als ik het goed herinner dus incluis jou, gebruikt om aan te tonen hoe slecht de voorbereiding was, ze hadden nog niet eens een site klaar.
Hoeveel mijl is het eigenlijk?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:
In 10 dagen van NL naar Zuid Portugal, dat schiet nog best op eigenlijk.
Ik heb een redelijk goed geheugen, en als mij dat niet bedriegt was jij toentertijd nogal aan het benadrukken dat de haastig uit de grond gestampte website een teken was van haar slechte voorbereidingquote:
Hoezo openbaar, de rechtszaak vond plaats achter gesloten deuren. Wil je nu zeggen dat rechtszaken die over kinderen gaan wel achter gesloten deuren plaatsvinden maar verzoeken die hiertoe worden ingediend openbaar zijn? Wat je nu schrijft is iets trouwens weer heel anders dan wat je om 19.27 nog schreef. Toen schreef je dit:quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Als ik het goed herinner werd er een verzoek bij de rechtbank ingediend door de leerplichtambtenaar, die zat te anticiperen op de opties die haar andere nationaliteiten boden, en de rol is gewoon openbaar .. En tja, als je dat tegen komt in je inbox gaat er een belletje rinkelen, en een beetje journalist weet met die informatie binnen korte tijd te achterhalen om wie het gaat, zeker in zo'n kleinere gemeente
Dus nu was het ineens niet een medewerker van de gemeente die naar de krant stapte maar wist een journalist dat een leerplichtambtenaar een verzoek bij de een rechtbank had ingediend?quote:Je weet nog wel dat het überhaupt in het nieuws kwam omdat een medewerker van de gemeente naar de krant stapte, niet Laura, niet haar vader, maar een leerplichtambtenaar?
Dat lijkt me duidelijk.quote:Op zondag 15 augustus 2010 02:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb een redelijk goed geheugen, en als mij dat niet bedriegt was jij toentertijd nogal aan het benadrukken dat de haastig uit de grond gestampte website een teken was van haar slechte voorbereiding
van haar site 12-8quote:Het gaat echt geweldig
Hallo iedereen het gaat echt geweldig we varen vol zeil en halen bijna 9 knoop we varen al halverwege Portugal bij Figueira da Foz.
En ja ik moet het weer over mijn vader hebben nu heeft hij zijn teen gebroken hij slaapt nu maar het doet behoorlijk pijn.
Je kan hem ook nooit alleen laten! maar ik verzorg hem goed hoor haha straks ga ik weer lekker koken.
Ik hoor van Peter wat er in Nederland allemaal gebeurd dat zijn veel nieuwe dingen gaaf om te horen.
Ook zie ik steeds vaker dofijnen echt super vet om te zien en het water is hier zo mooi blauw.
De koers die we varen is zuid 181 graden, afstand afgelegd nu 704 mijl mooi weer en lekker windje.
Maar het wordt nu gefilterd. Dus, je mag er niet meer opzetten dat ze niet in het GBOWR komt.quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
van haar site 12-8
En het gastenboek is weer open!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Omdat dat ergens in de reacties staat....quote:
quote:Hoi Laura, Goed dat jullie een filter er op hebben zitten...
met sardientjesquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:20 schreef fioooon het volgende:
Wat zou het zeilmeisje nu aan het doen zijn? Net het ontbijt achter de rug in Portugal?
Gut gut, je gaat even muggenziften? Helaas, het artikel waarin stond dat de leerplichtambtenaar tegenover een krant verklaarde dat .. het is niet meer terug te vinden. En zaken die voor de rechtbank dienen, zaken die dus op de rol worden geplaatst, die informatie is gewoon openbaar, meestal staat daar dan ook bij of de zitting wel of niet openbaar is. Dus of de leerplichtambtenaar naar de krant gestapt is, of de krant naar de leerplichtambtenaar, I dunno, wat ik wel weet is dat ik eerder commentaar van de ambtenaar in de media las dan commentaar van een Dekker.quote:Op zondag 15 augustus 2010 07:49 schreef dylany het volgende:
[..]
Hoezo openbaar, de rechtszaak vond plaats achter gesloten deuren. Wil je nu zeggen dat rechtszaken die over kinderen gaan wel achter gesloten deuren plaatsvinden maar verzoeken die hiertoe worden ingediend openbaar zijn? Wat je nu schrijft is iets trouwens weer heel anders dan wat je om 19.27 nog schreef. Toen schreef je dit:
[..]
Dus nu was het ineens niet een medewerker van de gemeente die naar de krant stapte maar wist een journalist dat een leerplichtambtenaar een verzoek bij de een rechtbank had ingediend?![]()
Ik wist niet dat verzoeken bij rechtbanken voordat ze behandeld worden al openbaar zijn en ik wist al helemaal niet dat er geen privacywet van toepassing is als het kinderen betreft.![]()
Moussie, misschien wil je voortaan je elkaar tegensprekende berichten onderbouwen met links, dat is wel zo duidelijk.
En die reactie moet dan bewijzen dat er gefilterd wordt? Wat raar dat die er dan niet uitgefilterd is ..quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat dat ergens in de reacties staat....
Een reaktie van 12 augustus:
[..]
Dat is zeker raar voor mensen die er vanuit gaan dat de lezers niet mogen weten dat er gefilterd wordt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:58 schreef moussie het volgende:
[..]
En die reactie moet dan bewijzen dat er gefilterd wordt? Wat raar dat die er dan niet uitgefilterd is ..
Alleen vervelende reakties worden verwijderd. En onder vervelend wordt ook verstaan wanneer je zegt dat ze toch geen vermelding krijgt. Want wat ze niet wil weten, is vervelend.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:58 schreef moussie het volgende:
[..]
En die reactie moet dan bewijzen dat er gefilterd wordt? Wat raar dat die er dan niet uitgefilterd is ..
De stelligheid waarmee jij veronderstellingen als waarheid poneert blijft me keer op keer verbazen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Alleen vervelende reakties worden verwijderd. En onder vervelend wordt ook verstaan wanneer je zegt dat ze toch geen vermelding krijgt. Want wat ze niet wil weten, is vervelend.
Overigens mag je wel zeggen dat je het niet eens bent met de gang van zaken, als je daar bij zet dat je het wel erg stoer of knap vindt. Zeggen dat ze de leerplicht niet hoort te ontduiken, mag dus zonder meer ook niet.
Dat zeg IK niet. Reakties in haar gastenboek die daarover gingen zijn verwijderd, dát is wat ik zeg.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:25 schreef moussie het volgende:
.
Voor de rest wil het blijkbaar maar niet doordringen dat zij de leerplicht niet ontduikt,
Hehe, dat jij dat inmiddels wel hebt begrepen weet ik, ik had het dan ook over de reacties in haar gastenboek. Toen ik daar een flink tijdje terug in zat te kijken zag ik daar dingen, zo onbeschoft .. en dat moeten dan de volwassenen zijn waaraan zo'n kind zich een voorbeeld moet nemen, want die weten tenminste hoe het hoort.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zeg IK niet. Reakties in haar gastenboek die daarover gingen zijn verwijderd, dát is wat ik zeg.
Precies, als mensen niet in de publiciteit willen en ze maken zelf geen lawaai via de media door in journaals, jeugdjournaals en uitzendingen van Nova te verschijnen.................. enz.quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Mi is het goed mogelijk dat de meeste mensen nog niet eens weten dat het verandert is, de verandering is namelijk vrij recent, en er is geen grootschalige ruchtbaarheid aan gegeven.
Ze hebben het niet zelf opgezocht,daarna alleen gebruikt om aan te tonen wat voor belachelijk prestigeproject het van Jeugdzorg is om dat meisje niet te laten gaan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:54 schreef dylany het volgende:
[..]
Precies, als mensen niet in de publiciteit willen en ze maken zelf geen lawaai via de media door in journaals, jeugdjournaals en uitzendingen van Nova te verschijnen.................. enz.
Ze hebben toch echt helemaal zelf de media gezocht en een hoop herrie gemaakt om publiciteit te
krijgen en zetten nu alles op alles om de media aandacht vast te houden.
Tuurlijk niet joh, omdat ze er geen aandacht aan wilden geven verschenen ze keer op keer in de diverse televisieprogramma's.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:07 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ze hebben het niet zelf opgezocht,daarna alleen gebruikt om aan te tonen wat voor belachelijk prestigeproject het van Jeugdzorg is om dat meisje niet te laten gaan.
In Engeland hadden de autoriteiten ook al problemen met haar, daar hoorden we niets over omdat dat de familie niet uitkwam.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:03 schreef Rookert het volgende:
Het is alleen zo'n heisa geworden omdat jeugdzorg liep te kutten, als ze na 1 maandje weg mocht waren we haar nu allang vergeten
Niet normaal kunnen opvoedenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:12 schreef dylany het volgende:
[..]
In Engeland hadden de autoriteiten ook al problemen met haar, daar hoorden we niets over omdat dat de familie niet uitkwam.
Als Laura niet vlak voor de uitspraak weer de publiciteit had gezocht, waren we haar nu ook wel vergeten.
Het ligt toch echt aan dat gezin zelf hoor.![]()
Lekker makkelijk de schuld van je eigen onvermogen bij een ander te leggen, maar goed dat is mode tegenwoordig. Mensen die hun kinderen niet normaal kunnen opvoeden leggen wel heel gemakkelijk de schuld bij de autoriteiten of de overheid.![]()
Dat Laura uit een disfunctioneel gezin komt, was toch al lang duidelijk?quote:
Noem ze eens op dan, al die TV programma's. Even kijken of jij verder komt dan 2 keer op het jeugdjournaal in een heel jaar tijdquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:48 schreef dylany het volgende:
[..]
Tuurlijk niet joh, omdat ze er geen aandacht aan wilden geven verschenen ze keer op keer in de diverse televisieprogramma's.
Ja dylany, zo verschrikkelijk disfunctioneel dat elke poging om dat kind uit huis geplaatst te krijgen weg gewuifd werd door de rechter .. maar jij weet het uiteraard weer beter.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:28 schreef dylany het volgende:
[..]
Dat Laura uit een disfunctioneel gezin komt, was toch al lang duidelijk?
Je hebt toch niet gemist dat de Engels autoriteiten Laura's vader vroegen Laura uit Engeland te komen ophalen wat de man weigerde?
En de moeder die in de media schreef dat ze het niet met de acties van Laura en haar vader eens was?
Vervolgens zielig doen en aandacht voor je probleem vragen via de media.....de schuld van je onvermogen om je kind normaal op te voeden bij een ander leggen ....... en nu de media aandacht vasthouden..........![]()
tja.
De bezorgdheid bij de meeste mensen zit em dan ook niet in het zeilen of leren. Wat boeit het mij als ze één of twee jaar achter gaat lopen met haar studie. Kan ze altijd nog doen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:22 schreef Rookert het volgende:
Niet normaal kunnen opvoedenDenk eens outside the box, als ze dat nou willen en ze volgt de Wereldschool (bestaat ook niet voor niets) laat haar dan lekker gaan. Dat kind zeilt al vanaf haar 4e jaar, kan je toch niet vergelijken met een willekeurig ander kind
Ze zal niet langer dan 2 weken op zee zitten voor oversteken als de Atlantische Oceaan, andere oceanen hebben genoeg eilandjes waar je tussendoor kan aanleggen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:55 schreef Gia het volgende:
[..]
De bezorgdheid bij de meeste mensen zit em dan ook niet in het zeilen of leren. Wat boeit het mij als ze één of twee jaar achter gaat lopen met haar studie. Kan ze altijd nog doen.
Waar ik me meer zorgen over maak is de impact die zoiets gaat hebben op een jong puberend meisje. Ze is nu bijna 15. Voor meiden gewoon een heel moeilijke leeftijd. Ook zij heeft straks last van die hormonen, stemmingen, menstruatieproblemen enz.... en niemand om steun bij te zoeken.
Daarnaast nog de eenzaamheid. En je hebt het weer niet aan een touwtje. Stel, ze komt in een orkaan terecht. Het weer doet de laatste tijd wel vreemde dingen en houdt zich nergens aan de seizoenen. Zoiets is vaak voor volwassenen al fataal.
En tja, dan hebben we nog die piraten. Wat zullen die doen met een meid van bijna 17?
Orkaanseizoen kun je ontwijken, alleen houdt het weer zich tegenwoordig niet meer zo goed aan die seizoenen, dat is het probleem.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:09 schreef Rookert het volgende:
Ze zal niet langer dan 2 weken op zee zitten voor oversteken als de Atlantische Oceaan, andere oceanen hebben genoeg eilandjes waar je tussendoor kan aanleggen.
Eenzaamheid is iets wat je als eerste kan verwachten, dus dat heeft ze wel begrepen en geaccepteerd. Orkaanseizoen ontwijk je en daar navigeer je ook naar, bovendien kan zo'n boot meer hebben dan je denkt. Zolang de golven niet breken rol je gewoon over golven van 10 meter heen hoor.
Golf van Aden kan je ontwijken door via Afrika te gaan, weet niet precies wat haar route is, maar als ze naar Rode Zee gaat kan ik me niet voorstellen dat ze niet in een groot konvooi gaat, niemand van de wereldzeilers is zo gek om daar in zijn uppie te gaan varen tegenwoordig.
Bron?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Orkaanseizoen kun je ontwijken, alleen houdt het weer zich tegenwoordig niet meer zo goed aan die seizoenen, dat is het probleem.
En de route ligt inderdaad gepland via de golf van Aden. Als ze op het laatst nog besluit via afrika te gaan, dan kan het zijn dat ze in de problemen komt in dat windstille deel boven in Afrika, waardoor ze het record niet zal halen. Want ongeacht of ze een vermelding krijgt, ze gaat toch voor het record.
De route is niet alleen geplanned via de golf van Aden, Dat is slechts optie 1. Als je het vaarplan op Laura's site bekijkt zie dat de route om Z.Afrika ook geplanned is (Mauritius-Durban-Kaapstad-St Helena). Een optie 2 als alternatief als een doorgang richting Suezkanaal door de autoriteiten en de ISAF alle jachten wordt afgeraden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Orkaanseizoen kun je ontwijken, alleen houdt het weer zich tegenwoordig niet meer zo goed aan die seizoenen, dat is het probleem.
En de route ligt inderdaad gepland via de golf van Aden. Als ze op het laatst nog besluit via afrika te gaan, dan kan het zijn dat ze in de problemen komt in dat windstille deel boven in Afrika, waardoor ze het record niet zal halen. Want ongeacht of ze een vermelding krijgt, ze gaat toch voor het record.
Noem eens televisieprogramma's of kranten waar Laura, haar vader haar moeder, haar grootouders of haar advocaat niet verschenen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Noem ze eens op dan, al die TV programma's. Even kijken of jij verder komt dan 2 keer op het jeugdjournaal in een heel jaar tijd
De Raad voor de Kinderbescherming stelde een onderzoek in.[10][11 [/quote]quote:In augustus 2009 maakte Laura in een interview in het Algemeen Dagblad bekend van plan te zijn om een solozeiltocht om de wereld te gaan maken als jongste solozeiler ooit. Deze onthulling deed een hoop stof opwaaien, mede doordat het plan niet werd verboden door haar ouders. Een verzoek om gedurende de reis onderwijs te volgen aan de Wereldschool werd door een leerplichtambtenaar van haar woonplaats Wijk bij Duurstede afgewezen. Daarnaast maakte de leerplichtambtenaar melding van de zaak bij Bureau Jeugdzorg. Staatssecretaris Marja van Bijsterveldt van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap steunde de zienswijze van haar leerplichtambtenaar.
Dus jij denkt dat alle kinderen die opgroeien in een disfunctionele familiesituatie uit huis geplaatst worden?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:52 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja dylany, zo verschrikkelijk disfunctioneel dat elke poging om dat kind uit huis geplaatst te krijgen weg gewuifd werd door de rechter .. maar jij weet het uiteraard weer beter.
Ergens in verschijnen betekent niet automatisch dat je het zelf hebt opgezocht ..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:48 schreef dylany het volgende:
[..]
Noem eens televisieprogramma's of kranten waar Laura, haar vader haar moeder, haar grootouders of haar advocaat niet verschenen.![]()
hmz .. geschreven door Cees van Dijk, vriend van de familiequote:Overigens was het ook volgens Wikipedia Laura zelf die de media zocht.
[..]
De Raad voor de Kinderbescherming stelde een onderzoek in.[10][11 [/quote]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Laura_Dekker
Misschien moet je Wikipedia waarschuwen dat zij het fout hebben.
http://www.zeilersweblog.nl/2009/08/leerplicht-nekt-laura/quote:In Zeilen nr. 7 publiccerden wij een bijdrage van Laura Dekker. Zij was solo naar Engeland gevaren en had daar een mooi artikel over geschreven. Kort na de publicatie maakte ze bekend nog wildere plannen te hebben; ze wilde solo de wereld rond en daarmee de jongste worden die ooit een dergelijk avontuur tot een goed einde had gebracht.
Korte tijd later publiceerde het Algemeen Dagblad een artikel over haar plannen. Daarna volgden de andere media. Opvallend was dat in deze publicaties Laura zelf niet aan het woord kwam. Zij was de drukte ontvlucht en zat lekker met haar moeder in de Ardennen. Typisch Laura zoals ik haar heb leren kennen.
hmz .. geschreven door Cees van Dijk, vriend van de familiequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Ergens in verschijnen betekent niet automatisch dat je het zelf hebt opgezocht ..
er werd veel over haar geschreven, klopt, maar hoeveel daarvan waren interviews, en dan nog eens op eigen initiatief? En de camera's, tja, die waren bij de rechtbank, maar niet bij haar huis, haar school, haar boot, die zijn heel netjes uit de buurt gehouden.
En haar vader, vertel, waar is die verschenen, hoeveel interviews heeft die gegeven? Ik heb de grootouders en pa een keer gezien op TV, bij Knevel&Brink, de moeder helemaal niet. Het kan natuurlijk dat ik iets gemist heb .. ? De grootouders hebben één brief gestuurd naar de krant, en de moeder drie .. en voor de rest, waar hebben zij de media opgezocht? Of was het eerder zo dat de media hun opzochten, dat het gebrek aan interviews en verschijnen op TV anders dan een opname bij de rechtszaal juist erop wijst dat ze media zover mogelijk gemeden hebben? Er wordt al meer dan genoeg geschreven zonder dat zij er actief naar op zoek gaan toch? Zoveel dat menigeen er helemaal sch***ziek van wordt.
[..]
Misschien moet je Wikipedia waarschuwen dat zij het fout hebben.
Ooh ja, wat schreef pa dan over ma? Dat ma met modder gooit en niet spoort is duidelijk, maar ja, daar woont Laura dan ook niet. Pa is een beetje wereldvreemd, klopt, hij denkt dat zijn persoonlijke inschatting voldoende is om bemoeizuchtige autoriteiten tevreden te stellen, wat dat aangaat is de afgelopen periode een les voor hem geweest. Maar dat maakt die man dus niet disfunctioneel als vader, ik denk dat hij beter kan inschatten wat zijn dochter wel of niet aankan dan wie dan ook, hij kent haar, en hij kent de zee.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:08 schreef dylany het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat alle kinderen die opgroeien in een disfunctionele familiesituatie uit huis geplaatst worden?
Tja, het is een feit dat de vader van Laura haar weigerde op te halen toen de autoriteiten hem verzochten zijn dochter te komen halen en het is ook een feit dat Laura een dochter is van gescheiden ouders die in de media met modder naar elkaar gooiden.
Tuurlijk is het mogelijk dat dergelijke dingen in jouw belevingswereld normaal zijn, dat spreek ik niet tegen hoor.
Ze verdient er lekker mee veronderstel ik, en dat is natuurlijk nooit weg, voor extra havengeld, onverwacht onderhoud etc. En zoals ik eerder al zei, het is een van de manieren om je ongewenste aandacht van het lijf te houden .. verkoop je portretrechten op je eigen termen en geen ander medium mag nog een opname van je verspreiden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:10 schreef Samson het volgende:
Kan allemaal wel zijn, maar nu komen er dus wel camera's op die boot. Dan kan ze dat toch ook afhouden zou je denken?
Kun je niet begrijpen dat mensen die geen media-aandacht willen, niet in de media verschijnen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:33 schreef moussie het volgende:
[..]
En zoals ik eerder al zei, het is een van de manieren om je ongewenste aandacht van het lijf te houden .. verkoop je portretrechten op je eigen termen en geen ander medium mag nog een opname van je verspreiden.
http://wn.com/Zeilmeisje_Laura_Dekker_mag_rond_de_wereld_zeilenquote:En haar vader, vertel, waar is die verschenen
Wat al meer wordt gezegd, het had ook geheel zonder camera's gekund. Het gaat dus toch om het geld en om de aandacht. Iets anders kan ik er dan echt niet van maken. Uberhaupt, als je al een record probeert te vestigen doe je dat natuurlijk ook om de aandacht. Het is dan niet je doel om het te vestigen en vervolgens niemand ervan hoort.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze verdient er lekker mee veronderstel ik, en dat is natuurlijk nooit weg, voor extra havengeld, onverwacht onderhoud etc. En zoals ik eerder al zei, het is een van de manieren om je ongewenste aandacht van het lijf te houden .. verkoop je portretrechten op je eigen termen en geen ander medium mag nog een opname van je verspreiden.
En met dit contract bepaald ze zelf wanneer de camera's aan/uitgaan, en behoudt zij haar eigen rechten, dus ze kan bloggen, webloggen en foto's plaatsen .. als ik het goed heb begrepen.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:05 schreef moussie het volgende:
[..]
En haar vader, vertel, waar is die verschenen,
Lol, en dat geloof je waarschijnlijk nog echt ook. Laat me raden, dat jochie laatst, dat het overleefd heeft, die heeft vast ook zelf om de aandacht gevraagd? Kranten verslaan nieuws, en dit is wereldnieuws, je dacht echt dat een journalist dat laat liggen omdat de betrokkenen het vragen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:44 schreef dylany het volgende:
[..]
Kun je niet begrijpen dat mensen die geen media-aandacht willen, niet in de media verschijnen?![]()
Zo hallo zeg, je hebt zowaar een interview met pa kunnen vinden, wat een aandachttrekker zeg. En nu ga je me zeker vertellen dat hij de media heeft gevraagd om daar aanwezig te zijn? Wat een media-hoer is het toch ook. Of nee wacht, Laura vond het natuurlijk makkelijker om weg te lopen, anders zou zij geen media-aandacht krijgen, een gewoon interview geven over hoe zij klemgezet wordt door Kinderbescherming (eis van de rechter: zeilervaring opdoen, maar kinderbescherming legt haar boot aan de ketting, ja zo lukt het natuurlijk nooit om aan de eisen te voldoen), daar zat geen krant op te wachten natuurlijk.quote:http://wn.com/Zeilmeisje_Laura_Dekker_mag_rond_de_wereld_zeilen
Ik weet uit eerdere discussies inmiddels dat jij liever alle kanten opdraait en liever alles omdraait, dan een ander gelijk te geven. Jij wilt (of kunt dat kan ook nog) je ongelijk never nooit toegeven.![]()
Het is mij best hoor, van mij mag je denken dat je gelijk hebt, ik vind ook wel een beetje sneu voor je dat je zo wanhopig aan het draaien bent dus ik haak in ieder geval tot er weer nieuws is, maar even af.
Ja, want iedereen die negatief tegenover deze zeiltocht staat is natuurlijk jaloers en mensen die op kantoor werken zijn altijd maar duf en saai. Hoezo, denken in hokjes...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:56 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik hoop dat de discussie vanaf het volgende deel meer over de zeiltocht gaat dan over jeugdzorg, school en jaloerse mensen die hun hele leven slijten op een duf kantoor.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:05 schreef moussie het volgende:
Echt sneu voor je, maar 1 interview in een jaar tijd .. dat maakt het wel erg moeilijk om nog aannemelijk te maken dat hun de media hebben opgezocht.
Haar solotrip is nog niet begonnen, dus het kabbelt nu even verder. Als ze in haar uppie is komt het vanzelf.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:56 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik hoop dat de discussie vanaf het volgende deel meer over de zeiltocht gaat dan over jeugdzorg, school en jaloerse mensen die hun hele leven slijten op een duf kantoor.
Kindje toch, je komt een beetje gefrustreerd over omdat je met niets anders kan komen dan dat ene interview ..quote:
Hou jij eens ff lekker op zeg. Nog nieuws over Laura?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Kindje toch, je komt een beetje gefrustreerd over omdat je met niets anders kan komen dan dat ene interview ..
Moet ik ophouden? Wees eens eerlijk en vertel dat aan dylany die met dat ene interview van pa in de rechtbank aankomt om te bewijzen hoe mediageil de Dekkers zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hou jij eens ff lekker op zeg. Nog nieuws over Laura?
Nah, het is gewoon het stellen van een doel toch, het competitieve wat normaal gesproken zo op prijs wordt gesteld, de beste willen zijn, net als het winnen van de gouden plak, de WK, de Tour, whatever, maar dan net iets anders. Zo staat er een ander, beslist niet alledaags record in het boek, een 14-jarige die de 7 hoogste toppen van de wereld heeft beklommen, hij begon toen die 9 was!! Aaandachtsgeilheid? I dunno, ik zou er denk ik nooit over hebben gelezen zonder Laura en Googlequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:48 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
Laten we wel wezen, de recordpoging an sich getuigt toch al genoeg van aandachtsgeilheid?
Moussie, je schreef dit.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Moet ik ophouden? Wees eens eerlijk en vertel dat aan dylany die met dat ene interview van pa in de rechtbank aankomt om te bewijzen hoe mediageil de Dekkers zijn.
En o ja, heb je dit gemist?quote:Echt sneu voor je, maar 1 interview in een jaar tijd .. dat maakt het wel erg moeilijk om nog aannemelijk te maken dat hun de media hebben opgezocht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Laura_Dekkerquote:In augustus 2009 maakte Laura in een interview in het Algemeen Dagblad bekend van plan te zijn om een solozeiltocht om de wereld te gaan maken als jongste solozeiler ooit. Deze onthulling deed een hoop stof opwaaien, mede doordat het plan niet werd verboden door haar ouders
Het en plein publique willen behalen van een bepaald doel staat toch echt wel duidelijk voor het willen hebben van aandacht. Dat lijkt me toch gewoon een feit. Ik doe zelf ook op redelijk niveau aan sport en haal er ook niet echt voldoening uit als geen hond ervan weet. Als ik een nieuw PR behaal moet ook iedereen dat wetenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Nah, het is gewoon het stellen van een doel toch, het competitieve wat normaal gesproken zo op prijs wordt gesteld, de beste willen zijn, net als het winnen van de gouden plak, de WK, de Tour, whatever, maar dan net iets anders. Zo staat er een ander, beslist niet alledaags record in het boek, een 14-jarige die de 7 hoogste toppen van de wereld heeft beklommen, hij begon toen die 9 was!! Aaandachtsgeilheid? I dunno, ik zou er denk ik nooit over hebben gelezen zonder Laura en Google
Hou er dan zelf ook ff mee opquote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:06 schreef dylany het volgende:
[..]
Moussie, je schreef dit.![]()
[..]
En o ja, heb je dit gemist?
[..]
En Moussie, ik druip niet af met de staart tussen de benen, ik heb geen tijd voor welles-nietesspelletjes met mensen die niet eens weten wat ze zelf schrijven.![]()
Nee hoor, daar had ik zelfs antwoord op gegeven, scroll maar terug,quote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:06 schreef dylany het volgende:
[..]
Moussie, je schreef dit.![]()
[..]
En o ja, heb je dit gemist?
[..]
Dat heb jij dan zeker gemist. Of ga jij ervan uit dat de wiki het beter weet dan de vriend van de familie en hoofdredacteur van het blad waarvoor zij wel schrijft (en waarin zij haar plannen dus bekend maakte)quote:In Zeilen nr. 7 publiccerden wij een bijdrage van Laura Dekker. Zij was solo naar Engeland gevaren en had daar een mooi artikel over geschreven. Kort na de publicatie maakte ze bekend nog wildere plannen te hebben; ze wilde solo de wereld rond en daarmee de jongste worden die ooit een dergelijk avontuur tot een goed einde had gebracht.
Korte tijd later publiceerde het Algemeen Dagblad een artikel over haar plannen. Daarna volgden de andere media. Opvallend was dat in deze publicaties Laura zelf niet aan het woord kwam. Zij was de drukte ontvlucht en zat lekker met haar moeder in de Ardennen. Typisch Laura zoals ik haar heb leren kennen.
Wat grappig toch, ik weet namelijk wel wat ik schreef, sterker nog, jij licht het er zelf uit!quote:En Moussie, ik druip niet af met de staart tussen de benen, ik heb geen tijd voor welles-nietesspelletjes met mensen die niet eens weten wat ze zelf schrijven.![]()
En daar gaf je antwoord op, 2 keer zelfs, met een lijst van video's en een youtube linkje waarin 3 keer hetzelfde interview met pa staat ..quote:En haar vader, vertel, waar is die verschenen
http://www.rtl.nl/%28/act(...)rekt-dit-weekend.xmlquote:Laura Dekker vertrekt dit weekend
Ze is nu nog bezig om de laatste dingen te checken, zoals de elektronika en de radar van de Guppy. Maar dan is Laura ook echt klaar voor het grote werk, de tocht rond de wereld in haar uppie.
Laura is nu in Portimão in Portugal. Ze wil daar komend weekend vertrekken en vaart dan naar de Canarische Eilanden. Maar eerst nog een paar dagen testen samen met mijn vader, zegt ze.
Laura Dekker wil met haar 14 jaar de jongste persoon ooit worden die alleen de wereld overzeilt. Dat record staat nu nog op naam van Jessica Watson uit Australië.
Als 2 of meer pitbulls zich vast bijten in een topic..quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:01 schreef DjinN het volgende:
Mijn god...zitten we hier in een basisschoolklas ofzo ?Welnietwelnietwelniet....
Guppy - uppie?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/%28/act(...)rekt-dit-weekend.xml
Opdracht: zoek de woordspeling![]()
Verkeerde route volgens de WSSRC. Maar als ik het goed begrijp zou dat record dus wel erkend zijn als zij 'de juiste route' zou hebben genomen, het is niet afgeketst omdat het criterium 'youngest' niet meer bestaat. Boven de 16 bestaat het nog wel?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Guppy - uppie?
Maar het record staat voor zover ik heb kunnen vinden, nog steeds op naam van Mike Perham, dus dat bericht klopt niet echt. Was het niet zo dat Jessica niet genoeg zeemijlen had gemaakt?
Volgens de website van de WSSRC zijn dergelijke records, jongste en oudste, 'discontinued'.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Verkeerde route volgens de WSSRC. Maar als ik het goed begrijp zou dat record dus wel erkend zijn als zij 'de juiste route' zou hebben genomen, het is niet afgeketst omdat het criterium 'youngest' niet meer bestaat. Boven de 16 bestaat het nog wel?
Oftewel: Laura zal geen erkend record kunnen vestigen als het gaat om 'de jongste rond de wereld', hoogstens een zelf-benoemd record. Wel kan ze een erkend snelheids-record vestigen, maar dat zit er met ht plan van LD niet in..quote:"The situation is that the WSSR Council does not have a category for "youngest" attempts and in consequence we do not monitor voyages to claim such a distinction. In 1999, Jesse Martin made an around the world voyage which at that time we accepted for a Performance Certificate and from this he was able to say that at 18 he was the youngest to have achieved the circumnavigation. However since then we have a policy of not ratifying "youngest/oldest etc" claims or attempts and you will note that our rules do not include such categories. We concentrate on speed record attempts and claims, and no longer recognise "human condition" categories which can expand to such an extent that almost anyone would be able to claim a record of some sort. The other issue is that whilst we can clearly monitor and ratify "speed/time" records - at which we have become rather expert - the verification of age/ disability/marital status etc is a less exact science."
Het ligt er dus aan wat je met 'record' bedoelt. Beiden hebben dus geen erkend leeftijd-record gehaald en daar zaten dus ook geen eisen, zoals aantal zeemijlen, aan vast.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Guppy - uppie?
Maar het record staat voor zover ik heb kunnen vinden, nog steeds op naam van Mike Perham, dus dat bericht klopt niet echt. Was het niet zo dat Jessica niet genoeg zeemijlen had gemaakt?
Nietquote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het ligt er dus aan wat je met 'record' bedoelt. Beiden hebben dus geen erkend leeftijd-record gehaald en daar zaten dus ook geen eisen, zoals aantal zeemijlen, aan vast.
Qua niet-erkende records zou iemand wel de jongste kunnen zijn, en dan wint Jessica (16) het van Mike (17) als ik goed heb gegoogled... Maar ja, hoe controleer en vergelijk je niet erkende records?
Je maakt volgens mij de fout door de WSSR gelijk te stellen aan het GBoR, dat zijn twee verschillende dingen. De WSSR erkend sowieso geen records onder de 18 als ik het goed heb, en het GBoR deed dat dus tot voor kort wel.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het ligt er dus aan wat je met 'record' bedoelt. Beiden hebben dus geen erkend leeftijd-record gehaald en daar zaten dus ook geen eisen, zoals aantal zeemijlen, aan vast.
Qua niet-erkende records zou iemand wel de jongste kunnen zijn, en dan wint Jessica (16) het van Mike (17) als ik goed heb gegoogled... Maar ja, hoe controleer en vergelijk je niet erkende records?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat GBoR alleen een record registreert als het is gemonitored door een erkende organisatie. Voor de zeilwereld is dat WSSR. Tja, en die monitoren niet onder de 18.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Je maakt volgens mij de fout door de WSSR gelijk te stellen aan het GBoR, dat zijn twee verschillende dingen. De WSSR erkend sowieso geen records onder de 18 als ik het goed heb, en het GBoR deed dat dus tot voor kort wel.
Bron??quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Je maakt volgens mij de fout door de WSSR gelijk te stellen aan het GBoR, dat zijn twee verschillende dingen. De WSSR erkend sowieso geen records onder de 18 als ik het goed heb, en het GBoR deed dat dus tot voor kort wel.
De foto van Mousse is duidelijk genoegquote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:30 schreef Gia het volgende:
http://www.totallymoney.com/sailmike/?p=2019
[quote]Hier staat toch echt dat Guinness het record op naam van Mike Perham wil zetten.
In welke categorie dan?quote:Uit de reacties maak ik op dat Jesse Martin niet is opgenomen, maar wel wordt gezien als dé recordhouder volgens WSSRC.
Wat moet wie controleren? Haar eigen droompje gaat ze zelf controleren, samen met Papa (je weet wel, die volgevreten man met zijn gebroken teen) en het team en wij gaan haar geloven op haar heerlijk diep-zeeblauwe oogjes...quote:Hoe gaat men dit eigenlijk bij Laura controleren? Vaart ze ook op alleen de zeilen de havens uit?
quote:17-8-2010
marina portimao
Het was de afgelopen dagen zo druk dat het er even bij in schoot om een blog te schrijven.
De eerste dag aan land de hele boot ontzout en de was gedraait, we hadden 3 wasmachines vol! alles was zo zout geworden omdat de boot de eerste dagen meer onder als boven water zijn tocht naar het zuiden begon.
Met mijn vaders teen gaat het inmiddels weer wat beter.
Verder zijn we natuurlijk nog wat kleine klusjes op de boot aan het afronden. De nieuwe kaartplotter/ radar die door Seiwa meteen weer beschikbaar werd gesteld is er en de nieuwe radio is ook alweer ingewijd.
Het weer is prachtig hier en ik ben maar even van mijn bontjas afgestapt, die had ik de hele weg naar portugal wel aan want toen was het niet zo warm.
Hier is een t-shirt en een korte broek voldoende.
Laura
De leraar of lerares Nederlands die ze via de wereldschool heeft mag straks haar blogjes nog wel even bijschaven. De stijl bevalt me verder best voor een 14-jarige.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Blogje van Laura
van haar site
en dit ook:quote:Maar wat is het toch, die trend om zo jong mogelijk zoveel en zo groot mogelijke kicks na te jagen, zelfs op gevaar van eigen leven? Zijn die straffe toeren nodig omdat ze niet eens meer een ouderwets generatieconflict moeten uitvechten? Want he, het mag van ma en pa, al zegt dat natuurlijk meer over de ouders.
quote:Die sites zijn een langgerekte egotrip met steeds de vraag tot sponsoring. Kijk naar mij, help me mijn droom waarmaken! Verwende nesten, denkt mijn gezond West-Vlaams boerenverstand dan. Bovendien ken ik veel andere en echte goede doelen om geld aan te besteden.
Dat zal in elk geval gevolgd zijn door een officiele instantie. Anders kan iedereen wel een record claimen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat de GBoR het tot voor kort wel deed bedoel je? Die foto
Ik ben een paar jaar terug als 12-jarige op een motor van de noordpool naar de zuidpool met 2 Polen voorop het stuur gereisd, ik was de eerste en de jongste die dit ooit gedaan heeft.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 07:24 schreef Gia het volgende:
[..]
[quote]Dat zal in elk geval gevolgd zijn door een officiele instantie. Anders kan iedereen wel een record claimen.
Niemand!quote:Dus, wie gaat Laura controleren? Wie controleert of zij niet op de motor uit de havens vaart, of motor gebruikt in windstille gebieden?
Dat zonder motor is voor haar poging irrelevant, dat telt alleen voor de pogingen unassisted. Hoe ze dat normaal controleren, geen idee, inhoud van de tank controleren bij vertrek en aankomst in de havens, toerenteller, verzegeling?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 07:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zal in elk geval gevolgd zijn door een officiele instantie. Anders kan iedereen wel een record claimen.
Dus, wie gaat Laura controleren? Wie controleert of zij niet op de moter uit de havens vaart, of moter gebruikt in windstille gebieden?
Maar er is geen officiele instantie die haar recordpoging volgt. Het is straks alleen het woord van Laura en pa dat ze het geflikt heeft. Geloof niet dat Guinness daar genoegen mee gaat nemen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zonder motor is voor haar poging irrelevant, dat telt alleen voor de pogingen unassisted. Hoe ze dat normaal controleren, geen idee, inhoud van de tank controleren bij vertrek en aankomst in de havens, toerenteller, verzegeling?
Wat is er te volgen dan? Ze vertrekt van A en komt aan in B, en daarvoor hoef je nog niet eens aan de kade te staan, dat staat in de boeken van de havenmeester. Moeten ze gaan checken of er onderweg niemand aan boord stapt of zo, want dat zou het enige relevante zijn bij haar poging, dat ze alleen is en blijft?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar er is geen officiele instantie die haar recordpoging volgt. Het is straks alleen het woord van Laura en pa dat ze het geflikt heeft. Geloof niet dat Guinness daar genoegen mee gaat nemen.
Guinness heeft er dus helemaal niets mee te maken!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Geloof niet dat Guinness daar genoegen mee gaat nemen.
http://www.nu.nl/binnenla(...)dia-woord-staan.htmlquote:Laura Dekker weigert media te woord te staan
Zeilmeisje Laura Dekker staat de media niet meer te woord voordat ze zaterdag het ruime sop kiest. Dat heeft haar manager vrijdag laten weten.
De 14-jarige globetrotter geeft tijdens haar reis alleen interviews af aan medewerkers van het bedrijf MasMedia, dat de exclusieve rechten heeft verworven op beelden van Laura en haar reis. Daarnaast schrijft zij wekelijks een column voor het AD.
Directeur Marijke Schaaphok van MasMedia liet vrijdag weten nog geen contract te hebben afgesloten met een partij voor de exclusieve uitzendrechten in Nederland.
Dus het is niet zo erg 'solo' en ook niet zo erg 'zeilen'?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zonder motor is voor haar poging irrelevant, dat telt alleen voor de pogingen unassisted. Hoe ze dat normaal controleren, geen idee, inhoud van de tank controleren bij vertrek en aankomst in de havens, toerenteller, verzegeling?
quote:Laura Dekker begint zaterdagochtend in de Porugese havenstad Portimão aan haar solozeiltocht rond de wereld. De 14-jarige Dekker wil de jongste zijn die rond de wereld vaart. Eerdere berichten dat zij als minderjarige volgens de Portugese wet niet alleen mag zeilen worden nu door de havenautoriteiten weersproken.
Wanneer Dekker zaterdag precies vertrekt wil een woordvoerder van het mediabedrijf, dat de rechten voor de zeiltocht in handen heeft, niet zeggen. Voor haar vertrek zal er een korte ceremonie zijn. Haar eerste stop na Portimão zijn de Canarische eilanden of Madeira. Dit hangt af van de windrichting.
Hordes journalisten en camerploegen hopen een glimp op te vangen van het vertrek van het zeilmeisje. Vrijdagavond voerde Dekker de laatste tests uit op haar 11,5 meter lange boot Guppy. De zee leek vlak voor haar vertrek kalm Vorige maand hief de rechter het toezicht van Bureau Jeugdzorg op, waardoor zij vrij baan kreeg voor haar solozeiltocht.
In juni moest de 16-jarige Amerikaanse zeilster Abby Sunderland gered worden in de Indische Oceaan toen zij ook probeerde de wereld rond te varen. Haar Australische leeftijdsgenootje Jessica Watson voltooide eerder dit jaar in 210 dagen dagen een zeiltocht rond de wereld. Watson bleef echter haar reis op zee. Dekker zal daarentegen aanleggen bij verschillende havens en mogelijk naar Nederland terugkeren voor school.
Huh? Het is op zich moeilijk om te controleren of solo echt solo is, dat is wat ik zei. Hoe zou je dat moeten doen, laten volgen met een bootje, onverwachts binnen komen vallen met een helikopter of zo? Ditto met bvb dat joch van 14 dat de 7 hoogste toppen heeft beklommen, ze gaan toch niet mee klimmen oid? Dus ik vermoed dat in dit soort gevallen uitgegaan werd van de integriteit van de sporter die het record wil zetten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 00:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus het is niet zo erg 'solo' en ook niet zo erg 'zeilen'?
Pers omzeildquote:Laura omzeilt pers en vertrekt
Het zeilmeisje Laura Dekker is zojuist DEFINITIEF vertrokken vanuit Portugal richting de Canarische Eilanden.
Pers
De 14-jarige koter wil graag de jongste zeilster ooit worden die onafgebroken rond de wereld zeilt. Ze vertrok niet uit de haven van de Portugese stad Portimao, zoals veel media verwachtten, maar uit een andere haven, onder meer om de pers te omzeilen. Boefje.
Met het vertrek begint haar solozeilreis officieel. In Portugal trof ze de afgelopen twee weken de laatste voorbereidingen.
Bron: Spitsnieuws
"Pers omzeild"quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Pers omzeild
Ik wens haar veel succes met haar reis
Niet dus, want ze krijgt assistentie, volgens jou.. en daarom mag ze gelijk de motor gebruiken als het even moeilijk wordt. Die link zie ik niet zo, eigenlijk, maar ok..quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh? Het is op zich moeilijk om te controleren of solo echt solo is, dat is wat ik zei. Hoe zou je dat moeten doen, laten volgen met een bootje, onverwachts binnen komen vallen met een helikopter of zo? Ditto met bvb dat joch van 14 dat de 7 hoogste toppen heeft beklommen, ze gaan toch niet mee klimmen oid? Dus ik vermoed dat in dit soort gevallen uitgegaan werd van de integriteit van de sporter die het record wil zetten.
En natuurlijk is het zeilen, dat je je motor mag gebruiken wil niet zeggen dat je hem constant gebruikt. Je gaat toch niet op zo'n pruttelmotor de oversteek doen en jezelf in gevaar brengen als je voldoende wind hebt om over de golven te glijden? Dat dan nog afgezien van de hoeveelheid brandstof die je mee zou moeten nemen.
Zou je voor je zelf willen praten?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:51 schreef trolololo het volgende:
Ik wens haar heel veel succes op haar tocht.
Laura we houden van je!![]()
de regelsquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Niet dus, want ze krijgt assistentie, volgens jou.. en daarom mag ze gelijk de motor gebruiken als het even moeilijk wordt. Die link zie ik niet zo, eigenlijk, maar ok..
http://www.sailspeedrecords.com/the-courses-offshore.htmlquote:21
e. With or without assistance
i 'Without assistance' means that a vessel may not receive any kind of outside assistance whatever except for 21.h. and 21. i. nor take on board any supplies (beyond the harvest of the sea), materials or equipment during an attempt. A vessel may be anchored or beached during the attempt, but any repairs must be made entirely by the crew without outside resources or materials. It is never permitted to take on board stores or equipment or get any other kind of help from another vessel whilst under way (except as 'i' Emergencies below).
ii 'With assistance' means a vessel may enter harbour for repairs, alterations or stores as required with or without the help of persons outside the crew. During any stops, the timing of the voyage continues.
h. Navigation
Any type of navigation equipment is allowed and there is no objection to any type of information or advice being transmitted to or from the vessel. However, the vessel must be sailed and navigated by the crew, without any element of physical 'remote control'.
i. Emergencies
i An engine may be used to recover a man overboard, to render assistance or in any other grave emergency, in which case full details must be recorded in the vessel's log and disclosed to the WSSR Commissioner.
ii In the event of fouling another vessel or manned structure (e.g. an oil rig) it is permitted for the crew of the other vessel or structure to assist the vessel in getting clear.
Meisje gaat toch maar niet solo reizen maar samen mat pappie en een televisie boot vaart met haar mee.quote:soloreis Laura toch niet solo
Eerste deel soloreis Laura toch niet solo PORTIMAO - Laura Dekker zal de haven van de Zuid-Portugese stad Portimao zaterdag toch niet solo verlaten. De Portugese wet staat namelijk niet toe dat de minderjarige Nederlandse alleen op de Atlantische Oceaan gaat zeilen.
Dit meldt de krant Jornal de Notícias op gezag van de plaatselijke havenautoriteit. Die voegt eraan toe dat die Portugese wet uiteraard niet in internationale wateren geldt. Volgens het Portugese nationale persbureau LUSA blijft Laura's vader dan ook aan boord totdat zeilboot Guppy de territoriale wateren van Portugal heeft verlaten.
Op de tocht van Nederland naar Portugal werd Laura ook al begeleid door haar vader, maar het was de bedoeling dat bij vertrek uit Portimao de 'solo-recordpoging' echt zou beginnen.
Het 14-jarige zeilmeisje wil graag de jongste zeilster ooit worden die solo de wereld rond zeilt. Het record staat nu op naam van de Australische Jessica Watson. De plannen voor haar recordpoging genereerden over de hele wereld veel media-aandacht
Tot 12 mijl uit de kust gaat papa mee, daarna gaat hij van boord. Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat er een televisieboot met haar meevaart. Ik weet niet beter dat ze de eerste etappe met handheld cam zelf opnames maakt, en dat bij de eerste stop vaste camera's aan boord worden gemonteerd.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:06 schreef StadsMarinier het volgende:
[..]
Meisje gaat toch maar niet solo reizen maar samen mat pappie en een televisie boot vaart met haar mee.
Volgens de regels die je zelf aanhaalt, mag dat alleen in schrijnende noodgevallen. Lees je zelf wel wat je als argument aanhaalt, of begrijp je het niet?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:43 schreef moussie het volgende:
Hoe dan ook, ja, Laura kan haar motor gebruiken, om uit een windstilte te geraken, of de haven in en uit te varen, maar voor de rest is het nogal idioot om die te gebruiken.
Hij spreekt ook namens mij!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Zou je voor je zelf willen praten?
van dur sitequote:22-8-2010
Start solo
Ik ben eindelijk voor mijn soloreis vertrokken uit Gibraltar. In Portimao werd ik al na een dag benaderd door de pers en toeristen. De hele dag liepen er tientallen mensen over de steiger. En iedereen moest zonodig allemaal foto's maken! Dat vond ik echt vervelend. Guppy moest nog met de nieuw aangebrachte apparatuur getest worden.
Ik besloot naar Gibraltar te varen omdat het daar een stuk rustiger was (hoop ik). Ik ben ook de rots van Gibraltar opgeweest. De apen die daar leven zijn zelfs de auto ingeklommen. Ook de oude kazematten op de rots vond ik echt interessant.
Zaterdagmorgen 21 augustus gooide mijn vader de trossen los en daar ging ik eindelijk solo!
Dat zijn de regels voor een unassisted speed record, niet op haar van toepassing toch? In geval van een speed record zou dat namelijk vals spelen zijnquote:Op zondag 22 augustus 2010 02:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Volgens de regels die je zelf aanhaalt, mag dat alleen in schrijnende noodgevallen. Lees je zelf wel wat je als argument aanhaalt, of begrijp je het niet?
Het gasten boek is eindelijk geupdate, maar nou issie kapot, kan ik nog niet checken of berichten die reppen over dat niet haalbare record echt gefilterd wordenquote:
En de reden dat je regels die niet op haar van toepassing zijn aanhaalde is?quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zijn de regels voor een unassisted speed record, niet op haar van toepassing toch? In geval van een speed record zou dat namelijk vals spelen zijn
Waarm haal je dat aan als argument, als het niet van toepassing is?quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zijn de regels voor een unassisted speed record, niet op haar van toepassing toch? In geval van een speed record zou dat namelijk vals spelen zijn
Er blijkbaar nogal verwarring is over de diverse recorden en voorwaarden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 07:13 schreef dylany het volgende:
[..]
En de reden dat je regels die niet op haar van toepassing zijn aanhaalde is?
Argument? Het ging toch om het controleren, wat er eigenlijk gecontroleerd wordt, en door wie. En dat hele unassisted/motor gedoe is dus van toepassing op een record bij de WSSCR.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarm haal je dat aan als argument, als het niet van toepassing is?
Niet daar, en regels bij het GBoR zijn/waren al helemaal niet te vinden, 'wij hanteren in grote lijnen dezelfde regels' las ik ergens geruime tijd terug.quote:Overigens, waar staat precies dat je met een geassisteerde reis de motor zomaar mag gebruiken?
Waarom begin je dan over dat wel of niet zonder hulp zeilen al of niet met motor?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Argument? Het ging toch om het controleren, wat er eigenlijk gecontroleerd wordt, en door wie. En dat hele unassisted/motor gedoe is dus van toepassing op een record bij de WSSCR.
[..]
We doen weer aan veronderstellingen..quote:Niet daar, en regels bij het GBoR zijn/waren al helemaal niet te vinden, 'wij hanteren in grote lijnen dezelfde regels' las ik ergens geruime tijd terug.
Zover mij bekend moet je in veel havens voor het afmeren je zeilen innemen en het laatste stukje op de motor manoeuvreren, dus dan is de logische gevolgtrekking dat het gebruik van een motor bij 'assisted' wel tot bepaalde hoogte toe is gestaan. Let wel dat er dus een verschil is tussen GBoR en de snelheidsrecord van de WSSCR, bij het GBoR gaat het niet om de snelheid en maakt een paar 100 meter op de motor niets uit voor het eindresultaat, bij de WSSCR ligt dat buiten de haven logischerwijs anders.
Nou ja zeg, ik ben ik gesprek met Gia die zich afvraagt hoe zo'n recordpoging gecontroleerd wordt, ik begin helemaal nergens over. Jij begint met die domme opmerkingen over 'niet zo solo' en 'niet zo zeilen' omdat zij haar motor mag gebruiken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom begin je dan over dat wel of niet zonder hulp zeilen al of niet met motor?
Gezien het feit dat die categorie niet meer bestaat bij het GBoR, waar Laura dus voor zou gaan, zullen we het moeten doen met veronderstellingen, niet waar?quote:We doen weer aan veronderstellingen..
Ik zou zeggen: neem uw fietshelmpje en zeil fijn verder, Moussie
Ik ga er niet eens meer op in.
Je bent duidelijk geen zeiler, anders had je geweten dat het prima mogelijk is om onder zeil aan te meren in een haven. Sterker nog, het is onderdeel van iedere zeilcursus. De reden waarom het in Nederland meestal verboden is om in de haven te zeilen is de verminderde wendbaarheid waardoor er tijdens drukte in de haven ongelukken kunnen gebeuren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:29 schreef moussie het volgende:
Voor de rest, denk anders zelf even na .. zo'n havenmeester laat je onder zeil aanmeren met het risico dat steiger en boot naar de klote gaan? En als je wil vertrekken, hoe doe je dat, hoe kom je in beweging? Je gooit de touwen los en hijst de zeilen en hoopt er maar het beste van?
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:09 schreef SeLang het volgende:
Dat record boeit mij trouwens helemaal niet. Ik vind het gewoon leuk dat dat vrouwtje de wereld rond gaat zeilen. VOC mentaliteit enzo...
Kan ze mooi aan wennen dan. Dat overkomt zelfs de meest geoefende zeezeilers.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Laura is zeeziek....
van dur site
Maar in een vreemde haven navigerend onder zeil met wind uit een bepaalde hoek in een 36-voeter is niet iets wat je kan vergeljiken met een Splash in een haventje aan meer. Motor is veel veiliger, ook voor andere schepen die dan niet rekening hoeven te houden met een boot die zo nodig moet zeilen in de havenkom bij aanloopquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je bent duidelijk geen zeiler, anders had je geweten dat het prima mogelijk is om onder zeil aan te meren in een haven. Sterker nog, het is onderdeel van iedere zeilcursus. De reden waarom het in Nederland meestal verboden is om in de haven te zeilen is de verminderde wendbaarheid waardoor er tijdens drukte in de haven ongelukken kunnen gebeuren.
Met een boot van een meter of 12 kun je tot windkracht 4 gecontroleerd en veilig een haven binnen lopen onder zeil, als het harder gaat waaien vangt het tuig te veel wind waardoor het lastiger wordt om de snelheid uit de boot te halen. Bij kleinere bootjes kun het nog prima tot windkracht 7. Toen ik nog Splash zeilde (bootje vergelijkbaar met een Laser) was het geen probleem om voor de wind aan te komen zeilen met windkracht 5-6 en dan in een klap de boot stil te leggen door sterk op te loeven en het zeil los te laten. Een been in het water houden deed vervolgens de rest.
Ook weg varen is geen probleem, zelfs niet aan lager wal mits er niet te veel golfslag staat (een redelijke aanname in een haven) en de boot niet al te groot is. Een zetje, en goed aan de wind sturen geven je dan snel voldoende afstand van de wal om veilig weg te kunnen varen. Een motor dient echt puur het gemak en zorgt voor meer veiligheid in een drukke haven, technisch gezien is het niet nodig.
Dat zeg ik dus ook.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:33 schreef Rookert het volgende:
Motor is veel veiliger, ook voor andere schepen die dan niet rekening hoeven te houden met een boot die zo nodig moet zeilen in de havenkom bij aanloop
Ja ik had dat niet gelezen, non-discussie over recordsquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus ook.Maar het kan wel, moussie doet alsof het echt onmogelijk is, alsof een boot onder zeil een soort ongecontroleerd projectiel is.
Zelfs met een boot 36 voeter kun nog wel onder zeil de haven binnen komen als je de boot goed kent. Maar praktisch is het niet en bij drukte is het niet veilig en dus wordt gewoon meestal de motor gebruikt.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:Ik ben al weer twee dagen onderweg en geniet van de rust en ruimte om mij heen.Momenteel een goede wind na een dag weinig wind,dus motor erbij
Ze is nog niet begonnenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 07:06 schreef dylany het volgende:
[..]
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Ik had begrepen dat de reis rond de wereld gezeild zou worden.
Lees anders even terug wat ik daarvoor zei. Ik zei dat het in veel havens verboden is om onder zeil binnen te varen. Ik zeg nergens dat het niet kan, anders had ik dat woordje 'veel' wel weggelaten. En bij gebrek aan een online bron om die bewering te staven appelleer ik aan de logica en geef ik aan waarom dat zo is, zo'n havenmeester kan immers niet ruiken hoe goed jij bent/je boot kent, die neemt het risico gewoon niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus ook.Maar het kan wel, moussie doet alsof het echt onmogelijk is, alsof een boot onder zeil een soort ongecontroleerd projectiel is.
Zelfs met een boot 36 voeter kun nog wel onder zeil de haven binnen komen als je de boot goed kent. Maar praktisch is het niet en bij drukte is het niet veilig en dus wordt gewoon meestal de motor gebruikt.
Het hangt ook van de boot af, een logge Lemsteraak van 12 meter is minder goed te controleren onder zeil dan een Bavaria 36.
Tja je moet wat als je je aan de leerplicht wil onttrekken.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
tja.. Het is niet zo erg 'solo' niet zo erg 'zeilen' en niet zo erg 'record'..het is meer een plezierreisje. Op zich prima, maar ja, het moet een naam hebben. De sponsor wil ook wat.
Het kan me werkelijk niks schelen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Lees anders even terug wat ik daarvoor zei. Ik zei dat het in veel havens verboden is om onder zeil binnen te varen. Ik zeg nergens dat het niet kan, anders had ik dat woordje 'veel' wel weggelaten. En bij gebrek aan een online bron om die bewering te staven appelleer ik aan de logica en geef ik aan waarom dat zo is, zo'n havenmeester kan immers niet ruiken hoe goed jij bent/je boot kent, die neemt het risico gewoon niet.
Ik veronderstel zomaar dat de WSSCR dat ook weet, dat je in veel havens je motor moet gebruiken, mi is de logische conclusie dan dat je tijdens een WSSCR-poging assisted je motor mag gebruiken, in de haven.
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Tja je moet wat als je je aan de leerplicht wil onttrekken.
waarom reageer je dan?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het kan me werkelijk niks schelen.
Spuitje 11 geeft modderquote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:24 schreef spuitje het volgende:
If Laura completes the voyage, any record she claims would be unofficial and likely to be challenged. The Guinness' World Records and the World Sailing Speed Record Council have decided they will no longer recognize records for "youngest" sailors to avoid encouraging dangerous attempts.
bron
Say what? Sinds wanneer bepaal jij waarover anderen mogen praten op een forum? Als jij niet wil praten of lezen over records en regels en hoe die gecontroleerd worden lees je er maar over heen of zo.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:43 schreef Rookert het volgende:
[..]
Praat ook even voor jezelf aub moussie, kappen moet van beide kanten komen![]()
Thanks, klaar
Hoe bedoel je dit?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Say what? Sinds wanneer bepaal jij waarover anderen mogen praten op een forum? Als jij niet wil praten of lezen over records en regels en hoe die gecontroleerd worden lees je er maar over heen of zo.
Dat je op een forum over hetgeen jij een 'non-discussie' vindt heen moet gaan lezen als je er niets van wil weten.quote:
Ze schiet al lekker op!quote:Nog 170 zeemijlen naar de Canarische eilanden. Guppy loopt geweldig. Met twee "zeiltjes" op, de genua en de stormfok haal ik 6 knoop. Gisteren rolde Guppy nogal omdat ik de wind schuin van achteren had. Ik ben nu 4 dagen op zee en voel me prima.Ik ben inmiddels helemaal in mijn ritme en de macaroni die ik heb gekookt smaakt best. Af en toe zie ik in de verte een zeilboot en er kwam er ook een me tegemoet, een heel aparte ervaring op zee! Dolfijnen komen geregeld kijken of het goed met me gaat.
Bah, ruime wind/plat op de oceaanquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:45 schreef BabeWatcher het volgende:
Van haar site:
[..]
Ze schiet al lekker op!Laura
Dolfijnenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:45 schreef BabeWatcher het volgende:
Van haar site:
[..]
Ze schiet al lekker op!Laura
Nonstop zeilen (voor zover mogelijk qua proviand en brandstof) doet bijna niemand. Alleen de echte snelheidsrecordjagers willen dit, het is namelijk ook doodzonde van de schitterende plekken waar je komtquote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:21 schreef livelink het volgende:
Ze is alweer klaar met de eerste etappe. Nu mag ze op de Canarische eilanden wachten tot ze weer veilig verder kan varen. Ik weet niet, toch een tikje een anticlimax. Hoe zit dat dan met mensen die non-stop zeilen? Nemen die een hele andere route of zo?
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:26 schreef trolololo het volgende:
Hier is ze nog best knap
[ afbeelding ]
Loop binnen bij boekhandel en zoek de Waterkampioen. Staat interview in met pedobear foto'squote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:26 schreef trolololo het volgende:
Hier is ze nog best knap
[ afbeelding ]
Scan ze in en PM ze naar mij.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:33 schreef Rookert het volgende:
[..]
Loop binnen bij boekhandel en zoek de Waterkampioen. Staat interview in met pedobear foto's
Wel mooie verder
Serieus?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:33 schreef Rookert het volgende:
[..]
Loop binnen bij boekhandel en zoek de Waterkampioen. Staat interview in met pedobear foto's
Je kunt ook de echte bazenroute doen. Dan meer je aan op Pitcairn, of Tristan da Cunha, of Ile Amsterdam. Tis al aardig dat Laura St. Helena wil aandoen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:24 schreef Rookert het volgende:
Nonstop zeilen (voor zover mogelijk qua proviand en brandstof) doet bijna niemand. Alleen de echte snelheidsrecordjagers willen dit, het is namelijk ook doodzonde van de schitterende plekken waar je komt
Een echte bazenroute is in de winter (in de zomer hier dus) de wereld rond zeilen via Kaap de Goede Hoop naar Tasmanie en dan ten zuiden van Nieuw-Zeeland langs naar Kaap Hoorn. Ook wel de Roaring Forties en de Furious Fifties genoemd.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 02:58 schreef Perico het volgende:
Je kunt ook de echte bazenroute doen.
Durf je de Waterkampioen niet te kopen?quote:
En het orkaanseizoen duurt officieel tot 30 november ? Blijft ze nou drie maanden daar dan?quote:Zeilmeisje zeeziek
AMSTERDAM - Laura Dekker, die zaterdag vanaf Gibraltar aan haar soloreis begon, is al zeeziek geweest.
"Door het rollen van Guppy heb ik een beetje last gehad van zeeziekte", aldus Dekker op haar blog. "Gelukkig gaat dat nu beter."
Verder is ze tevreden over de reis, die 'lekker vlot' gaat. "Nu lig ik op de Canarische eilanden met de eerste ettape van mijn reis achter de rug." Daar wacht Laura het einde van het orkaanseizoen af
Orkaanseizoen voor haar route misschien, weet niet precies hoe het werkt. Kennissen van ons hebben een rondje Atlantic gedaan en zijn pas eind november naar Suriname overgestoken ja, deden ze 2 weken over.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En het orkaanseizoen duurt officieel tot 30 november ? Blijft ze nou drie maanden daar dan?
Dat lijkt me sterk.. De sponsor gaat niet 3 maanden zitten wachten tot ze een keer uitvaart.. Die wil de aandacht van het publiek vasthouden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En het orkaanseizoen duurt officieel tot 30 november ? Blijft ze nou drie maanden daar dan?
Een ondernemende stoere meid!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:12 schreef barthol het volgende:
Was toch al lang bekend dat ze daar op de Canarische eilanden een paar maanden zou blijven.
Daarna vaart ze eerst naar de Kaapverdische eilanden, en waarschijnlijk begin december doet ze vandaaruit de oversteek naar Barbados.
Het was maar een grapje hoorquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:49 schreef Rookert het volgende:
[..]
Niet echt, maar als ie dat al leuk vindt ()..
Ik scan ze nu wel ff in
Ze mag de wereld rondzeilen in haar uppie.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dat haar ouders zo'n 'glamour/sexploitation'-fotoshoot toelaten zeg
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:26 schreef trolololo het volgende:
Hier is ze nog best knap
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:08 schreef Rookert het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En voor de liefhebbbers
[ afbeelding ]
Het Laura Dekker-adoratie topicquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:43 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]![]()
Dat zeg ik al vanaf het begin!
Helaas krijg ik geen toestemming om een adoratietopic over haar te openen.quote:
En terechtquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:54 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Helaas krijg ik geen toestemming om een adoratietopic over haar te openen.
Je kan haar toch ook adoreren als zeilster? Ik adoreer Miley als zangeres!quote:
Hoe oud ben je zelf?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:07 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Je kan haar toch ook adoreren als zeilster? Ik adoreer Miley als zangeres!
serieuze pedo issuesquote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Moet je even naar haar fotoboek kijken
Haar pa stemt met alles in wat aandacht oplevert.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dat haar ouders zo'n 'glamour/sexploitation'-fotoshoot toelaten zeg
Eensch is, dan ben je echt ueberbaas. Alhoewel mij het ultieme vaaravontuur lijkt, om zo rond de Kerst de Southern Ocean vanuit Auckland over te steken op een degelijk schip, en dan uiteindelijk aan te meren in McMurdo Sound op het vasteland van Antarctica, de meest zuidelijke ankerplaats ter wereld.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 03:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een echte bazenroute is in de winter (in de zomer hier dus) de wereld rond zeilen via Kaap de Goede Hoop naar Tasmanie en dan ten zuiden van Nieuw-Zeeland langs naar Kaap Hoorn. Ook wel de Roaring Forties en de Furious Fifties genoemd.![]()
Onderbouw verwend, bekakt en arrogant eens?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 07:27 schreef MantaGSi het volgende:
C.J. Jones, 14, is believed to have killed his sisters and then set fire that killed his mom and brother, before cutting his own throat.
Daar heb ik bijna meer respect voor dan Laura.
Heeft trouwens ook meer nieuwswaarde.
Sorry, heb iets tegen die verwende,bekakte en arrogante snol.
Als ze die boot nou zelf gemaakt had of eeeh zelf betaald.
Het in 7 maanden doet ofzo zoals de "normale" kindertjes.
Zou ik zeggen: "Chapeau!!" Maar nu even niet. ok
Verwend: Mooie tweede boot,creditcards van pa gebruiken,lekker zelf op het vliegtuig stappen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:08 schreef Rookert het volgende:
[..]
Onderbouw verwend, bekakt en arrogant eens?
Okee je bent dom, just checkingquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:15 schreef MantaGSi het volgende:
[..]
Verwend: Mooie tweede boot,creditcards van pa gebruiken,lekker zelf op het vliegtuig stappen.
Bekakt: Der mooie bloesje en der RRRRR misschien.
Arrogant: Kijk mij is een aandacht hebben en poseren voor alle journalisten die maar opdraven.
En kan me geen reet schelen wat iedereen er van vind : ik wil een koekje eeeh varen..
Zo goed?
Dat je niet zo veel met haar hebt ok, maar hoe kun je nu 'bijna meer respect' hebben voor iemand die zijn hele familie uitmoord...?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 07:27 schreef MantaGSi het volgende:
C.J. Jones, 14, is believed to have killed his sisters and then set fire that killed his mom and brother, before cutting his own throat.
Daar heb ik bijna meer respect voor dan Laura.
Heeft trouwens ook meer nieuwswaarde.
Sorry, heb iets tegen die verwende,bekakte en arrogante snol.
Dat is meer omdat het een vage inteeltbende daar is. Het betekent niet zozeer dat je daar 's avonds niet over straat kan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 01:06 schreef Perico het volgende:
[..]
Overigens lees ik dat Laura wel licht denkt over het aandoen van een boel eilandjes in de Pacific. Zo is er zelfs op het meest afgelegen Pitcairn een gevangenisje neergezet omdat 6 man schuldig waren bevonden aan sexueel misbruik van jonge meisjes.
quote:Weblog van Laura
land in zicht
Na 4 dagen alleen maar water verscheen vanochtend weer een stukje land. Ik kon het land helaas eerder op de radar zien dan buiten omdat het zicht niet zo erg goed was.
Dat verbeterde gelukkig tegen de middag en alle wolken trokken zelfs weg en maakten plaats voor een lekker warm zonnetje.
Nu lig ik op de canarische eilanden met de eerste etappe van mijn reis achter de rug.
Het was een geweldige eerste etappe waar ik met een goed gevoel op terug kan kijken.
Slapen,eten navigeren en alle andere dingen aan boord gingen me goed af, en zowel het weer als mijn ritme op de boot werden met de dag beter.
Ik zal voorlopig weer even tegen land aan moeten kijken, maar met het heerlijke weer en prachtig uitzicht hier zal dat wel lukken.
Sorry dat de engelse site niet bijgewerkt werd en dat de blogs soms wat kort van informatie waren. Maar het lukte niet helemaal om op zee alles goed te krijgen.
Ik zal het nu proberen weer in orde te maken.
Laura
Het lijkt me wel de schrijfstijl van een 14 jarige.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Schrijft ze haar stukjes wel solo? Of is dat ook 'assisted'?
Dit gedeelte vind ik ook echt onverantwoordelijk van de ouders. Het klinkt een beetje wereldvreemd als je denkt dat je in alle havens rond de wereld gewoon kan aanleggen en vriendjes kan worden met iedereen die daar aanwezig isquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 01:06 schreef Perico het volgende:
[..]
Eensch is, dan ben je echt ueberbaas. Alhoewel mij het ultieme vaaravontuur lijkt, om zo rond de Kerst de Southern Ocean vanuit Auckland over te steken op een degelijk schip, en dan uiteindelijk aan te meren in McMurdo Sound op het vasteland van Antarctica, de meest zuidelijke ankerplaats ter wereld.
77 graden Zuid, dan heb je ook meteen de sensational sixties en seventies gehad.
Overigens lees ik dat Laura wel licht denkt over het aandoen van een boel eilandjes in de Pacific. Zo is er zelfs op het meest afgelegen Pitcairn een gevangenisje neergezet omdat 6 man schuldig waren bevonden aan sexueel misbruik van jonge meisjes.
Iedere verstokte eilandbewoner zou haar echt wel willen geven! Niet alleen Somalische piraten...
Klopt, vandaar dat ze ook zoveel geld nodig heeft...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:09 schreef livelink het volgende:
Volgens mij ontmoet ze bij elke haven familie en/of crew.
Meeste zeilers zijn wel een bepaald type mensen hoor, echte aso's hebben vaak een motorboot en die doen niet aan wereldreizen, want het vliegtuig is snellerquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:38 schreef megamandy het volgende:
[..]
Dit gedeelte vind ik ook echt onverantwoordelijk van de ouders. Het klinkt een beetje wereldvreemd als je denkt dat je in alle havens rond de wereld gewoon kan aanleggen en vriendjes kan worden met iedereen die daar aanwezig is
Wat had ik toch graag met haar meegegaan. Lekker ver weg van de CDA-crisis en wateroverlast.quote:Het weer is nog steeds prachtig hier en op een paar valwinden na is het windstil en dus bijna niet uit te houden in de volle zon.
Gelukkig heb ik een zonnezeiltje boven de kuip en daar vertoef ik dus de hele dag onder.
Het was lekker om weer een hele nacht door te slapen. Maar ik wil toch ook wel weer de zee op.
Nu ik hier toch ben wil ik graag meer eilanden zien. het duurt nog even voordat het stormseizoen over is en ik heb dus alle tijd voordat ik weer naar een ander eiland vaar.
In Nederland zijn de meest scholen alweer begonnen, en dus ben ik ook maar weer langzaam in de schoolboeken gedoken.
Want dat hoort er nu eenmaal bij, maar ik vind het niet zo erg hoor.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:59 schreef Rookert het volgende:
[..]
Meeste zeilers zijn wel een bepaald type mensen hoor, echte aso's hebben vaak een motorboot en die doen niet aan wereldreizen, want het vliegtuig is sneller![]()
En hoe meer afgelegen de haven ligt, hoe hechter de band met andere zeilers zal zijn aangezien je dezelfde ervaring hebt opgedaan; ze is dan een van hen
Ik zou mijn tweeloops altijd geladen klaar hebben liggen in haar positie.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Jij denkt geloof ik echt dat de hele wereld eruit ziet als nederland he?
Als je al niet tegen een 'CDA-crisis' en een beetje water kunt, inderdaad wel jaquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:22 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik zou mijn tweeloops altijd geladen klaar hebben liggen in haar positie.
Over welk punt gaat ditquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Jij denkt geloof ik echt dat de hele wereld eruit ziet als nederland he?
Alleen al dat comment zegt meer over jezelf dan over mij.quote:
ok ok,verander ik het in deze.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat je niet zo veel met haar hebt ok, maar hoe kun je nu 'bijna meer respect' hebben voor iemand die zijn hele familie uitmoord...?
Waarom wacht ze niet gewoon in Nederland (op schoolquote:Weblog van Laura
Het weer is nog steeds prachtig hier en op een paar valwinden na is het windstil en dus bijna niet uit te houden in de volle zon.
Gelukkig heb ik een zonnezeiltje boven de kuip en daar vertoef ik dus de hele dag onder.
Het was lekker om weer een hele nacht door te slapen. Maar ik wil toch ook wel weer de zee op.
Nu ik hier toch ben wil ik graag meer eilanden zien. het duurt nog even voordat het stormseizoen over is en ik heb dus alle tijd voordat ik weer naar een ander eiland vaar.
In Nederland zijn de meest scholen alweer begonnen, en dus ben ik ook maar weer langzaam in de schoolboeken gedoken.
Want dat hoort er nu eenmaal bij, maar ik vind het niet zo erg hoor.
Omdat ze 'een beetje losbandig wil leven', een plezierreisje rond de wereld wil maken maar daar geen geld voor heeft. En het dus maar een recordpoging noemt zodat ze een sponsor kan krijgen. Met zulke lange onderbrekingen doe je er wel twee jaar over ja.. Gelukkig zijn er iig oa afspraken over onderwijs gemaakt, want dat was ook niet helemaal de bedoeling, geloof ik..quote:Op zondag 29 augustus 2010 08:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom wacht ze niet gewoon in Nederland (op school) af tot het orkaanseizoen voorbij is als toch nog heel lang duurt?
Wat voor afspraken zijn dat dan?quote:Op zondag 29 augustus 2010 08:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er iig oa afspraken over onderwijs gemaakt, want dat was ook niet helemaal de bedoeling, geloof ik..
Ze heeft opdrachten die ze moet inleveren en die worden beoordeeld. De scholen in midden Nederland wilm vorige week begonnen, noorden begint morgen en het zuiden pas volgende week dacht ik. Bovendien doe je de 1e week toch niks, dus als ze zegt dat ze langzaam begint kan dat prima hoor.quote:Op zondag 29 augustus 2010 08:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom wacht ze niet gewoon in Nederland (op school) af tot het orkaanseizoen voorbij is als toch nog heel lang duurt?
Je kunt, als je dat wilt, naar de wereldschool gaan. Handig voor kinderen van ouders die voortdurend reizen enzo.quote:Op zondag 29 augustus 2010 11:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ok, werkt dat zo. En men doet de eerste week kennelijk toch niets....
Maar dan nog: waarom zit ze daar ik dacht 2 maanden vakantie te vieren, terwijl ze gewoon nog naar school etc kan gaan?
Het idee staat me ook niet tegen nee.. Lekker twee jaar uittrekken om met eigen boot de wereld rond te zeilen, op je gemak, in etappes, tegelijk vowassenenonderwijs/wereldschool te volgen en er nog een zak geld aan overhouden ook.quote:
Denk niet dat je geld overhoudt gastquote:Op zondag 29 augustus 2010 17:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het idee staat me ook niet tegen nee.. Lekker twee jaar uittrekken om met eigen boot de wereld rond te zeilen, op je gemak, in etappes, tegelijk vowassenenonderwijs/wereldschool te volgen en er nog een zak geld aan overhouden ook.
Goed geregeld, toch?
Straks bedenkt de rechter zich, of gaat Jeugdzorg in hoger beroep. Laura heeft groot gelijk om meteen weg te gaan. De volgende rit gaat van Madeira naar Gran Canaria, vanaf daar gaat ze de Atlantische over.quote:Op zondag 29 augustus 2010 11:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ok, werkt dat zo. En men doet de eerste week kennelijk toch niets....
Maar dan nog: waarom zit ze daar ik dacht 2 maanden vakantie te vieren, terwijl ze gewoon nog naar school etc kan gaan?
Dat is apart, wel vanaf het Portugese Madeira kunnen vertrekken maar de officiële start van de reis vanuit Gibraltar doen omdat ze in Portugal niet mocht vertrekken omdat ze geen 18 was....quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:37 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Straks bedenkt de rechter zich, of gaat Jeugdzorg in hoger beroep. Laura heeft groot gelijk om meteen weg te gaan. De volgende rit gaat van Madeira naar Gran Canaria, vanaf daar gaat ze de Atlantische over.
Eerlijk gezegd denk ik dat ze straks geld tekort komt. Er valt geen record meer te vestigen dus de belangstelling van de pers zal naarmate de tijd verstrijkt afnemen. Laura ontloopt de pers zoveel mogelijk, en dat is iets wat sponsoren waarschijnlijk ook niet echt leuk zullen vinden. Die willen nu eenmaal, en terecht, waar voor hun geld.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:11 schreef Rookert het volgende:
[..]
Denk niet dat je geld overhoudt gast
Maar is men hier nou jaloers, dat dit zomaar kan in Nederland ofzo?Laat haar lekker of regel het zelf
Tja... Ik heb met Google Earth gekeken, maar de haven waar ze nu zit is nog kleiner dan die van Urk, het lijkt me sterk dat de Portugese Kustwacht onze Laura hier gaat oppakken.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is apart, wel vanaf het Portugese Madeira kunnen vertrekken maar de officiële start van de reis vanuit Gibraltar doen omdat ze in Portugal niet mocht vertrekken omdat ze geen 18 was....
De rechter bedenkt zich mogelijk pas als Jeugdzorg in beroep gaat, en die hebben direct na de uitspraak van de rechter dat ze mocht gaan, gezegd dat ze niet in beroep gaan.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:37 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Straks bedenkt de rechter zich, of gaat Jeugdzorg in hoger beroep. Laura heeft groot gelijk om meteen weg te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |