Laatste nieuws: http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:Laura heeft een droom. Ze wil de jongste solozeiler zijn die rond de wereld zeilt. Als ze dit plan in augustus 2009 openbaar maakt, in een interview in het AD, komt er een stortvloed aan reacties los. Niet alleen van sympathisanten, ook van Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming. Met dramatische gevolgen. Laura moet gestopt worden. Rechtszaken volgen. Er is zelfs sprake van uithuisplaatsing en Bureau Jeugdzorg laat haar onder toezicht stellen. Dat betekent dat ze haar wereldreis voorlopig kan vergeten. Haar teleurstelling is immens. Naarmate het bureaucratisch net zich om haar sluit, verliest Laura bijna haar levenslust. In een wanhoopspoging haar vrijheid te herwinnen, vlucht ze in december 2009 naar Sint Maarten. Ze wordt ontdekt en onder politiebegeleiding naar Nederland teruggebracht. Bureau Jeugdzorg eist opnieuw uithuisplaatsing, maar die wijst de rechter gelukkig af. Dan gaat er bij Laura een knop om. Er moet een uitweg zijn! Ze vindt haar vechtlust terug. Ze zorgt voor een nieuwe boot, een flinke tweemaster. Ze volgt allerlei cursussen en zeilt in juni 2010 in een weekend op en neer naar de Engelse oostkust om te bewijzen wat ze kan. Op 27 juli 2010 doet de Rechtbank in Middelburg uitspraak over de door Bureau Jeugdzorg geëiste ondertoezichtstelling. Zal ze haar vrijheid terugkrijgen en op wereldreis kunnen gaan?
Maar, hoe zit het nou met dat wereldrecord? http://www.kovandijkverte(...)ess-book-of-records/quote:We zijn best opgeschoten en nu begonnen met de oversteek van de golf van Biskaje.
Eindelijk is het lekker weer en de zon schijnt het is bijna windstil en we hebben de spinaker gehesen en hebben een topsnelheid van wel 1,9 knoop haha.
De zee is prachtig blauw en ik heb voor papa macaroni klaar gemaakt en hij vind het erg lekker.
Ook ben ik blij met de groetjes van opa en oma met Spot gaat het gelukkig ook erg goed verder heb ik ook al wat aan mijn school gedaan.
Via de iridium sateliet telefoon kan ik gelukkig contact houden met het team en mijn familie.
We hebben nu 526 mijl gevaren en de koers is nu 190 graden.
Doei Laura
Speculeer en discussieer hier verder!quote:Onder luid applaus ontving Mike Perham het felbegeerde certificaat verbonden aan een notering in het Guinness World Records Book. De uitgever van dat boek vertelde de verslaggevers van Nova dat mocht Laura de tocht gaan maken en volbrengen zij een notering in het Guinness World Records Book kan vergeten. “Wij vinden één recordhouder wel genoeg en willen voorkomen dat mensen gevaarlijke dingen gaan doen om records te kunnen breken.”
yupquote:Op maandag 9 augustus 2010 03:22 schreef Braddie het volgende:
Lijkt me ook, wat een bullshit dat ze er niet in zou mogen.
Ze is toch de jongste zeilster dan?
Nee hoor, moet veel sneller kunnen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 03:31 schreef Braddie het volgende:
Dat zegt al genoeg feitelijk!.
Alhoewel, ze is ook alweer 17 als ze de solo tocht heeft volbracht.
Ja, maar ze zeilt niet alleen, alleen al dat feit is een reden om er niet in te komen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 03:22 schreef Braddie het volgende:
Lijkt me ook, wat een bullshit dat ze er niet in zou mogen.
Ze is toch de jongste zeilster dan?
Wat bedoel je met ''ze zeilt niet alleen'''? Het is toch een solo tocht?quote:Op maandag 9 augustus 2010 07:20 schreef dylany het volgende:
[..]
Ja, maar ze zeilt niet alleen, alleen al dat feit is een reden om er niet in te komen.
Onder begeleiding?quote:Op maandag 9 augustus 2010 07:29 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wat bedoel je met ''ze zeilt niet alleen'''? Het is toch een solo tocht?
vanaf portugal zeilt ze toch alleen omdat dat het startpunt is.quote:Op maandag 9 augustus 2010 07:39 schreef dylany het volgende:
[..]
Onder begeleiding?
Tuurlijk is het geen echte solotocht.
Inderdaad. Had eerst gelezen dat ze in de havens waar ze stopt wel door familie/vrienden wordt opgevangen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 08:53 schreef haarmand het volgende:
[..]
vanaf portugal zeilt ze toch alleen omdat dat het startpunt is.
er zullen zo nu en dan wel bootjes mee varen maar ze zal toch alleen zijn.
Ze moeten natuurlijk ook een selectie maken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 03:10 schreef LinkseVriend het volgende:
Ze kan dus terug naar huis keren. Alle commotie voor niets geweest.![]()
Eigenlijk onzin dat GWRB nu vindt dat het te gevaarlijk is. Volgens mij zit er aan veel meer records wel een beetje gevaar. Als men het record hamburger of taart eten wil verbreken kan men daardoor ook zo instorten. En net zoiets als het record paalzitten gaan verbeteren en dan geraakt worden door de bliksem, want ja op het weer heb je geen invloed.
Dat is idd zo, er is een team dat naar een aantal havens gaat, of zoals in haar reisplan staat:quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Had eerst gelezen dat ze in de havens waar ze stopt wel door familie/vrienden wordt opgevangen.
Zie hier het hele reisplan met alle stops: http://www.lauradekker.nl(...)De_Passaat_Route.pdfquote:Bij de langere tussenstops is het team ter plekke aanwezig. Deze pauzes worden benut om Laura te
helpen met haar werk voor school en haar te laten bijkomen. Het team controleert daar haar fysieke
en geestelijke toestand en er is tijd en ruimte om haar boot te onderhouden als daar hulp bij nodig zou
zijn.
Ik zeg het eerlijk: ik werd een beetje emotioneel van jouw verhaalquote:Op maandag 9 augustus 2010 10:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ze moeten natuurlijk ook een selectie maken.
Toen ik klein was heb ik ook een keer een poging gedaan om in het GBoR te komen. Ik had piepkleine bootjes gevouwen van papiertjes van een halve centimeter. En daar was ik heel trots op en ik was vast nu wereldkampioen kleine bootjes vouwen. Kreeg ik een brief terug: "heel knap hoor maar helaas, als we hier aan beginnen dan wordt het boek veel te dik."
Het vouwen van papieren mini-bootjes zou ik niet als heel gevaarlijk bestempelen...
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja.Zowel op zee als op binnenwater, en ik heb ook zeilles gegeven.
Een wereldreis hoeft van mij overigens niet. Ik moet er niet aan denken langer dan 3 dagen alleen maar water te zien, kustvaren is veel leuker.
![]()
Ik had begrepen dat ze onder begeleiding zeilde.quote:Op maandag 9 augustus 2010 08:53 schreef haarmand het volgende:
[..]
vanaf portugal zeilt ze toch alleen omdat dat het startpunt is.
http://www.nu.nl/binnenland/2305585/laura-dekker-vertrokken.htmlquote:Begeleiden
Een zogeheten walteam gaat haar op haar twee jaar durende reis begeleiden om onder meer de informatie over Laura op peil te houden.
Over de hele wereld is er veel belangstelling voor het 14-jarige meisje. Alle nieuwsfeiten zijn volgens haar woordvoerder de komende tijd op haar website lauradekker.nl te volgen.
Lees nou gewoon ff mijn postquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:59 schreef dylany het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat ze onder begeleiding zeilde.
[..]
http://www.nu.nl/binnenland/2305585/laura-dekker-vertrokken.html
Als je begeleid wordt zeil je niet alleen, toch?
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:9 augustus 2010
Wat een geweldige dag vandaag we hebben nog steeds goed weer en ik heb dolfijnen gezien en een walvis echt vet gaaf en super cool om te zien.
We schieten goed op en zijn al ruim over de helft in de golf van Biskaje. Stefan, mijn geheime vriendje, kanoode een stukje mee.
Al 685 mijl gevaren, koers nu 235 graden en snelheid 3 knoop.
Doei
quote:Eyeworks haalt contract zeilmeisje van tafel
AMSTERDAM - Het contract tussen film- en televisieproducent Eyeworks en zeilmeisje Laura Dekker gaat niet door. De twee partijen onderhandelden twee weken over de exclusieve rechten van de zeilreis om de wereld van de 14-jarige Dekker. Maar zij konden niet tot overeenstemming komen over het bedrag dat het zeilmeisje hiervoor zou krijgen. Dat heeft topman Robert van den Bogaard van Eyeworks woensdag gemeld.
Bron?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:55 schreef LinkseVriend het volgende:
Heeft niemand het haar nog vertelt dat ze niet in het WBOR komt?
Staat in de OP. Ze vinden het te gevaarlijk.quote:
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:32 schreef MrData het volgende:
Staat in de OP. Ze vinden het te gevaarlijk.
Vreemd, er staan vast wel meer gevaarlijke records in en ze hadden het haar dan ook moeten zeggen.quote:De uitgever van dat boek vertelde de verslaggevers van Nova dat mocht Laura de tocht gaan maken en volbrengen zij een notering in het Guinness World Records Book kan vergeten. “Wij vinden één recordhouder wel genoeg en willen voorkomen dat mensen gevaarlijke dingen gaan doen om records te kunnen breken.”
Dat is de uitgever die het zegt, niet de organisatie zelf, dus het is niet duidelijk atm hoe dat precies zit ..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:32 schreef MrData het volgende:
[..]
Staat in de OP. Ze vinden het te gevaarlijk.
Ik denk dat ze het niet willen aanmoedigen, straks krijg je idd 9 jarige kanojongetjes.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Vreemd, er staan vast wel meer gevaarlijke records in en ze hadden het haar dan ook moeten zeggen.
De Noordzee is wel aardig open zee. Sterker nog, mijn oom is piraat en die zegt dat het juist daar het heftigst kan spoken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:53 schreef megamandy het volgende:
Ik lees net dat ze nu al veel last had van water zeilboot, wordt dat niet alleen maar erger als je echt de open zee op gaat?
Terecht dat ze niet met Eyeworks in zee is gegaan (leuke woordspeling), dit zou een snoeihard wurgcontract zijn geweest, waarbij Laura praktisch eigendom van Eyeworks zou zijn geworden. Een onschuldig interviewtje met het jeugdjournaal zou er niet meer bij zijn. Ook zou ze haar eigen website moeten opgeven, de royalty's van haar boek moeten afdragen, etc.quote:
Je kunt ook nog het boek kopen dat haar oma binnenkort uitgeeft.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:29 schreef SeLang het volgende:
Zeilmeisje failliet.
Double dip recession is a bitch
Is dit hem?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:56 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Sterker nog, mijn oom is piraat
Ik denk van niet, maar wel tot het openen van een eigen topic: Robert Pershing Wadlow: The Gentle Giant (2.72m)quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:49 schreef BabeWatcher het volgende:
De langste persoon R.Waldow, 2m72, dat zou mensen kunnen aanzetten tot het slikken van groeihormonen.
Bron?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik kan hierbij bevestigen dat onze Laura niet in het Guinness Book of Records komt.....
Hun reactie was:quote:Inquiry : Hello, I heard a rumour that the GWR would not allow the dutch 14-year old sailor Laura Dekker to get registered in the Book in case she would fulfill her attempt to sail around the world as the youngest person. Is this true?
With kind regards,
Roberto Carlos
quote:Hi Roberto,
Thank you for your inquiry to Guinness World Records.
We do not recognize a record category for youngest sailor. We follow the same guidelines and standards as the WSSRC.
Best,
S.W.
PR and Marketing Assistant
Guinness World Records
45 West 45th Street, Suite 902
New York, NY 10036
Jij baas!!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb het nagevraagd bij de organisatie van het Guinness Book of Records zelf.
[..]
Hun reactie was:
[..]
van haar sitequote:11-8-2010
Jammer
Jammer dat we het gastenboek moeten uitzetten omdat vervelende mensen rare dingen schrijven.
Met mij gaat het erg goed en papa is in een vreet bui hij eet mijn hele voorraad op, chips, nootjes, koekjes, cola, chocolade niks is veilig.
We hebben sinds gisteren problemen met de zoutwaterpomp die heeft het begeven en ook de nieuwe gps/radar heeft kuren, er valen zomaar functies uit.
Dat was wel lastig met in de mist varen omdat je dan extra moet opletten zonder radar.
Gelukkig komt Peter met allemaal nieuwe spullen naar Portugal.
Verder is er niet veel te zien en te doen maar het is wel heel lekker weer hier.
Ik heb aardappelen met bruinebonen gemaakt en ook nog tomatensoep.
Het is ook rustig weer dus ik heb tijd voor mijn school boeken en heb een rooster gemaakt ik ben ook nog een boek aan het lezen.
Vanmorgen heb ik verse broodjes gebakken en vandaag heb ik weer dofijnen gezien en ook een haai we zijn al bij Noord Spanje (Kaap Finisterre).
Alle zeilen staan nu op de 2 fokken, grootzeil en de bazaan de wind is maar kracht 2-3 maar we halen toch bijna 6 knoop.
tot later.
Gastenboek sluiten vanwege de reacties...quote:
Tja, voorheen werd haar gastenboek gecensureerd.. Dat deden ze niet meer, begrijp ik?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:55 schreef bohgek het volgende:
[..]
Gastenboek sluiten vanwege de reacties...
Was te verwachten dat er een stel proleten daar gingen baggeren..
Jammer voor haar dat ze niet in het GBoR komt te staan, wat uiteindelijk toch haar doel was meen ik.
Dat zag ik ook , maar wat dan dit is , ze wil zonodig varen en dan heeft ze al moeite met dit soort reacties, en dan denk ik voor iemand die toch zo graag wil varen , mag je toch wel een dikkere huid kweken en wat meer tegen negatieve kritiek kunnen ook al ben je 14.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:55 schreef bohgek het volgende:
[..]
Gastenboek sluiten vanwege de reacties...
Was te verwachten dat er een stel proleten daar gingen baggeren..
Jammer voor haar dat ze niet in het GBoR komt te staan, wat uiteindelijk toch haar doel was meen ik.
Meh...waarschijnlijk zien die gewoon liever de naam veranderd van zeilmeisje in neukmeisje.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:01 schreef fioooon het volgende:
Tsja, je hebt altijd voor- en tegenstanders. Je hebt altijd temaken met de jaloezie van andere mensen.
Ik ben eigenlijk best wel jaloers ja..quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:01 schreef fioooon het volgende:
Je hebt altijd temaken met de jaloezie van andere mensen.
http://www.spitsnieuws.nl(...)j_zeilreis_laur.htmlquote:Toch camera's bij zeilreis Laura
De legendarische zeilreis van Laura Dekker wordt op video vastgelegd. Productiebedrijf MasMedia zal in Portugal camera's installeren in haar boot 'Guppy', wanneer de 14-jarige haar laatste voorbereidingen voor haar wereldreis treft. MasMedia onderhandelt momenteel met enkele Hilversumse partijen over de uitzendrechten.
Eyeworks
Toen Eyeworks afhaakte, leek het erop dat de registratie van Laura's reis in het water zou vallen: de zeildiva eiste veel waardoor Eyeworks alsnog buiten de boot viel. Mogelijk gaat een Nederlandse omroep nu aan de haal met de uitzendrechten.
Laura kan zelf bepalen of en wanneer de camera's aanstaan. Ook mag zij achteraf nog bepalen dat filmpjes niet worden uitgezonden.
'Geen Big Brother'
"Wij willen geen Big Brother-achtig programma gaan maken", zegt Marijke Schaaphok van MasMedia. "Het zeilen komt voorop, en pas daarna de exploitatie van de beelden." Laura wordt tijdens haar reis ook enkele keren geïnterviewd in havens waar ze aanmeert.
Slim bedacht.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 05:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)j_zeilreis_laur.html
Vraagje: hoe vaak hebben jullie haar nou live gezien op de TV in dat jaar? Twee keer jeugdjournaal was het toch en dan nu, na de uitspraak, bij Knevel&Brink? Hoeveel interviews met haar hebben jullie gelezen, of met pa? Zo goed als niets toch? Zij heeft destijds wat faq's in de krant beantwoord, voor de rest niets, en pa heeft als ik het goed heb maar 1 interview gegeven .. nou nou, wat een aandachtshoeren zijn het toch ook.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze hield toch helemaal niet van media-aandacht?
Oh nee, dat was alleen toen ze niet wegmocht
Dat zal 2 jaar lang afzien worden voor haar.....quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Meh...waarschijnlijk zien die gewoon liever de naam veranderd van zeilmeisje in neukmeisje.
Ik hou het niet bij, maar ik heb toch ook regelmatig haar moeder in de krant om aandacht horen vragen, ik heb gelezen dat haar oma nu een boek aan het schrijven is, ze krijgt nu een blog in de krant en ze heeft een contract afgesloten met een mediabedrijf. Kortom, ze gaat nu echt losquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Vraagje: hoe vaak hebben jullie haar nou live gezien op de TV in dat jaar? Twee keer jeugdjournaal was het toch en dan nu, na de uitspraak, bij Knevel&Brink? Hoeveel interviews met haar hebben jullie gelezen, of met pa? Zo goed als niets toch? Zij heeft destijds wat faq's in de krant beantwoord, voor de rest niets, en pa heeft als ik het goed heb maar 1 interview gegeven .. nou nou, wat een aandachtshoeren zijn het toch ook.
En in die tijd klaagde ze over ongewenste mediaaandacht, die ze wel eerst zelf zocht.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Vraagje: hoe vaak hebben jullie haar nou live gezien op de TV in dat jaar? Twee keer jeugdjournaal was het toch en dan nu, na de uitspraak, bij Knevel&Brink? Hoeveel interviews met haar hebben jullie gelezen, of met pa? Zo goed als niets toch? Zij heeft destijds wat faq's in de krant beantwoord, voor de rest niets, en pa heeft als ik het goed heb maar 1 interview gegeven .. nou nou, wat een aandachtshoeren zijn het toch ook.
Ze? Zij heeft haar moeder gevraagd om voor de zitting in de krant te spuien, eerst dat ze het er niet mee eens is, en de tweede keer dat ze het er nu wel mee eens is? En haar oma schrijft niet over Laura zelf als ik het goed heb begrepen maar over de handelswijze van Kinderbescherming. En tja, een blog in de krant en een contract met één mediabedrijf lijkt mij nou juist slim, zo hou je al die andere persmuskieten weg, je hebt exclusieve contracten op je eigen termen .. dus dat 'echt los' zie ik niet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik hou het niet bij, maar ik heb toch ook regelmatig haar moeder in de krant om aandacht horen vragen, ik heb gelezen dat haar oma nu een boek aan het schrijven is, ze krijgt nu een blog in de krant en ze heeft een contract afgesloten met een mediabedrijf. Kortom, ze gaat nu echt los![]()
Want dat een puber er niet alleen van droomt om iets aparts op de kaart te zetten maar ook probeert het waar te maken betekent dat het een verwend nest is? Al die kinderen op (internationale) kampioenschappen van het een of ander doen mee voor de lol, die zijn er niet om te winnen, het goud in de wacht te slepen? Nogmaals, zij heeft deze media-aandacht niet gezocht, zij is het juist zo goed als maar kan ontlopen, en ook nu, met dat contract, dekt zij zich af tegen ongewenste aandachtquote:En om een of andere reden past het bij mij allemaal niet in mijn beeld van een meisje dat wil zeilen omdat het haar roeping is en omdat ze de eenzaamheid en de uitdaging van het zeilen opzoekt. Steeds meer verschuift mijn beeld richting verwende puber die het gaat om de roem en het record. En dat is jammer
En als dit allemaal is voor de sponsors en als de aandacht eigenlijk niks voor Laura is, dan is het nog extra jammer. Want dan had ze beter kunnen wachten tot ze haar reis zelf bij elkaar had verdiend en dan had ze in alle rust haar roeping kunnen waarmaken en het zeilleven leiden dat ze wil leiden.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Nogmaals, zij heeft deze media-aandacht niet gezocht, zij is het juist zo goed als maar kan ontlopen, en ook nu, met dat contract, dekt zij zich af tegen ongewenste aandacht
http://www.nu.nl/binnenla(...)ert-in-portugal.htmlquote:Dekker staat nog geen media te woord. In de loop van de week geeft ze een persconferentie, waarin zij haar ervaringen van de afgelopen tien dagen en haar plannen voor de komende tijd uit de doeken zal doen.
Jij snapt niet dat het geven van een persconferentie de enige manier is om al die andere, ongewenste aandacht op een afstand te houden, niet alleen voor haar maar voor iedereen die in het middelpunt van de belangstelling staat? Of zit je hier nu te beweren dat de pers haar zou negeren als zij niet de aandacht had gezocht? Je weet nog wel dat het überhaupt in het nieuws kwam omdat een medewerker van de gemeente naar de krant stapte, niet Laura, niet haar vader, maar een leerplichtambtenaar?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:08 schreef dylany het volgende:
[..]
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)ert-in-portugal.html
Je hebt weer helemaal gelijk Moussie, Laura heeft toen de media niet gezocht, later niet en nu zoekt ze de media weer niet.
Mensen die denken dat Laura Dekkers media aandacht zoekt, echt.![]()
Oh? Ik dacht dat zij en haar vader in de eerste instantie de aandacht hadden getrokken door een website te lanceren, sponsors te zoeken en bekendheid hadden gegeven aan de recordpoging..quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat het geven van een persconferentie de enige manier is om al die andere, ongewenste aandacht op een afstand te houden, niet alleen voor haar maar voor iedereen die in het middelpunt van de belangstelling staat? Of zit je hier nu te beweren dat de pers haar zou negeren als zij niet de aandacht had gezocht? Je weet nog wel dat het überhaupt in het nieuws kwam omdat een medewerker van de gemeente naar de krant stapte, niet Laura, niet haar vader, maar een leerplichtambtenaar?
Ik heb nou echt geen zin om dat terug te zoeken, maar was jij niet een van diegenen die toen vonden dat die haastig uit de grond gestampte website (die overigens pas verscheen nadat er al kamervragen waren gesteld!!) een teken was van haar slechte voorbereiding?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh? Ik dacht dat zij en haar vader in de eerste instantie de aandacht hadden getrokken door een website te lanceren, sponsors te zoeken en bekendheid hadden gegeven aan de recordpoging..
Hoeven leerplichtambtenaren in hun baan geen rekening te houden met hun geheimhoudingsplicht?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Je weet nog wel dat het überhaupt in het nieuws kwam omdat een medewerker van de gemeente naar de krant stapte, niet Laura, niet haar vader, maar een leerplichtambtenaar?
Die slechte voorbereiding is evident.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb nou echt geen zin om dat terug te zoeken, maar was jij niet een van diegenen die toen vonden dat die haastig uit de grond gestampte website (die overigens pas verscheen nadat er al kamervragen waren gesteld!!) een teken was van haar slechte voorbereiding?
Om die piraatjes om haar boot straks neer te knallen zekerquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:51 schreef SeLang het volgende:
Kwa opleiding vind ik dat het zeilmeisje een aangepast programma moet volgen.
Beetje leren omgaan met wapens enzo...
Als ik het goed herinner werd er een verzoek bij de rechtbank ingediend door de leerplichtambtenaar, die zat te anticiperen op de opties die haar andere nationaliteiten boden, en de rol is gewoon openbaar ..quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:05 schreef dylany het volgende:
[..]
Hoeven leerplichtambtenaren in hun baan geen rekening te houden met hun geheimhoudingsplicht?
Kunnen ze zomaar naar de pers stappen om over mensen te verklaren?
Dat wist ik niet.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ert-in-portugal.htmlquote:Laura Dekker meert aan in Portugal
PORTIMAO - Zeilmeisje Laura Dekker is zaterdag aangekomen in de haven van de Portugese stad Portimao. Dat heeft haar manager zaterdag laten weten.
Het 14-jarige meisje vertrok tien dagen geleden vanuit Zeeland voor haar solozeiltocht rond de wereld. De afgelopen week heeft zij nog samen met haar vader gevaren. Het tweetal heeft onder meer gekeken of alle apparatuur op haar boot Guppy goed werkt.
Het is de bedoeling dat Laura over ongeveer een week koers zet naar de Canarische Eilanden.
Dekker staat nog geen media te woord. In de loop van de week geeft ze een persconferentie, waarin zij haar ervaringen van de afgelopen tien dagen en haar plannen voor de komende tijd uit de doeken zal doen.
Camera's
In Portimao worden ook de camera's geïnstalleerd waarmee mediabedrijf MasMedia de avonturen van het zeilmeisje gaat volgen.
Het is nog niet duidelijk wat er precies met de beelden gaat gebeuren. Het bedrijf praat momenteel met een aantal partijen in Hilversum over de uitzendrechten.
Je ontwijkt, daar ging het in deze niet om, het ging om de vermeende media-geilheid, toch? En de website is dus pas verschenen na de media-aandacht. In die tijd werd dat door menigeen, en als ik het goed herinner dus incluis jou, gebruikt om aan te tonen hoe slecht de voorbereiding was, ze hadden nog niet eens een site klaar.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die slechte voorbereiding is evident.
Daarom mocht ze ook niet weg, weet je nog?
Hoe kom je erbij???quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:50 schreef moussie het volgende:
[..]
Je ontwijkt, daar ging het in deze niet om, het ging om de vermeende media-geilheid, toch? En de website is dus pas verschenen na de media-aandacht. In die tijd werd dat door menigeen, en als ik het goed herinner dus incluis jou, gebruikt om aan te tonen hoe slecht de voorbereiding was, ze hadden nog niet eens een site klaar.
Hoeveel mijl is het eigenlijk?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:
In 10 dagen van NL naar Zuid Portugal, dat schiet nog best op eigenlijk.
Ik heb een redelijk goed geheugen, en als mij dat niet bedriegt was jij toentertijd nogal aan het benadrukken dat de haastig uit de grond gestampte website een teken was van haar slechte voorbereidingquote:
Hoezo openbaar, de rechtszaak vond plaats achter gesloten deuren. Wil je nu zeggen dat rechtszaken die over kinderen gaan wel achter gesloten deuren plaatsvinden maar verzoeken die hiertoe worden ingediend openbaar zijn? Wat je nu schrijft is iets trouwens weer heel anders dan wat je om 19.27 nog schreef. Toen schreef je dit:quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Als ik het goed herinner werd er een verzoek bij de rechtbank ingediend door de leerplichtambtenaar, die zat te anticiperen op de opties die haar andere nationaliteiten boden, en de rol is gewoon openbaar .. En tja, als je dat tegen komt in je inbox gaat er een belletje rinkelen, en een beetje journalist weet met die informatie binnen korte tijd te achterhalen om wie het gaat, zeker in zo'n kleinere gemeente
Dus nu was het ineens niet een medewerker van de gemeente die naar de krant stapte maar wist een journalist dat een leerplichtambtenaar een verzoek bij de een rechtbank had ingediend?quote:Je weet nog wel dat het überhaupt in het nieuws kwam omdat een medewerker van de gemeente naar de krant stapte, niet Laura, niet haar vader, maar een leerplichtambtenaar?
Dat lijkt me duidelijk.quote:Op zondag 15 augustus 2010 02:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb een redelijk goed geheugen, en als mij dat niet bedriegt was jij toentertijd nogal aan het benadrukken dat de haastig uit de grond gestampte website een teken was van haar slechte voorbereiding
van haar site 12-8quote:Het gaat echt geweldig
Hallo iedereen het gaat echt geweldig we varen vol zeil en halen bijna 9 knoop we varen al halverwege Portugal bij Figueira da Foz.
En ja ik moet het weer over mijn vader hebben nu heeft hij zijn teen gebroken hij slaapt nu maar het doet behoorlijk pijn.
Je kan hem ook nooit alleen laten! maar ik verzorg hem goed hoor haha straks ga ik weer lekker koken.
Ik hoor van Peter wat er in Nederland allemaal gebeurd dat zijn veel nieuwe dingen gaaf om te horen.
Ook zie ik steeds vaker dofijnen echt super vet om te zien en het water is hier zo mooi blauw.
De koers die we varen is zuid 181 graden, afstand afgelegd nu 704 mijl mooi weer en lekker windje.
Maar het wordt nu gefilterd. Dus, je mag er niet meer opzetten dat ze niet in het GBOWR komt.quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
van haar site 12-8
En het gastenboek is weer open!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Omdat dat ergens in de reacties staat....quote:
quote:Hoi Laura, Goed dat jullie een filter er op hebben zitten...
met sardientjesquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:20 schreef fioooon het volgende:
Wat zou het zeilmeisje nu aan het doen zijn? Net het ontbijt achter de rug in Portugal?
Gut gut, je gaat even muggenziften? Helaas, het artikel waarin stond dat de leerplichtambtenaar tegenover een krant verklaarde dat .. het is niet meer terug te vinden. En zaken die voor de rechtbank dienen, zaken die dus op de rol worden geplaatst, die informatie is gewoon openbaar, meestal staat daar dan ook bij of de zitting wel of niet openbaar is. Dus of de leerplichtambtenaar naar de krant gestapt is, of de krant naar de leerplichtambtenaar, I dunno, wat ik wel weet is dat ik eerder commentaar van de ambtenaar in de media las dan commentaar van een Dekker.quote:Op zondag 15 augustus 2010 07:49 schreef dylany het volgende:
[..]
Hoezo openbaar, de rechtszaak vond plaats achter gesloten deuren. Wil je nu zeggen dat rechtszaken die over kinderen gaan wel achter gesloten deuren plaatsvinden maar verzoeken die hiertoe worden ingediend openbaar zijn? Wat je nu schrijft is iets trouwens weer heel anders dan wat je om 19.27 nog schreef. Toen schreef je dit:
[..]
Dus nu was het ineens niet een medewerker van de gemeente die naar de krant stapte maar wist een journalist dat een leerplichtambtenaar een verzoek bij de een rechtbank had ingediend?![]()
Ik wist niet dat verzoeken bij rechtbanken voordat ze behandeld worden al openbaar zijn en ik wist al helemaal niet dat er geen privacywet van toepassing is als het kinderen betreft.![]()
Moussie, misschien wil je voortaan je elkaar tegensprekende berichten onderbouwen met links, dat is wel zo duidelijk.
En die reactie moet dan bewijzen dat er gefilterd wordt? Wat raar dat die er dan niet uitgefilterd is ..quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat dat ergens in de reacties staat....
Een reaktie van 12 augustus:
[..]
Dat is zeker raar voor mensen die er vanuit gaan dat de lezers niet mogen weten dat er gefilterd wordt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:58 schreef moussie het volgende:
[..]
En die reactie moet dan bewijzen dat er gefilterd wordt? Wat raar dat die er dan niet uitgefilterd is ..
Alleen vervelende reakties worden verwijderd. En onder vervelend wordt ook verstaan wanneer je zegt dat ze toch geen vermelding krijgt. Want wat ze niet wil weten, is vervelend.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:58 schreef moussie het volgende:
[..]
En die reactie moet dan bewijzen dat er gefilterd wordt? Wat raar dat die er dan niet uitgefilterd is ..
De stelligheid waarmee jij veronderstellingen als waarheid poneert blijft me keer op keer verbazen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Alleen vervelende reakties worden verwijderd. En onder vervelend wordt ook verstaan wanneer je zegt dat ze toch geen vermelding krijgt. Want wat ze niet wil weten, is vervelend.
Overigens mag je wel zeggen dat je het niet eens bent met de gang van zaken, als je daar bij zet dat je het wel erg stoer of knap vindt. Zeggen dat ze de leerplicht niet hoort te ontduiken, mag dus zonder meer ook niet.
Dat zeg IK niet. Reakties in haar gastenboek die daarover gingen zijn verwijderd, dát is wat ik zeg.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:25 schreef moussie het volgende:
.
Voor de rest wil het blijkbaar maar niet doordringen dat zij de leerplicht niet ontduikt,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |