abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 3 augustus 2010 @ 23:19:22 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_84834783
Vorige deel: Laura, het zeilmeisje aan wal. Deel heel erg veel.

quote:
Woensdag wil Laura Dekker beginnen aan haar solozeiltocht. Dat laat de 14-jarige op haar weblog weten, zo melden verschillende media.

Foto: Archief
Vanuit het Zeeuwse Den Osse zal ze met haar boot Guppy naar Portugal vertrekken. Laura's vader gaat met haar mee. Tijdens deze tocht zullen de laatste dingen op haar zeilboot getest en verbeterd worden. vanaf Portugal zal Laura dan haar reis alleen voortzetten.

Wanneer dat precies zal zijn is nog niet bekend, maar Laura heeft wel haast.
Want als zij de jongste solozeiler die de wereld rond voer ooit wil worden, moet ze snel vertrekken. Ze wordt binnenkort 15 en heeft weinig tijd om recordhoudster Jessica Watson in te halen. Als Laura zo'n twee jaar over de tocht doet, kan ze het record van Jessica Watson met een paar dagen verbreken.

De kinderrechter in Middelburg hief dinsdag de ondertoezichtstelling van Laura door Jeugdzorg op. En Laura's ouders vinden het goed dat Laura een poging doet de jongste solozeilster te worden die rond de wereld vaart.
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_84834882
Ik hoop dat ze verkracht wordt door zeepiraten :') . Dat zal d'r leren :6
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 3 augustus 2010 @ 23:22:35 #3
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_84834925
Morgen gaat ze vertrekken jongens w/
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 23:27:12 #4
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_84835119
Alleen de wereld rond... :')

Tweet van Paul de Leeuw: "Volgorde van de zeilrace die laura dekker gaat maken, in d'r 1 tje, is bekend: zeilboot 1 laura, boot 2 persdienst, boot 3 t/m 5 camera's."
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 23:29:20 #5
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_84835205
doei! *O*
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 23:30:11 #6
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_84835237
Welke wet wordt toegepast als zij op internationale water zeilt?
pi_84836805
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 23:30 schreef wolferl het volgende:
Welke wet wordt toegepast als zij op internationale water zeilt?
"Oog om oog, tand om tand" en "het recht van de sterkste".

Is die snol nu nog steeds niet weg?? :(
Rot 's op, trut. En blijf weg.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_84836846
Ik ben benieuwd hoe vaak ze gemiddeld per week klaarkomt op haar zeilbootje.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_84836892
:W :W
  woensdag 4 augustus 2010 @ 00:16:17 #10
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_84836929
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 00:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"Oog om oog, tand om tand" en "het recht van de sterkste".

Is die snol nu nog steeds niet weg?? :(
Rot 's op, trut. En blijf weg.
Anders roei ik er wel achteraan.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 00:17:37 #11
28033 Pek
je moet wat
pi_84836974
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 00:19:13 #12
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_84837031
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 00:17 schreef Pek het volgende:
[ afbeelding ]
LOL er staat lol :')
  woensdag 4 augustus 2010 @ 00:29:35 #13
28033 Pek
je moet wat
pi_84837412
Het geeft goed weer hoe ik over de hele zaak denk:

Als ze straks ergens in zwaar weer op de klippen loopt, dan is er een lol. Misschien wel een roflol, maar ik hoop dan toch ook wel dat iemand 911 belt, zodat ze gered wordt. Zo'n softie ben ik wel :@
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_84837549
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 00:29 schreef Pek het volgende:
Het geeft goed weer hoe ik over de hele zaak denk:

Als ze straks ergens in zwaar weer op de klippen loopt, dan is er een lol. Misschien wel een roflol, maar ik hoop dan toch ook wel dat iemand 911 belt, zodat ze gered wordt. Zo'n softie ben ik wel :@
Ik zou direct 911 bellen voor de kust van Portugal.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_84838987
Kom we gaan met FOK! voordoen als piraten voor de kust van waar ze weggaat. :D
pi_84839018
Hopen dat ze de over 5 dagen weer terug is :P
pi_84841980
quote:
BROUWERSHAVEN - De 14-jarige Laura Dekker vertrekt woensdagmorgen om negen uur vanuit Zeeland voor haar solozeiltocht rond de wereld.
© ANP

Eerst zeilt ze nog samen met haar vader naar Portugal. Ze willen dan de laatste dingen op haar boot Guppy testen en verbeteren.

Als de boot zeewaardig is, wil Dekker zo snel mogelijk koers zetten naar de Canarische Eilanden. Hier wacht zij mogelijk het einde van het orkaanseizoen op de Atlantische Oceaan af, dat tot december kan duren.

Afgelopen week hief de kinderrechter in Middelburg de ondertoezichtstelling van Laura door Jeugdzorg op. De ouders van Laura kregen weer gezag over haar. Daarmee viel de laatste belemmering weg om met de zeiltocht te beginnen.

Jongste zeilster

Als haar poging lukt, is ze de jongste zeilster ooit die onafgebroken de wereld rond zeilde. Het record staat nu op naam van de Australische Jessica Watson.

Film- en televisieproducent Eyeworks heeft met het meisje afgesproken de beelden van haar wereldreis exclusief te mogen gebruiken. Het is nog niet duidelijk wat het productiebedrijf er exact mee gaat doen.
© ANP
Nou Laura, heel veel succes. ;)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 08:46:16 #18
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_84842133
quote:
Zeiler Thomas Siffer heeft serieuze vragen bij tocht Laura Dekker
'Tocht Laura Dekker is totaal onverantwoord'

Morgenochtend kiest de amper 14-jarige Laura Dekker in het Nederlandse Brouwershaven het ruime sop voor haar solozeiltocht rond de wereld. Thomas Siffer zeilde drie jaar lang met vrouw en dochter langs dezelfde route en is fel gekant tegen 'zoveel jeugdige overmoed'.

Hoofdredacteur van het weekblad Story, Thomas Siffer, zeilde met zijn vrouw Els en dochter Luna de wereld rond. Hij schreef er het boek Land in zicht over. 'Met de moderne apparatuur is de trip op zich niet zo moeilijk. Het is zelfs relatief veilig.' Maar het avontuurlijke plan zelf vindt hij 'afgrijselijk en onverantwoord'.

1. Veel te jong

'Als Laura Dekker graag in haar eentje rond de wereld wil zeilen, moet ze dat vooral doen. Maar niet nu. Onderneem zoiets binnen een vijftal jaren, met een vriend. Een meisje van veertien moet zich bezighouden met botsauto's, het stiekem drinken van Bacardi Breezers en vriendjes kussen in bushokjes. Ze heeft nog niet genoeg meegemaakt om al haar belevenissen in het juiste kader te plaatsen.'

Siffer begrijpt dat Laura verlangt naar avontuur en heroďek. 'Maar waarom niet nog enkele jaren ervaring opdoen, in plaats van halsoverkop aan zo'n zware onderneming te beginnen? Ze zal lieve en gastvrije mensen leren kennen, maar ook in havens terechtkomen met stuurse havenmeesters en moeilijke ankerplaatsen. Ze is te jong om meester te zijn van al die onvoorziene omstandigheden die zo'n zeiltocht meebrengen.'
De rest is in het artikel te lezen:
http://www.nieuwsblad.be/(...)TIROK&subsection=157
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_84842162
Is ze nou nog niet verzopen?
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:03:58 #20
124676 RobertoCarlos
pi_84842376
quote:
BREKEND! Windkracht 3 te machtig voor Laura Dekker. De soloreis om de wereld van de 14-jarige is zojuist uitgesteld
http://twitter.com/patrickbrok
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:15:01 #21
124676 RobertoCarlos
pi_84842523
quote:
Laura Dekker is zojuist vertrokken op zeiltocht, uitgezwaaid door een massa mensen in de haven van Den Osse.
http://twitter.com/omroepzeeland
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:17:57 #22
124676 RobertoCarlos
pi_84842562
pi_84842595
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
Irritant zeg, al die media!

[ afbeelding ]

http://www.pzc.nl/regio/z(...)media-voor-Laura.ece
Zonder de media was ze al lang weggeweest (toch?:P), maar als je zo nodig in het Jeugdjournaal wilt zitten _O- Mediageile breezah :')
pi_84842624
Ik wens haar heel veel succes en heb er ongelooflijk veel respect voor dat ze het aan durft _O_
pi_84842676
-dubbel-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')