Met zeiltochten gaan er om de haverklap dingen kapot, is normaal, helaas.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:57 schreef Samson het volgende:
Als je nog niet koud weg bent en nu je radio al kapot is.... dat belooft weinig goeds, en nu al klagen over kou, tja Laura, het is ook niet echt een pleziertochtje op je slippertjes en in de zon...
Ja.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Jij zit zelf wel eens op een bootje?
Dat is waar. Maar dan is het een duikboot-record!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan is het geen record om de wereld zeilen!
Maar ze gaat ook verschillende stops maken...dus niet onafgebroken??quote:Onafgebroken
Als de boot zeewaardig is, wil Dekker koers zetten naar de Canarische Eilanden. Hier wacht zij mogelijk het einde van het orkaanseizoen op de Atlantische Oceaan af, dat tot december kan duren. Mocht haar poging lukken, dan is Laura de jongste zeilster ooit die onafgebroken rond de wereld zeilde
En terecht, het kind wil het so wie is de mama om dat tegen te houdenquote:Op zondag 8 augustus 2010 10:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik lees nu nog even een oud nieuwsbericht en het blijkt dat als de moeder van Laura niet had ingestemd met de zeilreis van Laura dat zij haar kind nooit meer had gezien. Via Laura vindt er een strijd plaats tussen de ouders onderling met als inzet de zeilreis...
Die moeder is dus zwaar onder druk gezet door de vader van LD en Laura zelf......
http://www.telegraaf.nl/b(...)eilmeisje__.html?p=2,1.
http://www.volkskrant.nl/(...)n_nog_niet_volwassen
Dat is waar, maar daar gaat het niet zozeer om. Het gaat erom dat er aan alle kanten (emotioneel) aan LD getrokken wordt, dus aan kind van 14 jaar.... En om het feit dat de zeilreis op deze manier veel meer is dan een droom van een kind.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:57 schreef livelink het volgende:
Tja, maar diezelfde moeder (die het kennelijk slim vindt om alleen maar via de krant te communiceren) had nog geen paar weken geleden een ingezonden brief in het AD om te vertellen dat ze vond dat Laura op reis moest gaan en dat haar man zo'n goede vader was. Mijn advies aan deze moeder is om al dit soort privé-berichten ook privé te houden. Maar kennelijk is publiciteit verslavend.
Omdat Laura die aandacht geweldig vind.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:19 schreef livelink het volgende:
Nee, ik ben het volledig met je eens RobertoCarlos. Zoals het nu is gegaan ligt er al zoveel druk op die reis, dat Laura het niet eens meer zou durven toegeven mocht het niet goed gaan. Dat kan nooit goed zijn, natuurlijk. Aan de andere kant blijven ze maar die pers opzoeken. Een blog in het AD, een contract met Eyeworks. Ik begrijp dit echt niet. Waarom is nou niemand in staat om ook maar één keer aan de belangen van Laura te denken?
Waarom zitten we hier dan al in het 8e topic van Laura op FOK!? Blijkbaar zijn er ook genoeg anderen die het reuze interessant vinden wat er met dat meisje gebeurt en of ze wel of niet die reis mocht maken of even lekker zeiken tegen de ouders hoe onverantwoord die wel niet bezig zijn. Ik begrijp er geen reet van dat de media aandacht schenkt aan non nieuws zoals dit. Maar blijkbaar is daar een doelgroep voor in dit land (quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:24 schreef mazaru het volgende:
[..]
Omdat Laura die aandacht geweldig vind.
Dat contract met Eyeworks ging toch niet door? Dat was een exclusiviteit- wurgcontract volgens de zaakwaarnemer, dus dat staat (stond?) op een heel laag pitje, en gezien dit contract met het AD is dat blijkbaar van de baanquote:Op zondag 8 augustus 2010 11:19 schreef livelink het volgende:
Nee, ik ben het volledig met je eens RobertoCarlos. Zoals het nu is gegaan ligt er al zoveel druk op die reis, dat Laura het niet eens meer zou durven toegeven mocht het niet goed gaan. Dat kan nooit goed zijn, natuurlijk. Aan de andere kant blijven ze maar die pers opzoeken. Een blog in het AD, een contract met Eyeworks. Ik begrijp dit echt niet. Waarom is nou niemand in staat om ook maar één keer aan de belangen van Laura te denken?
Hoe kom je tot de conclusie dat de Dekkers dit beweren? Het zou zo maar kunnen dat de journaille het verschil niet kent tussen 'youngest round' en 'youngest round non-stop'quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:54 schreef Gia het volgende:
Maar dan nog vraag ik me af of dit 'record' wel gaat gelden.
Ze hebben het steeds over non-stop rond de wereld, maar Laura gaat niet non-stop.
Toen Abby Sunderland stukken kreeg en aan land moest, mislukte haar recordpoging, omdat het niet meer non-stop was.
http://www.zeilen.nl/actu(...)-meer-non-stop/12631
Hoe kunnen de Dekkers beweren dat Laura non-stop zeilt, als ze meermaals weken aan land doorbrengt.
Op de eerste pagina van dit topic staat een bericht waarin staat dat ze onafgebroken rond de wereld gaat zeilen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb ff de website zitten uitpluizen, maar er staat idd nergens dat ze non-stop gaat...
Bron: http://www.sail-world.com(...)ecord-Straight/69108quote:When Jessica Watson sails into Sydney Harbour next weekend, she will have survived a bruising voyage with bravery and skill, and be on her way to fame and fortune, but she will not have taken Jesse Martin's non-stop unassisted round-world record from him.
http://www.kovandijkverte(...)ess-book-of-records/quote:Laura Dekker niet in Guinness Book of Records
Gisteren arriveerde onder grote belangstelling van de Internationale pers solozeiler Mike Perham (17) in Portsmouth.
(...)
Onder luid applaus ontving Mike Perham het felbegeerde certificaat verbonden aan een notering in het Guinness World Records Book. De uitgever van dat boek vertelde de verslaggevers van Nova dat mocht Laura de tocht gaan maken en volbrengen zij een notering in het Guinness World Records Book kan vergeten. “Wij vinden één recordhouder wel genoeg en willen voorkomen dat mensen gevaarlijke dingen gaan doen om records te kunnen breken.”
We zitten hier al op topic # 8, omdat vele het toch onverantwoord gevaarlijk vinden voor zo'n meisje als Laura. Velen begrijpen dit niet en vinden dit opvallend nieuws.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom zitten we hier dan al in het 8e topic van Laura op FOK!?
Er is toch altijd maar één recordhouder? Dat is toch het logische gevolg van het verbreken van een record?quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik kom toevallig deze tegen:
[..]
http://www.kovandijkverte(...)ess-book-of-records/
Zou Laura dat ook weten?quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik kom toevallig deze tegen:
[..]
http://www.kovandijkverte(...)ess-book-of-records/
Het is dus niet de bedoeling dat mensen dergelijke 'gevaarlijke' records gaan verbreken.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:11 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er is toch altijd maar één recordhouder? Dat is toch het logische gevolg van het verbreken van een record?
Macaroniquote:We zijn best opgeschoten en nu begonnen met de oversteek van de golf van Biskaje.
Eindelijk is het lekker weer en de zon schijnt het is bijna windstil en we hebben de spinaker gehesen en hebben een topsnelheid van wel 1,9 knoop haha.
De zee is prachtig blauw en ik heb voor papa macaroni klaar gemaakt en hij vindt het erg lekker.
Ook ben ik blij met de groetjes van opa en oma met Spot gaat het gelukkig ook erg goed verder heb ik ook al wat aan mijn school gedaan.
Via de iridium satelliet telefoon kan ik gelukkig contact houden met het team en mijn familie.
We hebben nu 526 mijl gevaren en de koers is nu 190 graden.
Doei Laura
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |