abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84920694
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:22 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

:) _O-
En dat geldt ook voor jou ongeacht je leeftijd! :7
pi_84925207
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:35 schreef fioooon het volgende:

[..]

En dat geldt ook voor jou ongeacht je leeftijd! :7
:W Laura :W
Voel me weer helemaal 16 _O-
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 08:34:01 #253
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_84926140
Een goeie vraag van het gastenboek van haar site:

Heeft Laura wel een vaarbewijs en marifooncerticaat? volgens mij moet je 16 jaar of 18 jaar oud zijn om examen te kunnen doen.

Weet iemand dit?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 10:52:54 #254
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84929466
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:15 schreef fioooon het volgende:

[..]

Ben jij dan geestelijk zo onvolwassen dat je je hecht aan smiley's? Of gaat dat hier niet op?
Ik geloof dat je even een blackout had toen je dit bedacht. Of wil je gaan beweren dat je reactie niet kinderachtig was? Je maakte een klassieke stropop redenatie.

quote:
Jij kunt niet oordelen over of ze lichamelijk dan wel geestelijk niet volgroeid zou zijn. Leeftijd staat daar ook nog eens los van.
Ja dat kan ik wel en nee, leeftijd staat daar niet los van. Dat is dermate evident dat ik me verbaas dat je het uberhaupt durft te beweren.

quote:
Waar het mij om gaat is dat je niet van de 1 op andere dag ( geestelijk / lichamelijk ) volwassen kan worden. Volwassenheid heeft niks met leeftijd te maken.
Waar het jou om gaat is onbelangrijk, je reageert op mij, maar begrijpt klaarblijkelijk niet wat ik zeg. Ik zeg namelijk niet dat je van de 1 op de andere dag volwassen wordt, ik zeg dat je als 14 jarige nooit volwassen kan zijn. Dat verschil is nogal groot. Je mag best geloven dat dat wel kan, maar je mag ook geloven in god, die heeft ook nog nooit iemand gezien.

quote:
Het heeft meer met ervaring te maken. Een 18-jarig persoon die zijn hele leven in een kamer heeft doorgebracht en nog nooit met iemand in contact is gekomen is volgens de wet volwassen en kan dus gewoon legaal een zeiltour gaan beginnen en naar de kroeg flink sterke drank gaan drinken en noem maar op wat nog meer.
Ik val in herhaling. Lekker belangrijk, wat heeft dit te maken met wat ik zeg?

quote:
Het zeilmeisje die veel heeft meegemaakt en zelfs door psychologen is "getest" zou dat niet mogen volgens jou omdat ze 14 is en dus niet volwassen is.

Amerikanen bijvoorbeeld, die hebben weer hele andere leeftijden waarbij ze denken dat mensen 'volwassen' zijn. Zo mag er niet gedronken worden voor het 21ste jaar. Dat is hier in Nederland 16 jaar.
In India werken kinderen al 12 uur achter elkaar op hun 10e levensjaar. Wij noemen dat uitbuiten van kinderen en daar noemen ze het overleven.

Nouja, zo kan ik nog wel even doorgaan.
Of iemand iets kan of niet kan is niet te af te meten aan leeftijd.
Het interesseert me niet wat men voor verschillende grenzen aangeeft in andere landen etc. Het is vrijwel uitgesloten dat een meisje van 14 volwassen is.
Verder heb ik nooit gezegd dat ze niet mag zeilen, want het kan mij niet echt veel boeien. Maar goed, daar zou je daadwerkelijk voor moeten lezen. Zelf zeilde ik ook veel op die leeftijd, zo moeilijk is het allemaal niet. Het zeilen is dan ook het probleem niet.
Krijg gewoon de kriegel van het overduidelijk puberende kind en dat sommige net doen alsof het een hoogbegaafde is met het verstand van een 30 jarige. De kans dat dit eindigt in ellende is gewoon groot, maar haar ouders vinden het prima. Tja, so be it, maar dan straks niet huilen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:39:13 #255
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_84931006
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:06 schreef Farenji het volgende:

[..]

Blijkbaar gaat het haar toch echt om dat record. De wereld rondzeilen kan iedereen (bwvs) maar als jongste ter wereld, dat is toch wat anders.
Ik snap werkelijk niet waarom de rechter Laura niet gewoon aan haar leerplicht houdt.

"Ze wil de jongste solozeiler rond de wereld worden". Knap hoor maar volgende keer dus een meisje van 13 en de keren daarna een meisje van 12, 11 en 10?

Het is sowieso vreemd dat een poging de jongste "rond de wereld zeiler" schijnbaar een speciale status heeft. De uitspraak van de rechter vormt jurispidentie voor elke 14 jarige snotneus die de jongste wil worden die ooit:
* Van Amsterdam naar Athene is gelopen;
* van Den Haag naar beijing is gefietst;
* van de noordkaap naar tarifa is gestept;
* van nederland naar turkije is geroeid;
* van Friesland naar Wallonië is gekropen;
* etc.

De jongste willen worden die ooit iets gedaan heeft is een recordpoging van jan l*l, eerder afhankelijk van een gebrek aan verantwoordelijkheidsbesef van de ouders dan van het daadwerkelijk goed zijn in iets. In ieder geval zet de rechter met zijn uitspraak de deur open voor andere golddigende ouders (ja golddiggend, Laura gaat veel geld verdienen met dit hele circus en andere mislukte ouders zullen dit graag kopiëren) die graag hun kinderen belangrijk maken door ze gevaarlijke en domme recordpogingen te laten doen.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:41:58 #256
3542 Gia
User under construction
pi_84931095
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 10:52 schreef kingmob het volgende:
Het interesseert me niet wat men voor verschillende grenzen aangeeft in andere landen etc. Het is vrijwel uitgesloten dat een meisje van 14 volwassen is.
Verder heb ik nooit gezegd dat ze niet mag zeilen, want het kan mij niet echt veel boeien. Maar goed, daar zou je daadwerkelijk voor moeten lezen. Zelf zeilde ik ook veel op die leeftijd, zo moeilijk is het allemaal niet. Het zeilen is dan ook het probleem niet.
Krijg gewoon de kriegel van het overduidelijk puberende kind en dat sommige net doen alsof het een hoogbegaafde is met het verstand van een 30 jarige. De kans dat dit eindigt in ellende is gewoon groot, maar haar ouders vinden het prima. Tja, so be it, maar dan straks niet huilen.
Wij hadden het hier gisterenavond ook over. Hebben zelf een puberende zoon van net 16. Juist op die leeftijd hebben ze begeleiding nodig. Laura komt terug als ze bijna 17 is. Zij moet al die hormonen die op gaan spelen onderweg maar zelf zien te verwerken.

Ging ook nog over die piraten. Mijn schoonbroer zei dat die niks zien in een meisje van 14. Ik zei dat ze bijna 17 is, als ze door de golf van Aden vaart. Dat is toch een heel verschil.
Mijn man opperde dat het best mogelijk was dat Laura zo'n last heeft van de hormonen dat ze zelf achter die piraten aan gaat. Zie je dat voor je, die piraten op de vlucht voor dat vat hormonen!! :D
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:00:28 #257
124676 RobertoCarlos
pi_84933941
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 11:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Zij moet al die hormonen die op gaan spelen onderweg maar zelf zien te verwerken.
Ach, je weet hoe dat gaat met die zeelui: "elke stad een ander meisje" 8)7
quote:
Mijn schoonbroer zei dat die piraten niks zien in een meisje van 14.
Jullie hebben het toch niet gehad over of ze nog..... :')
pi_84934623
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 10:52 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ik geloof dat je even een blackout had toen je dit bedacht. Of wil je gaan beweren dat je reactie niet kinderachtig was? Je maakte een klassieke stropop redenatie.
[..]
Zo zie je maar dat mocht ik een blackout gehad hebben dat ook volwassenen dat kunnen krijgen. Zou ik dan als volwassene geen zeiltocht mogen maken?

quote:
Ja dat kan ik wel en nee, leeftijd staat daar niet los van. Dat is dermate evident dat ik me verbaas dat je het uberhaupt durft te beweren.
[..]

Nou dat kun je dus blijkbaar niet want ze is dus door het gerecht in staat gebleken capabel genoeg te zijn om deze reis te kunnen maken. En dat jij het daar niet mee eens bent..tsja,,, jij bent ook maar een burger met een mening.

quote:
Waar het jou om gaat is onbelangrijk, je reageert op mij, maar begrijpt klaarblijkelijk niet wat ik zeg. Ik zeg namelijk niet dat je van de 1 op de andere dag volwassen wordt, ik zeg dat je als 14 jarige nooit volwassen kan zijn. Dat verschil is nogal groot. Je mag best geloven dat dat wel kan, maar je mag ook geloven in god, die heeft ook nog nooit iemand gezien.
[..]

Zie hierboven plus het feit dat ze de reis mag maken op 14-jarige leeftijd. Ik denk ook dat jij een beetje van de oude stempel bent. We leven in 2010, dat moet je je ook realiseren.

quote:
Ik val in herhaling. Lekker belangrijk, wat heeft dit te maken met wat ik zeg?
[..]
Dan zou ik het nog maar eens even nalezen.

quote:
Tsja, dus als iemand volwassen is dan is zo'n reis wel acceptabel? Zo werkt dat niet hoor. Gevaren blijven er altijd.... of je nou 14 of 30 jaar bent.

Nee, ze zullen straks ook niet gaan huilen maar dat hebben ze zelf ook al gezegd.
pi_84935116
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:18 schreef fioooon het volgende:

Tsja, dus als iemand volwassen is dan is zo'n reis wel acceptabel? Zo werkt dat niet hoor. Gevaren blijven er altijd.... of je nou 14 of 30 jaar bent.

Nee, ze zullen straks ook niet gaan huilen maar dat hebben ze zelf ook al gezegd.
een meisje van 14 weet minder goed met gevaar om te gaan dan een persoon van 30 neem ik aan, zowel fysiek als mentaal.
Le deuxičme sexe
pi_84946467
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 11:39 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet waarom de rechter Laura niet gewoon aan haar leerplicht houdt.

"Ze wil de jongste solozeiler rond de wereld worden". Knap hoor maar volgende keer dus een meisje van 13 en de keren daarna een meisje van 12, 11 en 10?

Het is sowieso vreemd dat een poging de jongste "rond de wereld zeiler" schijnbaar een speciale status heeft. De uitspraak van de rechter vormt jurispidentie voor elke 14 jarige snotneus die de jongste wil worden die ooit:
* Van Amsterdam naar Athene is gelopen;
* van Den Haag naar beijing is gefietst;
* van de noordkaap naar tarifa is gestept;
* van nederland naar turkije is geroeid;
* van Friesland naar Wallonië is gekropen;
* etc.

De jongste willen worden die ooit iets gedaan heeft is een recordpoging van jan l*l, eerder afhankelijk van een gebrek aan verantwoordelijkheidsbesef van de ouders dan van het daadwerkelijk goed zijn in iets. In ieder geval zet de rechter met zijn uitspraak de deur open voor andere golddigende ouders (ja golddiggend, Laura gaat veel geld verdienen met dit hele circus en andere mislukte ouders zullen dit graag kopiëren) die graag hun kinderen belangrijk maken door ze gevaarlijke en domme recordpogingen te laten doen.
Goede reactie, jij slaat idd de spijker op zn kop.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_84952892
Was het interview van oma Dekker de moeite waard om terug te kijken via UitzendingGemist?
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_84956040
*O* Sp!itsNieuws blijft met Laura-nieuws komen

Laura schrijft column

quote:
Zeilmeisje Laura Dekker gaat een column schrijven voor het AD. Een woordvoerder van die krant heeft een bericht daarover van het NOS Jeugdjournaal bevestigd.

De 14-jarige Dekker gaat wekelijks verslag doen van de vorderingen van haar zeilreis om de wereld. Het zeilmeisje start met haar 'log' zodra zij uit Portugal vertrekt. Wanneer dit zal zijn, kan ook de zegsman van het AD nog niet melden. De tiener vertrok woensdagochtend vanuit Zeeland voor haar solozeiltocht rond de wereld. Eerst vaart zij samen met haar vader naar Portugal, om op haar boot Guppy de laatste puntjes op de i te zetten.

Onafgebroken

Als de boot zeewaardig is, wil Dekker koers zetten naar de Canarische Eilanden. Hier wacht zij mogelijk het einde van het orkaanseizoen op de Atlantische Oceaan af, dat tot december kan duren. Mocht haar poging lukken, dan is Laura de jongste zeilster ooit die onafgebroken rond de wereld zeilde. Het record staat nu op naam van de Australische Jessica Watson. Film- en televisieproducent Eyeworks onderhandelt met het meisje over een contract om beelden van haar wereldreis exclusief te mogen gebruiken. Het is nog niet duidelijk wat het productiebedrijf er exact mee gaat doen.
Slimme meid

En van haar eigen website:

quote:
6-8-2010

Na alle drukte en belangstelling eindelijk onderweg naar Portugal.
Tijdens deze trip vaart mijn vader nog mee om de boot even goed te testen voor het grote avontuur begint en Peter regelt mijn zaken in Nederland .

Het zeilen gaat erg goed alleen hebben we veel zuid westen wind dus moeten we kruisen. Guppy ligt tot de gangboorden in het water maar ik heb het erg naar mijn zin en geniet van de rust en de zee. We zijn inmiddels bij Toulaville in Frankrijk onze koers momenteel W 286 graden snelheid 7 kn en de wind is SW 5 bft. Ik ben heel erg blij dat ik nu eindelijk weg ben.
Toulaville bestaat alleen niet, wel Tourlaville, inmiddels dus al voorbij Le Havre, ondanks de ongunstige wind. Ik weet niet hoe lang Sinterklaas er normaal over doet, maar volgens mij ligt ze toch redelijk op schema.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 13:19:18 #263
3542 Gia
User under construction
pi_84972344
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:01 schreef BabeWatcher het volgende:
*O* Sp!itsNieuws blijft met Laura-nieuws komen

Laura schrijft column
[..]

Slimme meid
Eerst naar de Canarische Eilanden en daar blijven tot december en vervolgens weer verder varen, noem ik niet onafgebroken.
quote:
En van haar eigen website:
[..]

Toulaville bestaat alleen niet, wel Tourlaville, inmiddels dus al voorbij Le Havre, ondanks de ongunstige wind. Ik weet niet hoe lang Sinterklaas er normaal over doet, maar volgens mij ligt ze toch redelijk op schema.
Ze ligt op schema, terwijl haar recordpoging nog niet eens is begonnen?
pi_84972449
Had het trouwens niet makkelijker geweest als ze voor de reis een onderzeeer had gebruikt?
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 13:32:09 #265
3542 Gia
User under construction
pi_84972683
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:23 schreef fioooon het volgende:
Had het trouwens niet makkelijker geweest als ze voor de reis een onderzeeer had gebruikt?
Dat zeilt wat lastig.
pi_84972745
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zeilt wat lastig.
Ja maar ik bedoel er 1 zonder zeil.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:26:57 #267
124676 RobertoCarlos
pi_84974263
Klinkt toch niet: "onderzeeboot-meisje" ? Denk nou toch eens na man! }:|
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:39:21 #268
3542 Gia
User under construction
pi_84974650
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:34 schreef fioooon het volgende:

[..]

Ja maar ik bedoel er 1 zonder zeil.
Dan is het geen record om de wereld zeilen! 8)7
pi_84974843
Leeft ze nog?
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:50:26 #270
124676 RobertoCarlos
pi_84974999
quote:
7-8-2010

De radio is kapot

Hallo allemaal het gaat prima hier alleen de radio is helaas kapot gegaan verder lijkt Guppy meer op een duikboot dan op een zeilboot we krijgen dan ook veel water over.
Het valt op dat we veel zwerfvuil tegen komen en veel oude stukken visnet en vooral met dat laatste moet je oppassen, heb ik wel gemerkt tijdens mijn laatste trip naar Engeland.
We hebben het grootzeil op en de motor staat bij, we varen nu 5,9 knts en de wind is zuid west 4-5 bft onze koers is SW 249 graden.
Het is niet echt vakantie weer veel regen en het is koud vooral s'nachts, de temperatuur is nu 18 graden.
Inmiddels hebben we al 387 mijl afgelegd en momenteel varen we midden in het Engels kanaal, tussen Plymouth in Engeland en Saint-Pol-de-Léon in Frankrijk.
van haar blog
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:53:38 #271
8369 speknek
Another day another slay
pi_84975102
Nou als je in het kanaal al veel water over je heen krijgt belooft dat niet veel goeds.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_84976750
Vind ze het nog gek dat haar radio kapot is gegaan, die vinden over het algemeen ook zeewater niet zo lief.
pi_84977070
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:53 schreef speknek het volgende:
Nou als je in het kanaal al veel water over je heen krijgt belooft dat niet veel goeds.
Valt mee hoor. Als het eb wordt kan er daar tot 7 knopen stroom staan. Als dat tegen de wind in loopt wordt windkracht 5 in werkelijkheid een dikke windkracht 6 voor het water zelf. En dan krijg je dus steil golven, zeker met wind uit het zuidwesten waarbij de ebstroom recht tegen de wind in loopt. Ook vaar je bij opkruisen zo hoog mogelijk aan de wind waardoor de boot erg schuin kan gaan en er ook automatisch veel water over komt. Niks aan de hand dus. :)
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 16:39:37 #274
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_84977824
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 16:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Valt mee hoor. Als het eb wordt kan er daar tot 7 knopen stroom staan. Als dat tegen de wind in loopt wordt windkracht 5 in werkelijkheid een dikke windkracht 6 voor het water zelf. En dan krijg je dus steil golven, zeker met wind uit het zuidwesten waarbij de ebstroom recht tegen de wind in loopt. Ook vaar je bij opkruisen zo hoog mogelijk aan de wind waardoor de boot erg schuin kan gaan en er ook automatisch veel water over komt. Niks aan de hand dus. :)
Jij zit zelf wel eens op een bootje? :D
pi_84978386
Als je nog niet koud weg bent en nu je radio al kapot is.... dat belooft weinig goeds, en nu al klagen over kou, tja Laura, het is ook niet echt een pleziertochtje op je slippertjes en in de zon...
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')