http://www.nu.nl/binnenla(...)ert-in-portugal.htmlquote:Laura Dekker meert aan in Portugal
PORTIMAO - Zeilmeisje Laura Dekker is zaterdag aangekomen in de haven van de Portugese stad Portimao. Dat heeft haar manager zaterdag laten weten.
Het 14-jarige meisje vertrok tien dagen geleden vanuit Zeeland voor haar solozeiltocht rond de wereld. De afgelopen week heeft zij nog samen met haar vader gevaren. Het tweetal heeft onder meer gekeken of alle apparatuur op haar boot Guppy goed werkt.
Het is de bedoeling dat Laura over ongeveer een week koers zet naar de Canarische Eilanden.
Dekker staat nog geen media te woord. In de loop van de week geeft ze een persconferentie, waarin zij haar ervaringen van de afgelopen tien dagen en haar plannen voor de komende tijd uit de doeken zal doen.
Camera's
In Portimao worden ook de camera's geďnstalleerd waarmee mediabedrijf MasMedia de avonturen van het zeilmeisje gaat volgen.
Het is nog niet duidelijk wat er precies met de beelden gaat gebeuren. Het bedrijf praat momenteel met een aantal partijen in Hilversum over de uitzendrechten.
Je ontwijkt, daar ging het in deze niet om, het ging om de vermeende media-geilheid, toch? En de website is dus pas verschenen na de media-aandacht. In die tijd werd dat door menigeen, en als ik het goed herinner dus incluis jou, gebruikt om aan te tonen hoe slecht de voorbereiding was, ze hadden nog niet eens een site klaar.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die slechte voorbereiding is evident.
Daarom mocht ze ook niet weg, weet je nog?
Hoe kom je erbij???quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:50 schreef moussie het volgende:
[..]
Je ontwijkt, daar ging het in deze niet om, het ging om de vermeende media-geilheid, toch? En de website is dus pas verschenen na de media-aandacht. In die tijd werd dat door menigeen, en als ik het goed herinner dus incluis jou, gebruikt om aan te tonen hoe slecht de voorbereiding was, ze hadden nog niet eens een site klaar.
Hoeveel mijl is het eigenlijk?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:
In 10 dagen van NL naar Zuid Portugal, dat schiet nog best op eigenlijk.
Ik heb een redelijk goed geheugen, en als mij dat niet bedriegt was jij toentertijd nogal aan het benadrukken dat de haastig uit de grond gestampte website een teken was van haar slechte voorbereidingquote:
Hoezo openbaar, de rechtszaak vond plaats achter gesloten deuren. Wil je nu zeggen dat rechtszaken die over kinderen gaan wel achter gesloten deuren plaatsvinden maar verzoeken die hiertoe worden ingediend openbaar zijn? Wat je nu schrijft is iets trouwens weer heel anders dan wat je om 19.27 nog schreef. Toen schreef je dit:quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Als ik het goed herinner werd er een verzoek bij de rechtbank ingediend door de leerplichtambtenaar, die zat te anticiperen op de opties die haar andere nationaliteiten boden, en de rol is gewoon openbaar .. En tja, als je dat tegen komt in je inbox gaat er een belletje rinkelen, en een beetje journalist weet met die informatie binnen korte tijd te achterhalen om wie het gaat, zeker in zo'n kleinere gemeente
Dus nu was het ineens niet een medewerker van de gemeente die naar de krant stapte maar wist een journalist dat een leerplichtambtenaar een verzoek bij de een rechtbank had ingediend?quote:Je weet nog wel dat het überhaupt in het nieuws kwam omdat een medewerker van de gemeente naar de krant stapte, niet Laura, niet haar vader, maar een leerplichtambtenaar?
Dat lijkt me duidelijk.quote:Op zondag 15 augustus 2010 02:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb een redelijk goed geheugen, en als mij dat niet bedriegt was jij toentertijd nogal aan het benadrukken dat de haastig uit de grond gestampte website een teken was van haar slechte voorbereiding
van haar site 12-8quote:Het gaat echt geweldig
Hallo iedereen het gaat echt geweldig we varen vol zeil en halen bijna 9 knoop we varen al halverwege Portugal bij Figueira da Foz.
En ja ik moet het weer over mijn vader hebben nu heeft hij zijn teen gebroken hij slaapt nu maar het doet behoorlijk pijn.
Je kan hem ook nooit alleen laten! maar ik verzorg hem goed hoor haha straks ga ik weer lekker koken.
Ik hoor van Peter wat er in Nederland allemaal gebeurd dat zijn veel nieuwe dingen gaaf om te horen.
Ook zie ik steeds vaker dofijnen echt super vet om te zien en het water is hier zo mooi blauw.
De koers die we varen is zuid 181 graden, afstand afgelegd nu 704 mijl mooi weer en lekker windje.
Maar het wordt nu gefilterd. Dus, je mag er niet meer opzetten dat ze niet in het GBOWR komt.quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
van haar site 12-8
En het gastenboek is weer open!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Omdat dat ergens in de reacties staat....quote:
quote:Hoi Laura, Goed dat jullie een filter er op hebben zitten...
met sardientjesquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:20 schreef fioooon het volgende:
Wat zou het zeilmeisje nu aan het doen zijn? Net het ontbijt achter de rug in Portugal?
Gut gut, je gaat even muggenziften? Helaas, het artikel waarin stond dat de leerplichtambtenaar tegenover een krant verklaarde dat .. het is niet meer terug te vinden. En zaken die voor de rechtbank dienen, zaken die dus op de rol worden geplaatst, die informatie is gewoon openbaar, meestal staat daar dan ook bij of de zitting wel of niet openbaar is. Dus of de leerplichtambtenaar naar de krant gestapt is, of de krant naar de leerplichtambtenaar, I dunno, wat ik wel weet is dat ik eerder commentaar van de ambtenaar in de media las dan commentaar van een Dekker.quote:Op zondag 15 augustus 2010 07:49 schreef dylany het volgende:
[..]
Hoezo openbaar, de rechtszaak vond plaats achter gesloten deuren. Wil je nu zeggen dat rechtszaken die over kinderen gaan wel achter gesloten deuren plaatsvinden maar verzoeken die hiertoe worden ingediend openbaar zijn? Wat je nu schrijft is iets trouwens weer heel anders dan wat je om 19.27 nog schreef. Toen schreef je dit:
[..]
Dus nu was het ineens niet een medewerker van de gemeente die naar de krant stapte maar wist een journalist dat een leerplichtambtenaar een verzoek bij de een rechtbank had ingediend?![]()
Ik wist niet dat verzoeken bij rechtbanken voordat ze behandeld worden al openbaar zijn en ik wist al helemaal niet dat er geen privacywet van toepassing is als het kinderen betreft.![]()
Moussie, misschien wil je voortaan je elkaar tegensprekende berichten onderbouwen met links, dat is wel zo duidelijk.
En die reactie moet dan bewijzen dat er gefilterd wordt? Wat raar dat die er dan niet uitgefilterd is ..quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat dat ergens in de reacties staat....
Een reaktie van 12 augustus:
[..]
Dat is zeker raar voor mensen die er vanuit gaan dat de lezers niet mogen weten dat er gefilterd wordt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:58 schreef moussie het volgende:
[..]
En die reactie moet dan bewijzen dat er gefilterd wordt? Wat raar dat die er dan niet uitgefilterd is ..
Alleen vervelende reakties worden verwijderd. En onder vervelend wordt ook verstaan wanneer je zegt dat ze toch geen vermelding krijgt. Want wat ze niet wil weten, is vervelend.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:58 schreef moussie het volgende:
[..]
En die reactie moet dan bewijzen dat er gefilterd wordt? Wat raar dat die er dan niet uitgefilterd is ..
De stelligheid waarmee jij veronderstellingen als waarheid poneert blijft me keer op keer verbazen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Alleen vervelende reakties worden verwijderd. En onder vervelend wordt ook verstaan wanneer je zegt dat ze toch geen vermelding krijgt. Want wat ze niet wil weten, is vervelend.
Overigens mag je wel zeggen dat je het niet eens bent met de gang van zaken, als je daar bij zet dat je het wel erg stoer of knap vindt. Zeggen dat ze de leerplicht niet hoort te ontduiken, mag dus zonder meer ook niet.
Dat zeg IK niet. Reakties in haar gastenboek die daarover gingen zijn verwijderd, dát is wat ik zeg.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:25 schreef moussie het volgende:
.
Voor de rest wil het blijkbaar maar niet doordringen dat zij de leerplicht niet ontduikt,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |