Bij z'n geboorte had-ie een normale lengte. Daarna ging het echter snel. Hier een tabel met leeftijd en lengte.
5 jaar: 160 cm
9 jaar: 187 cm
10 jaar: 196 cm
12 jaar: 211 cm
14 jaar: 226 cm
16 jaar: 239 cm
18 jaar: 254 cm
19 jaar: 261 cm
20 jaar: 264 cm
22 jaar: 272 cm
Hier de foto's. Buitengewoon fascinerend om te zien, vind ik:
1931, 13 jaar - Padvinders
1936 - Met broers en zussen. Zelfs zittend was-ie nog groter dan hen.
1936, 18 jaar - Middelbare school
1939 - Tot aan het plafond.
Standbeeld Alton, Illinois, op ware grootte.
http://www.altonweb.com/history/wadlow/index.html
Zoals gezegd, ik heb hem altijd al fascinerend gevonden. Ten eerste natuurlijk als cijferfreak puur vanwege die lengte (2 meter 72... waanzinnig) en bijbehorende foto's, maar ook om de tragiek van zijn lengte en zijn immer vriendelijke uitstraling. Hij schijnt een buitengewoon aardig mens geweest te zijn. Hij werd niet voor niets de Gentle Giant genoemd.
Robert Pershing Wadlow - The Gentle Giant.
Het is inderdaad ontzettend! Groeien zijn organen enzo ook? wat voor een Teennagels, bv, moet hij gehad hebben!
Ik vind nu 1.90 al lang, werkelijk vreemd.
quote:Nope, geen idee.
Op donderdag 5 februari 2004 22:08 schreef Aernoud het volgende:
Mijn vader heeft het wel eens gehad over een man in Rotterdam, die ook zo belachelijk groot was, weet je daar iets van?
quote:Groeiden... de beste man is al meer dan 60 jaar dood. Ja, die groeiden ook. Het schijnt dat-ie eigenlijk heel gezond was. Hij had ook een vrij normaal gewicht, voor z'n lengte. Alleen die voeten, die nekten 'm. Hij had er weinig gevoel in en kreeg last van blaren. Hij kreeg er een infectie aan waardoor-ie koorts kreeg en overleed.
Groeien zijn organen enzo ook?
Hij zal wel veel vriendinnen gehad hebben
quote:
In april 1959 kwam er een eind aan het leven van een groot Rotterdammer, Rigardus (Rijn) Rijnhout, beter bekend als de Reus van Rotterdam. Hij werd als gezonde baby geboren maar na zijn derde levensjaar groeide hij sneller als zijn leeftijdgenootjes. Artsen, die hem hadden onderzocht, ontdekten een afwijking aan zijn hersenklier en dat was dan ook de oorzaak van zijn enorme lengte. Financieel gezien was het voor de familie ook geen vetpot omdat hij vijfmaal zoveel at als een normaal mens, maar met hulp van Sociale Zaken en de plaatselijke winkeliers wist het gezin zich aardig te redden. Door zichzelf te verhuren als wandelend reclamebord voor bedrijven werd hij al snel een bezienswaardigheid in Rotterdam want iemand met een lengte van 2.37, schoenmaat 62, en een gewicht van 230 kilo zie je niet vlug over het hoofd. Nadat hij door een val van zijn fiets in een invalidenwagen terecht kwam heeft hij nog een paar jaar bij de Spido en Maastunnel kaarten aan toeristen verkocht, maar zijn gezondheid ging snel achteruit. Voor zijn opname in het Academisch Ziekenhuis in Leiden moest een hijskraan worden ingezet die hem via het raam vanaf de tweede etage naar beneden takelde. Zes maanden daarna overleed hij op 36-jarige leeftijd, de Reus van Rotterdam, een begrip.
quote:Hij had volgens mij niet hoeven springen om de bal in het netje te gooien.
Op vrijdag 6 februari 2004 11:09 schreef BobRooney het volgende:
was wel goed in basketballen geweest...als hij niet zo last van ze poten had gehad...
Bal vangen.
Bal boven de basket.
Bal in de basket laten vallen.
quote:En de foto's:
Op vrijdag 6 februari 2004 11:13 schreef Petra76 het volgende:
Ik heb vroeger weleens wat over hem gelezen in het guinness book of records. En die Rotterdammer is ook wel bekend geloof ik:
Cool.
En toch was Wadlow nog 35cm langer. Wat een buitengewoon fascinerend gezicht is 't toch, die 2.72m lange, vriendelijke gast.
Volgens mij is dat ook de man die meespeelt in Big Fish of niet?quote:Op maandag 19 april 2004 20:35 schreef Arcee het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
http://story.news.yahoo.c(...)/ukraine_tallest_man
2.53m.
And still counting.
Ik zie z'n naam er niet bijstaan, dus lijkt me van niet.quote:Op dinsdag 20 april 2004 07:42 schreef Inu het volgende:
Volgens mij is dat ook de man die meespeelt in Big Fish of niet?
Die pagina doet het niet bij mij.quote:Op maandag 19 april 2004 20:35 schreef Arcee het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
http://story.news.yahoo.c(...)/ukraine_tallest_man
2.53m.
And still counting.
Hier staan ze ook: http://www.artukraine.com/huminterest/stadnik.htmquote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:56 schreef thabit het volgende:
Die pagina doet het niet bij mij.
Ja, maar zo is het niet. Bij iemand van 2.72 meter lijken alle mensen kleine mensen.quote:Op maandag 19 april 2010 23:45 schreef vosss het volgende:
Toch lijkt het of de foto's express zo gemaakt zijn dat er kleine mensen op staan.
Dat lijkt maar zo (wel frappantquote:Neem die laatste foto, dat mannetje links komt tot ongeveer de helft van hem
Als hij 2 meter 80 zou zijn dan maakt dat dat mannetje 1 meter 40 en dat is wel erg klein.
Die #3 uit Ukraine ziet er nog best gezond uit ookquote:Op zaterdag 31 december 2011 15:33 schreef Arcee het volgende:
Ik begon door dit bericht aan deze lijst en wist dat er uiteraard maar 1 man op nummer 1 kon staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |