abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85655895
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 07:13 schreef dylany het volgende:

[..]

En de reden dat je regels die niet op haar van toepassing zijn aanhaalde is? :?
Er blijkbaar nogal verwarring is over de diverse recorden en voorwaarden.
pleased to meet you
pi_85656438
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waarm haal je dat aan als argument, als het niet van toepassing is?
Argument? Het ging toch om het controleren, wat er eigenlijk gecontroleerd wordt, en door wie. En dat hele unassisted/motor gedoe is dus van toepassing op een record bij de WSSCR.

quote:
Overigens, waar staat precies dat je met een geassisteerde reis de motor zomaar mag gebruiken?
Niet daar, en regels bij het GBoR zijn/waren al helemaal niet te vinden, 'wij hanteren in grote lijnen dezelfde regels' las ik ergens geruime tijd terug.
Zover mij bekend moet je in veel havens voor het afmeren je zeilen innemen en het laatste stukje op de motor manoeuvreren, dus dan is de logische gevolgtrekking dat het gebruik van een motor bij 'assisted' wel tot bepaalde hoogte toe is gestaan. Let wel dat er dus een verschil is tussen GBoR en de snelheidsrecord van de WSSCR, bij het GBoR gaat het niet om de snelheid en maakt een paar 100 meter op de motor niets uit voor het eindresultaat, bij de WSSCR ligt dat buiten de haven logischerwijs anders.
pleased to meet you
pi_85656509
Kappen met recordgezeik van beide kanten aub, thanks
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:11:05 #204
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_85657588
En als je het doet, doe het dan tenminste goed :z
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_85657875
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Argument? Het ging toch om het controleren, wat er eigenlijk gecontroleerd wordt, en door wie. En dat hele unassisted/motor gedoe is dus van toepassing op een record bij de WSSCR.
[..]
Waarom begin je dan over dat wel of niet zonder hulp zeilen al of niet met motor?
quote:
Niet daar, en regels bij het GBoR zijn/waren al helemaal niet te vinden, 'wij hanteren in grote lijnen dezelfde regels' las ik ergens geruime tijd terug.
Zover mij bekend moet je in veel havens voor het afmeren je zeilen innemen en het laatste stukje op de motor manoeuvreren, dus dan is de logische gevolgtrekking dat het gebruik van een motor bij 'assisted' wel tot bepaalde hoogte toe is gestaan. Let wel dat er dus een verschil is tussen GBoR en de snelheidsrecord van de WSSCR, bij het GBoR gaat het niet om de snelheid en maakt een paar 100 meter op de motor niets uit voor het eindresultaat, bij de WSSCR ligt dat buiten de haven logischerwijs anders.
We doen weer aan veronderstellingen..
Ik zou zeggen: neem uw fietshelmpje en zeil fijn verder, Moussie :)
Ik ga er niet eens meer op in.
pi_85660742
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waarom begin je dan over dat wel of niet zonder hulp zeilen al of niet met motor?
Nou ja zeg, ik ben ik gesprek met Gia die zich afvraagt hoe zo'n recordpoging gecontroleerd wordt, ik begin helemaal nergens over. Jij begint met die domme opmerkingen over 'niet zo solo' en 'niet zo zeilen' omdat zij haar motor mag gebruiken.

quote:
We doen weer aan veronderstellingen..
Ik zou zeggen: neem uw fietshelmpje en zeil fijn verder, Moussie :)
Ik ga er niet eens meer op in.
Gezien het feit dat die categorie niet meer bestaat bij het GBoR, waar Laura dus voor zou gaan, zullen we het moeten doen met veronderstellingen, niet waar?
Voor de rest, denk anders zelf even na .. zo'n havenmeester laat je onder zeil aanmeren met het risico dat steiger en boot naar de klote gaan? En als je wil vertrekken, hoe doe je dat, hoe kom je in beweging? Je gooit de touwen los en hijst de zeilen en hoopt er maar het beste van?
pleased to meet you
pi_85666252
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:29 schreef moussie het volgende:
Voor de rest, denk anders zelf even na .. zo'n havenmeester laat je onder zeil aanmeren met het risico dat steiger en boot naar de klote gaan? En als je wil vertrekken, hoe doe je dat, hoe kom je in beweging? Je gooit de touwen los en hijst de zeilen en hoopt er maar het beste van?
Je bent duidelijk geen zeiler, anders had je geweten dat het prima mogelijk is om onder zeil aan te meren in een haven. Sterker nog, het is onderdeel van iedere zeilcursus. De reden waarom het in Nederland meestal verboden is om in de haven te zeilen is de verminderde wendbaarheid waardoor er tijdens drukte in de haven ongelukken kunnen gebeuren.

Met een boot van een meter of 12 kun je tot windkracht 4 gecontroleerd en veilig een haven binnen lopen onder zeil, als het harder gaat waaien vangt het tuig te veel wind waardoor het lastiger wordt om de snelheid uit de boot te halen. Bij kleinere bootjes kun het nog prima tot windkracht 7. Toen ik nog Splash zeilde (bootje vergelijkbaar met een Laser) was het geen probleem om voor de wind aan te komen zeilen met windkracht 5-6 en dan in een klap de boot stil te leggen door sterk op te loeven en het zeil los te laten. Een been in het water houden deed vervolgens de rest.

Ook weg varen is geen probleem, zelfs niet aan lager wal mits er niet te veel golfslag staat (een redelijke aanname in een haven) en de boot niet al te groot is. Een zetje, en goed aan de wind sturen geven je dan snel voldoende afstand van de wal om veilig weg te kunnen varen. Een motor dient echt puur het gemak en zorgt voor meer veiligheid in een drukke haven, technisch gezien is het niet nodig.
pi_85666508
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:09 schreef SeLang het volgende:
Dat record boeit mij trouwens helemaal niet. Ik vind het gewoon leuk dat dat vrouwtje de wereld rond gaat zeilen. VOC mentaliteit enzo...
Helemaal mee eens.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:27:54 #209
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_85666725
Laura is zeeziek....

van dur site
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_85666782
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Laura is zeeziek....

van dur site
Kan ze mooi aan wennen dan. Dat overkomt zelfs de meest geoefende zeezeilers.
pi_85667096
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je bent duidelijk geen zeiler, anders had je geweten dat het prima mogelijk is om onder zeil aan te meren in een haven. Sterker nog, het is onderdeel van iedere zeilcursus. De reden waarom het in Nederland meestal verboden is om in de haven te zeilen is de verminderde wendbaarheid waardoor er tijdens drukte in de haven ongelukken kunnen gebeuren.

Met een boot van een meter of 12 kun je tot windkracht 4 gecontroleerd en veilig een haven binnen lopen onder zeil, als het harder gaat waaien vangt het tuig te veel wind waardoor het lastiger wordt om de snelheid uit de boot te halen. Bij kleinere bootjes kun het nog prima tot windkracht 7. Toen ik nog Splash zeilde (bootje vergelijkbaar met een Laser) was het geen probleem om voor de wind aan te komen zeilen met windkracht 5-6 en dan in een klap de boot stil te leggen door sterk op te loeven en het zeil los te laten. Een been in het water houden deed vervolgens de rest.

Ook weg varen is geen probleem, zelfs niet aan lager wal mits er niet te veel golfslag staat (een redelijke aanname in een haven) en de boot niet al te groot is. Een zetje, en goed aan de wind sturen geven je dan snel voldoende afstand van de wal om veilig weg te kunnen varen. Een motor dient echt puur het gemak en zorgt voor meer veiligheid in een drukke haven, technisch gezien is het niet nodig.
Maar in een vreemde haven navigerend onder zeil met wind uit een bepaalde hoek in een 36-voeter is niet iets wat je kan vergeljiken met een Splash in een haventje aan meer. Motor is veel veiliger, ook voor andere schepen die dan niet rekening hoeven te houden met een boot die zo nodig moet zeilen in de havenkom bij aanloop :')
pi_85667670
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:33 schreef Rookert het volgende:
Motor is veel veiliger, ook voor andere schepen die dan niet rekening hoeven te houden met een boot die zo nodig moet zeilen in de havenkom bij aanloop :')
Dat zeg ik dus ook. :) Maar het kan wel, moussie doet alsof het echt onmogelijk is, alsof een boot onder zeil een soort ongecontroleerd projectiel is. :') Zelfs met een boot 36 voeter kun nog wel onder zeil de haven binnen komen als je de boot goed kent. Maar praktisch is het niet en bij drukte is het niet veilig en dus wordt gewoon meestal de motor gebruikt. :) Het hangt ook van de boot af, een logge Lemsteraak van 12 meter is minder goed te controleren onder zeil dan een Bavaria 36.
pi_85667866
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:43 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus ook. :) Maar het kan wel, moussie doet alsof het echt onmogelijk is, alsof een boot onder zeil een soort ongecontroleerd projectiel is. :') Zelfs met een boot 36 voeter kun nog wel onder zeil de haven binnen komen als je de boot goed kent. Maar praktisch is het niet en bij drukte is het niet veilig en dus wordt gewoon meestal de motor gebruikt. :)
Ja ik had dat niet gelezen, non-discussie over records :')

Het is zeker mogelijk als het moet ja, alleen idd niet praktisch :Y
pi_85676213
quote:
Ik ben al weer twee dagen onderweg en geniet van de rust en ruimte om mij heen.Momenteel een goede wind na een dag weinig wind,dus motor erbij
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW

Ik had begrepen dat de reis rond de wereld gezeild zou worden. ;)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 08:10:53 #215
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_85676677
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 07:06 schreef dylany het volgende:

[..]

http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW

Ik had begrepen dat de reis rond de wereld gezeild zou worden. ;)
Ze is nog niet begonnen :+
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_85677757
tja.. Het is niet zo erg 'solo' niet zo erg 'zeilen' en niet zo erg 'record'..het is meer een plezierreisje. Op zich prima, maar ja, het moet een naam hebben. De sponsor wil ook wat. :)
pi_85679995
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:43 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus ook. :) Maar het kan wel, moussie doet alsof het echt onmogelijk is, alsof een boot onder zeil een soort ongecontroleerd projectiel is. :') Zelfs met een boot 36 voeter kun nog wel onder zeil de haven binnen komen als je de boot goed kent. Maar praktisch is het niet en bij drukte is het niet veilig en dus wordt gewoon meestal de motor gebruikt. :) Het hangt ook van de boot af, een logge Lemsteraak van 12 meter is minder goed te controleren onder zeil dan een Bavaria 36.
Lees anders even terug wat ik daarvoor zei. Ik zei dat het in veel havens verboden is om onder zeil binnen te varen. Ik zeg nergens dat het niet kan, anders had ik dat woordje 'veel' wel weggelaten. En bij gebrek aan een online bron om die bewering te staven appelleer ik aan de logica en geef ik aan waarom dat zo is, zo'n havenmeester kan immers niet ruiken hoe goed jij bent/je boot kent, die neemt het risico gewoon niet.
Ik veronderstel zomaar dat de WSSCR dat ook weet, dat je in veel havens je motor moet gebruiken, mi is de logische conclusie dan dat je tijdens een WSSCR-poging assisted je motor mag gebruiken, in de haven.
pleased to meet you
pi_85683207
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
tja.. Het is niet zo erg 'solo' niet zo erg 'zeilen' en niet zo erg 'record'..het is meer een plezierreisje. Op zich prima, maar ja, het moet een naam hebben. De sponsor wil ook wat. :)
Tja je moet wat als je je aan de leerplicht wil onttrekken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85686144
If Laura completes the voyage, any record she claims would be unofficial and likely to be challenged. The Guinness' World Records and the World Sailing Speed Record Council have decided they will no longer recognize records for "youngest" sailors to avoid encouraging dangerous attempts.

bron
pi_85686852
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Lees anders even terug wat ik daarvoor zei. Ik zei dat het in veel havens verboden is om onder zeil binnen te varen. Ik zeg nergens dat het niet kan, anders had ik dat woordje 'veel' wel weggelaten. En bij gebrek aan een online bron om die bewering te staven appelleer ik aan de logica en geef ik aan waarom dat zo is, zo'n havenmeester kan immers niet ruiken hoe goed jij bent/je boot kent, die neemt het risico gewoon niet.
Ik veronderstel zomaar dat de WSSCR dat ook weet, dat je in veel havens je motor moet gebruiken, mi is de logische conclusie dan dat je tijdens een WSSCR-poging assisted je motor mag gebruiken, in de haven.
Het kan me werkelijk niks schelen. :W
  woensdag 25 augustus 2010 @ 16:36:10 #221
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_85694086
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:10 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Tja je moet wat als je je aan de leerplicht wil onttrekken.
:')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_85695339
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het kan me werkelijk niks schelen. :W
waarom reageer je dan?
pleased to meet you
pi_85696676
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 17:05 schreef moussie het volgende:

[..]

waarom reageer je dan?
Praat ook even voor jezelf aub moussie, kappen moet van beide kanten komen :Y

Thanks, klaar ^O^
  woensdag 25 augustus 2010 @ 17:44:35 #224
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_85696724
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:24 schreef spuitje het volgende:
If Laura completes the voyage, any record she claims would be unofficial and likely to be challenged. The Guinness' World Records and the World Sailing Speed Record Council have decided they will no longer recognize records for "youngest" sailors to avoid encouraging dangerous attempts.

bron
Spuitje 11 geeft modder :O
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_85698378
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 17:43 schreef Rookert het volgende:

[..]

Praat ook even voor jezelf aub moussie, kappen moet van beide kanten komen :Y

Thanks, klaar ^O^
Say what? Sinds wanneer bepaal jij waarover anderen mogen praten op een forum? Als jij niet wil praten of lezen over records en regels en hoe die gecontroleerd worden lees je er maar over heen of zo.

Dank u, klaar :)
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')