Zou je voor je zelf willen praten?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:51 schreef trolololo het volgende:
Ik wens haar heel veel succes op haar tocht.
Laura we houden van je!![]()
de regelsquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Niet dus, want ze krijgt assistentie, volgens jou.. en daarom mag ze gelijk de motor gebruiken als het even moeilijk wordt. Die link zie ik niet zo, eigenlijk, maar ok..
http://www.sailspeedrecords.com/the-courses-offshore.htmlquote:21
e. With or without assistance
i 'Without assistance' means that a vessel may not receive any kind of outside assistance whatever except for 21.h. and 21. i. nor take on board any supplies (beyond the harvest of the sea), materials or equipment during an attempt. A vessel may be anchored or beached during the attempt, but any repairs must be made entirely by the crew without outside resources or materials. It is never permitted to take on board stores or equipment or get any other kind of help from another vessel whilst under way (except as 'i' Emergencies below).
ii 'With assistance' means a vessel may enter harbour for repairs, alterations or stores as required with or without the help of persons outside the crew. During any stops, the timing of the voyage continues.
h. Navigation
Any type of navigation equipment is allowed and there is no objection to any type of information or advice being transmitted to or from the vessel. However, the vessel must be sailed and navigated by the crew, without any element of physical 'remote control'.
i. Emergencies
i An engine may be used to recover a man overboard, to render assistance or in any other grave emergency, in which case full details must be recorded in the vessel's log and disclosed to the WSSR Commissioner.
ii In the event of fouling another vessel or manned structure (e.g. an oil rig) it is permitted for the crew of the other vessel or structure to assist the vessel in getting clear.
Meisje gaat toch maar niet solo reizen maar samen mat pappie en een televisie boot vaart met haar mee.quote:soloreis Laura toch niet solo
Eerste deel soloreis Laura toch niet solo PORTIMAO - Laura Dekker zal de haven van de Zuid-Portugese stad Portimao zaterdag toch niet solo verlaten. De Portugese wet staat namelijk niet toe dat de minderjarige Nederlandse alleen op de Atlantische Oceaan gaat zeilen.
Dit meldt de krant Jornal de Notícias op gezag van de plaatselijke havenautoriteit. Die voegt eraan toe dat die Portugese wet uiteraard niet in internationale wateren geldt. Volgens het Portugese nationale persbureau LUSA blijft Laura's vader dan ook aan boord totdat zeilboot Guppy de territoriale wateren van Portugal heeft verlaten.
Op de tocht van Nederland naar Portugal werd Laura ook al begeleid door haar vader, maar het was de bedoeling dat bij vertrek uit Portimao de 'solo-recordpoging' echt zou beginnen.
Het 14-jarige zeilmeisje wil graag de jongste zeilster ooit worden die solo de wereld rond zeilt. Het record staat nu op naam van de Australische Jessica Watson. De plannen voor haar recordpoging genereerden over de hele wereld veel media-aandacht
Tot 12 mijl uit de kust gaat papa mee, daarna gaat hij van boord. Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat er een televisieboot met haar meevaart. Ik weet niet beter dat ze de eerste etappe met handheld cam zelf opnames maakt, en dat bij de eerste stop vaste camera's aan boord worden gemonteerd.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:06 schreef StadsMarinier het volgende:
[..]
Meisje gaat toch maar niet solo reizen maar samen mat pappie en een televisie boot vaart met haar mee.
Volgens de regels die je zelf aanhaalt, mag dat alleen in schrijnende noodgevallen. Lees je zelf wel wat je als argument aanhaalt, of begrijp je het niet?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:43 schreef moussie het volgende:
Hoe dan ook, ja, Laura kan haar motor gebruiken, om uit een windstilte te geraken, of de haven in en uit te varen, maar voor de rest is het nogal idioot om die te gebruiken.
Hij spreekt ook namens mij!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Zou je voor je zelf willen praten?
van dur sitequote:22-8-2010
Start solo
Ik ben eindelijk voor mijn soloreis vertrokken uit Gibraltar. In Portimao werd ik al na een dag benaderd door de pers en toeristen. De hele dag liepen er tientallen mensen over de steiger. En iedereen moest zonodig allemaal foto's maken! Dat vond ik echt vervelend. Guppy moest nog met de nieuw aangebrachte apparatuur getest worden.
Ik besloot naar Gibraltar te varen omdat het daar een stuk rustiger was (hoop ik). Ik ben ook de rots van Gibraltar opgeweest. De apen die daar leven zijn zelfs de auto ingeklommen. Ook de oude kazematten op de rots vond ik echt interessant.
Zaterdagmorgen 21 augustus gooide mijn vader de trossen los en daar ging ik eindelijk solo!
Dat zijn de regels voor een unassisted speed record, niet op haar van toepassing toch? In geval van een speed record zou dat namelijk vals spelen zijnquote:Op zondag 22 augustus 2010 02:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Volgens de regels die je zelf aanhaalt, mag dat alleen in schrijnende noodgevallen. Lees je zelf wel wat je als argument aanhaalt, of begrijp je het niet?
Het gasten boek is eindelijk geupdate, maar nou issie kapot, kan ik nog niet checken of berichten die reppen over dat niet haalbare record echt gefilterd wordenquote:
En de reden dat je regels die niet op haar van toepassing zijn aanhaalde is?quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zijn de regels voor een unassisted speed record, niet op haar van toepassing toch? In geval van een speed record zou dat namelijk vals spelen zijn
Waarm haal je dat aan als argument, als het niet van toepassing is?quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zijn de regels voor een unassisted speed record, niet op haar van toepassing toch? In geval van een speed record zou dat namelijk vals spelen zijn
Er blijkbaar nogal verwarring is over de diverse recorden en voorwaarden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 07:13 schreef dylany het volgende:
[..]
En de reden dat je regels die niet op haar van toepassing zijn aanhaalde is?
Argument? Het ging toch om het controleren, wat er eigenlijk gecontroleerd wordt, en door wie. En dat hele unassisted/motor gedoe is dus van toepassing op een record bij de WSSCR.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarm haal je dat aan als argument, als het niet van toepassing is?
Niet daar, en regels bij het GBoR zijn/waren al helemaal niet te vinden, 'wij hanteren in grote lijnen dezelfde regels' las ik ergens geruime tijd terug.quote:Overigens, waar staat precies dat je met een geassisteerde reis de motor zomaar mag gebruiken?
Waarom begin je dan over dat wel of niet zonder hulp zeilen al of niet met motor?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Argument? Het ging toch om het controleren, wat er eigenlijk gecontroleerd wordt, en door wie. En dat hele unassisted/motor gedoe is dus van toepassing op een record bij de WSSCR.
[..]
We doen weer aan veronderstellingen..quote:Niet daar, en regels bij het GBoR zijn/waren al helemaal niet te vinden, 'wij hanteren in grote lijnen dezelfde regels' las ik ergens geruime tijd terug.
Zover mij bekend moet je in veel havens voor het afmeren je zeilen innemen en het laatste stukje op de motor manoeuvreren, dus dan is de logische gevolgtrekking dat het gebruik van een motor bij 'assisted' wel tot bepaalde hoogte toe is gestaan. Let wel dat er dus een verschil is tussen GBoR en de snelheidsrecord van de WSSCR, bij het GBoR gaat het niet om de snelheid en maakt een paar 100 meter op de motor niets uit voor het eindresultaat, bij de WSSCR ligt dat buiten de haven logischerwijs anders.
Nou ja zeg, ik ben ik gesprek met Gia die zich afvraagt hoe zo'n recordpoging gecontroleerd wordt, ik begin helemaal nergens over. Jij begint met die domme opmerkingen over 'niet zo solo' en 'niet zo zeilen' omdat zij haar motor mag gebruiken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom begin je dan over dat wel of niet zonder hulp zeilen al of niet met motor?
Gezien het feit dat die categorie niet meer bestaat bij het GBoR, waar Laura dus voor zou gaan, zullen we het moeten doen met veronderstellingen, niet waar?quote:We doen weer aan veronderstellingen..
Ik zou zeggen: neem uw fietshelmpje en zeil fijn verder, Moussie
Ik ga er niet eens meer op in.
Je bent duidelijk geen zeiler, anders had je geweten dat het prima mogelijk is om onder zeil aan te meren in een haven. Sterker nog, het is onderdeel van iedere zeilcursus. De reden waarom het in Nederland meestal verboden is om in de haven te zeilen is de verminderde wendbaarheid waardoor er tijdens drukte in de haven ongelukken kunnen gebeuren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:29 schreef moussie het volgende:
Voor de rest, denk anders zelf even na .. zo'n havenmeester laat je onder zeil aanmeren met het risico dat steiger en boot naar de klote gaan? En als je wil vertrekken, hoe doe je dat, hoe kom je in beweging? Je gooit de touwen los en hijst de zeilen en hoopt er maar het beste van?
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:09 schreef SeLang het volgende:
Dat record boeit mij trouwens helemaal niet. Ik vind het gewoon leuk dat dat vrouwtje de wereld rond gaat zeilen. VOC mentaliteit enzo...
Kan ze mooi aan wennen dan. Dat overkomt zelfs de meest geoefende zeezeilers.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Laura is zeeziek....
van dur site
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |