abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 augustus 2010 @ 21:42:20 #161
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_85490018
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:23 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Blogje van Laura
van haar site
De leraar of lerares Nederlands die ze via de wereldschool heeft mag straks haar blogjes nog wel even bijschaven. De stijl bevalt me verder best voor een 14-jarige.
Life is what you make it.
pi_85491689
Laat haar maar anaal vernederd worden door een stel piraten wanneer ze langs Somalië komt. :9~ Even kijken wie er dan nog wat te zeggen heeft over dit verstandige zeiltochtje.
pi_85501080
Dit vond ik wel een sterk stukje:

quote:
Maar wat is het toch, die trend om zo jong mogelijk zoveel en zo groot mogelijke kicks na te jagen, zelfs op gevaar van eigen leven? Zijn die straffe toeren nodig omdat ze niet eens meer een ouderwets generatieconflict moeten uitvechten? Want he, het mag van ma en pa, al zegt dat natuurlijk meer over de ouders.
en dit ook:

quote:
Die sites zijn een langgerekte egotrip met steeds de vraag tot sponsoring. Kijk naar mij, help me mijn droom waarmaken! Verwende nesten, denkt mijn gezond West-Vlaams boerenverstand dan. Bovendien ken ik veel andere en echte goede doelen om geld aan te besteden.
^O^

http://knackweekend.rnews(...)le-1194797583119.htm
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 07:24:55 #164
3542 Gia
User under construction
pi_85501164
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:47 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat de GBoR het tot voor kort wel deed bedoel je? Die foto
Dat zal in elk geval gevolgd zijn door een officiele instantie. Anders kan iedereen wel een record claimen.

Dus, wie gaat Laura controleren? Wie controleert of zij niet op de moter uit de havens vaart, of moter gebruikt in windstille gebieden?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:39:36 #165
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_85501814
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 07:24 schreef Gia het volgende:

[..]

[quote]Dat zal in elk geval gevolgd zijn door een officiele instantie. Anders kan iedereen wel een record claimen.
Ik ben een paar jaar terug als 12-jarige op een motor van de noordpool naar de zuidpool met 2 Polen voorop het stuur gereisd, ik was de eerste en de jongste die dit ooit gedaan heeft.
quote:
Dus, wie gaat Laura controleren? Wie controleert of zij niet op de motor uit de havens vaart, of motor gebruikt in windstille gebieden?
Niemand! }:| :Z
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_85505607
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 07:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zal in elk geval gevolgd zijn door een officiele instantie. Anders kan iedereen wel een record claimen.

Dus, wie gaat Laura controleren? Wie controleert of zij niet op de moter uit de havens vaart, of moter gebruikt in windstille gebieden?
Dat zonder motor is voor haar poging irrelevant, dat telt alleen voor de pogingen unassisted. Hoe ze dat normaal controleren, geen idee, inhoud van de tank controleren bij vertrek en aankomst in de havens, toerenteller, verzegeling?
pleased to meet you
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:47:45 #167
3542 Gia
User under construction
pi_85506317
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 11:25 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat zonder motor is voor haar poging irrelevant, dat telt alleen voor de pogingen unassisted. Hoe ze dat normaal controleren, geen idee, inhoud van de tank controleren bij vertrek en aankomst in de havens, toerenteller, verzegeling?
Maar er is geen officiele instantie die haar recordpoging volgt. Het is straks alleen het woord van Laura en pa dat ze het geflikt heeft. Geloof niet dat Guinness daar genoegen mee gaat nemen.
pi_85506829
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 11:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar er is geen officiele instantie die haar recordpoging volgt. Het is straks alleen het woord van Laura en pa dat ze het geflikt heeft. Geloof niet dat Guinness daar genoegen mee gaat nemen.
Wat is er te volgen dan? Ze vertrekt van A en komt aan in B, en daarvoor hoef je nog niet eens aan de kade te staan, dat staat in de boeken van de havenmeester. Moeten ze gaan checken of er onderweg niemand aan boord stapt of zo, want dat zou het enige relevante zijn bij haar poging, dat ze alleen is en blijft?
pleased to meet you
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:39:01 #169
124676 RobertoCarlos
pi_85519275
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 11:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Geloof niet dat Guinness daar genoegen mee gaat nemen.
Guinness heeft er dus helemaal niets mee te maken! :X

(begrijp dat dan tog! :) )

[ Bericht 4% gewijzigd door RobertoCarlos op 20-08-2010 18:50:38 ]
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:25:10 #170
124676 RobertoCarlos
pi_85530519
quote:
Laura Dekker weigert media te woord te staan

Zeilmeisje Laura Dekker staat de media niet meer te woord voordat ze zaterdag het ruime sop kiest. Dat heeft haar manager vrijdag laten weten.

De 14-jarige globetrotter geeft tijdens haar reis alleen interviews af aan medewerkers van het bedrijf MasMedia, dat de exclusieve rechten heeft verworven op beelden van Laura en haar reis. Daarnaast schrijft zij wekelijks een column voor het AD.

Directeur Marijke Schaaphok van MasMedia liet vrijdag weten nog geen contract te hebben afgesloten met een partij voor de exclusieve uitzendrechten in Nederland.
http://www.nu.nl/binnenla(...)dia-woord-staan.html
pi_85531572
Wat een aandachtshoer zeg, niet de media te woord staan :r

:')
pi_85533429
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 11:25 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus het is niet zo erg 'solo' en ook niet zo erg 'zeilen'?
pi_85537421
Het record van het zeilmeisje is nu al van de baan. Ze kan namelijk niet Solo van start... :

http://www.spitsnieuws.nl(...)_toch_niet_solo.html
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:38:33 #174
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_85537473
quote:
Laura Dekker begint zaterdagochtend in de Porugese havenstad Portimăo aan haar solozeiltocht rond de wereld. De 14-jarige Dekker wil de jongste zijn die rond de wereld vaart. Eerdere berichten dat zij als minderjarige volgens de Portugese wet niet alleen mag zeilen worden nu door de havenautoriteiten weersproken.

Wanneer Dekker zaterdag precies vertrekt wil een woordvoerder van het mediabedrijf, dat de rechten voor de zeiltocht in handen heeft, niet zeggen. Voor haar vertrek zal er een korte ceremonie zijn. Haar eerste stop na Portimăo zijn de Canarische eilanden of Madeira. Dit hangt af van de windrichting.

Hordes journalisten en camerploegen hopen een glimp op te vangen van het vertrek van het zeilmeisje. Vrijdagavond voerde Dekker de laatste tests uit op haar 11,5 meter lange boot Guppy. De zee leek vlak voor haar vertrek kalm Vorige maand hief de rechter het toezicht van Bureau Jeugdzorg op, waardoor zij vrij baan kreeg voor haar solozeiltocht.

In juni moest de 16-jarige Amerikaanse zeilster Abby Sunderland gered worden in de Indische Oceaan toen zij ook probeerde de wereld rond te varen. Haar Australische leeftijdsgenootje Jessica Watson voltooide eerder dit jaar in 210 dagen dagen een zeiltocht rond de wereld. Watson bleef echter haar reis op zee. Dekker zal daarentegen aanleggen bij verschillende havens en mogelijk naar Nederland terugkeren voor school.
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_85540761
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 00:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus het is niet zo erg 'solo' en ook niet zo erg 'zeilen'?
Huh? Het is op zich moeilijk om te controleren of solo echt solo is, dat is wat ik zei. Hoe zou je dat moeten doen, laten volgen met een bootje, onverwachts binnen komen vallen met een helikopter of zo? Ditto met bvb dat joch van 14 dat de 7 hoogste toppen heeft beklommen, ze gaan toch niet mee klimmen oid? Dus ik vermoed dat in dit soort gevallen uitgegaan werd van de integriteit van de sporter die het record wil zetten.

En natuurlijk is het zeilen, dat je je motor mag gebruiken wil niet zeggen dat je hem constant gebruikt. Je gaat toch niet op zo'n pruttelmotor de oversteek doen en jezelf in gevaar brengen als je voldoende wind hebt om over de golven te glijden? Dat dan nog afgezien van de hoeveelheid brandstof die je mee zou moeten nemen.
pleased to meet you
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 14:04:25 #176
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85542308
quote:
Laura omzeilt pers en vertrekt

Het zeilmeisje Laura Dekker is zojuist DEFINITIEF vertrokken vanuit Portugal richting de Canarische Eilanden.

Pers

De 14-jarige koter wil graag de jongste zeilster ooit worden die onafgebroken rond de wereld zeilt. Ze vertrok niet uit de haven van de Portugese stad Portimao, zoals veel media verwachtten, maar uit een andere haven, onder meer om de pers te omzeilen. Boefje.

Met het vertrek begint haar solozeilreis officieel. In Portugal trof ze de afgelopen twee weken de laatste voorbereidingen.

Bron: Spitsnieuws
Pers omzeild :Y

Ik wens haar veel succes met haar reis :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_85545740
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 14:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Pers omzeild :Y

Ik wens haar veel succes met haar reis :)
"Pers omzeild"
Misschien om te voorkomen dat ze zien dat papa toch nog even op de boot blijft? Komop zeg, vage verhalen allemaal. Waarom zou ze pers willen omzeilen? Ze hoeft ze niet te woord te staan maar wat is er mis met het laten zien van het vertrek? Zullen haar sponsors blij mee zijn.
pi_85546003
de pers omzeilen die ze eerst heeft opgezocht :')
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:25:05 #179
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_85547070
Dat de pers haar vanaf heden maar eens voorgoed gaat negeren.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_85548560
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Huh? Het is op zich moeilijk om te controleren of solo echt solo is, dat is wat ik zei. Hoe zou je dat moeten doen, laten volgen met een bootje, onverwachts binnen komen vallen met een helikopter of zo? Ditto met bvb dat joch van 14 dat de 7 hoogste toppen heeft beklommen, ze gaan toch niet mee klimmen oid? Dus ik vermoed dat in dit soort gevallen uitgegaan werd van de integriteit van de sporter die het record wil zetten.

En natuurlijk is het zeilen, dat je je motor mag gebruiken wil niet zeggen dat je hem constant gebruikt. Je gaat toch niet op zo'n pruttelmotor de oversteek doen en jezelf in gevaar brengen als je voldoende wind hebt om over de golven te glijden? Dat dan nog afgezien van de hoeveelheid brandstof die je mee zou moeten nemen.
Niet dus, want ze krijgt assistentie, volgens jou.. en daarom mag ze gelijk de motor gebruiken als het even moeilijk wordt. Die link zie ik niet zo, eigenlijk, maar ok..
pi_85548636
Ze komt sowieso nog mensen tegen waarmee ze in konvooi gaat varen. Het gaat erom dat je alleen op je boot zit, als je met 2 andere boten opvaart is het ook goed en vooral veiliger.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:45:17 #182
124676 RobertoCarlos
pi_85548855
Wel leuk deze discussie, maar wat er onder 'solo' verstaan wordt, mag Laura zelf bepalen. Ze maakt immers haar eigen record...
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:51:35 #183
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_85548981
Ik wens haar heel veel succes op haar tocht.
Laura we houden van je! O+
Pedicabo ego vos et irrumabo.
pi_85549070
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:51 schreef trolololo het volgende:
Ik wens haar heel veel succes op haar tocht.
Laura we houden van je! O+
Zou je voor je zelf willen praten? :P
pi_85549586
Zei er iemand Guinness?

pi_85551825
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Niet dus, want ze krijgt assistentie, volgens jou.. en daarom mag ze gelijk de motor gebruiken als het even moeilijk wordt. Die link zie ik niet zo, eigenlijk, maar ok..
de regels
quote:
21
e. With or without assistance
i 'Without assistance' means that a vessel may not receive any kind of outside assistance whatever except for 21.h. and 21. i. nor take on board any supplies (beyond the harvest of the sea), materials or equipment during an attempt. A vessel may be anchored or beached during the attempt, but any repairs must be made entirely by the crew without outside resources or materials. It is never permitted to take on board stores or equipment or get any other kind of help from another vessel whilst under way (except as 'i' Emergencies below).

ii 'With assistance' means a vessel may enter harbour for repairs, alterations or stores as required with or without the help of persons outside the crew. During any stops, the timing of the voyage continues.

h. Navigation
Any type of navigation equipment is allowed and there is no objection to any type of information or advice being transmitted to or from the vessel. However, the vessel must be sailed and navigated by the crew, without any element of physical 'remote control'.

i. Emergencies
i An engine may be used to recover a man overboard, to render assistance or in any other grave emergency, in which case full details must be recorded in the vessel's log and disclosed to the WSSR Commissioner.

ii In the event of fouling another vessel or manned structure (e.g. an oil rig) it is permitted for the crew of the other vessel or structure to assist the vessel in getting clear.
http://www.sailspeedrecords.com/the-courses-offshore.html

Dat is dus waar Jessica Watson voor ging, unassisted, maar omdat zij nog geen 18 is wist zij al voor vertrek dat dat geen record zou worden. Maar ja, zij heeft nog een tweede kans natuurlijk, als zij ergens binnenkort vertrekt kan ze het nog steeds sneller doen dan Jesse Martin en jonger zijn toen hij dat record zette, 325 dagen en 18 jaar en 65 dagen oud of zo ;)

Hoe dan ook, ja, Laura kan haar motor gebruiken, om uit een windstilte te geraken, of de haven in en uit te varen, maar voor de rest is het nogal idioot om die te gebruiken.
pleased to meet you
pi_85556056
quote:
soloreis Laura toch niet solo

Eerste deel soloreis Laura toch niet solo PORTIMAO - Laura Dekker zal de haven van de Zuid-Portugese stad Portimao zaterdag toch niet solo verlaten. De Portugese wet staat namelijk niet toe dat de minderjarige Nederlandse alleen op de Atlantische Oceaan gaat zeilen.

Dit meldt de krant Jornal de Notícias op gezag van de plaatselijke havenautoriteit. Die voegt eraan toe dat die Portugese wet uiteraard niet in internationale wateren geldt. Volgens het Portugese nationale persbureau LUSA blijft Laura's vader dan ook aan boord totdat zeilboot Guppy de territoriale wateren van Portugal heeft verlaten.

Op de tocht van Nederland naar Portugal werd Laura ook al begeleid door haar vader, maar het was de bedoeling dat bij vertrek uit Portimao de 'solo-recordpoging' echt zou beginnen.

Het 14-jarige zeilmeisje wil graag de jongste zeilster ooit worden die solo de wereld rond zeilt. Het record staat nu op naam van de Australische Jessica Watson. De plannen voor haar recordpoging genereerden over de hele wereld veel media-aandacht
Meisje gaat toch maar niet solo reizen maar samen mat pappie en een televisie boot vaart met haar mee.
pi_85556339
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 23:06 schreef StadsMarinier het volgende:

[..]

Meisje gaat toch maar niet solo reizen maar samen mat pappie en een televisie boot vaart met haar mee.
Tot 12 mijl uit de kust gaat papa mee, daarna gaat hij van boord. Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat er een televisieboot met haar meevaart. Ik weet niet beter dat ze de eerste etappe met handheld cam zelf opnames maakt, en dat bij de eerste stop vaste camera's aan boord worden gemonteerd.
pi_85559225
Laura is daarom niet vanuit Portugal vertrokken, maar vanuit Gibraltar. Kon de Portugese burocratie geen roet in het eten gooien ;)
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_85561225
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:43 schreef moussie het volgende:

Hoe dan ook, ja, Laura kan haar motor gebruiken, om uit een windstilte te geraken, of de haven in en uit te varen, maar voor de rest is het nogal idioot om die te gebruiken.
Volgens de regels die je zelf aanhaalt, mag dat alleen in schrijnende noodgevallen. Lees je zelf wel wat je als argument aanhaalt, of begrijp je het niet?
pi_85624167
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:54 schreef spuitje het volgende:

[..]

Zou je voor je zelf willen praten? :P
Hij spreekt ook namens mij!
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:49:02 #192
124676 RobertoCarlos