Hehe, dat jij dat inmiddels wel hebt begrepen weet ik, ik had het dan ook over de reacties in haar gastenboek. Toen ik daar een flink tijdje terug in zat te kijken zag ik daar dingen, zo onbeschoft .. en dat moeten dan de volwassenen zijn waaraan zo'n kind zich een voorbeeld moet nemen, want die weten tenminste hoe het hoort.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zeg IK niet. Reakties in haar gastenboek die daarover gingen zijn verwijderd, dát is wat ik zeg.
Precies, als mensen niet in de publiciteit willen en ze maken zelf geen lawaai via de media door in journaals, jeugdjournaals en uitzendingen van Nova te verschijnen.................. enz.quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Mi is het goed mogelijk dat de meeste mensen nog niet eens weten dat het verandert is, de verandering is namelijk vrij recent, en er is geen grootschalige ruchtbaarheid aan gegeven.
Ze hebben het niet zelf opgezocht,daarna alleen gebruikt om aan te tonen wat voor belachelijk prestigeproject het van Jeugdzorg is om dat meisje niet te laten gaan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:54 schreef dylany het volgende:
[..]
Precies, als mensen niet in de publiciteit willen en ze maken zelf geen lawaai via de media door in journaals, jeugdjournaals en uitzendingen van Nova te verschijnen.................. enz.
Ze hebben toch echt helemaal zelf de media gezocht en een hoop herrie gemaakt om publiciteit te
krijgen en zetten nu alles op alles om de media aandacht vast te houden.
Tuurlijk niet joh, omdat ze er geen aandacht aan wilden geven verschenen ze keer op keer in de diverse televisieprogramma's.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:07 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ze hebben het niet zelf opgezocht,daarna alleen gebruikt om aan te tonen wat voor belachelijk prestigeproject het van Jeugdzorg is om dat meisje niet te laten gaan.
In Engeland hadden de autoriteiten ook al problemen met haar, daar hoorden we niets over omdat dat de familie niet uitkwam.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:03 schreef Rookert het volgende:
Het is alleen zo'n heisa geworden omdat jeugdzorg liep te kutten, als ze na 1 maandje weg mocht waren we haar nu allang vergeten
Niet normaal kunnen opvoedenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:12 schreef dylany het volgende:
[..]
In Engeland hadden de autoriteiten ook al problemen met haar, daar hoorden we niets over omdat dat de familie niet uitkwam.
Als Laura niet vlak voor de uitspraak weer de publiciteit had gezocht, waren we haar nu ook wel vergeten.
Het ligt toch echt aan dat gezin zelf hoor.![]()
Lekker makkelijk de schuld van je eigen onvermogen bij een ander te leggen, maar goed dat is mode tegenwoordig. Mensen die hun kinderen niet normaal kunnen opvoeden leggen wel heel gemakkelijk de schuld bij de autoriteiten of de overheid.![]()
Dat Laura uit een disfunctioneel gezin komt, was toch al lang duidelijk?quote:
Noem ze eens op dan, al die TV programma's. Even kijken of jij verder komt dan 2 keer op het jeugdjournaal in een heel jaar tijdquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:48 schreef dylany het volgende:
[..]
Tuurlijk niet joh, omdat ze er geen aandacht aan wilden geven verschenen ze keer op keer in de diverse televisieprogramma's.
Ja dylany, zo verschrikkelijk disfunctioneel dat elke poging om dat kind uit huis geplaatst te krijgen weg gewuifd werd door de rechter .. maar jij weet het uiteraard weer beter.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:28 schreef dylany het volgende:
[..]
Dat Laura uit een disfunctioneel gezin komt, was toch al lang duidelijk?
Je hebt toch niet gemist dat de Engels autoriteiten Laura's vader vroegen Laura uit Engeland te komen ophalen wat de man weigerde?
En de moeder die in de media schreef dat ze het niet met de acties van Laura en haar vader eens was?
Vervolgens zielig doen en aandacht voor je probleem vragen via de media.....de schuld van je onvermogen om je kind normaal op te voeden bij een ander leggen ....... en nu de media aandacht vasthouden..........![]()
tja.
De bezorgdheid bij de meeste mensen zit em dan ook niet in het zeilen of leren. Wat boeit het mij als ze één of twee jaar achter gaat lopen met haar studie. Kan ze altijd nog doen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:22 schreef Rookert het volgende:
Niet normaal kunnen opvoedenDenk eens outside the box, als ze dat nou willen en ze volgt de Wereldschool (bestaat ook niet voor niets) laat haar dan lekker gaan. Dat kind zeilt al vanaf haar 4e jaar, kan je toch niet vergelijken met een willekeurig ander kind
Ze zal niet langer dan 2 weken op zee zitten voor oversteken als de Atlantische Oceaan, andere oceanen hebben genoeg eilandjes waar je tussendoor kan aanleggen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:55 schreef Gia het volgende:
[..]
De bezorgdheid bij de meeste mensen zit em dan ook niet in het zeilen of leren. Wat boeit het mij als ze één of twee jaar achter gaat lopen met haar studie. Kan ze altijd nog doen.
Waar ik me meer zorgen over maak is de impact die zoiets gaat hebben op een jong puberend meisje. Ze is nu bijna 15. Voor meiden gewoon een heel moeilijke leeftijd. Ook zij heeft straks last van die hormonen, stemmingen, menstruatieproblemen enz.... en niemand om steun bij te zoeken.
Daarnaast nog de eenzaamheid. En je hebt het weer niet aan een touwtje. Stel, ze komt in een orkaan terecht. Het weer doet de laatste tijd wel vreemde dingen en houdt zich nergens aan de seizoenen. Zoiets is vaak voor volwassenen al fataal.
En tja, dan hebben we nog die piraten. Wat zullen die doen met een meid van bijna 17?
Orkaanseizoen kun je ontwijken, alleen houdt het weer zich tegenwoordig niet meer zo goed aan die seizoenen, dat is het probleem.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:09 schreef Rookert het volgende:
Ze zal niet langer dan 2 weken op zee zitten voor oversteken als de Atlantische Oceaan, andere oceanen hebben genoeg eilandjes waar je tussendoor kan aanleggen.
Eenzaamheid is iets wat je als eerste kan verwachten, dus dat heeft ze wel begrepen en geaccepteerd. Orkaanseizoen ontwijk je en daar navigeer je ook naar, bovendien kan zo'n boot meer hebben dan je denkt. Zolang de golven niet breken rol je gewoon over golven van 10 meter heen hoor.
Golf van Aden kan je ontwijken door via Afrika te gaan, weet niet precies wat haar route is, maar als ze naar Rode Zee gaat kan ik me niet voorstellen dat ze niet in een groot konvooi gaat, niemand van de wereldzeilers is zo gek om daar in zijn uppie te gaan varen tegenwoordig.
Bron?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Orkaanseizoen kun je ontwijken, alleen houdt het weer zich tegenwoordig niet meer zo goed aan die seizoenen, dat is het probleem.
En de route ligt inderdaad gepland via de golf van Aden. Als ze op het laatst nog besluit via afrika te gaan, dan kan het zijn dat ze in de problemen komt in dat windstille deel boven in Afrika, waardoor ze het record niet zal halen. Want ongeacht of ze een vermelding krijgt, ze gaat toch voor het record.
De route is niet alleen geplanned via de golf van Aden, Dat is slechts optie 1. Als je het vaarplan op Laura's site bekijkt zie dat de route om Z.Afrika ook geplanned is (Mauritius-Durban-Kaapstad-St Helena). Een optie 2 als alternatief als een doorgang richting Suezkanaal door de autoriteiten en de ISAF alle jachten wordt afgeraden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Orkaanseizoen kun je ontwijken, alleen houdt het weer zich tegenwoordig niet meer zo goed aan die seizoenen, dat is het probleem.
En de route ligt inderdaad gepland via de golf van Aden. Als ze op het laatst nog besluit via afrika te gaan, dan kan het zijn dat ze in de problemen komt in dat windstille deel boven in Afrika, waardoor ze het record niet zal halen. Want ongeacht of ze een vermelding krijgt, ze gaat toch voor het record.
Noem eens televisieprogramma's of kranten waar Laura, haar vader haar moeder, haar grootouders of haar advocaat niet verschenen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Noem ze eens op dan, al die TV programma's. Even kijken of jij verder komt dan 2 keer op het jeugdjournaal in een heel jaar tijd
De Raad voor de Kinderbescherming stelde een onderzoek in.[10][11 [/quote]quote:In augustus 2009 maakte Laura in een interview in het Algemeen Dagblad bekend van plan te zijn om een solozeiltocht om de wereld te gaan maken als jongste solozeiler ooit. Deze onthulling deed een hoop stof opwaaien, mede doordat het plan niet werd verboden door haar ouders. Een verzoek om gedurende de reis onderwijs te volgen aan de Wereldschool werd door een leerplichtambtenaar van haar woonplaats Wijk bij Duurstede afgewezen. Daarnaast maakte de leerplichtambtenaar melding van de zaak bij Bureau Jeugdzorg. Staatssecretaris Marja van Bijsterveldt van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap steunde de zienswijze van haar leerplichtambtenaar.
Dus jij denkt dat alle kinderen die opgroeien in een disfunctionele familiesituatie uit huis geplaatst worden?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:52 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja dylany, zo verschrikkelijk disfunctioneel dat elke poging om dat kind uit huis geplaatst te krijgen weg gewuifd werd door de rechter .. maar jij weet het uiteraard weer beter.
Ergens in verschijnen betekent niet automatisch dat je het zelf hebt opgezocht ..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:48 schreef dylany het volgende:
[..]
Noem eens televisieprogramma's of kranten waar Laura, haar vader haar moeder, haar grootouders of haar advocaat niet verschenen.![]()
hmz .. geschreven door Cees van Dijk, vriend van de familiequote:Overigens was het ook volgens Wikipedia Laura zelf die de media zocht.
[..]
De Raad voor de Kinderbescherming stelde een onderzoek in.[10][11 [/quote]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Laura_Dekker
Misschien moet je Wikipedia waarschuwen dat zij het fout hebben.
http://www.zeilersweblog.nl/2009/08/leerplicht-nekt-laura/quote:In Zeilen nr. 7 publiccerden wij een bijdrage van Laura Dekker. Zij was solo naar Engeland gevaren en had daar een mooi artikel over geschreven. Kort na de publicatie maakte ze bekend nog wildere plannen te hebben; ze wilde solo de wereld rond en daarmee de jongste worden die ooit een dergelijk avontuur tot een goed einde had gebracht.
Korte tijd later publiceerde het Algemeen Dagblad een artikel over haar plannen. Daarna volgden de andere media. Opvallend was dat in deze publicaties Laura zelf niet aan het woord kwam. Zij was de drukte ontvlucht en zat lekker met haar moeder in de Ardennen. Typisch Laura zoals ik haar heb leren kennen.
hmz .. geschreven door Cees van Dijk, vriend van de familiequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Ergens in verschijnen betekent niet automatisch dat je het zelf hebt opgezocht ..
er werd veel over haar geschreven, klopt, maar hoeveel daarvan waren interviews, en dan nog eens op eigen initiatief? En de camera's, tja, die waren bij de rechtbank, maar niet bij haar huis, haar school, haar boot, die zijn heel netjes uit de buurt gehouden.
En haar vader, vertel, waar is die verschenen, hoeveel interviews heeft die gegeven? Ik heb de grootouders en pa een keer gezien op TV, bij Knevel&Brink, de moeder helemaal niet. Het kan natuurlijk dat ik iets gemist heb .. ? De grootouders hebben één brief gestuurd naar de krant, en de moeder drie .. en voor de rest, waar hebben zij de media opgezocht? Of was het eerder zo dat de media hun opzochten, dat het gebrek aan interviews en verschijnen op TV anders dan een opname bij de rechtszaal juist erop wijst dat ze media zover mogelijk gemeden hebben? Er wordt al meer dan genoeg geschreven zonder dat zij er actief naar op zoek gaan toch? Zoveel dat menigeen er helemaal sch***ziek van wordt.
[..]
Misschien moet je Wikipedia waarschuwen dat zij het fout hebben.
Ooh ja, wat schreef pa dan over ma? Dat ma met modder gooit en niet spoort is duidelijk, maar ja, daar woont Laura dan ook niet. Pa is een beetje wereldvreemd, klopt, hij denkt dat zijn persoonlijke inschatting voldoende is om bemoeizuchtige autoriteiten tevreden te stellen, wat dat aangaat is de afgelopen periode een les voor hem geweest. Maar dat maakt die man dus niet disfunctioneel als vader, ik denk dat hij beter kan inschatten wat zijn dochter wel of niet aankan dan wie dan ook, hij kent haar, en hij kent de zee.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:08 schreef dylany het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat alle kinderen die opgroeien in een disfunctionele familiesituatie uit huis geplaatst worden?
Tja, het is een feit dat de vader van Laura haar weigerde op te halen toen de autoriteiten hem verzochten zijn dochter te komen halen en het is ook een feit dat Laura een dochter is van gescheiden ouders die in de media met modder naar elkaar gooiden.
Tuurlijk is het mogelijk dat dergelijke dingen in jouw belevingswereld normaal zijn, dat spreek ik niet tegen hoor.
Ze verdient er lekker mee veronderstel ik, en dat is natuurlijk nooit weg, voor extra havengeld, onverwacht onderhoud etc. En zoals ik eerder al zei, het is een van de manieren om je ongewenste aandacht van het lijf te houden .. verkoop je portretrechten op je eigen termen en geen ander medium mag nog een opname van je verspreiden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:10 schreef Samson het volgende:
Kan allemaal wel zijn, maar nu komen er dus wel camera's op die boot. Dan kan ze dat toch ook afhouden zou je denken?
Kun je niet begrijpen dat mensen die geen media-aandacht willen, niet in de media verschijnen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:33 schreef moussie het volgende:
[..]
En zoals ik eerder al zei, het is een van de manieren om je ongewenste aandacht van het lijf te houden .. verkoop je portretrechten op je eigen termen en geen ander medium mag nog een opname van je verspreiden.
http://wn.com/Zeilmeisje_Laura_Dekker_mag_rond_de_wereld_zeilenquote:En haar vader, vertel, waar is die verschenen
Wat al meer wordt gezegd, het had ook geheel zonder camera's gekund. Het gaat dus toch om het geld en om de aandacht. Iets anders kan ik er dan echt niet van maken. Uberhaupt, als je al een record probeert te vestigen doe je dat natuurlijk ook om de aandacht. Het is dan niet je doel om het te vestigen en vervolgens niemand ervan hoort.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze verdient er lekker mee veronderstel ik, en dat is natuurlijk nooit weg, voor extra havengeld, onverwacht onderhoud etc. En zoals ik eerder al zei, het is een van de manieren om je ongewenste aandacht van het lijf te houden .. verkoop je portretrechten op je eigen termen en geen ander medium mag nog een opname van je verspreiden.
En met dit contract bepaald ze zelf wanneer de camera's aan/uitgaan, en behoudt zij haar eigen rechten, dus ze kan bloggen, webloggen en foto's plaatsen .. als ik het goed heb begrepen.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:05 schreef moussie het volgende:
[..]
En haar vader, vertel, waar is die verschenen,
Lol, en dat geloof je waarschijnlijk nog echt ook. Laat me raden, dat jochie laatst, dat het overleefd heeft, die heeft vast ook zelf om de aandacht gevraagd? Kranten verslaan nieuws, en dit is wereldnieuws, je dacht echt dat een journalist dat laat liggen omdat de betrokkenen het vragen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:44 schreef dylany het volgende:
[..]
Kun je niet begrijpen dat mensen die geen media-aandacht willen, niet in de media verschijnen?![]()
Zo hallo zeg, je hebt zowaar een interview met pa kunnen vinden, wat een aandachttrekker zeg. En nu ga je me zeker vertellen dat hij de media heeft gevraagd om daar aanwezig te zijn? Wat een media-hoer is het toch ook. Of nee wacht, Laura vond het natuurlijk makkelijker om weg te lopen, anders zou zij geen media-aandacht krijgen, een gewoon interview geven over hoe zij klemgezet wordt door Kinderbescherming (eis van de rechter: zeilervaring opdoen, maar kinderbescherming legt haar boot aan de ketting, ja zo lukt het natuurlijk nooit om aan de eisen te voldoen), daar zat geen krant op te wachten natuurlijk.quote:http://wn.com/Zeilmeisje_Laura_Dekker_mag_rond_de_wereld_zeilen
Ik weet uit eerdere discussies inmiddels dat jij liever alle kanten opdraait en liever alles omdraait, dan een ander gelijk te geven. Jij wilt (of kunt dat kan ook nog) je ongelijk never nooit toegeven.![]()
Het is mij best hoor, van mij mag je denken dat je gelijk hebt, ik vind ook wel een beetje sneu voor je dat je zo wanhopig aan het draaien bent dus ik haak in ieder geval tot er weer nieuws is, maar even af.
Ja, want iedereen die negatief tegenover deze zeiltocht staat is natuurlijk jaloers en mensen die op kantoor werken zijn altijd maar duf en saai. Hoezo, denken in hokjes...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:56 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik hoop dat de discussie vanaf het volgende deel meer over de zeiltocht gaat dan over jeugdzorg, school en jaloerse mensen die hun hele leven slijten op een duf kantoor.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:05 schreef moussie het volgende:
Echt sneu voor je, maar 1 interview in een jaar tijd .. dat maakt het wel erg moeilijk om nog aannemelijk te maken dat hun de media hebben opgezocht.
Haar solotrip is nog niet begonnen, dus het kabbelt nu even verder. Als ze in haar uppie is komt het vanzelf.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:56 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik hoop dat de discussie vanaf het volgende deel meer over de zeiltocht gaat dan over jeugdzorg, school en jaloerse mensen die hun hele leven slijten op een duf kantoor.
Kindje toch, je komt een beetje gefrustreerd over omdat je met niets anders kan komen dan dat ene interview ..quote:
Hou jij eens ff lekker op zeg. Nog nieuws over Laura?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Kindje toch, je komt een beetje gefrustreerd over omdat je met niets anders kan komen dan dat ene interview ..
Moet ik ophouden? Wees eens eerlijk en vertel dat aan dylany die met dat ene interview van pa in de rechtbank aankomt om te bewijzen hoe mediageil de Dekkers zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hou jij eens ff lekker op zeg. Nog nieuws over Laura?
Nah, het is gewoon het stellen van een doel toch, het competitieve wat normaal gesproken zo op prijs wordt gesteld, de beste willen zijn, net als het winnen van de gouden plak, de WK, de Tour, whatever, maar dan net iets anders. Zo staat er een ander, beslist niet alledaags record in het boek, een 14-jarige die de 7 hoogste toppen van de wereld heeft beklommen, hij begon toen die 9 was!! Aaandachtsgeilheid? I dunno, ik zou er denk ik nooit over hebben gelezen zonder Laura en Googlequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:48 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
Laten we wel wezen, de recordpoging an sich getuigt toch al genoeg van aandachtsgeilheid?
Moussie, je schreef dit.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Moet ik ophouden? Wees eens eerlijk en vertel dat aan dylany die met dat ene interview van pa in de rechtbank aankomt om te bewijzen hoe mediageil de Dekkers zijn.
En o ja, heb je dit gemist?quote:Echt sneu voor je, maar 1 interview in een jaar tijd .. dat maakt het wel erg moeilijk om nog aannemelijk te maken dat hun de media hebben opgezocht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Laura_Dekkerquote:In augustus 2009 maakte Laura in een interview in het Algemeen Dagblad bekend van plan te zijn om een solozeiltocht om de wereld te gaan maken als jongste solozeiler ooit. Deze onthulling deed een hoop stof opwaaien, mede doordat het plan niet werd verboden door haar ouders
Het en plein publique willen behalen van een bepaald doel staat toch echt wel duidelijk voor het willen hebben van aandacht. Dat lijkt me toch gewoon een feit. Ik doe zelf ook op redelijk niveau aan sport en haal er ook niet echt voldoening uit als geen hond ervan weet. Als ik een nieuw PR behaal moet ook iedereen dat wetenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Nah, het is gewoon het stellen van een doel toch, het competitieve wat normaal gesproken zo op prijs wordt gesteld, de beste willen zijn, net als het winnen van de gouden plak, de WK, de Tour, whatever, maar dan net iets anders. Zo staat er een ander, beslist niet alledaags record in het boek, een 14-jarige die de 7 hoogste toppen van de wereld heeft beklommen, hij begon toen die 9 was!! Aaandachtsgeilheid? I dunno, ik zou er denk ik nooit over hebben gelezen zonder Laura en Google
Hou er dan zelf ook ff mee opquote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:06 schreef dylany het volgende:
[..]
Moussie, je schreef dit.![]()
[..]
En o ja, heb je dit gemist?
[..]
En Moussie, ik druip niet af met de staart tussen de benen, ik heb geen tijd voor welles-nietesspelletjes met mensen die niet eens weten wat ze zelf schrijven.![]()
Nee hoor, daar had ik zelfs antwoord op gegeven, scroll maar terug,quote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:06 schreef dylany het volgende:
[..]
Moussie, je schreef dit.![]()
[..]
En o ja, heb je dit gemist?
[..]
Dat heb jij dan zeker gemist. Of ga jij ervan uit dat de wiki het beter weet dan de vriend van de familie en hoofdredacteur van het blad waarvoor zij wel schrijft (en waarin zij haar plannen dus bekend maakte)quote:In Zeilen nr. 7 publiccerden wij een bijdrage van Laura Dekker. Zij was solo naar Engeland gevaren en had daar een mooi artikel over geschreven. Kort na de publicatie maakte ze bekend nog wildere plannen te hebben; ze wilde solo de wereld rond en daarmee de jongste worden die ooit een dergelijk avontuur tot een goed einde had gebracht.
Korte tijd later publiceerde het Algemeen Dagblad een artikel over haar plannen. Daarna volgden de andere media. Opvallend was dat in deze publicaties Laura zelf niet aan het woord kwam. Zij was de drukte ontvlucht en zat lekker met haar moeder in de Ardennen. Typisch Laura zoals ik haar heb leren kennen.
Wat grappig toch, ik weet namelijk wel wat ik schreef, sterker nog, jij licht het er zelf uit!quote:En Moussie, ik druip niet af met de staart tussen de benen, ik heb geen tijd voor welles-nietesspelletjes met mensen die niet eens weten wat ze zelf schrijven.![]()
En daar gaf je antwoord op, 2 keer zelfs, met een lijst van video's en een youtube linkje waarin 3 keer hetzelfde interview met pa staat ..quote:En haar vader, vertel, waar is die verschenen
http://www.rtl.nl/%28/act(...)rekt-dit-weekend.xmlquote:Laura Dekker vertrekt dit weekend
Ze is nu nog bezig om de laatste dingen te checken, zoals de elektronika en de radar van de Guppy. Maar dan is Laura ook echt klaar voor het grote werk, de tocht rond de wereld in haar uppie.
Laura is nu in Portimão in Portugal. Ze wil daar komend weekend vertrekken en vaart dan naar de Canarische Eilanden. Maar eerst nog een paar dagen testen samen met mijn vader, zegt ze.
Laura Dekker wil met haar 14 jaar de jongste persoon ooit worden die alleen de wereld overzeilt. Dat record staat nu nog op naam van Jessica Watson uit Australië.
Als 2 of meer pitbulls zich vast bijten in een topic..quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:01 schreef DjinN het volgende:
Mijn god...zitten we hier in een basisschoolklas ofzo ?Welnietwelnietwelniet....
Guppy - uppie?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/%28/act(...)rekt-dit-weekend.xml
Opdracht: zoek de woordspeling![]()
Verkeerde route volgens de WSSRC. Maar als ik het goed begrijp zou dat record dus wel erkend zijn als zij 'de juiste route' zou hebben genomen, het is niet afgeketst omdat het criterium 'youngest' niet meer bestaat. Boven de 16 bestaat het nog wel?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Guppy - uppie?
Maar het record staat voor zover ik heb kunnen vinden, nog steeds op naam van Mike Perham, dus dat bericht klopt niet echt. Was het niet zo dat Jessica niet genoeg zeemijlen had gemaakt?
Volgens de website van de WSSRC zijn dergelijke records, jongste en oudste, 'discontinued'.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Verkeerde route volgens de WSSRC. Maar als ik het goed begrijp zou dat record dus wel erkend zijn als zij 'de juiste route' zou hebben genomen, het is niet afgeketst omdat het criterium 'youngest' niet meer bestaat. Boven de 16 bestaat het nog wel?
Oftewel: Laura zal geen erkend record kunnen vestigen als het gaat om 'de jongste rond de wereld', hoogstens een zelf-benoemd record. Wel kan ze een erkend snelheids-record vestigen, maar dat zit er met ht plan van LD niet in..quote:"The situation is that the WSSR Council does not have a category for "youngest" attempts and in consequence we do not monitor voyages to claim such a distinction. In 1999, Jesse Martin made an around the world voyage which at that time we accepted for a Performance Certificate and from this he was able to say that at 18 he was the youngest to have achieved the circumnavigation. However since then we have a policy of not ratifying "youngest/oldest etc" claims or attempts and you will note that our rules do not include such categories. We concentrate on speed record attempts and claims, and no longer recognise "human condition" categories which can expand to such an extent that almost anyone would be able to claim a record of some sort. The other issue is that whilst we can clearly monitor and ratify "speed/time" records - at which we have become rather expert - the verification of age/ disability/marital status etc is a less exact science."
Het ligt er dus aan wat je met 'record' bedoelt. Beiden hebben dus geen erkend leeftijd-record gehaald en daar zaten dus ook geen eisen, zoals aantal zeemijlen, aan vast.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Guppy - uppie?
Maar het record staat voor zover ik heb kunnen vinden, nog steeds op naam van Mike Perham, dus dat bericht klopt niet echt. Was het niet zo dat Jessica niet genoeg zeemijlen had gemaakt?
Nietquote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het ligt er dus aan wat je met 'record' bedoelt. Beiden hebben dus geen erkend leeftijd-record gehaald en daar zaten dus ook geen eisen, zoals aantal zeemijlen, aan vast.
Qua niet-erkende records zou iemand wel de jongste kunnen zijn, en dan wint Jessica (16) het van Mike (17) als ik goed heb gegoogled... Maar ja, hoe controleer en vergelijk je niet erkende records?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |