Ja, want iedereen die negatief tegenover deze zeiltocht staat is natuurlijk jaloers en mensen die op kantoor werken zijn altijd maar duf en saai. Hoezo, denken in hokjes...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:56 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik hoop dat de discussie vanaf het volgende deel meer over de zeiltocht gaat dan over jeugdzorg, school en jaloerse mensen die hun hele leven slijten op een duf kantoor.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:05 schreef moussie het volgende:
Echt sneu voor je, maar 1 interview in een jaar tijd .. dat maakt het wel erg moeilijk om nog aannemelijk te maken dat hun de media hebben opgezocht.
Haar solotrip is nog niet begonnen, dus het kabbelt nu even verder. Als ze in haar uppie is komt het vanzelf.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:56 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik hoop dat de discussie vanaf het volgende deel meer over de zeiltocht gaat dan over jeugdzorg, school en jaloerse mensen die hun hele leven slijten op een duf kantoor.
Kindje toch, je komt een beetje gefrustreerd over omdat je met niets anders kan komen dan dat ene interview ..quote:
Hou jij eens ff lekker op zeg. Nog nieuws over Laura?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Kindje toch, je komt een beetje gefrustreerd over omdat je met niets anders kan komen dan dat ene interview ..
Moet ik ophouden? Wees eens eerlijk en vertel dat aan dylany die met dat ene interview van pa in de rechtbank aankomt om te bewijzen hoe mediageil de Dekkers zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hou jij eens ff lekker op zeg. Nog nieuws over Laura?
Nah, het is gewoon het stellen van een doel toch, het competitieve wat normaal gesproken zo op prijs wordt gesteld, de beste willen zijn, net als het winnen van de gouden plak, de WK, de Tour, whatever, maar dan net iets anders. Zo staat er een ander, beslist niet alledaags record in het boek, een 14-jarige die de 7 hoogste toppen van de wereld heeft beklommen, hij begon toen die 9 was!! Aaandachtsgeilheid? I dunno, ik zou er denk ik nooit over hebben gelezen zonder Laura en Googlequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:48 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
Laten we wel wezen, de recordpoging an sich getuigt toch al genoeg van aandachtsgeilheid?
Moussie, je schreef dit.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Moet ik ophouden? Wees eens eerlijk en vertel dat aan dylany die met dat ene interview van pa in de rechtbank aankomt om te bewijzen hoe mediageil de Dekkers zijn.
En o ja, heb je dit gemist?quote:Echt sneu voor je, maar 1 interview in een jaar tijd .. dat maakt het wel erg moeilijk om nog aannemelijk te maken dat hun de media hebben opgezocht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Laura_Dekkerquote:In augustus 2009 maakte Laura in een interview in het Algemeen Dagblad bekend van plan te zijn om een solozeiltocht om de wereld te gaan maken als jongste solozeiler ooit. Deze onthulling deed een hoop stof opwaaien, mede doordat het plan niet werd verboden door haar ouders
Het en plein publique willen behalen van een bepaald doel staat toch echt wel duidelijk voor het willen hebben van aandacht. Dat lijkt me toch gewoon een feit. Ik doe zelf ook op redelijk niveau aan sport en haal er ook niet echt voldoening uit als geen hond ervan weet. Als ik een nieuw PR behaal moet ook iedereen dat wetenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Nah, het is gewoon het stellen van een doel toch, het competitieve wat normaal gesproken zo op prijs wordt gesteld, de beste willen zijn, net als het winnen van de gouden plak, de WK, de Tour, whatever, maar dan net iets anders. Zo staat er een ander, beslist niet alledaags record in het boek, een 14-jarige die de 7 hoogste toppen van de wereld heeft beklommen, hij begon toen die 9 was!! Aaandachtsgeilheid? I dunno, ik zou er denk ik nooit over hebben gelezen zonder Laura en Google
Hou er dan zelf ook ff mee opquote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:06 schreef dylany het volgende:
[..]
Moussie, je schreef dit.![]()
[..]
En o ja, heb je dit gemist?
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Laura_Dekker
En Moussie, ik druip niet af met de staart tussen de benen, ik heb geen tijd voor welles-nietesspelletjes met mensen die niet eens weten wat ze zelf schrijven.![]()
Nee hoor, daar had ik zelfs antwoord op gegeven, scroll maar terug,quote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:06 schreef dylany het volgende:
[..]
Moussie, je schreef dit.![]()
[..]
En o ja, heb je dit gemist?
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Laura_Dekker
Dat heb jij dan zeker gemist. Of ga jij ervan uit dat de wiki het beter weet dan de vriend van de familie en hoofdredacteur van het blad waarvoor zij wel schrijft (en waarin zij haar plannen dus bekend maakte)quote:In Zeilen nr. 7 publiccerden wij een bijdrage van Laura Dekker. Zij was solo naar Engeland gevaren en had daar een mooi artikel over geschreven. Kort na de publicatie maakte ze bekend nog wildere plannen te hebben; ze wilde solo de wereld rond en daarmee de jongste worden die ooit een dergelijk avontuur tot een goed einde had gebracht.
Korte tijd later publiceerde het Algemeen Dagblad een artikel over haar plannen. Daarna volgden de andere media. Opvallend was dat in deze publicaties Laura zelf niet aan het woord kwam. Zij was de drukte ontvlucht en zat lekker met haar moeder in de Ardennen. Typisch Laura zoals ik haar heb leren kennen.
Wat grappig toch, ik weet namelijk wel wat ik schreef, sterker nog, jij licht het er zelf uit!quote:En Moussie, ik druip niet af met de staart tussen de benen, ik heb geen tijd voor welles-nietesspelletjes met mensen die niet eens weten wat ze zelf schrijven.![]()
En daar gaf je antwoord op, 2 keer zelfs, met een lijst van video's en een youtube linkje waarin 3 keer hetzelfde interview met pa staat ..quote:En haar vader, vertel, waar is die verschenen
http://www.rtl.nl/%28/act(...)rekt-dit-weekend.xmlquote:Laura Dekker vertrekt dit weekend
Ze is nu nog bezig om de laatste dingen te checken, zoals de elektronika en de radar van de Guppy. Maar dan is Laura ook echt klaar voor het grote werk, de tocht rond de wereld in haar uppie.
Laura is nu in Portimăo in Portugal. Ze wil daar komend weekend vertrekken en vaart dan naar de Canarische Eilanden. Maar eerst nog een paar dagen testen samen met mijn vader, zegt ze.
Laura Dekker wil met haar 14 jaar de jongste persoon ooit worden die alleen de wereld overzeilt. Dat record staat nu nog op naam van Jessica Watson uit Australië.
Als 2 of meer pitbulls zich vast bijten in een topic..quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:01 schreef DjinN het volgende:
Mijn god...zitten we hier in een basisschoolklas ofzo ?Welnietwelnietwelniet....
Guppy - uppie?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/%28/act(...)rekt-dit-weekend.xml
Opdracht: zoek de woordspeling![]()
Verkeerde route volgens de WSSRC. Maar als ik het goed begrijp zou dat record dus wel erkend zijn als zij 'de juiste route' zou hebben genomen, het is niet afgeketst omdat het criterium 'youngest' niet meer bestaat. Boven de 16 bestaat het nog wel?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Guppy - uppie?
Maar het record staat voor zover ik heb kunnen vinden, nog steeds op naam van Mike Perham, dus dat bericht klopt niet echt. Was het niet zo dat Jessica niet genoeg zeemijlen had gemaakt?
Volgens de website van de WSSRC zijn dergelijke records, jongste en oudste, 'discontinued'.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Verkeerde route volgens de WSSRC. Maar als ik het goed begrijp zou dat record dus wel erkend zijn als zij 'de juiste route' zou hebben genomen, het is niet afgeketst omdat het criterium 'youngest' niet meer bestaat. Boven de 16 bestaat het nog wel?
Oftewel: Laura zal geen erkend record kunnen vestigen als het gaat om 'de jongste rond de wereld', hoogstens een zelf-benoemd record. Wel kan ze een erkend snelheids-record vestigen, maar dat zit er met ht plan van LD niet in..quote:"The situation is that the WSSR Council does not have a category for "youngest" attempts and in consequence we do not monitor voyages to claim such a distinction. In 1999, Jesse Martin made an around the world voyage which at that time we accepted for a Performance Certificate and from this he was able to say that at 18 he was the youngest to have achieved the circumnavigation. However since then we have a policy of not ratifying "youngest/oldest etc" claims or attempts and you will note that our rules do not include such categories. We concentrate on speed record attempts and claims, and no longer recognise "human condition" categories which can expand to such an extent that almost anyone would be able to claim a record of some sort. The other issue is that whilst we can clearly monitor and ratify "speed/time" records - at which we have become rather expert - the verification of age/ disability/marital status etc is a less exact science."
Het ligt er dus aan wat je met 'record' bedoelt. Beiden hebben dus geen erkend leeftijd-record gehaald en daar zaten dus ook geen eisen, zoals aantal zeemijlen, aan vast.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Guppy - uppie?
Maar het record staat voor zover ik heb kunnen vinden, nog steeds op naam van Mike Perham, dus dat bericht klopt niet echt. Was het niet zo dat Jessica niet genoeg zeemijlen had gemaakt?
Nietquote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het ligt er dus aan wat je met 'record' bedoelt. Beiden hebben dus geen erkend leeftijd-record gehaald en daar zaten dus ook geen eisen, zoals aantal zeemijlen, aan vast.
Qua niet-erkende records zou iemand wel de jongste kunnen zijn, en dan wint Jessica (16) het van Mike (17) als ik goed heb gegoogled... Maar ja, hoe controleer en vergelijk je niet erkende records?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |