abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 juli 2010 @ 22:17:01 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_84485018
Omdat niemand anders het deed, een deel 4!
Post hier foto's van je dikke, gezellige, lompe theemuts!

Met ook in dit topic weer mijn eigen vetkleppen:

Eny

Zoe

Brammetje van Megamandy:

Kleine Viktor van Nein:

Sjors of Sjimmie van Kper_Norci :P

Het dikkertje van Faithfullness:

Mooie silver tabby van Blossom86:

Vorige topics:
Het grote FOK! Foto's van Beautiful Britjes Topic #3
Het grote Fok! Foto's van beautiful Britjes Topic #2
Het grote Fok! Foto's van Beautiful Britjes-topic

MOAR!

[ Bericht 34% gewijzigd door SQ op 26-07-2010 09:58:08 ]
disclaimer
pi_84485913

Hebben we sinds september vorig jaar, zijn naam is Odin en is nu rond de 2 en een half jaar. Weet alleen niet helemaal precies of het een Brit is, volgens mij is het meer een kruising van een Brit en een Siamees. :%
  maandag 26 juli 2010 @ 09:41:24 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_84495093
quote:
Op zondag 25 juli 2010 22:38 schreef Hubba88 het volgende:
[ afbeelding ]

Hebben we sinds september vorig jaar, zijn naam is Odin en is nu rond de 2 en een half jaar. Weet alleen niet helemaal precies of het een Brit is, volgens mij is het meer een kruising van een Brit en een Siamees. :%
Hij lijkt wat op wijlen Guus van Rewimo, en dat was een halve Brit, dus goed kans dat er in ieder geval een deel Brittenbloed in zit. Voor een volbloed is z'n neusje denk ik te spits. Mooie blauwe ogen O+
disclaimer
pi_84501999
Kijk nou toch hoe mooi Viktor bij het raam lag O+

Dus ik dacht, laat ik hier een drieluikje van proberen te maken met de andere 2 katten. Inmiddels dus een poging gewaagd om de andere 2 katten ook zo op de camera te krijgen..maar uhh..'onder dwang' relaxed in de camera kijken bleek niet echt te werken :')

Inmiddels zitten deze 2 doerakken al de hele ochtend met elkaar te spelen, aka: de een zit de ander achterna te jagen en vervolgens draaien de rollen zich weer es om. :P
(:
  maandag 26 juli 2010 @ 15:48:15 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_84507531
wat een modellen Nein... O+
disclaimer
pi_84508592
Liggen jullie Britjes

ook graag in de

meest bizarre posities?

maandag 26 juli 2010 @ 16:25:35 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_84509125
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:12 schreef Faithfulness het volgende:
Liggen jullie Britjes

[ afbeelding ]

ook graag in de

[ afbeelding ]

meest bizarre posities?

[ afbeelding ]
:Y :D

Hoe heet -ie eigenlijk?
disclaimer
  maandag 26 juli 2010 @ 17:04:38 #8
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_84510772
Mijn Bailey ligt wel vaak in zulke heerlijke houdingen:

En mijn Whiskey ligt eigenlijk nooit zo, maar die is wel altijd schattig:

O+ En wat een mooie britjes allemaal!
pi_84510978
Xeneau :P
(Ksee-noo)

Was in m'n "ik moet een bijzondere naam voor mijn kat" periode ;)
Zijn stamboomnaam is Topas, maar die vond ik niet zo leuk.

De andere katten heten Quincey en Atix-Pascal. An sich zijn die namen niet zo apart!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Xeen-als-kitten-spam
  maandag 26 juli 2010 @ 17:10:08 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_84511032
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:09 schreef Faithfulness het volgende:
Xeneau :P
(Ksee-noo)

Was in m'n "ik moet een bijzondere naam voor mijn kat" periode ;)
Zijn stamboomnaam is Topas, maar die vond ik niet zo leuk.

De andere katten heten Quincey en Atix-Pascal. An sich zijn die namen niet zo apart!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Xeen-als-kitten-spam
Is dat die kleine koddige Xeneau van een paar jaar terug? :o Dat slagschip? :D O+ _O-
disclaimer
  maandag 26 juli 2010 @ 17:10:34 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_84511053
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:04 schreef Coolfool het volgende:
Mijn Bailey ligt wel vaak in zulke heerlijke houdingen:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En mijn Whiskey ligt eigenlijk nooit zo, maar die is wel altijd schattig:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

O+ En wat een mooie britjes allemaal!
Die van jou zijn ook zo prachtig he O+
disclaimer
pi_84511799
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Is dat die kleine koddige Xeneau van een paar jaar terug? :o Dat slagschip? :D O+ _O-
:Y :') O+

Coolfool, wat een prachtige katten O+
Zijn het dikke vriendjes? *;
pi_84514618
Wat een prachtige katten, allemaal!
  dinsdag 27 juli 2010 @ 10:27:16 #14
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_84539123
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:28 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

:Y :') O+

Coolfool, wat een prachtige katten O+
Zijn het dikke vriendjes? *;
Ehm, nou, nee, niet echt :@ Niet dat ze elkaar in de weg lopen maar volgens mij hebben ze niet zoveel met elkaar. Ze zijn een beetje Jin en Jang. Whiskey is een dotje, bangig en superschattig. Hij werd regelmatig achternagezeten door Bailey die wel een beetje de baas is over Whiskey. Aan de andere kant, als Whiskey met iets speelt pakt Bailey het niet af maar gaat naar het tafereel zitten kijken.

Bailey is een doerak, een boef en erg ondeugend. Als ik hem roep komt hij aangalopperen als een paard. Kan ontzettend spinnen of snurken, sloopt speelmuisjes en raced door het hele huis als hij aandacht wil. Bailey heeft periodes dat ie dagelijks een muis naar binnen brengt, of een vogel. Whiskey heeft een keer een vlinder gevangen, mee in huis genomen en uitvoerig zitten bekijken. O+ Als hij iets doet wat niet mag gaat hij op zijn rug liggen zodat je zijn buikje wilt aaien en dan wiebelt hij toch stiekem langzaamaan de kant op waar hij niet naar toe mag.

Met twee Baileys zou je gek worden, met twee Whiskeys zou je bijna niet weten dat je katten hebt, dus het is precies mooi zo *;
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:32:40 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_84541563
Baileys is dus een Eny, en Whiskey is een Zoe _O-
Toch wel gek aangezien je ze allebei tegelijk als kittens kreeg, zijn het ook broers?
disclaimer
  dinsdag 27 juli 2010 @ 15:19:06 #16
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_84551734
Nee, het zijn geen broers, maar wel rond dezelfde tijd geboren bij dezelfde fokker waar alle kittens bij beide moeders lagen en konden drinken, en waar ze af en toe gewassen werden door een enorme herdershond met moedergevoelens. *O*

Maar goed, als je weleens John&Kate + 8 gekeken hebt kun je ook zien dat zes kinderen, gelijk geboren uit dezelfde ouders met dezelfde opvoeding allemaal duidelijk zo verschillend zijn.! Ik heb altijd nog wel de stille hoop dat Whiskey ooit aan me zal kunnen wennen. O-)
pi_84557311
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 10:27 schreef Coolfool het volgende:

[..]

Ehm, nou, nee, niet echt :@ Niet dat ze elkaar in de weg lopen maar volgens mij hebben ze niet zoveel met elkaar. -knip-
Wij noemen Xeneau ook wel "Terror Jaap". En das geen compliment. :')
En sinds 'ie op dieet is, is hij helemaal niet te harden. }:|

En die sukkel gooit z'n hele gewicht ook nog 's in de strijd. Dus, als hij bovenop de siamees gaat liggen, is de siamees dus *weg* :|W
pi_84687721
Zo aan het witte vlekje te zien is het Sjors in de op ;)

Maar ze zijn flink aan het groeien, dus ze zien er nu al een stuk forser uit.Volgend weekend een kattennet op het balkon ophangen, dan kunnen ze daar ook rondlopen, ze zijn al razend benieuwd :Y

"Sup bro?"

Spelen met het touwtje van de camera
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:14:48 #19
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_84732161
Britjestopic O+

TVP met Baileys :P

I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:55:44 #20
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_84742606
Sinds 2 weken hebben wij ook 2 draakjes in huis... Alles wat niet mag is leuk maar als baasje of vrouwtje binnen komen zijn ze de onschuld zelve... Het is dat ze niet kunnen praten anders was het steevast: It wasn't me!

Aybo:

Symi:

Broer en zus die nu lekker tegen me aan liggen op de bank maar daarvoor het hele huis op stelten hebben gezet door achter elkaar aan te zitten. Soms gaat dat er best hard aan toe dat ik soms twijfel of ik moet ingrijpen. Maar een minuut later liggen ze elkaar lief te wassen en is alles weer koek en ei O+ O+
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:51:03 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_84763584
Mèn, al die kittens... wat doen jullie met me? :') O+
disclaimer
pi_84788323
Goh, je zou zo niet zeggen dat ie nog geen 4 maanden oud is:

Viktor in z'n favo slaapplek: de wok :')
(:
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:24:01 #23
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_84788622
Kittens O+

En dat buikje van Viktor....om op te vreten O+
Vandaar ook die wok zeker? :+
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:25:00 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_84788677
die houding _O- O+
disclaimer
pi_84905746
Hij is er echt niet uit wég te slaan, z'n wok!
En het kabbelende watergeluidje zal ook wel ontspannend werken ;)

(:
pi_84905821
We vinden Viktor trouwens wel een behoorlijke schooier. Zodra we in de keuken staan, staat ie alweer tussen mn benen te mekkeren (of die van mn vriend). We blijven hem maar negeren, maar het lijkt toch niet echt te minderen...
Mijn andere 2 britjes schooien echt he-le-maal niet, sterker nog, ze nemen niet eens iets aan als ik t ze aanbied!

Edit: vanochtend zat Mauro Viktors koppie helemaal af te likken op bed O+ Zo lief O+
(:
pi_84906125
Hahaha Viktor in de wok, echt een schatje! O+

En gek dat hij zo schooiert inderdaad, mijn Brit wil uitsluitend zijn eigen brokjes eten, verder neemt hij niks aan, geen kaas, geen blikvoer, niks.
pi_84909747
Nou die van mij schooien niet, maar ze volgen me wel overal naartoe, dus ook naar de keuken. Ze gaan dan ook verwachtingsvol bij hun bakjes zitten en naar mij kijken, maar je zal ze verder niet horen of zo. Wel heel hard spinnen als ze uiteindelijk wel iets krijgen :P
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 09:38:08 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_84927252
Onze britten vreten alles. Eny eet ook gerust courgette, doperwten, ongekookte pasta, japanse mix, fotopapier, plakband, noem het maar op. Onze goedkope straatkat wil alleen brokken. Zelf rauwe biefstuk mot ze niet. Maar die sjieke types willen ook sjiek voer he :')

Overigens is het echt geweldig als ze hier iets speciaals krijgen, natvoer ofzo (max. 1 keer in de week). Ik serveer dat altijd op taartbordjes. Zodra ik de lade opentrek waar de borden in staan staat het gespuis al luid mekkerend in de keuken, allemaal met een andere pitch zodat het een soort valse katten-opera wordt. Eny wordt zelfs zo opgewonden dat zijn staart begint te trillen als een op hol geslagen vibrator. De truc is om het uitserveren zo lang mogelijk uit te stellen _O- :@
disclaimer
pi_84928255
Haha ja mijne gaat ook gelijk op tafel springen en mauwen en kopjes geven en met de staart trillen als ik een blikje natvoer opentrek (af en toe probeer ik het nog eens).
Ik kan dat spul nauwelijks op het bordje scheppen, continu kopjes tegen mijn hand en arm.

Maar dan zet ik het neer, dan ruikt hij er even aan, en dan loopt hij weg en kijkt er niet meer naar om. :?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 10:21:14 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_84928534
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 10:11 schreef Blossom86 het volgende:
Haha ja mijne gaat ook gelijk op tafel springen en mauwen en kopjes geven en met de staart trillen als ik een blikje natvoer opentrek (af en toe probeer ik het nog eens).
Ik kan dat spul nauwelijks op het bordje scheppen, continu kopjes tegen mijn hand en arm.

Maar dan zet ik het neer, dan ruikt hij er even aan, en dan loopt hij weg en kijkt er niet meer naar om. :?
Britten :')
disclaimer
pi_85072368
Sjors & Sjimmie willen wel eens weten of andere Britjes ook zo nieuwsgierig zijn :Y
Of is dat vragen naar de bekende weg? ;)

Alles moet bekeken en besnuffeld worden

Vooral buiten is erg interessant :Y

Spelende kindjes in de speeltuin buiten zijn ook heel leuk om naar te kijken, want die maken veel lawaai 8-)

En als we het niet goed kunnen zien, zoeken we het wel wat hogerop :P
  woensdag 11 augustus 2010 @ 03:59:53 #33
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_85126687
Ooh allemaal die kittens! Lijkt wel alsof bijna iedereen hier er wel eentje heeft haha.

Hier een kort (echt heel kort, want ze rende de keuken in) filmpje van onze twee vechtersbazen. De rooie is Huubke, gevonden in het veld achter bij ons huis, zou eigenlijk naar de kattenopvang gaan (volgens mijn pa hadden we al genoeg beesten) maar daar heerste de niesziekte en werden dus geen nieuwe katten opgenomen. Helaas is hij toen bij ons gebleven O+
Op het filmpje kun je net zien hoe onze dikke blinde kater in de aanval gaat *O* Ik probeer al een langere tijd een fatsoenlijk vecht/lik filmpje te maken maar zodra ik beweeg stoppen ze altijd :*

En hier een van de twee britten van mijn tante, de andere is de lichtste kleur van de colour points
Scooter en Bumper, de namen kloppen ook want Bumper knalt overal tegenaan en Scooter sjeest altijd door het hele huis.

En toevallig kom ik ook nog net een foto tegen van de moeder van Brammetje dus post ik die meteen ook maar, zullen jullie vast niet erg vinden :@

Waarschijnlijk heb ik ook nog ergens een foto van zijn zusje, als jullie die ook willen zien hoor ik het wel :)
吴 曼 迪
pi_85126690
in this thread: vrouwen en hun poezen O+
  woensdag 11 augustus 2010 @ 08:26:46 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_85127835
Brammetje en zijn moeder, wat een pràchtexemplaren _O_

Die foto van Jut en Jul die naast elkaar op het balkon zitten, awww! O+ O+
disclaimer
pi_85161376
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 08:26 schreef Stormqueen het volgende:
Die foto van Jut en Jul die naast elkaar op het balkon zitten, awww! O+ O+
_O-

Geloof me, ze kunnen elkaar nog geen minuut missen, je zal ze nooit alleen zien.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:47:37 #37
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_85161600
Britjes O+

dit is Loki, overgenomen van een collega. Hij is op 10 januari 3 geworden. Ik weet niet zoveel van Britjes, maar is op 't rugje liggen tukken een typisch Britjesding?

Hij is wat aangekomen sinds hij hier is. Hij eet een stuk beter.

[ Bericht 5% gewijzigd door SEMTEX op 11-08-2010 22:56:09 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_85161908
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:47 schreef SEMTEX het volgende:
Britjes O+

dit is Loki, overgenomen van een collega. Hij is op 10 januari 3 geworden. Ik weet niet zoveel van Britjes, maar is op 't rugje liggen tukken een typisch Britjesding?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is wat aangekomen sinds hij hier is. Hij eet een stuk beter.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een mooierd!!! O+
Hij lijkt op mijn Teddy, maar deze is wat dikker, mooi!

Ik weet niet of op de rug liggen een typische Brit-eigenschap is, Teddy ligt eigenlijk het liefst helemaal languit, voorpoten naar voren, achterpoten naar achteren, helemaal gestrekt.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 07:53:27 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_85173841
Mooi exemplaar semtex! O+ En dat op de rug liggen... Hier wonen 2 britten en een straatkat, en de straatkat ligt nog wel het meest op d'r rug :') Geen rastrekje voor zover ik weet ;)
disclaimer
pi_85175875
Britten zouden bekend staan om hun evenwichtige, rustige, niet opdringerige, en zachtaardige karakter he...
Bij Teddy is daar toch iets mis gegaan denk ik. :')

Hij is af en toe gewoon zo vervelend, klierderig, stout, opdringerig en puur evil! })

Ik kan gewoon niet met blote voeten op de bank zitten bijvoorbeeld. Eerst vindt hij het geweldig, gaat hij kroelen met mijn voeten, maar al snel wordt het zachtjes bijten, zachtjes nagels gebruiken, en als ik niet reageer is het hard bijten en nagels gebruiken. :{ Hij bijt niet door hoor, en het is gewoon spelen en uitdagen, maar toch.
En hoe lang hij daar mee door kan gaan.... En dan loopt hij steeds als een tijger rond mijn voeten, en dan zie ik die blik al weer van 'aanvalluh!!', en dan zeg ik "Uh!! Nee!!" En dan zie ik die twijfel even.... vervolgens gaat hij dan vlak naast mijn voeten liggen, net iets te ver om erbij te kunnen, en vervolgens gaat hij zich even lekker uitrekken, oh en dan opeens kan hij net met zijn nageltjes bij mijn voet.. en dan schuift hij nog een klein stukje dichterbij, en vervolgens zit hij weer in mijn enkel te bijten. }:|

Als ik hem dan op de bank zet gaat hij mijn arm aanvallen, soms lijkt hij net een cobra zoals hij aanvalt, vanuit stilstand echt opeens aanval en vol erin bijten.
En af en toe doet hij net alsof hij weer lief gaat doen, doet hij weer even een kopje enzo van 'okee.. ik zal me weer gedragen', maar dan zie je dat koppie net iets te schuin, die oogjes nog net iets te groot, en voor je het weet hangt hij weer in je elleboog.

Hij is nu bijna 2, maar hij kan ook nog steeds niet bij ons slapen 's nachts, omdat hij zich gewoon niet kan bedwingen om te gaan klieren. Altijd moet hij midden in de nacht weer onder de dekens met zijn nagels onze voeten pakken. }:| Of ons als springschans gebruiken, expres op ons staan, en heel hard afzetten om ver te springen. Of hij gaat pal naast je gezicht zitten en steeds met dat pootje je neus aanraken, en je oog, en je mond.. geen reactie? dan met nageltjes...

Als je op de bank zit gaat hij je ook vaak besluipen van achteren, opeens springt hij dan op de bank, geeft een tik op je hoofd, en gaat er dan met z'n oren plat in de nek en een snelheid van 60 km/h vandoor, om je vervolgens vanuit een hoekje in de kamer je met ogen als schoteltjes strak aan te kijken. :?

Herkenbaar?? Is het jonge speelsheid of heb ik het net getroffen met een kat from hell? })

Maar hij is ook vaak lief, daarom nog wat foto's! :D (foto's zijn allemaal een half jaar oud ongeveer)

Stoertje :{w

In slaapstand :z

Past net!

Met nat koppie omdat hij weer onder de kraan had gehangen. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Blossom86 op 12-08-2010 10:20:36 ]
  donderdag 12 augustus 2010 @ 10:00:38 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_85176084
_O- Ik heb heel hard zitten lachen net om je avonturen Blossom!
ik denk dat jouw Brit gewoon erg dicht bij de natuur staat. Hij denk dat hij een tijger is :9
disclaimer
  donderdag 12 augustus 2010 @ 10:16:24 #42
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_85176507
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:52 schreef Blossom86 het volgende:
Britten zouden bekend staan om hun evenwichtige, rustige, niet opdringerige, en zachtaardige karakter he...
Bij Teddy is daar toch iets mis gegaan denk ik. :')

Hij is af en toe gewoon zo vervelend, klierderig, stout, opdringerig en puur evil! })

Dat geldt ook voor Loki. Zijn bijnaam hier is Terror Loki, omdat hij als hobbies o.a. heeft Polle bespringen en haar kontje besnuffelen :') . En gisteravond zat hij weer enorm naar iets te janken in de tuin :P Alle buren gingen kijken wat het was :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_85181445
Ik roep steeds dat ik nooit meer een Brit wil i.v.m. al die fijne haren, maar als ik dan in dit topic kijk wil ik toch weer wel O+ :')
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:24:31 #44
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_85183496
Brammetje heeft ook een tijd gehad dat hij puur evil was. Zat hij gewoon naast de bank en opeens viel hij je aan en beet je keihard (bij mij overigens nooit gedaan :p ). Misschien dat ze daarmee willen domineren?
In ieder geval hebben we hem daar vaak voor moeten straffen en opeens was het gewoon over, nu kuurt hij zich altijd op Huubke uit :) Ze roepen elkaar ook altijd, zo lief om te zien, begint Brammetje met miauwen en even later hoor je het belletje van Huubke dat hij eraan komt :D
吴 曼 迪
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:25:54 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_85183561
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:24 schreef megamandy het volgende:
Brammetje heeft ook een tijd gehad dat hij puur evil was. Zat hij gewoon naast de bank en opeens viel hij je aan en beet je keihard (bij mij overigens nooit gedaan :p ). Misschien dat ze daarmee willen domineren?
In ieder geval hebben we hem daar vaak voor moeten straffen en opeens was het gewoon over, nu kuurt hij zich altijd op Huubke uit :) Ze roepen elkaar ook altijd, zo lief om te zien, begint Brammetje met miauwen en even later hoor je het belletje van Huubke dat hij eraan komt :D
Eny valt ook geen mensen meer aan tegenwoordig, maar als hij een andere kat ziet wordt het een fucking demoon. Maar toen ik net verkering had met mijn vriendje viel Eny mij trouw aan, elke nacht *;
disclaimer
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:28:34 #46
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_85183682
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Eny valt ook geen mensen meer aan tegenwoordig, maar als hij een andere kat ziet wordt het een fucking demoon. Maar toen ik net verkering had met mijn vriendje viel Eny mij trouw aan, elke nacht *;
Haha, ze is van mij! })
吴 曼 迪
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:30:53 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_85183798
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:28 schreef megamandy het volgende:

[..]

Haha, ze is van mij! })
Nee, HIJ is van mij ;( Ik was de intrudert :'(
disclaimer
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:34:59 #48
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_85183971
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, HIJ is van mij ;( Ik was de intrudert :'(
:{ Wat gemeen!
Nouwja misschien is het wel een britjes manier om een band te krijgen >:)
吴 曼 迪
pi_85184170
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:39 schreef MissMSX het volgende:
Ik roep steeds dat ik nooit meer een Brit wil i.v.m. al die fijne haren, maar als ik dan in dit topic kijk wil ik toch weer wel O+ :')
Ik vind mijn brit een superduperuberlieve kat. Maar zou er nooit meer 1 nemen :@
Ik ben hevig allergisch voor zijn haar (huidschilfers?). Europees korthaar? Geen probleem. Siamees? Geen probleem. Maar als Xeneau op schoot komt, begint alles te tranen, begin ik te niezen als een gek en krijg ik het heel benauwd. Ik heb dit ook met twee andere britten (van vrienden), terwijl ik met andere katten nooit problemen heb.

Naast de allergische reactie wordt ik GEK van zijn haar overal. Je kan borstelen tot je erbij neer valt, 3 minuten later vallen er weeeeeer plukken haar uit.

En ja, dat wiiiiist je toch toen je aan de kat begon? Zeker :P Daarom zou ik hem ook nooit om zo'n reden wegdoen. Maar een tweede? Ik kijk wel uit! :P

En dan komen er hier van die heeeeeerlijke koppies voorbij, en dan ga je toch weer twijfelen. :')
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:57:22 #50
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_85184953
Ja die haren, verschrikkelijk. De zwarte haren van Brammetje valt nog wel mee. Maar mijn tante heeft dus twee colour-points en die witte haren zijn echt verschrikkelijk! In dat huis kun je stofzuigen, maar vijf minuten later ligt weer alles vol, borstelen helpt echt niet.
吴 曼 迪
pi_85185450
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:57 schreef megamandy het volgende:
Ja die haren, verschrikkelijk. De zwarte haren van Brammetje valt nog wel mee. Maar mijn tante heeft dus twee colour-points en die witte haren zijn echt verschrikkelijk! In dat huis kun je stofzuigen, maar vijf minuten later ligt weer alles vol, borstelen helpt echt niet.
Die colour points zien er wel supercute uit! :Y

Ondertussen:

Xeneau doet net of hij slaapt. Inclusief "complete ignore owner".

Uiteraard in zijn eigen unieke, zeer comfortabele houding. ^O^
pi_85275025
@ Blossom86, volgens mij is het tijd voor een nieuw speelkameraadje voor Teddy ;)

Viktor is stiekem het aangekochte speelkameraadje voor Mauro (nu 2,5). Mauro liep smiddags vaak verveeld rond te dwalen in huis, terwijl Trijntje het liefst de dag slaapt. Uiteindelijk dus de knoop doorgehakt en volgens mij de beste beslissing ooit geweest voor Maurootje; ze zitten elkaar lekker uit te dagen en achter elkaar aan te sjesen in huis. Als de ene met iets speelt, dan komt de ander ook even checken wat er loos is. En koningin Trijntje kijkt het allemaal maar aan vanuit haar hoge mandje... :D
(:
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:38:14 #53
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_85277540

Colourpoints O+
pi_85291247
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:10 schreef nein het volgende:
@ Blossom86, volgens mij is het tijd voor een nieuw speelkameraadje voor Teddy ;)

Viktor is stiekem het aangekochte speelkameraadje voor Mauro (nu 2,5). Mauro liep smiddags vaak verveeld rond te dwalen in huis, terwijl Trijntje het liefst de dag slaapt. Uiteindelijk dus de knoop doorgehakt en volgens mij de beste beslissing ooit geweest voor Maurootje; ze zitten elkaar lekker uit te dagen en achter elkaar aan te sjesen in huis. Als de ene met iets speelt, dan komt de ander ook even checken wat er loos is. En koningin Trijntje kijkt het allemaal maar aan vanuit haar hoge mandje... :D
Ik heb dat een tijdje terug geprobeerd, ik heb er toen een mannetje van ongeveer dezelfde leeftijd bijgekocht (een exotic). Helaas ging dat helemaal niet, ze speelden niet samen en vochten alleen maar, en dat werd ook steeds erger. Ik kon 's nachts niet slapen van het gegrom en gekrijs. Tijdje aangekeken natuurlijk, maar ik zag dat Teddy er niet gelukkig mee was, hij wou niet eens meer met mij knuffelen.

Misschien dat een vrouwtje beter zou gaan, over een paar jaar ofzo, maar ja ik kan moeilijk alllerlei katten bij hem gaan uittesten en terugbrengen als het niet gaat...

(Die exotic heb ik trouwens aan een vriend gegeven hoor, die heeft nu een fijn huis met speelkameraadje/oude poes die hem ook leuk vindt).
pi_85624438
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:51 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Ik heb dat een tijdje terug geprobeerd, ik heb er toen een mannetje van ongeveer dezelfde leeftijd bijgekocht (een exotic). Helaas ging dat helemaal niet, ze speelden niet samen en vochten alleen maar, en dat werd ook steeds erger. Ik kon 's nachts niet slapen van het gegrom en gekrijs. Tijdje aangekeken natuurlijk, maar ik zag dat Teddy er niet gelukkig mee was, hij wou niet eens meer met mij knuffelen.

Misschien dat een vrouwtje beter zou gaan, over een paar jaar ofzo, maar ja ik kan moeilijk alllerlei katten bij hem gaan uittesten en terugbrengen als het niet gaat...

(Die exotic heb ik trouwens aan een vriend gegeven hoor, die heeft nu een fijn huis met speelkameraadje/oude poes die hem ook leuk vindt).
En een kitten? ;) Die hebben nog niet zo'n sterke territoriumdrift namelijk en zijn niet zo'n bedreiging voor de kat die er al woont.

Wel jammer dat de andere poes en Teddy niet aardden, t blijven toch zinnige beesten he..
(:
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 augustus 2010 @ 21:54:36 #56
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85625706
Jamie is ziek :{ Hij heeft een fikse blaasontsteking, opgelopen toen wij op vakantie waren. Vandaag heeft ie een katheter gekregen - en een halskraag -O- Morgen weer voor controle. 't Is echt zielig, en ook maar de vraag of het nog goedkomt...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:39:39 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_85637124
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:54 schreef Rewimo het volgende:
Jamie is ziek :{ Hij heeft een fikse blaasontsteking, opgelopen toen wij op vakantie waren. Vandaag heeft ie een katheter gekregen - en een halskraag -O- Morgen weer voor controle. 't Is echt zielig, en ook maar de vraag of het nog goedkomt...
Ach gos... arm beest!
Doe 'm maar lekker kroelen van me :*
disclaimer
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:16:35 #58
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_85638029
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:54 schreef Rewimo het volgende:
Ah gedver, arme Jamie -O-
Wat gaan ze er verder aan doen dan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:25:57 #59
13151 crew  Rewimo
pi_85638316
Hij krijgt antibiotica, heeft gisteren vocht gekregen, en hij heeft gelukkig zelf inmiddels ook gedronken en gegeten. Dat is belangrijk. Hij lijkt alweer iets beter in zijn vacht te zitten vandaag. Straks weer naar de DA.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:58:02 #60
13151 crew  Rewimo
pi_85642882
De DA bevestigde dat het beter met hem gaat :) Hji heeft nog een shot antibiotica gekregen en morgen mag de katheter eruit. Omdat ie nu dus constant urine verliest zit hij in de badkamer :') Het kost wat handdoeken, tenslotte moet ie ook lekker liggen, maar ach, dat is niet zo erg.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:59:46 #61
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_85642955
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:58 schreef Rewimo het volgende:
De DA bevestigde dat het beter met hem gaat :) Hji heeft nog een shot antibiotica gekregen en morgen mag de katheter eruit. Omdat ie nu dus constant urine verliest zit hij in de badkamer :') Het kost wat handdoeken, tenslotte moet ie ook lekker liggen, maar ach, dat is niet zo erg.
O+

Hopelijk is ie snel weer de oude...mooie dikke Foldbeer O+
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:59:48 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_85642957
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:58 schreef Rewimo het volgende:
Als ie maar beter wordt toch!
Go Jamie! *O*
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:36:37 #63
13151 crew  Rewimo
pi_85649601
Hij had geen blaasgruis, dat is een goed teken. Gewoon pech dus dat hij blaasontsteking kreeg terwijl we er niet waren :{
  woensdag 25 augustus 2010 @ 17:26:01 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_85696076
k, u can giev moar nomz nao!

omnomnomnom chick peas

k, u can giev moar nomz nao!

I sed, k, u can giev moar nomz nao!

disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 augustus 2010 @ 17:28:55 #65
13151 crew  Rewimo
pi_85696184
Lekkere bolle kat O+

Jamie gaat de goede kant op. Katheter eruit, kraag af (daar is ie nog het meest blij mee :D ) en hij loopt weer lekker rond - okee, hij waggelt nog een beetje door de injecties die hij gehad heeft ;) We moeten uiteraard goed in de gaten houden of hij niet weer tekenen van blaasontsteking gaat vertonen maar in principe moet het nu met nog een week antibioticapilletjes goed komen.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 17:30:44 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_85696236
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 17:28 schreef Rewimo het volgende:
Lekkere bolle kat O+

Jamie gaat de goede kant op. Katheter eruit, kraag af (daar is ie nog het meest blij mee :D ) en hij loopt weer lekker rond - okee, hij waggelt nog een beetje door de injecties die hij gehad heeft ;) We moeten uiteraard goed in de gaten houden of hij niet weer tekenen van blaasontsteking gaat vertonen maar in principe moet het nu met nog een week antibioticapilletjes goed komen.
gelukkig *O*
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 augustus 2010 @ 18:04:51 #67
13151 crew  Rewimo
pi_85697410
Ja, ik ben erg blij, ik wil hem nog heel lang kunnen knuffelen :Y

O, hij weegt 5 kilo trouwens :') Hij moest gewogen worden voor de medicatie.
pi_85802129
Onlangs wat planken bekleed met kunstgras aan de muur op het balkon bevestigd. Planken zijn 30 bij 30cm en in een soort trapvorm aan de muur gemonteerd. Zodat Sjors & Sjimmie lekker kunnen klimmen en buiten kijken. Nou merkte ik dat ze het wel een beetje jammer vonden dat ze niet naast elkaar konden liggen, want het hoogste plankje was natuurlijk het meest favoriet. Dus het was een beetje vechten om wie er op het hoogste plankje kon liggen. Dus heb ik die wat lager en naast een ander plankje gemonteerd.

Resultaat:

Owja, @ Stormqueen; Wat is die van jou mooi zeg! O+
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:29:58 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_85802992
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:56 schreef Kper_Norci het volgende:
Onlangs wat planken bekleed met kunstgras aan de muur op het balkon bevestigd. Planken zijn 30 bij 30cm en in een soort trapvorm aan de muur gemonteerd. Zodat Sjors & Sjimmie lekker kunnen klimmen en buiten kijken. Nou merkte ik dat ze het wel een beetje jammer vonden dat ze niet naast elkaar konden liggen, want het hoogste plankje was natuurlijk het meest favoriet. Dus het was een beetje vechten om wie er op het hoogste plankje kon liggen. Dus heb ik die wat lager en naast een ander plankje gemonteerd.

Resultaat:
[ afbeelding ]

Oh, wat geweldig leuk zo! En wat zijn ze mooi! Geez! _O_

Baasjes hebben een DSLR gekocht. Arme Eny :')

disclaimer
pi_85803082
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:56 schreef Kper_Norci het volgende:

Resultaat:
[ afbeelding ]

Wat leuk gedaan zeg! En ze staan er weer heel mooi op! :D O+
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:47:33 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_85803464
Ik ga gewoon even door hoor, :Y)

disclaimer
pi_85803564
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:33 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Wat leuk gedaan zeg! En ze staan er weer heel mooi op! :D O+
Thanx! Ik wilde eigenlijk eerst wat anders, een kattentrapeze , maar dat zou net te groot zijn voor op het balkon, naja, het past wel, maar het komt een beetje moeilijk uit met de balkondeur. Als ik die dan openzet zou die tegen dat ding aankomen. En aangezien ik nog best wat kunstgras over had, kwam ik op dit idee. En het valt goed in de smaak kan ik wel zeggen!

En door de plankjes komt nu ook de balkonrailing in het bereik! Komt dat kattennet ook nog eens handig van pas!

Sowieso is het balkon de favoriete uithangplek van Sjors & Sjimmie geworden, af en toe komt er wel eens wat voorbij vliegen wat als prooi kan worden gebruikt ~O>

quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga gewoon even door hoor, :Y)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sjors kan ook zo heerlijk uitgestrekt liggen, precies hetzelfde! :D
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:36:26 #73
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_85806374
Kper_Norci, wat een scheetjes O+
Volgens mij wordt je helemaal rustig als je naar hun bezigheden kijkt O+
pi_85807220
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:36 schreef SEMTEX het volgende:
Kper_Norci, wat een scheetjes O+
Volgens mij wordt je helemaal rustig als je naar hun bezigheden kijkt O+
Nou, daar heb je best wel eens heel erg gelijk in! Afgelopen weken heb ik me helemaal het apelazerus gewerkt, omdat we met een paar zieken op het werk zaten, waardoor we echt letterlijk 2x zo hard moesten werken, dus dan kom je helemaal uitgeblust thuis. En ik kon bij mezelf ook merken dat het me een klein beetje teveel werd, d'r hoefde de laatste dagen maar dit te gebeuren, en ik was gelijk zo sjachereinig als de pest. Niet leuk in ieder geval.

Maar als je dan thuis komt, binnenloopt, en die 2 bengels komen je gelijk begroeten en spelen, dan valt alles echt van je af. En dan ben je gelijk weer vrolijk. Als ze maar niet gaan denken dat ik ze iedere week zo ga verwennen :D

Overigens dikke pluim voor mijn andere collega, die net zo hard heeft gewerkt en ook nog eens aan de Ramadan doet ^O^
pi_86461643
Maar weer eens tijd voor wat fotos van die luilakken hier >:)

Hè, wat zit daar nou? O+

Nee Sjors, die vogeltjes buiten kan je niet pakken :D
  donderdag 16 september 2010 @ 11:25:33 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_86491716
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:53 schreef Kper_Norci het volgende:
Maar weer eens tijd voor wat fotos van die luilakken hier >:)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hè, wat zit daar nou? O+
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nee Sjors, die vogeltjes buiten kan je niet pakken :D
[ afbeelding ]
oooohhhh *smelt*
disclaimer
pi_86494594
O+
pi_86603578
En weer heeft een bromvlieg het niet overleefd..

(:
  zondag 19 september 2010 @ 16:57:02 #79
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_86605182
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:05 schreef nein het volgende:
En weer heeft een bromvlieg het niet overleefd..

^O^
Ook zo fijn met spinnen
吴 曼 迪
  vrijdag 24 september 2010 @ 16:45:02 #80
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_86794628
Loki geniet de laatste tijd van het mooie weer O+

En onscherp, maar ik vond hem toch mooi:
  vrijdag 24 september 2010 @ 16:51:17 #81
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_86794868
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:45 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow O+
pi_86795139
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Schitterend snoetje, vooral op die 2e foto O+
  vrijdag 24 september 2010 @ 19:32:34 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_86801569
Damn semtex, wat een beauty!
disclaimer
pi_86802212
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Prach-tig! _O_

Ik wist trouwens zeeeeeker dat ik de volgende pic hier al geplaatst had, maar blijkbaar heb ik 'm in het algemene kattenfototopic gezet. :@

vrijdag 24 september 2010 @ 19:49:46 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_86802287
aw O+ dat koppie!
disclaimer
pi_86843427
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ooohh..mooie foto's zeg!! (en ook mooie kat ;))
Mag ik vragen wat voor camera je gebruikt hebt?

Ik heb ook nog zúlke leuke foto's liggen van m'n katten, maar heb nog ff geen zin gehad ze te uploaden :P Komt nog :P
(:
pi_87807109
Schopje van Sjors & Sjimmie O-)

pi_87836947
Wat zijn ze al bol geworden!! Lief! O+
pi_87861843
Aahh heerlijk in het zonnetje liggen soezen :)
(:
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:12:10 #90
13151 crew  Rewimo
pi_87862647
Ow, ze groeien echt al heel mooi uit O+

Jamie heeft een klusoverall gevonden in de gang. Daar woont hij nu. Ik stoorde hem tijdens zijn dutje :')

Beauty prefereert een tuinstoelkussen (en ook haar stoorde ik blijkbaar :P )

zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:21:54 #91
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_87869000
Wat weer een heerlijke foto's O+

En toch mis ik Guus in de Jamie en Beauty-serie ;(
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 oktober 2010 @ 08:38:42 #92
13151 crew  Rewimo
pi_87887905
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:21 schreef Ingetje79 het volgende:
Wat weer een heerlijke foto's O+

En toch mis ik Guus in de Jamie en Beauty-serie ;(
Daar kan ik beter geen foto's van maken nu

Wij missen hem ook, onze knuffelkater...
pi_87890126
[quote]Op vrijdag 24 september 2010 16:45 schreef SEMTEX het volgende:

Niet om te katten :') maar geef je kat een andere kleur,bv oranje, en met deze foto is het net Garfield :D
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:44:07 #94
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_87892214
Hij mist alleen een doosje met een ingestopt dekentje erin O+
pi_87927865

dit is kleine Lara (vernoemd naar Lara Croft omdat zo'n acrobaat is) ze is van december 2009
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:23:35 #96
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_87928312

Aaaaw O+

Die tabbies vind ik zoooo mooi :Y
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:06:49 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_88039589
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 20:19 schreef Kper_Norci het volgende:
Schopje van Sjors & Sjimmie O-)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat wil je er voor hebben? O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 12:12 schreef Rewimo het volgende:
Ow, ze groeien echt al heel mooi uit O+

Jamie heeft een klusoverall gevonden in de gang. Daar woont hij nu. Ik stoorde hem tijdens zijn dutje :')

[ afbeelding ]

Beauty prefereert een tuinstoelkussen (en ook haar stoorde ik blijkbaar :P )

[ afbeelding ]
mehehehehe :')

quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 10:05 schreef NeoDweezil het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

dit is kleine Lara (vernoemd naar Lara Croft omdat zo'n acrobaat is) ze is van december 2009
awwww O+
disclaimer
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:23:18 #98
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_91361156
AC gaat steeds meer op haar vader lijken.

DC lijkt op Lotje. O+
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 6 februari 2011 @ 22:19:52 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_92435091
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:23 schreef Sanne het volgende:
AC gaat steeds meer op haar vader lijken. [ afbeelding ]

DC lijkt op Lotje. O+
She haz a pwetty!

Ohhai:

disclaimer
  zondag 6 februari 2011 @ 22:23:06 #100
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_92435300
Britjesupdate *O*
  zondag 6 februari 2011 @ 22:29:10 #101
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_92435675
Afgelopen zomer zijn Re en MissBliss bij ons geweest voor een poezenfotoshoot.
Baileys was ontzettend bang voor ze en vooral voor de camera's, maar gelukkig hebben ze nog een paar foto's van hem weten te maken voordat ie onder de bank schoot :')

Denk je veilig te zijn in je ren, kan dat volk verdorie achterdeuren open krijgen :{w

Dan maar hoog en droog in de krabpaal schuilen, maar helaas zijn mensen op zich iets langer dan katten ;(

zondag 6 februari 2011 @ 22:29:14 #102
17979 MissMSX
Knightmare
pi_92435684
quote:
99s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

She haz a pwetty!

Ohhai:

[ afbeelding ]
Hallo daar :W
50.000 O+
  zondag 6 februari 2011 @ 22:29:54 #103
17979 MissMSX
Knightmare
pi_92435720
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:29 schreef Ingetje79 het volgende:
Baileys was ontzettend bang voor ze en vooral voor de camera's, maar gelukkig hebben ze nog een paar foto's van hem weten te maken voordat ie onder de bank schoot :')

Denk je veilig te zijn in je ren, kan dat volk verdorie achterdeuren open krijgen :{w

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dan maar hoog en droog in de krabpaal schuilen, maar helaas zijn mensen op zich iets langer dan katten ;(

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind vooral de laatste erg mooi O+
50.000 O+
  zondag 6 februari 2011 @ 22:30:18 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_92435757
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die tweede! Baby blue eyes! O+
disclaimer
  maandag 7 februari 2011 @ 01:30:29 #105
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_92443845
Tnx O+

Tis vooral een heerlijke knuffelkont, hij is alleen na z'n castratie niet meer zo dol op vreemden :')
pi_92634577
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Baileys, eindelijk de lang verwachte kiekjes O+ Ze zijn erg mooi, vooral de laatste vind ik prachtig. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_95047287
Hè, wat staat daar nou?

quote:
» Er is al 52 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Pardon?

Nou, dan doen wij het toch :P
  maandag 4 april 2011 @ 22:09:34 #108
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_95047878
Wat een lekker stel knuffelbollen O+
  woensdag 6 april 2011 @ 12:55:40 #109
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_95115705
Loki O+
op de tweede foto is hij aan het ketteren naar een dikke merel O+

Hij heeft zijn vaste plaatsje bij de achterdeur nu. Daar kan hij als we er niet zijn, de tuin inkijken en naar vogels kijken. Er loopt ook een kater in de buurt rond die hij heel interessant vindt :P
  woensdag 6 april 2011 @ 12:58:04 #110
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_95115813
Hij is mooooi :o O+
  woensdag 6 april 2011 @ 12:58:38 #111
17979 MissMSX
Knightmare
pi_95115838
* MissMSX rent naar de cattery en koopt er meteen ook zoeen. Wat een prachtig beest O+
50.000 O+
pi_95250962
Hier ook even Teddy met zijn stofzuigerliefde. Vanaf dat ik begin met stofzuigen zit hij te bedelen ook gestofzuigd te worden, rent mee waar ik ook ga, gaat altijd op de traptreden zitten waar ik net bezig ben en probeert die stang te pakken enz. Op het einde doe ik zijn krabpaal en ten slotte hem:

pi_95255779
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 09:10 schreef Blossom86 het volgende:
Hier ook even Teddy met zijn stofzuigerliefde. Vanaf dat ik begin met stofzuigen zit hij te bedelen ook gestofzuigd te worden, rent mee waar ik ook ga, gaat altijd op de traptreden zitten waar ik net bezig ben en probeert die stang te pakken enz. Op het einde doe ik zijn krabpaal en ten slotte hem:

Scheelt weer een borstelbeurt! _O-

Die van mij kruipen ver en diep onder de bank als ik alleen al met de stofzuiger aan kom lopen :')
  zondag 10 april 2011 @ 10:40:40 #114
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_95292146
:D O+

Hier zijn ze helaas bang voor de stofzuiger; het zou zo makkelijk zijn als je ze dagelijks ff kon behandelen met dat ding :')
Mooi koppie trouwens :Y
  zondag 10 april 2011 @ 11:54:21 #115
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_95294233
Wat een held :D Loki staat doodsangsten uit bij de stofzuiger :D
Nog wat fotootjes van gisteren:

pi_95515512
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 11:54 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een held :D Loki staat doodsangsten uit bij de stofzuiger :D
Nog wat fotootjes van gisteren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Loki heeft ook zo'n prachtig lief snoetje. :)
  donderdag 14 april 2011 @ 23:16:25 #117
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_95521311
Die pootjes O+
  zaterdag 23 april 2011 @ 22:10:45 #118
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_95900088
O+
pi_95948286
Mooi tevreden koppie!

Verharen jullie Britten ook zo erg? Ik heb Teddy net gekamd, de hele tuin ligt nu bezaaid met plukken wit dons van hem.
  maandag 25 april 2011 @ 19:41:26 #120
17979 MissMSX
Knightmare
pi_95964828
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 10:57 schreef Blossom86 het volgende:
Mooi tevreden koppie!

Verharen jullie Britten ook zo erg? Ik heb Teddy net gekamd, de hele tuin ligt nu bezaaid met plukken wit dons van hem.
Yup.

Alledrie onze katten wel (twee vuilnisbakkies), maar er is er maar eentje die zich laat borstelen :(
50.000 O+
pi_98363128
En een kick!

Ik zat net wat te googelen over de verschillende vachttypes van de Britse korthaar en het verschil in karakter en uiterlijk wat daar uit voort lijkt te vloeien.
Wat ik al vermoedde wordt ook door anderen onderschreven (bijvoorbeeld hier: http://www.nrkv.info/breed/nrkv_ras_BRI.html ), namelijk dat silver tabby's drukker zijn dan effen Britten, en dat ze in groei en typische uiterlijke kenmerken een beetje achterblijven.

Mijn Teddy is 2 jaar en 8 maanden, en is redelijk klein (maar andere mensen vinden hem altijd heel groot, dus mijn beeld kan vertekend zijn), weegt 4 kilo en heeft niet zulke brede wangen (zie filmpje hierboven). Ook is hij bestwel opdringerig voor aandacht en doet hij vaak stoute dingen.

Ik had altijd het idee dat bijvoorbeeld een blauwe Brit veel rustiger is, maar ook veel groter en de katers veel imposanter met hun dikke wangen (kan ook komen natuurlijk omdat die niet geholpen worden, voor de fok).
En ik zie hier ook de foto's van die twee van Kper_Norci, en die zijn zo snel al zo groot gegroeid!

Ik hoop stiekem wel dat Teddy nog iets groter wordt (staat in de link ook dat Tabby's tot 3 jaar nog uitgroeien en dat ze heel onregelmatig groeien).

Wisten en herkennen jullie dat ook?

[ Bericht 0% gewijzigd door Blossom86 op 19-06-2011 10:33:31 ]
  zondag 19 juni 2011 @ 10:56:28 #122
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_98363649
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 22:10 schreef SEMTEX het volgende:
O+
[ afbeelding ]
Owww wat een plaatje!! O+
Zal straks ff wat nieuwe AC en DC foto's zoeken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 juni 2011 @ 11:05:40 #123
13151 crew  Rewimo
pi_98363819
Owww ik wil stiekem toch ook weer een Brit of Schot O+

Na de zomer gaan we een paar asielkatten zoeken, maar als ik deze foto's zie, wil ik toch weer een Brit. Ze zijn zo mooi! *;
pi_98364040
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:17 schreef Blossom86 het volgende:
En een kick!

Ik zat net wat te googelen over de verschillende vachttypes van de Britse korthaar en het verschil in karakter en uiterlijk wat daar uit voort lijkt te vloeien.
Wat ik al vermoedde wordt ook door anderen onderschreven (bijvoorbeeld hier: http://www.nrkv.info/breed/nrkv_ras_BRI.html ), namelijk dat silver tabby's drukker zijn dan effen Britten, en dat ze in groei en typische uiterlijke kenmerken een beetje achterblijven.

Mijn Teddy is 2 jaar en 8 maanden, en is redelijk klein (maar andere mensen vinden hem altijd heel groot, dus mijn beeld kan vertekend zijn), weegt 4 kilo en heeft niet zulke brede wangen (zie filmpje hierboven). Ook is hij bestwel opdringerig voor aandacht en doet hij vaak stoute dingen.

Ik had altijd het idee dat bijvoorbeeld een blauwe Brit veel rustiger is, maar ook veel groter en de katers veel imposanter met hun dikke wangen (kan ook komen natuurlijk omdat die niet geholpen worden, voor de fok).
En ik zie hier ook de foto's van die twee van Kper_Norci, en die zijn zo snel al zo groot gegroeid!

Ik hoop stiekem wel dat Teddy nog iets groter wordt (staat in de link ook dat Tabby's tot 3 jaar nog uitgroeien en dat ze heel onregelmatig groeien).

Wisten en herkennen jullie dat ook?
Die 2 van Kper_Norci hebben het dan ook ontzettend goed hier ;) Op de foto's zie je het niet goed, maar als je ze in het echt ziet zit er best nog wat verschil tussen Sjors en Sjimmie. Sjors heeft een veel dikkere vacht dan Sjimmie waardoor die vergeleken met hem meer op een kamerolifantje lijkt. Mensen die op bezoek komen merken het ook heel vaak op, dan denken ze dat Sjors te dik is, terwijl dat (volgens mij) niet zo is. Binnenkort weer ff langs de dierenarts voor controle en inentingen, dan gaan ze ook even op de weegschaal, dan weet ik het in ieder geval zeker.

Sjimmie is veel tengerder, en lijkt ook niet zo'n bol koppie te hebben als Sjors, alhoewel het toch ook in uiterlijk een echte Brit is. Qua karakter zijn ze ook verschillend, Sjimmie is wat actiever, die komt altijd naar je toegerend, terwijl Sjors altijd op zijn dooie gemak aan komt lopen, lijkt wel een Jamaicaan, toch eens ff in de gaten houden of ie niet van mijn wiet rookt :D , daar lijkt het af en toe wel op, hij kijkt je af en toe zo aan alsof ie wil zeggen relax bro, peace :7

Maar de mijne zijn dus dezelfde kleur, broertjes en toch totaal verschillend qua karakter en gedrag. Sjimmie is bijvoorbeeld heel achterdochtig naar visite, meestal kruipt ie dan onder de bank, of de visite moet gelijk met touwtjes en alles gaan spelen, dan zijn ze ineens wel interessant :') , terwijl het Sjors allemaal niets uitmaakt, die chilled gewoon verder. Wel zijn ze allebei gek op mij en op elkaar, altijd zijn ze bij elkaar, en als ze even uit elkaar zijn, dan is het te horen ook O+

Maar ik heb inderdaad ook wel eens ergens gehoord of gelezen dat er qua vachtkleur ook verschil in karakter is, maar hier zijn dus 2 dezelfde qua kleur, en toch heel verschillend in gedrag, dus of het echt zo is?
  zondag 19 juni 2011 @ 11:20:37 #125
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_98364126
Baileys zit rond de 6 kg, maar is niet echt dik.
Wel lekker rond en compact O+
  zondag 19 juni 2011 @ 11:54:46 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_98364967
eny lijkt enorm maar weegt maar 4,8 kilo, Zoe is 4,5 ofzo. Het grappige is nog wel dat keiveel mensen tegen ons zeggen dat ze te dik zijn :') terwijl ze echt op de ondergrens van de norm hangen. Het zijn volbloeden, zoe is een fokpoes geweest en eny heeft ooit een prijs gewonnen. Zou me dus echt niet teveel zorgen maken :)
disclaimer
  zondag 19 juni 2011 @ 12:13:40 #127
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_98365524

Heej, wat doe jij in dat appartementje? Kan ik erbij?

DC: ik was hier lekker eerder. It's mine, mine, mine!

gewoon lief.

[ Bericht 20% gewijzigd door Sanne op 19-06-2011 12:20:57 ]
  zondag 19 juni 2011 @ 12:43:34 #128
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_98366467
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 11:54 schreef Stormqueen het volgende:
eny lijkt enorm maar weegt maar 4,8 kilo, Zoe is 4,5 ofzo. Het grappige is nog wel dat keiveel mensen tegen ons zeggen dat ze te dik zijn :') terwijl ze echt op de ondergrens van de norm hangen. Het zijn volbloeden, zoe is een fokpoes geweest en eny heeft ooit een prijs gewonnen. Zou me dus echt niet teveel zorgen maken :)
Inderdaad. Loki lijkt ook een enorm zwaar kalf, maar volgens de dierenarts had hij een prima gewicht. (is overigens ook een Silver Tabby, voor zover ik weet).
  zondag 19 juni 2011 @ 15:11:23 #129
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_98371650
AC en DC zijn echt zoooo mooi O+
  zondag 19 juni 2011 @ 16:02:57 #130
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_98373564
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 15:11 schreef Ingetje79 het volgende:
AC en DC zijn echt zoooo mooi O+
Dankjewel! Vind ik zelf ook. *)

Ze hebben inmiddels nieuwe bijnamen ook:
AC heet deurstopper of wel trapsloerie. ligt het liefst op een tochtig plekje waar ze alles kan overzien. Trapsloerie omdat ze op haar rug op de trap gaat liggen als je er langs wilt en ze met je voeten gaat vrijen.

DC is vegacat. Die vindt ineens radijsjes heel interessant. O+ En ons slaapie, want ze slaapt het liefst tussen het personeel in.
  zondag 19 juni 2011 @ 17:12:35 #131
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_98376290
De anticonceptiepoes dus :+
  zondag 19 juni 2011 @ 17:31:21 #132
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_98377140
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:12 schreef Ingetje79 het volgende:
De anticonceptiepoes dus :+
Ja! Inderdaad! _O-
pi_98378043
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 16:02 schreef Sanne het volgende:

[..]

DC is vegacat. Die vindt ineens radijsjes heel interessant. O+ En ons slaapie, want ze slaapt het liefst tussen het personeel in.
Dat doet een van de Britjes van mn vriendin ook, die loopt dan heel gepikeerd weg en gaat achter het gordijn liggen dan :P
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 19 juni 2011 @ 20:32:15 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_98384045
Knap setje heb je toch, Sanne!

Eny heeft een zwaar leven:

En Zoe heeft een hommelnest gevonden :')

disclaimer
  zondag 19 juni 2011 @ 20:36:01 #135
17979 MissMSX
Knightmare
pi_98384271
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:13 schreef Sanne het volgende:
[ afbeelding ]

Heej, wat doe jij in dat appartementje? Kan ik erbij?

[ afbeelding ]

DC: ik was hier lekker eerder. It's mine, mine, mine!

[ afbeelding ]

gewoon lief.
Mooi statieportret die laatste O+
50.000 O+
pi_98394595
Chessy, 3 jaar oud.

O+
  maandag 20 juni 2011 @ 09:19:55 #137
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_98401744
Wat een mooierd :D
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:07:43 #138
348673 PeterIssebed
Leeft onder een steen
pi_98523228
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:19 schreef Ingetje79 het volgende:
Wat een mooierd :D
Idd :D
lekker warm
  zondag 26 juni 2011 @ 12:51:02 #139
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_98674496
Ik krijg ze niet vaak samen op de foto, maar vandaag wel! O+

(zittende is DC, liggende is AC)
  zondag 26 juni 2011 @ 12:55:22 #140
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_98674603
O+

Zijn het wel echt vriendjes dan?
  zondag 26 juni 2011 @ 13:00:08 #141
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_98674761
AC is een vrijbuiter, vriendjes met iedereen. DC blijft een klein bang poesje dat bij het minste of geringste gevaar van bijvoorbeeld visite de zolder op vliegt. DC is vooral vriendjes met Bora, daar slaapt ze samen mee op bed. AC mag haar zusje nog wel eens pesten maar ze bijt wel van zich af.
  zondag 26 juni 2011 @ 13:00:21 #142
108809 Butterscotch
Multiple Maine Coon Syndrome
pi_98674767
Wat een mooie heren en dames allemaal!

Ik heb ze zelf niet, maar ik vind de Britjes wel de grappigste koppies van allemaal hebben hoor. Ze doen hun naam eer aan vind ik :s)
  zondag 26 juni 2011 @ 13:44:36 #143
298937 phusician
wees wijs dan doe je goed
pi_98676064
  zondag 26 juni 2011 @ 13:45:07 #144
298937 phusician
pi_98676077
Wat vinden jullie van mijn nieuwe britje?
  zondag 26 juni 2011 @ 14:29:08 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_98677698
wat een wollig poepie phusician! O+ hoe oud is hij/zij?
disclaimer
  zondag 26 juni 2011 @ 15:05:53 #146
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_98678918
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:45 schreef phusician het volgende:
Wat vinden jullie van mijn nieuwe britje?
Een schatje is het! O+
  zondag 26 juni 2011 @ 15:42:39 #147
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_98680253
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:44 schreef phusician het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een schatje! :o O+
  zondag 26 juni 2011 @ 16:01:36 #148
298937 phusician
pi_98680953
Bedankt voor jullie reactie. Ik vond hem ook zo cute, ik was op slag verliefd op dat katertje. Hij is van een nestje met 2 Scottish fold katjes en een straiht, hij is van 4 april. Ik ga hem vrijdag ophalen.Wat een droppie he.
  zondag 26 juni 2011 @ 16:03:39 #149
298937 phusician
pi_98681022
Ik heb jullie Britten ook bewonderd, het zijn allemaal zulke schatjes. Ik heb er nu nog een die is 12 jaar en hij krijgt er nu 2 kleintjes bij, want ik krijg er ook nog een blauwe brit met oranje oogjes bij.
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:55:14 #150
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_99105103
Waarom heb ik hier nog niet gepost!?!
Mijn eerste Brit, in 2009 op ruim 15-jarige leeftijd overleden :'(

En mijn nieuwe Brit, Pluis, bij dezelfde fokker vandaan, sinds 2 maanden bij ons:

(Is het trouwens normaal dat een kitten van 5 maanden al 3 kilo weegt :@ )
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:27:48 #151
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_99106336
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:55 schreef Gwywen het volgende:
Waarom heb ik hier nog niet gepost!?!
Mijn eerste Brit, in 2009 op ruim 15-jarige leeftijd overleden :'(

[ afbeelding ]

En mijn nieuwe Brit, Pluis, bij dezelfde fokker vandaan, sinds 2 maanden bij ons:

[ afbeelding ]

(Is het trouwens normaal dat een kitten van 5 maanden al 3 kilo weegt :@ )
Klinkt wel zwaar, maar mijn ene kitten is ook veel groter geworden dan de andere.

Hele mooie katten! O+ Welkom in dit topic.
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:20:31 #152
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_99108041
Loki mag sinds kort bij ons op de slaapkamer. In tegenstelling tot Polle spookt hij niet (op je bed springen en tegen je gezicht aan hijgen), maar zoekt in alle rust zijn stoeltje in onze walk-in closet op en gaat daar heerlijk 's nachts tukken. 's Morgens ligt hij daar dan als ik me ga aankleden en dan krijg ik zo'n verliefde blik O+ . Vervolgens achtervolgt hij me over de bovenverdieping tot ik naar beneden ga en dan sjokt-ie ook mee. O+ Lobbes O+
pi_99108354
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:20 schreef SEMTEX het volgende:
Loki mag sinds kort bij ons op de slaapkamer. In tegenstelling tot Polle spookt hij niet (op je bed springen en tegen je gezicht aan hijgen), maar zoekt in alle rust zijn stoeltje in onze walk-in closet op en gaat daar heerlijk 's nachts tukken. 's Morgens ligt hij daar dan als ik me ga aankleden en dan krijg ik zo'n verliefde blik O+ . Vervolgens achtervolgt hij me over de bovenverdieping tot ik naar beneden ga en dan sjokt-ie ook mee. O+ Lobbes O+
Herkenbaar O+ Sjors gaat hier altijd naast mijn kussen liggen, en Sjimmie ligt altijd lekker aan het voeteneind. Meestal gaan ze rond 6 uur een beetje beneden rondlopen, en tegen de tijd dat de wekker gaat, 7 uur, staan ze bij mijn bed om goeiemorgen te miauwen. Mooi is ook als ik in het weekend uitslaap, dan komen ze ieder half uur even kijken of ik toevallig al geen zin heb om er uit te komen :')
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:38:03 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_99118403
ohhh Gwyven O+ wat een kjoetie!
disclaimer
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:58:57 #155
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_99222097
Hij raakt steeds meer gewend aan de camera, ouwe poseerder O+
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:00:46 #156
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_99222199
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:58 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
OMG O+ DC doet dat ook. Het echte poseerwerk. Wat lief!!!! *;
  maandag 18 juli 2011 @ 16:09:00 #157
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99623266
beetje offtopic, maar hier zitten wel de liefhebbers..

Wie weet een goede cattery/fokker van britse kortharen? Het liefst in Noord Nederland (Groningen, Friesland, Drenthe, noord-Overijssel.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 18 juli 2011 @ 16:28:15 #158
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_99623990
http://britskorthaar.startpagina.nl/

Maar of ze goed zijn durf ik zo niet te zeggen :+
Zelf woon ik ook in Noord NL, maar onze Brit komt uit Hellevoetsluis.
  maandag 18 juli 2011 @ 16:31:30 #159
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99624117
die had ik ook wel gevonden, maar vind persoonlijke ervaringen wat prettiger :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_99793204
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:58 schreef SEMTEX het volgende:
grappige foto met zo een 'dikke'kop :D
maar waar ik wel benieuwd naar ben is hoe zo een kat nou ons ziet want ik heb begrepen dat hun visie(kleuren) op de wereld heel anders is dan bijvoorbeeld de onze. (mens)

iemand? :?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_99802061
Sjors dacht ik ga eens even quasi interessant op de bank hangen :')

Sjimmie: Nom nom nom, op het balkon... O+

Laatst was ik ze even kwijt, ik denk ik ga eens boven op de slaapkamer kijken... :z
pi_100227238
Voor het eerst hebben we een britje gekocht. We hebben altijd htk katten gehad, maar nu dan toch gevallen voor een brit. Jammer genoeg kunnen we hem pas ophalen in september.

Meet Nermal

O+
pi_100227450
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:43 schreef bibi het volgende:
Voor het eerst hebben we een britje gekocht. We hebben altijd htk katten gehad, maar nu dan toch gevallen voor een brit. Jammer genoeg kunnen we hem pas ophalen in september.

Meet Nermal

[ afbeelding ]

O+
Ah gossie wat een mooierd! Meer foto's? O-)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:30:50 #164
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_100228540
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:52 schreef Kper_Norci het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Laatst was ik ze even kwijt, ik denk ik ga eens boven op de slaapkamer kijken... :z
[ afbeelding ]
Die 2 zijn echt zooo mooi O+

En een babybrit O+
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:59:44 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_100229342
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:52 schreef Kper_Norci het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ohmygod, wat een bjoeties!!! O+ O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:43 schreef bibi het volgende:

Meet Nermal

[ afbeelding ]

O+
bibi, wat een snoetje! O+
disclaimer
pi_102217934
Hoe is het met alle mooie Britjes? Vanaf oktober krijgen wij er twee prachtige Britjes van 13 weken bij, ik ben al m'n hele leven dol op het ras en heb dus al een tijdje meegelurkt in dit topic. Ik ga een poging doen een foto van de kittens neer te zetten, nu 11 weken oud:

Garfunkel, lilac katertje:

Amy, blauw poesje:

P.S. Groot fan van Sjors en Sjimmie ;)
Home is where the O+ is...
  woensdag 21 september 2011 @ 16:32:04 #167
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_102223600
Aaaaw, wat een scheetjes Cwen :D O+
  woensdag 21 september 2011 @ 16:34:38 #168
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_102223700
Met ons Britje gaat het prima; die is zelfs weer af en toe speels sinds we er 2 puberkatjes bij hebben.
Het staat alleen zo onnatuurlijk als ie met z'n dikke, logge lichaam gaat rennen O+ :')

Hoorde net wel dat z'n lieve broertje is doodgereden; 6 jaar geleden hebben we Baileys en Broertje samen uit Hellevoetsluis gehaald.
Zaten ze samen in een reismandje te jammeren O+
pi_102226142
Leuk die twee kleintjes!

Met Teddy gaat het goed, hij eet alleen erg veel de laatste tijd, even in de gaten houden.

Zijn nieuwe favoriete houding is dit:

in elke kamer waar ik ben, gaat hij zo op de grond liggen chillen. :7
pi_102231773
Speciaal voor de fans 8-)

Sjors

Sjimmie

Mooi kittens Cwen, daar ga je heel erg van genieten en heel erg veel mee lachen, doet me terugdenken aan toen die mannen hier nog klein waren O+

pi_102234987
Wat een geweldige katten allemaal O+

Sinds dit weekend hebben we onze kittens. We hadden eerst 1 kitten gekozen, maar nadat we een paar keer op bezoek waren geweest bij Nermal. Waren we ook gevallen voor zijn broertje Ziggy *;

woensdag 21 september 2011 @ 20:57:38 #172
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_102236174
Wat een lieve nieuwe verse input hier :D O+
pi_102240009
Nou, inderdaad. Wat zijn Britten toch een heerlijke katten!
Ik zal binnenkort weer eens wat plaatjes plaatsen van onze Pluis.
pi_102516405
Beloofd is beloofd :)

pi_102517437
Sjors en Sjimmie O+ Heerlijke bolle jongens zijn het, met een spectaculaire oogkleur! Wat voor kleur zijn ze nou eigenlijk? Fawn of lilac?

En wat zijn Nermal en zijn broertje lief! Is één van de twee nou half-langhaar of komt dat door de foto?

En Pluis is ook prachtig, zeker die eerste foto O+

Bij ons nog iets minder dan 2 daagjes, zaterdag gaan we ze ophalen!! *O*
  donderdag 29 september 2011 @ 17:02:54 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_102518297
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:15 schreef Cwen het volgende:
Hoe is het met alle mooie Britjes? Vanaf oktober krijgen wij er twee prachtige Britjes van 13 weken bij, ik ben al m'n hele leven dol op het ras en heb dus al een tijdje meegelurkt in dit topic. Ik ga een poging doen een foto van de kittens neer te zetten, nu 11 weken oud:

Garfunkel, lilac katertje:
[ afbeelding ]

Amy, blauw poesje:
[ afbeelding ]

P.S. Groot fan van Sjors en Sjimmie ;)
Lilacs O+

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:36 schreef bibi het volgende:
Wat een geweldige katten allemaal O+

Sinds dit weekend hebben we onze kittens. We hadden eerst 1 kitten gekozen, maar nadat we een paar keer op bezoek waren geweest bij Nermal. Waren we ook gevallen voor zijn broertje Ziggy *;

[ afbeelding ]
ja dan koop je ze toch allebei? :D Ben stiekem wel een beetje jaloers op al die duo's... we zeggen steeds dat er pas een nieuwe komt als er 1 de pijp uit gaat, maar misschien toch maar even wachten tot ze allebei het hoekje om zijn en dan ook een duo kopen :D
(pallet zout erbij he, ik hoop dat mijn skatjes nog lang niet de pijp uit gaan O+ )

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:11 schreef Gwywen het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ook al zo'n lekkere bolle O+
disclaimer
pi_102519060
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:11 schreef Gwywen het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi! O+
pi_102551918
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:39 schreef Cwen het volgende:
Sjors en Sjimmie O+ Heerlijke bolle jongens zijn het, met een spectaculaire oogkleur! Wat voor kleur zijn ze nou eigenlijk? Fawn of lilac?

En wat zijn Nermal en zijn broertje lief! Is één van de twee nou half-langhaar of komt dat door de foto?

Sjors & Sjimmie zijn idd allebei fawn. Ze hebben best felle ogen, maar soms wordt dat ook wel een beetje aangezet door Photoshop hoor :@

Pluis is idd ook schitterend, prachtig koppie ook!

Veel plezier morgen Cwen, wacht met veel plezier op de foto's ;)
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:35:36 #179
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_102553620
Veel foto's maken Cwen! *O*

DC lag laatst zo mooi te poseren, kon het niet laten.

pi_102553924
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:39 schreef Cwen het volgende:

Dat komt niet door de foto. Ziggy heeft een hele andere vacht dan Nermal, echt meer lange haren. Ik heb niet echt verstand er van, maar komt dat vaker voor bij een brit?
pi_102554036
[..]

ja dan koop je ze toch allebei? :D Ben stiekem wel een beetje jaloers op al die duo's... we zeggen steeds dat er pas een nieuwe komt als er 1 de pijp uit gaat, maar misschien toch maar even wachten tot ze allebei het hoekje om zijn en dan ook een duo kopen :D
(pallet zout erbij he, ik hoop dat mijn skatjes nog lang niet de pijp uit gaan O+ )

[..]

Het is bij ons op zich wel een beetje traditie dat we altijd duo's nemen. Maar dit keer hadden we besloten er toch maar voor 1 te gaan, en tsja dan wordt je verliefd op een broertje. Dan kun je toch niet anders doen dan er twee te nemen ;) Ach 600 euro of 1200 euro, dat is maar een klein verschil ;)

Ik vind al jullie britjes zo mooi O+ Die van Sanne heb ik redelijk gevolgd vanaf dat ze bij haar kwamen, ik heb heel wat gelurkt toen.
pi_102554159
Wat een prachtig beestje O+

@Cwen: ik ben heel benieuwd naar je foto's!

quote:
99s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:02 schreef Stormqueen het volgende:
ook al zo'n lekkere bolle O+
Ja, Pluis is echt heel bol en fors, vooral als je nagaat dat 't een meisje is van nog maar 9 maanden.

Morgen zou onze vorige Brit 18 geworden zijn ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:45 schreef bibi het volgende:

[..]

Dat komt niet door de foto. Ziggy heeft een hele andere vacht dan Nermal, echt meer lange haren. Ik heb niet echt verstand er van, maar komt dat vaker voor bij een brit?
Onze Pluis heet niet voor niets Pluis. :)
Haar vacht lijkt wel dubbeldik vergeleken bij de toch al dikke vacht van andere Britten, en haar staart lijkt meer iets voor bij een Noorse Boskat of zo.
Wel een fijn gevoel als ze langs je blote benen strijkt om een kopje te geven O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 september 2011 @ 16:55:43 #183
13151 crew  Rewimo
pi_102554325
Bibi, wat een schatjes O+
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:57:39 #184
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_102556082
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:48 schreef bibi het volgende:
[..]
Die van Sanne heb ik redelijk gevolgd vanaf dat ze bij haar kwamen, ik heb heel wat gelurkt toen.
Mijn Britjes zijn op Fok! geboren. O+
pi_102641436
Ze zijn er! We hebben Garfunkel en Amy zaterdag opgehaald en na een mieuw-concert in de hitte hebben ze rustig de reis doorstaan. Eenmaal thuis waren ze zó de bench uit, in 10 minuten de kattenbak bezocht, de kamer verkend, en toen was het spelen geblazen! De trap bleek geen obstakel maar een heerlijk katten-bed en de kapstok en bank zijn meteen tot favoriete ligplekjes gebombardeerd! Zelfs toen mijn ouders op visite kwamen waren ze niet onder de indruk: vrolijk eropaf en knuffelen maar! Ik heb nog nooit zulke kroeldozen gezien, wat een schatjes!

Uiteraard is er ondersteunend fotomateriaal:

We zijn er net en hebben knuffels nodig! Amy is net een siamees soms: wat kan die schreeuwen! Hier was het alleen een lief 'til-me-eens-op' miauwtje:

Er moest gespeeld worden. Garfunkel is een echte vent: stoeien, stoeien, stoeien, terwijl Amy meer heeft met het 'denkspeelgoed':

Geknuffeld en zoals jullie zien, zijn mensen helemáál niet eng (Garfunkel en mijn moeder):

En tot slot is er vooral ook heel veel geslapen, zo'n lange reis is toch vermoeiend voor de kleintjes en het was zó warm in huis gisteren!

Garfunkel slaapt op de rugleuning van de bank, dat is nu al zijn plek:

Amy slaapt graag naast je, want op je is te warm :)

Kortom: we zijn zó verliefd, want het zijn zulke lieve, gezellige kittens!! Knuffelen als je je bed uit komt, twee keer per dag is het een uurtje CHAOS (wat zijn die kleintjes al snel!) en de rest van de tijd wordt op, naast of in ieder geval bij je in de buurt geslapen, gelegen of gespeeld. O+
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:18:28 #186
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_102641826
Oh wat een heerlijke beesten O+
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 10:22:29 #187
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_102641903
Ik heb even een reeks van het topic gemaakt O+

Ooooh Cwen wat zijn ze leuk O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:29:47 #188
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_102642090
Wat een schatjes! O+

Grappig dat die van jullie ook op de rand van de bank en op de trap gaan liggen, dat doet Pluis ook.
En tegen dichte deuren kan Pluis ook niet, net zo min als onze vorige Brit. Deuren moeten ópen! Klaaglijk miauwen, en als de deur dan opengaat, niet erdoor gaan, nee, het ging er gewoon om dat die deur open moest.
Onze HTK kat heeft die tic gelukkig niet :P
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:55:05 #189
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_102642705
Owwww ik smelt!!! *O* Meer foto's graag Cwen!!! Veel foto's. Ze groeien zo snel. :*

quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:29 schreef Gwywen het volgende:
Wat een schatjes! O+

Grappig dat die van jullie ook op de rand van de bank en op de trap gaan liggen, dat doet Pluis ook.
En tegen dichte deuren kan Pluis ook niet, net zo min als onze vorige Brit. Deuren moeten ópen! Klaaglijk miauwen, en als de deur dan opengaat, niet erdoor gaan, nee, het ging er gewoon om dat die deur open moest.
Onze HTK kat heeft die tic gelukkig niet :P
Beide Britjes van ons kunnen niet tegen dichte deuren. Dan gaan ze inderdaad heel hard miauwen. Alles moet het liefst open, altijd. En AC ligt altijd op de trap. Vooral als we slapen. Het is net of ze de buitendeur in de gaten houdt tegen inbrekers. Onze waakkat. O+
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:47:33 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_102644212
OMG DIE KITTENS!!!! Weer een duo! O+

wij hebben trouwens 2 britten en een HTK-poes, en alleen de HTK-poes wordt gek van dichte deuren. Je kan merken dat britten qua IQ toch wat achterblijven, die zijn echt niet ontworpen voor hun survivalskills :')
disclaimer
pi_102644392
Oh Cwen, wat ontzettend lief!!!! Ik smelt hier helemaal! O+
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:12:08 #192
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_102645036
Britten zijn inderdaad wat minder slim dan HTK's.
Ik vind dat wel grappig, zo'n grote ronde dommige poes O+

Liggen die van jullie ook zo gek?
pi_102645271
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:12 schreef Gwywen het volgende:
Britten zijn inderdaad wat minder slim dan HTK's.
Ik vind dat wel grappig, zo'n grote ronde dommige poes O+

Liggen die van jullie ook zo gek?
[ afbeelding ]
Haha ja heel herkenbaar dat pootje! :D
  donderdag 10 november 2011 @ 21:45:37 #194
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_104222141
Veel te lang niet gepost hier.

Met de groetjes van AC en DC. :W

(klikken voor grote versie)

:*
  zaterdag 12 november 2011 @ 13:12:10 #195
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_104283267
Loki is momenteel onze achterblijver, Polle is op 6 oktober vanwege nierfalen en na een maand tevergeefs dwangvoeden ingeslapen. Hij geniet erg van de aandacht die hij nu krijgt. Soms moet ik er nog wel aan wennen dat hij totaal anders is dan Polle. Hij houdt echt wel van knuffelen en aaien en schootje zitten, maar wel op zijn voorwaardes :P (eerst een half uur met zijn nagels voorkneden en dan pas liggen en van kusjes moet-ie nog niet zoveel hebben)
  zaterdag 12 november 2011 @ 13:19:26 #196
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_104283524
Arme Polle Semtex. -O- :'(
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:47:47 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_104847988
Onze bolle wilde vandaag ook weer eens blijven zitten:

disclaimer
pi_104848356
Envy O+
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:37:19 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_104849586
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:01 schreef bibi het volgende:
Envy O+
Nee, dan zou ie groen zijn :D
disclaimer
pi_104850174
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, dan zou ie groen zijn :D
Ik dacht dat dat zijn naam was :o

Hihihi, groen van jaloezie.
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:01:30 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_104850322
Hij heet Eny ;)

Heb jij al nieuwe plaatjes van je kleuters? O+
disclaimer
pi_104916614
Oh, er moeten ook echt nieuwe plaatjes van mijn kleuters bij!! Ze zijn zo ontzettend gegroeid de laatste twee maanden en ik heb echt te weinig tijd gehad om foto's te uploaden, dus hierbij een bulk-post om alle ontwikkelingen te laten zien :D.

We kregen ze op 13 weken, twee heerlijke Brittenbolletjes die een beetje ondergewicht hadden maar dat ruimschoots compenseerden door hun gigantische karaktertjes! In twee weken en héél veel voer (500 gram met z'n tweeën per dag aan versvoer!) zagen ze er al heel anders uit...

Amy was nogal gericht op het denkspeelgoed!

En Garfunkel keek graag toe - hij kreeg al een beetje een bolle toet!

Maar, ook Garfunkel is niet vies van een spelletje - hij doet weinig anders de laatste tijd :)

Spelend, etend en slapend gingen de weken voorbij en er was meer dan genoeg te beleven voor nieuwsgierige kittens...

Langzaamaan werden ze groter en veranderde ook hun houding een beetje: Garfunkel, onze grote knuffelkont, werd steeds meer een stoere vent die héél veel speelt en stoeit (maar als hij bij je ligt, verandert hij zo weer in een baby ;)).

Amy is wat rustiger geworden en geniet er vooral van om op schoot te liggen, toe te kijken hoe haar broertje speelt en soms verwaardigt ze het ook nog wel om mee te doen.

En inmiddels zijn ze 22 weken oud en ruim de 2,5 kilo gepasseerd! Van het slanke, ietwat spichtige katje is Garfunkel nu veranderd in een bolle vent, met een fantastische vacht en een heel klein hartje! (behalve als hij te eten krijgt)

Amy is ons 'tutje' - knuffelig, maar mevrouw doet haar eigen zin en als het haar niet zint, dan hoor je het wel! Ze is overal nieuwsgierig naar, nergens bang voor en is meestal héél erg tevreden :).

Kortom, we hebben twee hele happy moppen in huis die goed groeien en echt waanzinnig lief zijn! Ze slopen nauwelijks iets, zijn zo blij als je thuis komt dat het lijkt of hun ronkmachientjes er elk moment uit kunnen komen en ze vreten als bootwerkers :). Ik zou me echt geen leven zonder hen meer kunnen voorstellen!
pi_104917058
Wat een prachtige Britjes Cwen! Nu ben ik ook fan van de jouwe!
pi_104917117
Hahaha dank je!! Hoe is het Sjors O+ en Sjimmie O+ ?
pi_104917405
Sjors en Sjimmie gaan heel lekker, ze zijn ook zo lekker snugger hè. Had van het weekend in het trapgat een gordijn opgehangen (sinds hun er zijn is de energierekening met de helft duurder geworden, omdat nu natuurlijk alle deuren openstaan :X ), maar ze hadden na een paar keer al door hoe ze onder het gordijn door de trap op kunnen. Als ze nu naar beneden komen zie je eerst het gordijn aan de onderkant opbollen, en komt er ineens zo'n bol kopje onder vandaan O+

Zal komend weekend wel weer eens wat foto's gaan maken, heb het er de afgelopen tijd een beetje te druk voor gehad. En 's avonds lukt nu ook niet echt meer nu het vroeg donker is.
  maandag 28 november 2011 @ 12:26:55 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_104917562
Nohhhh Amy en Garfunkel O+ Ik wil ze O+
disclaimer
  maandag 28 november 2011 @ 12:42:34 #207
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_104918097
Semtex, nierfalen sucks -O-
Sterkte...

Amy en Garfunkel; al echt die lekkere Bolle Britse Koppies O+
Maar ja, 500g per dag met z'n tweetjes :D

Ik moet ook echt weer es nieuwe foto's van Baileys maken, want hij is best foto-waardig...lekkere dikkerd O+
  maandag 28 november 2011 @ 12:45:47 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_104918202
500 gram is idd best veel lijkt me, of niet?

De 55 kilo wegende Newfoundlanderpup ( :') ) van mijn ouders krijgt ongeveer een kilo per dag, inclusief botten :D
disclaimer
  maandag 28 november 2011 @ 12:51:44 #209
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_104918373
Ik vond het ook een behoorlijke hoeveelheid, maar mss is dat gangbaar als ze op gewicht moeten komen.

Newfoundlanders O+
Heb je daar een foto van? :D

Iemand trouwens laatst *insert naam programma waar ik niet op kan komen* gezien op 3?
Ging o.a. over HCM bij Britten; best heftig als een kat dat heeft. :{
Volgens mij zijn de beide ouders van Baileys negatief getest daarop, maar dat is een momentopname.
Iemand hier die wel eens preventief een hartecho heeft laten maken van Poezz?
  maandag 28 november 2011 @ 12:54:00 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_104918457
nee. Als ze ziek worden, doe je er toch niks aan.
En ik zal zo wel een plaatje van max zoeken, als minipuppie want dan zijn ze het koddigst :D
disclaimer
  maandag 28 november 2011 @ 12:55:32 #211
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_104918521
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 12:54 schreef Stormqueen het volgende:
nee. Als ze ziek worden, doe je er toch niks aan.
En ik zal zo wel een plaatje van max zoeken, als minipuppie want dan zijn ze het koddigst :D
Je kunt wel medicijnen gaan geven die de groei van de hartspier remmen :)

Groot vind ik ze ook zo mooi; dikke knufelberen O+
Je moet er alleen wel ruimte en veel tijd voor hebben lijkt me.
  maandag 28 november 2011 @ 12:57:38 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_104918589
mijn vader is net met de VUT, de hond is een soort dagbesteding :') en beest is bijna altijd buiten, vinden ze vaak fijner dan binnen.

Groot zijn ze ook leuk, maar hij is nu tien maanden en zo'n ontzettende k#tpuber :X
disclaimer
  maandag 28 november 2011 @ 12:59:17 #213
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_104918645
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 12:57 schreef Stormqueen het volgende:
mijn vader is net met de VUT, de hond is een soort dagbesteding :') en beest is bijna altijd buiten, vinden ze vaak fijner dan binnen.

Groot zijn ze ook leuk, maar hij is nu tien maanden en zo'n ontzettende k#tpuber :X
Dus je vader zit ook de hele dag buiten? :+
  maandag 28 november 2011 @ 13:00:07 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_104918677
hahaha, wel veel. Hij wandelt er sowieso 4,5 uur per dag mee :')!!!!
disclaimer
  maandag 28 november 2011 @ 13:01:06 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_104918720
en dan nog een uur per dag aan vlees hakken en paardenlongen drogen enzo... :P
disclaimer
  maandag 28 november 2011 @ 13:02:52 #216
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_104918774
Wat zal je een slanke en fitte vader krijgen...je moeder mag wel uitkijken :D

Nog ff een gouwe ouwe van Baileys, met het oog op de komende maand...

:')
  maandag 28 november 2011 @ 13:03:39 #217
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_104918794

O+
  maandag 28 november 2011 @ 13:03:56 #218
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_104918808
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 13:01 schreef Stormqueen het volgende:
en dan nog een uur per dag aan vlees hakken en paardenlongen drogen enzo... :P
Gadver :') _O-
pi_104919200
@Kper_Norci: mooie anekdote! En ik zie het al voor me, dat bolle toetje onder het gordijn door!

@Ingetje: Baileys is prachtig!!
En Newfoundlanders zijn ook O+ . Mijn vader wil er ooit nog eens één, en zo te horen is het een goed idee als hij ook de VUT is, straks - hij mag nog wel iets aan gewicht kwijt >:)

Amy en Garfunkel zijn ook (nog) niet getest op HCM, hun papa en mama en opa en oma van beide kanten wel, maar het is idd iets dat altijd alsnog kan voorkomen... Misschien als ze groter zijn, maar aan de andere kant, het blijven momentopnamen en voor HCM is nog geen DNA-test beschikbaar. PKD wil ik wel graag via DNA laten doen als ze volwassen zijn, gewoon, voor de zekerheid.

En ja, 500 gram is wel wat veel :@ . Tot 2 weken geleden echter, was het echt wel nodig omdat ze voor Britjes gewoon te licht waren en ook nog een beetje achterliepen in ontwikkeling - en omdat met name Garfunkel ADHD lijkt te hebben, die zit geen seconde stil! Maar inmiddels worden ze wel echt wat stevig en gaat na de castratie de hoeveelheid wel naar beneden... Dat gaat knokken worden ;).
  maandag 28 november 2011 @ 13:33:35 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_104919760
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 13:02 schreef Ingetje79 het volgende:
Wat zal je een slanke en fitte vader krijgen...je moeder mag wel uitkijken :D

Nog ff een gouwe ouwe van Baileys, met het oog op de komende maand...
[ afbeelding ]

:')
Dat zal nog ff doorbikkelen zijn met die skippybal:

(max is hier 19 weken :') )

Max met 11 weken:

En nog een 19 weken Max:

Zo, nu weer britjes ;)
disclaimer
  maandag 28 november 2011 @ 13:35:37 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_104919823
Baileys blijft ook zo mooi O+
disclaimer
  maandag 28 november 2011 @ 13:37:22 #222
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_104919890
Wat een droppie O+
pi_104943736
Max is O+
pi_104954396
quote:
99s.gif Op maandag 28 november 2011 13:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat zal nog ff doorbikkelen zijn met die skippybal:

[ afbeelding ]
(max is hier 19 weken :') )

Max met 11 weken:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En nog een 19 weken Max:

[ afbeelding ]

Zo, nu weer britjes ;)
Waarom werken al jouw foto's hier niet? (Ierland)
  dinsdag 29 november 2011 @ 02:05:30 #225
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_104955005
quote:
99s.gif Op maandag 28 november 2011 12:45 schreef Stormqueen het volgende:
500 gram is idd best veel lijkt me, of niet?

Wij wegen toevallig het eten van Brammetje af omdat hij anders echt te dik wordt :P
's ochtends 23 gram ongeveer met een half zakje nat voer en 's avonds krijgt hij rond de 27 gram. dus ongeveer 50 gram op een dag aan brokken. Inderdaad een stuk minder dan de 250 gram wat Ingetje zegt :P
Ik weet eigenlijk niet wat onze andere kater allemaal eet, daar vullen we de bak gewoon steeds bij, hij verdeelt het ook goed voor zichzelf over de hele dag. En natuurlijk weet ik niet wat hij allemaal in de tuin eet :9
吴 曼 迪
pi_104963184
Ahhhh... Ik zie de vout! In elk geval, de verwarring ;)

Garfunkel en Amy eten geen brok, maar KVV of vers vlees! En dan is 500 gram voor 2 kittens nog steeds wel veel, maar niet zo absurd veel als je het vergelijkt met brok :D. Als ze alleen brok zouden eten dan zou het idd een stuk minder zijn!

Zijn jullie britjes trouwens ook van die knuffelkonten of zijn die van mij uniek? Garfunkel wil niets liever dan spelen óf de hele tijd in je armen liggen en rondgedragen worden als een baby, en zodra je lang genoeg stilzit (< 1 seconde) dan zit Amy op schoot! Ik dacht toch echt dat Britten wat gereserveerder waren?
  dinsdag 29 november 2011 @ 12:51:52 #227
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_104963579
Baileys wil ook altijd graag op schoot en op bed het liefst lepeltje-lepeltje O+
En krijgt ie z'n zin niet, dan beukt ie niet zolang met die dikke kop onder je oksel totdat je je arm opzij legt en hij daar tegen aan kan gaan liggen.
Dit alles onder luid gemauw :')
  dinsdag 29 november 2011 @ 12:56:50 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_104963777
Iedere kat z'n persoonlijkheid :D

Eny is een echte brit: wil wel altijd in de buurt zijn, maar wil niet aangeraakt worden :')
Zoe is heel angstig en komt alleen naar je toe als je heel rustig zit, maar dan vrijt ze je ook wel aan gort O+
disclaimer
pi_104964172
Sjors & Sjimmie zijn ook qua karakter echte Britten, het zijn geen schootkatten, maar liggen wel graag naast me, of dat nu op de bank of op bed is. Dat vinden ze dan wel fijn. Knuffelen houden ze ook wel van, maar soms hebben ze er ook wel eens geen zin in. Dan lopen ze gewoon weg. Maar meestal vinden ze het wel gewoon leuk :)

Wat ik wel jammer vind is dat zodra de deurbel gaat ze allebei met een noodgang onder de bank vliegen, want vreemde indringers. Ik heb zelfs een andere deurbel genomen om te kijken of het daar misschien aan lag, maar helaas. Had eerst een type schoolbel, schrok er zelf ook iedere keer van, dus heb er nu 1 met een melodietje, maar de katten vliegen nog net zo hard onder de bank.

Het is wel zo dat wanneer je dan met een speeltouwtje of lasertje gaat spelen ze het ineens niet zo eng meer vinden en willen spelen :') Dan zie je eerst 1 pootje, dan de andere en als laatste het kopje onder de bank vandaan komen :D En ook komen ze er na een tijdje wel vanzelf weer onder de bank vandaan wanneer je dat niet zo doen, en dan lopen ze ook gewoon rustig rond, maar toch vind ik het wel een beetje jammer.

Ik heb wel al een aantal keer gelezen dat dit laatste dus ook een echt Brittentrekje is, hebben die van jullie dat ook? En misschien tips om te kijken of ik er iets aan kan doen?
pi_104966668
Hey, dat is idd jammer, ik vind het altijd zo sneu als ze ergens van schrikken :).

Hier zijn ze he-le-maal nergens bang voor! Bel gaat en ik moet ze op de trap bijna opzij schoppen omdat we blijkbaar een wedstrijdje 'wie het eerst bij de deur is...' doen. Ben ik benden en doe ik deur open, dan gaan ze op de trap zitten toekijken en zodra de gast/gasten binnen zijn, staan al om hun benen te kronkelen en (vooral) hun tassen en jassen te besnuffelen. Is gast in kwestie dan zo dom om door de knieën te gaan, dan kan 'ie het vergeten - hij wordt niet meer losgelaten, naar boven gevolgd en bedolven onder de aandacht. Mensen komen dus ook altijd boven met kittens in hun armen :).

Hierbij nog wel één opmerking: er zijn tot dusver wel enkele mensen geweest die ze gewoon niet aardig vonden en met name Garfunkel is daar heel duidelijk in: als mijn schoonmoeder er is, gaat hij op een andere verdieping zitten. :7
  dinsdag 29 november 2011 @ 14:29:42 #231
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_104966695
Baileys vlucht naar boven als de bel gaat...of de ren in.
Als hij dan hoort wie het is, komt hij bij bepaalde mensen wel naar beneden.
Maar een huis vol visite of drukke mensen/luide stemmen houdt hij niet van en zodra de laatste de hakken weer richting tuin heeft gezet staat hij ineens weer achter je :+
Ik vind het wel es jammer dat anderen niet kunnen zien hoe leuk/lief hij is :')
  dinsdag 29 november 2011 @ 14:31:51 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_104966756
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 14:29 schreef Ingetje79 het volgende:
Maar een huis vol visite of drukke mensen/luide stemmen houdt hij niet van en zodra de laatste de hakken weer richting tuin heeft gezet staat hij ineens weer achter je :+
herkenbaar. :')
disclaimer
pi_104967131
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 14:29 schreef Ingetje79 het volgende:
Dit gevoel heb ik dus ook een beetje. Ook al komen ze wel onder de bank vandaan als je met touwtjes en dergelijke aan de slag gaat, en dan gaan ze ook echt spelen, iedereen die bij mij langskomt denkt dat ik hele schuwe katten heb. En ze hebben het al van kitten af aan, ondanks dat ze de deurbel nu toch onderhand wel met spelen en aandacht zouden moeten associeren, aangezien dat iedere keer gebeurt wanneer ze weer onder de bank duiken.

Nou moet ik wel zeggen dat ze dat toen ze nog bij de cattery waren ze het volgens mij ook al hadden hoor. Toen zaten ze ook een aantal keer onder de bank, en toen ze nog echt heel klein waren wilden ze ook weer snel van mijn schoot af toen ik voor het eerst ging kijken. Maar de andere Britten van die cattery waren weer niet van en naast me weg te slaan, dus waar ze het van hebben?
  dinsdag 29 november 2011 @ 21:47:36 #234
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_104986652
Baileys was altijd een allemansvriendje; totdat hij gecastreerd werd.
Daarna is het wat dat betreft mis gegaan.
Zal toch wel heel traumatisch zijn geweest bij de DA :+
  dinsdag 29 november 2011 @ 22:14:02 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_104988310
Ik blijf trouwens in de lach schieten om die foto van garfunkel met z'n kipdrumstick :')
disclaimer
  dinsdag 29 november 2011 @ 22:25:33 #236
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_104988983

Deze? :+

Die blik idd :') _O- O+
pi_105023397

Ik moet er ook nog steeds om lachen :)
pi_105341853
Meld me ook in dit topic!! Sinds mijn ouders 2 britjes hebben ben ik helemaal verliefd op het ras! Wat een schatjes! Dus ben nu ook overstag gegaan en heb op Marktplaats 2 mooie rode katers van 3 jaar overgenomen van mensen die ze weg moesten doen. Maar omdat ik bezig ben met het verbouwen van mijn huis mogen ze gelukkig nog 2 weekjes bij de oude baasjes blijven en komen ze het weekend van de 17e bij me wonen! Kan niet wachten!!! Als ze er zijn zal ik foto's plaatsen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Suusje79 op 08-12-2011 16:29:26 (Moeilijk hoor woorden typen!) ]
pi_105343820
Teddy is lekker bezig met de kerstboom.... }:|

donderdag 8 december 2011 @ 17:41:13 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_105344581
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 17:18 schreef Blossom86 het volgende:

[ afbeelding ]
Hoe hij er ook bij ligt op die eerste foto :')
disclaimer
pi_105344723
quote:

[ afbeelding ]
Op die eerste foto ook dat hengelende pootje...
  donderdag 8 december 2011 @ 18:17:14 #242
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_105345667
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:28 schreef Suusje79 het volgende:
Meld me ook in dit topic!! Sinds mijn ouders 2 britjes hebben ben ik helemaal verliefd op het ras! Wat een schatjes! Dus ben nu ook overstag gegaan en heb op Marktplaats 2 mooie rode katers van 3 jaar overgenomen van mensen die ze weg moesten doen. Maar omdat ik bezig ben met het verbouwen van mijn huis mogen ze gelukkig nog 2 weekjes bij de oude baasjes blijven en komen ze het weekend van de 17e bij me wonen! Kan niet wachten!!! Als ze er zijn zal ik foto's plaatsen!
Oeh! Leuk *O*

quote:

[ afbeelding ]
OMG :') _O-

En boos worden lukt dan niet O+
pi_105351766
Nee, ik word niet boos, stiekem gniffel ik erom. Britse hooligan. ;)
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:08:54 #244
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_105425943
Loki gedraagt zich goed bij de kerstboom O+

zaterdag 10 december 2011 @ 20:28:56 #245
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_105426774
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:08 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OMG, alleen voor dit soort plaatjes zou ik zelfs bijna een boom neer gaan zetten!!!

O+ O+ O+ O+!!!!
pi_105427262
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O+

Volgens mij een echte knuffelbeer, mooie foto's hoor :Y
pi_105427630
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een ongelofelijk mooie Brit!

Ik mis de Britjes van m'n ex, helaas heb ik geen foto's van ze. De ene was minstens zo lelijk als Garfield (zo noemde ik em ook altijd), maar super lief en een grote slet. De ander had geen aandacht nodig, zolang die maar tegen je aan mocht liggen op bed. Dan ging die ons zachtjes masseren terwijl hij tegen ons aan lag en ongelofelijk hard spinnen. Net een dieselmotor :P Hij is een van de mooiste katten die ik ken.
pi_105432334
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo mooi en lief!!
pi_105432489
Het is Teddy uiteindelijk wel gelukt:

Maar verder is hij ook gewoon lief hoor:

En filmpje:

:)
  zondag 11 december 2011 @ 14:52:34 #250
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_105453097
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aaaaaaaw O+
pi_106704564
Deze gaan we zaterdag ophalen. O+

All good things are wild and free.
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:32:15 #252
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_106704920
Wauw :D O+

En meer info please :+
pi_106861446
Kater van 2 jaar, zijn naam is Reiko (naam gegeven door zijn cattery) Dekkater geweest die nu met ''pensioen'' mag. Prachtig en lief beest O+

maandag 16 januari 2012 @ 09:20:43 #254
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_106861467
Wat een mooierd O+ :Y
pi_106861620
Die volle vacht nodigt altijd erg uit tot knuffelen, merk ik bij de mijne ook :Y

Mooi exemplaar hoor! O+
  maandag 16 januari 2012 @ 09:29:23 #256
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_106861655
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 09:28 schreef Kper_Norci het volgende:
Die volle vacht nodigt altijd erg uit tot knuffelen, merk ik bij de mijne ook :Y

Mooi exemplaar hoor! O+
Ja, kun je zo heerlijk gezicht in begraven O+
Om dat vervolgens zo'n dikke poot op je neus te krijgen :')
  maandag 16 januari 2012 @ 09:40:56 #257
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_106861881
Wat een beauty die Reiko! O+
pi_106862047
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 09:28 schreef Kper_Norci het volgende:

Mooi exemplaar hoor! O+
Dank jullie wel voor alle leuke reacties! :D

Ja ik dacht ook echt toen ik hem zag van wat een dikkertje! :o Maar toen ik hem ging kroelen merkte ik pas dat hij een ontzettend volle vacht heeft.
  maandag 16 januari 2012 @ 09:57:23 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_106862195
wat een heerlijke fluff, t-tje! O+
disclaimer
pi_106863554
Wat een prachtbeest, die Reiko! Geef hem maar een extra knuf van ons.
Ik zal binnenkort ook weer eens wat foto's van Pluis maken.

Pluis heeft een beetje bioritmeproblemen momenteel. 's Nachts miauwend door het huis lopen en overdag de hele dag pitten. Ze is al aan de poezenpil, dus krolsigheid kan het volgens mij niet zijn (ze wordt deze maand 1 jaar). Ik probeer haar overdag zo veel mogelijk wakker te houden, maar als ik moet werken lukt dat natuurlijk niet.
In de tuin laten om wakker te blijven gaat ook niet meer, sinds ze een paar weken geleden heeft ontdekt dat er aan de andere kant van de schutting een Wijde Wereld ligt, waar ze van ons niet mag komen.
Als ik haar aan het tuigje buiten doe wurgt ze zichzelf half of wurmt ze zich eruit.
Best wel een bewerkelijk beest als ik het zo opschrijf :+
  maandag 16 januari 2012 @ 11:16:26 #261
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_106864165
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 10:56 schreef Gwywen het volgende:
Wat een prachtbeest, die Reiko! Geef hem maar een extra knuf van ons.
Ik zal binnenkort ook weer eens wat foto's van Pluis maken.

Pluis heeft een beetje bioritmeproblemen momenteel. 's Nachts miauwend door het huis lopen en overdag de hele dag pitten. Ze is al aan de poezenpil, dus krolsigheid kan het volgens mij niet zijn (ze wordt deze maand 1 jaar). Ik probeer haar overdag zo veel mogelijk wakker te houden, maar als ik moet werken lukt dat natuurlijk niet.
In de tuin laten om wakker te blijven gaat ook niet meer, sinds ze een paar weken geleden heeft ontdekt dat er aan de andere kant van de schutting een Wijde Wereld ligt, waar ze van ons niet mag komen.
Als ik haar aan het tuigje buiten doe wurgt ze zichzelf half of wurmt ze zich eruit.
Best wel een bewerkelijk beest als ik het zo opschrijf :+
:D

Wat dat betreft is Baileys vrij makkelijk...

- onmiddelijk opstaan als meneer aangeeft dat hij de kamer in/uit/in/uit/in/uit/twijfelgeval wil.
- aaien als hij dat blieft.
- onmiddelijk je bord/kopje/laptop aan de kant doen als hij op schoot wil.
- en bovenal zorgen dat de bodem van de brokjesbak vooral niet zichtbaar is :')

Van Baileys kun je er prima 10 hebben rondlopen verder, je moet alleen een heel groot bed kopen O+
pi_106864436
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 09:29 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Ja, kun je zo heerlijk gezicht in begraven O+
Om dat vervolgens zo'n dikke poot op je neus te krijgen :')
Dat idd :') Alhoewel ik ook vaak een ruwe tong door mijn haar of over mijn voorhoofd voel gaan, vinden ze ook erg fijn om baasje schoon te likken :P

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 09:49 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Dank jullie wel voor alle leuke reacties! :D

Ja ik dacht ook echt toen ik hem zag van wat een dikkertje! :o Maar toen ik hem ging kroelen merkte ik pas dat hij een ontzettend volle vacht heeft.
Dat is bij één van mij ook, Sjors lijkt op het eerste gezicht veel te zwaar, terwijl hij netjes 5 kg weegt. Zo'n dikke vacht O+ Sjimmie is op het gezicht een heel stuk slanker, maar zijn vacht is veel dunner, en hij weegt maar een halve kilo lichter dan Sjors.
pi_106864740
Wat een mooi britje zeg!!
Zal van de mijne ook eens een foto plaatsen, vergeet het steeds....
pi_106865203
Wat geven jullie je Britjes eigenlijk te eten? De cattery waar Reiko vandaan komt gaf hem royal canin. Dat wil ik wel blijven aanhouden omdat hij dat nu al 2 jaar krijgt maar wil het wel gaan mengen met goedkoper voor want het is een rib uit mijn lijf. :o
pi_106865285
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:53 schreef tliciouz het volgende:
Wat geven jullie je Britjes eigenlijk te eten? De cattery waar Reiko vandaan komt gaf hem royal canin. Dat wil ik wel blijven aanhouden omdat hij dat nu al 2 jaar krijgt maar wil het wel gaan mengen met goedkoper voor want het is een rib uit mijn lijf. :o
Ik koop ook Royal Canin, de speciale versie voor Britse Kortharen. Euro of 65 voor een zak van 10 kilo, en met 2 Britten doe ik ongeveer 3 maanden met zo'n zak. Dus ik vind het qua kosten wel meevallen.
pi_106865315
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:56 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik koop ook Royal Canin, de speciale versie voor Britse Kortharen. Euro of 65 voor een zak van 10 kilo, en met 2 Britten doe ik ongeveer 3 maanden met zo'n zak. Dus ik vind het qua kosten wel meevallen.
3 maanden ja? Ik dacht dat zo'n zak een stuk sneller leeg zou zijn en vooral met 2. Dan valt het inderdaad wel mee. Inschatten is niet mijn ding :')
  maandag 16 januari 2012 @ 12:15:12 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_106865778
ik doe een maand met een zak van 4 kilo en ik heb 3 katten :')!
Maar hier krijgen ze gewoon whiskas :P
disclaimer
pi_106866233
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:57 schreef tliciouz het volgende:

[..]

3 maanden ja? Ik dacht dat zo'n zak een stuk sneller leeg zou zijn en vooral met 2. Dan valt het inderdaad wel mee. Inschatten is niet mijn ding :')
Ongeveer hoor, het zal tussen de 2,5 en 3 maanden zijn, zoiets. Het kost natuurlijk meer dan het supermarktvoer, maar ze hebben er ook minder van nodig, het is geconcentreerder ofzo (?) dus doe je langer met zo'n zak RC. Ligt ook wel een beetje aan je katten hoor. De mijne eten gelukkig niet zo veel, je hebt er ook bij die persé hun bakje leeg moeten eten :') Dan hebben ze op een gegeven moment een enorm "dikke vacht" ;)
  maandag 16 januari 2012 @ 12:39:50 #269
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_106866382
Hier krijgen ze RC Indoor, ik doe ongeveer een maand met 1 zak (5 katten).
Best prijzig dus.
Alhoewel het bij Zooplus toch best leuk scheelt als je de voordeelverpakking koopt; 2x10 kg en dan 5% korting, omdat het boven de 100 euro is :)
pi_106874824
Pluis
  maandag 16 januari 2012 @ 17:57:38 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_106877583
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:43 schreef Gwywen het volgende:
Pluis
[ afbeelding ]
O+ mooi silhouet!

En toch blijf ik het geen gezicht vinden bij een Brit, zo'n halsband :D :')
disclaimer
pi_106878180
Bij mij krijgen ze Iams, naar mijn mening net zo goed als RC maar net wat goed koper.... 50 euro voor 10 kg en ze doen ongeveer net zolang ermee!
  maandag 16 januari 2012 @ 18:41:16 #273
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_106879127
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:56 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Die krijgt Loki ook. heb nu de zak van 4KG. Het is goed voor zijn botjes, zijn bouw en hij krijgt er een zacht vachtje van O+
pi_106885813
quote:
99s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:57 schreef Stormqueen het volgende:
En toch blijf ik het geen gezicht vinden bij een Brit, zo'n halsband :D :')
Ik ook niet en tegenwoordig krijgt ze 'm alleen om als ze naar buiten gaat. Ze kreeg al helemaal zo'n rand in haar vacht, en dat vind ik zonde.
  maandag 16 januari 2012 @ 23:43:39 #275
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_106895833
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:14 schreef Suusje79 het volgende:
Bij mij krijgen ze Iams, naar mijn mening net zo goed als RC maar net wat goed koper.... 50 euro voor 10 kg en ze doen ongeveer net zolang ermee!
Als je RC bij Zooplus bestelt in de voordeelverpakking + de korting kom je ook op ongeveer 50 euro per 10kg. :)
Ik heb laatst een maand ander indoorvoer geprobeerd, maar toeval of niet; twee van onze katten kregen spontaan jeuk en lopen nu met een kale plek net boven de staart :')
Dus ik heb maar weer 20kg RC besteld :P
pi_106907412
Hoe doen jullie dat met die hoeveelheden als je meer dan 1 kat hebt?
Je kunt wel precies afgemeten voor twee katten in het bakje doen voor 2 katten maar als de een een dooreter is en de ander een zo-nu-en-dan-een-hapje-eter dan werkt dat niet volgens mij. :)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:49:17 #277
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_106907536
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:45 schreef Gwywen het volgende:
Je kunt wel precies afgemeten voor twee katten in het bakje doen voor 2 katten maar als de een een dooreter is en de ander een zo-nu-en-dan-een-hapje-eter dan werkt dat niet volgens mij. :)
Ik meet niets af; mijn Brit begint hartverscheurend te jammeren als de bodem in zicht dreigt te komen, dus ik zorg dat de bak altijd vol is. :')
En geen een van de katten heeft eigenlijk overgewicht.
pi_106907552
Ik heb het geluk dat mijn Britten geen volvreters zijn, bakjes hoeven dus niet persé leeg. Ik doe 's ochtends voordat ik naar het werk ga de bakjes vol, en ik kijk 's avonds voor ik naar bed ga nog even of er nog genoeg in zit, zo niet doe ik er nog wat bij. Maar ik ga het niet afmeten ofzo.

Om de zoveel tijd gaan ze een hapje eten, en daar doen ze het prima op, allebei netjes op gewicht en niet te zwaar. Ze kunnen dus zelf bepalen hoeveel ze eten, en zo te zien doen ze dat verstandig.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:56:59 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_106907736
3 katten, 2 bakjes, ze krijgen dus 2 bakjes per dag gezamenlijk. Volgens de maatstaf krijgen ze te weinig maar ze zitten alledrie prima in hun vlees, dus ik vind het wel best zo. Ze liggen toch 22 uur per dag in een hoekje te muffen :')
disclaimer
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:58:58 #280
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_106907783
Baileys slaapt ook ongeveer 32 uur per dag, maar gilt het hardst om brokjes.
Blikvoer haalt ie z'n platte snuit dan wel weer voor op en vers vlees is eng :')
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:02:00 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_106907862
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:58 schreef Ingetje79 het volgende:
Baileys slaapt ook ongeveer 32 uur per dag, maar gilt het hardst om brokjes.
Blikvoer haalt ie z'n platte snuit dan wel weer voor op en vers vlees is eng :')
echt?
Bij ons moet de HTK niks van vlees hebben, natvoer eet ze wel maar mondjesmaat. Terwijl die britten zodra ze natvoer of vlees ruiken helemaal hysterisch worden en het bekant uit je handen trekken :') inclusief trillende staarten en elkaar meppen in paniek O+
disclaimer
pi_106907920
Vandaag is Reiko voor het eerst alleen, toen ik daarnet weg ging begon hij te mauwen. Voel me schuldig nu :')
pi_106912894
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

echt?
Bij ons moet de HTK niks van vlees hebben, natvoer eet ze wel maar mondjesmaat. Terwijl die britten zodra ze natvoer of vlees ruiken helemaal hysterisch worden en het bekant uit je handen trekken :') inclusief trillende staarten en elkaar meppen in paniek O+
Natvoer vinden ze hier ook heel lekker, vooral met vis :9 Leg je dan een keer verse zalmfilet op een bordje dan is de reactie :{w

Soms snap ik vrouwen beter :')
pi_106928181
Volgens mij lusten Britten geen vis, of heb ik net precies twee van die gevallen getroffen?

Wat me ook opvalt, Pluis heeft een veel grotere kop dan onze HTK, maar dat betekent niet dat ze meer hersens heeft. Wat een ontzettende kluns is het af en toe. :D

Toch is ze wel lief hoor, mijn fijne pluizebol O+

pi_106937687
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:16 schreef Gwywen het volgende:
Volgens mij lusten Britten geen vis, of heb ik net precies twee van die gevallen getroffen?

Wat me ook opvalt, Pluis heeft een veel grotere kop dan onze HTK, maar dat betekent niet dat ze meer hersens heeft. Wat een ontzettende kluns is het af en toe. :D

Toch is ze wel lief hoor, mijn fijne pluizebol O+

[ afbeelding ]
Ik word gewoon verliefd O+ ik baal meer en meer dat ik geen katten mag houden in mijn woning.

De Britten van m'n ex vinden alles interessant en willen wel proeven, maar eten doen ze het eigenlijk niet. Buiten hun brokken, RC en daar worden ze helemaal wild van.
  woensdag 18 januari 2012 @ 01:01:28 #286
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_106937759
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:45 schreef Gwywen het volgende:
Voor de brit staat het eten op de vensterbank en voor de andere kat staat zijn eten bovenop de kast in de kamer :P De brit is dus diegene met het "dieet" en is tegelijkertijd blind en dik dus kan nooit de weg naar de andere etensbak vinden. Werkt perfect :Y)
En wat die vis beseft, de brit eet wel hele vissen, de rooie kater ruikt eraan en loopt weer weg :')
吴 曼 迪
  woensdag 18 januari 2012 @ 08:39:31 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_106940171
het is gewoon per kat verschillend :P mijn beide britten zijn gek op vers vlees, maar eny probeert het fijn te kauwen, wat dus niet werkt met een kattengebit :') dus na tien minuten kauwen loopt ie gefrustreerd weg, en dan loopt zoe snel langs zijn bordje en slikt het stuk vlees in 1 keer weg :Y)
eny krijgt dus altijd hele kleine stukkies vlees van formaat doperwt :')
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 januari 2012 @ 21:14:18 #288
13151 crew  Rewimo
pi_107077667
Dit is Onslow O+

Hij is 4,5 jaar oud, sinds gisteren bij ons en nu al King of the Castle 8-)

Relaxt typje, zoals de meeste Britten 8-)

&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 21 januari 2012 @ 21:15:04 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_107077692
wat een baas :D
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 januari 2012 @ 21:16:44 #290
13151 crew  Rewimo
pi_107077736
Hij is echt ongelooflijk! Kwam hier gisteren aan, ging rustig de boel verkennen en voelt zich al helemaal thuis :D
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 21 januari 2012 @ 21:18:17 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_107077801
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 21:16 schreef Rewimo het volgende:
Hij is echt ongelooflijk! Kwam hier gisteren aan, ging rustig de boel verkennen en voelt zich al helemaal thuis :D
zijn Jamie en Beauty er nou nog allebei?
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 januari 2012 @ 21:20:15 #292
13151 crew  Rewimo
pi_107077867
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 21:18 schreef Stormqueen het volgende:
zijn Jamie en Beauty er nou nog allebei?
Nee, Jamie is dood en Beauty heeft een ander huisje.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 21:21:37 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_107077926
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 21:20 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, Jamie is dood en Beauty heeft een ander huisje.
Oh jee, waarom is beauty weg?
Van Jamie wist ik idd wel... geheugen laat me in de steek ;(
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 januari 2012 @ 21:34:54 #294
13151 crew  Rewimo
pi_107078440
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 21:21 schreef Stormqueen het volgende:
Oh jee, waarom is beauty weg?
Van Jamie wist ik idd wel... geheugen laat me in de steek ;(
Beauty was ongelukkig en is verhuisd naar een nieuw baasje met een kat die ook zijn vriendje verloren had. En dat gaat heel goed samen :)
  zaterdag 21 januari 2012 @ 21:41:06 #295
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_107078644
Beauty sloopte toch je mooie stoel?
Ben benieuwd hoe lang deze mag blijven :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 januari 2012 @ 21:44:52 #296
13151 crew  Rewimo
pi_107078754
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 21:41 schreef oh-oh het volgende:
Beauty sloopte toch je mooie stoel?
Ben benieuwd hoe lang deze mag blijven :')
Ja, begin jij hier ook nog effe :W Beauty ging slopen ja. Dat deed ze niet toen ze nog happy was. Nu is ze weer tevreden en sloopt niks meer.
pi_107078895
Doe dit maar lekker via pm, thanks!
  zondag 22 januari 2012 @ 14:27:22 #298
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_107096071
Huh! Dit had ik ff gemist Rewimo :D
Wat een mooierd O+
Waar komt hij vandaan en waarom moest ie weg?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 januari 2012 @ 14:46:49 #299
13151 crew  Rewimo
pi_107097014
Ik heb hem via Marktplaats. Hij woonde bij iemand die zelf een kat had toen ze hem 4 maanden geleden in huis nam. Hij is bij haar in huis gekomen van weer iemand anders die hem weg moest doen vanwege allergie. Zij had zelf dus al een poes en die twee gingen niet samen. Ze merkte dat Onslow niet happy was bij haar, en omdat ze haar eigen kat natuurlijk al eerder had, heeft ze een nieuw huisje gezocht voor Onslow. En dat zijn wij geworden :)

Volgens mij heeft Jamie hem gestuurd :D Hij heeft hetzelfde postuur, hij ligt op dezelfde plekjes in dezelfde houdingen, echt heel frappant.

Het bijzondere is wel, dat hij zich hier meteen thuisvoelt. Hij loopt rond, hij snuffelt hier en daar, is totaal niet bang, en gedraagt zich alsof hij hier al jaren woont. Heel apart :)
  zondag 22 januari 2012 @ 15:12:33 #300
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_107098098
Da's wel fijn ja :Y

Baileys moet echt niets van vreemden hebben en vooral een volle huiskamer is not funny :+
Gisteren moesten 2 vreemde mannen bij ons boven iets ophalen en Bail zat halverwege de trap, dus toen ze de trap opliepen raakte hij in paniek, rende onze slaapkamer in en schoot zo onder het dekbed.
Alwaar alleen nog een trillend bolletje zichtbaar was. :+
Toen de voordeur dichtging en ik boven ging kijken of meneer alweer enigzins gekalmeerd was, kwamen er eerst 2 oortjes boven het dekbed uit en vervolgens de rest van die Bolle Kop.
Om daarna heel stoer op me af te stappen om een aaitje over die datzelfde koppie te vragen :') O+

Mijn held op bruine sokjes O+ O+ O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 januari 2012 @ 15:18:35 #301
13151 crew  Rewimo
pi_107098388
Stoere kat :D

Onslow is geloof ik net zo onverstoorbaar als Jamie was. We hadden daarstraks ook twee mensen over de vloer en hij wandelde gewoon door de keuken :)

En er is nog iemand heel erg blij *;

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')