abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juni 2007 @ 21:44:51 #1
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_50984409
Deel 1 is vol, dus hier maar weer verder spammen met leuke, lieve, mooie en grappige foto's!

Link vorige deel

Laatste post vorige deel.
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:57 schreef Rewimo het volgende:
Ze krijgen hier ook geen supermarktbrokken hoor Ze hebben een tijdlang Hill's gegeten, kan nu even niet op de naam komen van het huidige merk. Ik kan nu niet zeggen dat ze erg veel eten, en dikker wordt hij ook niet. Vind het een beetje lullig dat je suggereert dat ik niet goed voor ze zorg
Rewimo, die beestjes van jou zien er geweldig uit, komen echt niets te kort!

Hier nog even weer een foto van mijn kereltje Baileys

I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:53:46 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_50986659

terugvindpoes, binnenkort eens nieuwe foto's maken.. zwarte katten
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 30 juni 2007 @ 09:01:12 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_50993854
ik vind idd dat Aneurism een beetje doorslaat in zijn theorieën over goed voor je dier zorgen.
Magoe, tvp, en dat er maar weer veel mooie britjes mogen volgen
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 juli 2007 @ 20:54:34 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51037853
Ook even een terugvindpoes
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_51073086
Ik zit er over te denken om als ik op mezelf ga een britje te nemen. Hoe hebben jullie je cattery gevonden? Ik heb nu al wat sites gezien waarop catterys staan. Gewoon een afspraak maken om te kijken hoe de cattery is? Het is nog op de lange termijn hoor, eerst een huisje. Maar ik ben er gewoon al een beetje mee bezig .
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
  maandag 2 juli 2007 @ 22:10:47 #6
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_51075266
Ik geef persoonlijk de voorkeur aan een kleine cattery waarbij de kittens gewoon in huis zitten tussen het gezin.
En waar ze geen 5 nesten tegelijk hebben...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 juli 2007 @ 22:35:39 #7
13151 crew  Rewimo
pi_51076390
Ik heb Jamie en Beauty van Ming-Mang, waar de kittens inderdaad gewoon in huis opgroeien
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 2 juli 2007 @ 22:50:36 #8
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_51077069
Da's ook in Hellevoetsluis toch?
Baileys komt daar ook vandaan, lekker tussen de familie opgegroeid en tis idd ook een super sociaal ventje.

Alleen was hij daar gewend borden van tafel uit te likken, dus zodra hij een vork hoorde, zat hij letterlijk met pootjes en snuitje in je bord. Heeft nogal wat voetjes in aarde gehad om hem dat af te leren.
Maar verder....echt een toppertje!
  maandag 2 juli 2007 @ 23:04:05 #9
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_51077679
Eny komt van www.catteryopacht.nl .
Sociaal tja... wat is een sociale brit .Eny vind het allemaal best zolang je hem niet op pakt of non stop wil kroelen. Maar dat is nu eenmaal het karakter. Ik vind het wel lekker rustig .
De cattery vond ik overigens wel erg okee. Ze houden daar ook alle poezen gewoon in huis en zorgen er erg goed voor . Ik zou in ieder geval niet naar een cattery gaan waar ze het echt voor de inkomsten doen .
  maandag 2 juli 2007 @ 23:10:08 #10
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_51077948
Baileys is echt wel sociaal; mag graag ff bij je liggen en ook bij visite springt hij zo op schoot (mits bekend). Maar als ie geen zin heeft , trekt ie z'n snuit wel open
  maandag 2 juli 2007 @ 23:16:50 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_51078257
Zoë is echt zo onsociaal als maar zijn kan. Ze wil alleen maar bij mij in de buurt komen maar voor alle andere mensen loopt ze weg Het ligt echt niet alleen aan de cattery, maar ook aan de genetische samenstelling van het beest
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 juli 2007 @ 07:43:14 #12
13151 crew  Rewimo
pi_51083283
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:50 schreef Ingetje79 het volgende:
Da's ook in Hellevoetsluis toch?
Baileys komt daar ook vandaan, lekker tussen de familie opgegroeid en tis idd ook een super sociaal ventje.

Alleen was hij daar gewend borden van tafel uit te likken, dus zodra hij een vork hoorde, zat hij letterlijk met pootjes en snuitje in je bord. Heeft nogal wat voetjes in aarde gehad om hem dat af te leren.
Maar verder....echt een toppertje!
Nee, is in Berlicum. En mijn katten eten nauwelijks iets dat geen kattenvoer is. Zelfs toetjesbakjes kunnen ze niet echt bekoren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 juli 2007 @ 07:45:46 #13
13151 crew  Rewimo
pi_51083301
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:16 schreef Stormqueen het volgende:
Zoë is echt zo onsociaal als maar zijn kan. Ze wil alleen maar bij mij in de buurt komen maar voor alle andere mensen loopt ze weg Het ligt echt niet alleen aan de cattery, maar ook aan de genetische samenstelling van het beest
Klopt hoor. Jamie en Beauty komen van dezelfde cattery dus, zijn familie van elkaar, maar waar Jamie altijd in mijn buurt is, komt Beauty maar heel af en toe een aai halen. Jamie vindt alles best als ik er maar ben.

Guus daarentegen is een enorme kroelkater die het liefst op schoot ligt. Alleen weet ik niet waar hij vandaan komt
  dinsdag 3 juli 2007 @ 09:13:56 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_51084140
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 07:43 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, is in Berlicum. En mijn katten eten nauwelijks iets dat geen kattenvoer is. Zelfs toetjesbakjes kunnen ze niet echt bekoren.
Handig, de mijne ook!
Behalve tonijn uit blik, als ze dat ruiken worden ze gek, maar dat lijkt dan ook wel te veel op kattenvoer qua geur, looks en verpakking
't Enige waar ik Noor nog wel eens op betrap is een stiekem hapje van een plant, Zoë vreet enkel kattenvoer
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 juli 2007 @ 09:21:32 #15
13151 crew  Rewimo
pi_51084254
O wat ze wel erg lekker vinden is olie uit een sardineblikje
pi_51091102
Dankjewel voor de informatie, ik wilde inderdaad kijken naar een kleine cattery waar ze in een huis opgroeien. Mensen die het voor de inkomsten doen . Ik ga even naar de sites van de catteries kijken waar jullie je britjes hebben gehaald. Wat zijn ong. de kosten voor een britse korthaar met stamboom etc? Misschien beetje brutale vraag, maar een richtlijn zou erg fijn zijn.

[ Bericht 18% gewijzigd door Mikani op 03-07-2007 13:23:27 ]
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:44:20 #17
36431 bleiblei
pi_51092167
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:14 schreef Mikani het volgende:
Dankjewel voor de informatie, ik wilde inderdaad kijken naar een kleine cattery waar ze in een huis opgroeien. Mensen die het voor de inkomsten doen . Ik ga even naar de sites van de catteries kijken waar jullie je britjes hebben gehaald. Wat zijn ong. de kosten voor een britse korthaar met stamboom etc? Misschien beetje brutale vraag, maar een richtlijn zou erg fijn zijn.
Ik was 300 euro kwijt voor een blauwe brit .
pi_51096224
Hoi tijdje weggeweest uit het britjes-topic.

De fokker van Moby en Daimy heeft ook weer heerlijke kitten-kinders. www.teselle.nl
O, ja ik las net vluchtig iets over voeding.

Ik geef alleen maar RawMeatyBones oftewel rauw voer. (vlees/vis)
En zo af en toe prooidieren (denk aan kuikens e.d.)
Brokken maffia
Lees dit maar eens door http://www.voernatuurlijk.nl/forum/viewtopic.php?t=8914

Moby had een tijdje last van opgezwollen poten, oren en kale plekken.
Ik heb een strippenkaart kunnen kopen bij de dierenarts heeft me handenvol geld gekost aan dierenarts kosten en speciale brokken, helemaal niets hielp. Ja zelfs RC vind ik rotzooi.
Nadat ik rauw ben gaan voeren zijn alle klachten binnen een maand verdwenen.

Mijn katten zijn helemaal niet dik, zijn gezonder, gespierder, de dierenarts is bijna overbodig (ze hebben helemaal geen kleine klachten meer), minder ontlasting wat helemaal niet meer stinkt, en de vachten zijn schit-te-rend! De vachten glanzen en zijn zelfs voller geworden.

Als mijn katten het goed hadden gedaan op brokken, had ik dit nu ook niet geweten.
Dan had ik waarschijnlijk nog steeds brok gevoerd.

Ik wil niemand tegen het hoofd stoten, maar ik wil alleen laten weten dat het anders kan.
Ook al komt het bovenstaande schreeuwerig over...

Binnenkort weer foto's maken

[ Bericht 58% gewijzigd door So_Addictive op 03-07-2007 15:55:45 ]
  dinsdag 3 juli 2007 @ 17:32:56 #19
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_51100034
Moby en Daimy zijn idd plaatjes

En ik was voor mijn Britje ¤450 kwijt...tis wel een seal-point en die zie je niet zo vaak.
Onze katten krijgen altijd RC indoor en hebben op castratie/sterilisatie na ook nog nooit de dierenarts bezocht
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 juli 2007 @ 17:53:16 #20
13151 crew  Rewimo
pi_51100772
Jamie was 1200 gulden. Foldjes zijn kennelijk nog een klasse duurder Beauty kreeg ik echter voor 150 euro, omdat ze met pensioen ging Dat was dus alleen sterilisatie- en inentingskosten, omdat ze naar een voor de fokker vertrouwd adres ging.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:43:22 #21
36431 bleiblei
pi_51104586
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:53 schreef Rewimo het volgende:
Jamie was 1200 gulden. Foldjes zijn kennelijk nog een klasse duurder Beauty kreeg ik echter voor 150 euro, omdat ze met pensioen ging Dat was dus alleen sterilisatie- en inentingskosten, omdat ze naar een voor de fokker vertrouwd adres ging.
Zoveel heeft Zoë ook gekost .
150 euro.

Eny krijgt overigens jaarlijks een DA check & prikje maar is vooralsnog ook nog nooit iets mee geweest .
En de castratie natuurlijk
pi_51162716
Dankjulliewel .
pi_51362132
Tevens een TVP (alweer het 2e topic!) maar ook een vraagje want m'n nachtrust gaat eraan. Heb het ook gepost in het kattenvraagbaak-topic, maar omdat het een Britje is, doe ik het ook nog even hier...

Ik ben benieuwd wat jullie met het volgende zouden doen:

Vanaf afgelopen december hebben wij een poes in huis, Nikita. Ze is nu ongeveer 7,5 jaar oud en we hebben haar overgenomen van de eerste eigenaren. Toen zij hun eerste kind kregen, plaste Nikita op het kinderspeelgoed en in de wieg. Een hoop gezeik dus...letterlijk en figuurlijk helaas.
Na een half jaar (!!) hield dat op. Ze hebben dus begin december een tweede kindje gekregen en het hele gedoe begon van voren af aan.
Daar hadden hun geen zin meer in, voor de kat is het ook zeker geen pretje. Waarschijnlijk kan ze de drukte niet aan en blijkbaar is ze ook jaloers.
Ze is hier naartoe gekomen met haar krabpaal incl. huisje, krabmat, kattenbak, voer en grid.
De eerste twee weken heeft ze beneden in de kamer gezeten, maar op een gegeven moment begon ze aan de gangdeur te krabbelen. Haar nagels zijn en worden geknipt, zeer weinig schade dus maar wel herrie!
We hebben niet een heel groot huis, dus ik wilde haar meer ruimte geven. Ze mag ook boven, op ons hobbykamertje. Daar hangt een radiatormandje waar ze graag in ligt. Inmiddels hebben we ook een luikje in de gangdeur gemaakt zodat ze altijd bij haar bak en water kan.

Nu hebben we op dit moment het volgende probleem (het loopt al een maand of 3...:( ) :
Ze krabbelt nu aan onze slaapkamerdeur, die 's nachts dicht is. Bij haar vorige baasjes mocht ze op bed slapen, bij ons dus niet.
Maar dat gekrabbel is puur om eten te krijgen. Ze begon hier laatst al mee om half vier!
GVD...het is een heel lief beestje, behalve 's morgens vroeg .
Wij hebben het volgende geprobeerd:
- plantenspuit erop. Deur open, spuiten en deur weer dicht. Hielp na een paar dagen niet meer, mevrouw krabbelt en gaat snel op de trap zitten. Als wij dan richting de trap lopen, rent ze snel naar beneden. Bovendien komt ze na 5 min. gewoon terug en krabbelt ze weer (je blijft dus bezig).
- 's avonds nog wat te eten geven. Maakte totaal niet uit, ze begon niet later met krabbelen.
- de slaapkamerdeur open zetten als ze krabbelt, zijn wij in ieder geval van die herrie af. Dan komt ze na een minuut of 5 op ons bed, gaat ze bovenop m'n vriend zitten die dan niet meer kan slapen.
- 's avonds de kat bezighouden, zodat ze vermoeider in haar mandje gaat liggen. Maakte ook niet uit.

We hebben het nog niet geprobeerd te negeren, het maakt zo'n kloteherrie en daar hebben wij 's morgens vroeg echt geen trek in.
Om haar meer voer te geven is wat mij betreft geen optie, ze hoeft geen dikke kat te worden, ze is nu mooi op gewicht. En het is echt een lieverd, komt bij je op schoot (iedere avond) etc.

Wat moeten we hier nu mee? Vooral het feit dat het 's morgens zo vroeg gebeurd, vinden wij niet grappig. Om zeven uur/half acht staan wij op, dan kan ze meteen eten krijgen maar zij wil dus niet wachten tot die tijd blijkbaar. Hoe gaan wij dit haar leren?
  woensdag 11 juli 2007 @ 22:27:42 #24
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_51377541
Heel vervelend

Is het geen optie om te zorgen dat er dag en nacht eten klaarstaat? Dan kan ze pakken wanneer ze zin heeft.
En anders een mandje, dekentje oid op de slaapkamer? Vaak gaan ze daar dan wel op liggen ipv op je vriend

Succes iig
pi_51378412
Als het echt aan het eten ligt, zou je een voederbakje met een timer kunnen proberen.
Die stel je in en hij klapt open op de tijd die je in gesteld hebt.

Maar ik denk eerder dat de poes aandacht wil. Negatieve aandacht = is ook aandacht.
Dat ondervind ik hier ook

Aan de voordeur krabbelen ik heb er uiteindelijk maar een grote doos voorgezet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')