abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 februari 2011 @ 22:29:10 #101
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_92435675
Afgelopen zomer zijn Re en MissBliss bij ons geweest voor een poezenfotoshoot.
Baileys was ontzettend bang voor ze en vooral voor de camera's, maar gelukkig hebben ze nog een paar foto's van hem weten te maken voordat ie onder de bank schoot :')

Denk je veilig te zijn in je ren, kan dat volk verdorie achterdeuren open krijgen :{w

Dan maar hoog en droog in de krabpaal schuilen, maar helaas zijn mensen op zich iets langer dan katten ;(

I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zondag 6 februari 2011 @ 22:29:14 #102
17979 MissMSX
Knightmare
pi_92435684
quote:
99s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

She haz a pwetty!

Ohhai:

[ afbeelding ]
Hallo daar :W
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zondag 6 februari 2011 @ 22:29:54 #103
17979 MissMSX
Knightmare
pi_92435720
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:29 schreef Ingetje79 het volgende:
Baileys was ontzettend bang voor ze en vooral voor de camera's, maar gelukkig hebben ze nog een paar foto's van hem weten te maken voordat ie onder de bank schoot :')

Denk je veilig te zijn in je ren, kan dat volk verdorie achterdeuren open krijgen :{w

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dan maar hoog en droog in de krabpaal schuilen, maar helaas zijn mensen op zich iets langer dan katten ;(

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind vooral de laatste erg mooi O+
50.000 O+
  zondag 6 februari 2011 @ 22:30:18 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_92435757
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die tweede! Baby blue eyes! O+
disclaimer
  maandag 7 februari 2011 @ 01:30:29 #105
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_92443845
Tnx O+

Tis vooral een heerlijke knuffelkont, hij is alleen na z'n castratie niet meer zo dol op vreemden :')
pi_92634577
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Baileys, eindelijk de lang verwachte kiekjes O+ Ze zijn erg mooi, vooral de laatste vind ik prachtig. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_95047287
Hè, wat staat daar nou?

quote:
» Er is al 52 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Pardon?

Nou, dan doen wij het toch :P
  maandag 4 april 2011 @ 22:09:34 #108
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_95047878
Wat een lekker stel knuffelbollen O+
  woensdag 6 april 2011 @ 12:55:40 #109
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_95115705
Loki O+
op de tweede foto is hij aan het ketteren naar een dikke merel O+

Hij heeft zijn vaste plaatsje bij de achterdeur nu. Daar kan hij als we er niet zijn, de tuin inkijken en naar vogels kijken. Er loopt ook een kater in de buurt rond die hij heel interessant vindt :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 6 april 2011 @ 12:58:04 #110
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_95115813
Hij is mooooi :o O+
  woensdag 6 april 2011 @ 12:58:38 #111
17979 MissMSX
Knightmare
pi_95115838
* MissMSX rent naar de cattery en koopt er meteen ook zoeen. Wat een prachtig beest O+
50.000 O+
pi_95250962
Hier ook even Teddy met zijn stofzuigerliefde. Vanaf dat ik begin met stofzuigen zit hij te bedelen ook gestofzuigd te worden, rent mee waar ik ook ga, gaat altijd op de traptreden zitten waar ik net bezig ben en probeert die stang te pakken enz. Op het einde doe ik zijn krabpaal en ten slotte hem:

pi_95255779
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 09:10 schreef Blossom86 het volgende:
Hier ook even Teddy met zijn stofzuigerliefde. Vanaf dat ik begin met stofzuigen zit hij te bedelen ook gestofzuigd te worden, rent mee waar ik ook ga, gaat altijd op de traptreden zitten waar ik net bezig ben en probeert die stang te pakken enz. Op het einde doe ik zijn krabpaal en ten slotte hem:

Scheelt weer een borstelbeurt! _O-

Die van mij kruipen ver en diep onder de bank als ik alleen al met de stofzuiger aan kom lopen :')
  zondag 10 april 2011 @ 10:40:40 #114
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_95292146
:D O+

Hier zijn ze helaas bang voor de stofzuiger; het zou zo makkelijk zijn als je ze dagelijks ff kon behandelen met dat ding :')
Mooi koppie trouwens :Y
  zondag 10 april 2011 @ 11:54:21 #115
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_95294233
Wat een held :D Loki staat doodsangsten uit bij de stofzuiger :D
Nog wat fotootjes van gisteren:

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_95515512
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 11:54 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een held :D Loki staat doodsangsten uit bij de stofzuiger :D
Nog wat fotootjes van gisteren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Loki heeft ook zo'n prachtig lief snoetje. :)
  donderdag 14 april 2011 @ 23:16:25 #117
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_95521311
Die pootjes O+
  zaterdag 23 april 2011 @ 22:10:45 #118
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_95900088
O+
pi_95948286
Mooi tevreden koppie!

Verharen jullie Britten ook zo erg? Ik heb Teddy net gekamd, de hele tuin ligt nu bezaaid met plukken wit dons van hem.
  maandag 25 april 2011 @ 19:41:26 #120
17979 MissMSX
Knightmare
pi_95964828
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 10:57 schreef Blossom86 het volgende:
Mooi tevreden koppie!

Verharen jullie Britten ook zo erg? Ik heb Teddy net gekamd, de hele tuin ligt nu bezaaid met plukken wit dons van hem.
Yup.

Alledrie onze katten wel (twee vuilnisbakkies), maar er is er maar eentje die zich laat borstelen :(
50.000 O+
pi_98363128
En een kick!

Ik zat net wat te googelen over de verschillende vachttypes van de Britse korthaar en het verschil in karakter en uiterlijk wat daar uit voort lijkt te vloeien.
Wat ik al vermoedde wordt ook door anderen onderschreven (bijvoorbeeld hier: http://www.nrkv.info/breed/nrkv_ras_BRI.html ), namelijk dat silver tabby's drukker zijn dan effen Britten, en dat ze in groei en typische uiterlijke kenmerken een beetje achterblijven.

Mijn Teddy is 2 jaar en 8 maanden, en is redelijk klein (maar andere mensen vinden hem altijd heel groot, dus mijn beeld kan vertekend zijn), weegt 4 kilo en heeft niet zulke brede wangen (zie filmpje hierboven). Ook is hij bestwel opdringerig voor aandacht en doet hij vaak stoute dingen.

Ik had altijd het idee dat bijvoorbeeld een blauwe Brit veel rustiger is, maar ook veel groter en de katers veel imposanter met hun dikke wangen (kan ook komen natuurlijk omdat die niet geholpen worden, voor de fok).
En ik zie hier ook de foto's van die twee van Kper_Norci, en die zijn zo snel al zo groot gegroeid!

Ik hoop stiekem wel dat Teddy nog iets groter wordt (staat in de link ook dat Tabby's tot 3 jaar nog uitgroeien en dat ze heel onregelmatig groeien).

Wisten en herkennen jullie dat ook?

[ Bericht 0% gewijzigd door Blossom86 op 19-06-2011 10:33:31 ]
  zondag 19 juni 2011 @ 10:56:28 #122
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_98363649
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 22:10 schreef SEMTEX het volgende:
O+
[ afbeelding ]
Owww wat een plaatje!! O+
Zal straks ff wat nieuwe AC en DC foto's zoeken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 juni 2011 @ 11:05:40 #123
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_98363819
Owww ik wil stiekem toch ook weer een Brit of Schot O+

Na de zomer gaan we een paar asielkatten zoeken, maar als ik deze foto's zie, wil ik toch weer een Brit. Ze zijn zo mooi! *;
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_98364040
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:17 schreef Blossom86 het volgende:
En een kick!

Ik zat net wat te googelen over de verschillende vachttypes van de Britse korthaar en het verschil in karakter en uiterlijk wat daar uit voort lijkt te vloeien.
Wat ik al vermoedde wordt ook door anderen onderschreven (bijvoorbeeld hier: http://www.nrkv.info/breed/nrkv_ras_BRI.html ), namelijk dat silver tabby's drukker zijn dan effen Britten, en dat ze in groei en typische uiterlijke kenmerken een beetje achterblijven.

Mijn Teddy is 2 jaar en 8 maanden, en is redelijk klein (maar andere mensen vinden hem altijd heel groot, dus mijn beeld kan vertekend zijn), weegt 4 kilo en heeft niet zulke brede wangen (zie filmpje hierboven). Ook is hij bestwel opdringerig voor aandacht en doet hij vaak stoute dingen.

Ik had altijd het idee dat bijvoorbeeld een blauwe Brit veel rustiger is, maar ook veel groter en de katers veel imposanter met hun dikke wangen (kan ook komen natuurlijk omdat die niet geholpen worden, voor de fok).
En ik zie hier ook de foto's van die twee van Kper_Norci, en die zijn zo snel al zo groot gegroeid!

Ik hoop stiekem wel dat Teddy nog iets groter wordt (staat in de link ook dat Tabby's tot 3 jaar nog uitgroeien en dat ze heel onregelmatig groeien).

Wisten en herkennen jullie dat ook?
Die 2 van Kper_Norci hebben het dan ook ontzettend goed hier ;) Op de foto's zie je het niet goed, maar als je ze in het echt ziet zit er best nog wat verschil tussen Sjors en Sjimmie. Sjors heeft een veel dikkere vacht dan Sjimmie waardoor die vergeleken met hem meer op een kamerolifantje lijkt. Mensen die op bezoek komen merken het ook heel vaak op, dan denken ze dat Sjors te dik is, terwijl dat (volgens mij) niet zo is. Binnenkort weer ff langs de dierenarts voor controle en inentingen, dan gaan ze ook even op de weegschaal, dan weet ik het in ieder geval zeker.

Sjimmie is veel tengerder, en lijkt ook niet zo'n bol koppie te hebben als Sjors, alhoewel het toch ook in uiterlijk een echte Brit is. Qua karakter zijn ze ook verschillend, Sjimmie is wat actiever, die komt altijd naar je toegerend, terwijl Sjors altijd op zijn dooie gemak aan komt lopen, lijkt wel een Jamaicaan, toch eens ff in de gaten houden of ie niet van mijn wiet rookt :D , daar lijkt het af en toe wel op, hij kijkt je af en toe zo aan alsof ie wil zeggen relax bro, peace :7

Maar de mijne zijn dus dezelfde kleur, broertjes en toch totaal verschillend qua karakter en gedrag. Sjimmie is bijvoorbeeld heel achterdochtig naar visite, meestal kruipt ie dan onder de bank, of de visite moet gelijk met touwtjes en alles gaan spelen, dan zijn ze ineens wel interessant :') , terwijl het Sjors allemaal niets uitmaakt, die chilled gewoon verder. Wel zijn ze allebei gek op mij en op elkaar, altijd zijn ze bij elkaar, en als ze even uit elkaar zijn, dan is het te horen ook O+

Maar ik heb inderdaad ook wel eens ergens gehoord of gelezen dat er qua vachtkleur ook verschil in karakter is, maar hier zijn dus 2 dezelfde qua kleur, en toch heel verschillend in gedrag, dus of het echt zo is?
  zondag 19 juni 2011 @ 11:20:37 #125
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_98364126
Baileys zit rond de 6 kg, maar is niet echt dik.
Wel lekker rond en compact O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')