Hij lijkt wat op wijlen Guus van Rewimo, en dat was een halve Brit, dus goed kans dat er in ieder geval een deel Brittenbloed in zit. Voor een volbloed is z'n neusje denk ik te spits. Mooie blauwe ogenquote:Op zondag 25 juli 2010 22:38 schreef Hubba88 het volgende:
[ afbeelding ]
Hebben we sinds september vorig jaar, zijn naam is Odin en is nu rond de 2 en een half jaar. Weet alleen niet helemaal precies of het een Brit is, volgens mij is het meer een kruising van een Brit en een Siamees.
quote:Op maandag 26 juli 2010 16:12 schreef Faithfulness het volgende:
Liggen jullie Britjes
[ afbeelding ]
ook graag in de
[ afbeelding ]
meest bizarre posities?
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Xeen-als-kitten-spam
quote:Op maandag 26 juli 2010 17:09 schreef Faithfulness het volgende:
Xeneau
(Ksee-noo)
Was in m'n "ik moet een bijzondere naam voor mijn kat" periode
Zijn stamboomnaam is Topas, maar die vond ik niet zo leuk.
De andere katten heten Quincey en Atix-Pascal. An sich zijn die namen niet zo apart!Is dat die kleine koddige Xeneau van een paar jaar terug?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Xeen-als-kitten-spamDat slagschip?
![]()
![]()
disclaimer
Die van jou zijn ook zo prachtig hequote:Op maandag 26 juli 2010 17:04 schreef Coolfool het volgende:
Mijn Bailey ligt wel vaak in zulke heerlijke houdingen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En mijn Whiskey ligt eigenlijk nooit zo, maar die is wel altijd schattig:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En wat een mooie britjes allemaal!
quote:Op maandag 26 juli 2010 17:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Is dat die kleine koddige Xeneau van een paar jaar terug?Dat slagschip?
![]()
![]()
Ehm, nou, nee, niet echtquote:Op maandag 26 juli 2010 17:28 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Coolfool, wat een prachtige katten![]()
Zijn het dikke vriendjes?
Wij noemen Xeneau ook wel "Terror Jaap". En das geen compliment.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:27 schreef Coolfool het volgende:
[..]
Ehm, nou, nee, niet echtNiet dat ze elkaar in de weg lopen maar volgens mij hebben ze niet zoveel met elkaar. -knip-
Brittenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:11 schreef Blossom86 het volgende:
Haha ja mijne gaat ook gelijk op tafel springen en mauwen en kopjes geven en met de staart trillen als ik een blikje natvoer opentrek (af en toe probeer ik het nog eens).
Ik kan dat spul nauwelijks op het bordje scheppen, continu kopjes tegen mijn hand en arm.
Maar dan zet ik het neer, dan ruikt hij er even aan, en dan loopt hij weg en kijkt er niet meer naar om.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 08:26 schreef Stormqueen het volgende:
Die foto van Jut en Jul die naast elkaar op het balkon zitten, awww!![]()
Wat een mooierd!!!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:47 schreef SEMTEX het volgende:
Britjes
dit is Loki, overgenomen van een collega. Hij is op 10 januari 3 geworden. Ik weet niet zoveel van Britjes, maar is op 't rugje liggen tukken een typisch Britjesding?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is wat aangekomen sinds hij hier is. Hij eet een stuk beter.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat geldt ook voor Loki. Zijn bijnaam hier is Terror Loki, omdat hij als hobbies o.a. heeft Polle bespringen en haar kontje besnuffelenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:52 schreef Blossom86 het volgende:
Britten zouden bekend staan om hun evenwichtige, rustige, niet opdringerige, en zachtaardige karakter he...
Bij Teddy is daar toch iets mis gegaan denk ik.![]()
Hij is af en toe gewoon zo vervelend, klierderig, stout, opdringerig en puur evil!![]()
Eny valt ook geen mensen meer aan tegenwoordig, maar als hij een andere kat ziet wordt het een fucking demoon. Maar toen ik net verkering had met mijn vriendje viel Eny mij trouw aan, elke nachtquote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:24 schreef megamandy het volgende:
Brammetje heeft ook een tijd gehad dat hij puur evil was. Zat hij gewoon naast de bank en opeens viel hij je aan en beet je keihard (bij mij overigens nooit gedaan :p ). Misschien dat ze daarmee willen domineren?
In ieder geval hebben we hem daar vaak voor moeten straffen en opeens was het gewoon over, nu kuurt hij zich altijd op Huubke uitZe roepen elkaar ook altijd, zo lief om te zien, begint Brammetje met miauwen en even later hoor je het belletje van Huubke dat hij eraan komt
Haha, ze is van mij!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Eny valt ook geen mensen meer aan tegenwoordig, maar als hij een andere kat ziet wordt het een fucking demoon. Maar toen ik net verkering had met mijn vriendje viel Eny mij trouw aan, elke nacht
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, HIJ is van mijIk was de intrudert
Ik vind mijn brit een superduperuberlieve kat. Maar zou er nooit meer 1 nemenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:39 schreef MissMSX het volgende:
Ik roep steeds dat ik nooit meer een Brit wil i.v.m. al die fijne haren, maar als ik dan in dit topic kijk wil ik toch weer wel![]()
Die colour points zien er wel supercute uit!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:57 schreef megamandy het volgende:
Ja die haren, verschrikkelijk. De zwarte haren van Brammetje valt nog wel mee. Maar mijn tante heeft dus twee colour-points en die witte haren zijn echt verschrikkelijk! In dat huis kun je stofzuigen, maar vijf minuten later ligt weer alles vol, borstelen helpt echt niet.
Ik heb dat een tijdje terug geprobeerd, ik heb er toen een mannetje van ongeveer dezelfde leeftijd bijgekocht (een exotic). Helaas ging dat helemaal niet, ze speelden niet samen en vochten alleen maar, en dat werd ook steeds erger. Ik kon 's nachts niet slapen van het gegrom en gekrijs. Tijdje aangekeken natuurlijk, maar ik zag dat Teddy er niet gelukkig mee was, hij wou niet eens meer met mij knuffelen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:10 schreef nein het volgende:
@ Blossom86, volgens mij is het tijd voor een nieuw speelkameraadje voor Teddy
Viktor is stiekem het aangekochte speelkameraadje voor Mauro (nu 2,5). Mauro liep smiddags vaak verveeld rond te dwalen in huis, terwijl Trijntje het liefst de dag slaapt. Uiteindelijk dus de knoop doorgehakt en volgens mij de beste beslissing ooit geweest voor Maurootje; ze zitten elkaar lekker uit te dagen en achter elkaar aan te sjesen in huis. Als de ene met iets speelt, dan komt de ander ook even checken wat er loos is. En koningin Trijntje kijkt het allemaal maar aan vanuit haar hoge mandje...
En een kitten?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:51 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Ik heb dat een tijdje terug geprobeerd, ik heb er toen een mannetje van ongeveer dezelfde leeftijd bijgekocht (een exotic). Helaas ging dat helemaal niet, ze speelden niet samen en vochten alleen maar, en dat werd ook steeds erger. Ik kon 's nachts niet slapen van het gegrom en gekrijs. Tijdje aangekeken natuurlijk, maar ik zag dat Teddy er niet gelukkig mee was, hij wou niet eens meer met mij knuffelen.
Misschien dat een vrouwtje beter zou gaan, over een paar jaar ofzo, maar ja ik kan moeilijk alllerlei katten bij hem gaan uittesten en terugbrengen als het niet gaat...
(Die exotic heb ik trouwens aan een vriend gegeven hoor, die heeft nu een fijn huis met speelkameraadje/oude poes die hem ook leuk vindt).
Ach gos... arm beest!quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:54 schreef Rewimo het volgende:
Jamie is ziekHij heeft een fikse blaasontsteking, opgelopen toen wij op vakantie waren. Vandaag heeft ie een katheter gekregen - en een halskraag
Morgen weer voor controle. 't Is echt zielig, en ook maar de vraag of het nog goedkomt...
Ah gedver, arme Jamiequote:Op maandag 23 augustus 2010 21:54 schreef Rewimo het volgende:
Jamie is ziekHij heeft een fikse blaasontsteking, opgelopen toen wij op vakantie waren. Vandaag heeft ie een katheter gekregen - en een halskraag
Morgen weer voor controle. 't Is echt zielig, en ook maar de vraag of het nog goedkomt...
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:58 schreef Rewimo het volgende:
De DA bevestigde dat het beter met hem gaatHji heeft nog een shot antibiotica gekregen en morgen mag de katheter eruit. Omdat ie nu dus constant urine verliest zit hij in de badkamer
Het kost wat handdoeken, tenslotte moet ie ook lekker liggen, maar ach, dat is niet zo erg.
Als ie maar beter wordt toch!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:58 schreef Rewimo het volgende:
De DA bevestigde dat het beter met hem gaatHji heeft nog een shot antibiotica gekregen en morgen mag de katheter eruit. Omdat ie nu dus constant urine verliest zit hij in de badkamer
Het kost wat handdoeken, tenslotte moet ie ook lekker liggen, maar ach, dat is niet zo erg.
gelukkigquote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:28 schreef Rewimo het volgende:
Lekkere bolle kat
Jamie gaat de goede kant op. Katheter eruit, kraag af (daar is ie nog het meest blij mee) en hij loopt weer lekker rond - okee, hij waggelt nog een beetje door de injecties die hij gehad heeft
We moeten uiteraard goed in de gaten houden of hij niet weer tekenen van blaasontsteking gaat vertonen maar in principe moet het nu met nog een week antibioticapilletjes goed komen.
Oh, wat geweldig leuk zo! En wat zijn ze mooi! Geez!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:56 schreef Kper_Norci het volgende:
Onlangs wat planken bekleed met kunstgras aan de muur op het balkon bevestigd. Planken zijn 30 bij 30cm en in een soort trapvorm aan de muur gemonteerd. Zodat Sjors & Sjimmie lekker kunnen klimmen en buiten kijken. Nou merkte ik dat ze het wel een beetje jammer vonden dat ze niet naast elkaar konden liggen, want het hoogste plankje was natuurlijk het meest favoriet. Dus het was een beetje vechten om wie er op het hoogste plankje kon liggen. Dus heb ik die wat lager en naast een ander plankje gemonteerd.
Resultaat:
[ afbeelding ]
Owja, @ Stormqueen; Wat is die van jou mooi zeg!
Wat leuk gedaan zeg! En ze staan er weer heel mooi op!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:56 schreef Kper_Norci het volgende:
Onlangs wat planken bekleed met kunstgras aan de muur op het balkon bevestigd. Planken zijn 30 bij 30cm en in een soort trapvorm aan de muur gemonteerd. Zodat Sjors & Sjimmie lekker kunnen klimmen en buiten kijken. Nou merkte ik dat ze het wel een beetje jammer vonden dat ze niet naast elkaar konden liggen, want het hoogste plankje was natuurlijk het meest favoriet. Dus het was een beetje vechten om wie er op het hoogste plankje kon liggen. Dus heb ik die wat lager en naast een ander plankje gemonteerd.
Resultaat:
[ afbeelding ]
Owja, @ Stormqueen; Wat is die van jou mooi zeg!
Thanx! Ik wilde eigenlijk eerst wat anders, een kattentrapeze , maar dat zou net te groot zijn voor op het balkon, naja, het past wel, maar het komt een beetje moeilijk uit met de balkondeur. Als ik die dan openzet zou die tegen dat ding aankomen. En aangezien ik nog best wat kunstgras over had, kwam ik op dit idee. En het valt goed in de smaak kan ik wel zeggen!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:33 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Wat leuk gedaan zeg! En ze staan er weer heel mooi op!![]()
Sjors kan ook zo heerlijk uitgestrekt liggen, precies hetzelfde!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga gewoon even door hoor,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou, daar heb je best wel eens heel erg gelijk in! Afgelopen weken heb ik me helemaal het apelazerus gewerkt, omdat we met een paar zieken op het werk zaten, waardoor we echt letterlijk 2x zo hard moesten werken, dus dan kom je helemaal uitgeblust thuis. En ik kon bij mezelf ook merken dat het me een klein beetje teveel werd, d'r hoefde de laatste dagen maar dit te gebeuren, en ik was gelijk zo sjachereinig als de pest. Niet leuk in ieder geval.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:36 schreef SEMTEX het volgende:
Kper_Norci, wat een scheetjes
Volgens mij wordt je helemaal rustig als je naar hun bezigheden kijkt
oooohhhh *smelt*quote:Op woensdag 15 september 2010 14:53 schreef Kper_Norci het volgende:
Maar weer eens tijd voor wat fotos van die luilakken hier![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hè, wat zit daar nou?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee Sjors, die vogeltjes buiten kan je niet pakken![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 september 2010 16:05 schreef nein het volgende:
En weer heeft een bromvlieg het niet overleefd..
Wowquote:Op vrijdag 24 september 2010 16:45 schreef SEMTEX het volgende:
Loki geniet de laatste tijd van het mooie weer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En onscherp, maar ik vond hem toch mooi:
[ afbeelding ]
Schitterend snoetje, vooral op die 2e fotoquote:Op vrijdag 24 september 2010 16:45 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prach-tig!quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:45 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ooohh..mooie foto's zeg!! (en ook mooie katquote:Op vrijdag 24 september 2010 16:45 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Daar kan ik beter geen foto's van maken nuOp zaterdag 23 oktober 2010 16:21 schreef Ingetje79 het volgende:
Wat weer een heerlijke foto's![]()
En toch mis ik Guus in de Jamie en Beauty-serie
quote:Wat wil je er voor hebben?Op donderdag 21 oktober 2010 20:19 schreef Kper_Norci het volgende:
Schopje van Sjors & Sjimmie![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:meheheheheOp zaterdag 23 oktober 2010 12:12 schreef Rewimo het volgende:
Ow, ze groeien echt al heel mooi uit![]()
Jamie heeft een klusoverall gevonden in de gang. Daar woont hij nu. Ik stoorde hem tijdens zijn dutje
[ afbeelding ]
Beauty prefereert een tuinstoelkussen (en ook haar stoorde ik blijkbaar)
[ afbeelding ]
quote:awwwwOp maandag 25 oktober 2010 10:05 schreef NeoDweezil het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit is kleine Lara (vernoemd naar Lara Croft omdat zo'n acrobaat is) ze is van december 2009
She haz a pwetty!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:23 schreef Sanne het volgende:
AC gaat steeds meer op haar vader lijken. [ afbeelding ]
DC lijkt op Lotje.
Hallo daarquote:Op zondag 6 februari 2011 22:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
She haz a pwetty!
Ohhai:
[ afbeelding ]
Ik vind vooral de laatste erg mooiquote:Op zondag 6 februari 2011 22:29 schreef Ingetje79 het volgende:
Afgelopen zomer zijn Re en MissBliss bij ons geweest voor een poezenfotoshoot.
Baileys was ontzettend bang voor ze en vooral voor de camera's, maar gelukkig hebben ze nog een paar foto's van hem weten te maken voordat ie onder de bank schoot
Denk je veilig te zijn in je ren, kan dat volk verdorie achterdeuren open krijgen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan maar hoog en droog in de krabpaal schuilen, maar helaas zijn mensen op zich iets langer dan katten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die tweede! Baby blue eyes!quote:Op zondag 6 februari 2011 22:29 schreef Ingetje79 het volgende:
Baileys was ontzettend bang voor ze en vooral voor de camera's, maar gelukkig hebben ze nog een paar foto's van hem weten te maken voordat ie onder de bank schoot
Denk je veilig te zijn in je ren, kan dat volk verdorie achterdeuren open krijgen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan maar hoog en droog in de krabpaal schuilen, maar helaas zijn mensen op zich iets langer dan katten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Baileys, eindelijk de lang verwachte kiekjesquote:Op zondag 6 februari 2011 22:29 schreef Ingetje79 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Scheelt weer een borstelbeurt!quote:Op zaterdag 9 april 2011 09:10 schreef Blossom86 het volgende:
Hier ook even Teddy met zijn stofzuigerliefde. Vanaf dat ik begin met stofzuigen zit hij te bedelen ook gestofzuigd te worden, rent mee waar ik ook ga, gaat altijd op de traptreden zitten waar ik net bezig ben en probeert die stang te pakken enz. Op het einde doe ik zijn krabpaal en ten slotte hem:
Loki heeft ook zo'n prachtig lief snoetje.quote:Op zondag 10 april 2011 11:54 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een heldLoki staat doodsangsten uit bij de stofzuiger
Nog wat fotootjes van gisteren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yup.quote:Op maandag 25 april 2011 10:57 schreef Blossom86 het volgende:
Mooi tevreden koppie!
Verharen jullie Britten ook zo erg? Ik heb Teddy net gekamd, de hele tuin ligt nu bezaaid met plukken wit dons van hem.
Owww wat een plaatje!!quote:
Die 2 van Kper_Norci hebben het dan ook ontzettend goed hierquote:Op zondag 19 juni 2011 10:17 schreef Blossom86 het volgende:
En een kick!
Ik zat net wat te googelen over de verschillende vachttypes van de Britse korthaar en het verschil in karakter en uiterlijk wat daar uit voort lijkt te vloeien.
Wat ik al vermoedde wordt ook door anderen onderschreven (bijvoorbeeld hier: http://www.nrkv.info/breed/nrkv_ras_BRI.html ), namelijk dat silver tabby's drukker zijn dan effen Britten, en dat ze in groei en typische uiterlijke kenmerken een beetje achterblijven.
Mijn Teddy is 2 jaar en 8 maanden, en is redelijk klein (maar andere mensen vinden hem altijd heel groot, dus mijn beeld kan vertekend zijn), weegt 4 kilo en heeft niet zulke brede wangen (zie filmpje hierboven). Ook is hij bestwel opdringerig voor aandacht en doet hij vaak stoute dingen.
Ik had altijd het idee dat bijvoorbeeld een blauwe Brit veel rustiger is, maar ook veel groter en de katers veel imposanter met hun dikke wangen (kan ook komen natuurlijk omdat die niet geholpen worden, voor de fok).
En ik zie hier ook de foto's van die twee van Kper_Norci, en die zijn zo snel al zo groot gegroeid!
Ik hoop stiekem wel dat Teddy nog iets groter wordt (staat in de link ook dat Tabby's tot 3 jaar nog uitgroeien en dat ze heel onregelmatig groeien).
Wisten en herkennen jullie dat ook?
Inderdaad. Loki lijkt ook een enorm zwaar kalf, maar volgens de dierenarts had hij een prima gewicht. (is overigens ook een Silver Tabby, voor zover ik weet).quote:Op zondag 19 juni 2011 11:54 schreef Stormqueen het volgende:
eny lijkt enorm maar weegt maar 4,8 kilo, Zoe is 4,5 ofzo. Het grappige is nog wel dat keiveel mensen tegen ons zeggen dat ze te dik zijnterwijl ze echt op de ondergrens van de norm hangen. Het zijn volbloeden, zoe is een fokpoes geweest en eny heeft ooit een prijs gewonnen. Zou me dus echt niet teveel zorgen maken
Dankjewel! Vind ik zelf ook.quote:
Ja! Inderdaad!quote:
Dat doet een van de Britjes van mn vriendin ook, die loopt dan heel gepikeerd weg en gaat achter het gordijn liggen danquote:Op zondag 19 juni 2011 16:02 schreef Sanne het volgende:
[..]
DC is vegacat. Die vindt ineens radijsjes heel interessant.En ons slaapie, want ze slaapt het liefst tussen het personeel in.
Mooi statieportret die laatstequote:Op zondag 19 juni 2011 12:13 schreef Sanne het volgende:
[ afbeelding ]
Heej, wat doe jij in dat appartementje? Kan ik erbij?
[ afbeelding ]
DC: ik was hier lekker eerder. It's mine, mine, mine!
[ afbeelding ]
gewoon lief.
Een schatje is het!quote:Op zondag 26 juni 2011 13:45 schreef phusician het volgende:
Wat vinden jullie van mijn nieuwe britje?
Klinkt wel zwaar, maar mijn ene kitten is ook veel groter geworden dan de andere.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:55 schreef Gwywen het volgende:
Waarom heb ik hier nog niet gepost!?!
Mijn eerste Brit, in 2009 op ruim 15-jarige leeftijd overleden![]()
[ afbeelding ]
En mijn nieuwe Brit, Pluis, bij dezelfde fokker vandaan, sinds 2 maanden bij ons:
[ afbeelding ]
(Is het trouwens normaal dat een kitten van 5 maanden al 3 kilo weegt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |